| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 17:14
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Er is altijd wel iemand die aan je denkt, en die waar je ook gaat, je vreugde in je leven schenkt Die kent de dingen die jou raken en die in moeilijke tijden, wat jij nu door moet maken. Die weer licht brengt in jou hart, Die je aan zet om door te gaan, En te werken aan een nieuwe start Die wel weet wat jij verdient, Geloop hoop en liefde! Zo'n iemand is pas echt een goede vriend!  |
Zo! Wat een ontzettend mooi gedicht Erika!!!!
En ook zo waar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 18:05
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | 
 |
Doe mij maar een rooie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 18:22
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Niet alleen je portomonee...maar ook weer spijt als je op de weegschaal staat...Als ik geen letters koop...koop ik ze ook niet naderhand of omdat ze goed koop zijn...Heb weleens pepernoten gekocht naderhand maar doe die als bodem in een taart...heerlijk... |
T is gek he...ondanks dat ik nie snoep groei ik toch....en nie so'n klein beetje ook....mijn doc zegt dat het de hormoontjes zijn....overgang en zo...puh...ik ben nie eens in de overgangl....heb elke maand nog steeds een paar eh...zware dagen.....Ook dokters kunnen het wel es mis hebben...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 18:27
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | kruidnootjes taart  heb je recept voor mij? |
Nee...dat niet...maar voor de bodem van de monchoutaart!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 18:29
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Omdat zij minder hebben dan wij moeten wij ons schuldig gaan voelen? Die mensen weten zich vaak te redden met dingen die ze hebben. En kerst draait niet om een 6 gangendiner met een vette kalkoen van 15 kg. En dat weten die mensen daar ook wel. Dus het maakt niks uit wat je met kerst op tafel zet.
Vergeet ook niet dat die landen die je opsomt ook een hele andere cultuur heeft.
En je hoeft anderen niet te zeggen of ze bijdrages willen leveren aan goede doelen. Als het goed is draagt iedereen op zijn/haar manier zijn steentje bij. |
't kom nie over he.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 18:30
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | tjonge jonge jonge, wat kan het ongelofelijk mis gaan in een discussie als mensen gelijk op de kast gaan zitten. Ik heb alle bijdragen gelezen en ik ben een beetje verbaasd over de felle reacties die Marry krijgt. In mijn optiek vist zij niet naar schouderklopjes, zegt zij nergens dat iemand zich schuldig moet voelen maar geeft ze gewoon aan wat zij met kerst deed en doet. Dat wil niet zeggen dat een ander dat ook moet doen toch?
Anyway, wij hebben nog nooit aan cadeau's gedaan met kerst en ik ben ook niet van plan om daar verandering in aan te brengen. Net als Annette wil ik niet dat mijn kids bij kerst aan het krijgen van cadeau's denken, want voor mij is het wel degelijk het feest dat we mogen vieren omdat Jezus geboren is (zelfs al is dat niet op 25 december in het jaar 1). Dat heeft niets met het krijgen van cadeaus te maken. Bovendien hebben we begin december sinterklaasavond (en nee, geen kind van mij geloofd in Sinterklaas, dus dat is puur en alleen een gezellig avondje).
Volgens mij mag kerst ook best een feest zijn, met gezelligheid, met lekker eten, met kerstboom en kaarsjes aan, maar ook met het lezen van het kerstverhaal uit de Bijbel en met een bezoek aan de kerk. Zolang maar duidelijk is waarom we als christenen kerst vieren, zelfs al was kerst oorspronkelijk een heel ander feest.
En weet je, wat betreft die kerstboom en de kaarsjes.... Het mag dan allemaal niet Bijbels zijn, de kerstboom en die kaarsjes geven wel een heel gezellige sfeer en bovendien licht. En met de geboorte van Jezus is er ook een geweldig licht naar de wereld gekomen toch? Daar mag je blij om zijn, daar mag je van genieten en dat mag je ook zeker vieren. Laten we elkaar daarover vooral geen schuldcomplexen aanpraten. Laten we ons al helemaal niet ergeren aan mensen die laten blijken dat zij het anders doen dan wij. Voel je daarover ook niet aangevallen, maak elkaar geen verwijten of wat dan ook. Kerst is het feest van het licht. Het feest waarop we mogen vieren dat onze vredesvorst ooit, heel lang geleden naar deze wereld is gekomen, als een klein en weerloos kind. En telkens als je je ergert aan wat iemand anders heeft geschreven.. realiseer je dan dat dit in de eerste plaats jou ergernis is. En vraag jezelf dan eens af: WWJD?!
Ik wens iedereen een zalig kerstfeest ongeacht de wijze waarop hij of zij daar invulling aan geeft. |
Dank je wel Lisa voor je begrip! Dank je wel, dat JIJ wél verder kijkt dan een mensenneus lang is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEREND888
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 18:37
|
|
|
|
[quote=HERMAN968]Ook op donderdag zullen de bidders elkaar bemoedigen via de gebedsroom. Wonderwel zijn we na zo'n uurtje loven en bidden gesterkt om de week terug aan te vatten. In Zijn kracht kunnen we verder onze moeilijkheden en situaties te doorstaan. Iedereen kan vrij zijn gebedspunten opgeven in het begin. Natuurlijk zijn mannen ook welkom .
quote] Zelf heb ik elke donderavond een bidstond bij ons in de gemeente. En kan hier niet aanwezig zijn. Bidt vanavond ook voor de gezinnen van de 45 Nigeriaanse Christenen die omgebracht zijn. Bidt ook voor de vervolgers, misschien kan God hun harten veranderen. Er is veel geloofsvervolging op deze aarde. Laten wij aan hen denken. Maar in Nederland is veel afval en verval. Bidden we voor een opwekking? God wil niet dat iemand verloren gaat, maar dat allen tot erkentenis van de Waarheid komen (2 Petrus 3:9) Een gezegende avond toegewenst. Berend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 18:53
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Goede verkoeling voor in de warme dagen
Ik had ook nooit gedacht dat ik op blond zou vallen en dan heeft ie ook nog geeneens krulletjes...  |
Wat een lekker ding Josina gelijk er voor gaan joh 
Owwwwwww jullie zijn heel niet gestoord hoor maarre die verkoeling is wel lekker natuurlijk
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 1 december 2011, 18:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 18:59
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | oke, maar das weer een ander topic  |
ja, is dat zo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 19:03
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Visser: Daar zijn we achter gekomen op 19 nov.
Heb je lang op me zitten wachten?
Oei...ja, had in het begin gezegd dat ik (misschien?) mee zou gaan. Nou sorry, k#$, heb je op me zitten wachten?
Heb die topic ook niet meer gevolgd van agenda.
Ik dacht, als er misschien vanuit wordt gegaan dat ik meega, vragen 'ze' dat nog een keer.....
Nou dan weet ik dat voor de volgende keer, echt k#$ voel ik me erover hoor....
Zie me naam staan op die lijsten....nu ik net keek.....
Nogmaals sorry... |
Excuses geaccepteerd hoor Shanita. En .......je was niet de enige hoor die niet kwam opdagen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 19:09
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | ja, is dat zo  |
kwee nie zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 19:09
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | lekker uienstampotje op zeker?  |
Pieter , leg eens uit .... wat heeft dat nou met de wind te maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 19:19
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: |  |
En dat is nou een topvrouw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 19:46
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Nee...dat niet...maar voor de bodem van de monchoutaart!!!! |
o k ga ik vast nog uitproberen is weer eens wat anders ik gebruik voor de monchou-bodem een combi van biscuitjes en lange vingers. monchou taart en citroen kwark en appelkruimel blijven mijn faforieten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:03
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Sorry dat ik het zeg hoor! Maar het lijkt wel het dagboek van Shanita aan het worden hier! Is het nodig dat dit hier allemaal wordt neergezet? |
Misschien is het een optie op een topic te openen met: therapie sessies?? Blijven de andere topic's wat rustiger
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:04
|
|
|
|
|
http://youtu.be/IJ8pu_OHz2Y
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:05
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | http://youtu.be/IJ8pu_OHz2Y |
http://www.youtube.com/watch?v=IJ8pu_OHz2Y&list=FLSWOLaYNMAnc6lxuCgDJbLA&index=1&feature=plpp_video
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:06
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | http://www.youtube.com/watch?[url]v=IJ8pu_OHz2Y&list=FLSWOLaYNMAnc6lxuCgDJbLA&index=1&feature=plpp_video | [/url]
geen idee hoe ik een link moet plaatsen hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:09
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Blijft bij mij toch de vraag wat jij wel voor waar aanneemt en wat niet. En vooral ook waarom niet. Maar goed, laten we het even concreet houden. Jij stelt in een eerdere bijdrage dat Job volgens jou niet echt heeft bestaan. Op grond waarvan meen jij dit te kunnen stellen. Let wel: ik val je niet aan, je maakt me alleen erg nieuwsgierig naar de wijze waarop jij redeneert misschien wel omdat die ten dele haaks staat op hoe ik het zelf zie. Ten dele, want ik ben het wel volkomen met jouw eens als je zegt dat we God kunnen leren kennen door in de Bijbel te lezen. |
Job is zoals meer bijbelboeken van voor de ballingschap geschreven vanuit de derde persoon, Dat is al een aanwijzing, al is het een kleine, Als Job het zelf had geschreven had hij het waarschijnlijk anders gedaan. Het is natuurlijk mogelijk dat een buitenstaander dit vanuit Job zijn getuigenis geschreven kan hebben.
Dan de opbouw van het boek Job als geheel, dat is geschreven in leerdicht vorm. Dat is te zien vooral in de manier van het reageren op elkaar tussen God en Job, en Job onderling met zijn 3 vrienden. De vorm van schrijven in leerdicht is ook terug te vinden zoals het boek prediker is geschreven. Deze vorm van schrijven was heel normaal in die tijd, en was dit ook voor zeer lange tijd normaal en gebruikelijk en ook zeer gewild, en tot op zekere hoogte nog steeds wel in die regio van het midden-oosten. Wij hier in de westerse wereld hebben onze eigen versie ervan, maar is sinds de opkomst van radio en tv steeds verder terug gedrongen, of juist meer veranderd naar beeldvorm (films) en geluidsvorm (hedendaagse muziek). Daarnaast lezen wij in de Westerse wereld op een letterlijke manier, dat is zeker niet de manier van lezen zoals dat in het midden-oosten het geval is. Wij lezen de bijbel dus alsof hij 's morgens vroeg tegelijkertijd met de krant op de mat valt, terwijl we het hebben over een boek van enkele duizenden eeuwen oud. De bijbelteksten die geschreven zijn in de tijd van Job zullen dan ondanks de vertalingen ook gelezen worden vanuit het oogpunt van de tijd waarin Job leefde.
Daarnaast ook het taalgebruik in het boek Job,dat is een lastiger punt, want wij lezen het boek in het Nederlands, en niet in het Hebreeuws waar dit boek uit vertaalt is. (Ik kan helaas ook geen Hebreeuws lezen ) Hier ga ik even in verder, want vertalen doet wat met de tekst. Ik kom dat zelf tegen als ik teksten vertaal tussen Nederlands en Engels onderling, want met vertalen van een taal naar de andere gaat er definitie van wat er geschreven is verloren, Zou je Job lezen in het Hebreeuws dan zou je bij veel dingen een "Aha!" moment hebben, terwijl je bij het lezen in het Nederlands daar totaal over heen leest. Het boek Job heeft als grondtaal het Hebreeuws, wanneer je het boek gaat lezen in de grondtaal zie je die leerdicht vorm in het boek van begin tot eind terug, maar vertaalt naar het Nederlands gaat die leerdicht vorm grotendeels tot geheel verloren. En dat is erg jammer, want gelezen zoals bedoeld in de grondtaal geeft dat de manier van schrijven en de bedoeling van het boek volledig duidelijk.
Bij het schrijven in leerdicht vorm zoals het boek Job was zoals eerder gezegd in die tijd zeer gewild, en men schreef dan ook graag op die manier om bepaalde zaken uit te leggen, meer dus ter leering dan ter vermaak, en dus zeker geen sprookje voor kleine kinderen, maar meer een stuk met een echt doel.
Het beeld wat geschapen word van de hemel en hoe het er daar aan toe gaat is uniek voor de bijbel. we krijgen hier een klein zicht op een bepaalde gang van zaken die in de hemel gebeuren en ook het gesprek en de vorm van het gesprek tussen God en Satan is uniek, nergens in de bijbel kom je een eenzelfde vorm van kijk op de hemel tegen. De andere keren dat er een kijk in de hemel is is dat vanuit aards perspectief, nl: dat een persoon, bv. Stefanus vanaf de aarde de hemel inkijkt. In Job is dat anders en uniek, in Job ben je zoals je het leest lijfelijk aanwezig in de troonzaal van God, in al zijn pracht en glorie, met alle dienaren, en cherubsen en andere engelen, zoals er staat in Job de andere bewoners in de hemel, en daar de Satan ziet binnenkomen en dat God vanaf zijn troon het gesprek met de Satan over Job aangaat. Wie op aarde is bij machte om in zijn huidige aardse en zondige lichaam in de hemel te komen en daar in aanwezigheid van God te komen staan, en dat te overleven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:13
|
|
|
|
er schijnt iets mis gegaan te zijn, de leiding was er niet. heb niks gehoord jammer,overleg zou wel mooi zijn. dus kom gewoon kijken. donderdag om 20.oo probeer er te zijn. doe iets gewoon zelf met elkaar dan. groet. vandam.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:19
|
|
|
|
[quote=MOMO697
ging iets niet goed
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op donderdag 1 december 2011, 20:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:20
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik ben in iedergeval zo als ik ben Dus mijn profiel klopt als een bus  |
aii... voor mij wordt het lastiger... cootje blijkt bedrieger te betekenen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:22
|
|
|
|
In de herkansing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:39
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik ben in iedergeval zo als ik ben Dus mijn profiel klopt als een bus  |
Nou , de mijne dus niet. Ten eerste m'n naam , ik heet dus echt geen Visser. Maar ... wat niet weet , wat niet deert he. En die meerkeuzevragen? Sja, als je niks invult is het ook weer niet goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:47
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wat een lekker ding Josina gelijk er voor gaan joh Owwwwwww jullie zijn heel niet gestoord hoor maarre die verkoeling is wel lekker natuurlijk |
Ja, lekker ding hè 
Wil jij ook een keer met hem wandelen? Mag hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 20:47
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | o k ga ik vast nog uitproberen is weer eens wat anders ik gebruik voor de monchou-bodem een combi van biscuitjes en lange vingers. monchou taart en citroen kwark en appelkruimel blijven mijn faforieten  |
Ik ga dit weekend voor de kaneel-mascarponetaart met bodem van speculaasjes. Toch nog iets hollands op een duitse sinterklaasviering
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 21:04
|
|
|
|
De 12 x 12 x 1000 was overgenomen uit de reactie van Klaproos, en ik vind haar redenatie erover zeer mooi.
| KLAPROOS940 schreef: | Wat ik een mooie uitleg vind is dat het symbolisch is: 12 stammen x 12 apostelen x 1000 = het getal van de volheid = 144.000 Oftewel er wordt iedereen die gelooft mee bedoeld, niemand uitgesloten. |
| KATHY142 schreef: | En de stammen staan niet op volgorde, klopt, maar dat heeft een reden. Niet omdat Johannes geen recht geaarde Jood was de die volgorde niet kon opschrijven. Maar de volgorde is anders omdat dat God dat zo beschikt heeft. Want ook al is Ruben de eerstgeborene, hij heeft zich ernstig misdragen en verliest daardoor zijn eerstgeboorterecht. Juda staat nu vooraan omdat uit hem de Messias is voortgekomen. De stam van Efraïm wordt niet genoemd omdat zij de leiding hadden bij de officiële invoering van de afgodendienst in Israël. En Dan wordt ook niet genoemd omdat ook hij vooraan stand als afgodendienaar. Dit is trouwens allemaal terug te vinden in het OT, dus ook niet iets wat Johannes zelf bedacht heeft. |
Buiten die paar staan er wel meer stamvaders niet op volgorde van noemen. Daarnaast zoals ik al zei, Jozef word wel genoemd , en daarnaast zijn zoon Manasse, een conclusie die je daaruit kunt trekken is dat Efraïm via zijn vader (Jozef) wel genoemd word.
En je redenatie aan het eind;
| Quote: | | Dus het is logisch en niet symbolisch. |
slaat op deze manier geschreven kant nog wal, omdat er volgens jou een paar dingen niet kloppen aan mijn redenatie wil nog niet zeggen dat het dan logisch is en niet symbolisch, dan kun je ook zeggen; ik heb gelijk, dus heb jij ongelijk......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 21:05
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik snap even je opmerking niet, wat bedoel je nu te zeggen? Wie wat waar? ik kan eigenlijk niets zonder uitleg met deze opmerking en snap de zin ervan ook niet zo  |
Ik denk dat ze de mijne bedoeld: : ik ben ut niet echt De foto : is me broer profiel ; is me broer kater van me broer Alles is van me broer, als het je intreseert Vraag maar aan me broer, en als je het aan, hem vraagt Zegt hij ... .. ... .. .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 1 december 2011, 21:05
|
|
|
|
Donderdag 1 december, Psalm 139: 1-4; Gij weet waar ik ga.
Het klinkt alsof we het hebben over Big Brother – kijk uit, hij ziet je altijd en overal! Is God zo? Ja, zo is God! Hij verliest ons geen moment uit het oog. Niet als een rechercheur die achter een crimineel aanzit en dag en nacht de verdachte observeert – nee, God ziet ons zoals een broeder ons ziet. Nu kijken volwassen broers in het algemeen niet dagelijks naar elkaar om. Laat mij daarom liever denken aan een broeder die in een ziekenhuis, een broeder op de afdeling Intensive Care. Geen seconde laat hij zijn patiënt alleen. Als hij niet op de kamer is, doet de camera zijn werk. En als er iets mis is, gaat direct een alarmsignaal. Via de monitor is de broeder elk moment van de dag met zijn patiënten verbonden. Zo is God. Dat is geen bedreigende hel en verdoemenispreek. Integendeel: dat is vertroostende verkondiging! Er is er Eén die mij niet alleen laat, mij kent, mij doorgrondt, die weet wat leeft op de bodem van mijn hart. ‘Heer, die mij ziet zoals ik ben…’ In mijn somberste uren, gedurende de donkerste delen van de dag, in de nacht van vertwijfeling en aanvechting is Hij erbij. Ook al zie ik Hem niet, ook al ervaar ik zijn aanwezigheid niet en heb ik het gevoel dat Hij heel ver weg is, Hij houdt mij in het oog. Is dat toch niet een beetje angstaanjagend? God die zelfs mijn donkerste gedachten doorziet, is Hij niet tegelijkertijd de aanklager, die mij om al mijn hoogmoedige bedenksels en driftige daden genadeloos veroordelen zal? Ligt niet alles open voor zijn ogen? Zeker. Hij ziet hoe ziek ik ben – maar niet als rechter. Hij ziet mij als een arts, die mijn ziel zal genezen.
Heer, die mij ziet zoals ik ben, dieper dan ik mijzelf ooit ken, kent Gij mij, Gij weet waar ik ga, Gij volgt mij waar ik zit of sta. Wat mij ten diepste houdt bewogen, ’t ligt alles open voor uw ogen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|