ChristianMatch

Forum

Storingen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3220 3221 3222 3223 3224 3225 3226 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:14

RENATE619 schreef:
Vinden jullie dat ook niet irritant dan? Je ziet een toppic met een onderwerp dat je interesse wekt en dan gaat het eigenlijk nergens over. Je moet je door heel wat onzin heen wurmen voordat je iets vind wat met het onderwerp te maken heeft.
Dat hoeft van mij niet.

alle onzin gewoon skippen, lees makkelijker en je vooral niet ergeren, zie er de humor van in. Lachende smiley
Leven is soms al zo serieus Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:20

ERIKA129 schreef:
Euh ikke wel in iedergeval gekeken?? Nee dat niet maar ook hier iemand met bakkebaarden en een ruwe baard.
Mannen stem ook Knipoog smiley

Oww het was Sinterklaas die alvast wou kijken of jullie wel in de zak van zwarte piet pasten na 5 december, ivm het vele plagen van Visser Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:23

vanmorgen op tijd al de zon, maar hij is nu op stap denk ik ergens naar Veenendaal of zo Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:28

YELNIN491 schreef:
Oww het was Sinterklaas die alvast wou kijken of jullie wel in de zak van zwarte piet pasten na 5 december, ivm het vele plagen van Visser Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Sssssssssst Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:29

MARIAN519 schreef:

Ja, doen we zeker....en dan zijn positieve reacties gewoon een verademing..
thxx. meiden..( josé en Erika Kussende smiley ) Knipoog smiley

en om on-topic te blijven..

CM.kan net zoals in real life..( sorry W. Knipoog smiley ) evenveel kans geven voor een vaste relatie..
daar zijn heel veel-hier ontstane relaties-wel een bewijs van..
Kijk dat jullie een relatie hebben, is fijn voor jullie. Dat je binnenkort gaat trouwen nog mooier. Maar wat mij iriiteert, en geloof me je bent niet de enige, is hoe je je opstelt naar anderen. Alsof jullie nu opeens weten hoe het moet....
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:34

JOSINA022 schreef:
Sssssssssst Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley

kee ik Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:52

GERRIT084 schreef:
En als je, jezelf niets geeft Gefrustreerde smiley

Erika zegt heel duidelijk: naar gelang je kan dus jezelf niet tekort doen.
Maar als je je naaste liefhebt als jezelf dan is daar geen onderscheid in.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:53

"Wie zich niet bekeert, zal verloren gaan"

"Toen Jezus begon met prediken, zei Hij tegen de mensen: "Bekeer u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen". Toen de apostelen begonnen met prediken, zeiden zij tegen de mensen: "Bekeer u en laat u dopen". De laatste jaren heb ik steeds meer gelezen en gehoord van voorgangers in Amerika die zich zorgen maken om de prediking in de evangelische beweging. Klinkt deze duidelijke oproep tot bekering nog wel in onze kerken? Zij spreken over het zogenaamde ‘easy believism’. Dat zouden we kunnen vertalen met ‘het gemakkelijke geloof’." Dat schrijft Oscar Lohuis in het Zoeklicht.

"De Amerikaanse evangelist Paul Washer zegt dat door deze zeer oppervlakkige voorstelling van zaken, van wat het inhoudt om christen te worden, massa’s kerkmensen leven in valse gerustheid en op weg zijn naar de eeuwige verdoemenis, ondanks het feit dat zij regelmatig in de kerk zitten. De reden daarvan is dat mensen dan misschien wel een soort belijdenis van geloof hebben gedaan, maar niet tot bekering zijn gekomen."

Oscar Lohuis: "Ook wij moeten oppassen dat we niet goedkope genade prediken. Jezus heeft duidelijk gezegd dat iedereen van tevoren de kosten moet berekenen. Bekering betekent honderdtachtig graden omdraaien. Terwijl je voorheen voor jezelf leefde, voor je eigen genot en je eigen eer en je eigen dingen, ga je voortaan voor God en voor je naaste leven. Zonder de bekering is er geen sprake van echt geloof. Er moet een verandering in het hart plaatsvinden, waardoor je de zonde gaat haten en een verlangen naar God en een heilig leven krijgt. Als dat niet is gebeurd, kun je het Koninkrijk van God niet binnengaan. En Jezus spreekt ook over breken met het kwaad en niet meer de duisternis liefhebben, maar komen tot het licht en goede werken gaan doen (vers 19-21). Jezus laat daarmee zien dat gaan geloven ook inhoudt dat je je bekeert. Op veel andere plaatsen is de Bijbel duidelijk: wie zich niet bekeert, zal verloren gaan. Alleen maar Jezus ‘Here, Here’ noemen is niet genoeg."

"Daarom moet er een duidelijke en een krachtige oproep tot bekering klinken in de prediking. We mogen niet afzakken tot een vooral therapeutisch gekleurde boodschap, zo van ‘Jezus kwam om jouw pijn te verzachten en je wonden te genezen’. Er was zo duidelijk een werking van Gods Geest waar te nemen. Jonge mensen zitten niet te wachten op een zoetsappige boodschap waardoor zij alleen maar over de bol worden geaaid. Toen dacht ik: 'Klinkt de bekeringsoproep eigenlijk wel in onze eigen kerken en in mijn eigen prediking?' Want alleen als we de boodschap van Jezus en de apostelen brengen, zal het de Heer welwillend zijn om Zijn Geest opnieuw over ons uit te storten," aldus Lohuis.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:59

ANNETTE792 schreef:
Als je mn salaris op tijd overmaakt zal ik hem op tijd verlengen voor je, oke? Coole smiley met zonnebril

Krijg je ook nog betaald voor het wassen van die sokken ??? Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATHANYA830

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 14:44

We hebben nu de volgende lijst:

Visser278 (44) regio 0113 denkt er nog over
Leonard480 (44) regio 0180
Martin695 (66) regio 0251

Nathanya830 (34) regio 0251 ws met drie kids
Steentje178 (31) regio 0512 houdt datum vrij
Tink100 (43) regio 072 overlegt nog...

Wie volgt?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:01

Wat ik mij vandaag afvraag is: heeft iemand van CM toevallig een dvd van de film Secrets and Lies? Ik wil deze film graag gebruiken voor een gespreksavond maar hij is nergens meer leverbaar.......heb ik weer Boze smiley
Onkosten worden uiteraard vergoed.....
Naar boven

Auteur Bericht
SIMON253

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:10

Zo,n diep verdriet: die lege stoel,
o God,u weet wat ik voel.
Ik kan zo haast niet verder.
Mijn steun is weg; een groot gemis.
Wie kan vertolken wat dat is?
Ontferm U, trouwe Herder.
Mijn kind, Ik weet uw pijn en smart,
uw tranen wil Ik drogen.
Hoe moeilijk vaak de weg ook zij,
verlaat u toch geheel op Mij.
Steun op Mijn al vermogen.
Dan kunt u voort en hebt u kracht,
want wie het al van Mij verwacht,
kan moedig voorwaarts treden.
Here, hier ben ik met mijn last.
Ik schuil bij U: houdt Gij mij vast
en leidt mijn zwakke schreden!

Simon253
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:12

ZEELAND736 schreef:
Dat meen je niet...VERTEL!!!!!!!!!!

Niet te persoonlijk worden ... wie had daar ook al weer moeite mee Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:12

MOMO697 schreef:
"Wie zich niet bekeert, zal verloren gaan"

"Toen Jezus begon met prediken, zei Hij tegen de mensen: "Bekeer u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen". Toen de apostelen begonnen met prediken, zeiden zij tegen de mensen: "Bekeer u en laat u dopen". De laatste jaren heb ik steeds meer gelezen en gehoord van voorgangers in Amerika die zich zorgen maken om de prediking in de evangelische beweging. Klinkt deze duidelijke oproep tot bekering nog wel in onze kerken? Zij spreken over het zogenaamde ‘easy believism’. Dat zouden we kunnen vertalen met ‘het gemakkelijke geloof’." Dat schrijft Oscar Lohuis in het Zoeklicht.

"De Amerikaanse evangelist Paul Washer zegt dat door deze zeer oppervlakkige voorstelling van zaken, van wat het inhoudt om christen te worden, massa’s kerkmensen leven in valse gerustheid en op weg zijn naar de eeuwige verdoemenis, ondanks het feit dat zij regelmatig in de kerk zitten. De reden daarvan is dat mensen dan misschien wel een soort belijdenis van geloof hebben gedaan, maar niet tot bekering zijn gekomen."

Oscar Lohuis: "Ook wij moeten oppassen dat we niet goedkope genade prediken. Jezus heeft duidelijk gezegd dat iedereen van tevoren de kosten moet berekenen. Bekering betekent honderdtachtig graden omdraaien. Terwijl je voorheen voor jezelf leefde, voor je eigen genot en je eigen eer en je eigen dingen, ga je voortaan voor God en voor je naaste leven. Zonder de bekering is er geen sprake van echt geloof. Er moet een verandering in het hart plaatsvinden, waardoor je de zonde gaat haten en een verlangen naar God en een heilig leven krijgt. Als dat niet is gebeurd, kun je het Koninkrijk van God niet binnengaan. En Jezus spreekt ook over breken met het kwaad en niet meer de duisternis liefhebben, maar komen tot het licht en goede werken gaan doen (vers 19-21). Jezus laat daarmee zien dat gaan geloven ook inhoudt dat je je bekeert. Op veel andere plaatsen is de Bijbel duidelijk: wie zich niet bekeert, zal verloren gaan. Alleen maar Jezus ‘Here, Here’ noemen is niet genoeg."

"Daarom moet er een duidelijke en een krachtige oproep tot bekering klinken in de prediking. We mogen niet afzakken tot een vooral therapeutisch gekleurde boodschap, zo van ‘Jezus kwam om jouw pijn te verzachten en je wonden te genezen’. Er was zo duidelijk een werking van Gods Geest waar te nemen. Jonge mensen zitten niet te wachten op een zoetsappige boodschap waardoor zij alleen maar over de bol worden geaaid. Toen dacht ik: 'Klinkt de bekeringsoproep eigenlijk wel in onze eigen kerken en in mijn eigen prediking?' Want alleen als we de boodschap van Jezus en de apostelen brengen, zal het de Heer welwillend zijn om Zijn Geest opnieuw over ons uit te storten," aldus Lohuis.

De goede man vult aardig in voor andere gelovigen zeg....Hoe weet hij nu wat in zijn ogen een makkelijk geloof is of dat ook echt zo is?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:14

MARRY942 schreef:
hihi...dat gaat verder als gewoon eh...lekker eten...whaaaa.....welvaartsbuikie noemen ze dat...maarreh...t is Pietje vergeven ...dr zit een goed hart in hoor...Annet mag best wel dankbaar zijn....hij doet het toch maar effe...die Pietje...
Knipoog smiley

Wow, jij vergeeft Pietje omdat hij een buikje heeft ... dat noem ik nou .. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:15

CROSSROAD317 schreef:
Niet te persoonlijk worden ... wie had daar ook al weer moeite mee Smiley die vol vragen zit

Was ik dat???
Geen idee...

Overigens was dit tegen P gericht...en DIE...heeft daar nu net geen moeite mee...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:42

WILLEMIJN232 schreef:
Wat ik mij vandaag afvraag is: heeft iemand van CM toevallig een dvd van de film Secrets and Lies? Ik wil deze film graag gebruiken voor een gespreksavond maar hij is nergens meer leverbaar.......heb ik weer Boze smiley
Onkosten worden uiteraard vergoed.....

Misschien kun je iets met deze links ... ??

http://www.opensubtitles.org/nl/subtitles/3426422/secrets-lies-nl

http://www.heerenstraattheater.nl/shop/?p=productMore&iProduct=24

http://www.ebay.nl/itm/Secrets-and-Lies-Mike-Leigh-Brenda-Blethyn-New-DVD-/270443374250
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:44

ZEELAND736 schreef:
Was ik dat???
Geen idee...

Overigens was dit tegen P gericht...en DIE...heeft daar nu net geen moeite mee...

dat schreef je vandaag zelf ... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:45

vandaag de kids blij gemaakt met Mc.Donald hap Clown smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:47

MARIAN519 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik er soms ook best een beetje moeite mee,mijn vertaling blijft de ST.
Maar ik hou van taal en lees wel graag alle vertalingen, ook om te vergelijken...zo blijf je bij én kan het nieuwe je verrijken..

en rijker worden willen we allemaal wel toch? Knipoog smiley

Nu nog van muziek houden ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:53

CROSSROAD317 schreef:
dat schreef je vandaag zelf ... Verraste, verbaasde smiley

Ach ik word oud....maarre het ging over wat we zouden eten....
Jan krijgt de bami...en mijn dochter en ik hebben uitsmijterdag....
Naar boven

Auteur Bericht
TATJE948

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:56

SIMON253 schreef:
Zo,n diep verdriet: die lege stoel,
o God,u weet wat ik voel.
Ik kan zo haast niet verder.
Mijn steun is weg; een groot gemis.
Wie kan vertolken wat dat is?
Ontferm U, trouwe Herder.
Mijn kind, Ik weet uw pijn en smart,
uw tranen wil Ik drogen.
Hoe moeilijk vaak de weg ook zij,
verlaat u toch geheel op Mij.
Steun op Mijn al vermogen.
Dan kunt u voort en hebt u kracht,
want wie het al van Mij verwacht,
kan moedig voorwaarts treden.
Here, hier ben ik met mijn last.
Ik schuil bij U: houdt Gij mij vast
en leidt mijn zwakke schreden!

Simon253

mooi maar ook verdrietig. Herkenbaar voor mij en mijn oma, wilde je even laten weten dat je daarin niet alleen bent en ik hoop dat je dat mag voelen.
Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 15:58

Ik heb vandaag me zoon en zijn team aangemoedigd op het rugby-veld ze zijn 2e geworden in hun pool,we zijn apetrots Coole smiley met zonnebril Lachende smiley
als laatste tegen ploeg van de engelse school regio Den Haag ,tja die spelen en sporten iedere dag daar kun je moeilijk tegenop Boze smiley maar ze hebben zich zeer dapper verweerd. Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
GRACE585
op zaterdag 26 november 2011, 16:01
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 16:06

CHATULIEM619 schreef:
Kijk dat jullie een relatie hebben, is fijn voor jullie. Dat je binnenkort gaat trouwen nog mooier. Maar wat mij iriiteert, en geloof me je bent niet de enige, is hoe je je opstelt naar anderen. Alsof jullie nu opeens weten hoe het moet....

sorry chat maar dit vind ik nu een zeer absurde veronderstelling die je hier neerkalkt,vind het even nergens op slaan dit is een zeer persoonlijke aanval die niet kan Boze smiley
of ben je zo jaloers Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 16:12

Dit vraag ik me af.........
Hoe is het mogenlijk dat mensen toch zo bemoeizuchtig en jaloers kunnen zijn op de relaties van hun medemens Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
GRACE585
op zaterdag 26 november 2011, 16:12
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 16:17

HERMAN388 schreef:
Knuffels voor Brigit, omdat jij nu aan het werk bent.
Ik zie je vanavond weer Kussende smiley

dank je wel Herman, een hele dikke knuffel terug Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 16:18

CROSSROAD317 schreef:
Misschien kun je iets met deze links ... ??

http://www.opensubtitles.org/nl/subtitles/3426422/secrets-lies-nl

http://www.heerenstraattheater.nl/shop/?p=productMore&iProduct=24

http://www.ebay.nl/itm/Secrets-and-Lies-Mike-Leigh-Brenda-Blethyn-New-DVD-/270443374250

En Bol.com verkoopt ook veel 2e hands.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 16:24

MOMO697 schreef:
Krijg je ook nog betaald voor het wassen van die sokken ??? Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley

Jep, ik heb zelfs een officieel contract, zorgverzekering en pensioensopbouw, en een bedrijfswagenEngeltje smiley
Ik kwam er enkel pas na ondertekening van het contract achter wat er allemaal onder : alle voorkomende werkzaamheden viel..... Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op zaterdag 26 november 2011, 16:25
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 16:33

CHATULIEM619 schreef:

Sorry hoor Chatuliem, maar waar lees jij ergens dat wij weten hoe het moet ... We geven aan dat we voor elkaar gaan, dat we SAMEN hebben besloten om te gaan trouwen ... (SAMEN = crossroad en marian, daar hebben wij geen toestemming van jou of anderen voor nodig)

Ik herinner me dat jij een paar jaar geleden iets had met AM, dat jullie samen ook vergevorderde plannen hadden en dat iedereen op CM daar ook van mee mocht genieten ...

Dat jij je irriteert zegt heel veel over jou, wie je bent, en wat je "iemand die je je vriend noemt" gunt/verwijt. Een echte vriend zou wel contact opnemen om zijn bezorgdheid of wat hem anders dwars zat, kenbaar te maken, die zou het bespreekmaar maken. Nee, jij kiest ervoor om je te verlagen tot opmerkingen zoals je die nu plaatst. Dan zou je je niet verlagen tot roddel en achterklap zoals dat in de chatbox is gebeurt, nee dan zou je "als goede vriend en voorganger" dat een halt toeroepen ...

Je gedicht zegt me overigens meer dan genoeg Chatuliem

Vol verwachting klopt ons hart
gaan ze trouwen of is er smart?
gaan ze trouwen of is er smart?

Om terug te komen op de topic titel "christianmatch is maar een hele kleine kans voor vaste relatie" dan moet ik zeggen; Ja voor sommige mensen is christianmatch maar een hele kleine kans op een relatie.

We gaan trouwen in de Smart
We gaan trouwen in de Smart ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 16:39

ANNETTE792 schreef:
Jep, ik heb zelfs een officieel contract, zorgverzekering en pensioensopbouw, en een bedrijfswagenEngeltje smiley
Ik kwam er enkel pas na ondertekening van het contract achter wat er allemaal onder : alle voorkomende werkzaamheden viel..... Geschokte, onthutste smiley

Oeps, de kleine lettertjes niet gelezen zeker? Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3220 3221 3222 3223 3224 3225 3226 ... 6194 Volgende
Pagina 3223 van 6194