| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 00:03
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Deze reactie zegt meer over jou dan over anderen. Ik zou je willen oproepen eens op de inhoud van het stuk in te gaan en je eigen opvattingen in dat kader eens tegen het licht te houden. Ik verwacht niet dat je dat doet weliswaar maar als dat toch mocht gebeuren ben ik benieuwd naar je inhoudelijke kritiek. Kleine mensen praten over mensen, wat grotere over gebeurtenissen en de meest interessante over ideeën. Wat een walgellijke en minachtende reactie van je als mensen zich eens kwetsbaar op durven te stellen.
Thomas, nadenken over een inhoudelijk stuk zal ook wel weer niet deugen. |
Tuurlijk deugd dat...was mooi om te lezen hoor!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EDDY899
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 00:17
|
|
|
|
Taal is een levend iets en wat nu nog als abnormaal ervaren wordt, is misschien over 25 jaar heel normaal en het gaat om de Boodschap te brengen en als je Die in straattaal ook kunt verkondigen, iets daar niets mis mee mijns inziens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 00:39
|
|
|
|
| EDDY899 schreef: | Taal is een levend iets en wat nu nog als abnormaal ervaren wordt, is misschien over 25 jaar heel normaal en het gaat om de Boodschap te brengen en als je Die in straattaal ook kunt verkondigen, iets daar niets mis mee mijns inziens | Je kunt ook te ver doorschieten en de jeugd voortdurend haar zin geven. Op dit moment kan men geen fatsoenlijke brief meer schrijven. Moet je dat dan maar toestaan en stimuleren? Sorry dat gaat me te ver. Laat ze eerst maar eens goed NL leren op school.
Doet me denken aan de tijd, dat we Turkse kinderen Turkse les op school gaven...omgekeerde wereld vind ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 00:44
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | volgens Billy is het er warm en knus, dus vergelijkbaar met je warme huisje  |
Er gaat niets boven een knus boomhutje op de Drentse heide....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 00:56
|
|
|
|
| EDDY899 schreef: | Taal is een levend iets en wat nu nog als abnormaal ervaren wordt, is misschien over 25 jaar heel normaal en het gaat om de Boodschap te brengen en als je Die in straattaal ook kunt verkondigen, iets daar niets mis mee mijns inziens |
De vraag in deze is wel of wij hier de Heere mee dienen. Het Heilig Woord van de Koning der koningen. Een beetje respect en eerbied zijn wel op zijn plaats.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 00:59
|
|
|
|
| JAEL651 schreef: | sorry, wist niet dat dat zo gevoelig lag....'t zijn totaal verschillende sites, waar deels ook dezelfde mensen op zitten....maar wellicht zijn er mensen die hier wat vrijer in staan.....  |
Kan de reactie van Chat heel goed begrijpen Jael. De activiteit is op zich niets mis mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 01:02
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Degene die mijn pc onderhoudt, want zelf heb ik er ook geen bal verstand van, hij zegt : Installeer nooit Google Chrome, niks dan ellende. Maar nu ben ik wel benieuwd naar de reactie van leonard.
Visser, die het bij IE houdt. |
Klopt Visser ...IE heeft voor mij ook de voorkeur.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 01:03
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Sjonge jonge......is de zon er weer een keer niet in het midden en noorden van het land.
Stelletje klaagzangers  |
Of de Heidezangers tussen de Hunnenbedden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 01:13
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Klopt Visser ...IE heeft voor mij ook de voorkeur. |
Oke...dat kan...ik heb gelukkig GEEN ellende...dus dat kan ook..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 01:16
|
|
|
|
Ook ik heb even gelezen en gekeken op internet....
Denkt men dat zo de jeugd dan de Bijbel weer pakt??? Vind de eerbied dan ver te zoeken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 01:23
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Sjonge jonge......is de zon er weer een keer niet in het midden en noorden van het land.
Stelletje klaagzangers  |
Hier verdienen ze gewoon zon..in die zo vaak negatief benoemde uithoek van Nederland!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 05:42
|
|
|
|
|
als het nou heel mooi weer word, hè, zouden de vogeltjes nu heel vroeg dan ook fluiten??? soms hoor ik ze nog wel hoor om een uur of 5....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 07:23
|
|
|
|
Ik vind dit niet een theoretische verhandeling maar een heel goed verhaal van Chatuliem en het raakt de kern.
Thomas
Ik eigenlijk ook, nu ik het net gelezen heb.
Ik zelf reageerde weer heel allergisch over een zin over kinderdoop vs volwassendoop.
Ik had er vannacht al spijt van, geen schade gelukkig.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 11 november 2011, 07:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 07:29
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De Bijbel in straattaal. Ik las dit verhaal en natuurlijk weet ik ook wel dat dit niet de Statenvertaling is. In hoeverre is het goed jongeren uit de grootstedelijke milieus met deze taal te bereiken? Bedenk daarbij dat de meeste mensen hier met een kerk of gemeente zijn opgevoed, waarbij het kennismaken met Gods Woord vanzelfsprekend was. Dat is nu in de verste verte en met de meeste jongeren niet het geval. Vergelijk: Jozef nu, haar man, alzo hij rechtvaardig was, en haar niet wilde openbaarlijk te schande maken, was van wil haar heimelijk te verlaten'
Yo peepz! Fawakka? De Bijbel saai? Niet met de Straatbijbel, G! De verhalen van Jezus a.k.a. Christus komen tot leven in ‘De torrie van Mattie\'. Een hervertelling van het Bijbelboek Matteüs. In straattaal, je weet toch? Gewoon die woorden die jij spit op straat.
Als je rond Kerst het verhaal over Jezus\' geboorte wil lezen, kan nu dus ook kiezen voor de versie in straattaal. Het eerste deel van deze Straatbijbel, ‘De torrie van Mattie\', is een hervertelling van het bijbelboek Matteüs en ligt vanaf vandaag in de boekhandel.
De Straatbijbel is voortgekomen uit een samenwerking tussen Youth for Christ, het Nederlands Bijbelgenootschap en Ark Mission.
De Straatbijbel brengt verhalen over Jezus op een nieuwe manier tot leven, rauw en verfrissend. Zoals in het kerstverhaal, waarin we over Jozef en Maria lezen: \"De gewoonte was toen om geen seks voor het huwelijk te hebben. Maar Maria bleek ineens pregno te zijn. Jowie kwam er achter en hij was omin depressed, want hij dacht dat ze met een ander gebald had.\"
Straattaal is een mix van MSN- en sms-woorden en woorden uit andere talen. In grote steden gebruiken tienduizenden jongeren straattaal.
Deze weergave van de bijbel bevat de meest relevante verhalen uit het Evangelie van Matteüs. Van Jezus\' geboorte tot zijn sterven aan het kruis en zijn opstanding. Bij alle verhalen is er een extra toelichting opgenomen. Naast jongeren hebben ook verschillende theologen meegelezen bij het schrijven van de Straatbijbel.
De torrie van de geboorte van Jezus Christus ging zo: \"In die tijd, in het Midden-Oosten, werden meisjes standaard uitgehuwelijkt aan mannen. Maria, een meisje van misschien veertien jaar oud, was uitgehuwelijkt aan een kill die Jozef ‘Jowie\' Davids heette. Ze waren verloofd, zeg maar. De gewoonte was toen om geen seks voor het huwelijk te hebben. Maar ze bleek ineens pregno te zijn. Jowie kwam erachter en hij was omin depressed, want hij dacht dat ze met een ander gebald had. Hij kon het in ieder geval niet geweest zijn! Een grote schande. Maar Jowie was een rustige boy en hij wilde geen buzz en redu en haters praatjes over Maria en hij dacht erover om hun relatie in stilte te verbreken, je weet toch. Gewoon net doen of hij van nix wist en het uitmaken. Hij werd moe van al die hoofdpijn en ging dagga. Toen kreeg hij een droom. In zijn droom verscheen een engel van God. De engel zei: ‘Trankil, Jozef Davids! Wees niet bang om Maria als je vrouw te nemen. Je sma is niet vreemdgegaan, want het kind dat ze draagt is gemaakt door de heilige Geest. Ze zal een baby boy krijgen. Geef Hem de naam Jezus, dat betekent \"God redt\". Waarom je Hem die naam moet geven? Hij zal zijn volk bevrijden van al hun fouten en alle shit waar ze in zitten.\' Zo is er toch maar mooi gebeurd wat de profeet Jesaja een paar honderd jaar eerder gezegd had. Jesaja had voorspeld: ‘De maagd zal pregno zijn en bevallen van een baby boy, en de peeps zullen hem als straatnaam Immanuel geven.\' Jowie werd wakker en deed wat de engel van God hem gezegd had: hij nam Maria bij zich als zijn vrouw, maar tot de bevalling hadden ze geen seks. Toen hun zoontje werd geboren was Maria nog steeds maagd. En Jowie gaf Hem de naam Jezus.\"
Je kunt \'De torrie van Mattie\' vanaf half november kopen als boek (9,95) of gratis luisteren als MP3. Bij elk verhaal in het boek is er een explanation, zodat je echt begrijpt wat Jezus bedoelt.
De tekst is, behalve de cursieve inleiding, genomen van het Web en dus niet van mij.
Thomas |
Vind het wel geinig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 08:06
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Deze reactie zegt meer over jou dan over anderen. Ik zou je willen oproepen eens op de inhoud van het stuk in te gaan en je eigen opvattingen in dat kader eens tegen het licht te houden. Ik verwacht niet dat je dat doet weliswaar maar als dat toch mocht gebeuren ben ik benieuwd naar je inhoudelijke kritiek. Kleine mensen praten over mensen, wat grotere over gebeurtenissen en de meest interessante over ideeën. Wat een walgellijke en minachtende reactie van je als mensen zich eens kwetsbaar op durven te stellen. Hoe kostbaar is een kwetsbaar mens?
Jahaa, maar deze reactie van Gerrit kan ook komen omdat Chatuliem zovaak negatief deed over de kinderdoop(in mijn optiek), dat Gerrit nu zijn stukken niet meer goed leest. en denkt van het zal er wel weer over gaan.
Dat had ik ook, met mijn reactie op de reactie van Willemijn op het stuk van Chatuliem. Dat wou ik sowiso al deleten, die reactie vannacht. Nu ik het ben gaan lezen, door jou commentaar erop, vind ik het ook een goed stuk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 08:17
|
|
|
|
opgeschoond
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 8 februari 2012, 20:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 08:25
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Deze reactie zegt meer over jou dan over anderen. Ik zou je willen oproepen eens op de inhoud van het stuk in te gaan en je eigen opvattingen in dat kader eens tegen het licht te houden. Ik verwacht niet dat je dat doet weliswaar maar als dat toch mocht gebeuren ben ik benieuwd naar je inhoudelijke kritiek. Kleine mensen praten over mensen, wat grotere over gebeurtenissen en de meest interessante over ideeën. Wat een walgellijke en minachtende reactie van je als mensen zich eens kwetsbaar op durven te stellen. Hoe kostbaar is een kwetsbaar mens?
Ik heb er weinig trek meer in al die lappen teksten te lezen, over wat in mijn beleving goed is. De iets kortere versie van Willemijn, vindt ik voldoende, er zijn meerdere topic,s over geweest, met alle gevolgen van dien. Dan kan jij mijn reactie minachtend vinden, misschien is dat ook zo, maar is dat ook zo? Ik vind van niet, het is meer een bevestiging, van 2 mensen die het met elkaar eens zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 09:16
|
|
|
|
gebedsroom 17 november. dan is het weer zover,gebedsroom,om te beginnen,probeer er te zijn om 20.00. het is geen dienst,maar we willen bidden met elkaar,mijn advies houd pen notieblok bij. 1 gebedspunten 2 dankpunten en getuigenissen, heb je er een kan die hier al geplaatst worden. martha,de leiding heb ik ook een iedee bij,voor martha,die dit samen met eva jaren gedaan heeft. herman doet meestal de gebedspunten. kom hier ook op het forum, en ik ondersteun en probeer er zoveel mogelijk bij te zijn. ik had afgelopen donderdag een beetje het iedee dat het niet echt goed liep, mijn advies,zoals ik al aangaf schrijf het op,en mail ons even,dan blijft het rustig vriendelijke,groet, vandam.
Laatst aangepast door
|
VANDAM845
|
op vrijdag 11 november 2011, 09:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 09:32
|
|
|
|
ik zelf heb totaal geen ellende met google chrome... ik had ellende met IE...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 09:40
|
|
|
|
Nadenken over een inhoudelijk stuk doet een ieder vanuit zijn eigen persoonlijke visie en getuigenis. Het is een illusie om te denken dat op CM allemaal gelijkgestemden zitten, het tegendeel is waar. Maar het boeiende is natuurlijk dat een forum iedereen de vrijheid geeft op zijn niveau-niet beter of slechter dan dat van de ander- te reageren. Vaak zijn dat antwoorden die je zelf niet wilt horen, die je verbazen en zelfs pijn kunnen doen als je het niet relativeert. Dus als je zegt: Hoe kostbaar is een kwetsbaar mens dan denk ik dat dat voor een ieder van ons geldt en niet alleen voor Chatuliem. Geloof en je mening daarover is een kwetsbaar iets, dat merk je maar weer aan de verschillen in visie over volwassen en kinderdoop. Eigenlijk ook wel weer mooi om het te signaleren want het raakt ons hart........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 09:44
|
|
|
|
| YES356 schreef: | Mooie gelegenheid om met je kind of broer te spreken over Jezus waar die sint al niet goed voor is ps hij bestaat wel hoor!!!!!!!!!!! echt |
Nee, de echte is niet meer...
Ik wil sint Bram en geen sint Stefan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 09:46
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Er gaat niets boven een knus boomhutje op de Drentse heide....  |
nee, het was geen boomhut wat Billy wilde maar een schuilkelder!!
in vervolg Sateprikkers Leonard, i.v.m met het late tijdstip
Laatst aangepast door
|
YELNIN491
|
op vrijdag 11 november 2011, 09:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 09:51
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Klopt Visser ...IE heeft voor mij ook de voorkeur. |
Ik heb nu beide, het gaat niet super, maar het gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 10:17
|
|
|
|
|
Zullen we afspreken, dat als je niet de moeite neemt een bijdrage te lezen, dat je dan ook niet reageert? Dat voorkomt een heleboel ruzie en misverstanden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 11:05
|
|
|
|
Een Belg zegt tegen zijn Hollandse vriend:
"Ik ken een trucje om gratis te gaan eten." "Fantastisch zeg", zegt de Hollander, "hoe doe je dat?" "Ik ga naar een restaurant, zet mij neer en ik bestel een voorgerecht, een hoofdschotel en een dessertje, dan neem ik mijn tijd met een koffie en een cognac Vervolgens wacht ik tot sluitingstijd. Als bijna alle stoelen op de tafels staan komt natuurlijk de ober vragen of ik wil afrekenen. Dan zeg ik hem 'Maar ik heb al afgerekend met uw collega die reeds vertrokken is. En klaar is Kees."
"Geweldig, gaan we dat dan morgen eens uitproberen?" vraagt de Hollandse vriend.
Zoals afgesproken gaan ze de andere dag naar het restaurant en alles verloopt zoals verwacht. Tegen het sluitingsuur komt de ober en vraagt of ze willen afrekenen.
De Belg antwoordt: "Excuseer, maar wij hebben al betaald aan uw collega die reeds vertrokken is."
Waar de Hollander aan toevoegt: "En we wachten nog altijd op ons wisselgeld!"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 11:08
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | chiliconcarne  |
moet je de mijne eens proeven !!! Jij bent hierbij uitgenodigd!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 11:09
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wrom????????? GA je winterslaap houden Wat een rust  |
Geen tijd voor!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 11:11
|
|
|
|
Nu schijnt de zon nog steeds en is 11 gr op 11-11-11 om 11.11 uur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 11:14
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | wie gaat dat gat graven en wie vallen erin  |
de ervaring is er sinds ik in mijn jeugd bij de infanterie heb gezeten. en ik heb hier nog een terraskachel met een lange pijp dus koud krijgen we het niet. Erika voelt er al niet meer voor dus dan blijf jij over. EHHHH ik zeg ff niks nu
Laatst aangepast door
|
BILLY701
|
op vrijdag 11 november 2011, 11:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 11:36
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Ik heb nu beide, het gaat niet super, maar het gaat. |
Tijdelijk samen kon bij mij ook... Al;hoewel ik geen last van had...nu toch alleen chrome.
|
|
| Naar boven |
|
|