| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 18:58
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Gezien de slechte leesvaardigheid van een aantal mensen hier is het natuurlijk gevaarlijk om het te schrijven maar een slechte seksuele relatie kan natuurlijk wel een factor zijn bij vreemdgaan, hoe fout het ook blijft om te doen. Verder Pieter, heb je het steeds over een vrouw die op dit punt achter blijft, maar sommige mannen zijn ook minnaars van niks en maken er een potje van. Dat kan huwelijken ook mede doen mislukken en vrouwen aanzetten dingen elders te zoeken. Sommige vrouwen zijn veertig of vijftig jaar oud en hebben met een man nog niet meer meegemaakt dan dat hij eeeh zijn genoegen even haalt. Dan schiet je als man en minnaar toch wel heel erg tekort. Wat ik wil zeggen is dat behalve de vrouwen ook mannen op dit punt kunnen falen. Omdat seksualiteit de kwaliteit van de relatie vaak weerspiegelt en andersom, blijft het correct wel eerst te scheiden en dan met de ander te gaan.
Thomas |
Dit vind ik een heel bijzondere bijdrage, Thomas, dit mag ook weleens gezegd worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 19:07
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | Dit vind ik een heel bijzondere bijdrage, Thomas, dit mag ook weleens gezegd worden. |
Inderdaad Thomas....bijzondere bijdrage...niet alleen bijzonder.... Dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 19:09
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ja...ik wist het...ook ik doe mee... Ter nagedachtenis aan ons levensloos geboren zoontje(22 mei 1984) |
Ook hier brandt een kaarsje....op 3en een halve maand, net toen we het de familie verteld hadden....werd mijn kindje dood geboren....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 19:13
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | Ik kijk omhoog naar de bergen. Daar komt mijn hulp vandaan. Daar is de Heer, Hij helpt mij. Hij heeft de aarde gemaakt.
De Heer zorgt ervoor dat jou niets overkomt. Hij beschermt je, Hij slaapt niet. Hij slaapt nooit, Hij let goed op. Hij beschermt Zijn volk Israel altijd.
De Heer beschermt je. Hij gaat met je mee, bij hem ben je veilig. Er overkomt je geen kwaad, niet overdag en niet in de nacht.
De Heer zal je steeds beschermen, het kwaad zal je niet raken. De Heer beschermt je, overal, waar je ook gaat, je leven lang. |
Dit is de psalm die ik altijd....met of zonder CM mensen.....op oudejaarsavond lees....vorig jaar met zn allen...psalm 121 : een pelgrimslied...wij zijn allemaal pelgrims he...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 19:21
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Kan het niet zo zijn dat jij denkt dat derden dat bepalen? En dat je zo iemand gelijk als moderator ziet....Eigenlijk zegt het wat over jezelf...... Als ik klaag dat er geneuzeld wordt en ik krijg bijval dan is het toch niet dat derden bepalen wat wel of niet mag......Kan ik ook wel gaan denken dat mensen die neuzelen het hier voor het zeggen hebben..... Je kan je natuurlijk wel eens afvragen of mensen het wel leuk vinden wat je steeds voor onzin op het forum zet.......maar dat is weer een andere vraag he? |
Volgens mij reageerde ik op iemand anders, en ik meen ook antwoord te hebben gekregen, maar natuurlijk mag u ook reageren hoor. Tja, kijk als iemand gaat zeggen wat wel en wat niet mag in zijn/haar ogen, dat mag, maar het moet dan niet iets van dwang gaan krijgen. En om op dat neuzelen terug te komen, tja, daar valt wat voor te zeggen Hoewel de 1 houd van neuzelen en de ander niet, dan steek je de neus er toch niet in, en lees je gewoon weer verder. Dat is het mooie van het forum, ut barst van de onderwerpen, waar wellicht niet geneuzeld wordt. En nee ik ben niet boos.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 19:36
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | Ik kijk omhoog naar de bergen. Daar komt mijn hulp vandaan. Daar is de Heer, Hij helpt mij. Hij heeft de aarde gemaakt.
De Heer zorgt ervoor dat jou niets overkomt. Hij beschermt je, Hij slaapt niet. Hij slaapt nooit, Hij let goed op. Hij beschermt Zijn volk Israel altijd.
De Heer beschermt je. Hij gaat met je mee, bij hem ben je veilig. Er overkomt je geen kwaad, niet overdag en niet in de nacht.
De Heer zal je steeds beschermen, het kwaad zal je niet raken. De Heer beschermt je, overal, waar je ook gaat, je leven lang. |
PRACHTIG Billy...ik zong het zachtjes mee!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 19:49
|
|
|
|
Erfzonde heeft geen enkele waarde of betekenis voor een kind van de Heer. Een wedergeboren persoon is vrij van alle zonden, het wordt hem/haar niet aangerekend of wordt daarop op veroordeeld door God.
Het is een zinloze debat. Het zegt meer dat men het Woord van God niet kent, oftewel eigenlijks niet weet wie en wat de Messias is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 19:53
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Nou..ik had geluk,wij gaan om en om naar de kerk, ik de ene week, pieter de week erna, en het was vandaag mijn thuisblijfdag dus toen hij de deur uit was ben ik lekker lui op de bank gaan liggen met een goed boek  |
Héérlijk he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIC483
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 19:55
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is dus geen onzinverhaal want het is gebeurd. en het feit dat het een tijd geleden is gebeurd maakt het niet tot onzin. De bronnen zijn er en het is ook goed onderzocht. Een recenter geval bij de CGK in Leeuwarden, hoewel met een andere oorzaak, heeft ook tot de schorsing van de dominee geleid. Ik zit inmiddels al lang genoeg op CM om te weten dat kritische kanttekeninge plaatsen bij hypocriet gedrag niet wordt gewaardeerd in deze kringen. We moeten we wel voor waken dat kritiek op opvattingen en gedragingen niet hetzelfde is als kritiek op God en de kerk of kerkleden zelf. Hypocrisie, of dat nu plaatsvindt in reformatorische of evangelische kringen en zelfs momenteel in de katholieke kerk, is slecht voor de naam van de christenen. En voor slachtoffers van seksueel misbruik hoef je zelfs op cm niet zo lang te zoeken. In de bestrijding daarvan kies ik niet voor toedekken maar voor benoemen. Het is onzin om je daarvoor persoonlijk aangesproken te voelen als je tot die kring behoort maar het zelf niet doet. Sociologisch is dat wel simpel te verklaren maar daarmee praat je het niet goed. Iemand als persoon aanvallen in plaats van het standpunt te weerleggen past daar mogelijk bij maar blijft onjuist. Dan is er geen discussie te voeren, wat ook regelmatig op het forum blijkt.
Thomas |
Volgens mij heb je mijn punt toch niet helemaal begrepen. Ik ben het helemaal met je eens dat je hypocrysie aan de kaak stelt. Maar jij had het speciek over behoudend christelijke kring. Daarbij heb je 1 of misschien wel meer voorbeelden waar dingen inderdaad absoluut niet kloppen. Maar dat wil niet zeggen dat je daarmee meteen uitspraken over de hele groep kunt doen. En ja, ik hoor bij die kring, dus vandaar dat ik me even aangesproken voel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 19:56
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Gezien de slechte leesvaardigheid van een aantal mensen hier is het natuurlijk gevaarlijk om het te schrijven maar een slechte seksuele relatie kan natuurlijk wel een factor zijn bij vreemdgaan, hoe fout het ook blijft om te doen. Verder Pieter, heb je het steeds over een vrouw die op dit punt achter blijft, maar sommige mannen zijn ook minnaars van niks en maken er een potje van. Dat kan huwelijken ook mede doen mislukken en vrouwen aanzetten dingen elders te zoeken. Sommige vrouwen zijn veertig of vijftig jaar oud en hebben met een man nog niet meer meegemaakt dan dat hij eeeh zijn genoegen even haalt. Dan schiet je als man en minnaar toch wel heel erg tekort. Wat ik wil zeggen is dat behalve de vrouwen ook mannen op dit punt kunnen falen. Omdat seksualiteit de kwaliteit van de relatie vaak weerspiegelt en andersom, blijft het correct wel eerst te scheiden en dan met de ander te gaan.
Thomas |
Ik heb het inderdaad niet over mannen met tegenvallende bedprestaties gehad, ik heb vaker gehoord dat die bestaan, maar in deze ga ik uiteraard meer van mezelf uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:04
|
|
|
|
De vraag welke mij rijst is, hoe en wat wordt vanuit het Woord van God geleerd wanneer er iemand genezen is door God?
Tevens vraag ik me af, waar het om gaat, genezen worden om alsnog het eeuwig leven te verliezen of om te weten het eeuwig leven te hebben, ondanks.....???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 december 2011, 20:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:14
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Erfzonde heeft geen enkele waarde of betekenis voor een kind van de Heer. Een wedergeboren persoon is vrij van alle zonden, het wordt hem/haar niet aangerekend of wordt daarop op veroordeeld door God.
Het is een zinloze debat. Het zegt meer dat men het Woord van God niet kent, oftewel eigenlijks niet weet wie en wat de Messias is. |
Zolang de mens leeft op deze aarde is de mens niet vrij van zonden. Ik vind dat een hele grote misvatting. We zijn bevrijd van de STRAF op onze zonden, alhoewel we wel dagelijks om vergeving moeten vragen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 11 december 2011, 20:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:15
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Wat een onzin verhaal. Dit is algemeen bekend hier in de regio en al lang geleden. In deze kringen blijft er niet meer onder de zwarte mantel als elders. Alleen dan is de zwarte mantel misschjien niet zwart. Geen enkel mens hangt die vuile was buiten, en ik denk niet dat zulke verhalen meer voorkomen in deze kringen als ergens anders.
Overigens, om on topic te blijven... Ik kots van vreemdgangers en wat mij betreft mogen ze allemaal opgeknoopt worden. Er is geen excuses voor vreemdgaan, alleen slappelingen doen dit |
Ik denk dat overal in de wereld dit in kerkgenootschappen gebeurd. Kijk eens naar de evangelisten in Amerika die huilend hun ontrouw belijden op de buis......en dat zijn dan de zaken die aan het licht komen..... Ik vind het te kort door de bocht om alleen het voorbeeld in Nederland te benoemen....... En vreemd gaan...tja het hoort niet dat is duidelijk.....maar d ebeste stuurlui staan aan wal he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:19
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Zolang de mens leeft op deze aarde is de mens niet vrij van zonden. Ik vind dat een hele grote misvatting. We zijn bevrijd van de STRAF op onze zonden, alhoewel we wel dagelijks om vergeving moeten vragen. |
Dus men is nog steeds veroordeeld door God volgens jou?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 december 2011, 20:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:22
|
|
|
|
Ken hem in een andere uitvoering maar deze is ook prachtig. Thnxxxx
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATHANYA830
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:24
|
|
|
|
En er heeft zich weer iemand aangesloten
Visser278 (44) regio 0113 denkt er nog over Leonard480 (44) regio 0180 Martin695 (66) regio 0251 Marsjg (43) regio 0346 is nog in overleg Herman388 (49) regio 078
Nathanya830 (34) regio 0251 ws met drie kids Steentje178 (31) regio 0512 houdt datum vrij Tink100 (43) regio 072 overlegt nog... Brigit826 (46) regio 010 Josina022 (41) regio 030 onder voorbehoud Joke317 (60) regio 0228 onder voorbehoud, mss met introducé
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:24
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat overal in de wereld dit in kerkgenootschappen gebeurd. Kijk eens naar de evangelisten in Amerika die huilend hun ontrouw belijden op de buis......en dat zijn dan de zaken die aan het licht komen..... Ik vind het te kort door de bocht om alleen het voorbeeld in Nederland te benoemen....... En vreemd gaan...tja het hoort niet dat is duidelijk.....maar d ebeste stuurlui staan aan wal he? |
Precies dat van die stuurlui dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:25
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: |
Volgens mij reageerde ik op iemand anders, en ik meen ook antwoord te hebben gekregen, maar natuurlijk mag u ook reageren hoor. Tja, kijk als iemand gaat zeggen wat wel en wat niet mag in zijn/haar ogen, dat mag, maar het moet dan niet iets van dwang gaan krijgen. En om op dat neuzelen terug te komen, tja, daar valt wat voor te zeggen Hoewel de 1 houd van neuzelen en de ander niet, dan steek je de neus er toch niet in, en lees je gewoon weer verder. Dat is het mooie van het forum, ut barst van de onderwerpen, waar wellicht niet geneuzeld wordt. En nee ik ben niet boos. |
Je bent natuurlijk teleurgesteld.....En wat betref thet geneuzel overslaan heb je het forum niet goed gelezen, je moet soms drie pagina's doorscrollen om bij het echte onderwerp te komen en dat is gewoon hinderlijk........ Je mag hier toch op ieder antwoord reageren? Nu lijk jezelf wel een moderator......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:27
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je bent natuurlijk teleurgesteld.....En wat betref thet geneuzel overslaan heb je het forum niet goed gelezen, je moet soms drie pagina's doorscrollen om bij het echte onderwerp te komen en dat is gewoon hinderlijk........ Je mag hier toch op ieder antwoord reageren? Nu lijk jezelf wel een moderator......  |
Pfff wat een geneuzel zeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:36
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Dus men is nog steeds veroordeeld door God volgens jou? |
Die straf was eigenlijk de eeuwige dood.
Op de dag des oordeels zal er 1 boek open gaan: Het boek des levens. Zij die daar beschreven zijn zullen beoordeeld worden naar hun dadenen mogen het eeuwige leven binnen gaan. Wiens naam er niet in vermeld staat sterft, de 2de dood, het leven in de hel.
Ieder mens ondergaat dus de eerste dood.
Als wij nu al vrij van zonden zijn, waarom is er dan nog zoveel haat en nijd en jaloezie op de wereld?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:37
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | met 'de bruid' wordt altijd 'de gemeente' bedoelt,de mensen die bij de opname zijn,die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden,en is niet hetzelfde als de 144.000 verzegelden.
de 144.000 zijn de verzegelden uit israel,die in de grote verdrukking het evangelie gaan brengen over de aarde,idd uit 12 stammen elk 12.000 mensen. het zijn dus christenen,bekeerde joden. ze worden dus niet opgenomen maar komen na de opname van de gemeente tot bekering. ze worden dus door God uitgekozen.
de grote schare(die niemand tellen kan) zijn de mensen (de andere volkeren,ook wel de heidenen genoemd)die zich bekeren na de opname van de gemeente,maar die zullen het moet bekopen met de dood,aangezien ze niet het merkteken zullen aannemen en dus vijanden zijn van het beest. maar in het 1000 jarig vrederijk zullen ze wel weer met jezus regeren.
de mensen met de witte klederen zijn diegene die in de grote verdrukking tot bekering zijn gekomen,dit is hetzelfde als ''de grote schare''(zie boven)vind je in openb, 7: 14.(nbg vertaling) daar staat:''komen uit de grote verdrukking'' |
De bruid is niet Israel en/of gemeente (heeft de Heer twee vrouwen?)....
openb 2:2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, neerdalende van God uit de hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.[b]
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 december 2011, 20:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:50
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Die straf was eigenlijk de eeuwige dood.
Op de dag des oordeels zal er 1 boek open gaan: Het boek des levens. Zij die daar beschreven zijn zullen beoordeeld worden naar hun dadenen mogen het eeuwige leven binnen gaan. Wiens naam er niet in vermeld staat sterft, de 2de dood, het leven in de hel.
Ieder mens ondergaat dus de eerste dood.
Als wij nu al vrij van zonden zijn, waarom is er dan nog zoveel haat en nijd en jaloezie op de wereld? |
Waar de Heer over heeft zijn diegene welke vrij gekocht zijn, door zijn bloed, hun zonden zijn vergeven. Die van de wereld niet. Een weder geboren persoon heeft toch geen haat en nijd meer enz.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 december 2011, 20:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:50
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Erfzonde heeft geen enkele waarde of betekenis voor een kind van de Heer. Een wedergeboren persoon is vrij van alle zonden, het wordt hem/haar niet aangerekend of wordt daarop op veroordeeld door God.
Het is een zinloos debat. Het zegt meer dat men het Woord van God niet kent, oftewel eigenlijk niet weet wie en wat de Messias is. |
ik verwacht dat je bedoelt dat een wedergeboren mens vrij is van de schuld van de zonde, mar? ik ga er althans van uit dat we het er over eens zijn, dat wij mensen nog dagelijks fouten maken en zondigen?
ik ben het niet met je eens wanneer je stelt dat het een zinloze discussie zou zijn, omdat niet iedereen even veel bijbelkennis zou hebben, of een studie gemaakt heeft van het messiaanse gedachtengoed. ik denk juist dat discussies als deze om die reden heel leerzaam kunnen zijn. juist het elkaar wijzen op de byzonderheden in de bijbel, en het uitwisselen van visie kan zo verrijkend en leerzaam zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 20:55
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik verwacht dat je bedoelt dat een wedergeboren mens vrij is van de schuld van de zonde, mar? ik ga er althans van uit dat we het er over eens zijn, dat wij mensen nog dagelijks fouten maken en zondigen?
ik ben het niet met je eens wanneer je stelt dat het een zinloze discussie zou zijn, omdat niet iedereen even veel bijbelkennis zou hebben, of een studie gemaakt heeft van het messiaanse gedachtengoed. ik denk juist dat discussies als deze om die reden heel leerzaam kunnen zijn. juist het elkaar wijzen op de byzonderheden in de bijbel, en het uitwisselen van visie kan zo verrijkend en leerzaam zijn. |
Hoe verklaar men deze tekst dan? hebr 10: 26 Want zo wij willens zondigen, nadat wij de kennis der waarheid ontvangen hebben, zo blijft er geen slachtoffer meer over voor de zonden;
De opmerking van "messiaanse gedachtengoed" slaat even nergens op Hannah.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 december 2011, 21:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:04
|
|
|
|
Advent,Jezus,Gods Zoon zal komen Een tijd van bezinning en inkeer Vol verwachting uitzien naar de Heer Die al onze schuld heeft weggenomen.
Advent, licht zien in de duisternis De blijde komst van onze Heiland Redder der wereld,Gods afgezant Advent,toe leven naar kerstmis.
Advent, tijd van geloven en hopen Gods beloften zullen worden vervuld Aan een wereld, verloren in schuld De hemelpoort gaat wagenwijd open.
Advent, wachten op het grote wonder Dat straks op deez' aard gebeuren zal Tot heil en vree, voor 't groot heelal Oh, Vredevorst,dank voor dit wonder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:09
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Waar de Heer over heeft zijn diegene welke vrij gekocht zijn, door zijn bloed, hun zonden zijn vergeven. Die van de wereld niet. Een weder geboren persoon heeft toch geen haat en nijd meer enz. |
Een wedegeboren mens zondigt dus niet meer... want hij is volmaakt...?
Dat gaat bij mij er niet in...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:16
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Een wedegeboren mens zondigt dus niet meer... want hij is volmaakt...?
Dat gaat bij mij er niet in... |
Dat is wat God zegt en ook zo mee omgaat. Is dat slecht of is dat goed?
Het geeft mij blijdschap.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 december 2011, 21:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:28
|
|
|
|
Hai Gerrit, ik denk dat jij er niet mee bedoeld wordt, je bent best wel serieus en grappig wanneer het onderwerp erom vraagt.
Ik vind dat geneuzel gewoon zonde. en ook dat je bij veel onderwerpen eerst drie pagina's door moet scrollen, om een paar serieuze on topic reacties te zien, door de onzin heen.
Jammer 
NB: Humor is leuk en lachen is erg belangrijk.
Maar niet als het helemaal niet grappig is, en ook nog eens ten koste gaat van een wel belangrijk en serieus onderwerp.
Ietsje off-topic gaan nu en dan is ook niet erg. als de lijn maar blijft worden gevolgd.
Dit heeft ook niet betrekking op dit topic, maar op andere onderwerpen, en het zit me al een tijdje dwars, en het ging er hier nu toch over, vandaar eventjes deze reaktie. die overigens niet kwaad bedoeld is.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 11 december 2011, 21:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:35
|
|
|
|
De shabbath is meer van betekenis tussen God en mens (relatie).
Heeft niks met de zondagsheiliging te maken dat door mensenwerk (kerk) is ontstaan.
Paulus sprak er ook over:
Hebr 4:
3 Want wij, die geloofd hebben, gaan in de rust, gelijk Hij gezegd heeft: Zo heb Ik dan gezworen in Mijn toorn: Indien zij zullen ingaan in Mijn rust! hoewel Zijn werken van de grondlegging der wereld af al volbracht waren. 4 Want Hij heeft ergens van den zevenden dag aldus gesproken: En God heeft op den zevenden dag van al Zijn werken gerust. 5 En in deze plaats wederom: Indien zij in Mijn rust zullen ingaan! 6 Dewijl dan blijft, dat sommigen in dezelve rust ingaan, en degenen, wien het Evangelie eerst verkondigd was, niet ingegaan zijn vanwege de ongehoorzaamheid,
Waar komt nu dan de zondagsrust vandaan?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 december 2011, 21:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:37
|
|
|
|
SHANITA130]Hai Gerrit, ik denk dat jij er niet mee bedoeld wordt, je bent best wel serieus en grappig wanneer het onderwerp erom vraagt.
Ik vind dat geneuzel gewoon zonde. en ook dat je bij veel onderwerpen eerst drie pagina's door moet scrollen, om een paar serieuze on topic reacties te zien, door de onzin heen.
Jammer 
NB: Humor is leuk en lachen is erg belangrijk.
Maar niet als het helemaal niet grappig is, en ook nog eens ten koste gaat van een wel belangrijk en serieus onderwerp.
Ietsje off-topic gaan nu en dan is ook niet erg. als de lijn maar blijft worden gevolgd.[/quote]
lees tig keer dat mensen drie pagina's onzin moeten doorscrollen, zit ik zeker op ander forum , hoef nooit zo lang te srollen voordat ik het onderwerp weer heb. volgens mij zijn die drie pagina's doorscrollen geneuzel. Maar goed back to topic, maybe moet ik in mijn profiel zetten dat ik graag onzin op het forum zet, als tegenhanger van het dagelijks leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |