| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 17:38
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Hij wacht nog steeds tot zn tegeltjeswijsheid verkocht gaat worden in Delfts blauw  | En ik weet wat voor tegelwijsheden hij allemaal heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 17:40
|
|
|
|
1) hij zegt welke evangeliën (volgens hem) vals zouden zijn, maar graag hoor ik van hem welk evangelie volgens hem goed is.
2) in wat voor context praat Paulus als hij het heeft over een vals evangelie? Dus lees voor jezelf eens na wanneer Paulus een gemeente LETTERLIJK waarschuwde tegen een vals evangelie.
3) zijn titelkeuze is zeer gevaarlijk: vergevingsleer is een fundamenteel onderdeel van het bijbels christelijk geloof. Als je, zonder goede definiëring, belangrijke en fundamentele christelijke begrippen verdacht maakt dan is dat kwalijk. Dat doet hij door, per ongeluk of expres, zaken als lauwheid en vergeving door elkaar te gooien.
mvg, Christian
Laatst aangepast door
|
CHRISTIAN146
|
op maandag 21 november 2011, 17:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 18:08
|
|
|
|
| ROMY531 schreef: | | Daar heb je wel een punt. Maar 3 jaar is toch ook wel wat anders dan anderhalve maand...! Ik denk dat het standaard wel beter is dat je eerst je relatie verwerkt. En dat kost tijd, dat heb je niet binnen een of paar maanden gedaan (tenzij de relatie heel kort was, of wel lang maar niet diepgaand was-dat kan ook nog). Ik vind het niet eerlijk naar een nieuwe partner toe als mensen hun issues nog niet verwerkt hebben. Je kwetst daarmee onnodig mensen. |
Sorry Romy maar mensen zijn niet standaard,er is dus ook geen standaard verwerkingstijd..........je klinkt alsof je verwacht had hier mensen aan te treffen die stuk voor stuk hun verleden volledig verwerkt hebben en klaar zijn voor een relatie........blijkbaar ben je teleurgesteld en voel je je daardoor gekwetst,dat is jammer voor je maar je krijgt het niet op een presenteerblaadje(zelfs op lexa niet )
Leanne,die soms haar oude verdriet koestert en tevoorschijn haalt,gewoon omdat ik dat wil
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 18:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nou Leanne daar ben je echt niet de enige in hoor! sta er soms ook echt van te kijken
Idd ook ik gun een ieder zijn of haar geluk en mezelf natuurlijk ook Maar ik vind dat je een relatie een kans moet geven en dat is niet in twee drie weken bekeken en al helemaal niet als er ook kinderen in het spel zijn. Misschien praat ik makkelijk als nooit getrouwd zijnde geweest maar dit is mijn idee erachter! |
Het klinkt heel redelijk hoor Erika Ik ontmoette ooit op cm een leuke man,de klik was er maar we verschilden in 1 ding van mening.......ik wilde zijn schuld niet aflossen De week er op deelde hij mee dat hij zou gaan samenwonen met zijn "reservedate" van CM Later bleek dat hij nog een vrouw op CM aan het lijntje hield,die draaide helemaal door toen ze(van hem)hoorde wat hij geflikt had. Ik ben bang dat hij nooit beseft heeft wat hij anderen er mee aandeed.........maar wie weet wel wat voor effect zijn/haar dates en beslissingen op de ander heeft gehad?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 18:30
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Leanne,die soms haar oude verdriet koestert en tevoorschijn haalt,gewoon omdat ik dat wil  | Ik kan hier wel om janken, weet je dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 18:37
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik dacht net te hebben gelezen dat het uit was met je liefje?? Is het weer aan?  |
Euj Willemijn dit is een ander he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TJOKLAT313
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 18:43
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | | Op de brandstapel met dat ding! |
Weet je wat ik stoer zou vinden, Lepeltje? Als jij met jouw "gewone" bijbel een weekendje op Kanaleneiland gaat bivakkeren en contact probeert te maken met de jeugd daar. En daarover vertelt hier op CM...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 18:59
|
|
|
|
Ja, kijk, als Roady, in een topic over vergeving zegt dat als je niet vergeeft, dan word je overgeleverd aan folteraars...
Zie topic: vergeven iemand op christianmatch, laatste posting quote Roady
Zij, traditionele kerk, houden zich vast aan een principe. Dat is honderden jaren oud. Begrip geestelijk Israel, is dat niet, dat de dingen over Israel in het OT, dat je dat op jezelf kan toepassen?
Traditionele kerk heeft mij wel gered. doen niet zweverig. geen opmerkingen zoals Roady, ja, zelfs hele preken erover.
Ook met zieken genezen en wonderen, zij denken van dat dat toen was, nu niet meer. En dat denk ik ook. Anders zou zoiemand als J. zijlstra echt wel veel meer mensen hebben genezen, in de meer dan 20 jaar dat hij al bezig is. En dan niet alleen één keer iemand, die ook nog eens een aandoening had, wat een psychiater ook had kunnen verhelpen. En dan die rare profetieen uitspreken, zo van de Here zegt dit en dat over jou...? En dan het zingen, leuk als je heel verdrietig bent, niet dus, als je dan 20x 'Jezus maakt mij blij' moet meezingen. Als je dan niet meezingt en na afloop zegt dat dat was omdat je je verdrietig voelt, werd daar nawelijks aandacht aan geschonken. Want, iemand die 'in de Here' is is nooit verdrietig... Dan heb ik liever psalmen uit de bijbel. Nou ja, ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan. Ik hoor bij de kerkverlaters van evangelische groepen.
In sommigen groepen werd er geen spaan van je heel gelaten. Als je iets ergs vertelde, was de eerste reaktie of je diegene al hebt vergeven. In de traditionele kerk kreeg ik medegevoel.
In sommigen groepen, als je niet geneest, dan ligt het aan joú, je hebt dan een te klein geloof én er zijn nog zonden in je leven...!
Nee hoor, geef mij maar de traditionele kerk. zodra ik eraan toe ben, ga ik weer naar de traditionele kerk.
Die opgeklopte vrolijkheid in sommige groepen, maakt mij ziek. En dan, of die doop daar nu wel of niet bijbels te onderbouwen is door sommigen, boeit me niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Euj Willemijn dit is een ander he  |
Hebben ze ook al een trouwdatum? Ik sta op CM echt nergens meer van te kijken Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:04
|
|
|
|
Ja, de ene evangelische groep is de ander niet.
Als ik er iets over schrijf bedoel ik dus niet alle groepen.
Ik denk dat ons veel samenbindt, en dat is belangrijk, namelijk het geloof...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:13
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hebben ze ook al een trouwdatum? Ik sta op CM echt nergens meer van te kijken Erika  |
snap je nu waarom ik lid blijf hier? dit soort verhalen kom je buiten cm bijna niet tegen, en hier op cm word je eronder bedolven 
Pieter, GTST is zoooooooo saai
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | En ik weet wat voor tegelwijsheden hij allemaal heeft. |
jammer dat ik ze niet op cm durf te plaatsen he??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:17
|
|
|
|
O ja, en het verhaal over de zoon van Noach ken ik niet. wel het verhaal over Noach zelf.
Ik ken wel veel oudtestamentische verhalen, doordat ik op de openbare lagere school, godsdiensles had.
Die vrouw kon heel goed vertellen, maakte er echte spannenede verhalen van, daar is veel van blijven hangen.
En ik ben begonnen, in de nieuwe vertaling, want dat leest beter weg, de verhalen, onwillekeurig te lezen.
Pas het verhaal over Jacob gelezen, dat ie eerst 7 jaar moest werken om met Rachel te trouwen, en toen Lea kreeg, en na een week ook Rachel, maar dan moest ie nog 7 jaar werken.
En dat ie zijn broer Ezou tegemoet trok, met geschenken, en met zijn vrouwen en hun kinderen.
Hij had minstens 2 dochters, en een ervan, Dina, werd verkracht door een belangrijk iemand van een vreemd volk, en Jacob beloofde bij hun te wonen als alle mannen zich lieten besnijden. aldus geschiedde. en toen alle mannen van de stad ziek waren door de besnijdenis zijn de broers van Dina haar gaan wreken, alle mannen werden vermoord, en vrouwen en kinderen meegenomen.
Omdat het hoofd van die stad hun zus had onteerd.
Dan denk ik, ja, zo ver gaat familie als hun zus is onteerd.
Wel leuk hoor, nu en dan een stuk lezen.
(ik hoop niet dat ik per ongeluk een naam heb verwisseld..., ik heb nogal haast nu..)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik kan hier wel om janken, weet je dat? |
Als je je even nader verklaard...kan ik een ECHT antwoord geven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:28
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik dacht net te hebben gelezen dat het uit was met je liefje?? Is het weer aan?  |
Sommige dingen gaan heeeeeeeeeeeeel snel... Zo snel...dat zelfs hele slimme mensen....het niet meer kunnen bevatten.... En pas dan...wordt het heel onbegrijpelijk... Ik bedoel er niets mee, maar ik...gewoon Ineke....die het niet meer begrijpt allemaal...en das maar goed ook....ik wilde dat zo maar laten!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:29
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Hij schreef ergens dat ze in de rij stonden, dus misschien kunnen we beter een eigen topic voor hem openen: het lieffie van de week, dan kunnen we het beter bijhouden  |
Voor mij staan ze toch ook allemaal in de rij??? Kijk dat niet iedereen dat weet, komt omdat ik het ook niet tegen iedereen vertel!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:35
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Dat noemen ze welvaartsevangelie Zeeland... hebben jij en ik niet voor gestudeerd  |
Enig idee of ...er een studie bestaat...en zo ja...waar???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:36
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Voor mij staan ze toch ook allemaal in de rij??? Kijk dat niet iedereen dat weet, komt omdat ik het ook niet tegen iedereen vertel!!!!!!!!! |
Sorteren op alfabet en dr voor gaan! Ik ben heel benieuwd naar alle foto's
Leanne,ruikt de warme troostende iefde van een oven vol cupcakes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:37
|
|
|
|
Ik las pas een onderzoek over het verwerken van relaties. De uitslag daarvan was in het kort dat de verwerkingstijd van een relatie meestal net zolang duurt als de relatie zelf.
Ik denk zelf dat dit iets overdreven is, maar mijn ervaring leert me dat echte liefde niet zomaar weggaat in een paar maanden als de relatie van een paar jaar over is.
Ik denk dat er een groot verschil is tussen de roze wolk en liefde. Hoe kun je ooit in het huwelijksbootje stappen als je nog niet van die roze wolk afgeduveld bent? Je hebt dan toch nog niet geleerd om te gaan met de negatieve eigenschappen van de ander? Wie zegt je dat de verliefdheid overgaat in echte liefde? Dat kun je pas weten als je het gewaar wordt.
Pas als je kapot bent geweest van verdriet om je verbroken relatie weet je pas echt hoeveel je van je ex gehouden hebt. Maar ben je er in een maandje overheen, dan kan het toch niet meer als lust geweest zijn. Liefde zit wel ff dieper.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:39
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Voor mij staan ze toch ook allemaal in de rij??? Kijk dat niet iedereen dat weet, komt omdat ik het ook niet tegen iedereen vertel!!!!!!!!! |
waarom heb ik dat nou nooit............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:40
|
|
|
|
Ik wil graag de volgende mensen bedanken ......
de Jumbo vrachtwagenchauffeur die de mist trotseerde en mij daardoor vanmorgen naar Drachten leidde en de chauffeur van de sleepwagen die daarna het stokje overnam en mij begeleidde naar Leeuwarden.......hartelijk dank heren(of dames?),ik ben veilig aangekomen hoor
Waar waren julie toen ik weer naar huis moest? Ik heb heel lang gezocht op de linkerrijbaan.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:42
|
|
|
|
| TJOKLAT313 schreef: | Weet je wat ik stoer zou vinden, Lepeltje? Als jij met jouw "gewone" bijbel een weekendje op Kanaleneiland gaat bivakkeren en contact probeert te maken met de jeugd daar. En daarover vertelt hier op CM... |
Geef me een goede reden waarom dat niet zou lukken? Het ligt aan de zegen van God toch? Als Hij die gewone bijbel wil zegenen waar dan ook, zal het zeker lukken.
Maar de bijbel in straattaal, zo respectloos als deze overkomt, ook in het gebruik van Gods/Jezus naam... ik vraag me dan af...zou God Zijn zegen daaraan willen binden zodat het ook werkelijk jongeren trekt? Ik weet het niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:45
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik las pas een onderzoek over het verwerken van relaties. De uitslag daarvan was in het kort dat de verwerkingstijd van een relatie meestal net zolang duurt als de relatie zelf.
Ik denk zelf dat dit iets overdreven is, maar mijn ervaring leert me dat echte liefde niet zomaar weggaat in een paar maanden als de relatie van een paar jaar over is.
Ik denk dat er een groot verschil is tussen de roze wolk en liefde. Hoe kun je ooit in het huwelijksbootje stappen als je nog niet van die roze wolk afgeduveld bent? Je hebt dan toch nog niet geleerd om te gaan met de negatieve eigenschappen van de ander? Wie zegt je dat de verliefdheid overgaat in echte liefde? Dat kun je pas weten als je het gewaar wordt.
Pas als je kapot bent geweest van verdriet om je verbroken relatie weet je pas echt hoeveel je van je ex gehouden hebt. Maar ben je er in een maandje overheen, dan kan het toch niet meer als lust geweest zijn. Liefde zit wel ff dieper. |
verliefdheden komen, verliefdheden gaan, maar ook voor hardlopers in liefde blijft cm altijd bestaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:47
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | verliefdheden komen, verliefdheden gaan, maar ook voor hardlopers in liefde blijft cm altijd bestaan  |
Hardlopers zijn doodlopers, dus CM is juist voor hen. Ze blijven terugkomen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:48
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | waarom heb ik dat nou nooit............  |
moet je maar niet zo bijdehant doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:49
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | moet je maar niet zo bijdehant doen  |
ik bijdehand?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:49
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Hardlopers zijn doodlopers, dus CM is juist voor hen. Ze blijven terugkomen  |
tja, cm moet ook dr boterhammetje verdienen he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:50
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | waarom heb ik dat nou nooit............  |
Ze zegt niet dat het ook leuke mannen zijn die in de rij staan he Als je niet zo kieskeurig hebt heb je snel een rijtje te pakken op cm hoor.  (pieter, alsjeblieft GEEN anekdotes nu he )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:51
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ze zegt niet dat het ook leuke mannen zijn die in de rij staan he Als je niet zo kieskeurig hebt heb je snel een rijtje te pakken op cm hoor.  (pieter, alsjeblieft GEEN anekdotes nu he ) |
bak jij cake straks?  dan zal ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:52
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ze zegt niet dat het ook leuke mannen zijn die in de rij staan he Als je niet zo kieskeurig hebt heb je snel een rijtje te pakken op cm hoor.  (pieter, alsjeblieft GEEN anekdotes nu he ) |
zucht........... ik ben te bijdehand..... ik ben te kieskeurig.............
wáár blijft mijn zelfbeeld!!
(duitsers...........pffffffffffft)
|
|
| Naar boven |
|
|