| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 14:30
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Ouderdom komt met.... |
hohoho, ik heb 2e jeugd hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 14:32
|
|
|
|
Even een gedachte naar aanleiding van het boek van Gary Chapman: "Liefde kun je leren". Volgens dit boek is de verliefdheid in maximum anderhalf jaar verdwenen. Dan moet er echte liefde voor de verliefdheid in de plaats gekomen zijn. Gebeurt dat, dan heb je een goede keuze gedaan, gebeurt dat niet, wat dan? Iedereen zet in het begin zijn/haar beste beentje voor.
Maar iedereen heeft zwakheden/onaangename karaktertrekken...en je zult van hem/haar moeten houden mét de zwakheden....kun je die van elkaar in zo een korte tijd leren kennen? Dan kan het boek van Gary Chapman ook alweer de prullenbak in...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 24 november 2011, 19:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 14:34
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | hohoho, ik heb 2e jeugd hoor  |
en die begint bij......welke leeftijd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 14:38
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | en die begint bij......welke leeftijd?  |
nou bij 45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 14:38
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | en die begint bij......welke leeftijd?  |
Ik voel me nu al 30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 14:40
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | heel af en toe komt ie door de wolken heen, maar blijft koud..... |
wanneer komt jouw zon weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 15:10
|
|
|
|
foutjeeeeeeeeeee
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 24 november 2011, 15:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 15:16
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Chatuliem, waarom zou je verwachtingspatroon anders moeten zijn ... dan zul je eerst moeten aangeven wat je verwachtingspatroon, voor je eerste huwelijk, was ...
Maar kan het niet zo zijn dat het verwachtingspatroon, als men al getrouwd is, door één van de partners, vaak zonder overleg wordt aangepast/bijgesteld ... dat de partner daar niet mee kan leven en het daarom tot een scheiding komt ... Ik denk dat dat vaker gebeurt, dat men afwijkt van het oorpronkelijke verwachtingspatroon en het daardoor misgaat.
Het verwachtingspatroon heeft toch als uitgangspunt ... SAMEN !!! | Veel verwachtingen worden juist niet uitgesproken, omdat ze onbewust zijn. Je gaat ervan uit dat het logisch is dat je dat van de ander verwacht. En bovendien je verwachtingspatroon is ook veranderd omdat je nu eenmaal een huwelijk achter de rug hebt. Ik heb de indruk dat jullie dat helemaal vergeten zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 16:58
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Dat heb ik ook gezien Mar... Ik ga naar Hurghada, dat is 300km zuidelijker van Cairo |
Oh Hurghada! Das waar ze twee jaar geleden langs de Rode Zee met bommetjes aan het gooien waren Oeps, wil je niet ongerust maken hoor Her, en ik ben dr ook geweest en ik leef ook nog steeds
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 17:02
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ikke niet , maar het was wel groen.
Arftensoep |
Eh....wat voor soep?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 17:10
|
|
|
|
Slechtste moment: er komen twee Sela-concerten in de St. Jan hier in Gouda, beiden reeds uitverkocht. En dan het mooie moment: een lieve CM-er mailt dattie twee kaartjes heeft en of ik mee wil.....whow!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 17:11
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Veel verwachtingen worden juist niet uitgesproken, omdat ze onbewust zijn. Je gaat ervan uit dat het logisch is dat je dat van de ander verwacht. En bovendien je verwachtingspatroon is ook veranderd omdat je nu eenmaal een huwelijk achter de rug hebt. Ik heb de indruk dat jullie dat helemaal vergeten zijn. |
Nee Chat...ik ben dat zeker niet vergeten, en kan me zeker vinden in jouw gedachtengang.... Maar als ik dat hier aanstip...en daar zeker wel iets over wil zeggen...wordt er gezegd dat een mens niet om moet zien...en niet verbitterd moet zijn...
Inderdaad...door dat verleden heb ik het moeilijker in een nieuwe relatie... Wat ik een half jaar geleden schreef...denk ik nu ineens aan.... Dan liever een vriendschap...waarbij een ieder toch vrij is, maar waarin je zeker met elkaar leuke dingen kan doen zonder verder verplichtingen of een vaste relatie aangaan.... Dus.....ik heb EEN vriend...maar het is niet MIJN vriend...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 17:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Veel verwachtingen worden juist niet uitgesproken, omdat ze onbewust zijn. Je gaat ervan uit dat het logisch is dat je dat van de ander verwacht. En bovendien je verwachtingspatroon is ook veranderd omdat je nu eenmaal een huwelijk achter de rug hebt. Ik heb de indruk dat jullie dat helemaal vergeten zijn. |
Nu vraag ik me toch echt af wie die "jullie" zijn. 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 24 november 2011, 17:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 17:16
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Eh....wat voor soep?
 |
Das die zeeuw weer!!!!!!!!! Hij bedoeld gewoon ERWTEN..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 17:17
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Even een gedachte naar aanleiding van het boek van Gary Chapman: "Liefde kun je leren". Volgens dit boek is de verliefdheid in maximum anderhalf jaar verdwenen, Dan moet er echte liefde voor de verliefdheid in de plaats gekomen zijn. Gebeurd dat, dan heb je een goede keuze gedaan. gebeurd dat niet, wat dan? Iedereen zet in het begin zijn/haar beste beentje voor. Nu heb ik het nog niet eens over 'vuiltjes uit het nabije verleden' o.i.d. Maar iedereen heeft zwakheden...en je zult van hem/haar moeten houden mét de zwakhedeh....kun je die van elkaar in zo een korte tijd leren kennen? Dan kan het boek van Gary Chapman ook alweer de prullenbak in. Wat ben ik dan dom dat ik huwelijksaanzoeken, soms al op één van de eerste uitjes afgeslagen heb....  |
En de mensen die uitgehuwelijkt worden dan ?
Ik heb een huwelijk achter de rug, bijna 17 1/2 jaar, daarvoor eerst nog 6 jaar verkering gehad met haar ... is dat genoeg tijd om elkaar goed te leren kennen ?
Je leert elkaar echt kennen als je bijelkaar bent, niet een avondje of een weekendje, nee als je samen bent, dagelijks op elkaars lip zit, dan leer je elkaar kennen. Heb je dan ook nog zoveel liefde te geven, ben je dan ook nog zo toeschietelijk, ben je dan ook nog zo zorgzaam, geef je elkaar dan ook de nodige ruimte, neem je die ruimte voor jezelf omdat je weet dat het kan. Blijf je praten over van alles en nog wat, blijf je luisteren naar elkaars verhalen cq belevenissen van elke dag, is ze nog steeds de vrouw van je leven ... Dat leer je alleen als je elke dag samen bent en niet van de momenten dat je voor een paar uur bij hem of haar bent.
Vraag je eens af waarom mensen, na jaren nog "verkering" niet de stap durven te nemen om te gaan trouwen ... zijn die dan niet zeker van hun zaak, twijfelen ze aan elkaar ... ???
Waarom zouden mensen wel "bezorgd" als iets te "snel" gaat in hun ogen, en zeggen ze "die willen elkaar eerst goed leren kennen" als mensen jaren en jaren verkering hebben ... 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 24 november 2011, 17:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 17:55
|
|
|
|
|
Spruitjes met een stuk koe en aardappel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 17:57
|
|
|
|
Lieve Marian ... het volgende lied geeft aardig weer wat ik voor je voel xx
Boudewijn de Groot -- Avond
http://www.youtube.com/watch?v=1YNW7KAIRfE&feature=related
Avond
Nu hoef je nooit je jas meer aan te trekken En te hopen dat je licht het doet Laat buiten de stormwind nu maar razen in het donker Want binnen is het warm en licht en goed Hand in hand naar buiten kijken waar de regen valt Ik zie het vuur van hoop en twijfel in je ogen En ik ken je diepste angst
refr. Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij Maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij
En als je 's morgens opstaat ben ik bij je En misschien heb ik al thee gezet En als de zon schijnt buiten gaan we lopen door de duinen En als het regent gaan we terug in bed Uren langzaam wakker worden, zwevend door de tijd Ik zie het licht door de gordijnen en ik weet Het verleden geeft geen zekerheid
refr.
Ik doe de lichten uit en de kamer wordt nu donker Een straatlantaarn buiten geeft wat licht En de dingen in de kamer worden vrienden die gaan slapen De stoelen staan te wachten op 't ontbijt En morgen word ik wakker met de geur van brood en honing De glans van 't gouden zonlicht in jouw haar
En de dingen in de kamer, ik zeg ze welterusten Vanavond gaan we slapen en morgen zien we wel Maar de dingen in de kamer zouden levenloze dingen zijn zonder jou
En je kunt niets zeker weten want alles gaat voorbij Maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij En je kunt niets zeker weten want alles gaat voorbij Maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij
..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 18:22
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Lieve Marian ... het volgende lied geeft aardig weer wat ik voor je voel xx
Avond
Nu hoef je nooit je jas meer aan te trekken En te hopen dat je licht het doet Laat buiten de stormwind nu maar razen in het donker Want binnen is het warm en licht en goed Hand in hand naar buiten kijken waar de regen valt Ik zie het vuur van hoop en twijfel in je ogen En ik ken je diepste angst
refr. Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij Maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij
En als je 's morgens opstaat ben ik bij je En misschien heb ik al thee gezet En als de zon schijnt buiten gaan we lopen door de duinen En als het regent gaan we terug in bed Uren langzaam wakker worden, zwevend door de tijd Ik zie het licht door de gordijnen en ik weet Het verleden geeft geen zekerheid
refr.
Ik doe de lichten uit en de kamer wordt nu donker Een straatlantaarn buiten geeft wat licht En de dingen in de kamer worden vrienden die gaan slapen De stoelen staan te wachten op 't ontbijt En morgen word ik wakker met de geur van brood en honing De glans van 't gouden zonlicht in jouw haar
En de dingen in de kamer, ik zeg ze welterusten Vanavond gaan we slapen en morgen zien we wel Maar de dingen in de kamer zouden levenloze dingen zijn zonder jou
En je kunt niets zeker weten want alles gaat voorbij Maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij En je kunt niets zeker weten want alles gaat voorbij Maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij
.. |
Ow Marian je hebt een romantische man hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 18:25
|
|
|
|
Euh ikke ehhhhhhhh....... Effe geen puf om te koken dus... PIZZA Ja Zeeland ik weet het
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 18:26
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Krijgen we nu indirect het knuffeltopic toch weer terug?
Thomas, je weet wel waarom (niet) |
Mn abo loopt per 3-12 af..... mij benieuwen of dat knuffelen nog lang duurt hier......
Pieter, consequenties zijn er om getrokken te worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 18:30
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ja, ik denk het wel. Maar dat ligt er nog een beetje aan. Eerst eens kijken of er nog meer binnen komen van die knuffels en toegezegde knuffels. Dán kan ik nog eens een uitje organiseren om ze allemaal in ontvangst te nemen en dan kan ik alsnog zien of ik verleng of niet. 
denk dat ik er van W-tje ook wel één krijg hoor |
oke dan jij je zin ook van mij tja ik plaag ook wel eens VAAk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 18:33
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | nou wijfie klinkt in het brabants dan weer heel denigrerend terwijl het in bv hilversum gewoon was,tja taal heeft vele begrippen en een best mens klink in het brabants weer als een goed iemand. zo heeft iedere streek weer iets anders  |
Yes, oke Grace .... ik ben eruit. Het komt gewoon door dat ik bijna in Brabant woon. hier heb ik wat aan. Met Zeeland valt ook al niet te praten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Dat Sinterklaas op mijn werk langskwam
(een cadeau komt zeker nog Sint??? ) |
Oei Leanne niet lief genoeg geweest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
|
|
|
|
Ik knuffel iedereen die niet boos op me is volgens mij blijft het rustig met knuffelen, kweet ut zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 18:34
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik knuffel iedereen die niet boos op me is volgens mij blijft het rustig met knuffelen, kweet ut zeker  |
OW Gertjeeeeeeee van mij hoor blij dat je er weer bent
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 18:38
|
|
|
|
Jaja , hij is er . Visser kan weer gaan fietsen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 18:48
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Jaja , hij is er . Visser kan weer gaan fietsen.  |
met twee sturen dat wil ik zien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 18:51
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Oei Leanne niet lief genoeg geweest  |
Ik mocht niet op zn schoot zitten en Piet zn zak was leeg,die man wordt met het jaar krenteriger!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 18:53
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Das die zeeuw weer!!!!!!!!! Hij bedoeld gewoon ERWTEN.. |
Oooooh....datte! Tja ik kan hem af en toe nie volgen hoor...hij had het ook al over gebakken scharreltjes..... Of waren het nou scharretjes? Rare jongens die Zeeuwen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 18:54
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Lieve Marian ... het volgende lied geeft aardig weer wat ik voor je voel xx
Avond
refr.
.. |
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|