ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3273 3274 3275 3276 3277 3278 3279 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:46

MARRY942 schreef:
oooooh...jaaaaa daar slaap je zo lekker op he... Slapende smiley

ai dan moeten we het niet als toetje nemen, komen we niet meer van tafel af

vandaag kliekjesdag met marsepeintoetje met chocoladelettersaus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:49

HANNAH810 schreef:
er is inderdaad (binnen de reformatorische gezindte) vaak een verkeerd beeld bij de term "erfzonde".
jouw reactie geeft de gevolgen weer van deze onkunde, denk ik, en dat kan inderdaad enorm veel leed berokkenen.
vandaar dat ik hierboven de werkelijke betekenis van de term weer te geven (voor marry)

Een gedeelte van de discussie heb ik misschien gemist.
Wat chat en thomas schetsen (tav van WOII) heeft toch weinig tot niets te maken met erfzonde zoals het in de refo wereld begrepen wordt. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:52

chili con carne Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:53

YELNIN491 schreef:
ik klaag ontopic op de Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley snap je.
Maar als iemand een aantal postings terug naar anderen opmerkingen maakt over dat ze niet moeten klagen dan wekt dat irri. En om dan steeds te klagen over het off-topic zijn sja heeft geen nut, gebeurt toch en iemand die op het forum schrijft en nooit offtopic gaat, ben ik hier nog niet tegengekomen.

Daar gaat het helemaal niet om, er zijn mensen die alleen maar off topic gaan, en niet meer precies weten wat het woord discussieren inhoudt....en dat wekt wat wrevel en niet bij mij alleen......soms moet je eerst stukken scrollen voordat er wat zinnigs te lezen valt...
Dus nogmaals: er zijn mensen die alleen maar off topic gaan.... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:55

MARRY942 schreef:
neeeu hoor yelnin.....zo lang doe ik geen boodschappen...das met 5 minuten gebeurd... Knipoog smiley

5 minuten Verraste, verbaasde smiley dan ben ik nog onderweg naar de winkels, sja voordeel van het wonen op de vlakte Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:59

http://www.youtube.com/watch?v=xBcMKwbMEcQ
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:59

YELNIN491 schreef:
5 minuten Verraste, verbaasde smiley dan ben ik nog onderweg naar de winkels, sja voordeel van het wonen op de vlakte Knipoog smiley

Dan ben ik net in de auto gestapt en de oprit afgereden Knipoog smiley
Maar de voordelen van het op de vlakte wonen gaat toch voor het nadeel dat de supermarkt 7 km verderop zit!
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:00

dames, kunnen jullie dit niet beter even via de mail uitvechten??? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:00

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat je hier ook weer merkt dat het niet goed is alles in de Bijbel letterlijk te nemen...dat zorgt voor veel ellende.....kijk naar het verhaal niet naar de letterlijke Bijbelteksten...voorkomt veel narigheid denk ik....

In een ander topic heb ik al uitgelegd hoe het verhaal over het derde en vierde geslacht mijns inziens gelezen moet worden. Mensen die alles letterlijk nemen, spreken al snel van interpretatie. Maar alles letterlijk opvatten, is ook niet meer dan een interpretatie.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 6 december 2011, 22:44
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:03

HANNAH810 schreef:
dan is het inderdaad byzonder ontopic om hier te klagen over een ontopic reactie van iemand anders, yelnin!! Engeltje smiley Twijfelende smiley

hannah.........ergert zich niet..........maar verwondert zich slechts..... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley

Knipoog smiley

zijn we toch byzonder lekker ontopic gebleven niet Engeltje smiley Engeltje smiley en dat je dat verwondert sja Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:04

COOTJE711 schreef:
dames, kunnen jullie dit niet beter even via de mail uitvechten??? Coole smiley met zonnebril

On-topic blijven is ook een idee.

Thomas, impliciet tegenstrijdig.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:05

YELNIN491 schreef:
oepsie Gerrit, krijg je straks weer een ban van C......m..........n.. Gefrustreerde smiley
hoef je weer een paar dagen niet na te denken of je wel of niet wilt verlengen Zieke smiley

Volgens miij krijg ik geen b.n meer, maar wordt ik meteen afgeskote Boze smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 6 december 2011, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:07

GERRIT084 schreef:
Volgens miij krijg ik geen b.n meer, maar wordt ik meteen afgeskote Boze smiley

dan moet josuf maar gaan bedenken voor jou of je wel of niet verlengt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:10

THOMAS968 schreef:
In mijn opvatting hebben dit soort dingen niets met erfzonde te maken, wat niet meer is dan een dogma en een naar hier blijkt, verstikkend begrip. Je bent verantwoordelijk voor de dingen die je zelf bewust doet en niet voor het goede van je opa en het wat sjoemelige van een zwarthandelaar. Overigens heb je wat dat betreft wel wat aan het bestuderen van getallen: het aantal verzetsstrijders was even groot als het aantal vrijwillige aanmeldingen voor de SS in Nederland. Nederland was niet zo heldhaftig en ik vind dat je de kinderen het gedrag van de ouders nooit mag aanrekenen. Erfzonde in dit verband is helemaal niet aan de orde. Erfzonde is een constructie die mensen met een misplaatst schuldgevoel opzadelt.

Thomas,

Hallo Thomas
Heel duidelijk neer gezet want ik kan de zonde van mn ouders niet dragen en niemand niet.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:16

YELNIN491 schreef:
dan moet josuf maar gaan bedenken voor jou of je wel of niet verlengt Knipoog smiley

Hij vraagt net, is tie swarte een poessie Smiley die vol vragen zit of ook een kater Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:22

THOMAS968 schreef:
In mijn opvatting hebben dit soort dingen niets met erfzonde te maken, wat niet meer is dan een dogma en een naar hier blijkt, verstikkend begrip. Je bent verantwoordelijk voor de dingen die je zelf bewust doet en niet voor het goede van je opa en het wat sjoemelige van een zwarthandelaar. Overigens heb je wat dat betreft wel wat aan het bestuderen van getallen: het aantal verzetsstrijders was even groot als het aantal vrijwillige aanmeldingen voor de SS in Nederland. Nederland was niet zo heldhaftig en ik vind dat je de kinderen het gedrag van de ouders nooit mag aanrekenen. Erfzonde in dit verband is helemaal niet aan de orde. Erfzonde is een constructie die mensen met een misplaatst schuldgevoel opzadelt.

Thomas,

Dus is wat er in de Bijbel staat een leugen, zoals dat het kan doorgaan tot in het vierde geslacht? Er is een simpele oplossing mocht men onder het "juk "van zo'n zonde leven en dat is vrij bidden, meer niet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:30

ERIKA129 schreef:
Met een van de katten naar de dierenarts zit een pijnlijke bult op dr staart Boze smiley
zal mij benieuwen wat dat weer gaat kosten Twijfelende smiley hopelijk hoeft ze niet onder het mes Huilende smiley, smiley in tranen
En nee Frank je krijgt dr niet om te eten Gefrustreerde smiley

Misschien en hopelijk krijgt ze antibiotica of penicilline.

Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:30

PIETER619 schreef:
Dus is wat er in de Bijbel staat een leugen, zoals dat het kan doorgaan tot in het vierde geslacht? Er is een simpele oplossing mocht men onder het "juk "van zo'n zonde leven en dat is vrij bidden, meer niet.

Pieter, ik vind het niet correct van je om zo te reageren. Ik heb het duidelijk uitgelegd hoe het, naar mijn opvatting, gelezen zou moeten worden. Een discussie over hoe je iets interpreteert, behoort niet te leiden tot een groffe beschuldiging als dat ik zou vinden dat de Bijbel liegt. En je laatste opmerking is ook een interpretatie. Wat maakt je opvatting zo superieur dat het je het recht geeft zo iets grofs te zeggen en op je medechristenen in te hakken? Waarom neem je niet de moeite mijn eerdere uitleg te weerleggen? Dan heb je een discussie. Maar die moeite neem je niet, je maakt alleen een tendentieuze opmerking.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 6 december 2011, 23:00
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:32

HANNAH810 schreef:
kun je inhoudelijk aangeven WAARMEE je het dan precies niet eens bent in het stukje dat ik heb overgenomen, chatuliem??

dan komt de discussie misschien weer op gang?
Om antwoord te geven heb ik voor het gemak maar het hele stukje aangehaald:
Quote:
Met "erfzonde" wordt zonde bedoeld die erfelijk wordt overgedragen van een mens op zijn nakomelingen.
Hier begint het al. Een baby erft geen zonde/schuld. Ieder mens krijgt een kans. Iedereen wordt verantwoordelijk gehouden voor zijn/haar daden.
HANNAH810 schreef:
De leer van de erfzonde houdt in dat ieder mens, vanaf zijn geboorte, besmet is met zonde als gevolg van de zondeval. Iemand is in principe niet verantwoordelijk voor de zonden van zijn ouders en zal er ook niet voor gestraft worden (Ezechiël 18). Van wie je afstamt is niet vrijwillig. Het kan daarom niemand verweten worden van wie hij afstamt. Of iemand besmet is met zonde is wel iets 'verwijtbaars'. In de Bijbel worden mensen erop aangesproken als ze zondigen.
Er is geen enkel bijbels fundament voor deze bestemming van de doop. Doop is niet voor erfzonde bestemd, het is bestemd voor zonde van degene die zich op dat moment met God verzoent. En dat is een persoonlijk keuze, een daad van de persoon zelf.
HANNAH810 schreef:
Niet verantwoordelijk?
De conclusie zou dus kunnen zijn dat de mens niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor de 'erfenis' welke door de zondeval is 'doorgegeven'. Echter, door de zondevál is de hele wereld onder de vloek van de zonde gekomen; door (te verlangen naar) de kennis van 'goed en kwaad' (Genesis 2, 3) heeft de mens, de mensheid, de 'erfzonde' over zichzelf afgeroepen.

De zonde welke bedreven werd door Adam en Eva, de ongehoorzaamheid aan hun Schepper, wordt door elk ongelovig mens herhaald. Aangezien God de Schepper van het leven is, mag Hij van de mens verlangen dat deze Hem dient. Zolang de mens dat niet doet, is er sprake van 'erfzonde' oftewel het herhalen van de zonde van Adam en Eva.
Dan blijft de echte functie van de besprenkeling heel vaag. Kun je dan zeggen, dat je van de erfzonde verlost bent als je besprenkeld bent? Zoals het hier beschreven staat, is het slechts een erkenning van erfzonde, niet een bevrijding van zonde.
Maar dan is het nog vreemd, dat de persoon zelf dat niet erkent, maar dat de ouders dat moeten doen. Juist begrippen als belijden van zonde, moet de persoon zelf doen, dat kun je niet overnemen.

Erfzonde komt niet in de bijbel voor. Men moet dus oppassen om iets waar de bijbel ons niet toe oproept zo'n duidelijke plaats te geven in de kerk. Paulus leert ons wat anders: hij leefde zonder wet als kind. Hij was zich nog niet bewust van schuld en zonde. Pas toen hij begon te beseffen, wat zonde inhield, doordat hij de bijbel las, kon hij verantwoordelijk gesteld worden.
Voor Paulus is een kind zonder wet, en daarom zonder schuld. Volgens de joden is een kind zonder wet, en daarom zonder schuld.
Als deze twee fundamenten van ons christelijk geloof al duidelijk maken dat een kind zonder wet opgroeit en daarom zonder schuld, waarom zouden wij dat dan wel doen? (Rom 7:9)
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:43

Dat ik bij het doven van een kaars ook een deel van mijn haar moest doven Boze smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:45

JOSINA022 schreef:
Dat ik bij het doven van een kaars ook een deel van mijn haar moest doven Boze smiley Gefrustreerde smiley

scheelt weer een knipbeurt bij de kapper...Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:47

THOMAS968 schreef:
Frieda valt echt niets te verwijten. Nog niet zo lang geleden gold dat ook voor kinderen die buiten het huwelijk geboren waren, alsof die er iets aan kunnen doen. Er is wat onnodig leed geleden, niet in de laatste plaats veroorzaakt door kerkmensen die zich uiterlijk correct gedroegen en kennelijk het recht namen neer te kijken op anderen. Er is wat onnodig kinderleed veroorzaakt bij voorkinderen, kinderen van NSB-ers of uit gestigmatiseerde gezinnen. Erfzonde als term vind ik al aanvechtbaar maar dat het gebruikt wordt om kinderen de zonde van de ouders te laten "erven" is natuurlijk bij de beesten af. En als ze dan ook nog de rechtvaardiging daarvoor zoeken in een misbruikte bijbeltekst waarin staat dat dit soort dingen doorgaan tot in het derde of vierde geslacht, dan is er weer een knap staaltje van misbruik van bijbelteksten geleverd.

Thomas, de wens om net wat meer te zijn dan een ander is de oorzaak van veel kwaad.

Ik heb dat ook gehoord in vrije groepen, van dat dat doorgaat tot in het derde en vierde geslacht. Dat je daarvan moest worden vrijgebeden, van de zonden van je voorouders, omdat je daardoor anders gebonden zou zijn....

Juist veel kinderen van 'foute' ouders gaan zelf juíst dingen goed doen, zie je vaak.

Ik denk zelf: iemand is zélf verantwoordelijk voor zijn eigen daden en zijn eigen gedrag naar God toe, als ie gelovig is, daarna naar zichzelf en daarna naar zijn eventuele partner.
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:51

GERRIT084 schreef:
Hij vraagt net, is tie swarte een poessie Smiley die vol vragen zit of ook een kater Huilende smiley, smiley in tranen

bedoel je panter?? dat is een kater Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:52

MARISKA601 schreef:

ja of een extra knipbeurt omdat het errug opvalt
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:53

MARISKA601 schreef:

Haha, dat dus juist niet...er is nu een hele rare hap uit mijn paardestaart...echt geen gezicht Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:57

JOSINA022 schreef:

Wat ben jij vreeeeeeeeeselijk dom!!!
Eigenlijk wel heel erg fijn...dat het bij dit kleine brandje is gebleven!!!
Als dit vroeger bij ons thuis gebeurde moest er iemand de rest van de kaarsen uitblazen en gingen ze de volgende avond NIET aan!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:58

YELNIN491 schreef:
ja of een extra knipbeurt omdat het errug opvalt

Grr, idd Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:59

Bij bovenkomst op de vliering tot ontdekking komen dat er uitwerpselen liggen van de kat!!!!!!

Dochterlief!!!!!!!!!! Werk aan de winkel...het zijn jouw schatten die zoiets NOOIT zouden doen toch???????
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 23:02

ZEELAND736 schreef:
Wat ben jij vreeeeeeeeeselijk dom!!!
Eigenlijk wel heel erg fijn...dat het bij dit kleine brandje is gebleven!!!
Als dit vroeger bij ons thuis gebeurde moest er iemand de rest van de kaarsen uitblazen en gingen ze de volgende avond NIET aan!!!

Je hebt helemaal gelijk! Dit had zeker anders kunnen aflopen!

Ik was niet echt aan het opletten. Ik boog mij voorover om de kaars uit te blazen en voordat ik dat kon doen viel mijn staart erin.
Gelukkig stond ik vlak bij de vensterbank waar een volle gieter stond!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 23:12

Rom 2

12 Want allen, die zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en allen, die onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden; 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Er zijn dus ook heidenen die zonder de wet te kennen van nature doen wat de wet gebiedt, omdat de wet in hun hart is geschreven.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3273 3274 3275 3276 3277 3278 3279 ... 6194 Volgende
Pagina 3276 van 6194