ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3295 3296 3297 3298 3299 3300 3301 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 14:56

PIETER649 schreef:
Wat erg leuk was deze week, een bezoek van de reintegratieambtenaar.
Ze had papieren bij zich waarmee mijn bedrijf officieel reintegratiebedrijf word.
Die mogelijkheid heb ik omdat meer dan 30% van mijn medewerkers een zware handicap heeft.

Als dit geregeld is, komen meerdere gehandicapten hier per week 10 uur werken met behoud van uitkering om te bezien of ze weer terug kunnen in het arbeidsproces.
Ik krijg dus gratis personeel en vadertje staat zorgt voor de inrichting van de arbeidsplaatsen.

Win-win situatie dus Lachende smiley

Gaaf! Dat zouden er meer moeten doen. Als zus van een verstandelijk gehandicapte weet ik maar al te goed hoe stoer sommigen het vinden om echt te werken. Meestal gaat het wat minder soepel als met gewoon personeel maar gratis personeel mag je niet in de bek kijken, toch?
Ik vind het een heel wat beter idee als een horde polen in dienst nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:00

THOMAS968 schreef:
Een stukje geschiedenis die ook laat zien hoe er in zeer behoudende kringen tegenaan wordt gekeken. Het Hervormd lokaal in Capelle is wel Hervormd maar gezien de extreem strenge opvattingen eigenlijk een zelfstandige kerk. De dominee van die kerk werd beschuldigd een relatie te hebben met een 39 jarige vrouw, hij was zelf flink ouder. Zijn vrouw verontschuldigde zich openlijk dat zij hem niet altijd de diensten had verleend die ze had moeten doen in een huwelijk. Los van de tragische opvatting die ze had over seksualiteit binnen een relatie, wordt het kennelijk in deze kringen toch als een verlichtende factor voor de vreemdgaande man gezien. De predikant is overigens geschorst, ondanks dat er geen geschikte opvolger was en kon zijn. Het kon ook moeilijk anders want wat de man preekte over (de prikkel tot) seksualiteit, blote armen mochten niet, was in flagrante tegenspraak met wat de man zelf deed. Dat zie je wel meer natuurlijk. Dat dit soort zware opvattingen mijn denken niet bepaalt, mag helder zijn voor wie mijn bijdragen wel eens leest. Doorgaans hangt men de vuile was niet buiten in deze kringen: wat in het verborgene is geschied moet ook in het verborgene behandeld worden. Tja, de vader moet kennelijk beschermd worden tegen zijn dochters als incestslachtoffertjes en ja, het derde en het vierde geslacht en zo....

Thomas, een hypocriet christendom deugt niet en is ongeloofwaardig,

Wat een onzin verhaal. Dit is algemeen bekend hier in de regio en al lang geleden. In deze kringen blijft er niet meer onder de zwarte mantel als elders. Alleen dan is de zwarte mantel misschjien niet zwart. Geen enkel mens hangt die vuile was buiten, en ik denk niet dat zulke verhalen meer voorkomen in deze kringen als ergens anders.

Overigens, om on topic te blijven...
Ik kots van vreemdgangers en wat mij betreft mogen ze allemaal opgeknoopt worden.
Er is geen excuses voor vreemdgaan, alleen slappelingen doen dit

Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 11 december 2011, 15:01
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:02

MARIAN519 schreef:
Leanne schreef: "Nee.........ik vind dat vreemdgaan nooit goed te keuren is,ik vraag me juist af wanneer jullie vinden dat iemand aangezet wordt tot vreemdgaan.........

Kom maar op"

Hoe kun je aangezet worden tot iets?
geef je dan je eigen keuze aan een ander? of geef je de schuld van jouw vreemdgaan aan een ander?

Aanzetten tot? als excuus? Gefrustreerde smiley

met Leanne vraag ik..hoe kan dit?

kom maar op ja!! Knipoog smiley

bijvoorbeeld als 1 van de partners besluit de intimiteit te weigeren? is dat een optie?
kun je nu hard gaan gillen dat er dan is heeeeel fout zit in het huwelijk, dat klopt, maar ik zie dat dan toch als aanzetten tot vreemdgaan.

nou weet ik natuurlijk niet wat voor mannen jij gewend bent, maar ik ben geen bedelaar en als mij ontzegd word waar ik behoefte aan heb, dan ga ik toch echt verder kijken dan mn euh.... neus lang is.

erg he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:08

YELNIN491 schreef:
Hij heeft miss. wel last van een slechte dag Clown smiley

heeftie nog geluk dat hij geen eendagsvlieg is....
Naar boven

Auteur Bericht
ERIC483

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:28

@Pieter,

jaja, dus als je niet krijgt wat je wil, dan neem je het toch...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:34

Het is dus geen onzinverhaal want het is gebeurd. en het feit dat het een tijd geleden is gebeurd maakt het niet tot onzin. De bronnen zijn er en het is ook goed onderzocht. Een recenter geval bij de CGK in Leeuwarden, hoewel met een andere oorzaak, heeft ook tot de schorsing van de dominee geleid. Ik zit inmiddels al lang genoeg op CM om te weten dat kritische kanttekeningen plaatsen bij hypocriet gedrag niet wordt gewaardeerd in deze kringen. We moeten we wel voor waken dat kritiek op opvattingen en gedragingen niet hetzelfde is als kritiek op God en de kerk of kerkleden zelf. Hypocrisie, of dat nu plaatsvindt in reformatorische of evangelische kringen en zelfs momenteel in de katholieke kerk, is slecht voor de naam van de christenen. En voor slachtoffers van seksueel misbruik hoef je zelfs op cm niet zo lang te zoeken. In de bestrijding daarvan kies ik niet voor toedekken maar voor benoemen. Het is onzin om je daarvoor persoonlijk aangesproken te voelen als je tot die kring behoort maar het zelf niet doet. Sociologisch is dat wel simpel te verklaren maar daarmee praat je het niet goed. Iemand als persoon aanvallen in plaats van het standpunt te weerleggen past daar mogelijk bij maar blijft onjuist. Dan is er geen discussie te voeren, wat ook regelmatig op het forum blijkt.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 11 december 2011, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:35

PIETER649 schreef:
bijvoorbeeld als 1 van de partners besluit de intimiteit te weigeren? is dat een optie?
kun je nu hard gaan gillen dat er dan is heeeeel fout zit in het huwelijk, dat klopt, maar ik zie dat dan toch als aanzetten tot vreemdgaan.

nou weet ik natuurlijk niet wat voor mannen jij gewend bent, maar ik ben geen bedelaar en als mij ontzegd word waar ik behoefte aan heb, dan ga ik toch echt verder kijken dan mn euh.... neus lang is.

Als je dapper genoeg bent om vreemd te gaan, had je ook zo dapper genoeg kunnen zijn om eerst je foute relatie te beeindigen voor je verder gaat zoeken.

Maarja, zo dapper zijn de vreemdgangers dan weer niet he.

(en voor we praatjes krijgen op cm: nee, niemand vreemd gegaan hier in huis ) Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op zondag 11 december 2011, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:36

YELNIN491 schreef:
KERST 2011

Immanuel- God met ons:

Luister: ik heb je wat te zeggen;
o nee, het is geen nieuw verhaal,
en ik gebruik heel simpele taal,
er is niet veel aan uit te leggen.

't Is enkel dit: God weet dat mensen
zo vreselijk eenzaam kunnen zijn,
dat ze alléén hun angst en pijn
verdragen moeten, tot de grenzen

van kracht en moed zijn overschreden;
zo tobben ze wanhopig voort,
omdat geen mens hun noodkreet hoort,
geen mens weet, wat er wordt geleden.

En Omdat GOD niet kan verdragen
dat zó Zijn wereld ondergaat,
zond Hij Zijn Zoon, die metterdaad
bij ons wou zijn. Hij hoort ons klagen.

Kijk, dáárom werd de Heer geboren -
Het kerstfeest zegt je: Hij met mij
en ik met Hem. God is dichtbij,
je mag voor altijd bij Hém horen. -

Nel Benschop

Geweldig Yelnin! Schitterend gedicht! Dank je wel!
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:37

ANNETTE792 schreef:
Als je dapper genoeg bent om vreemd te gaan, had je ook zo dapper genoeg kunnen zijn om eerst je foute relatie te beeindigen voor je verder gaat zoeken.

Maarja, zo dapper zijn de vreemdgangers dan weer niet he.

(en voor we praatjes krijgen op cm: nee, niemand vreemd gegaan hier in huis ) Knipoog smiley

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:41

Samen opstaan....eff ontbijtje....en dan SAMEN!!!! naar de kerk!!!!
En daar SAMEN zien ....dat God weldegelijk werkt....
Mijn dag kan niet meer stuk! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:42

MARIAN519 schreef:
Frank,waarom blijf je treuren? Smiley die vol vragen zit
zoek verder Clown smiley

geen handvol maar een landvol, zei mijn vader eens.. Knipoog smiley

wastat maar waar Marian Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:43

Moussakaaaaaaaaaaaa!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:43

THOMAS968 schreef:
Het is dus geen onzinverhaal want het is gebeurd. en het feit dat het een tijd geleden is gebeurd maakt het niet tot onzin. De bronnen zijn er en het is ook goed onderzocht. Een recenter geval bij de CGK in Leeuwarden, hoewel met een andere oorzaak, heeft ook tot de schorsing van de dominee geleid. Ik zit inmiddels al lang genoeg op CM om te weten dat kritische kanttekeninge plaatsen bij hypocriet gedrag niet wordt gewaardeerd in deze kringen. We meten we wel voor waken dat kritiek op opvattingen en gedragingen niet hetzelfde is als kritiek op God en de kerk zelf. Hypocrisie, of dat nu plaatsvindt in reformatorische of evangelische kringen en zelfs momenteel in de katholieke kerk is slecht voor de naam van de christenen. En voor slachtoffers van seksueel misbruik hoef je zelfs op cm niet zo lang te zoeken. In de bestrijding daarvan kies ik niet voor toedekken maar voor benoemen. Het is onzin om je daarvoor persoonlijk aangesproken te voelen als je tot die kring behoort maar het zelf niet doet. Sociologisch is dat wel simpel te verklaren maar daarmee praat je het niet goed. Iemand als persoon aanvallen in plaats van het standpunt te weerleggen past daar mogelijk bij maar blijft onjuist. Dan is er geen discussie te voeren, wat ook regelmatig op het forum blijkt.

Thomas

Ff een kleine correctie: de dominee van de CGK in Leeuwarden is echt niet geschorst. Wrs bedoel je een andere kerk? Iig binnen de CGK is dit nu niet van toepassing.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:44

ERIC483 schreef:
@Pieter,

jaja, dus als je niet krijgt wat je wil, dan neem je het toch...

nee joh, natuurlijk niet, ik ga kruisdragen, de rest van mn leven een rotleven leiden tot de dood ons scheid Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:48

Zondag 11 december, Psalm 142: 6-8; Al wat ik heb.

Kan het zover met ons komen dat we niets meer overhouden dan God alleen? Ik denk het wel. Als alles voor de wind gaat, heb je je handen vol aan duizend dingen. Je hebt werk, je huis, misschie een gezin; je toekomstplannen, je hebt tal van hebbedingetjes om je heen, speelgoed voor volwassenen. Je hebt je muziek, je lievelingsboeken, je buren, kennissen, vrienden. Ik zou met gemak een hele pagina kunnen vullen met een opsomming van dingen die wij mensen allemaal ‘hebben’. Maar er komt een dag waarop je niets meer hebt. Ik stel me wel eens voor dat ik op mijn sterfbed lig. Dan moet je alles, zelfs de allerliefsten om je heen: degene met wie je het leven deelde, je kinderen, je kleinkinderen. Je moet er niet aan denken, maar je doet het toch. En eigenlijk is het nog eens niet zo gek daar zo af en toe aan te denken. Want bij alles wat onzeker is in dit leven, weet je heel zeker: eens komt die dag. En wat houd je nog over? Niets!
Niets? ‘U bent mijn schuilplaats, al wat ik heb in het land van de levenden.’ Om misverstanden te voorkomen: de dichter van de psalm denkt niet aan zijn sterfbed. Hij denkt wel aan alle sores waarin hij is verzeild geraakt. Hij zit midden in een spelonk van ellende. Maar ondanks alles en midden in al die narigheid, roept hij het uit: ‘U bent mijn schuilplaats, al wat ik heb in het land van de levenden!’ En met dat land van de bedoelt hij dan dit aardse bestaan. Alles wat hij nog overheeft, is samen te vatten in dat ene woord: God. Hij kan geen beroep meer doen op familie of vrienden, hij is ver van huis en haard, hij zit van alles en iedereen verlaten in die stikdonkere spelonk – maar God is bij hem. ‘Al wat ik heb in het land van de levenden.’ Wat een armoede in zo’n situatie ook geen God meer te hebben. Wat een rijkdom zelfs dan te weten: Hij is bij me. Hij laat me nooit alleen.

Tot U roep ik dat Gij, o Heer,
mijn schuilplaats zijt, mijn tegenweer,
mijn deel, mijn erve in het land
der levenden, mijn onderpand.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:49

tja, vreemd gaan.
In de context van naastenliefde is dit wel een ernstig feit, daar het kwetsen van de ander wel heel reeel is, en een bjna onherstelbare schade toebrengt aan het vertrouwen.
Of er een verantwoordelijkheid ligt bij de partner is ook niet altijd weg te denken. Het komt wel degelijk voor dat een partner de intimiteit volledig uit de weg gaat, en weigert hierin de "plicht" tegemoet te komen. Dan moet de ander wel heel sterk in de schoenen staan om vreemdgaan niet toe te passen.
Er zijn toch wel situaties waar je ook eens met een andere bril moet evalueren waarom men is vreemd gegaan, en of dat inderdaad het "slachtoffer" volledig vrij spreekt van verantwoordelijkheid. Liegen brengt net zoveel schade in een relatie dan vreemd gaan.
Als je een relatie aangaat waar bij voorbaat zaken (zoals gebrokenheid) niet worden uitgesproken is de relatie op termijn vaak gedoemd om te mislukken.
Doch als men vreemd gaat onder het mom van "op een ander is het beter", dan moet men eens diep in de boezem op zoek gaan, waar de relatie met God niet goed zit. De Geest zou duidelijker aan het werk moeten zijn dan het vlees.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:51

A birthday is just the first day of another 365-day journey around the sun. Enjoy the trip. ~Onbekend
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:51

Gezien de slechte leesvaardigheid van een aantal mensen hier is het natuurlijk gevaarlijk om het te schrijven maar een slechte seksuele relatie kan natuurlijk wel een factor zijn bij vreemdgaan, hoe fout het ook blijft om te doen. Verder Pieter, heb je het steeds over een vrouw die op dit punt achter blijft, maar sommige mannen zijn ook minnaars van niks en maken er een potje van. Dat kan huwelijken ook mede doen mislukken en vrouwen aanzetten dingen elders te zoeken. Sommige vrouwen zijn veertig of vijftig jaar oud en hebben met een man nog niet meer meegemaakt dan dat hij eeeh zijn genoegen even haalt. Dan schiet je als man en minnaar toch wel heel erg tekort. Wat ik wil zeggen is dat behalve de vrouwen ook mannen op dit punt kunnen falen. Omdat seksualiteit de kwaliteit van de relatie vaak weerspiegelt en andersom, blijft het correct wel eerst te scheiden en dan met de ander te gaan.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 11 december 2011, 16:26
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 16:15

PIETER649 schreef:
nee joh, natuurlijk niet, ik ga kruisdragen, de rest van mn leven een rotleven leiden tot de dood ons scheid Engeltje smiley

ik kan daar wel respect voor opbrengen, pieter; Engeltje smiley
je bent (ook als het op intiem vlak niet zo wil vlotten) immers nog steeds GETROUWD?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 11 december 2011, 16:32
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 16:47

Wisten jullie dat het vandaag wereldlichtjesdag is? Overal ter wereld worden vandaag kaarsjes gebrand voor overleden kinderen in deze wereld......
Voor wie er mee te maken heeft is dit wel een bijzonder mooie gedachte.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 16:50

GERRIT084 schreef:
Dat is ook een mening, iedereen heeft het zelfde recht, iets te plaatsen waar zij/hij een mening over heeft.
Zo was er iemand in het verleden die over taalfouten viel, en werd er gezegd om op je schrijven te letten.
En dat is het mooie van forum, je mag reageren, het hoeft niet, en wat voor de 1 een argument is, hoeft voor de ander het niet te zijn.
Maar zoals het er nu af en toe aan toe gaat, is het net of derden gaan bepalen wat wel en niet mag.
En heb je op elk onderwerp wel een surrogaat moderator zitten, die soms een ander er op wijzen dat van een onderwerp wordt afgeweken.
Het is eigenlijk net het leven, er wordt soms van afgeweken, gelukkig wel, anders wordt het zo saai.

Kan het niet zo zijn dat jij denkt dat derden dat bepalen? En dat je zo iemand gelijk als moderator ziet....Eigenlijk zegt het wat over jezelf......
Als ik klaag dat er geneuzeld wordt en ik krijg bijval dan is het toch niet dat derden bepalen wat wel of niet mag......Kan ik ook wel gaan denken dat mensen die neuzelen het hier voor het zeggen hebben.....
Je kan je natuurlijk wel eens afvragen of mensen het wel leuk vinden wat je steeds voor onzin op het forum zet.......maar dat is weer een andere vraag he?
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 16:52

Ik kijk omhoog naar de bergen.
Daar komt mijn hulp vandaan.
Daar is de Heer, Hij helpt mij.
Hij heeft de aarde gemaakt.

De Heer zorgt ervoor dat jou niets overkomt.
Hij beschermt je, Hij slaapt niet.
Hij slaapt nooit, Hij let goed op.
Hij beschermt Zijn volk Israel altijd.

De Heer beschermt je.
Hij gaat met je mee,
bij hem ben je veilig.
Er overkomt je geen kwaad,
niet overdag en niet in de nacht.

De Heer zal je steeds beschermen,
het kwaad zal je niet raken.
De Heer beschermt je,
overal, waar je ook gaat,
je leven lang.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 17:09

WILLEMIJN232 schreef:
Wisten jullie dat het vandaag wereldlichtjesdag is? Overal ter wereld worden vandaag kaarsjes gebrand voor overleden kinderen in deze wereld......

Idd Willemijn ik kende het niet maar wel een mooie gedachte!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 17:10

YELNIN491 schreef:
Hij heeft miss. wel last van een slechte dag Clown smiley

Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 17:12

LEANNE226 schreef:
VerRassen toch zeker Erika? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tis zondag en dat betekent voor mij een rondje moeder en schoonfamilie,als ik genoeg bezoekjes inplan word ik wel zat van de koekjes en hapjes Engeltje smiley

Morgen eten de kids stamppot,ik moet overwerken en daarna op gesprek op school.........ik denk dat de honger me daarna wel vergaan is Boze smiley

Huilende smiley, smiley in tranen R retje vergeten wordt gelijk gepakt Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Handig toch he die familie Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 17:17

PIETER649 schreef:
als mij ontzegd word waar ik behoefte aan heb, dan ga ik toch echt verder kijken dan mn euh.... neus lang is.

Neuh,das heel verstandig.......zolang je ook maar zo wijs bent dat niet binnen je huwelijk te doen.
Seks is een behoefte,geen recht(of je moet je dagelijkse portie laten opnemen in je huwelijkse voorwaarden,misschien is dat een optie?Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 17:18

ERIKA129 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen R retje vergeten wordt gelijk gepakt Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Handig toch he die familie Clown smiley

Nou,ik moest aan je denken toen mijn moeder het over cremeneren had........... Geschokte, onthutste smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEET760

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 17:29

ANNETTE792 schreef:
Nou..ik had geluk,wij gaan om en om naar de kerk, ik de ene week, pieter de week erna, en het was vandaag mijn thuisblijfdag dus toen hij de deur uit was ben ik lekker lui op de bank gaan liggen met een goed boek Verlegen lachende smiley
Pieter was zelfs vroeg in de karke hoor, dus niets gemerkt da thet gister laat was geworden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 18:00

WILLEMIJN232 schreef:

Ja...ik wist het...ook ik doe mee...
Ter nagedachtenis aan ons levensloos geboren zoontje(22 mei 1984)
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 18:56

PIETER649 schreef:

het is wel zo dat je relatie meer is dan seks mag ik hopen, Pieter. Als je met een wrok zit tegenover elkaar dan werkt dat ook uit op je seksleven, daar kan je niet omheen.
Bijtijds met elkaar in gesprek gaan voordat de zaak uit de hand loopt kan een hoop narigheid voorkomen lijkt me zo.
Maar goed, als alles uit de kast is gehaald, aan gruzelementen is en er niks meer te helen valt dan is scheiden een betere optie dan voor de buitenwereld mooi weer spelen, in een hel leven en vreemd gaan met alle narigheid van leugens en dergelijke van dien.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3295 3296 3297 3298 3299 3300 3301 ... 6194 Volgende
Pagina 3298 van 6194