| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 16:53
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Het is moeilijk uit te leggen op het forum, maar wel als ik computerles van je krijg, komt dat door de speciale koffie  |
dat komt idd door de speciale koffie,daar zit een 'begrijphormoon' in, dan neem je de lesstof beter in je op....handig he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 16:55
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | dat komt idd door de speciale koffie,daar zit een 'begrijphormoon' in, dan neem je de lesstof beter in je op....handig he. |
ingestraald door Jomanda zeker? die boonuh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 16:56
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | dat komt idd door de speciale koffie,daar zit een 'begrijphormoon' in, dan neem je de lesstof beter in je op....handig he. |
bestaat dat nu ook al wonderen zijn de wereld nog niet uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 16:57
|
|
|
|
| ILJAF679 schreef: | | ik ga ook maar moet nog zien er te komen! |
gewoon de weg volgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 16:58
|
|
|
|
Vanavond naar de Mac, niet mijn ding, maar de kids willen graag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 16:58
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik heb geen moeilijk met medelanders over het algemeen. Maar.... Ik werkte bij de dame, woont al 15 jaar hier, spreekt vrijwel geen nederlands en heeft al 15 jaar een hernia waardoor ik bij haar kwam te werken. Inmiddels heb ik zelf een hernia gehad en weet dus welke ondragelijke pijnen daarbij horen. Deze dame deed alles, uitgaan, hangen op de bank etc....als Dit een hernia is??? Ik geloof daar dus niets meer van, maar mevrouw krijgt intussen jaar in jaar uit van de WMO hulp bij alles waar ze zelf de hele week de tijd voor heeft. Ze kan vanwege haar Christelijke geloof niet terug naar Syrie, dus wat mij betreft mag ze blijven, maar het idee dat alles wat een kleurtje heeft minder betaald en veel meer krijgt....dat begint me af en toe enorm tegen te staan.
Hier in het dorp was er een man die al jaren om een nieuwe schutting vroeg bij de woningbouw vereniging. de schutting was volledig verrot, en meneer kreeg al jaren niets voor elkaar. Totdat hij het zat was, en de woningbouw vereniging belde met een buitenlands accent....binnen een week stond de schutting er!
Nederland stikt van dat soort voorbeelden, van mensen die nalles voor elkaar krijgen, maar zich weigeren aan te passen aan onze samenleving of de taal willen leren. Nu de horde Polen weer. men doet het zelfde als vroeger met de Turken. Waar zijn we mee bezig???? Laat een ieder die intergreert lekker binnen komen, maar alles wat na een jaar de taal niet spreekt....ga lekker terug
of discrimineer ik nu?  |
Wat je zegt over voorkeusbehandeling buitenlanders klopt.
In amsterdam kregen buitenlanders mooie nieuwbouwwoningen bij het centrum. En amsterdammers werden gedropt in oude panden, in het oosten.
Ja, het verhaal is natuurlijk ingewikkelder, maar het kwam er wel op neer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 17:03
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | en ze werkt NIET buitenshuis! voert de baby en wast mn sokken... zoals het hoort  |
aleen je sokken wassen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 17:29
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | aleen je sokken wassen?  |
De rest gaat de kliko in Maris Enne zijn vrouw werkt wel degelijk maar dan bij hem op da zaak kan die dr in de gaten houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 17:30
|
|
|
|
Ga zo lekker met mn moeder gourmetten alleen ze weet het nog niet Ze heeft de afgelopen week toen ik te ziek was om wat te doen zoveel voor me gedaan dat we zo lekker even rustig de tijd nemen. Weet dat ze hiervan altijd geniet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 17:32
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Het is moeilijk uit te leggen op het forum, maar wel als ik computerles van je krijg, komt dat door de speciale koffie  |
Snap dat dan Yelnin hij probeert je gelijk te versieren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 17:37
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Doet mijn kater ook, die vliegt alleen weg voor de stofzuiger, ook vanwege de herrie. En ik zuig om de dag, en geloof mij maar, hij zou het heel erg vinden, als hij niets meer zou horen, enkel en alleen om de stofzuiger? Dan hoort hij het spinnen van de poes van de buurvrouw ook niet meer, en dan weet hij ook niet of ze al lig te wachten voor de voordeur hij mot dur niet aan denken alleen de gedachte al Brrrrrrrrrrr |
Mmmmmmm De mijne zijn bang voor de stofzuiger en vuurwerk! de jongste is ronduit panische heb het er al met de dierenarts over gehad en die rade aan dat als het echt ruim voor oud en nieuw al niks met dr is om medicatie te komen halen of te wel mn kat drogeren Ben er eigenlijk op tegen maar als het beessie panisch is moet je wat. Maar hopelijk mogen ze hun gehoor heeeeeeel lang behouden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 17:37
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Hadden ze er eindelijk 1 hebben ze hem verwijderd  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 17:42
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Hahahaha...je bent vast heeeeeeeeeel erg blij dat ik er niet bij ben hè  |
Hij doet er vast een legging onderaan anders wordt tie zo kouddddddddddddd. Zou die ook zijn lollie al hebben??? En mischien is tie eindelijk de platvis van Laika wel tegen gekomen
Veel plezier mensen alhoewel en misschien al een paar op de terugweg zijn?
Oei als ik alle reacties lees heeft die man het erg zwaar vandaag arme Visser
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zaterdag 19 november 2011, 17:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 17:48
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Wauw, het wordt prachtig strandweer  Ik heb zin in  |
Zie je wel gij hebt mij heel nie nodig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 18:44
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | ik zie een "ja".. in dat geval geef ik mn complimenten Gerrit wat je bent de 1e die daar duidelijk in is. die vraag heb in het verleden ik al veel vaker gesteld.
okay,als we dan dus kennlijk die vrijheid gekregen hebben,dan kunnen we de bijbel ook wel op wat meer punten aanpassen toch?
in de bijbel vinden ook een aantal mensen die de vrijheid namen om anders te doen dan wat God eingelijk had gezegt tegen hun. neem bv Mozes die op de rots sloeg,terwijl God zei, dat hij tot de rots moest spreken,om er water uit te krijgen. het gevolg was dat Mozes niet meer het beloofd land in mocht. voor zo'n klein foutje kreeg mozes wel een behoorlijke straf toch?
de bijbel mogen we zien als het woord van God,en als absolute waarheid. lucas 1:37 Want geen woord, dat van God komt, zal krachteloos wezen.
als we de bijbel dus naar eigen goeddunken mogen aanpassen,kan ik die bijbel niet meer zien als absolute waarheid,want dan kunnen we alles wel in twijfel trekken toch? als we we de bijbel gaan aanpassen naar eigen inzicht,dan maken we daarmee de bijbel als zijnde het woord van God wel krachteloos.
de bijbel is er duidelijk in,in bv gal 1:6 tm 9 waar paulus zegt:
Er is maar één evangelie.(titel) 6 Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie, 7 en dat is geen evangelie. Er zijn echter sommigen, die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt! 9 Gelijk wij vroeger reeds gezegd hebben, zeg ik thans nog eens: indien iemand u een evangelie predikt, afwijkend van hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt!
niet dat ik nu vind dat mensen die er anders over denken vervloekt zijn,het gaat me om de ernst ervan die paulus probeert duidelijk te maken. |
Even de doop terzijde gelaten, ik denk dat wij met zijn alle de Bijbel al zo wie zo aanpassen aan dezen tijd. Onverschillig gelaten in welke beleving wij zitten, alles kan en mag, alles is bespreekbaar, het meeste wordt weerlegd. Overal staat tegenwoordig wel een aanpassing van tegenover. En vaak heel vaak, het is of was hierin niet bedoeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 18:47
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dat is vertrouwelijke informatie Mario.......daar kom jij niet achter.....  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 18:48
|
|
|
|
|
Inmiddels ben ik thuis en visser en aanhang nog niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 19:03
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Mijn mooiste moment: Vanmorgen, als de appeltaartgeuren de oven uit komen en het huis doortrekken....ouderwets lekker, deed me effe aan vroeger thuis denken....  |
Heerlijk he ...snap je helemaal...ik ruik het gewoon!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 19:05
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Inmiddels ben ik thuis en visser en aanhang nog niet |
Waarom vertel je dan niet even hoe het is geweest????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 19:20
|
|
|
|
Lekker frietjes..simpel...wel zelf gemaakte..ik bedoel lekker ouderwets van eigen aardappeltjes.... Kroketje erbij...lekker...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 19:29
|
|
|
|
Lekkere Barboense uien hasjee, met een kilo rundvlees gekruid dus op zun Barboens, met rooie kool, net van ut land gehaald, piepers ook van eigen land plus de uien. knoflook en peterselie alles uit eigen tuin. tis een oer oudhollands recept, te vinden in elk gereformeerd kookboek uit grootmoeders tijd. das dubbel pech voor de ........... die hebben hem zeker niet
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 19 november 2011, 19:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 19:52
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Inmiddels ben ik thuis en visser en aanhang nog niet |
Aanhang???? Moet Visser ons iets vertellen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 20:32
|
|
|
|
Nog steeds is iedereen waarschijnlijk niet thuis?? Laten we aannemen dat iedereen wel thuis is gekomen. Duurde wel lang dat iedereen er was maar toen was er wel gebak. Overheerlijk in torenvorm geserveerd op de parkeerplaats. Bedankt Natanya. We hebben niet echt bij elkaar gelopen, de kinderen van Natanya en Hannah verzamelden ondertussen mega veel schelpen. We hebben gelopen tot op die pier waar de eerste vuurtoren staat. Nadat iedereen, met hulp, op de rotsblokken werden getrotseerd. Ik ben zelf met nog drie anderen via de boulevard (we moesten via een omweg en via het centrum) lopen. De anderen duurde het nog al even en het werd algauw donker. We waren als eerste bij de auto's en hebben afscheid genomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 20:55
|
|
|
|
| HERKRO005 schreef: | Iemand kunnen vergeven is de capaciteit hebben om niet jouw eigen teleurgestelde of verdrietige ego in het midden te zetten maar om de ander te kunnen begrijpen, hem empatisch te kunnen benaderen en begrip op te kunnen brengen voor het waarom. Vaak is daar tijd en overpeinzing voor nodig en daar kan het geloof je in ondersteunen maar echte vergeving komt uit je hart. |
percies vergeven zit in je hart ,zelfs heb ak me ex vergeven in alles wat ze me aan gedaan hebt was alles kwijd me kids enz nu is het al weer twee jaar geleden we hebben goede contacte met elkaar en we praten weer tegen elkaar nu is het geval me zoon woon nu bij me en met me ex is het nu weer me vrindin als je niet kan vergeven elkaaar wat je ook elkaar heb aan gedaan zal zo wonder niet komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 21:04
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | en ze werkt NIET buitenshuis! voert de baby en wast mn sokken... zoals het hoort  |
Daar heb je w.s. al een dagtaak aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 21:17
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Mijn mooiste moment: Vanmorgen, als de appeltaartgeuren de oven uit komen en het huis doortrekken....ouderwets lekker, deed me effe aan vroeger thuis denken....  |
Wanneer beginnen we er aan??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 21:20
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Snap dat dan Yelnin hij probeert je gelijk te versieren  |
Je begrijpt hem dan iig wel .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 21:21
|
|
|
|
Goed, ik denk dat het tijd wordt een nadere definitie te geven van teken, want daar is behoorlijk misverstand over. Er wordt hier in een aantal bijdrages neerbuigend gedaan over de term teken. Zelf heb ik al aangegeven dat ik het een armzalige definitie vind, dat absoluut tekort doet aan het gebeuren.
Daarom deze aanvulling: in een sacrament wordt het heilige, eeuwige verbonden met het aardse. Als symbool van deze verbondenheid is het sacrament... Het gaat in deze definitie om de verbinding tussen heilig en aards...niet om het symbool.
Er zijn weinig momenten waarin je kunt zeggen, dat het heilige en het aardse samenkomen. De protestanten zeggen dat er maar twee van die gelegenheden zijn, zelf denk ik dat er twee meer zijn. nl huwelijk en inzegening oudsten/voorgangers... Het is dus een heel uniek gebeuren als je beleeft dat het heilige zich mengt in het aardse. Dit klinkt heel mystiek, maar in de kern van de zaak denk ik dat het wel zo is. Je trouwt niet alleen omdat je van elkaar houdt, maar met je huwelijk vraag je God een zegen,. Dat is meer dan symbolisch denk ik. Dat wordt geschreven in een hemels boek....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 20 november 2011, 20:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 november 2011, 21:21
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ome Leers lijkt wel knettergek! De jongeman wil geeneens studeren... waarom nu weer uitstel? hoop dat het kabinet valt ofzo?  |
Ach er zijn nog diploma's genoeg te halen...... Veterdiploma, zwemdiploma, verkeersdiploma.....
|
|
| Naar boven |
|
|