ChristianMatch

Forum

doop en uitverkiezing.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3120 3121 3122 3123 3124 3125 3126 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 18:26

CHATULIEM619 schreef:
In alle eerlijkheid wil ik hier op antwoorden. En als ik de bijbel lees, zie ik dat de bekering en doop leidt tot wedergeboorte. Dit staat zover af van de bijbelse realiteit, dat ik gewoon het antwoord niet weet. Ik ga er van uit dat het wel zo is, maar ik kan daar geen bijbels antwoord op geven.
En ook jouw visie op een sacrament is een heel andere dan de mijne. Ik heb al tegen een ander geschreven dat ik dit eigenlijk een heel armzalige definitie vind van een sacrament. Het lijkt alsof jullie er minder zwaar aan tillen, terwijl ik weet dat het op dezelfde manier beleefd wordt.

Het zijn dan ook juist de innerlijke kenmerken die het niet armzalig maken, waarbij het van de uiterlijke kant gezien wel armzalig kan lijken.

CHATULIEM619 schreef:
Een zichtbare vorm van het evangelie, dat is de definitie van een sacrament. Zelf vind ik dat met deze definitie het sacrament het gebeuren tekort doet. Ik denk zelf dat een sacrament meer is, dan alleen een zichtbare vorm van het evangelie. Ik geloof dat door een sacrament er iets verandert, op aarde en in de hemel. Ik geloof in de noodzaak van een sacrament. Allerlei facetten, die niet in de definitie voorkomen.
Dat kan maar twee dingen betekenen, of het is in de werkelijkheid zo vaag, haast betekenisloos, als de definitie doet vermoeden, of de definitie is niet goed... Ik merk aan jullie eigen bijdrages dat het ergens tussen in zit. De besprenkeling is wel goed, maar daar gaat het niet om. Dit is een vreemde benadering voor mij. Ik heb heel veel respect voor een sacrament en ik zou zeker niet zo de kaas van mijn brood laten eten als sommige van jullie wel doen. Je gelooft er nu eenmaal wel in of je gelooft het wel....

De sacramenten van de doop en belijdenis zijn inderdaad meer dan een zichtbare vorm van het evangelie, maar dat werd ook niet beweerd.
Tijdens het uitvoeren van het sacrament word er een verbond gesloten. Door God eerst, en daarna de mens.

Laatst aangepast door
HARALD940
op dinsdag 8 november 2011, 18:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 18:30

DANIEL777 schreef:
Jammer chatdat je nu zelf een topic opent met een äanval"op een bepaalde groep kerken en dat je ander in een andere topic afkaffert dat ze mensen aan zou vallen.
Dit ben ik helaas nog eerder tegen gekomen van jou dus maakt me wel een beetje treurig.

En mij maakt het blij, ik hou er wel van als iemand de minpunten van zijn eigen stroming ook durft te benoemen.
Zou je ook zo gereageerd hebben als het een posting was over het zingen met orgel (wat met de verkeerde organist ook niet bepaald fijn is)?
Dat iemand iets in een bepaalde stroming niet plezier ervaart, wil niet zeggen dat hij heel de stroming aanvalt.

Ik heb persoonlijk heel weinig met opwekkingsliederen en het zingen in de gemeente zoals Chat het beschreef.
Iedereen beleefd dat anders, maar op mij komt het ' uit je dak gaan voor de Heer' altijd een beetje oneerbiedig over. Je zult mij dus ook niet tegenkomen op de evangelische festivals, maar net zo min op zangavonden in traditionele kerken. Zingen in de dienst prima, en dan het liefst uit verschillende bundels, maar buiten de dienst hoeft het voor mij niet.
Ik kan me dus goed voorstellen dat je het jammer vind dat de zelfbenoemde zangtalenten meer een concert lijken te geven dan een samenzang leiden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 18:43

HARALD940 schreef:
Het zijn dan ook juist de innerlijke kenmerken die het niet armzalig maken, waarbij het van de uiterlijke kant gezien wel armzalig kan lijken.
het gaat me puur over de definitie, niet over de uitvoering.

HARALD940 schreef:
De sacramenten van de doop en belijdenis zijn inderdaad meer dan een zichtbare vorm van het evangelie, maar dat werd ook niet beweerd.
Tijdens het uitvoeren van het sacrament word er een verbond gesloten. Door God eerst, en daarna de mens.
Als ze dat bedoelen, laat ze dat dan zeggen. Je bent het dus wel met me eens dat het een armoedige definitie is? En dat het veel ruimte laat voor misverstanden?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 18:44

Ik zit in een in een traditionele kerk waar veelal met een orgel psalmen en gezangen in een prettig tempo en vol gevoel gezongen worden. Er is ook wel eens een koor of een soort band en ik vind het prima. Het is een maatschappelijke trend om er meer als individu te zijn en dat geldt, soms vaak stiekem, ook voor mensen die "optreden" terwijl een begeleidingsgroep een dienende functie heeft. Het lijkt een maatschappelijke trend maar in de katholieke kerken is het idee van een koor dat de liederen zingt toch heel normaal hoor. Je komt daarmee wel even tot jezelf, dat is wel zo .Voor mij is zingen en de liederen, teksten en melodieën ervaren niet alleen versiering maar een deel van de geloofsbeleving. Toen ik laatst op de begrafenis van een tante de oude liederen weer zong, deed me dat best wat.

Ouders die met kinderen zingen, voelen dit intuïtief ook goed aan.

Thomas, die het door Hannah gezongen ''maak van mij een gehoorzaam kind'' niet altijd aanstond op die leeftijd. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 8 november 2011, 19:28
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 18:57

ANNETTE792 schreef:
En mij maakt het blij, ik hou er wel van als iemand de minpunten van zijn eigen stroming ook durft te benoemen.
Zou je ook zo gereageerd hebben als het een posting was over het zingen met orgel (wat met de verkeerde organist ook niet bepaald fijn is)?
Dat iemand iets in een bepaalde stroming niet plezier ervaart, wil niet zeggen dat hij heel de stroming aanvalt.

Ik heb persoonlijk heel weinig met opwekkingsliederen en het zingen in de gemeente zoals Chat het beschreef.
Iedereen beleefd dat anders, maar op mij komt het ' uit je dak gaan voor de Heer' altijd een beetje oneerbiedig over. Je zult mij dus ook niet tegenkomen op de evangelische festivals, maar net zo min op zangavonden in traditionele kerken. Zingen in de dienst prima, en dan het liefst uit verschillende bundels, maar buiten de dienst hoeft het voor mij niet.
Ik kan me dus goed voorstellen dat je het jammer vind dat de zelfbenoemde zangtalenten meer een concert lijken te geven dan een samenzang leiden.

Ik ben het met je eens Annette, al dat uit je dak gaan voor de Heer geeft mij persoonlijk weinig rust....en al die getuigenissen nog minder.is me allemaal veel te druk, ik houd van de stilte en een rustig lied begeleidt door piano of orgel....en af en toe een klassieker ertussen is ook heerlijk om te zingen......en dan kan je jezelf ook eens bezinnen....
Nu ben ik lid van een kerk waar ook vrij veel muziek uit Taizé en Iona wordt gezongen dus dat geeft al rust....
Dat is ook wat me tegenstaat als ik weleens bij een Evangelie gemeente ben, het is me veel te onrustig....Zelfs als ze aan het bidden zijn bid er achter je of voor je weer iemand hardop mee of moet er wat doorheenzeggen.Mij geeft dat onrust.... Het mooie is natuurlijk dat een ieder de vorm kan kiezen die bij hem/haar past......
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:01

CHATULIEM619 schreef:
Je bent het dus wel met me eens dat het een armoedige definitie is? En dat het veel ruimte laat voor misverstanden?

Dat heb ik niet gezegd.

Quote:
Een sacrament is een handeling ingesteld door God waardoor God tot de mens komt.
Is het met deze definitie ooit armoedig?

Laatst aangepast door
HARALD940
op dinsdag 8 november 2011, 19:13
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:06

ANNETTE792 schreef:

Ik vind het grappig dat je het over zelfbenoemde zangtalenten hebt, en je hebt natuurlijk gelijk. Veel mensen worden niet geselecteerd vanwege hun zangkwaliteiten, maar meer om hun positie. Waar ik me echter zorgen om maak, is dat het meer om de muziek gaat, dan om de Heer. Het lijkt wel alsof het ene nog mooier is dan het andere, maar dat het hart niet meer op Hem gericht is. Ik laat de gemeente wel eens a capella zingen, en vaak is het dan nog mooier en oprechter. Stille Nacht zingen krijgt opeens een nieuwe dimensie... In hoeverre ondersteunt de muziek nog de aanbidding en in hoeverre staat hij die aanbidding juist in de weg???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:10

HANNAH810 schreef:
ook hierin ben ik het weer niet met je eens, chatuliem.
niet de mens die zich bekeerd is de sleutel, maar het geloof dat de mens door God gegeven wordt verbind ons aan het bloed van Christus;het bloed, dat is het enige dat de sleutel tot behoud is, net als bij het pascha in egypte; het bloed van christus reinigt ons van alle zonde.
en het geloof is Gods manier om ons die verlossing te schenken.
En dan kom je tot de kernvraag: Is de mens in staat Gods almacht te weerstaan? En mijn antwoord is toch meer ja dan nee. Bekering is echt wel een keuze van de mens, is het antwoord op Gods stem. Anders kan het nooit oprecht zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:11

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het grappig dat je het over zelfbenoemde zangtalenten hebt, en je hebt natuurlijk gelijk. Veel mensen worden niet geselecteerd vanwege hun zangkwaliteiten, maar meer om hun positie. Waar ik me echter zorgen om maak, is dat het meer om de muziek gaat, dan om de Heer. Het lijkt wel alsof het ene nog mooier is dan het andere, maar dat het hart niet meer op Hem gericht is. Ik laat de gemeente wel eens a capella zingen, en vaak is het dan nog mooier en oprechter. Stille Nacht zingen krijgt opeens een nieuwe dimensie... In hoeverre ondersteunt de muziek nog de aanbidding en in hoeverre staat hij die aanbidding juist in de weg???

Ik denk als er in de gemeente mensen gaan zingen, en dan bedoel ik niet de samenzang, maar juist zij die zelf vinden dat ze goed kunnen zingen, of juist omdat ze zo goed kunnen zingen, daarvoor gevraagd worden, dat dat het moment is waarop de mensverheerlijking, de Godsverheerlijking in de weg gaat staan.

Aanbidding als de mens in het middelpunt staat kan toch niet mogelijk zijn, hoe mooi het ook kan klinken?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:13

ANNETTE792 schreef:

Helemaal met je eens annette.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:17

Uit de nieuwe NCRV-gids:

"De datum voor de aftrap van het nieuwe BZV is bekend: op zondag 13 mei 2012 zullen tien vrijgelle boeren zich aan Nederland voorstellen, in de hoop de liefde van hun leven te vinden. Hoe deze zoektocht verloopt, is vervolgens te zien vanaf zondag 2 september.
Op 1 en 8 januari zendt de KRO ook nog twee speciale afleveringen van BZV uit. Hierin bezoekt Yvon Jaspers een aantal boeren uit voorgaande seizoenen onder wie Jos en Dycke, Richard en Agnes en boerin Agnes uit.
Hoe gaat het met hen? Heeft de liefde standgehouden of hebben ze inmiddels een nieuwe liefde gevonden?"
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:17

CHATULIEM619 schreef:
En dan kom je tot de kernvraag: Is de mens in staat Gods almacht te weerstaan? En mijn antwoord is toch meer ja dan nee. Bekering is echt wel een keuze van de mens, is het antwoord op Gods stem. Anders kan het nooit oprecht zijn.

Gebruikt God zijn almacht om een mens te bekeren?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:24

CHATULIEM619 schreef:
het gaat me puur over de definitie, niet over de uitvoering.

Als ze dat bedoelen, laat ze dat dan zeggen. Je bent het dus wel met me eens dat het een armoedige definitie is? En dat het veel ruimte laat voor misverstanden?

Ik vind het juist heel waardevol, het sacrament van de doop. kinderen komen via de volwassenen naar het verbond, dat geef je ze mee als ouders en dat laat ze nooit meer los....
Daarom vind ik ook dat je nooit herdoopt kan worden..., wel dat je tot geloof kan komen en daarvan een getuigenis af kan leggen....Wedergeboren is voor mij dan ook een te zware term.....want je bent er al en je geestelijke dingen horen bij je bagage dus wedergeboren?
Dat gaat mijn nuchtere aard te boven.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 8 november 2011, 19:26
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:27

MARIO216 schreef:
Uit de nieuwe NCRV-gids:

"De datum voor de aftrap van het nieuwe BZV is bekend: op zondag 13 mei 2012 zullen tien vrijgelle boeren zich aan Nederland voorstellen, in de hoop de liefde van hun leven te vinden. Hoe deze zoektocht verloopt, is vervolgens te zien vanaf zondag 2 september.
Op 1 en 8 januari zendt de KRO ook nog twee speciale afleveringen van BZV uit. Hierin bezoekt Yvon Jaspers een aantal boeren uit voorgaande seizoenen onder wie Jos en Dycke, Richard en Agnes en boerin Agnes uit.
Hoe gaat het met hen? Heeft de liefde standgehouden of hebben ze inmiddels een nieuwe liefde gevonden?"

Duurt nog even allemaal maar ik ben benieuwd...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:30

CHATULIEM619 schreef:

Je kan ook denken door de muziek komt de Geest bij je binnen? Noem als voorbeeld dan maar weer de Taize muziek......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:40

MARISKA601 schreef:
Voor de geinteresseerden:

Op zaterdag 12 november a.s. komt Sinterklaas weer naar Nederland. Uiteraard komt hij ook dit jaar weer met zijn stoomboot vol kado's aan in de haven van Scheveningen.

Rond 11.15 uur kun je de boot zien aankomen met daarop Sint en zijn Pieten. Om het wachten op Sint wat gezelliger te maken zijn er allerlei activiteiten. De Pietenkliek treedt dit jaar samen op met Sita, zangeres en bekend van de tv zender Jetix. Op het podium zullen de pieten die al eerder aan land zijn gekomen een spetterend optreden geven. Waarbij alle kinderen luidkeels kunnen meezingen!

Net als vorig jaar zal Sinterklaas ook dit jaar op zondag 13 november 2011 in het Carlton Beach Hotel in Scheveningen overnachten en ontbijten. Dit ontbijt zal zijn van 9.30 uur tot 11.00 uur.

Als jij hierbij wilt zijn, en je bent tussen de 3 en 11 jaar, dan kun je je opgeven voor een plaatsje aan een van de ontbijttafels.

Je gaat Sinterklaas ophalen uit zijn bed en de Pietenkliek zingt liedjes met de kinderen. Tijdens het ontbijt zal de Sint iedere tafel bezoeken en kun je op de foto met de pieten.

Wanneer het ontbijt ten einde loopt, rond 11.00 uur, zal Sinterklaas naar zijn kamer gaan om zich klaar te maken voor zijn bezoek aan Scheveningen.
Er mag per kind 1 begeleider mee die koffie/thee kan nuttigen aan een koffie/theebuffet. Aan de tafel van de kinderen zal een smeerpiet de kids assisteren met het ontbijt. Het ontbijt is alleen voor de kinderen!
De kosten voor dit ontbijt zijn 18.50 euro per kind, incl. koffie/thee voor de begeleider.

Recept voor pepernoten
- 100 gram boter
- 125 gram bruine basterdsuiker
- 1 à 2 eetlepels speculaas kruiden
- zout
- 250 gram zelfrijzend bakmeel
- 0,5 deciliter melk
Verwarm de oven voor op 175 graden C. In een kom de boter zacht roeren. Vervolgens de basterdsuiker, kruiden en zout toevoegen. Mengen en het zelfrijzend bakmeel en de melk erbij doen. Met koele hand snel tot deeg kneden en het deeg circa 30 minuten in de koelkast laten opstijven. Van het deeg kleine bolletjes maken en op de bakplaat leggen. En in ongeveer 15 minuten bruin bakken.

http://sinterklaasjournaal.ntr.nl/#/home

Hij heeft verleden jaar toch echt bij mij om de hoek geslapen Mariska.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:45

WILLEMIJN232 schreef:
Volgend jaar als ik oma ben...... Knipoog smiley Maar is het de vraag of ik nog op cm zit he? Knipoog smiley

Gefeliciteerd "oma" Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:52

WILLEMIJN232 schreef:
Hij heeft verleden jaar toch echt bij mij om de hoek geslapen Mariska.... Knipoog smiley

En was ie echt? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:57

ERIKA129 schreef:
Winterwandeling klinkt ook wel goed Chat Knipoog smiley

of ijstijdwandeling, want dat komt er nog aan als ik het moet geloven Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:03

LEONARD480 schreef:
Er is wel verschil in Zand ..Yelnin ...en er is een Piano barretje

sjonge gaan we zandzeven Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:05

ERIKA129 schreef:
Hoe ziet dat eruit Smiley die vol vragen zit
Kenje het eten Clown smiley

Maarre was hier lekker vandaag.
zonnetje deed weer goed dr best Coole smiley met zonnebril

ja hoor, zij had weer es zon Huilende smiley, smiley in tranen
en niet ff wat delen he, neu!! Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:06

YELNIN491 schreef:
ja hoor, zij had weer es zon Huilende smiley, smiley in tranen
en niet ff wat delen he, neu!! Gefrustreerde smiley

Wist ikke veel dat jullie niks hadden Twijfelende smiley
Solly hoor Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:10

THOMAS968 schreef:
Ouders die met kinderen zingen, voelen dit intuïtief ook goed aan.

Thomas, die het door Hannah gezongen ''maak van mij een gehoorzaam kind'' niet altijd aanstond op die leeftijd. Engeltje smiley

hmm, een gehoorzaam kind?
ik ken het lied niet, ben ik bang, en wellicht is daarom de gehoorzaamheids-missie mislukt in mijn geval?

in welk lied komt deze regel voor, als ik vragen mag? of heb jij een andere versie van het "ik ga slapen, ik ben moe" misschien?

hannah, die dan wel veel gezongen heeft, maar niet zo heel "gehoorzaam" uitgevallen is; en dat laatste stond haar ouders volstrekt niet aan......... Lachende smiley met blinkend witte tanden

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 8 november 2011, 20:11
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:11

ERIKA129 schreef:
Wist ikke veel dat jullie niks hadden Twijfelende smiley
Solly hoor Kussende smiley

je weet toch dat het noorden minder zonuren heeft Huilende smiley, smiley in tranen
maar je solly is geaccepteerd, morgen dan wel delen he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:11

Luja, hier zijn geen woorden voor. Kan de regering niks doen? Die moet toch gewoon jullie beschermen?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:13

LUJA787 schreef:
Lieve mensen,

Ik woon en werken voor zending in de krotenwijk in Jakarta. Indonesie. (servant`s asia).http://www.servantsasia.org/index.php/en/news/8-general/590-evicted-jakarta-slum-burns-down.html

Al een maand geleden, ging het gerucht rond dat de wijk zou gaan worden afgebroken. dat de grondeigenaar besloten had de krottenwijk met de grond gelijk te maken. Om er een nieuwe, moderne woonwijk op te bouwen. Vorige week hoorden we dat iedere bewoner een brief had ontvangen. Iedereen moet op korte termijn zijn huisje ontruimen.

Afgelopen week is over tweehonderd huisjes in rook opgegaan. En evenzoveel levensdromen. Voor zover ze die nog hadden. In slechts een paar uur tijd. Het is een gigantische vuurzee geweest, op mandaggavond. ik moest rennen om mijn belangrijkste spulletjes in veiligheid te brengen. Gelukkig bleef haar huisje gespaard, alhoewel het vuur tot vlakbij kwam.
Wat een consternatie! Wat een tragedie!

Twee weken geleden liepen de gemoederen in ‘mijn’ buurtje zo hoog op dat het wijkhoofd de benen moest nemen. Er was een buurtvergadering belegd op het pleintje. De politie moest erbij komen. Hierna werd het weer wat rustiger. Tot gisteravond (31 oktober). Plotseling klonk de kreet: Plotseling klonk de kreet: ‘Brand! Brand!’ Enkele uren later, toen het vuur geblust was, lagen er 200 huisjes in puin. Heeft de grondeigenaar de weifelende bewoners een lesje willen leren? Dit gebeurt zo vaak in dit soort situaties…

Nog enkele weken en dan zullen ook de laatste huisjes weg zijn. Vele honderden gezinnetjes zullen dan een andere plek gevonden moeten hebben. Gaat hen dit lukken? Hoe vind je een ander huisje als je niets krijgt voor dat waar je uit komt? Waar betaal je de kosten van de ‘verhuizing’ van? En hoe krijg je dan ook nog het geld bij elkaar voor de uniformen en boeken voor de kinderen die op een nieuwe school natuurlijk weer anders zullen zijn?
Half van de gemenschaap zijn nu daklozen geworden door het vuur. Hier wil ik jullie vragen het gebed voor de mensen daar en als jullie de daklozen willen steunen om hun te helpen dan mag gerust mij contact maken.
Alvast hartelijk dank voor uw gebed voor onze medebuurtbewoners!

Wat erg Luja onbeschrijflijk en ongelooflijk.
Heel veel sterkte en ik zal er zeker aan denken in mijn gebed!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

JOSINA022 schreef:
Huh...Scheveningen? Verraste, verbaasde smiley Volgens mij is het Dordrecht hoor...beetje de kinderen naar de verkeerde stad sturen Boze smiley

plukte de info ook maar van inet...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

YELNIN491 schreef:
je weet toch dat het noorden minder zonuren heeft Huilende smiley, smiley in tranen
maar je solly is geaccepteerd, morgen dan wel delen he Knipoog smiley

Zal aan je denken echt woar he Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:19

YELNIN491 schreef:
sjonge gaan we zandzeven Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Is beter als muggeziften Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:20

ERIKA129 schreef:
Zo bijzonder dat ze in 1 hok leeft met een hond en katten Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

is ook multiculti dus Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3120 3121 3122 3123 3124 3125 3126 ... 6194 Volgende
Pagina 3123 van 6194