ChristianMatch

Forum

HET LEVEN KAN ZO MOOI ZIJN
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3200 3201 3202 3203 3204 3205 3206 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 21:58

Het leven kan zo mooi zijn
Als je gezond en gelukkig bent
En je geen zorgen en verdriet kent.

Als je van je vrijheid genieten mag
En je genoeg te eten hebt,elke dag.

Als je je kinderen mag zien opgroeien
En de kleinkinderen je blijven boeien.

Als alles in je leven naar wens gaat
En je dat mag zien als een weldaad.

Als je je vertrouwen stelt op de Heer
Hij wil ons het goede geven,steeds weer.

Dank God voor het goede jou gegeven
Voor alle mooi dingen in je leven!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 21:59

Dinsdag 22 november, Psalm 135: 1-4; Uw verheven plicht.

Dat zegt de psalmberijming heel goed: ‘Looft den Heer…, gij die uw verheven plicht in de tempelhof verricht.’ Zo is het maar net: die dienaren in de tempel moeten dat gewoon doen. Het is hun beroep. Ze zijn aangesteld om de Allerhoogste te loven. Natuurlijk, het zal wel eens niet zo goed uitgekomen zijn. Je hebt niet elke dag ‘je dag’. Maar daar word niet naar gevraagd. Als je een taak op je genomen hebt, dan moet je ook bereid zijn op de gekste momenten te doen wat tot je werkopdracht behoort. In dat geval van een tempeldienaar, een priester, een Leviet, betekent dat: God loven – dat is je plicht, je verheven plicht. En zo’n verheven plicht hebben ook wij, christenmensen. Wij zijn priesters in de tempel van Christus. De kerk is zijn tempel. Niet dat ene gebouw en zelfs niet die ene, bepaalde gemeenschap, waar wij toevallig bij behoren – nee, de wereldwijde kerk, díe is zijn tempel. In die tempel zijn wij priesters, jong en oud, blank en bruin. Wij hebben de taak de Eeuwige te loven, in doen en laten, in woord en daad, in gezang en gebed, met mond en hart en handen. Dan kun je je dag niet hebben of verdrietig zijn vanwege hete een of ander, die plicht blijft: het is een verheven plicht. Dat is maar goed ook, want anders zou er van wereldwijde lofzang niet veel terechtkomen. We hebben allemaal weleens een baaldag. We voelen ons allemaal weleens depressief. Weleens? Nogal vaak. En daarom is het maar goed dat we niet alleen geroepen zijn de Allerhoogste te loven als we een goede dag hebben, maar dat ook toe doen als het eens even minder gaat. En waarom dat zo goed is? Kan de Eeuwige geen dagje zonder? Ik denk van wel. Maar ikzelf kaan geen dagje zonder! Die verheven plicht brengt mijzelf op een hoger niveau. Mét dat ik de Eeuwige dankzeg voor al zijn zegeningen, voel ik mijzelf sterker.

Halleluja! Looft den Heer,
prijst zijn naam en majesteit,
toegewijden aan zijn eer,
die vanouds zijn knechten zijt,
gij die uw verheven plicht
in de tempelhof verricht.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:06

Je noemt nu allemaal dingen die geen optie zijn, mmaar als je bang bent in je woonplaats, dan is het toch veel simpeler om te verhuizen??

Ik wil niet lullig doen, maar in de dorpen is het zo eng nog niet snachts. Ik ga met een gerust hart om drie uur snachts een blokje om hoor Knipoog smiley

Dus ik zou zeggen: verhuis!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:06

MARIAN 519 SCHREEF

Chatuliem ik ben het met je eens, gelukkig maar

Ik hoop dat mijn tweede huwelijk niet hetzelfde wordt als het eerste ..en ik geloof dat uiteindelijk niemand daarop zit te wachten ..we zijn immers niet voor niets gescheiden?

MIJn gevoel van verbondenheid met mijn nieuwe partner gaat veel dieper dan toen ik voor het eerst op vrij jonge leeftijd trouwde.

En wat bedoel je met dat je al zoveel bereikt hebt?
Denk je dan ( als voorganger van een evanglishce gemeente ) echt alleen aan materiele zaken?
Je zegt het goed..Het LIJKT alsof je alleen maar iets op moet geven voor die ander..als je samen op wilt geven? samen wilt zijn? samen verder wilt?
samen een nieuwe relatie aandurft?

Dáár gaat het om...wat wil je SAMEN bereiken!!!!

Als jij aangeeft dat je op vrij jonge leeftijd voor de 1e maal trouwde, is dat dan een constatering of wil je aangeven dat er ook wat naiviteit was?
Dat je eigenlijk geeneens bewust was waaraan je met wie begon?

Als toeschouwer ben ik dan geneigd je te vragen of je niks geleerd hebt, je gaat nu ook weer vrij vlot trouwen nadat je een relatie hebt gekregen.
Nu weet ik ook wel dat het voor n ander makkelijk invullen is, maar hoe goed heb je iemand leren kennen in die anderhalve maand?
Zijn alle lopende vuiltjes uit het heden ter tafel gekomen? En alle min of meer afgesloten vuiltjes uit het verleden?

Ik neem overigens aan dat jij niet achterlijk bent hoor Knipoog smiley maar het zijn zomaar wat gedachten die bij me opkwamen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:08

http://www.youtube.com/watch?v=c98qdFQF7sw&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:10

HARALD940 schreef:
Ik zeg hierbij dus niet dat de hele bijbel niet waar is, vooral het NT is voor het grootste zo niet helemaal met niet bijbelse bronnen te staven naar waarheid. Dit geld ook voor gedeelten van het OT, maar naar mijn mening niet allemaal.

Daarbij zie ik de bijbel meer als een handleiding om God te leren kennen, en om te leren hoe een relatie met God te hebben. In hoeverre de bijbel waar is, is daaraan ondergeschikt.

Hallo Harald.

Maar de bijbel is toch de enige waarheid ???
En het nieuwe testament kan je niet begrijpen als het eerste boek niet hebt gelezen.
(het eerste bedoel ik met oude testament).
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:11

VISSER278 schreef:
Vandaag zouden ze mn nieuwe fiets afleveren. Afgesproken dat ze een half uur van te voren een belletje zouden doen. Reken er maar op aan het begin van de middag. Prima. Maar nu is het 21.00 uur en ze hebben nóg niet gebeld . Laat staan een fiets afgeleverd. Nu geef ik de moed op.

Visser , die nog al liefst zoooooooooo veel zin had om morgen op de fiets naar het werk te gaan. Huilende smiley, smiley in tranen

ik hoop dat je m nog niet betaald had..... Geschokte, onthutste smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:14

Voor een oud cm-lid

http://www.youtube.com/watch?v=VMYthUVMdqE

1 met dubbele bodem Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATHANYA830

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:30

Wie heeft er zin om zaterdag 21 Januari 2012 met een groepje lekker de duinen en het bos bij Castricum in te duiken en een lekker stuk te wandelen?

We zouden kunnen afspreken bij bezoekerscentrum de Hoep in Castricum en daarna een pannenkoek oid kunnen eten bij Johanna's hof, wat aan dezelfde parkeerplaats ligt...

Ik hoor het wel!

Laatst aangepast door
NATHANYA830
op dinsdag 22 november 2011, 22:34
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:31

ERIKA129 schreef:
echt niet Clown smiley
dus die hebben we dan nu Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Gelukkig weer een onzin topic, was al lang geleden
in ver vervlogen tijden toch Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:35

PIETER649 schreef:
ik hoop dat je m nog niet betaald had..... Geschokte, onthutste smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

met zegeltjes he uit 2008 Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:46

YELNIN491 schreef:
met zegeltjes he uit 2008 Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

dat was een andere winkel Yelnin Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:48

YELNIN491 schreef:
Gelukkig weer een onzin topic, was al lang geleden
in ver vervlogen tijden toch Smiley die vol vragen zit

juist jij begrijpt hem Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:54

[quote=VISSER278]

Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:54

[quote=VISSER278]

Wie eiter dan ezeid da ik nie deurete???
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:55

ERIKA129 schreef:
juist jij begrijpt hem Clown smiley

soms moet je je frus Smiley met dichtgeplakte mond gewoon ff kwijt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:57

Ok dan...een fiets met 2 linker sturen, betaald met zegeltjes van een andere winkel uit 2008 en bestuurd door een Visser in een matrozenpakje en 2 rechter laarzen...gaat goed zo...vooral doorgaan Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:59

YELNIN491 schreef:
soms moet je je frus Smiley met dichtgeplakte mond gewoon ff kwijt Knipoog smiley

Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley Zieke smiley Verlegen lachende smiley zoiets? Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:02

JOSINA022 schreef:
Ok dan...een fiets met 2 linker sturen, betaald met zegeltjes van een andere winkel uit 2008 en bestuurd door een Visser in een matrozenpakje en 2 rechter laarzen...gaat goed zo...vooral doorgaan Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Een nog slechter moment vandaag: De reactie van Josina Woedende smiley Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:02

PIETER649 schreef:

Nee natuurlijk niet. Wat dacht je nou Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENATE619

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:04

Ik kan me goed vinden in wat Romy zegt. Ook ik kom hier regelmatig mannen tegen die eigenlijk wat genegenheid zoeken van wat ze nu missen doordat ze single zijn. Vaak is de relatie dan nog maar kort achter de rug. Ik heb het dan over een maand of 2. Helaas wordt dat omschreven als: op zoek naar een serieuze relatie.
Uiteindelijk nekt dat diegene toch omdat ze eigenlijk niet toe zijn aan iets nieuws, zolang het oude nog niet verwerkt is.
En dat lijkt me toch wel belangrijk. Ik ben niet in staat om de rommel die een ander heeft aangericht op te ruimen. Dat is iets wat iemand zelfs moet doen voor de verwerking.
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:05

JOSINA022 schreef:
Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley Zieke smiley Verlegen lachende smiley zoiets? Slapende smiley

hahahahha ja lijkt er errug op Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENATE619

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:07

Kan ik als auteur deze toppic niet sluiten? Dit gaat toch nergens over?
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:09

JOSINA022 schreef:

Clown smiley Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:15

RENATE619 schreef:
Kan ik als auteur deze toppic niet sluiten? Dit gaat toch nergens over?

Zo lang men zich netjes gedraagt kan er geen slotje op.
Niet meer reageren lijkt mij het beste en dan verwijnt dit topic in de mist.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:24

Ga ik m'n abo nog verlengen, niet verlengen , wel verlengen, niet verlengen , wel verlengen. Pfffffffffffffff Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:28

VISSER278 schreef:
Ga ik m'n abo nog verlengen, niet verlengen , wel verlengen, niet verlengen , wel verlengen. Pfffffffffffffff Smiley die vol vragen zit

Ik verleng ook niet Visser...... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:29

VISSER278 schreef:

doe maar wel...blijf nog ff gezellig...ik ga wel ff ondercover Coole smiley met zonnebril Slapende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:34

MARIAN519 schreef:
Eerst heb je het over een huwelijk, nu over het fijne begin van "je" huwelijk.
wat wil je nu eigenlijk zeggen?
idealiseer jij nu je eerste huwelijk zodanig dat de vergelijking in het nadeel van een tweede uitvalt?

Die verbondenheid is juist verbroken..
Je bent zeker een fase verder ook in je ervaring en je gevoelsleven.

De verbondenheid kan daardoor juist veel meer worden/zijn..omdat je samen nog zoveel wilt gaan bereiken..( we kunnen tegenwoordig aardig gezond 100 worden nietwaar? )

Mijn/zijn huis kan gedeeld worden...
Mijn/zijn kinderen kunnen elkaar leren kennen..
Mijn/zijn kerk kan ook gedeeld worden...
MIjn/zijn baan..tsja...daar moeten we nog eens over praten..
Wij wonen gelukkig niet al te ver van elkaar vandaan...alle mogelijkheden staan dus open.. Clown smiley

een goeie tip!! zoek iemand bij jou in/uit de buurt..om een relatie aan te gaan..of beter...je neemt een auto........ en zo te zien heb je die al Knipoog smiley
Wil jij zeggen, dat je je eerste huwelijk niet met hetzelfde idealisme ingegaan bent als nu? Nu praat je alsof je vanaf het begin al bewust aan iets ellendigs bent begonnen. Een beetje vreemd vind ik. En verwacht je serieus dat ik inga op die tips? Ik heb je advies echt niet nodig hoor..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:35

PIETER649 schreef:
MARIAN 519 SCHREEF

Chatuliem ik ben het met je eens, gelukkig maar

Ik hoop dat mijn tweede huwelijk niet hetzelfde wordt als het eerste ..en ik geloof dat uiteindelijk niemand daarop zit te wachten ..we zijn immers niet voor niets gescheiden?

MIJn gevoel van verbondenheid met mijn nieuwe partner gaat veel dieper dan toen ik voor het eerst op vrij jonge leeftijd trouwde.

En wat bedoel je met dat je al zoveel bereikt hebt?
Denk je dan ( als voorganger van een evanglishce gemeente ) echt alleen aan materiele zaken?
Je zegt het goed..Het LIJKT alsof je alleen maar iets op moet geven voor die ander..als je samen op wilt geven? samen wilt zijn? samen verder wilt?
samen een nieuwe relatie aandurft?

Dáár gaat het om...wat wil je SAMEN bereiken!!!!

Als jij aangeeft dat je op vrij jonge leeftijd voor de 1e maal trouwde, is dat dan een constatering of wil je aangeven dat er ook wat naiviteit was?
Dat je eigenlijk geeneens bewust was waaraan je met wie begon?

Als toeschouwer ben ik dan geneigd je te vragen of je niks geleerd hebt, je gaat nu ook weer vrij vlot trouwen nadat je een relatie hebt gekregen.
Nu weet ik ook wel dat het voor n ander makkelijk invullen is, maar hoe goed heb je iemand leren kennen in die anderhalve maand?
Zijn alle lopende vuiltjes uit het heden ter tafel gekomen? En alle min of meer afgesloten vuiltjes uit het verleden?

Ik neem overigens aan dat jij niet achterlijk bent hoor Knipoog smiley maar het zijn zomaar wat gedachten die bij me opkwamen.

Ik zal wel naïef wezen als ik niet begrijp wat je met " lopende vuiltjes" uit het heden bedoelt? en ook de meer afgesloten "vuiltjes" uit het verleden?

En wat voor garantie heb je wanneer en met wie dan ook?
Ik geloof dat wij al heel ver zijn in het opbouwen van vertrouwen..en voor een tweede keer sta ik er zeker anders in dan voor mijn eerste huwelijk..en dat betekent dat ik opnieuw en misschien wel met een hoop lef ja..ervoor gaan durf én wil.

en jij "kent" Cross....hoeveel?..zeker weten? na al die tijd? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3200 3201 3202 3203 3204 3205 3206 ... 6194 Volgende
Pagina 3203 van 6194