ChristianMatch

Forum

christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3191 3192 3193 3194 3195 3196 3197 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 13:14

ROMY531 schreef:
Nee, zo bedoel ik het niet. Maar ik vind het wel vreemd dat mensen als hun relatie net over is, ze al op een datingsite gaan staan op zoek naar een nieuwe relatie. En dan krijgen ze een nieuwe 'relatie', en dan komt toch hun ex weer in beeld - dan blijkt vaak dat ze er niet overheen zijn. Dan denk ik bij mezelf 'ga het eerst verwerken, kom daarna op een datingsite'. Maar goed, zal wel aan mij liggen dat ik dit zo zie Lachende smiley

Het zich aanmelden op een datingsite hoeft in eerste instantie niets te maken hebben met op zoek zijn naar een nieuwe relatie.

Zelf zat ik ook 2 weken na de breuk met mn ex op cm.
Door een scheiding komt vaak ook een breuk met sociale contacten, in mijn geval viel het tevens samen met een verhuizing 150 km verderop.
Daar zat ik dus, mezelf te vervelen s´avonds... dus hup leptoppie gehaald en een site opgezocht waar ik n bietje chatten kon, in dit geval CM dus...
En om nou te zeggen dat ik direct op zoek was naar een relatie... neuh..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 13:17

MARRY942 schreef:
Herman, je bent een gelukkig mens!!! (Enneh...waarom vraag je dr niet mee?)

Verlegen lachende smiley

Ik heb in juli geboekt en kan niet meer veranderen. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 13:21

Had gewoon bij kreet vd week geplaatst kunnen worden toch?

maar goed, omdat de topictitel impliceerd dat er een extra lading aan de uitspraak zit, zal ik hier ook een mooie bijzondere uitspraak neerzetten Engeltje smiley

Ik ben de boer, jij het veld. Ik zaai, jij groeit. Gyneacoloog oogst, seizoen na seizoen.

Pieter649
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 13:24

HERMAN388 schreef:
Zaterdag leuke strandwandeling in Scheveningen gedaan
Zondag naar de kerk en de rest van de dag was zeer mistig, dus bleef ik thuis.
Vanmorgen de was opgehangen en alles is geregeld voor vakantie.
Mijn liefje brengt me weg naar Schiphol en bij behouden thuiskomst haalt ze mij ook op. Verliefde smiley
Ik zal haar 1 week missen. Boze smiley

Niet internetcafe ingaan op je vacantieadres he Herman...
Straks log je weer in op cm en staat er opeens een ander om je op te halen Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 14:23

PIETER649 schreef:
Niet internetcafe ingaan op je vacantieadres he Herman...
Straks log je weer in op cm en staat er opeens een ander om je op te halen Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley

We hebben elkaar afgesproken hoor
Hij zal aan mij denken Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 14:29

Herman is een geweldige kok
Ik ga alvast met pensioen Knipoog smiley
Elke dag lekkere maaltijden Wauw Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 14:50

Crossroad Schreef,
Voor mij is de kinderdoop dan ook gelijk aan het opdragen van kinderen, een belofte die de ouders doen aan God, voor de gemeente, om hun kind op te voeden met de bijbel en te vertellen over Jezus Christus. Dat Jezus Christus de enige weg is die leidt tot God de Vader.

Voor mij ook, zo heb ik het ook begrepen van de Ger. Vrij. Kerk en andere traditionele christenen.

Fijne Dag Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 15:13

SHANITA130 schreef:
Het formulier voor de bediening van de Heilige Doop aan de kinderen van de gelovigen staat vol met alleen maar tekstverwijzingen naar de bijbel.

Bijbel wordt daar heel serieus genomen.
Het feit dat je veel bijbelteksten gebruikt is wat anders dan bijbels bezig te zijn. Dat moet jij toch vooral weten? En idd de bijbel wordt daar heel serieus genomen, daarom verbaast het mij dat ze zich zo vasthouden aan een principe dat in de kern van de zaak oudtestamentisch is.... Het begrip geestelijk Israël heeft voor heel veel ellende gezorgd voor de joden en is de basis geweest voor antisemietisme. Net zo goed als het verhaal van de zoon van Noach voor discriminatie gezorgd heeft.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 21 november 2011, 15:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 15:25

Het valt me op dat evangelische christenen een beetje stil zijn in dit onderwerp. Ik zal duidelijk maken wat ik bedoel. Toen ik pas bij de pinkstergemeente kwam, was de muziek helemaal niet zo ideaal. Je had een oud orgeltje staan en de persoon die er achter zat, speelde voor het gemak accoorden. De muziek was niet ingewikkeld, en je kende de tekst vaak uit je hoofd. Maar ik had het idee dat het toen echter was dan nu. Dat mensen met hun hart zich naar God toe richten en daar eigenlijk hele eenvoudige middelen ter beschikking hadden. De gemeente zong uit volle borst en uit overtuiging en uit liefde voor God. Men was spontaan in hun beleving en de kracht van Gods Geest was merkbaar aanwezig.

Nu is die spontaniteit verdwenen. Het is gecultiveerd tot een dienst die net zo strak geleid wordt als in de traditionele kerk. De muziek is niet meer goed aan te leren, tenzij je er een belangrijk aantal repetities aan besteedt. En in mijn ogen is de kracht van Gods Geest aan het verdwijnen... We kunnen het immers zo goed, dat we ons er eigenlijk ook niet meer zo druk om hoeven te maken?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 15:57

VISSER278 schreef:
Zeeuws op z'n zondags : Soep en pap.

DAH DOE ONS OK MEESTAL>>>
VINNE WE LEKKER,,
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:11

LEANNE226 schreef:
Misschien ben ik wel de enige die het vreemd vind maar sommige CM-leden wisselen wel heel vaak en snel van relatie..........

Begrijp me niet verkeerd,ik gun ieder het beste(ik kan niet in de harten van de betrokken mensen kijken).........ik vraag me alleen af wat leden als relatie zien,hoe serieus en hoe lang ben je er mee bezig?

Het word pas echt grappig als je dan even oude forumberichtjes leest en iemand ondertekend iets met zijn naam en het toenmalige liefje, en een paar weken later staat daar dus een profielfoto met nieuwe liefde naast.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:31

LEANNE226 schreef:
Misschien ben ik wel de enige die het vreemd vind maar sommige CM-leden wisselen wel heel vaak en snel van relatie..........

Begrijp me niet verkeerd,ik gun ieder het beste(ik kan niet in de harten van de betrokken mensen kijken).........ik vraag me alleen af wat leden als relatie zien,hoe serieus en hoe lang ben je er mee bezig?

Nou Leanne daar ben je echt niet de enige in hoor!
sta er soms ook echt van te kijken Twijfelende smiley

Idd ook ik gun een ieder zijn of haar geluk en mezelf natuurlijk ook Knipoog smiley
Maar ik vind dat je een relatie een kans moet geven en dat is niet in twee drie weken bekeken en al helemaal niet als er ook kinderen in het spel zijn.
Misschien praat ik makkelijk als nooit getrouwd zijnde geweest maar dit is mijn idee erachter!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:32

PIETER649 schreef:
Het zich aanmelden op een datingsite hoeft in eerste instantie niets te maken hebben met op zoek zijn naar een nieuwe relatie.

Zelf zat ik ook 2 weken na de breuk met mn ex op cm.
Door een scheiding komt vaak ook een breuk met sociale contacten, in mijn geval viel het tevens samen met een verhuizing 150 km verderop.
Daar zat ik dus, mezelf te vervelen s´avonds... dus hup leptoppie gehaald en een site opgezocht waar ik n bietje chatten kon, in dit geval CM dus...
En om nou te zeggen dat ik direct op zoek was naar een relatie... neuh..

Jij geluk dat er een lief vrouwtje in je leven kwam dan Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:41

CHATULIEM619 schreef:
Het valt me op dat evangelische christenen een beetje stil zijn in dit onderwerp. Ik zal duidelijk maken wat ik bedoel. Toen ik pas bij de pinkstergemeente kwam, was de muziek helemaal niet zo ideaal. Je had een oud orgeltje staan en de persoon die er achter zat, speelde voor het gemak accoorden. De muziek was niet ingewikkeld, en je kende de tekst vaak uit je hoofd. Maar ik had het idee dat het toen echter was dan nu. Dat mensen met hun hart zich naar God toe richten en daar eigenlijk hele eenvoudige middelen ter beschikking hadden. De gemeente zong uit volle borst en uit overtuiging en uit liefde voor God. Men was spontaan in hun beleving en de kracht van Gods Geest was merkbaar aanwezig.

Nu is die spontaniteit verdwenen. Het is gecultiveerd tot een dienst die net zo strak geleid wordt als in de traditionele kerk. De muziek is niet meer goed aan te leren, tenzij je er een belangrijk aantal repetities aan besteedt. En in mijn ogen is de kracht van Gods Geest aan het verdwijnen... We kunnen het immers zo goed, dat we ons er eigenlijk ook niet meer zo druk om hoeven te maken?

Wat is er mis met de strakheid in de traditionele kerken?
Jij zegt je mist de kracht van God's geest in de liederen.
Dan durf ik daarop te zeggen dat juist in de traditionele kerken die geest nog duidelijk aanwezig is en er uit volle borst de mooie traditionele psalmen gezongen worden.
Ik zit in een traditionele kerk maar bij ons worden er ook liederen uit op toonhoogte gezongen en vind dat ook mooi. Waar het erin zit is volgens mij in zing je met hart en ziel? og zing je omdat het erbij hoort!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:44

ERIKA129 schreef:
Wat is er mis met de strakheid in de traditionele kerken?
Jij zegt je mist de kracht van God's geest in de liederen.
Dan durf ik daarop te zeggen dat juist in de traditionele kerken die geest nog duidelijk aanwezig is en er uit volle borst de mooie traditionele psalmen gezongen worden.
Ik zit in een traditionele kerk maar bij ons worden er ook liederen uit op toonhoogte gezongen en vind dat ook mooi. Waar het erin zit is volgens mij in zing je met hart en ziel? og zing je omdat het erbij hoort!

ik denk dat je daar de kern raakt erika;
waar harten open zijn, kan de Heilige Geest binnen komen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:52

HANNAH810 schreef:
ik denk dat je daar de kern raakt erika;
waar harten open zijn, kan de Heilige Geest binnen komen.
helemaal mee eens, en dat zeg ik ook in mijn eigen bijdrage. De muziek wordt weinig meer vanuit het hart gezongen en dat gaat ten koste van de spontaniteit en de persoonlijke betrokkenheid.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:53

CHATULIEM619 schreef:

Tja ... deze evangelische christen denkt: Waar heeft tie het over Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:55

SJAAK585 schreef:
ook hier dichte mist gelukkig heb ik zelf zonnetjes in huis.
dus warmte genoeg Kussende smiley Verliefde smiley Coole smiley met zonnebril

Lekker dan ik zit alleen met de katten Twijfelende smiley Knipoog smiley
Maar das toch beter dan buiten want daar is de mist nog geen meter minder geworden Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:55

CROSSROAD317 schreef:
Tja ... deze evangelische christen denkt: Waar heeft tie het over Smiley die vol vragen zit
niet de evangelische christen, jij denkt er zo over. Een klein verschil denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:57

SJAAK585 schreef:
wisten jullie dat mijn partner weer 1 maandje lid gaat worden
om even onze goede vriendschappen een hart onder de riem te steken en evt nieuwe vriendschappen uit te breiden?????
tot schrijfs lieve vrienden Engeltje smiley

Owwwwww komt grace weer terug??
Gezellieeeeee Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROMY531

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:58

CHATULIEM619 schreef:
Zo gemakkelijk ligt dat niet hoor. Want hoe verwerk je datgene wat je is overkomen? Als je met dezelfde situatie te maken krijgt. En vaak maakt tijd dan niet uit. Je kunt ook na drie jaar gescheiden zijn in de relatie tot ontdekking komen dat je het nog niet verwerkt hebt.

Daar heb je wel een punt. Maar 3 jaar is toch ook wel wat anders dan anderhalve maand...! Ik denk dat het standaard wel beter is dat je eerst je relatie verwerkt. En dat kost tijd, dat heb je niet binnen een of paar maanden gedaan (tenzij de relatie heel kort was, of wel lang maar niet diepgaand was-dat kan ook nog). Ik vind het niet eerlijk naar een nieuwe partner toe als mensen hun issues nog niet verwerkt hebben. Je kwetst daarmee onnodig mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 17:05

Moest vanmiddag aan de andere kant van Gouda zijn....foei foei wat een dichte mist, gelukkig wist mijn karretje zelf de weg....maar ik vond het wel enggggggg Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 17:06

ZEELAND736 schreef:
DAH DOE ONS OK MEESTAL>>>
VINNE WE LEKKER,,

Dan ga ik dat Zeeuwse voorbeeld vandaag maar es volgen: een eigengemaakt extra gevuld groentesoepie, met nog een ressie rauwkost en een fruitje toe....ik heb dr zin in! Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 17:06

CHATULIEM619 schreef:
niet de evangelische christen, jij denkt er zo over. Een klein verschil denk ik.

Daarom schreef ik dus, deze evangelische christen denkt: Waar heeft tie het over ...

Jouw mening/standpunt, in deze, is niet de mijne. Een groot verschil denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 17:09

BRIGIT826 schreef:
We hebben elkaar afgesproken hoor
Hij zal aan mij denken Huilende smiley, smiley in tranen

Aiii, Brigit, neemt hij jou niet eens mee naar dat zonnige Egypte? Valt me vies tegen van je Herman, je laat zo'n leuke meid toch niet hier in de kou en de mist staan? Verraste, verbaasde smiley Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 17:11

HERMAN388 schreef:
Zaterdag leuke strandwandeling in Scheveningen gedaan
Zondag naar de kerk en de rest van de dag was zeer mistig, dus bleef ik thuis.
Vanmorgen de was opgehangen en alles is geregeld voor vakantie.
Mijn liefje brengt me weg naar Schiphol en bij behouden thuiskomst haalt ze mij ook op. Verliefde smiley
Ik zal haar 1 week missen. Boze smiley

Ik dacht net te hebben gelezen dat het uit was met je liefje?? Is het weer aan? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 17:11

PIETER649 schreef:
Had gewoon bij kreet vd week geplaatst kunnen worden toch?

maar goed, omdat de topictitel impliceerd dat er een extra lading aan de uitspraak zit, zal ik hier ook een mooie bijzondere uitspraak neerzetten Engeltje smiley

Ik ben de boer, jij het veld. Ik zaai, jij groeit. Gyneacoloog oogst, seizoen na seizoen.

Pieter649

Ehhhh....zal voor een domme Goudse wel te hoog gegrepen zijn, ik vat-em effe niet
Zieke smiley Verlegen lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 17:14

WILLEMIJN232 schreef:
Ik dacht net te hebben gelezen dat het uit was met je liefje?? Is het weer aan? Verraste, verbaasde smiley

Hihi...neej Willemijn...je bent de tel gewoon effe kwijt.... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 17:18

MARRY942 schreef:
Hihi...neej Willemijn...je bent de tel gewoon effe kwijt.... Smiley met dichtgeplakte mond

Hij schreef ergens dat ze in de rij stonden, dus misschien kunnen we beter een eigen topic voor hem openen: het lieffie van de week, dan kunnen we het beter bijhouden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 17:20

MARRY942 schreef:
Ehhhh....zal voor een domme Goudse wel te hoog gegrepen zijn, ik vat-em effe niet
Zieke smiley Verlegen lachende smiley Engeltje smiley

Hij wacht nog steeds tot zn tegeltjeswijsheid verkocht gaat worden in Delfts blauw Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3191 3192 3193 3194 3195 3196 3197 ... 6194 Volgende
Pagina 3194 van 6194