| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 20:11
|
|
|
|
foutje
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 5 december 2011, 20:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 20:59
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Shanita, dank voor jou heldere uitleg, heb het gelezen.
Ja, het blijft waakzaam zijn, het stikt van de valse profeten, leugens etc ect.
Ja Gods heilige geest laat zich niet zomaar zien, volgens mij houdt die zich op achter het kruis.
Ja, dan moet je wel eerst door het kruis heen.
Gelukkig is God ook waakzaam over ons |
Hai JL!
Ik ben echt serieus. Niet om jou aan te vallen of af te katten. Waarom zou ik?
In mijn leven ervaar ik God elke dag!
Een enkele keer, en volgens mij hebben meerdere dat, word ik even afgeleid. als ik bijvoorbeeld veel te doen heb, en er lukt iets niet, en ik ben even afgeleid daardoor.
Maar ja, als ik dan toch iets heb opgelost, kan van alles zijn hoor. en ik word weer bij het geloof bepaald, door mijn eigen gedachten, doordat iemand me belt, door hier op CM even iets te lezen, etc. Ja, dan voel ik Gods aanwezigheid in mijn leven. Ofwel de Heilige Geest. je denk dan anders, ziet dingen op een andere manier, daardoor doe je dingen weer op een andere manier.
Zodra iemand gelooft, tot bekering komt, heeft hij de Heilige Geest. En dan wordt zo iemand gevoed met Gods woord. Door naar de kerk te gaan, erover te lezen, bijbel zelf te lezen. Nu en dan een stukje kan ook. Ook door met andere christenen om te gaan.
Dus ik bedoel niet dat De Heilige Geest zich schuilhoudt, integendeel.
Ik vind die mevrouw Nikomia een valse profeet. Nou kan ik op de link van Marian niet meteen haar naam vinden. Wel op mijn link, daar wordt gewaarschuwd en heel duidelijk.
Dat wou ik jou ook doen, waarschuwen, niet meer en niet minder. Net zoals ik, jaren terug ben gewaarschuwd.
Zegens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 21:48
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | | Toch geloof ik wel dat het uitmaakt voor je relatie met God of je Zijn Woord helemaal gelooft of dat je zelf ervoor kiest wat of je wilt geloven. |
Is het aan de bijbel om bevestigd te worden? Of is het aan de bijbel om God te laten zien?
| MARIAN519 schreef: | Als je een relatie hebt met iemand wil je graag dat ie alles gelooft wat je vertelt, alles voor waar/echt aanneemt. Als de ander tegen jou zegt dit geloof ik wel en dat is vast een leerdicht? hoe zou je dat vinden?
Zou dat voor jouw relatie met die ander echt niet uitmaken?  |
Is God zo transparant?
God wil een relatie met ons, maar wel een relatie waar wij voor onszelf denken, en leren hoe God is, en niet alles klakkeloos aannemen wat er geschreven staat, maar onderzoekt alles en behoud het goede. God wil een relatie met echte diepgang, en niet een oppervlakkige relatie met feitenkennis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 22:29
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | volgens mij heeft Floshke wat gepost terwijl ik weg was...dat doet me aan iemand denken uit Zeeland die ook zo'n rebel thuis heeft...  |
Dan denk ik maar zo ... die rebel heeft mij soms nodig en Floshke heeft jou soms nodig.
Visser, die gisteren z'n hersens weer eens moest laten kraken over breukensommen die hij 30 jaar geleden geleerd heeft maar tóch goed onthouden heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 22:59
|
|
|
|
Ik weet niet precies wat het was , maar het leek wel olvarit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 23:08
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik weet niet precies wat het was , maar het leek wel olvarit.  |
Hoever was het over de houdbaarheidsdatum heen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 23:09
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Marian,
Geloof allen de Heilige Geest nog.
Amen |
Ik zie dat je intussen de link hebt weggehaald van je profiel....is goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 23:11
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Hoever was het over de houdbaarheidsdatum heen?  |
Weet ik niet , mn zoon had gekookt. Wat ik wel weet is dat ik morgen zelf maar weer kook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 23:15
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Nou vooruit...omdat je (ahum) behulpzaam bent  |
Makkelijk hoor..... de boel invullen voor Knijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 23:18
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Lijkt me heerlijk.... En dat doe ik met pepernoten...dus smaak zal prima zijn. Pepernoten kun je ook nog lang bewaren...dus mag Sinterklaas er nog wel wat in de winkel achterlaten na vandaag. Overigens ook na 5 dec zijn kinderen nog gek met pepernoten...(ikzelf ook trouwens) |
En morgen is het 6 december. Tijd voor een recept zonder sinterklaasjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 23:25
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Weet ik niet , mn zoon had gekookt. Wat ik wel weet is dat ik morgen zelf maar weer kook. |
Tja, hm, ok...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 23:26
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En morgen is het 6 december. Tijd voor een recept zonder sinterklaasjes  |
Kerstkransjes dan maar?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 23:26
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Makkelijk hoor..... de boel invullen voor Knijn  |
Ach, ik ben zo aardig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 23:39
|
|
|
|
heb niets meer te klagen dag is bijna voorbij. en morgen dan klaag ik niet denk ik nu hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 23:41
|
|
|
|
alles vegetarisch vandaag, vind dat vlees allemaal zo zielugg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 23:43
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | heb niets meer te klagen dag is bijna voorbij. en morgen dan klaag ik niet denk ik nu hoor  | Huil je nu omdat je niets meer te klagen hebt of omdat je alvast denkt voor morgen denk ik nu zo,n beetje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 00:14
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Is het aan de bijbel om bevestigd te worden? Of is het aan de bijbel om God te laten zien?
Is God zo transparant?
God wil een relatie met ons, maar wel een relatie waar wij voor onszelf denken, en leren hoe God is, en niet alles klakkeloos aannemen wat er geschreven staat, maar onderzoekt alles en behoud het goede. God wil een relatie met echte diepgang, en niet een oppervlakkige relatie met feitenkennis. |
Het oppervlakkige is juist dat je de Bijbel en de inhoud ervan niet serieus neemt. Je in twijfel trekt of personen wel of niet hebben bestaan terwijl, het leven, het doen en laten van deze personen, later in de Bijbel wordt gebruikt als voorbeeld voor ons ...
Als je de Bijbel gaat volstoppen met fictieve mensen en gebeurtenissen, maak je de Bijbel als Woord van God wel heel erg oppervlakkig. De Waarheid is dan ficitief en kan ingevuld worden naar behoefte van de persoon. Zie ook je bijdrage waarin je zegt dat "God vanaf Zijn troon het gesprek met de satan over Job aangaat. Wie op aarde is bij machte om in zijn huidige aardse en zondige lichaam in de hemel te komen en daar in aanwezigheid van God te komen staan, en dat te overleven?"
Waar staat het, in Job, dat God vanaf Zijn troon het gesprek met satan aangaat? Waar haal je uit, het boek Job, dat satan een aards lichaam heeft?
Vind je niet dat je veel dingen toevoegt aan de Bijbel ... ???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 00:18
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Jolan , even wat anders : Wanneer hoop je te gaan trouwen?  |
21 maart 2012
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 00:26
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | 21 maart 2012 |
Van harte gefeliciteerd xx
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 00:44
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Vandaag een trouwjurk gekocht  |
Ik zag dat Brigit ook naar trouwjurkwinkel zat te kijken in Dordt
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op dinsdag 6 december 2011, 00:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 03:50
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Het oppervlakkige is juist dat je de Bijbel en de inhoud ervan niet serieus neemt. Je in twijfel trekt of personen wel of niet hebben bestaan terwijl, het leven, het doen en laten van deze personen, later in de Bijbel wordt gebruikt als voorbeeld voor ons ...
Als je de Bijbel gaat volstoppen met fictieve mensen en gebeurtenissen, maak je de Bijbel als Woord van God wel heel erg oppervlakkig. De Waarheid is dan ficitief en kan ingevuld worden naar behoefte van de persoon. Zie ook je bijdrage waarin je zegt dat "God vanaf Zijn troon het gesprek met de satan over Job aangaat. Wie op aarde is bij machte om in zijn huidige aardse en zondige lichaam in de hemel te komen en daar in aanwezigheid van God te komen staan, en dat te overleven?"
Waar staat het, in Job, dat God vanaf Zijn troon het gesprek met satan aangaat? Waar haal je uit, het boek Job, dat satan een aards lichaam heeft?
Vind je niet dat je veel dingen toevoegt aan de Bijbel ... ??? |
het is algemeen bekend dat de verhalen, zoals vermeld in de bijbel waarheids getrouw zijn. Op diverse zenders op tv, is na uitgebreid onderzoek vast komen te staan dat alles is gebeurd zoals het er staat. Is de bijbel dan waarheid, ja, ik denk van wel. als God het nodig vond dat wij alles wisten, dan had het er wel in gestaan....Maar God weet ook dat ons menselijke brein, niet in staat is sommige dingen te bevatten......en ik denk dat het daarom is dat er bepaalde dingen niet in staan.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 03:51
|
|
|
|
|
samen eten met mijn meiden.....gelukkig zijn met elkaar, dat we het goed hebben.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 03:52
|
|
|
|
|
sint de deur uit, kerst erin? hm...nog maar even wachten denk ik eerst nog door 3 chocoletters heen eten....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 03:53
|
|
|
|
|
het hagelt en stormde en het was er zo koud...brrrrrr....erg guur weertje buiten vandaag....lekker slaapweer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 03:57
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 08:01
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | 21 maart 2012 |
Fijn Jolan....Wens je (jullie) veel geluk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 08:11
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik zag dat Brigit ook naar trouwjurkwinkel zat te kijken in Dordt
 |
Met een beetje geluk zijn jullie nog getrouwd voor je dochter haar ja-woord geeft...Het kan niet vlug genoeg gaan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 08:25
|
|
|
|
Afgelopen zaterdag nam mijn zoon me mee uit eten...en nam ik iets bij de Griek met grote champignons...overgoten met een gehaktsausje en daar over gesmolten kaas uit de oven... Het was heerlijk, en dat wil ik vanavond gaan proberen na te bootsen...moet wel lukken...misschien rijst erbij..
|
|
| Naar boven |
|
|