| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 16:43
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | In de wetenschap dat ik morgen weer alleen met me kater ben, de vlag uit het vet kan halen, en morgen met wimpel uit kan hangen, zonder er een boete voor te krijgen. Alleen al daarvoor loopt justitie uit naar mijn adres, om het mee te vieren. Ik geloof dat heel ons land mede blij is dat .... ..... voor onbepaalde tijd uit het straatbeeld is verdwenen.  |
heb ik wat gemist
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 16:44
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | tja... als jij in je nest blijft liggen zie je nie veul he  |
lig er nie voor mn lol in he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEREND888
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 16:44
|
|
|
|
Van de erfzonde (het woord komt niet in de Bijbel voor) kan een mens zich niet bekeren. M.a.w. van onze zondige natuur kunnen we ons niet bekeren. Die zondige natuur moet geoordeeld worden. En dat is gebeurt op Golgotha. In Leviticus vinden we van verschillende offers. Brand-, spijs-, zond-, schuld, dank- en lofoffer. De Heere Jezus stierf en heeft al die offers aan het kruis volbracht. Brandoffer > totale overgave aan God
Spijsoffer > Het spijsoffer laat zien dat Christus als mens gedurende Zijn hele leven op een volmaakte wijze heeft geleefd.
zondoffer > voor onze zondige natuur ( zg. erfzonde) “Hem die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid van God in Hem” (2 Kor. 5:21).
schuldoffer > voor onze zondige daden (wat wij gedaan hebben en waarvan wij ons moeten bekeren, spijt betuigen en gelovig aannemen dat Hij het oordeel daarover voor ons heeft volbracht.)
Als de mens opgroeit en onderscheidt leert tussen goed en kwaad zal hij zich moeten bekeren. De mens laadt immers schuld op door de verkeerde daden en gedachten! Daar moet een mens verantwoording afleggen als hij zich niet bekeerd. Van de zg. erfzonde kan men zich niet bekeren. Dat is een 'toestand' een zondige natuur, die we meegekregen hebben. Maar gelukkig daarvoor stierf Christus ook aan het kruis.
Heel troostrijk voor ouders met jong gestorven kinderen. Ik geloof op grond van het offer van de Here Jezus dat juist kinderen die nog niet bewust gezondigd hebben juist door het zondoffer behouden zijn. De Here Jezus zei ook: "Hunner IS het koninkrijk der Hemelen". Er staat niet bij, als zij zich bekeren! Geen voorwaarde wordt gesteld! Het offer op het kruis omvat een hele grote rijkdom wat wij mensen niet goed kunnen begrijpen. Daarom is het belangrijk om de offers uit Leviticus te leren verstaan
Over het dankoffer en lofoffer is ook heel veel te zeggen. http://www.bibletools.org/index.cfm/fuseaction/Library.sr/CT/ARTB/k/1412
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 16:45
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Bietje veel voor 1 persoon he breng ff wat bijje buurvrouw een dorp verderop  |
Je weet het.. Knijnen zijn dol op wortels... Dus er word een grote pan gemaakt... En wat er over is verdwijnt in een bak in de vriezer.. En dat gaat vrijdag er weer uit... En vrijdag warm ik het op in de braadpan met een beetje jus erbij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 16:46
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Je weet het.. Knijnen zijn dol op wortels... Dus er word een grote pan gemaakt... En wat er over is verdwijnt in een bak in de vriezer.. En dat gaat vrijdag er weer uit... En vrijdag warm ik het op in de braadpan met een beetje jus erbij...
 |
Krent Niet eens wat over voor mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 16:50
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Je weet het.. Knijnen zijn dol op wortels... Dus er word een grote pan gemaakt... En wat er over is verdwijnt in een bak in de vriezer.. En dat gaat vrijdag er weer uit... En vrijdag warm ik het op in de braadpan met een beetje jus erbij...
 |
Waarom doe je het konijn er niet bij dan is iedereen tevree, knijn en wordtel met de piepers, H eerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 16:56
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Waarom doe je het konijn er niet bij dan is iedereen tevree, knijn en wordtel met de piepers, H eerlijk  |
en de krenten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 16:57
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Een paar jaar terug hebben we Henk Noordhuis gehad met 2 diensten over paranormale en occulte zaken. Er is heel veel meer tussen hemel en aarde dan wij ook maar kunnen beseffen, maar dat hoeft ook niet als wij maar de juiste "Weg" maar aanhouden.
Hij haalde oa deze (of een deel daarvan) tekst ook aan Exodus 34 .6 De HEER ging voor hem langs en riep uit: ‘De HEER! De HEER! Een God die liefdevol is en genadig, geduldig, trouw en waarachtig 7 die duizenden geslachten zijn liefde bewijst, die schuld, misdaad en zonde vergeeft, maar niet alles ongestraft laat en voor de schuld van de ouders de kinderen en kleinkinderen laat boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, geeft denk ik wel aan, dat er erfzonde is.
Gelukkig hebben we de oplossing voor dit probleem zelf van God gekregen in Jezus onze Heer.
Ik ben er stellig van overtuigd, dat als een kind komt te overlijden dat Jezus zelf zegt, Ik ben voor alle zonden aan het kruis gegaan dus ook voor zijn/haar erfschuld, wan tHij had hen ook lief en zegende hen. | Stel, je bent als kind besprenkeld. Dan is in jouw beleving de zonde van je voorouders verbroken. Dan hoeft jouw kind toch ook niet meer hetzelfde te ondergaan. Het is toch al gestopt bij jou??? Dat is de reden, waarom ik vind dat het onzin is. Je durft zelfs te zeggen, dat baby's een schuld met zich meedragen. Sorry, dat gaat me veel te ver... Met of zonder besprenkeling, God accepteert elk kind...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 16:57
|
|
|
|
Zuurkool ovenschotel........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 16:59
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Zuurkool ovenschotel........  |
me too....... (hoe maak jij het klaar, cootje?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:04
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Daarmee zeg je precies net teveel!!!!!!!!!!!!!!!!!! | Moet je nu meteen reageren als een bok op een haverkist?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:14
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Das gemeen he, kalfsvlees das een babie koei khad van jullie toch wel sweinenfleis verwacht  |
Agossie, die arme lieve kleine rose biggetjes????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:18
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Moet je nu meteen reageren als een bok op een haverkist? |
De vraag is dus eigenlijk 'Wie zegt er nu teveel?'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Stel, je bent als kind besprenkeld. Dan is in jouw beleving de zonde van je voorouders verbroken. Dan hoeft jouw kind toch ook niet meer hetzelfde te ondergaan. Het is toch al gestopt bij jou??? Dat is de reden, waarom ik vind dat het onzin is. Je durft zelfs te zeggen, dat baby's een schuld met zich meedragen. Sorry, dat gaat me veel te ver... Met of zonder besprenkeling, God accepteert elk kind... |
Het gaat bij erfzonde niet om wat je voorouders deden, maar om het feit dat je in zonden wordt geboren. Aleen Jezus werd zonder zonden geboren.
Alleen kleine kinderen hebben nog niet het besef dat ze een zondig karakter hebben. Dat merk je snel genoeg als ze opgroeien...
Stel mijn overgrootvader heeft een bankberoofd en daarbij 4 mensen vermoord. Om die daad wordt zijn nageslacht heus niet gestraft.
Eva werd verleid en zij verleidde adam... Omdat zij beter wisten dat het verboden was om die vrucht te eten, waren zij ongehoorzaam aan God.
Dat wij in zonden leven heeft niets te maken met de daad van de appel eten, maar met het feit : ONGEHOORZAAMHEID.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 14 november 2011, 17:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:20
|
|
|
|
Kon ik vandaag eindelijk es een beetje uitslapen.....wekker stond op half 9....Komt er om 6 uur !!!! ja echt waar, het was nog stikdonker, om 6 uur!!!! een colonne hijskranen, grijpmachines, tractors en ander herriemakend gespuis de straat in rijden, omdattie opgehoogd moet worden (Gouda zakt naar de diepte) weg met mijn rust, ik denderde mijn bed uit!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:21
|
|
|
|
Als je abonnement geldig is tot 17 november, bedoelen ze dan t/m 16 november? Lijkt me wel handig om te weten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:21
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Agossie, die arme lieve kleine rose biggetjes????  |
Khad ut over sweinefleis, geen biggelrol sweine benne groot, biggels ben klein
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:23
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Khad ut over sweinefleis, geen biggelrol sweine benne groot, biggels ben klein  |
Dit lijkt op een uitspraak van Calimero: want jij bent groot en ik ben klein....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:23
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Als je abonnement geldig is tot 17 november, bedoelen ze dan t/m 16 november? Lijkt me wel handig om te weten.  |
Geen idee vraag ik me ook altijd al af Ach probeer het uit je bent vanzelf weg maarre wel weer gewoon verlengen he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:24
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | De vraag is dus eigenlijk 'Wie zegt er nu teveel?'  |
Ohhhh gaan ze wéér....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:24
|
|
|
|
heel errug....de sintin/sintesse werd daarna feministisch... hij las het forum daarna op CM en werd wel heel erg masochistisch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:25
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Als je abonnement geldig is tot 17 november, bedoelen ze dan t/m 16 november? Lijkt me wel handig om te weten.  |
t/m 17 november bedoelen ze dus je hebt donderdag nog even kans om het forum te vullen met onzinnige dingen, of zinnige dingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:27
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | heel errug....de sintin/sintesse werd daarna feministisch... hij las het forum daarna op CM en werd wel heel erg masochistisch  |
..en de sintin/esse werd daarvan niet euforisch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | O, kom er eens kijken wat ik in mijn mailbox vind alles gekregen van dat lieve kind. Maar eigenlijk ken ik dat mens nie lije want op de eerste date wilde ze al vrije....... Toen riep ze me in de keuken want ze wilde met me lezen op de muur stonden mooie spreuken en een tekst van Rouwen Heze Wat moet ik daar nu weer mee aan. Ken die gasten heel niet verstaan. dus doe dan maar nick en simon, Zeg hen maar dat ik graag naar volendam kom Een mail van weer een lekker ding een foto zo mooi, zo zie je t niet vaak t profiel staat stijf van verleiding maar thuis blijft wel t enige vermaak
Zo aanvullen maar  |
en up maar weer jullie gaan zover Maak er een leuk sinterklaas gedicht van he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:29
|
|
|
|
Creatief, alternatief sinterklaasgedicht....
Zie de maan schijnt door de tralies hij schrok zich heel arabisch en de arabieren vonden dát blasfemisch meer een ander vond het spaans homoristisch Zo erg, het werd heel erg chemisch heel errug...de sintin/sintesse werd daarna feministisch hij las het forum daarna op CM en werd wel heel erg masochistisch ..en de sintin/esse werd daarvan euforisch
.zo gaat 'ie goed....zo gaat 'ie beter...alweer 8 zinnen alternatief dichten...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 14 november 2011, 17:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:38
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | t/m 17 november bedoelen ze dus je hebt donderdag nog even kans om het forum te vullen met onzinnige dingen, of zinnige dingen. |
...ja, ideaal...kun je geen ban meer krijgen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:38
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ohhhh gaan ze wéér....  |
Wie Jij of ik?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:39
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | De vraag is dus eigenlijk 'Wie zegt er nu teveel?'  |
Ja, precies...dát is de hamvraag...en ook 'wíe zei er als eerste nu teveel'....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 14 november 2011, 17:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:45
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heb jij electrische in het bos??  |
Mutsjes,dan neem je toch gewoon een draadloos stopcontact mee.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:48
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | t/m 17 november bedoelen ze dus je hebt donderdag nog even kans om het forum te vullen met onzinnige dingen, of zinnige dingen. |
Breng me nou niet op een idee, heb nog wel het een en ander te spuien. Maar bedankt Mariska, ik heb dus een dag langer voor mijn afscheidsspeech. 'k Wil niet weer met noorderzon vertrekken.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op maandag 14 november 2011, 18:11
|
|
| Naar boven |
|
|