| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:13
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Maar is dat niet een beetje je schuldgevoel afkopen dan? Ik bedoel het niet verkeerd hoor, je hoeft namelijk helemaal geen schuldgevoel te hebben als je dankbaar geniet van de dingen die je mag ontvangen.
Maar waarom dan juist met kerst opeens de goede doelen gaan steunen? Waarom voelen mensen met kerst opeens die behoefte, en de rest van het jaar stukken minder? Is dat niet weer het gevoel dat de buitenwereld je aan wil praten met kerst? Ik weiger er aan mee te doen, de rest van het jaar is de nood net zo hoog. |
helemaal mee eens annet en dan is het idd ook niet nodig om iedereen te laten weten hoeveel goeds men dan doet (uit schuldgevoel) ook kerst is in ons gezin een herdenking aan wat God voor ons deed,evenals pasen en pinksteren. we kwamen /en komen nog steeeds als gezin / familie samen om dit te vieren . dat we daarnaast een gezellig samenzijn hadden met eten en drinken is niks mis mee,maar was en is niet het doel. maar we mogen genieten van al het goede ons toebedeeld.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 30 november 2011, 19:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:22
|
|
|
|
vandaag aardappelen en spruitjes en heerlijke hamlappen en supper meloen toe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:25
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zal je even uitleggen dat als je groentesoep maaklt en je gaat eten?? Dat je dan ook daadwerkelijk de groente erin doet  |
Vertel jou noggus wat, maarre eind goed al goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:28
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:28
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: |  |
Kop op schijnen er meer te zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:30
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: |  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEREND888
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:34
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Hé Berend en Cross. Ik heb jullie bijdragen gelezen. Onderstaand even mijn reactie:
Bekering is komen tot geloof in God en er bewust voor kiezen om Jezus Christus te aanvaarden als jouw persoonlijke Verlosser. Anders gezegd: het is het moment waarop iemand tot een persoonlijke levend geloof in Jezus Christus komt. Dit kan een plotselinge gebeurtenis zijn, maar het kan ook een proces zijn.
Op het moment dat iemand tot bekering komt, wordt iemand wedergeboren. Met die wedergeboorte is onlosmakelijk verbonden dat iemand de Heilige Geest ontvangt. Dat vervuld zijn van de Heilige Geest leidt ertoe dat je op een andere manier in het leven gaat staan, op een andere manier tegen dingen aan gaat kijken, maar ook op een andere manier met andere mensen om gaat.
Het komen tot bekering is volgens mij een eenmalige gebeurtenis die leidt tot wedergeboorte. Denk maar aan die prachtige vergelijking van een rups die een vlinder wordt. Een onomkeerbaar proces is niet denkbaar: een vlinder kan nooit meer een rups worden. En vanaf het moment dat iemand wedergeboren is, behoort diegene God toe. Vanaf het moment dat hij de de genade van God als een geschenk aanvaard, mag diegene weten dat hij behouden is en eeuwig leven heeft. Dat is iets wat niet meer te roven is.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat wedergeboren christenen vervolgens nooit meer zondigen. Dat zou mooi zijn, maar ook wedergeboren christenen blijven mensen. En er is maar één mens geweest die volldig zonder zonde heeft geleefd. Dat voorbeeld mogen en moeten we proberen te volgen, maar het kan niet anders dan dat we daar zo nu en dan in falen. Het mooie is echter dat je ook dan mag weten dat die genade van God blijft gelden. Net als een aardse vader (of moeder) zal Hij van ons blijven houden, zal Hij ons blijven helpen. Het enige wat we dan hoeven te doen is naar Hem toe gaan en zeggen: Vader ik heb gefaald, wilt U mij vergeven en me helpen het de volgende keer anders te doen. En weet je... het mooie is dat God 24 uur per dag, 7 dagen per week, 52 weken per jaar bereikbaar is. Je hoeft niet online, je hoeft niet te bellen, je hoeft niet ergens naar toe... Hij is er gewoon op het moment waarop jij je tot Hem wendt en begint te bidden.
Kortom: bekering: eenmalige gebeurtenis op het moment dat je tot het geloof komt wedergeboorte: automatisch gevolg van bekering wat gepaard gaat met vervulling door de Heilige Geest behoudenis: het grote geschenk wat je uit genade krijgt op het moment dat je tot geloof komt zonde: iets wat je mag belijden bij jouw Vader in de wetenschap dat je niet veroordeeld wordt, zelfs al ben je nog zo ver afgedwaald (remember het verhaal over de verloren zoon). |
Hallo Lisa, Jij hebt het heel mooi en duidelijk samengevat. Als ik dit zo lees maakt het me heel blij en dan kom ik weer opnieuw onder de indruk van de grote Liefde en genade die wij ontvangen door het volbrachte werk van Christus. Wat een geweldige God hebben wij. Gods zegen. Groet Berend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:34
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Maar is dat niet een beetje je schuldgevoel afkopen dan? Ik bedoel het niet verkeerd hoor, je hoeft namelijk helemaal geen schuldgevoel te hebben als je dankbaar geniet van de dingen die je mag ontvangen.
Maar waarom dan juist met kerst opeens de goede doelen gaan steunen? Waarom voelen mensen met kerst opeens die behoefte, en de rest van het jaar stukken minder? Is dat niet weer het gevoel dat de buitenwereld je aan wil praten met kerst? Ik weiger er aan mee te doen, de rest van het jaar is de nood net zo hoog. |
Nou Annette....als ik bij jou overkom als "met kerst effe wat afkopen"....dan is dat een verkeerde indruk. Misschien moet je, zoals ik, in Moldavie geweest zijn om te zien dat giften daar geen afkoopsom zijn. Het leven daar, Annette...daar kunnen jij en Pietje je geen voorstelling van maken....dat kon ik ook niet voor ik er was...niet weten of je morgen reerug of kalkoen hebt....eh...ik bedoel....of je geld hebt voor wat meel om brood te bakken....in de tijd dat ik daar was....net ervoor...was hun hond....hun trouwe viervoeter waar de 6 kinderen zo gek op waren....geslacht...vind je het dan gek dat ik daar alles, maar dan ook zo goed als alles...wat ik bij me had achterliet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:35
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Oeiiii... ik bekeek op youtube de trailer effe  |
Ik weet niet wat je er nu oeiii aan vind, het is geen sexfilm hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:36
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik weet niet wat je er nu oeiii aan vind, het is geen sexfilm hoor  |
nou...tikkie pikant wastie wel zonder di e spijkerbroeken he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:37
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ehhhhh Chat ik heb nooit goed kunnen leren en grammatica is voor mij niet echt weggelegd sorry  |
Je komt toch wel over als een pittige zuster die heel wat in haar mars heeft hoor.... Dus ik zou zeggen: niet te bescheiden over je zelf......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:39
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | nou...tikkie pikant wastie wel zonder di e spijkerbroeken he  |
je maakt nu een indringende goede film-waar veel van te leren valt- wel een beetje goedkoop Marry.....Niet doen, zonde van de film
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:49
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Nou Annette....als ik bij jou overkom als "met kerst effe wat afkopen"....dan is dat een verkeerde indruk. Misschien moet je, zoals ik, in Moldavie geweest zijn om te zien dat giften daar geen afkoopsom zijn. Het leven daar, Annette...daar kunnen jij en Pietje je geen voorstelling van maken....dat kon ik ook niet voor ik er was...niet weten of je morgen reerug of kalkoen hebt....eh...ik bedoel....of je geld hebt voor wat meel om brood te bakken....in de tijd dat ik daar was....net ervoor...was hun hond....hun trouwe viervoeter waar de 6 kinderen zo gek op waren....geslacht...vind je het dan gek dat ik daar alles, maar dan ook zo goed als alles...wat ik bij me had achterliet? |
Jij weet niet waar ik in mn leven wel of niet geweest ben en wat ik wel of niet met eigen ogen gezien heb,dus ik zou het fijn vinden als je ook niet voor me invult wat ik me wel of niet voor kan stellen.
Ik voel me niet schuldig als ik met kerst, of op welke andere dag dan ook een reerug of een kalkoen op tafel zet. Ik voel me niet schuldig dat ik het goed heb. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen gevoel voor mn medemens heb. Maar dat gevoel voor mijn medemens wordt niet versterkt met kerst. Mensen in armoede moet je heel het jaar door helpen, NIET enkel met kerst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:49
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Dat getal kun je ook als symboliek lezen, want;
Het is opgebouwd met als basisgetal 12, en 12 staat in de bijbel voor compleetheid, en het getal 12 staat ook voor het hele volk Israël. Dat het dan ook vermenigvuldigd word met 12 kan de compleetheid verzekeren/vergroten, en het getal 1000 geeft dan een grote menigte aan, door dan 12 x 12 x 1000 te vermenigvuldigen kun je dan in de symboliek van de visioenen op een grote menigte mensen uit 12 stammen die samen een compleet volk vormen voor God. Dat kan natuurlijk een aantal van 144.000 zijn, maar we zijn inmiddels alweer ~1900 jaar verder van Johannes en zijn visioenen, en in die tussentijd hebben er vele miljoenen mensen, waaronder Joden, geleefd, en in dat licht vind ik 144.000 als aantal wat magertjes.... In Openbaringen 7 worden bij het tellen de stamnamen van de zonen van Jacob ook totaal niet op volgorde genoemd, elke recht geaarde Jood zou de namen foutloos in de goede volgorde opschrijven. Daarbij word zowel Jozef als stamvader, hoewel hij zelf geen rechtstreekse stamvader was, als zijn zoon Manasse genoemd, maar Jozef's zoon Efraïm weer niet, net als dat de stam Dan niet genoemd word, die beiden wel stamvader waren. |
Waarom een nieuw rekensommetje van iets bedenken wat zo duidelijk in de Bijbel staat. Want waar haal je 12 x 12 x 1000 vandaan. Want dat staat er toch niet. Er staat wel "Toen hoorde ik het aantal van hen die het zegel droegen: honderdvierenveertigduizend in totaal, afkomstig uit elke stam van Israël." 12.000 uit elke stam. Dat is toch simpel zat: 12X12.000=144.000. En de stammen staan niet op volgorde, klopt, maar dat heeft een reden. Niet omdat Johannes geen recht geaarde Jood was de die volgorde niet kon opschrijven. Maar de volgorde is anders omdat dat God dat zo beschikt heeft. Want ook al is Ruben de eerstgeborene, hij heeft zich ernstig misdragen en verliest daardoor zijn eerstgeboorterecht. Juda staat nu vooraan omdat uit hem de Messias is voortgekomen. De stam van Efraïm wordt niet genoemd omdat zij de leiding hadden bij de officiële invoering van de afgodendienst in Israël. En Dan wordt ook niet genoemd omdat ook hij vooraan stand als afgodendienaar. Dit is trouwens allemaal terug te vinden in het OT, dus ook niet iets wat Johannes zelf bedacht heeft. Dus het is logisch en niet symbolisch.
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op woensdag 30 november 2011, 19:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Euh de eerste aanmeldingen zijn er al voor de cursus Yelnin en Erika  |
me Why
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 19:59
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | nou...tikkie pikant wastie wel zonder di e spijkerbroeken he  |
je hebt een stukje van een spijkerbroeken reclame gekeken marry misschien ander deel van you tube bekijken dan zie je heel wat anders en lijkt het mij een zeer intrigerende en goede film,helaas heb ik em dus niet dus kan ik em ook nier verder bekijken.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 30 november 2011, 19:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:01
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | je hebt een stukje van een spijkerbroeken reclame gekeken marry misschien ander deel van you tube bekijken dan zie je heel wat anders en lijkt het mij een zeer intrigerende en goede film,helaas heb ik em dus niet dus kan ik em ook nier verder bekijken. |
eh....t was wel youtube grace...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:07
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:09
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | eh....t was wel youtube grace...  |
ja dat bedoel ik marry er staan meerdere versies en stukjes op he en het gedeelte wat jij waarschijnlijk zag hebben ze gebruikt voor levi spijkerbroeken reclame misschien ff beter de kopstukjes lezen dan zie je wat de film echt inhoud dus je kan wel een boze smiley zetten maar zo zie ik het hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Jij weet niet waar ik in mn leven wel of niet geweest ben en wat ik wel of niet met eigen ogen gezien heb,dus ik zou het fijn vinden als je ook niet voor me invult wat ik me wel of niet voor kan stellen.
Ik voel me niet schuldig als ik met kerst, of op welke andere dag dan ook een reerug of een kalkoen op tafel zet. Ik voel me niet schuldig dat ik het goed heb. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen gevoel voor mn medemens heb. Maar dat gevoel voor mijn medemens wordt niet versterkt met kerst. Mensen in armoede moet je heel het jaar door helpen, NIET enkel met kerst. |
Niemand zegt dat je je schuldig moet voelen hoor Annette. En ik ga ook niet vertellen hoe afschuwelijk veel leed en verdriet ik gezien heb op mijn reizen...Moldavie is maar een fractie van al het leed wat ik zag...en inderdaad probeer ik bij veel gebrek te helpen....hoewel mijn middelen helaas ook beperkt zijn....een kerstpakketje naar Roemenie is al 20 euro...hartstikke moeilijk voor mij, maar helaas zijn deze akties bijna alleen maar met kerst....maar...mijn spaarpotje zat redelijk vol, nu nie meer...Ik wil er alleen maar mee zeggen Annette....dat iedereen mag geven wattie missen kan....wil daar absoluut geen kwaaie koppen over zien....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:12
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Niemand zegt dat je je schuldig moet voelen hoor Annette. En ik ga ook niet vertellen hoe afschuwelijk veel leed en verdriet ik gezien heb op mijn reizen...Moldavie is maar een fractie van al het leed wat ik zag...en inderdaad probeer ik bij veel gebrek te helpen....hoewel mijn middelen helaas ook beperkt zijn....een kerstpakketje naar Roemenie is al 20 euro...hartstikke moeilijk voor mij, maar helaas zijn deze akties bijna alleen maar met kerst....maar...mijn spaarpotje zat redelijk vol, nu nie meer...Ik wil er alleen maar mee zeggen Annette....dat iedereen mag geven wattie missen kan....wil daar absoluut geen kwaaie koppen over zien....  |
je wilt niet zeggen hoeveel ellende je gezien hebt en hoeveel goeds je doet wat lezen we hier dan allemaal vis je naar schouderklopjes of moeten we allemaal ineens ....... sorry maar ik wordt hier fff onpasselijk van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:13
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ja dat bedoel ik marry er staan meerdere versies en stukjes op he en het gedeelte wat jij waarschijnlijk zag hebben ze gebruikt voor levi spijkerbroeken reclame misschien ff beter de kopstukjes lezen dan zie je wat de film echt inhoud dus je kan wel een boze smiley zetten maar zo zie ik het hoor  |
nou...okay...neemt u mij niet kwalijk dat ik waarschijnlijk het verkeerde youtube stukkie bekeek....heb dr helaas niet zo veel ervaring mee als jij....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:14
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | me Why  |
Te weinig, woord keuze misschien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:15
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | je wilt niet zeggen hoeveel ellende je gezien hebt en hoeveel goeds je doet wat lezen we hier dan allemaal vis je naar schouderklopjes of moeten we allemaal ineens ....... sorry maar ik wordt hier fff onpasselijk van |
Jammer Grace, dat je dit zo opvat...Ik hoop dat je ooit tot inzicht komt... dat "de meeste van deze" de liefde is he...Lees je vanavond 1 corinthe 13 even?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:15
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Waarom heeft een Lada kofferbak verwarming? Dan krijg je geen koude handen bij het duwen. |
LOL
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:23
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Jammer Grace, dat je dit zo opvat...Ik hoop dat je ooit tot inzicht komt... dat "de meeste van deze" de liefde is he...Lees je vanavond 1 corinthe 13 even? |
dat stuk ken ik uit me hoofd hoor . maar wat ik wil zeggen is dat het allemaal zo protserig overkomt zoals je het schrijft al bedoel je het misschien niet zo. vele van ons hebben genoeg ellende gezien van de wereld maar dan ga ik nog niet vertellen wat ik daar allemaal al of niet voor goeds voor doe dat is nl mijn prive en iets tussen God en mij. als je hier alle goedkeuring en schouderklopjes al wilt krijgen heb je je loon reeds gehad staat er in Gods woord.lees mattheus 6vers 1 t/m 4.als je dan toch met bijbelteksten wilt onderbouwen.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 30 november 2011, 20:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:24
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Niemand zegt dat je je schuldig moet voelen hoor Annette. En ik ga ook niet vertellen hoe afschuwelijk veel leed en verdriet ik gezien heb op mijn reizen...Moldavie is maar een fractie van al het leed wat ik zag...en inderdaad probeer ik bij veel gebrek te helpen....hoewel mijn middelen helaas ook beperkt zijn....een kerstpakketje naar Roemenie is al 20 euro...hartstikke moeilijk voor mij, maar helaas zijn deze akties bijna alleen maar met kerst....maar...mijn spaarpotje zat redelijk vol, nu nie meer...Ik wil er alleen maar mee zeggen Annette....dat iedereen mag geven wattie missen kan....wil daar absoluut geen kwaaie koppen over zien....  |
Marry, mn vingers jeuken als ik dit soort bijdrages lees, maar ipv met bijbelteksten naar anderen te smijten ga ik er mezelf maar eens een voorhouden, en wijselijk mn mond dichthouden.
1 Hebt acht, dat gij uw aalmoes niet doet voor de mensen, om van hen gezien te worden; anders zo hebt gij geen loon bij uw Vader, Die in de hemelen is. 2 Wanneer gij dan aalmoes doet, zo laat voor u niet trompetten, gelijk de geveinsden in de synagogen en op de straten doen, opdat zij van de mensen geëerd mogen worden. Voorwaar zeg Ik u: Zij hebben hun loon weg. 3 Maar als gij aalmoes doet, zo laat uw linker hand niet weten, wat uw rechter doet; 4 Opdat uw aalmoes in het verborgen zij; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, Die zal het u in het openbaar vergelden.
Ik zeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:29
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | nou...okay...neemt u mij niet kwalijk dat ik waarschijnlijk het verkeerde youtube stukkie bekeek....heb dr helaas niet zo veel ervaring mee als jij....  |
simpel een kwestie van lezen en het goede stukje aanklikken hoef je geen ervaring voor te hebben hoor
|
|
| Naar boven |
|
|