| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 09:10
|
|
|
|
wakker worden na een heerlijke nacht slapen, was ik aan toe zeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 09:38
|
|
|
|
Ik klaag nooit weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Heerlijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst aangepast door
|
BILLY701
|
op donderdag 8 december 2011, 09:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 09:45
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | wakker worden na een heerlijke nacht slapen, was ik aan toe zeg  |
lol ??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 10:02
|
|
|
|
Ben ik een keertje vrij,denk ik in de chatbox eindelijk mee te kunnen doen met het "koffie-uurtje".......is er niemand
Hoe zielig ben je dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 10:02
|
|
|
|
Je wordt hier zo m van, dat oeverloos ge.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 10:16
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ben ik een keertje vrij,denk ik in de chatbox eindelijk mee te kunnen doen met het "koffie-uurtje".......is er niemand
Hoe zielig ben je dan?  |
was er net ook maar toen was er ook niemand
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 10:17
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | lol ??????  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 10:19
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Zo de vliegtuig in, maar eeeeh ik mis Brigit verschrikkelijk.  |
zo erg dat tie het twee keer post en nog niet eens in de lucht zat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 10:21
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | 13 Wanneer je je voeten rust gunt op sabbat
Het is natuurlijk overdrachtelijk bedoeld, maar ik moest er even om glimlachen omdat ik op zondag veel wandel en in de zomer als het even kan zeil en daarna een wijntje drink op het paviljoen. Maar de tekst geeft aan dat veel mensen overdrijven met de zondagrust. Bedenk wel dat in de tijd dat dit geschreven werd, een grote groep zwakke mensen door de sabbathsrust werden beschermd. Het streng houden aan de wet had een sociale kant want slaven waren er ook door geholpen. Nu we een fatsoenlijke wetgeving hebben, is dat anders geworden. Niet bezig zijn met geld verdienen en een dag rust is sowieso goed voor een mens. Wat mij betreft, staat het ontspanning op geen enkele wijze in de weg. Als je wilt dat niemand voor je werkt moet je wel heel radicaal zijn en dan sla je door. Dan zou je de gastoevoer ook moeten onderbreken. Nou, ik dacht het niet.
Thomas |
Waarom zou iemand heel radicaal zijn of doorslaan, als die zich wel zo de zondagsrust of Sabbathrust in acht neemt? Ik beperk mij wel voor een groot deel op zondag, en probeer hem zo veel mogelijk na te leven. Dat het niet altijd lukt, vind ik spijtig genoeg, een hoop dingen gebeuren toch, en dat zit hem wel in de tijd waar in wij nu leven. Bij ons in het dorp zijn er, die weer een eigen beleving aanhangen, die op zondag, lopend naar de kerk gaan, wat de weersgesteldheid ook is. Erg ouderwets gekleed, in het zwart, daar heb ik wel respect voor, daar van wordt vaak wel gezegd, die zijn radicaal en slaan door. Maar is dat dan ook zo? Ik vind van niet, daar kan je hoe dan ook best wel respect voor opbrengen, zonder ze een stempel te geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 10:22
|
|
|
|
Momenteel is het hier vrij rustig niet teveel wind en droog Maar voor hoelang dat is de vraag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 10:25
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | was er net ook maar toen was er ook niemand  |
Nu ben ik genoodzaakt wat te gaan kerstshoppen,is jouw schuld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 10:25
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Waarom zou iemand heel radicaal zijn of doorslaan, als die zich wel zo de zondagsrust of Sabbathrust in acht neemt? Ik beperk mij wel voor een groot deel op zondag, en probeer hem zo veel mogelijk na te leven. Dat het niet altijd lukt, vind ik spijtig genoeg, een hoop dingen gebeuren toch, en dat zit hem wel in de tijd waar in wij nu leven. Bij ons in het dorp zijn er, die weer een eigen beleving aanhangen, die op zondag, lopend naar de kerk gaan, wat de weersgesteldheid ook is. Erg ouderwets gekleed, in het zwart, daar heb ik wel respect voor, daar van wordt vaak wel gezegd, die zijn radicaal en slaan door. Maar is dat dan ook zo? Ik vind van niet, daar kan je hoe dan ook best wel respect voor opbrengen, zonder ze een stempel te geven. |
Juist Gerrit kan ik me volledig bij aansluiten. Ze durven nog uit te stralen waar ze voor staan oke ik vind het ook te ver dat zwart gekleed maar goed ieder zijn ding. Ik eerbiedig die dag en wat een ander er van vind is zijn/haar pakkie aan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 10:27
|
|
|
|
Herman naar Schiphol gebracht omdat hij met vakantie gaat naar Egypte. Ik mis hem nu wel heel erg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 10:28
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Nu ben ik genoodzaakt wat te gaan kerstshoppen,is jouw schuld
 |
wat een ramp he Ik wil graag een mooie krans voor aan mijn deur dank u
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 10:29
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | Herman naar Schiphol gebracht omdat hij met vakantie gaat naar Egypte. Ik mis hem nu wel heel erg.  |
Eerst jammerd de een nu de ander Goede test voor jullie relatie Brigit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 10:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Eerst jammerd de een nu de ander Goede test voor jullie relatie Brigit  |
Erg he, maar je hebt wel gelijk hoor. Als Herman volgende week terug komt weet ik zeker dat we nog steeds een goede relatie hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE317
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 11:17
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Maandag 28 november, Psalm 138: 1-3; Met hart en ziel. Schietgebedjes – daar zijn wij goed in. Korte tafelgebeden. ‘Here zegen deze spijze om Jezus’ wil, amen.’ En misschien ’s avonds ‘Ik ga slapen, ik ben moe.’ Maar verder moet de Allerhoogste maar geloven dat we te druk zijn met onze werkzaamheden om Hem aandachtig en eerbiedig te naderen. Onze agenda schrijft ons voor dat we hooguit vijf minuten per dag kunnen vrijmaken voor gebed, stille tijd, meditatieve toewijding of hoe je het maar noemen wilt. Op zondag willen we dan nog dan we dan nog wel een uur reserveren voor de kerkdienst, maar veel langer moet het dan ook niet zijn, want ook op de rustdag kennen wij onze verplichtingen. De familieband moet worden versterkt, de sociale contacten aangehaald en als het goed weer is, wil een mens ook wel een frisse neus halen. Laten we eerlijk zijn: onze gebeden zijn vaak schietgebeden, gebeden om op te schieten, zo kort, zo gedachteloos, zo oneerbiedig. Wij willen opschieten! Voor de dichter van de psalm speelt tijd geen rol. Vol is hij van liefde voor de Eeuwige. Zijn hárt is vol en daarom stroomt zijn mond over. Eén en al lofprijzing is hij. Met hart en ziel looft hij de God van zijn leven. Hij buigt zich neer, zoals iemand doet die op audiëntie gaat bij zijn koning. En waarom? Omdat God hem heeft bemoedigd, met kracht in zijn ziel. De Allerhoogste heeft hem leg gegeven om te leven, een hart om lief te hebben, een ziel om te zingen. En uit pure dankbaarheid zingt hij nu – een loflied voor God!
U loof ik, Heer, met hart en ziel, in eerbied kniel ik voor U neder. Ja, in de tegenwoordigheid Der goden wijd ik U mijn beden. Naar ’t heiligdom waar Gij vertoeft hef ik het hoofd, ik zal U prijzen. Gij zult, o Here, wijd en zijd Uw heerlijkheid en trouw bewijzen. |
Helemaal waar ! ! !! Het schud mij weer even wakker
[i][b]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 11:33
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | wat een ramp he Ik wil graag een mooie krans voor aan mijn deur dank u  |
Ik heb witte kerststerren gehaald.......ik hou niet zo van dat bonte,anderen denken daar anders over,mijn inrichting is al eens "geinspireerd op Frans Bauer" genoemd
(en juist bij diegene werd ik bij de voordeur begroet door een zingende kerstman,ieder zn ding he )
Leanne,niet vies van wat bling en een kroonluchtertje.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 11:51
|
|
|
|
De dag dat ik geboren werd , t is haast niet te geloven . De dag dat ik geboren werd een geschenk van boven . De dag dat ik geboren werd ga steeds meer begrijpen . De dag dat ik geboren werd waarom er is te strijden De dag dat ik geboren werd wist GOD al hoe het allemaal zou gaan De dag dat ik geboren werd met een lacht en een traan. De dag dat ik geboren werd nu kan ik het beamen De dag dat ik geboren werd ik ga met GOD samen De dag dat ik geboren werd begon HIJ mij te kneden De dag dat ik geboren werd dat is heden en verleden De dag dat ik geboren werd wat ben ik blij dat ik besta De dag dat ik geboren werd door GODS genaa De dag is gekomen dat ik alleen HEM nog maar kan loven De dag die komt is weer en zegen de dagen hiervoor door zijn milde hand verkregen De dag als ik terug kijk dit jaar dan denk ik wie ben ik dit al te krijgen T is GOD die het doet en soms in stil zwijgen . Juist dan komt de heiland mij tegemoet en zegt weet je nog door mijn kostbare bloed En dan weet ik weer waarvoor ik leef , voor mijn HEER mijn REDDER mijn toevlucht in de nood de liefde van mijn VADER is oneindig groot HIJ red mij keer op keer en elke dag opnieuw weet ik voor ik opsta te danken mijn HEER Dan ga ik voort stap voor stap in het weten dat HIJ mij leidt me draagt me optilt soms hemelhoog en denk ik aan de regenboog HIJ heeft zijn belofte voor jou en mij gegeven om te hebben een eeuwig leven .. Voor een ieder die geloofd is GOD het opperhoofd
Groet Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 12:12
|
|
|
|
|
“Wees nooit bang voor de woede van anderen als u doet wat u vindt dat u moet doen.” Burgemeester van der Laan in de raadsvergadering, dec. 2011.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 13:15
|
|
|
|
Nou, een vriend van mij komt vanavond, 6 uur. Maar ja, hem kennende kan ie ook eerder komen. Dan ben ik nooit op tijd klaar.
Maar daar maak ik me niet meer druk om, als hij te vroeg is, kan het zijn dat ik nog even met het een en ander bezig ben.
Trouwens, een gewone vriend, net als een vriendin zeg maar, even voor de zekerheid.
Voor mij zijn vrienden erg belangrijk.
En dan bedoel ik vrienden waar je jezelf bij kan zijn natuurlijk.
Nou, mooiste moment was, dat ik niet in paniek raakte van wat ik allemaal nog moet opruimen hier. ja, in drie dagen kan ik er zo'n puinhoop van maken...Ik raakte niet in paniek, dacht van tijd genoeg, belangrijkste eerst, etc. En komt ie vroeger dan 6 uur, ja, dan kan het zijn dat ik nog even bezig ben, no big deal.
Dus gewoon dat ik rustig bleef, situatie overzag, en niet van dat red ik nooit en straks komt ie ook nog eerder etc.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 13:24
|
|
|
|
| PIMPERNEL883 schreef: | | het was de 20ste |
We hadden beiden gelijk Pimp, er is een extra avond ingelast!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 14:15
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Waarom zou iemand heel radicaal zijn of doorslaan, als die zich wel zo de zondagsrust of Sabbathrust in acht neemt? Ik beperk mij wel voor een groot deel op zondag, en probeer hem zo veel mogelijk na te leven. Dat het niet altijd lukt, vind ik spijtig genoeg, een hoop dingen gebeuren toch, en dat zit hem wel in de tijd waar in wij nu leven. Bij ons in het dorp zijn er, die weer een eigen beleving aanhangen, die op zondag, lopend naar de kerk gaan, wat de weersgesteldheid ook is. Erg ouderwets gekleed, in het zwart, daar heb ik wel respect voor, daar van wordt vaak wel gezegd, die zijn radicaal en slaan door. Maar is dat dan ook zo? Ik vind van niet, daar kan je hoe dan ook best wel respect voor opbrengen, zonder ze een stempel te geven. |
Ik vind dat altijd zo'n leuk gezicht, net ofdat je een paar eeuwen terug bent, in een film ofzo.
Die kinderen en kindertjes, met jurkjes en hoedjes, met een lint eraan, zo schattig. en die huppelen dan voor de ouders uit, en die jongetjes ook heel netjes. en de ouders, die er dan ook heel netjes uitzien. zo over het fietspad zondag. (Er is daar alleen een fietspad namelijk, anders kom je er niet).
Als zij het ter ere van God doen, heb ik geen probs mee hoor...vind het een heel erg leuk gezicht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 14:27
|
|
|
|
Dank Martin en Zeeland!
Dank aan iedereen die, op wat voor manier dan ook, mij ondersteund heeft in de afgelopen maanden!
Judith...wat mij betreft mag er hier een slotje op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 15:00
|
|
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 20:09 Reageer met quote Bewerk dit bericht LOVEJEZUS310 schreef: Hier kun je alles kwijt
http://www.youtube.com/watch?v=njyTNF90PXs
| Quote: | Shanita schreef: Ik heb niets te klagen, er is deze week heerlijk voor mij gekookt, en vandaag weer Kwijlende smiley
Ja, daar heb je vrienden voor Knipoog smiley
Verder weer tof contact met mijn broer en mijn vriendin Lachende smiley
Mij hoor je dit jaar niet meer, en volgend jaar ook niet klagen. Trouwens wat ik deed was geen klagen, maar zeggen wat ik vervelend vond, da's wel even iets heel anders he?
Fijne avond nog Lachende smiley |
En vanaf vandaag tot en met zondag wordt er weer voor mij gekookt
Ja, ik moet goed voor mezelf zorgen
En nog wat mail goed doorlezen, beantwoorden, virtuele mail, mail naar mensen die ik in het echt ken, ook nog brief schrijven.
Dat red ik nooit vandaag, en komende dagen ook niet.
Enkelt die brief red ik.
Ja, en wat opruimen.
En opruimen blijf ik moeilijk vinden.
Nou ja, dat is alles, dat opruimen, verder heb ik niets te klagen.
Dusz, het valt wel mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 15:01
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | was er net ook maar toen was er ook niemand  |
Ik was er ook heel alleen maar toen rees bij mij het vermoeden dat jullie zouden binnenvallen en toen ben ik maar vlug weggegaan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 15:35
|
|
|
|
???
Hou je geen dagboek bij voor jezelf Shanita???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 15:45
|
|
|
|
Eens met Joke.... Ook aan mij mag wel weer eens even geschut worden.... Wat hebben we het toch druk.....(met onszelf) Mooi Mario...blijven schrijven!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 15:48
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Bij ons in het dorp zijn er, die weer een eigen beleving aanhangen, die op zondag, lopend naar de kerk gaan, wat de weersgesteldheid ook is. Erg ouderwets gekleed, in het zwart, daar heb ik wel respect voor, daar van wordt vaak wel gezegd, die zijn radicaal en slaan door. Maar is dat dan ook zo? Ik vind van niet, daar kan je hoe dan ook best wel respect voor opbrengen, zonder ze een stempel te geven. |
Dus je hebt respect voor ze omdat ze radicaal zijn Ik vind dat respect altijd wederzijds moet zijn anders is het een (zin)loze kreet maar als je,zoals in dit geval,slechts hun mening voedt dat ze superieur zijn in Gods ogen is het woord respect niet op zijn plaats.
Leanne,die het verbijsterend vindt dat bepaalde kergangers op zondag op haar neerkijken maar op maandag vrolijk groeten........
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |