| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:35
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ja zeg die komt vandaag niet meer meid helaas Als je lief bent zal ik hem morgen delen met je  |
weet je et zeker?? Dat tie dan wel komt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:41
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja.
Klote is, ik moet me hele dagschema aanpassen voor zo'n lul. alleen omdat ie sterker is. Dat ie me losliet was door die afgrijselijke schreeuw die ik gaf, hij schrok, rende weg, en ik keek om. Was bij t-splitsing. dus hij rende rechts weg, en keek na een paar seconden om, een paar seconden naar me richting. dus ik zag ze gezicht.
zon onder 16.40u las ik net. Ja, ik durf niet meer 's avonds te lopen....alle andere trauma's komen ook weer boven.
Dus nu al denken aan boodschappen. Want ik kan drie manieren om naar winkelcentrum te komen. alle drie zit heel lang stil stuk tussen.
En ik ben behoorlijk van slag.
Bedankt voor je reactie. |
misschien tijd voor een zelfverdedigings cursus,want als je je leven laat leiden door angst kom je niet verder.sterkte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 05:36
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Je noemt nu allemaal dingen die geen optie zijn, mmaar als je bang bent in je woonplaats, dan is het toch veel simpeler om te verhuizen??
Ik wil niet lullig doen, maar in de dorpen is het zo eng nog niet snachts. Ik ga met een gerust hart om drie uur snachts een blokje om hoor
Dus ik zou zeggen: verhuis! |
Hoi Jolan!
Ik begrijp dat je wil helpen, goed bedoeld!!!
Ik ken best wel mensen, vrouwen die als het donker is, sowieso de straat niet opgaan. Dus weer ben ik lang niet de enige..!
Het is nu eenmaal gevaarlijk, en als je al iets hebt meegemaakt, en dan bedoel ik geeneens die aanranding gisteren, ja, dan kijk je echt wel uit, en dan is het gewoon niet anders, niet op straat alleen in het donker. Niet eens alleen op stille stukken overdag.
Blij voor je dat jij in een veilig dorp woont!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 23 november 2011, 06:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 05:37
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Sterkte Shanita |
Dank je!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 05:40
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | | misschien tijd voor een zelfverdedigings cursus,want als je je leven laat leiden door angst kom je niet verder.sterkte |
Ik laat me leven niet leiden door angst. gewoon, ik pas voor mezelf het een en ander aan.
Zelfs politie zei dat dat nu ook niet hoeft.
Alleen ik voel me erzelf beter bij. ook acceptatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 06:01
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | | misschien tijd voor een zelfverdedigings cursus,want als je je leven laat leiden door angst kom je niet verder.sterkte |
Door praktische reden kan dat niet, doch ik zal er over denken en eens kijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 09:44
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik zal wel naïef wezen als ik niet begrijp wat je met " lopende vuiltjes" uit het heden bedoelt? en ook de meer afgesloten "vuiltjes" uit het verleden?
En wat voor garantie heb je wanneer en met wie dan ook? Ik geloof dat wij al heel ver zijn in het opbouwen van vertrouwen..en voor een tweede keer sta ik er zeker anders in dan voor mijn eerste huwelijk..en dat betekent dat ik opnieuw en misschien wel met een hoop lef ja..ervoor gaan durf én wil.
en jij "kent" Cross....hoeveel?..zeker weten? na al die tijd?  |
Laat ik als eerste duidelijk stellen dat ik Cross absoluut nergens van beschuldig! De man zal best zijn fouten hebben, tis per slot van rekening ook maar een mens he. Mijn bijdrage was veel algemener bedoeld:
Als mensen beslissen te gaan trouwen, is dat een ingrijpende beslissing die je normaal gesproken niet zomaar maakt. Vergis je niet, na een huwelijk ben je ook financieel aansprakelijk voor je echtgenoot/ echtgenote!! Dus ook voor schulden uit het verleden.... Met andere woorden, als je nieuwe partner schulden heeft, kun je na de trouwdag opeens met loonbeslag geconfronteerd worden wegens schulden waar je geeneens van af wist.
Afgesloten vuiltjes uit het verleden... onderzoek heeft uitgewezen dat 25% van de mannen in nederland weleens vast hebben gezeten, maar niemand kent een ex-bajesklant. Nou kan dat een "onschuldig" gevalletje zijn van onbetaalde boetes, maar wie zegt dat de man waarmee je binnen de kortste tijd gaat trouwen niet een zedenmisdrijf heeft begaan? Of dat die lieve vrouw in het verleden abortussen heeft ondergaan, of wellicht prostituee geweest is? Zijn dat nu echt van die dingen die in de eerste periode van verliefdheid al eerlijk opgebiecht worden? Ook onschuldiger dingen, wisten jullie dat als je hertrouwd, jouw inkomen meegerend kan worden bij allimentatieverplichtingen?
Dat bedoel ik met vuiltjes Marian, en nogmaals, Cross ken ik van feestjes en ik heb altijd leuk met hem overweg gekunt, dus ik schrijf dit niet wegens hem. Het is algemeen bedoeld....
Pieter, trouwen onder huwelijkse voorwaarden heeft zo zn bijkomende voordelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 10:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Vanmiddag had ik een oud CM er op visite en we kwamen eigenlijk samen tot de conclusie dat een tweede huwelijk nooit hetzelfde wordt als een eerste huwelijk. Bij je eerste huwelijk had je meer het gevoel van verbondenheid, samen voor een nieuwe toekomst gaan. Een evt. tweede huwelijk lijkt meer op: wat moet je opgeven voor de ander. Je hebt al zoveel bereikt, je hoeft niet meer zoveel...en dan lijkt het alsof je alleen maar iets op moet geven voor de ander. |
dit komt erg negatief over chat,natuurlijk wordt een 2e huwelijk anders dan het eerst je bent uiteindelijk samen met een ander persoon met een andere achtergrond en ander karakter , etc. maar over opgeven tja ik heb bv een eensgezins huurwoning opgegeven om naar een flat te gaan,is even wennen maar is een kwestie van keuzes maken en als je echt van iemand houd doe je dat,je gaat dan praten en afwegen wat het beste is toch ook ivm werk en scholen voor kinderen ed. wij zijn ook best snel getrouwd mede omdat het voor de kinderen beter was direct op een nieuw voortgezet onderwijs te beginnen ipv weer een jaar te wachten en dat zij nieuwe vrienden achter moeten laten of halverwege een schooljaar.maar dat is voor mij geen opgave geweest het is een nieuwe start.zolang je eerlijk en transparant bent naar elkaar toe gaat dat heel goed en groeit je huwelijk alleen maar de goede richting in.(het blijft werk in uitvoering )
ik denk dat men met het aangaan van een nieuwe relatie en of huwelijk dat het belangrijk is dat je zelf weer stabiel in het leven staat want ieder wordt uiteindelijk bij een scheiding behoorlijk geschud.als je zelf stabiel bent kun je ook weer nieuwe dingen opbouwen want op puinhopen bouwt men geen huizen men ruimt eerst de boel op en begint op een nieuw fundament en de een doet/kan dit sneller dan een ander.en dat moet/mag men dan respecteren en niet afgeven op mensen die sneller gaan dan je zelf je er toe voelt. de ene mens is nu eenmaal de andere niet
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 23 november 2011, 10:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 11:17
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | dit komt erg negatief over chat,natuurlijk wordt een 2e huwelijk anders dan het eerst je bent uiteindelijk samen met een ander persoon met een andere achtergrond en ander karakter , etc. maar over opgeven tja ik heb bv een eensgezins huurwoning opgegeven om naar een flat te gaan,is even wennen maar is een kwestie van keuzes maken en als je echt van iemand houd doe je dat,je gaat dan praten en afwegen wat het beste is toch ook ivm werk en scholen voor kinderen ed. wij zijn ook best snel getrouwd mede omdat het voor de kinderen beter was direct op een nieuw voortgezet onderwijs te beginnen ipv weer een jaar te wachten en dat zij nieuwe vrienden achter moeten laten of halverwege een schooljaar.maar dat is voor mij geen opgave geweest het is een nieuwe start.zolang je eerlijk en transparant bent naar elkaar toe gaat dat heel goed en groeit je huwelijk alleen maar de goede richting in.(het blijft werk in uitvoering )
ik denk dat men met het aangaan van een nieuwe relatie en of huwelijk dat het belangrijk is dat je zelf weer stabiel in het leven staat want ieder wordt uiteindelijk bij een scheiding behoorlijk geschud.als je zelf stabiel bent kun je ook weer nieuwe dingen opbouwen want op puinhopen bouwt men geen huizen men ruimt eerst de boel op en begint op een nieuw fundament en de een doet/kan dit sneller dan een ander.en dat moet/mag men dan respecteren en niet afgeven op mensen die sneller gaan dan je zelf je er toe voelt. de ene mens is nu eenmaal de andere niet | Luister goed, ik ben niet negatief over een nieuwe relatie, ik ben gewoon wat nuchterder geworden denk ik. Als je verwachtingspatroon hetzelfde is als bij je eerste huwelijk, is denk ik dat de kans, dat het misgaat, gewoon groter is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 11:19
|
|
|
|
GRR ... imageshack ...
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 23 november 2011, 17:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 11:30
|
|
|
|
even verwijderd sorry dubbel geplaatst
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 23 november 2011, 11:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 11:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Luister goed, ik ben niet negatief over een nieuwe relatie, ik ben gewoon wat nuchterder geworden denk ik. Als je verwachtingspatroon hetzelfde is als bij je eerste huwelijk, is denk ik dat de kans, dat het misgaat, gewoon groter is. |
dat het daardoor eerder misgaat hoeft niet hoor chat misschien voldoet die nieuwe partner wel aan dat verwachtings patroon,ieder huwelijk heeft evenveel kansen het is maar hoe je er samen aan werkt en waar je voor kiest met elkaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 12:56
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Door praktische reden kan dat niet, doch ik zal er over denken en eens kijken. |
Men heeft allemaal van die geweldig goedbedoelde tips he....je moet dit...doe dat...maar daar heb jij momenteel nix aan he...eerst alles maar weer een plekkie geven Shanita! Ik bid voor je! Of je weer tot rust mag komen....vertrouwen in de mensheid mag krijgen...Heel veel sterkte! Marry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 12:58
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Ja, brrrr. Hier dikke mist, en grijs/grauw in de lucht
Waar blijft het herfstzonnetje??  |
Het herfstzonnetje komt vrijdag Steentje...dan ben ik jarig, en ik heb hem voor mijn verjaardag gevraagd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 13:00
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ga ik m'n abo nog verlengen, niet verlengen , wel verlengen, niet verlengen , wel verlengen. Pfffffffffffffff  |
Doe nu maar gewoon wel Visser...je gaat je eenzaam voelen zonder ons!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 13:15
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Een nog slechter moment vandaag: De reactie van Josina  |
Heb het heel graag gedaan voor je hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 13:16
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | weet je et zeker?? Dat tie dan wel komt  |
Dus niet hè? Hier een grote grauwe bedoening
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 13:54
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Men heeft allemaal van die geweldig goedbedoelde tips he....je moet dit...doe dat...maar daar heb jij momenteel nix aan he...eerst alles maar weer een plekkie geven Shanita! Ik bid voor je! Of je weer tot rust mag komen....vertrouwen in de mensheid mag krijgen...Heel veel sterkte! Marry |
Hai Marry,
Maar ze bedoelen het wel goed :)
Ik heb ook een keer gereageerd op een posting zoals deze, dat vond ik moeilijk, want ik wist dan niet wat ik moest zeggen.
Ja, als ik zou zeggen 'erg he?', ja dat kan eigenlijk niet. Maar ja, 'overreageren' kan ook weer dat ik het groter zou maken dan het is.
Dus in zoverre heb ik er iets aan; ik wéét dat het goed bedoeld is, snap je?
Ik ben alweer tot rust. Ja, slaap wel erg veel nu. Maar gewoon het idee, dat er zoveel vrouwen/meisjes worden lastiggevallen. Ik ben dus niet de enige. toen ik de krant nog las, AD, maar dan van Dordrecht en omstreken, ja, toen las ik wel van in die en dat park worden gewoon rond 6 uur in de zomer meisjes/vrouwen lastig gevallen. In een wijk, met veel speelruimte loopt een pedofiel rond, die kinderen lastigvalt. Etc.
Er waren moeders die toen hun kinderen inclusief vriendjes en vriendinnetjes, thuis lieten spelen en dankbaar gebruik maakte van computerspelletjes. Waardoor die kinderen niet eens meer naar buiten wilden.
Leven in gebroken wereld.
Ik had wel een keer gehoord van iemand die zei van als je echt gelooft dan zorgt God er voor dat je die dingen niet overkomt.(Ik ben vaker lastiggevallen). Toen vroeg ik aan diegene van 'en de mensen en kinderen in derde wereld landen die op vuilnisbelten naar plastic zoeken de hele dag?' En de landen waar geen regen meer valt, daar wonen ook christenen die omkomen van de honger en dorst.
Toen zei diegene heel geïrriteerd van 'ja, dát weet ik niet hoor..!!!'
Was iemand die pas gelovig was, en dat had gehoord in een groep. Van als je echt gelovig bent, laat God dat soort dingen niet toe in je leven.
Dat vind ik pas erg.
En nog bedankt, Chatuliem, ik was erg blij met je reactie, en ik had zo es nagedacht, we zijn het best wel met veel belangrijke dingen eens, en ik mag je ook wel eigenlijk.
Bedankt Marry!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 14:25
|
|
|
|
| MARGREET933 schreef: | mooiste moment, vandaag op t.v. met het foto spelletje bij koffiemax, op deze 22ste November alweer, was een mooie ervaring, om daar eens aan mee te doen, en om even te babbelen met myrna op ned 1 omstreek's half 12 in de ochtend, was leuk begin van deze dag  |
Wat leuheeuk!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 14:30
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Heerlijk he ...snap je helemaal...ik ruik het gewoon!!! |
Ik ook.
Weet je wie er heerlijke appeltaarten heeft, waarvan je het in de eerste instantie niet zou verwachten?
Nou, de Hema.
Die zijn zo lekker, dat zelfs al hou je er niet van, vind je het lekker.
Dat is echt niet te geloven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FLEUR260
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 14:31
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en voor mij klinkt de oude statenvertaling heerlijk vertrouwd, ik ken alle begrippen en de bijbehorende gevoelswaarden, omdat ik er mee ben opgegroeit. (ik ken zelfs gedeelten uit het hoofd.) bij een andere vertaling moet ik meer nadenken, en ik merk aan mezelf, dat het me aan de ene kant aan het denken zet over bijbelgedeelten, en aan de andere kant leg ik andere vertalingen onder het lezen door automatisch naast de statenvertaling.
zo heeft denk ik ieder mens zijn/haar reden een bepaalde vertaling te lezen. de straatbijbel staat qua woordgebruik ver van me af, maar ik leef dan ook (nog ) niet op straat.
De Statenvertaling staat er om bekend dat het een nauwkeurige vertaling is, die dicht bij de grondtekst is gebleven! Zeker belangrijk. En vertrouwde woorden en zegswijzen geven soms een goed gevoel.
Maar: Ik ging jaren geleden eens samen met mijn zoon naar een kerkdienst (reformatorisch), waarin een klein familielid werd gedoopt. In die kerk kwam ik als kind en de woorden kwamen goed en vertrouwd over, toen de predikant aan de preek was begonnen. Met de gebruikelijke zegswijzen uit dogmatiek, statenvertaling en oude schrijvers. Mijn gedachten begonnen juist wat af te dwalen naar vroeger, toen mijn zoon - toen zes jaar, en nog trouw kerkganger- mij aanstootte: "Mama waarom praat deze dominee geen Nederlands?"
Fleur
. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 15:44
|
|
|
|
De gemarineerde kippenboutjes waren in de aanbieding bij C-1000...gek he....ik kon er toch zoooo moeilijk voorbij komen....ze liggen nu gaargesudderd in de koekenpan.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 15:47
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | weet je et zeker?? Dat tie dan wel komt  |
Ehhhhhh Sorry kan niet delen want het is hier een grijze grauwe bende buiten alweer Anders had ik het echt gedaan echttttt waar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 15:48
|
|
|
|
| HENDRIKA148 schreef: | Het leven kan zo mooi zijn Als je gezond en gelukkig bent En je geen zorgen en verdriet kent.
Het leven kan zo mooi zijn Als je van je vrijheid genieten mag En je genoeg te eten hebt,elke dag.
Het leven kan zo mooi zijn Als je je kinderen mag zien opgroeien En de kleinkinderen je blijven boeien.
Het leven kan zo mooi zijn Als alles in je leven naar wens gaat En je dat mag zien als een weldaad.
Het leven kan zo mooi zijn Als je je vertrouwen stelt op de Heer Hij wil ons het goede geven,steeds weer.
Het leven kan zo mooi zijn Dank God voor het goede jou gegeven Voor alle mooi dingen in je leven!!! |
Het leven is wat minder mooi als: je niet gezond bent, je niet gelukkig bent, je kinderen niet mag zien opgroeien, en de kleinkinderen dus ook niet, als niet alles naar wens gaat, mijn vertrouwen in de Heer een enorme deuk gekregen heeft....dit rijmt niet...maar het is helaas in mijn geval de keiharde realiteit!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 15:49
|
|
|
|
[quote=ZEELAND736]
laat hummes toch kletsen deern het is een keerl he die motten snel eten heul snel om snel weer op dn bank te kenne vallen met dn benen onder zien gat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 15:49
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | als hij wel wil zingen op forum, zou hij voor het zingen de kerk ui... ach laat maar, ik wil geen ban  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 15:50
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ga ik m'n abo nog verlengen, niet verlengen , wel verlengen, niet verlengen , wel verlengen. Pfffffffffffffff  |
ow jij ook al?? mijn e verloopt over 3 dagies en ikke weet het ook nog nie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 15:51
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ok dan...een fiets met 2 linker sturen, betaald met zegeltjes van een andere winkel uit 2008 en bestuurd door een Visser in een matrozenpakje en 2 rechter laarzen...gaat goed zo...vooral doorgaan  |
Vergeeet nu toch niet steeds die lollie die erbij hoord
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 15:52
|
|
|
|
het zou maar zo een vrouw kenne wezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 23 november 2011, 15:53
|
|
|
|
| RENATE619 schreef: | | Kan ik als auteur deze toppic niet sluiten? Dit gaat toch nergens over? |
Wat is er nu voor ergs aan Renate?? gewoon wegklikken en niet reageren zo blijven de serieuze topics serieus en kunnen mensen wauwelen op deze topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |