ChristianMatch

Forum

knuffel of lief woord voor jou !!!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3239 3240 3241 3242 3243 3244 3245 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 10:32

TINK100 schreef:
denk je dat het vannacht beter gaat Erika....?? ik heb nog zat knuffels over hoor.....komt er nu 1 voor je aan.....heb je em???

weltrusten....

Jaaaaaaa thanks hij heeft geholpen heb lekker geslapen Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEREND888

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 10:34

CROSSROAD317 schreef:
Ik heb trouwens de indruk dat we beide hetzelfde bedoelen, maar daarvoor verschillende benamingen gebruiken -- bekeren en wederomgeboren --

Crossroad, die zich een wederomgeboren christen weet, maar wel al heeft moeten inzien dat hij soms behoorlijk was afgedwaald, gelukkig wees de HG mij de juiste richting en kon ik mij omkeren om terug te komen tot God de Vader.
Ik denk dat je niet tot God kunt bekeren als je niet wederomgeboren bent. Ik zie bekeren als terug naar God de Vader en niet als opnieuw geboren worden. We zijn door onze geboorte, allemaal zondaars, we hebben geen enkel recht op het eeuwig leven dan door Jezus Christus. Jezus Christus is de Weg tot God de Vader, maar dat moet je wel geloven, aannemen als Waarheid. Dat besef, dat moment, dat je Jezus Christus aanneemt als je Verlosser, Redder en Zaligmaker, noemt de Bijbel wederomgeboren worden ... hoe vaak moet je anders wederomgeboren worden?
Als je afdwaalt van de kudde, brengt de HG je terug in de kudde, Hij maakt je duidelijk dat je om moet keren, dat is dus een wezenlijk verschil met wederomgeboren worden ...
Wederomgeboren worden is een keuze, je kiest voor Jezus Christus of je kiest tegen Hem. Joh. 3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. Je kiest er bewust voor om voor Jezus te gaan, dat is een actieve daad, en die keuze heet ook wel wederomgeboren worden.

De bijbelteksten die ik bijgevoegd had bij het gedeelte geven aan dat wedergeboorte een werk van God is. Onze begrippen liggen dicht bij elkaar. Ik heb er vannacht over na liggen denken hoe jij dat bedoelt. En gebeden om een duidelijk voorbeeld uit de natuur. Jij gaat uit van een afgedwaald mens die terug keert. Dan heb je gelijk. Maar iemand uit vlees geboren is is vlees en dat moet in de dood. God wil ons graag als een vernieuwde mens maken. En dat kan door bekering en wedergeboorte. Laten we onze oude natuur, onze oude mens vergelijken met een rups. Die kan alleen maar eten en is alleen met zichzelf bezig. Hij zit met veel poten aan deze aarde vast. Een beeld van de natuurlijke mens. Maar hij kan zichzelf nooit veranderen in een vlinder! Daarvoor moet hij eerst de dood in. Verpoppen dus. Ook de natuurlijke mens moet erkennen de dood en het oordeel verdient te hebben. En zijn schuld belijden. En dan komt het wonder. Door het zien op het werk van Christus (denk aan de slang in de woestijn, Christus voor ons tot zonde gemaakt!) , door te geloven dat Jezus Christus het oordeel over ej zonde gedragen heeft, wordt je 'ontpopt'. Krijg je een nieuwe natuur. Dan mag als een vlinder in VRIJHEID leven! Niet meer zo gebonden aan deze aarde. Het nieuwe leven kan zelfs niet zondigen want het is uit God geboren (Lees 1 Joh brief). Een vlinder kan geen bladeren meer eten. Alleen maar zoetigheid uit een bloem! Dus opnieuw geboren na bekering. Ik heb er een paar op gezocht, maar onderzoek eens wat de Bijbel zegt over honing. Trouwens elk onderdeel zoals de olie (Heilige Geest) Meelbloem ( het zuivere van de Here Jezus), het linnen, het zilver en goud, alles spreekt van Christus en Zijn werk. Maar dat vraagt een diepgaand onderzoek en is bijzonder om dat te ontdekken. Maar gaat te ver van het onderwerp af van de ze topic.
Ez3,3
Hij zei tegen mij: Mensenkind, geef uw buik te eten, vul uw binnenste met deze rol, die Ik u geef. Toen at ik en hij werd in mijn mond als honing zo zoet.

Ez 16,13
Zo werd u getooid met goud en zilver. Uw kleding was van fijn linnen en zijde, en voorzien van kleurrijk borduurwerk. Meelbloem, honing en olie at u. U werd buitengewoon mooi, en werd geschikt voor het koningschap.

Ez 16,19
En Mijn brood, dat Ik u had gegeven, en de meelbloem, olie en honing, die Ik u te eten had gegeven, hebt u hun aangeboden als een aangename geur. Zo gebeurde dat, spreekt de Heere HEERE. (God heeft in Jezus ons alles gegeven wat wij nodig hebben)

Hoogl 2,14
Mijn duive, zijnde in de kloven der steenrotsen, in het verborgene van een steile plaats, toon Mij uw gedaante, doe Mij uw stem horen; want uw stem is zoet, en uw gedaante is liefelijk.

Ik hoop dat ik het niet te ingewikkeld heb gemaakt.

Hartelijke groet, Berend
Naar boven

Auteur Bericht
RONNY104

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 10:51

BERT168 dat vind ik nou een goed advies....
wat je nu gebeurt is dat iedereen de zijne er van vind uit eindelijk wat de vraag steller zou doen is zelf opzoek gaan omdat deze door al deze reacties
het misschien alleen maar vager en onduidelijk vind worden.
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 10:56

Een jongen staat op straat op het trottoir kranten te verkopen.
"Grote oplichtingszaak!!!" roept hij.
"Vijftig slachtoffers!!"
Een voorbijganger koopt een krant, bladert hem door, maar kan
niets vinden over een oplichtingszaak.

Dan hoort hij de jongen roepen: "Grote oplichtingszaak!! Eenenvijftig slachtoffers!!" Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:00

ZEELAND736 schreef:
Weet niet of je weer moet werken Tink...
Gisteren deelde je knuffels uit...toen had ik er niet direkt 1 nodig...Nu wel...

Voel me hondsberoerd...Moest smerig drankje drinken voor een darmonderzoek morgen..Maar ben er zo beroerd van!!!!!!!!

Het heeft allemaal wel effect!!!!!!!!!! Heel veel effect, maar nogmaals ik ben vreselijk misselijk en beroerd...
Moet ik dit nu echt morgenochtend nog een keer????
Vreselijk!!!

Een vreselijk grote knuffel voor jou Zeeland!!
Heel veel sterkte en we bidden voor je.
Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:20

maybe is het openen van een taaltopic een idee. Clown smiley

Of een spoedcursus grammatica Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:27

ZEELAND736 schreef:
Gisteren deelde je knuffels uit...toen had ik er niet direkt 1 nodig...Nu wel...

Voel me hondsberoerd...Moest smerig drankje drinken voor een darmonderzoek morgen..Maar ben er zo beroerd van!!!!!!!!

Het heeft allemaal wel effect!!!!!!!!!! Heel veel effect, maar nogmaals ik ben vreselijk misselijk en beroerd...
Vreselijk!!!
Wat moeten we hier nu weer mee? Verwacht je dat we naast je gaan zitten en zeggen: toe maar meid, neem nog maar een slokje, je hebt het bijna op, als je het op hebt krijg je een snoepje???
Ik kan me echt ergere dingen voorstellen dan het drinken van een slecht drankje...
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:31

CHATULIEM619 schreef:
Wat moeten we hier nu weer mee? Verwacht je dat we naast je gaan zitten en zeggen: toe maar meid, neem nog maar een slokje, je hebt het bijna op, als je het op hebt krijg je een snoepje???
Ik kan me echt ergere dingen voorstellen dan het drinken van een slecht drankje...

nou zou misschien kunnen helpen, er voor iemand zijn is ook een groot goed, en tuurlijk zijn er altijd ergere dingen, maar pfff daar gaat het toch niet om.
Dat drankje dinken vind ze misschien nog niet zo erg, wat ik begreep is dat ze zich zorgen maakt over de uitslag en dan zijn de voorbereidingen voor zo'n onderzoek ook stressvol.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:34

WILLEMIJN232 schreef:
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:53

"Wie zich niet bekeert, zal verloren gaan"

"Toen Jezus begon met prediken, zei Hij tegen de mensen: "Bekeer u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen". Toen de apostelen begonnen met prediken, zeiden zij tegen de mensen: "Bekeer u en laat u dopen". De laatste jaren heb ik steeds meer gelezen en gehoord van voorgangers in Amerika die zich zorgen maken om de prediking in de evangelische beweging. Klinkt deze duidelijke oproep tot bekering nog wel in onze kerken? Zij spreken over het zogenaamde ‘easy believism’. Dat zouden we kunnen vertalen met ‘het gemakkelijke geloof’." Dat schrijft Oscar Lohuis in het Zoeklicht.

"De Amerikaanse evangelist Paul Washer zegt dat door deze zeer oppervlakkige voorstelling van zaken, van wat het inhoudt om christen te worden, massa’s kerkmensen leven in valse gerustheid en op weg zijn naar de eeuwige verdoemenis, ondanks het feit dat zij regelmatig in de kerk zitten. De reden daarvan is dat mensen dan misschien wel een soort belijdenis van geloof hebben gedaan, maar niet tot bekering zijn gekomen."

Ik vind dit aardig invullerig, met name het stukje een soort van belijdenis doen vind ik eigenlijk een beetje denigrerend.........
Wie ben jij omdat voor een ander in te vulen en te zeggen?

He Willemijn, ik heb de afgelopen dagen even zitten nadenken over dit stuk en jouw reactie erop. Aan de ene kant begrijp ik wat je bedoeld. Per slot van rekening heb ik ooit in 1989 ook belijdenis gedaan en ondanks het feit dat ik inmiddels een andere weg in ben geslagen vind ik het nog altijd niet prettig als mensen zich denigrerend uitlaten over het doen van belijdenis zoals in de protestantse kerken gebruikelijk is. Aan de andere kant meen ik dat je dit stuk toch ook op een andere manier kunt bekijken. Want belijdenis doen of wekelijks naar de kerk gaan of zo goed mogelijk proberen te leven door je aan alle geboden te houden (wie kan dat?), is immers niet hetgeen wat je werkelijk vrij maakt en zorgt dat je behouden bent. Dat ik enkel en alleen het geloof. Op het moment dat je tot bekering komt, gaat geloven in God en in wat Zijn Zoon voor ons heeft gedaan mag je ook weten dat je behouden bent. Dat is niet iets wat je kunt verdienen door goede werken, door je aan de wet te houden, door naar wekelijks naar de kerk te gaan, door belijdenis te doen, door je te laten dopen door onderdompeling, whatever. Dat is iets wat je krijgt simpelweg omdat je geloofd. Het is een geschenk wat je kan, mag, of eigenlijk zelfs moet aannemen op het moment dat je tot het geloof komt. Zonder die genade die ons wordt geschonken, ben je uiteindelijk immers nergens. En dat maakt een oproep tot bekering wellicht wel tot één van de belangrijkste dingen die moet doorklinken in de prediking. Als je op die manier tegen die stukken aan gaat kijken, is het wellicht toch niet zo invullerig en denigrerend bedoeld. Ben benieuwd hoe jij dat ziet. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

YELNIN491 schreef:
nou zou misschien kunnen helpen, er voor iemand zijn is ook een groot goed, en tuurlijk zijn er altijd ergere dingen, maar pfff daar gaat het toch niet om.
Dat drankje dinken vind ze misschien nog niet zo erg, wat ik begreep is dat ze zich zorgen maakt over de uitslag en dan zijn de voorbereidingen voor zo'n onderzoek ook stressvol.
Ach als ik zo deed bij elk onderzoek wat ik de laatste tijd gehad heb.....je weet toch beter waar je aan toe bent en daar gaat het toch uiteindelijk om.
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

SHANITA130 schreef:
Ik hou 't ff kort.

Ben zelf 2x getrouwd geweest.

Eeerste keer, voor de kerk, was net gelovig.

4 en 1/5 jaar geduurd. Beeindigt van mijn kant: was teveel in de war, daardoor agressief.

Had recht op een hoop alimentatie en de helft van dingen.
Heb daar geen gebruik van gemaakt, nam alleen de auto.
Die ik al na 2 jaar weg kon doen, want ik had ook geen alimentatie genomen. Advocaat zei nog van mevrouw maar daar heeft u wel recht op. Maar omdat ik hem verdriet deed, wou ik niet als trap na een hoop alimentatie hebben, zodat zijn kans met een ander verkleint zou worden voor hem.
Door problemen die ík had....
Daar had ik een paar jaar later wel spijt van. Van dat ik geen alimentatie wou.

Nu, jaren later en wijzer.

Ik zal nooit na anderhalve maand gaan trouwen.

En ik zal zeker op huwelijkse voorwaarden gaan.

Want ik had een jaar geleden ook een relatie, verliefd dat ik was, als men daar niet letterlijk een stok voor had gestoken, zat ik nu in een scheiding of ik was al gescheiden.

En ik heb meerdere relaties gehad. Zoveel dat mijn vriendenkring zo'n beetje uit exen bestaat.

Want liefde alleen is niet genoeg.

Je kan nog zoveel irritaties tegenkomen.

Ik weet, deze reactie van mij, kan reacties oproepen, kan, hoeft niet.

Maar toch, als ik deze reactie niet had gegeven had ik me niet oke gevoeld erover. en dan met name over huwelijkse voorwaarden, van wel doen, en anderhalve maand lijkt mij echt te weinig.

Verder tot laterz!

Tegenwoordig kun je bijna alleen nog maar trouwen op huwelijkse voorwaarden dit ivm de vele scheidingen en de vele schrijnende gevallen nadien. Goeie zaak ook overigens lijkt me
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:36

CHATULIEM619 schreef:
Ach als ik zo deed bij elk onderzoek wat ik de laatste tijd gehad heb.....je weet toch beter waar je aan toe bent en daar gaat het toch uiteindelijk om.

maar niet iedereen is hetzelfde Chat en dat is maar goed ook.

Maar dan krijg je van mij ook een knuf voor vandaag, oke Knipoog smiley
en dan niet meer brommen op Zeeland.

bij deze: KNUFFF Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:37

LOVEJEZUS310 schreef:
Wil je aanraden het boekje Het kruis, je kunt er niet omheen van Derek Prince eens door te lezen.

Zonder kruis, geen nieuw huis

In Jezus naam

Amen

Dank je wel voor de tip. Die heb ik idd nog niet. Wel andere boeken van Derek Prince.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:43

YELNIN491 schreef:

Dat kan allemaal wel zijn Yelnin, maar je kan ook overdrijven.....en dat is wat hier op het forum vaker gebeurd...iedere verkoudheid of drankje moet flink geevalueerd worden en dan moeten er ook nogeens zovele knuffels volgen......
Dit is toch een volwassen site????? En als er geen ergere dingen in het leven zijn dan een drankje drinken voor een darmonderzoek teken ik er gelijk voor......en nee, ik hoef geen digitale knuffel......brr

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 30 november 2011, 11:45
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:52

WILLEMIJN232 schreef:
Dat kan allemaal wel zijn Yelnin, maar je kan ook overdrijven.....en dat is wat hier op het forum vaker gebeurd...iedere verkoudheid of drankje moet flink geevalueerd worden en dan moeten er ook nogeens zovele knuffels volgen......
Dit is toch een volwassen site????? En als er geen ergere dingen in het leven zijn dan een drankje drinken voor een darmonderzoek teken ik er gelijk voor......en nee, ik hoef geen digitale knuffel......brr

Wel eens een darmonderzoek gehad Willemijn??? ik kan je verzekeren dat het geen pretje is hoor! Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:53

MARRY942 schreef:
Wel eens een darmonderzoek gehad Willemijn??? ik kan je verzekeren dat het geen pretje is hoor! Zieke smiley

Valt reuze mee hoor...niet zo dramatisch doen..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:54

ZEELAND736 schreef:

Vreselijk!!!

Sterkte meis, ik denk aan je! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:58

JOLAN931 schreef:
Of gewoon doorzetten en doen wat je moet doen. Je hebt nog genoeg tijd over om op te ruimen, dan heb je vanavond een extra tevreden gevoel Knipoog smiley

Dank je!

Ik heb 't een en ander uitgesteld(van uitstel komt geen afstel),
ja, ik kan, nu ff op dit moment, een periode geen stress hebben, da's tijdelijk. dus ff weg iets ophalen, en huis opruimen rustig hele dag en avond tijd voor. Morgenochtend komt mijn ene vriend voor naar die verzekering, en naar de ander ga ik zondag :)

Klopt, als je hebt opgeruimd heb je een tevreden gevoel.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 11:59

Hé Berend en Cross. Ik heb jullie bijdragen gelezen. Onderstaand even mijn reactie:

Bekering is komen tot geloof in God en er bewust voor kiezen om Jezus Christus te aanvaarden als jouw persoonlijke Verlosser. Anders gezegd: het is het moment waarop iemand tot een persoonlijke levend geloof in Jezus Christus komt. Dit kan een plotselinge gebeurtenis zijn, maar het kan ook een proces zijn.

Op het moment dat iemand tot bekering komt, wordt iemand wedergeboren. Met die wedergeboorte is onlosmakelijk verbonden dat iemand de Heilige Geest ontvangt. Dat vervuld zijn van de Heilige Geest leidt ertoe dat je op een andere manier in het leven gaat staan, op een andere manier tegen dingen aan gaat kijken, maar ook op een andere manier met andere mensen om gaat.

Het komen tot bekering is volgens mij een eenmalige gebeurtenis die leidt tot wedergeboorte. Denk maar aan die prachtige vergelijking van een rups die een vlinder wordt. Een onomkeerbaar proces is niet denkbaar: een vlinder kan nooit meer een rups worden. En vanaf het moment dat iemand wedergeboren is, behoort diegene God toe. Vanaf het moment dat hij de de genade van God als een geschenk aanvaard, mag diegene weten dat hij behouden is en eeuwig leven heeft. Dat is iets wat niet meer te roven is.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat wedergeboren christenen vervolgens nooit meer zondigen. Dat zou mooi zijn, maar ook wedergeboren christenen blijven mensen. En er is maar één mens geweest die volldig zonder zonde heeft geleefd. Dat voorbeeld mogen en moeten we proberen te volgen, maar het kan niet anders dan dat we daar zo nu en dan in falen. Het mooie is echter dat je ook dan mag weten dat die genade van God blijft gelden. Net als een aardse vader (of moeder) zal Hij van ons blijven houden, zal Hij ons blijven helpen. Het enige wat we dan hoeven te doen is naar Hem toe gaan en zeggen: Vader ik heb gefaald, wilt U mij vergeven en me helpen het de volgende keer anders te doen. En weet je... het mooie is dat God 24 uur per dag, 7 dagen per week, 52 weken per jaar bereikbaar is. Je hoeft niet online, je hoeft niet te bellen, je hoeft niet ergens naar toe... Hij is er gewoon op het moment waarop jij je tot Hem wendt en begint te bidden.

Kortom:
bekering: eenmalige gebeurtenis op het moment dat je tot het geloof komt
wedergeboorte: automatisch gevolg van bekering wat gepaard gaat met vervulling door de Heilige Geest
behoudenis: het grote geschenk wat je uit genade krijgt op het moment dat je tot geloof komt
zonde: iets wat je mag belijden bij jouw Vader in de wetenschap dat je niet veroordeeld wordt, zelfs al ben je nog zo ver afgedwaald (remember het verhaal over de verloren zoon).
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 12:04

Ik heb mijn profiel net even aangepast / aangevuld om te voorkomen dat ik van oneerlijkheid wordt beticht nu ik hier weer even rondhang. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 12:07

RONNY104 schreef:
BERT168 dat vind ik nou een goed advies....
wat je nu gebeurt is dat iedereen de zijne er van vind uit eindelijk wat de vraag steller zou doen is zelf opzoek gaan omdat deze door al deze reacties
het misschien alleen maar vager en onduidelijk vind worden.

Blijkbaar denkt de vragenstelster daar zelf anders over Ronnie:
ik ben zeer geinteresseerd in de antwoorden eveneens als mijn oma

En aangezien zij de reacties blijkbaar doorspreekt met haar oma, denk ik dat ze ook wel degelijk zelf op zoek gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 12:11

YELNIN491 schreef:
Tegenwoordig kun je bijna alleen nog maar trouwen op huwelijkse voorwaarden dit ivm de vele scheidingen en de vele schrijnende gevallen nadien. Goeie zaak ook overigens lijkt me

wij zijn met je mee eens Yelnin
We hebben daar ook erover gesproken, dat lijkt wel verstandig.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 12:14

YELNIN491 schreef:
maybe is het openen van een taaltopic een idee. Clown smiley

Of een spoedcursus grammatica Zieke smiley

Euh de eerste aanmeldingen zijn er al voor de cursus Clown smiley
Yelnin en Erika Knipoog smiley Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 12:15

BERT168 schreef:
nog even een leuke interessante tekst uit handelingen 8.
het gaat over de kamerling die gedoopt wilde worden.

handelingen 8:
Toen ze uit het water kwamen, greep de Geest van de Heer Filippus en nam hem mee, en de eunuch zag hem niet meer, maar vervolgde zijn weg vol vreugde. 40 Filippus kwam terecht in Azotus; van daar reisde hij verder en verkondigde in alle steden het evangelie, tot hij in Caesarea aankwam.

hier nog een andere vertaling:(willebrord)
Toen ze uit het water kwamen, nam de Geest van de Heer Filippus ineens weg. De eunuch zag hem niet meer; hij vervolgde zijn weg met vreugde.
40 Filippus bevond zich in Azotus; hij trok rond en verkondigde in alle steden de goede boodschap, tot in Caesarea toe.

het valt bijna niet op,maar hier werd Filippus opgenomen en weer neergezet in Azotus(Asdod)
Jeruzalen en Asdod liggen zeker 60 km uit elkaar,de manier van reizen moet Filippus wel ervaren hebben als superspectaculair.
voor God is de opname van één of meerdere mensen niks bijzonders,maar voor mensen wel.

Hé Bert, thx hiervoor. Om eerlijk te zijn was me dit tot dusverre ontgaan. Heb het zelf juist daarom even nagelezen, maar je hebt helemaal gelijk. Er staat inderdaad dat de Geest Filipus weg nam en dat Filipus later werd aangetroffen in Azotus. Ik zit me alleen even af te vragen of je dit daadwerkelijk kunt vergelijken met de opname van de gemeente, want volgens mij wordt de gemeente opgenomen en niet later terug geplaatst op een andere plek op de wereld. Aan de andere kant staan er in de Bijbel meerdere voorbeelden van mensen die zijn opgenomen en niet terug keerden op aarde. Over het algemeen gaat het volgens mij wel om individuen. In die zin moet de opname van de gemeente te Zijnder tijd wel een hele spectaculaire gebeurtenis zijn. Al die christenen die ineens van de aardbol zijn verdwenen.... Maar goed, nu dwaal ik wel een beetje af, want het ging hier om de 144.000. So back on topic Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 30 november 2011, 12:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 12:16

ERIKA129 schreef:
Euh de eerste aanmeldingen zijn er al voor de cursus Clown smiley
Yelnin en Erika Knipoog smiley Zieke smiley
Ik denk niet dat het een kwestie van leren is, de basis is op de lagere school al gelegd. Het is meer eens bewust toepassen van regels. En daar kan niemand je mee helpen. Is een kwestie van instelling.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 12:18

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk niet dat het een kwestie van leren is, de basis is op de lagere school al gelegd. Het is meer eens bewust toepassen van regels. En daar kan niemand je mee helpen. Is een kwestie van instelling.

Ehhhhh Chat ik heb nooit goed kunnen leren en grammatica is voor mij niet echt weggelegd sorry Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 12:23

MARRY942 schreef:

Ik heb zo'n onderzoek gehad maar dat het nou vreselijk is Smiley die vol vragen zit Neu ken ik niet echt zeggen het leeglopen daarvoor met de medicijnen erbij is geen pretje maar ja welk onderzoek wel?
Maar dat je nerveus bent voor de uitslag ja dat kan ik me volledig indenken sterkte ermee zeeland!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

ERIKA129 schreef:
Ehhhhh Chat ik heb nooit goed kunnen leren en grammatica is voor mij niet echt weggelegd sorry Verlegen lachende smiley
en toch zie ik bij jou veel minder spelfouten dan bij een ander.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

YELNIN491 schreef:
Een jongen staat op straat op het trottoir kranten te verkopen.
"Grote oplichtingszaak!!!" roept hij.
"Vijftig slachtoffers!!"
Een voorbijganger koopt een krant, bladert hem door, maar kan
niets vinden over een oplichtingszaak.

Dan hoort hij de jongen roepen: "Grote oplichtingszaak!! Eenenvijftig slachtoffers!!" Gefrustreerde smiley

Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 12:24

CHATULIEM619 schreef:
en toch zie ik bij jou veel minder spelfouten dan bij een ander.

Owwwww dank u wel Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3239 3240 3241 3242 3243 3244 3245 ... 6194 Volgende
Pagina 3242 van 6194