| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 07:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Vandaag weer hetzelfde meegemaakt, maar nu in een andere gemeente. De zangleider vergat voor het gemak maar te bidden voor de dienst, kwam daar halverwege de dienst achter. En hij zong liederen waarvan de gemeente de helft maar mee kon zingen.....Ik baal van die egotripperij, en wat ik erger vind, is dat ik een van de weinige ben die het merkt. |
Ja, dat denk je dan he, dat je de enige bent die dingen merkt.
Als je dan wat mensen leert kennen, en je raakt er vertrouwelijk mee aan de praat kom je erachter dat heel veel mensen zo denken.
Is mijn ervaring.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 07:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Vandaag weer hetzelfde meegemaakt, maar nu in een andere gemeente. De zangleider vergat voor het gemak maar te bidden voor de dienst, kwam daar halverwege de dienst achter. En hij zong liederen waarvan de gemeente de helft maar mee kon zingen.....Ik baal van die egotripperij, en wat ik erger vind, is dat ik een van de weinige ben die het merkt. |
Toch maar blijven opmerken...toch maar blijven zeggen...zul je nooit geen spijt van hebben....
Als een voorganger zonder gebed start...is dat wel erg leeg...
Ook al weer een bewijs...dat er toch veel (ook in andere gemeentes hoor) afzwakking en achteruitgang is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 07:51
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Sorry, maar het verband ontgaat me volkomen. Ik denk ook niet dat het zin heeft om hier verder op in te gaan. |
Laat het je gewoon volkomen ontgaan...het is gewoon te zot voor woorden...niets aan vuil maken dus...
Vaak geeft roeren...een vieze lucht..dus laat het rusten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 09:02
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Kijk dat jullie een relatie hebben, is fijn voor jullie. Dat je binnenkort gaat trouwen nog mooier. Maar wat mij iriiteert, en geloof me je bent niet de enige, is hoe je je opstelt naar anderen. Alsof jullie nu opeens weten hoe het moet.... |
Naar anderen toe stel ik me hoe op?
Ik/wij geven weer wat onze hoop én verwachting is..en onze blijdschap omdat we er samen voor willen én durven gaan, uit liefde en verbondenheid....een verbondenhied vanuit ons geloof in onze God én Heiland en onze liefde voor elkaar..
Ik zou graag een handleiding hebben voor hoe het moet, en als die bestaat mag je hem mij aanreiken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 09:47
|
|
|
|
Het is toch algemeen bekend dat verliefdheid maximaal anderhalf jaar duurt, en dat het daarna maar afwachten is of dat over gaat in echte liefde. Persoonlijk zou ik dus nooit willen trouwen binnen die tijd, maar eerder wachten op stabiliteit en zekerheid. Een zekerheid die je lijkt te hebben in de eerste periode, maar die niets anders is dan verliefdheid en aantrekkingskracht. Maar als een ander daar anders over denkt dan is hij/zij daar volkomen vrij in, en vind ik dat zij moeten genieten van hun geluk samen. Daarbij telt een gewaarschuwd mens nog altijd voor twee, en als je vlug trouwt is dat voor de eigen verantwoordelijkheid.
Wat ook meespeelt is dat men tegenwoordig niet meer schijnt te geloven in het huwelijk tot de dood ons scheid. Als je daar makkelijker over gaat denken, dan is het ook makkelijker om sneller een huwelijk aan te gaan denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 09:52
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Toch maar blijven opmerken...toch maar blijven zeggen...zul je nooit geen spijt van hebben....
Als een voorganger zonder gebed start...is dat wel erg leeg...
Ook al weer een bewijs...dat er toch veel (ook in andere gemeentes hoor) afzwakking en achteruitgang is... |
Ik denk dat het weer eens tijd wordt, voor een oorlog, of vervolging, of nog meer recessie, waarin minderheden niet meer te eten hebben. Net als de begin jaren van de vorige eeuw, eerst de eerste wereld oorlog en later de tweede. Daarna de wederopbouw, toen zaten de kerken weer overvol. En toen had de mensheid, God pas echt nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 10:03
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Dat jij je irriteert zegt heel veel over jou, wie je bent, en wat je "iemand die je je vriend noemt" gunt/verwijt. Een echte vriend zou wel contact opnemen om zijn bezorgdheid of wat hem anders dwars zat, kenbaar te maken, die zou het bespreekmaar maken. Nee, jij kiest ervoor om je te verlagen tot opmerkingen zoals je die nu plaatst. Dan zou je je niet verlagen tot roddel en achterklap zoals dat in de chatbox is gebeurt, nee dan zou je "als goede vriend en voorganger" dat een halt toeroepen ... | Als er roddel en achterklap geweest is, was ik er niet bij. Natuurlijk hebben wij wel samen gepraat over jullie snelle beslissing, maar dat is meer in de vorm van zou jij het ook zo doen geweest. Sinds wanneer ben jij gevoelig voor roddel trouwens? Je probeert jezelf te rechtvaardigen heb ik het idee. En wat mij betreft hoeft dat niet. Jij zelf bent op zoek naar bevestiging, en dan kan je ook reacties verwachten die niet in jouw straatje passen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 10:16
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | in mijn ogen valt "twijfelen aan wat God zegt" onder ongeloof, momo. en ongeloof valt onder de zonde; sterker nog; de enige zonde die God niet kán vergeven, ís ongeloof! | Je geeft eigenlijk al zelf aan dat ongeloof toch ietsje meer is dan twijfel alleen. Ongeloof is een dimensie dieper, nl. verbittering komt er ook bij. En mensen die verbitterd zijn, staan niet open voor antwoorden. En God kan alles vergeven, als mensen bereid zijn hun verbittering op te geven. Ik vraag me af, waarom mensen ervan uit gaan dat er zonden zijn die niet te vergeven zijn. Ik lees het maar in één geval: de zonde tegen de Heilige Geest. En dat is het werk van de Heilige Geest benoemen als zijnde het werk van de duivel. | Marcus 3 schreef: | | 29 maar wie lastertaal spreekt tegen de heilige Geest, krijgt in alle eeuwigheid geen vergeving, want zo iemand is schuldig aan een onuitwisbaar vergrijp.’ |
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 28 november 2011, 10:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 10:18
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik denk dat het weer eens tijd wordt, voor een oorlog, of vervolging, of nog meer recessie, waarin minderheden niet meer te eten hebben. Net als de begin jaren van de vorige eeuw, eerst de eerste wereld oorlog en later de tweede. Daarna de wederopbouw, toen zaten de kerken weer overvol. En toen had de mensheid, God pas echt nodig. | In mijn ogen hoeft er geen oorlog te komen hoor. Laat de stroom maar eens uitvallen, moet je dan eens zien of mensen dan nog in aanbidding gaan...het zal in elk geval meer vanuit hun hart zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 10:21
|
|
|
|
We hebben nu de volgende lijst:
Visser278 (44) regio 0113 denkt er nog over Leonard480 (44) regio 0180 Martin695 (66) regio 0251 Marsjg (43) regio 0346 is nog in overleg Herman388 (49) regio 078
Nathanya830 (34) regio 0251 ws met drie kids Steentje178 (31) regio 0512 houdt datum vrij Tink100 (43) regio 072 overlegt nog... Brigit826 (46) regio 010
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 10:25
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | ik heb geen regen gezien...had ook een flink deel van de dag mijn ogen dicht hoor  |
Hehe, snachts zie je niks buiten en smorgens ligt je te slapen terwijl de zon volop schijnt Als je wakker wordt begint het alweer donker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 10:41
|
|
|
|
Ik heb ook 2 maanden verlengd door bevel van ......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 10:47
|
|
|
|
Jammer dat je zo gemeentes cq leider afkraakt chat,dit riekt mijns inziens een beetje van de farizeer en de tollenaar,ziet eens hoe goed ik ben en hoe waardeloos de ander is.ieder verwerkt het op zijn eigen manier toch en heeft zelf een relatie met God als het goed is. Heb je er met de persoon zelf over kunnen praten want nu had de duvel dus lekker invloed zodat jij kon gaan balen,terwijl men als 1e toch zelf een relatie met God heeft. de ene x spreekt een dienst mij ook meer aan dan een andere x maar daarmee is de ander toch niet per definitie gemakzuchtig of gebedsarm of noem maar op.we blijven mensen hoor en niemand is perfect zolang we nog hier op aard zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 10:52
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | In mijn ogen hoeft er geen oorlog te komen hoor. Laat de stroom maar eens uitvallen, moet je dan eens zien of mensen dan nog in aanbidding gaan...het zal in elk geval meer vanuit hun hart zijn. |
Kijk een oorlog hoeft voor mij ook niet, maar het gaat er meer om, op welke momenten wij denken, God meer menen nodig te hebben. En dan meer in zijn algemeenheid. Ook voor een stroom uitval, zijn alternatieven, nee dan meer iets wat ons allen zou treffen. Je vrijheid in moeten leveren bv, of niet meer te eten hebben (armoede) . De meeste eensgezindheid verkrijg je door ellende, dan kan die ook nog nut hebben. En dat bedoel ik eigenlijk wat in de vorige eeuw, eigenlijk de mensen algemeen bij elkaar bracht. Juist de kerken stroomden weer vol, en na gelang het weer beter ging, even zo weer leger. In de jaren 70 tot 85 hoorde je bij ons in het dorp, op bouw steigers nog wel eens een radio galmen, die op de E.O was afgestemd. (fruitmand) Tegenwoordig kan je in bepaalde gemeentes (kerkelijk) de mensen op 1 hand tellen. En dat terwijl er zo,n 10 jaar geleden nog stoelen moesten worden bij gezet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 10:52
|
|
|
|
ik ken ook niet alle liederen en oude of nieuwe berijmingen,ben uiteindelijk rk opgegroeit en later tot inkeer gekomen wat betrefd mijn leven.het gaat er mijns inziens om hoe je zelf een relatie hebt met God. denken jullie dat het God wat uitmaakt hoe iemand zingt of aanbid . Het gaat er toch om hoe de hartsgesteldheid is en de een uit dit via de oude psalmen en berijmingen en de ander via nieuwe liederen . er staat ook in God woord zingt de Here een nieuw lied ,er staat niet dat iedereen dat lied dan maar moet leren want dan is het geen nieuw lied meer 
 samen zingen is wel fijn
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 28 november 2011, 10:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:05
|
|
|
|
Vandaag eet ik vegataries fricandel met petat en een kaas soeflee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEREND888
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:10
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Een mens heeft zich dagelijks te bekeren.
Wanneer ben je echt bekeerd? |
De uitdrukking "dagelijkse bekering" wordt wel vaker gebruikt maar de Bijbel kent dat niet. Bekering is een eenmalige daad van geloof. Geloven dat de Heere Jezus voor jou persoonlijke zonden de straf volledig heeft gedragen op het kruis. Dat de straf van Gods oordeel op jouw zonden volledig door de Heere Jezus is ondergaan en jijzelf nu vrij bent van de eeuwige straf. Dan mag je je geheiligt en verlost weten door Christus bloed. De Heilige Geest is in je komen wonen en Die gaat je laten ontdekken van zonde, oordeel en ongerechtigheid. Dan ga je na je bekering pas ontdekken hoe groot je zonden waren in het oog van God. En je nieuwe leven wil niet meer zondigen, en het kan het ook niet want het is uit God geboren. Lees maar 1 Johannes 3:9. Toch zondigen bekeerde mensen nog. Dat komt omdat je nog met de oude natuur bij je draagt, in ons vlees. Daarom zegt Gods woord, "houdt je voor de zonde dood! " Ga dat niet voeden. Lees heirvoor eerst Romeinen 7:14-26. En zet dan geen punt achter vers 24! Maar lees verder "Ik dank God door Jezus Christus, onze Heere. Dan begint hfst 8:1 met "Zo is er geen verdoemenis voor hen die in Christus Jezus zijn."
En nu komt mijn antwoord op de dagelijkse bekering. Gods woord zegt in 1 Joh 1:8-10. Indien wij zeggen dat wij geen zonden hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is niet in ons."Als wij onze zonden belijden God is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid." Getrouw en rechtvaardig! Dat kan Hij doen omdat voor al je zonden de Heere Jezus de straf al gedragen heeft. Maar wij moeten ze wel BELIJDEN. Daar komt de uitdrukking 'dagelijkse bekering' vandaan. Eigenlijk moet het zo zijn, dat je na dat je ontdekt dat je zonde doet, dat tegelijk belijdt aan God. Dat zuivert je leven en pas je meer op dat je niet in herhaling valt.
Dus kort samen gevat: Dagelijkse bekering is een verkeerd woordgebruik dat voor veel verwarring kan zorgen. Bekering is omdraaien, (net zo als de verloren zoon, opstaan het zeggen "ik zal naar mijn vader gaan"). God zal je wijzen op Zijn Zoon die uit Liefde de straf en het oordel heeft gedragen voor de zonden van die der gehele wereld! Cosmos staat in de grondtekst. Maar het is alleen van toepassing op hen die zich bekeren en zodoende antwoord geven op Zijn wens om zondaren te verlossen.
God wil niet dat iemand verloren gaat, maar dat allen tot behoudenis komen! "De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen." 2Ptr 3:9.
Wat heel goed kan helpen is , van de Romeinenbrief de hfst 1 t/m 8 in één avond te lezen en te overdenken. Echt in één avond, want dan doorzie je beter de inhoud van die brief en de uitwerking op je geloofsleven. Vraag of de Heere je hart en je verstand wil openen zodat je het zult begrijpen. Ik kan wel iets van de sluier oplichten. Abraham werd gerechtvaardigd toen hij nog in zijn vlees was Zo is Christus voor ons gestorven toen wij nog zondaren waren! Rom 5:8 Daarom kun je uitroepen, Wij dan gerechtvaardigd hebben vrede met God door onze Heere Jezus Christus.
Gods zegen toegewenst, Berend
Laatst aangepast door
|
BEREND888
|
op dinsdag 29 november 2011, 13:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:12
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Het is toch algemeen bekend dat verliefdheid maximaal anderhalf jaar duurt, en dat het daarna maar afwachten is of dat over gaat in echte liefde. Persoonlijk zou ik dus nooit willen trouwen binnen die tijd, maar eerder wachten op stabiliteit en zekerheid. Een zekerheid die je lijkt te hebben in de eerste periode, maar die niets anders is dan verliefdheid en aantrekkingskracht. Maar als een ander daar anders over denkt dan is hij/zij daar volkomen vrij in, en vind ik dat zij moeten genieten van hun geluk samen. Daarbij telt een gewaarschuwd mens nog altijd voor twee, en als je vlug trouwt is dat voor de eigen verantwoordelijkheid.
Wat ook meespeelt is dat men tegenwoordig niet meer schijnt te geloven in het huwelijk tot de dood ons scheid. Als je daar makkelijker over gaat denken, dan is het ook makkelijker om sneller een huwelijk aan te gaan denk ik. |
Mmmmm...wat ben ik het akelig eens met je.... Vandaar dat ik wel ga voor vriendschap...maar dieper dan dat...gaat nog niet...ik laat het overwinteren....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:23
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | Jammer dat je zo gemeentes cq leider afkraakt chat,dit riekt mijns inziens een beetje van de farizeer en de tollenaar,ziet eens hoe goed ik ben en hoe waardeloos de ander is.ieder verwerkt het op zijn eigen manier toch en heeft zelf een relatie met God als het goed is. Heb je er met de persoon zelf over kunnen praten want nu had de duvel dus lekker invloed zodat jij kon gaan balen,terwijl men als 1e toch zelf een relatie met God heeft. de ene x spreekt een dienst mij ook meer aan dan een andere x maar daarmee is de ander toch niet per definitie gemakzuchtig of gebedsarm of noem maar op.we blijven mensen hoor en niemand is perfect zolang we nog hier op aard zijn?  | Jammer dat je zo reageert Grace, ik denk dat je niet goed begrijpt waarom ik zo reageer. Ik constateer dat de evangelische beweging hard op weg is om net zo traditioneel te worden als andere kerkelijke stromingen. Toen ik in de jaren 80 bij de pinksterbeweging kwam, was ik meer onder de indruk van de diensten dan de huidige. Hoewel het allemaal veel professioneler is dan vroeger, het gaat ten koste van de waarachtigheid. Laatst zag ik een advertentie: gevraagd een voorganger: HBO diploma, moet goed kunnen managen, moet goed vergadering kunnen leiden en o, ja, moet een goed woord kunnen spreken. In mijn ogen is dat omgekeerde wereld. De eerste vraag die je zou moeten stellen, is, heeft hij een roeping/bediening? En ik zie voldoende gemeentes, waarvan ik niet eens weet of de voorganger wel een bediening heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:24
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Het is toch algemeen bekend dat verliefdheid maximaal anderhalf jaar duurt, en dat het daarna maar afwachten is of dat over gaat in echte liefde. Persoonlijk zou ik dus nooit willen trouwen binnen die tijd, maar eerder wachten op stabiliteit en zekerheid. Een zekerheid die je lijkt te hebben in de eerste periode, maar die niets anders is dan verliefdheid en aantrekkingskracht. Maar als een ander daar anders over denkt dan is hij/zij daar volkomen vrij in, en vind ik dat zij moeten genieten van hun geluk samen. Daarbij telt een gewaarschuwd mens nog altijd voor twee, en als je vlug trouwt is dat voor de eigen verantwoordelijkheid.
Wat ook meespeelt is dat men tegenwoordig niet meer schijnt te geloven in het huwelijk tot de dood ons scheid. Als je daar makkelijker over gaat denken, dan is het ook makkelijker om sneller een huwelijk aan te gaan denk ik. |
ehmmmmmmmmm niet helemaal met je eens jolan ik ken mensen die na jarennnnnnnnnnn huwelijk een innige liefde hebben en nog steeds verliefd zijn . mijn verliefdheid is reeds vereikt met echte liefde
en gelukkig horen wij dan niet bij die MEN want wij willen graag samen oud worden tot de dood ons scheid. vind het een beetje vreemd om te denken dat men een huwelijk niet aan wilt gaan tot het einde ,je gaat er toch voor .ik was in princiepe ook niet vanuitgegaan dat mijn andere huwelijk zou stranden en mijn huidige man ook niet. daarom vind ik het des te mooier dat men ondanks het verleden toch weer verder durft te gaan met een nieuwe partner,en tja wat is dan die zekerheid,ik denk vooral de ander vertrouwen en heel transparant zijn naar elkaar
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 28 november 2011, 11:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Jammer dat je zo reageert Grace, ik denk dat je niet goed begrijpt waarom ik zo reageer. Ik constateer dat de evangelische beweging hard op weg is om net zo traditioneel te worden als andere kerkelijke stromingen. Toen ik in de jaren 80 bij de pinksterbeweging kwam, was ik meer onder de indruk van de diensten dan de huidige. Hoewel het allemaal veel professioneler is dan vroeger, het gaat ten koste van de waarachtigheid. Laatst zag ik een advertentie: gevraagd een voorganger: HBO diploma, moet goed kunnen managen, moet goed vergadering kunnen leiden en o, ja, moet een goed woord kunnen spreken. In mijn ogen is dat omgekeerde wereld. De eerste vraag die je zou moeten stellen, is, heeft hij een roeping/bediening? En ik zie voldoende gemeentes, waarvan ik niet eens weet of de voorganger wel een bediening heeft. |
Volkomen gelijk!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:30
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Volkomen gelijk!!!!!!!!! | dank je Zeeland. Ik kijk op dit moment naar Family7. En "toevallig" genoeg heeft Kees Goedhart er ook over. Hij noemt het het altaar van het praisecultuurtje. En dan gaat het niet om aanbidding naar God toe, maar meer om je lekker daarbij te voelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Jammer dat je zo reageert Grace, ik denk dat je niet goed begrijpt waarom ik zo reageer. Ik constateer dat de evangelische beweging hard op weg is om net zo traditioneel te worden als andere kerkelijke stromingen. Toen ik in de jaren 80 bij de pinksterbeweging kwam, was ik meer onder de indruk van de diensten dan de huidige. Hoewel het allemaal veel professioneler is dan vroeger, het gaat ten koste van de waarachtigheid. Laatst zag ik een advertentie: gevraagd een voorganger: HBO diploma, moet goed kunnen managen, moet goed vergadering kunnen leiden en o, ja, moet een goed woord kunnen spreken. In mijn ogen is dat omgekeerde wereld. De eerste vraag die je zou moeten stellen, is, heeft hij een roeping/bediening? En ik zie voldoende gemeentes, waarvan ik niet eens weet of de voorganger wel een bediening heeft. |
ok op dit punt kan ik het wel gedeeltelijk met je eens zijn,maar is dit idd ook niet in de meeste traditionele kerken zo dat een aanstelling veelal als een baan gezien wordt. en idd de lauwheid slaat meer toe,en je merkt idd echt wel dat wanneeer er iemand op de kansel staat of het zijn/haar roeping en hoe iemand ook in het dagelijkse leven is en of je voorgangersschap enkel een baantje is want aan de vruchten kent men de boom. maar teld dit ook niet voor alle christenen ben je een groepene en geredde door Hem of volg je enkel je familie traditie,dit teld mijns inziens in elke kerkgemeente.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:35
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ok op dit punt kan ik het wel gedeeltelijk met je eens zijn,maar is dit idd ook niet in de meeste traditionele kerken zo dat een aanstelling veelal als een baan gezien wordt. en idd de lauwheid slaat meer toe,en je merkt idd echt wel dat wanneeer er iemand op de kansel staat of het zijn/haar roeping en hoe iemand ook in het dagelijkse leven is en of je voorgangersschap enkel een baantje is want aan de vruchten kent men de boom. maar teld dit ook niet voor alle christenen ben je een groepene en geredde door Hem of volg je enkel je familie traditie,dit teld mijns inziens in elke kerkgemeente. | Daarom heb ik het heel specifiek benoemd bij twee gemeentes. En eerlijk gezegd, het is jaren geleden dat ik in een gemeente kwam, zonder dat ik daar moest spreken. En ik ben gewoon geschrokken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:37
|
|
|
|
Zonnetje schijnt zo heerlijk schoon, mis alleen de vogeltjes hun geluid, maar anders zou ik denken, zo achter het glas he , dat het voorjaar was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:38
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Vandaag eet ik vegataries fricandel met petat en een kaas soeflee  |
vooral die frikandel is heeel vegetarisch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:39
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik heb ook 2 maanden verlengd door bevel van ......  |
je zit nu al onder de plak dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:40
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Zonnetje schijnt zo heerlijk schoon, mis alleen de vogeltjes hun geluid, maar anders zou ik denken, zo achter het glas he , dat het voorjaar was.  |
heb jij ook zon?? Wauw he Hier schijnt tie ook heerlijk en de mussen maken een herrie alsof ze al een nestje aan het bouwen zijn de natuur lijkt van slag te zijn mijn hortensias bloeiden tot vorige week en een andere loopt alweer uit Enne het zou nu toch al een zware winter moeten zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:41
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | je zit nu al onder de plak dus  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 28 november 2011, 11:41
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Vandaag eet ik vegataries fricandel met petat en een kaas soeflee  |
Wat is er vegetarische aan een fricandel
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|