| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:21
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Bij wel hoor...een heerlijk zonnetje  | ja hij is terug al is ie nog wel bleek maar ik zie het enkel door het raam ben nog niet buiten geweest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:22
|
|
|
|
| KATHY142 schreef: | | Even een vraagje. Bestaat er wel eigenlijk wel een geestelijk Israël? Want volgens mij heb je de Gemeente van God en je hebt Gods volk Israël. Tenminste die 2 kan ik terugvinden in de Bijbel. Waar plaats ik dan het geestelijk Israël? Want als je tot geloof komt en Jezus de Messias aanneemt als je verlosser hoor je toch bij de Gemeente van God? | Als je denkt dat ik positief over deze term denk, heb ik het waarschijnlijk niet goed uitgelegd. Jarenlang is de kerk ervan uit gegaan dat ze de plaats van Israel hadden overgenomen. En het heeft haat gezaaid naar de joden en heeft actief meegewerkt aan de vervolging. Ze hebben waarschijnlijk vergeten Rom. 9 te lezen. In mijn ogen zijn de begrippen als uitverkiezing veel meer van toepassing op het volk Israel dan op de gemeente van Jezus Christus. Er is denk ik niemand die bestrijdt dat het volk Israel uitverkoren is door God en dat de besnijdenis als teken daarvan geldt. Ik heb echter moeite met de stelling dat dat ook voor de christenen geldt, en dat heb ik diverse keren aangegeven. Zelf vind ik de term geestelijk Israel dermate besmet dat ik die term nooit zou gebruiken. Vooral omdat het pretendeert in plaats van het volk Israel gekomen te zijn. Het is andersom nl. Wij mogen ook bij het volk van God horen, echter wel geënt op de relatie van God met Israel. En dat zou ons tot bescheidenheid moeten stemmen ten opzichte van het volk Israel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Dus volgens jou kunnen we de Bijbel in het Twents en Fries dan ook maar niet meer lezen? Gaat het er niet om hoe je mensen bereikt en wat voor doel je daarbij nodig hebt....Ik vind het wel een goed initiatief....en het gaat niet om de hele bijbel... | hoho, er is ook nog een Groningse bijbel he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik vind, als men zo nodig wilt evangeliseren, doe dit dan met een duidelijke vertaling. Toen ik ca 17 jaar oud was heb ik een bijbel gekocht die heette bijbel voor jongeren. Alles was heel duidelijk in het gewone nederlands geschreven.
Als we nu al beginnen met de bijbel in straattaal,straks moet ook de predikant/voorganger in straattaal gaan preken, en wordt er in de kerk de psalmen en gezangen, en allerlei andere liederen in raptaal gezongen.
Waar ligt de grens? |
Ja, maar je hebt ze allang in country stijl, mag dat dan wel? Psalmen en gezangen zijn standaard, hoewel met al die nieuwe vertalingen je ook door de bomen het bos niet meer ziet. En ik vind al die nieuwe vertalingen ook geen vooruitgang, neem maar Psalm 42, de oude versie het hijgend hert, en de nieuwe versie de moede hinde. Als je een kind vraagt wat een hert is weet die het, maar een hinde?! En dan een ander feit, hoeveel kinderen die op straat leven lezen nog boeken. Ik zie ze toch echt geen Bijbel in welke vorm dan ook, op straat met zich mee zeulen. Met vereenvoudigde uitgaves van de Bijbel zet je ze al gauw op een dwaalspoor. Kijk alleen maar op cm, hoeveel dwalingen er al zijn, ten opzichte van 50 jaar geleden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:30
|
|
|
|
Wat ik nog ff kwijt wil. Je hoort soms mensen zeggen en ik zei het ook weleens, dat je 'voelt' dat er iemand naar je kijkt, of achter je loopt.
Nou, dat kan niet, denk ik. Je voelt dat dan niet, je denkt of vermoed dat gewoon. ik liep gisteren onder dat stille viaduct, en ik was vrolijk en zat te denken van fijn dat je hier zomaar kan lopen. In gedeeltes van Amsterdam kan dat niet.
Ik werd van achteren beslopen, ik hoorde niets en voelde niets. Paar jaar geleden zou ik daar niet durven lopen, maar ja, door therapie enzo had ik het vertrouwen terug. zoiets gebeurd incidenteel enzo.
Maar goed, ik voelde niets, pas toen hij mij beet had. en zelfs toen dacht ik van een wel héél erg flauwe en lullige smerige grap van '...' wat eigenlijk niet kan, maar ik zou het anders ook niet weten...ofzoiets, die teveel heeft gedronken. Nou drinkt '...' nooit, en hij zou zoiets ook nooit doen, maar ja, je moet iets denken dan. Dus ik gaf na een paar seconde een gil. dat is mijn geluk ik gil om alles de hele dag. Van het allerkleinste schrik ik al, en geef ik een afgrijselijke gil, gisteren dus ook.
En je moet ook altijd schreeuwen heb ik gehoord. Nog veel beter, je moet keihard 'brand' roepen. Bij een gil kijken mensen niet zo snel meer op, zeker in steden niet. Als je daarentegen 'Brand' roept, zijn mensen veel meer geneigd naar buiten te kijken. Heb ik gehoord, maar zit ook een logica in.
Mijn pepper spray had ook niet geholpen in dit geval, als je vanachter wordt beslopen kan je niet bij je tas of jaszak.
Anyway, bedankt voor medeleven. Ik ga nu beetje opruimen, zedenpolitie kan zo komen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 22 november 2011, 10:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:35
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | WOW ik zie streepjes blauw in de lucht en wolken,geen mist
 maar de zon is nog niet terug van vakantie |
Zonnetje schijnt zo heerlijk schoon Men was al vergeten hoe dat ding eruit zag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 11:58
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | dacht het niet....lekker op de koffie en avond eten....nou eet ik de hele nacht door, maar het was echt om 17.00 |
Gezellig, Ik ben gisterenmiddag bij mijn schat geweest en samen eten gemaakt en we hebben lekker gegeten en poosje laten dronken we de lovekoffie op de luie bank. Morgen komt ze naar mij de hele dag en gaan we shoppen in onze geboorteplaats Dordrecht
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op dinsdag 22 november 2011, 11:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 12:06
|
|
|
|
Eindelijk eindelijk geen spookeiland meer Ik kan weer buiten in de zon zitten de temperatuur stijgt weer naar 9 graden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 12:16
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik wil niemand kwetsen maar bij mij staan de tenen krom als ik naar de Statenvertaling luister. Mijn kennis van het Nederlands is toch niet onredelijk maar ik weet echt niet wat er met sommige begrippen bedoeld wordt. Ik wil graag aangesproken worden in een taal die ik begrijp, aanvoel en hopelijk ook emotie overbrengt. De Bijbel zal op het Utrechtse Kanaleneiland en in de Goudse wijk Oosterwei toch ook begrijpelijk moeten zijn? Emotioneel staat het straattaaltje me tegen maar dat is iets binnen mij en ik ben ook van middelbare leeftijd en betrekkelijk behoudend grootgebracht, zij het met de NBG. Ik lees zelf de Friese Bijbel en maar weinigen kunnen dat goed verstaan en aanvullen hier. Als je de taal van iemand afwijst, wijs je de persoon af omdat taal nu eenmaal met de mens verbonden is. Dat geldt echt niet alleen voor Friezen. De Bijbel is er in de meeste talen, hoe primitief ook. Waarom zou deze gedachte voor deze jongeren niet opgaan? Feitelijk alleen omdat het ons dat gevoel voor heiligheid niet geeft dat we wel in onze eigen vertaling herkennen. Mensen die met de Statenbijbel zijn opgegroeid moeten wennen aan wat meer eigentijdse vertalingen, zoals ik zelf een beetje aan de Friese Bijbel moest wennen toen ik er aan begon. Ik lees die nu het liefste, vanwege de prachtige taal en omdat het me meer raakt. Als mensen hevig geëmotioneerd worden, spreken ze vaak de moedertaal.
Thomas, brandstapels van mensen en boeken waren er niet in de beste historische tijden. |
Als je met de statenvertaling bent opgegroeid leer je die taal te verstaan net als het Fries Nee je kwetst me niet maar wilde er toch even op reageren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 12:18
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik vind, als men zo nodig wilt evangeliseren, doe dit dan met een duidelijke vertaling. Toen ik ca 17 jaar oud was heb ik een bijbel gekocht die heette bijbel voor jongeren. Alles was heel duidelijk in het gewone nederlands geschreven.
Als we nu al beginnen met de bijbel in straattaal,straks moet ook de predikant/voorganger in straattaal gaan preken, en wordt er in de kerk de psalmen en gezangen, en allerlei andere liederen in raptaal gezongen.
Waar ligt de grens? |
Idd Mariska die is zolangzaam aan ver te vinden die grens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 12:21
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Wat ik nog ff kwijt wil. Je hoort soms mensen zeggen en ik zei het ook weleens, dat je 'voelt' dat er iemand naar je kijkt, of achter je loopt.
Nou, dat kan niet, denk ik. Je voelt dat dan niet, je denkt of vermoed dat gewoon. ik liep gisteren onder dat stille viaduct, en ik was vrolijk en zat te denken van fijn dat je hier zomaar kan lopen. In gedeeltes van Amsterdam kan dat niet.
Ik werd van achteren beslopen, ik hoorde niets en voelde niets. Paar jaar geleden zou ik daar niet durven lopen, maar ja, door therapie enzo had ik het vertrouwen terug. zoiets gebeurd incidenteel enzo.
Maar goed, ik voelde niets, pas toen hij mij beet had. en zelfs toen dacht ik van een wel héél erg flauwe en lullige smerige grap van '...' wat eigenlijk niet kan, maar ik zou het anders ook niet weten...ofzoiets, die teveel heeft gedronken. Nou drinkt '...' nooit, en hij zou zoiets ook nooit doen, maar ja, je moet iets denken dan. Dus ik gaf na een paar seconde een gil. dat is mijn geluk ik gil om alles de hele dag. Van het allerkleinste schrik ik al, en geef ik een afgrijselijke gil, gisteren dus ook.
En je moet ook altijd schreeuwen heb ik gehoord. Nog veel beter, je moet keihard 'brand' roepen. Bij een gil kijken mensen niet zo snel meer op, zeker in steden niet. Als je daarentegen 'Brand' roept, zijn mensen veel meer geneigd naar buiten te kijken. Heb ik gehoord, maar zit ook een logica in.
Mijn pepper spray had ook niet geholpen in dit geval, als je vanachter wordt beslopen kan je niet bij je tas of jaszak.
Anyway, bedankt voor medeleven. Ik ga nu beetje opruimen, zedenpolitie kan zo komen. |
Ik ken geen karate...judo of zoiets, maar Shanita....ik zou zo iemand met liefde een turbo-keihard-kniestootje geven...maar ja...dat valt niet mee van achteren he...meis...sterkte! ik denk aan je!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 12:25
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Lekker hoor soep..k"Lust er wel soep van!!!!
Voor mij is het recept van de rijstepap nieuw.. Met krenten en rozijnen en bruine suiker??? Lijkt me lekker ja...
Ik stop die in de griesmeelpap!!! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 12:33
|
|
|
|
Vanmorgen om 6 uur weer uit bed geramd....door graafmachines, vrachtwagens en ander gespuis....nou moest ik toch vroeg op omdat oppaskindje zou komen...edoch.....pappa oppaskindje belt af dat kindje niet komt, mamma ziek. De straat hier is nu één grote Sahara....een zandmassa, helaas zonder kamelen en bedoinen....en ik strompel zo mijn deur uit, in de hoop dat ik de supermarkt kan bereiken..... Als dit geen slecht moment is....pffffff 
maar....
Het kan altijd slechter: Mijn werk belt af dat ik deze week niet hoef te komen wegens ziekte en een verhuizing.....net nu ik jarig moet gaan worden.....waar moet ik nu die 17 kratten bier van betalen ?
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op dinsdag 22 november 2011, 16:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 12:52
|
|
|
|
Dat de tandarts mijn tandjes heeft gepoetst, ik kan er weer een half jaar tegen aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 12:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | hoho, er is ook nog een Groningse bijbel he. |
Oh, vandaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 12:59
|
|
|
|
Dat we voor ons zelf bijbel lezen die in dialect of streektaal is heb ik geen moeite mee.
Maar moeten wij ons aanpassen aan de taal van de jeugd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 13:06
|
|
|
|
mooiste moment, vandaag op t.v. met het foto spelletje bij koffiemax, op deze 22ste November alweer, was een mooie ervaring, om daar eens aan mee te doen, en om even te babbelen met myrna op ned 1 omstreek's half 12 in de ochtend, was leuk begin van deze dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 13:32
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | zoals ik ertegenaan kijk kennen de straatjongeren toch wel allemaal nederlands ze zijn hier zowat allemaal opgegroeit en de meeste naar school gegaan ,hun straattaal is een afzetting tegen de maatschappij,ze kreeren hun eigen wereld.Jezus kwam op aarde voor een ieder en God wil ieder een kans geven om Hem te leren kennen maar of dit nu perce in hun subcultuur moet gebeuren zie ik niet zo zitten in de flower power tijd kwam men toch ook niet met bloemetjes bijbels?ik vind het afdoen aan Gods woord ,verkondig het woord zoals het is en leg uit maar ga niet marchanderen met de taal.jongeren begrijpen het nederlands heus wel daar hebben ze die straattaal niet voor nodig.en uiteindelijk is het Gods Geest die harten opend. als ik turken of marokanen wil bereiken met het evangelie ga ik toch ook niet volgens hun wijze kleden en praten etc.ik noem maar ff een dwarsstraat. vandaar dat ik vind dat hier in nederland een bijbelboek in straattaal overbodig en weggegooid geld is en ook niet echt respectvol naar het Woord van God,er staat geschreven voor de christenen weest heilig want ik ben heilig laten we dan het goede voorbeeld geven aan onze jongeren. kijk bv naar de film kruis in de asfaltjungle een oude film waar een predikant naar de gangbendes en straatkids gaat met een gewone bijbel,maar wel een film gebaseerd op waarheid met een groot gevolg van bereikte jongeren die later zelf weer de straat opgaan om jongeren te bereiken omdat ze wisten wat een veranderd leven met Chistus is |
Als we niet-christenen willen bereiken mag/moet dat wel volgens de idee die Paulus ons voorhoudt.. Alles op willen geven om ook maar enigen te mogen winnen.
19 Vrij als ik ben ten opzichte van iedereen, ben ik de slaaf van iedereen geworden om zo veel mogelijk mensen te winnen. 20 Voor de Joden ben ik als een Jood geworden om hen te winnen. Ikzelf sta niet onder de Joodse wet, maar toch heb ik me eraan onderworpen om hen die er wel onder staan te winnen. 21 En voor hen die niet onder de Joodse wet staan, ben ik als iemand geworden die de wet niet heeft, om hen te winnen. Dit betekent niet dat ik de wet van God heb losgelaten, maar dat ik mij heb onderworpen aan de wet van Christus. 22 Voor de zwakken ben ik zwak geworden om hen te winnen. Ik ben voor iedereen wel íets geworden, om in elke situatie althans enkelen te redden. 23 Ik doe alles voor het evangelie om ook zelf aan de beloften ervan deel te krijgen.
Dan is toch dit project van een straattaal Bijbel een prachtig middel voor Evangelieverkondiging?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 13:33
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Lekker hoor soep..k"Lust er wel soep van!!!!
Voor mij is het recept van de rijstepap nieuw.. Met krenten en rozijnen en bruine suiker??? Lijkt me lekker ja...
Ik stop die in de griesmeelpap!!! |
De krenten en rozijnen mag je vna mij houden, brr Het is wel lekker met kaneel, suiker een een klein klontje boter, word het lekker romig van. Hier in duitsland eten ze het ook wel met verse aardbeien en een klodder slagroom erop
(gek he, waar zouden die extra kilootjes sinds de verhuizing toch vandaan komen )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 13:45
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Wat dat aangaat ben ik ouderwets hierin. Als ik zie hoevaak mn moeder bij mn zusjes op de kinderen oppast en dat er naast mn ma nog diverse oppassers en dagopvangmoekes rondhangen, ben ik blij dat dat bij ons niet zo is. Esther zit n paar uur per week bij een oppas, maar dat is meer uit luxe, dat Annet ff wat tijd voor zichzelf heeft en kan leren. Ook is het een voordeel dat Esther zo alvast wat duits oppikt.
In mijn beleving hoort mama gewoon thuis te zitten met kopje thee of limonadesiroop als de kinderen uit school komen. En ja, dan realiseer ik me best dat wij in de gelukkige omstandigheid zitten dat dat financieel mogelijk is bij ons. Maar ook bij ons geldt dat we best wat extra luxe zouden hebben als Annet wel een extra inkomen zou hebben. De vraag is dan wel of die extra luxe het waard is dat kinderen grotendeels uitbesteed opgevoed worden....
Pieter, realiseert zich terdege dat dit vooral gelezen word door alleenstaande ouders |
Foute volgorde schat, Esther ging naar de oppas om Duits te leren, en toen had ik opeens tijd over, en ging ik leren  Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het heerlijk vind om 3 ochtendjes niet ff niet thuis te zijn. Bij de oudste 2 ben ik wel hele dagen thuis geweest en dan is je wereldtje wel erg klein hoor.
En de koffie bij Peet...euh..was gewoon spontaan ingelaste kindernevendienstvergadering hoor 
Zo, nu weer kinderen uit school halen en gewoon ff lekker enkel moeder hoeven zijn. Want juist door die kinderloze uurtjes geniet ik er ook weer van als iedereen weer thuis is.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op dinsdag 22 november 2011, 13:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 13:58
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Wel ieders bijdragen lezen Chat... ik ben niet degene die met kampjes is begonnen, ik reageerde op een schrijvert die het in zn mond nam. Over die culturele contexten die ik tegenwoordig hoor, niet alleen van jou maar helaas ook in mijn eigen gemeente, zullen we het wel niet eens worden. Kerken en gemeenten, van welke achtergrond dan ook, gaan steeds meer aan marketing doen om de leden te pleasen ( sorry W-tje) om het de leden naar de zin te maken opdat ze maar niet weglopen. Zo hoor ik dat de hel niet bestaat, Jezus nooit over water gelopen heeft en nog meer onbijbelse termen. De bijbel word steeds minder als absolute waarheid gezien, maar steeds meer als een handleiding die je niet te letterlijk moet nemen. De diensten worden zo ingekleedt dat de entourage de mensen moet trekken, de bediening van het woord word daar ondergeschikt aan gemaakt. Van het hanteren en uitoefenen van de kerkelijke tucht wordt nauwelijks nog gebruik gemaakt. En dan denk ik hierbij niet zozeer aan het ingrijpen van kerkeraden bij zonde tegen Nr. 7 maar vooral aan de toetsing van de preek aan de bijbel.Ik krijg weleens de indruk dat de benadering van Eli als maatstaf word genomen hier, om de lieve vrede te handhaven word van alles met de mantel der liefde bedekt. We weten allemaal hoe het met Eli en zijn zonen is afgelopen....
Maar goed ik ga hiermee offtopic vrees ik....
Om op de doop terug te komen... Het is de leer van de RK kerk geweest om de doop te koppelen aan het behouden zijn, dat heeft tot veel onnodig verdriet geleid bij miskramen en baby`s die doodgeboren zijn. Deze mochten zelfs geeneens in gewijdde aarde begraven worden. Van deze dwaling is de RK kerk gelukkig al jaren geleden terug gekomen.
Er is ooit ergens een traditie ontstaan om kinderen kort na de geboorte te laten dopen. Degenen die dit practiseren zien dit als Heilige Doop. Afgezien van de bijbelse onderbouwing kan ik mij herinneren dat er ergens in de bijbel iets staat in de trant van: wat ulieden Heilig verklaard, zal ook bij MIJ heilig zijn. Ik denk dat dit woord van God genoeg mag zijn om tegenstanders van de kinderdoop het benodigde respect hiervoor te laten krijgen.
Over de invulling van de doop mogen er verschillen van opvatting zijn, we zijn het ondertussen met elkaar wel eens dat het gedoopt zijn an sich, op welke wijze dan ook, geen garantie op een eeuwig leven is. |
Dit valt me wel een beetje van je tegen, Pieter..
je schijnt graag te willen dat alles getoest wordt aan de Bijbel en komt vervolgens met vage beschrijvingen aanzettten..en jij wilt de preek/doopgedachte/opdracht echt aan de Bijble toetsen? of wil je dat anderen dat voor jou doen? zodat je er zelf niet over na hoeft te denken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY531
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 14:54
|
|
|
|
| GERJANNE461 schreef: | Hoi Romy,
dat zou mooi zijn, maar dat vraag ik me echt af. Maar zoals al eerder is gezegd, iedereen doet het op zijn eigen manier en er is niet één goede manier.
Groetjes Gerjanne |
Ik begrijp wel dat ieder het op zijn/haar manier doet, en dat is prima. Maar zadel een ander niet met onverwerkt (liefdes)verdriet op. Doe dat dan letterlijk op je EIGEN manier ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 14:57
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | De krenten en rozijnen mag je vna mij houden, brr Het is wel lekker met kaneel, suiker een een klein klontje boter, word het lekker romig van. Hier in duitsland eten ze het ook wel met verse aardbeien en een klodder slagroom erop
(gek he, waar zouden die extra kilootjes sinds de verhuizing toch vandaan komen ) |
Het klinkt heerlijk...maar ik bedank.... Hier moeten de broeken en rokken weer aan met een VREETSTAND!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 15:03
|
|
|
|
Ik ben juist blij dat ik SAMEN...met mijn vriend over onze scheiding KAN...praten...(moet geen dagelijks uurtje worden) Dat moet kunnen... Gelukkig zitten we allebei een beetje in dezelfde situatie... Maar ook al zou ik iemand treffen die niet gescheiden was...vind ik OOK dat er ruimte voor moet zijn!!!
Juist een scheiding kan je leven juist zo overhoop hebben gegooid... Juist praten( wat ik niet kon en mocht) is zo fijn als je dat in een eventuele volgende relatie wel kan!!!!(maar ook mag)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 15:07
|
|
|
|
| ROMY531 schreef: | | Hey Leanne, daar heb je ook gelijk in, dat je het niet op een presenteerblaadje krijgt. Maar inderdaad verwacht ik wel dat mensen hun verleden een plaatsje hebben gegeven. Ik vind dat eigenlijk gewoon logisch, je gaat toch niet een eventuele nieuwe liefde opzadelen met een verleden die nog niet verwerkt is...?? |
Er zitten veel redelijk beschadigde mensen op CM, vaak door een niet goed verwerkte scheiding of anderszins. Je kunt wel van alles verwachten maar jouw verwachtingen kun je niet automatisch vooronderstellen. De relatiemarkt werkt anders dan bij consumptieartikelen. Bij iedere ontmoeting zul je na een tijdje lijken in de kast vinden. Die vinden ze bij jou mogelijk ook. Ik ben het wel met je eens dat iedereen die gescheiden is er wijs aan doet de zaken te verwerken en er afstand van te nemen. Maar ja, de een kan makkelijk alleen zijn en de ander is na korte tijd het alleen zijn al weer zat. Verder heeft iedereen zo zijn eigen verborgen doelstellingen die niet altijd meteen duidelijk zijn. Ik wil zo snel mogelijk uit de bijstand of heb iemand nodig om mijn schulden draaglijk te houden, kan ook een motief zijn op CM om maar eens wat te noemen, en daarnaast nog vele andere. Het is wijs je eigen doelstellingen ook goed te kennen, ook als je die moeilijk voor jezelf wilt toegeven.
Thomas, kijk, denk en gebruik je verstand ook bij het zoeken naar een partner.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 22 november 2011, 16:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 15:08
|
|
|
|
Gisterenavond een telefoontje dat er een neef (23) tijdens zijn werk van een trap is gevallen...Ze gezicht is zwaar beschadigd....maar is een wonder dat hij leeft!!!
Vanmiddag even langs het zkh geweest..WOUW ik ben erg geschrokken... Nu was het meest akelige nog het geronnen bloed op zijn hele gezicht.. Kaakbreuk...neusbreuk bond en blauw, maar echt een wonder. Ze hebben hem gevonden op zijn kop hangend tussen een ladder..Dat heeft zijn val gebroken maar tevens zijn redding....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 15:26
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Het klinkt heerlijk...maar ik bedank.... Hier moeten de broeken en rokken weer aan met een VREETSTAND!!! |
Dat is met veel duitse kost he, heerlijk maar als je het dagelijks eet groei je dicht. Sinds ik een blik in de duitse keuken geworpen heb, heb ik ook mn twijfels of de duitse bierbuiken echt van het bier komen.... Het verklaard in elk geval het grote aantal mensen met extreem overgewicht.
We gaan hier vanavond dus maar lekker aan de oerhollandse hutspot. (pee me juin op zn zeeuws toch?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 15:26
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Gisterenavond een telefoontje dat er een neef (23) tijdens zijn werk van een trap is gevallen...Ze gezicht is zwaar beschadigd....maar is een wonder dat hij leeft!!!
Vanmiddag even langs het zkh geweest..WOUW ik ben erg geschrokken... Nu was het meest akelige nog het geronnen bloed op zijn hele gezicht.. Kaakbreuk...neusbreuk bond en blauw, maar echt een wonder. Ze hebben hem gevonden op zijn kop hangend tussen een ladder..Dat heeft zijn val gebroken maar tevens zijn redding.... |
Oh Zeeland, dat is ook wat! Wat een geluk dat hij die ladder tegenkwam tijdens zijn val, dat is idd een wonder. Maar wat een schrik ook voor jullie allemaal. Heel veel beterschap voor hem toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TJOKLAT313
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 15:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dat we voor ons zelf bijbel lezen die in dialect of streektaal is heb ik geen moeite mee.
Maar moeten wij ons aanpassen aan de taal van de jeugd? |
Volgens mij vraagt niemand dat hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|