ChristianMatch

Forum

Erfzonde
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3311 3312 3313 3314 3315 3316 3317 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 12:43

HARALD940 schreef:
En ieder mens gezondigd omdat???
Want dat heb ik nog steeds niet van je gehoord hoe dat gekomen is........
Als jij zegt dat door het zondigen van Adam niet de basis is dat jij ook zondigt, waarom zondig jij dan???

Dit klopt van geen kant, want de dood was er al voordat jij begon met zondigen.......
Leg jij dan eens aan ouders uit met een doodgeboren kind dat dat komt omdat dat kind gezondigd heeft, wat kan dat kind dan misdaan hebben om dood geboren te worden volgens jou......

Jou interpretaties van de bijbel zijn erg letterlijk, maar juist?

Heb ik een vraag voor je, en ik zeg het je direct, het is een strikvraag, want er is maar 1 antwoord mogelijk.....

Stel, jij word in het paradijs gezet, helemaal zoals je nu bent, maar zonder zonde.
En jij krijgt dezelfde keus van Satan om de vrucht te eten om aan God gelijk te zijn, doe je het?

2 antwoorden, Ja of Nee.

Ja.
Dan ben je niet anders dan Adam, en omdat jij deze keuze maakt, maakt het dat jou nageslacht zondigt. Omdat jij gezondigd hebt kan je nageslacht niet meer zonder zonde zijn.
Jij maakt jou zonden, zij maken hun zonden, en allen verantwoordelijk voor hun eigen zonden, maar het begin was jij.

Nee.
Dat maakt jou almachtig en gelijk aan God, ben je dat?

Antwoorden als misschien, ik weet het niet, enz is een ander antwoord voor Ja.
Want misschien of ik weet het niet geven enkel aan dat je jezelf niet kent, dit maakt je ontvankelijk voor de leugens van Satan, en zul je die niet kunnen weerstaan, als je dat al kon..........

Om allereerst maar even te beginnen over die strikvraag van jou: Jij stelt dat ik almachtig en gelijk aan God zou zijn op het moment dat ik “nee” zou antwoorden. Dat staat echter helemaal niet in de Bijbel. Lees Genesis 1: .
26 God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen
De mens die door God geschapen is lijkt dus op God. Hij lijkt op God als het evenbeeld van God. Maar iets wat ergens op lijkt, is niet per definitie hetzelfde. Een witte vaas lijkt op een zwarte vaas, zeker als zij beiden dezelfde vorm hebben. In beide gevallen is het een vaas, maar de kleur is anders. Dat de mens niet gelijk aan God was, blijkt bovendien uit de volgende tekst in Genesis 3:

1 Van alle in het wild levende dieren die God, de HEER, gemaakt had, was de slang het sluwst. Dit dier vroeg aan de vrouw: ‘Is het waar dat God gezegd heeft dat jullie van geen enkele boom in de tuin mogen eten?’ 2 ‘We mogen de vruchten van alle bomen eten,’ antwoordde de vrouw, 3 ‘behalve die van de boom in het midden van de tuin. God heeft ons verboden van de vruchten van die boom te eten of ze zelfs maar aan te raken; doen we dat toch, dan zullen we sterven.’ 4 ‘Jullie zullen helemaal niet sterven,’ zei de slang. 5 ‘Integendeel, God weet dat jullie de ogen zullen opengaan zodra je daarvan eet, dat jullie dan als goden zullen zijn en kennis zullen hebben van goed en kwaad.’

Zelfs Satan zegt hier niet dat Adam en Eva gelijk zullen zijn aan God, maar dat zij als goden zullen zijn. Wat is het toch jammer dat Adam en Eva dat woordje “als” niet goed hebben gehoord. Maar goed, als de mens al gelijk was geweest aan God in den beginne, dan was het de slang nooit gelukt om Adam en Eva in verleiding te brengen. Dan zouden Adam en Eva gezegd hebben: “doe niet zo onnozel, die kennis hebben wij allang, want wij zijn immers exact gelijk aan God…” Heb jij dat ergens is de Bijbel zien staan?

Als je de Bijbel goed leest, kom je dus tot het inzicht dat Adam en Eva geschapen zijn als Gods evenbeeld, zodat zij op Hem lijken. Zij waren echter niet gelijk aan God en ook zeker niet almachtig. Kortom, wat jij beweert bij het antwoord “nee” slaat helemaal nergens op.

Jij stelt bij antwoord “ja” dat ik gelijk zou zijn aan Adam en Eva als ik die keuze maak. Dat klopt, want ook ik zou dan ongehoorzaam zijn aan wat God heeft geboden. Dat zou dan echter mijn verkeerde keuze zijn geweest en niet die van mijn nageslacht. En ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen zonden. Het feit dat je mij in het paradijs plaatst zoals ik nu ben leidt echter tot één heel groot wezenlijk verschil: ik weet hoe belangrijk het is om mijn zonden te belijden en vergeving te vragen. Ik weet ook dat God mij zal vergeven als ik oprechte berouw toon, omdat ik weet dat God onvoorwaardelijk van mij houdt. En ik weet hoe erg Jezus heeft moeten leiden om genade te kunnen schenken aan iedereen die in hem geloofd. Ik ben me er ten volle van bewust dat Hij dit ook voor mij heeft gedaan. Ik kan me het moment nog helder voor de geest halen waarop ik me dat ten volle realiseerde, juist omdat me dat ineens ten diepste raakte…. Het was ook voor mij bedoeld… Hij heeft het ook voor mij gedaan. Mijn God, wat was en ben ik daar dankbaar voor.

Ik vraag me af wat Adam en Eva hadden gedaan als zij hadden geweten, wat wij allemaal weten. Het feit dat wij weten wat wij weten moet er juist toe leiden dat wij andere keuzes maken in het leven. Dat dit niet altijd lukt, omdat we niet volmaakt zijn is niet erg. God is een goede Vader en God wil ons graag helpen bij het maken van de juiste keuzes. Sterker nog, op het moment dat wij van hem afdwalen, ongehoorzaam zijn en zondigen is hij te allen tijde bereid om vergeving te schenken als we daarom vragen, juist door wat Jezus voor ons heeft gedaan. En beste Harald… als jij dat niet ziet, als jij dat niet ten volle beseft… juist dan ben je ontvankelijk voor de leugens van Satan.

En dan nog even jouw verhaal over dat doodgeboren kind. Ik heb steeds in mijn bijdragen gezegd dat een kind, zeker een pasgeboren kind, niet zondig is Je zult mij dan ook nooit horen zeggen dat een baby doodgeboren wordt, omdat het iets heeft misdaan. Je zult mij ook nooit horen zeggen dat een kind sterft als gevolg van de zonden van zijn ouders. . Per slot van rekening ben ik degene die het begrip erfzonde niet aanvaard, simpelweg omdat dit begrip nergens in de Bijbel voorkomt. Ik geloof oprecht dat een doodgeboren kind zich veilig mag weten in de armen van Jezus. Op het hoe en waarom heb ik geen antwoord, maar ik hoop dat de ouders van zo’n kindje troost kunnen vinden bij God in de wetenschap dat Hij hen tot een trooster wil zijn.

Als wij het hebben over de dood als straf op de zonde, hebben we het over de dood van onze geest en niet van ons lichaam. Een ieder die geloofd en die het genade-offer van Jezus in dank aanvaard, heeft het eeuwige leven. Dat wil niet zeggen dat je aan het einde van jouw tijd op aarde niet dood zult gaan, maar uiteindelijk hebben we het dan over het lichaam wat sterft en wat wordt begraven. Voor God blijft echter geen mens verborgen, want in Openbaring 20 staat immers ook geschreven dat alle doden op een zekere dag zullen opstaan.

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 14 december 2011, 12:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 12:43

Vandaag doe ik effe snel klaar maaltijd ....restantje ratatoulle uit de diepvries....vanavond concert dus te-weinig-tijd-krisis... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 12:48

ZEELAND736 schreef:
Vanmiddag een gesprek op kantoor...of mijn contract verlengd zal worden....

Door mijn afwezigheid de laatste maanden...(ze hebben het er al over gehad)
Maar aan de andere kant...mijn werk wat ik toch naar vermogen doe...kunnen ze me toch niet afnemen?
En ziekzijn.......dat gaat toch buiten me om...dat wil ik toch ook niet???

Wie was hier ook langere tijd ziek...(Jose...Erica)Jullie hebben waarschijnlijk vaste contracten...ik niet..
Hoe ging je werkgever daar mee om???
Als er een christelijke signatuur vanuit gaat...en nogmaals je bent gewoon goed in je werk....
Nogmaals ik heb geen vast contract...dus ze kunnen alle kanten op...

Ik hoop...maar zie er tegenop...

Heel, heel veel sterkte Zeeland. Ook ik weet wat het is om werkloos te zijn...bijna 2 jaar lang....nie fijn he! Huilende smiley, smiley in tranen
Heb nu allerlei achterom-baantjes, in de huishouding (het zware werk) en mijn oppaskindjes...ben heus van de straat...maar het verdient niet genoeg, ik sollicteer nog steeds....(nu 79 sollicitaties gehad) best balen hoor Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 12:50

MOMO697 schreef:
k vind 1 eigenlijk wel genoeg ...

Hihi....ik eh...bedoelde ook "het mannelijk geslacht" hoor...
Veulste weinig ruimte in bed voor 3 Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 12:52

MARTHA725 schreef:
Advent

Wat zucht je toch in t donker, kind?
Ik deed het grote licht ontbranden!
Toe, open maar je lege handen,
Je weet het toch; Wie zoekt, die vindt.

Ik kwam toch voor de rijken niet?
Niet voor de sterken, de gezonden?
Ik kom barmhartigheid verkonden
Aaan elk, die pijn heeft, of verdriet.

Heb je geen kleren voor Mijn feest?
Ik zal je witte kleed'ren geven.
t Is moeilijk , van gena te leven;
Ik weet 't, Ik ben OOK arm geweest.

In Bethlehem zie Ik je weer,
Daar moet Ik velen plaats bereiden;
Mijn ster zal hen er henen leiden.
Jij komt toch ook? Aarzel niet meer!

( uit gouddraad van vlas van Nel Benschop)

Hoi allemaal,

We zitten midden in de adventstijd, tijd van bezinning, tijd van vrede en rust in Hem.

In de wereld gebeuren vreselijke dingen, vandaag nog het grote drama in Luik, wat een ontreddering en verdriet bij die mensen.

Maar laten we Opzien naar Hem, alle noden bij Hem brengen, want alleen kunnen we dat niet dragen, immers...Hij is gekomen om ons tot steun te zijn in alles.

We nodigen je uit om mee te bidden en te danken in gebedsroom, wanneer en de tijd hebben Herman en Vandam reeds aangegeven Lachende smiley

Laten we zeker onze zegeningen tellen, de Ster die vooraf ging!

Gods rijke zegen en nabijheid,

Warne groetjes,

Martha en anderen van gebedsteam Knipoog smiley

Super mooi gedicht Martha!
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 12:59

ZEELAND736 schreef:
Vanmiddag een gesprek op kantoor...of mijn contract verlengd zal worden....

Door mijn afwezigheid de laatste maanden...(ze hebben het er al over gehad)
Maar aan de andere kant...mijn werk wat ik toch naar vermogen doe...kunnen ze me toch niet afnemen?
En ziekzijn.......dat gaat toch buiten me om...dat wil ik toch ook niet???

Wie was hier ook langere tijd ziek...(Jose...Erica)Jullie hebben waarschijnlijk vaste contracten...ik niet..
Hoe ging je werkgever daar mee om???
Als er een christelijke signatuur vanuit gaat...en nogmaals je bent gewoon goed in je werk....
Nogmaals ik heb geen vast contract...dus ze kunnen alle kanten op...

Ik hoop...maar zie er tegenop...

Ha Zeeland, hoop dat je een positief gesprek hebt vanmiddag!
veel succes!! zal aan je denken!
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 13:21

MARISKA601 schreef:
En je hoeft je daar verder niet over uit te wijden.
Men snapt het allemaal wel.
Binnen relaties komt het idd voor dat men elkaar beliegt en bedriegt met leugens.
En dat is ook geen reden om vreemd te gaan.

grace schreef:
vreemdgaan is en blijft overspel ongeacht wat de redenen zijn die men aanvoerd ,het maakt altijd relaties kapot en is dus niet goed te praten vind ik
.

Met jullie eens, overal kun je wel een excuus voor vinden. Ookal zijn er omstandigheden waarbij je iets begrip op kunt brengen.
Het is blijft leugen en bedrog èn de bijbel is er duidelijk over...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 13:29

HARALD940 schreef:
Ik denk naast oudtestamentisch ook nieuwtestamentisch, want wat jij hier beweert gaat tegen Rom 7:13-25 in.
Nee Harald, want zelfs in deze strijd zien we dat Paulus het antwoord geeft. Hij zoekt de oplossing in Christus.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 13:31

Mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 15:27

ERIKA129 schreef:
kunstgebit is los gaan zitten??
Eff uitdoen dan zijn ze nei moe meer Clown smiley

Boze smiley

Ik hoef vandaag weer niet te koken mag mn voeten bij een ander onder de tafel steken Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 15:37

HARALD940 schreef:
Ik heb wel een sappie naast mij staan om te mixen, geen probleem.

10% sappie
90% jenever

Toch? Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

mag hoor, maar voor mij mag tie ook gewoon 100% blijven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 15:52

Graag een slotje hierop.

Het gaat werkelijk nergens over.
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 15:55

SHANITA130 schreef:
Aanzetten tot, komt voor als wraak, denk ik.

Je merkt 't als iemand vreemd gaat. als ie bijvoorbeeld altijd wil bellen, en dan ineens vindt dat er teveel wordt gebeld. en dat duurt dan bijvoorbeeld maar één dag. Dat ie dat vindt.

Ook als je 'vrienden' bent, en eventueel een relatie wil in de toekomst.
Dan vind ik 'het' ook niet kunnen.

Ja, het kan comfortabel zijn voor iemand, denk ik, om van meerdere wallen te eten.

Het behoeft denk ik, geen uitleg dat het voor de persoon waar tegen gelogen wordt desastreus is.

De persoon kan nog zo aardig en inemend en meevoelend zijn, niemand kan er tegen, tegen het idee dat er niet de waarheid wordt gesproken.

Ik las hier ergens een keer, dat de waarheid, ook al doet ie pijn, altijd nog vele malen beter is dan de leugen. Of dingen die erg de suggestie geven dat er wordt gelogen.

dat hoeft niet eens altijd, sommigen zijn zo bedreven in het liegen en voorliegen dat je dat eens niet merkt. Denk aan de Pathologische leugenaars, die kunnen zooooo goed liegen dat je het niet eens merkt, ja veel later meestal
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 15:56

MARISKA601 schreef:
Graag een slotje hierop.

Het gaat werkelijk nergens over.

nieuw off-topic topic Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 16:09

GERRIT084 schreef:
Wellicht heeft u te hard over een hobbellige landweg gereden, terwijl uw cd stond te juichen, op de luide dreunen van oe oe oerent hard Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

zeg op die landwegen rijden is alleen om de vering van de auto te testen, Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt maar dat tie daarom nu een kras op mijn CD moet maken.
Enne oerend hard Smiley die vol vragen zit ja qua rijden, Clown smiley maar niet qua muziek Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 16:10

YELNIN491 schreef:
dat hoeft niet eens altijd, sommigen zijn zo bedreven in het liegen en voorliegen dat je dat eens niet merkt. Denk aan de Pathologische leugenaars, die kunnen zooooo goed liegen dat je het niet eens merkt, ja veel later meestal

Soms zelfs zo goed dat ze er zelf in gaan geloven....
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 16:14

ANNETTE792 schreef:

precies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INKTVIS960

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:16

Ik zie een visser lezend op de bank,
terwijl zijn dobber onder gaat,
blijf lekker liggen,...... tis voor ophalen nu te laat.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:18

YELNIN491 schreef:
mag hoor, maar voor mij mag tie ook gewoon 100% blijven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Voor jou wel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nu Marry nog Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:19

LISA610 schreef:
Zelfs Satan zegt hier niet dat Adam en Eva gelijk zullen zijn aan God, maar dat zij als goden zullen zijn.

Heb je de noot die erbij zit ook gelezen???
Quote:
(3:5) als goden – Ook mogelijk is de vertaling: ‘als God’.
Goed vertalen is erg moeilijk……

LISA610 schreef:
Als je de Bijbel goed leest, kom je dus tot het inzicht dat Adam en Eva geschapen zijn als Gods evenbeeld, zodat zij op Hem lijken. Zij waren echter niet gelijk aan God en ook zeker niet almachtig. Kortom, wat jij beweert bij het antwoord “nee” slaat helemaal nergens op.

Kortom, niet gelezen dat erachter staat;
Quote:
ben je dat?
Om Nee te kunnen zeggen tegen de verleidingen van de duivel kom je als mens altijd kracht en macht te kort, en om dat dan wel te kunnen moet je als mens tegelijkertijd ook God zijn, Jezus kon het wel, maar Hij was naast mens ook God, en had dus de kracht en macht om de duivel te weerstaan. (Matt 4)

LISA610 schreef:
Jij stelt bij antwoord “ja” dat ik gelijk zou zijn aan Adam en Eva als ik die keuze maak. Dat klopt, want ook ik zou dan ongehoorzaam zijn aan wat God heeft geboden. Dat zou dan echter mijn verkeerde keuze zijn geweest en niet die van mijn nageslacht. En ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen zonden.

Ieder verantwoordelijk voor eigen zonden, dat klopt.
Maar dan ga je de fout in, want omdat jij door de zondeval kunt zondigen, kan je nageslacht dat ook, zij worden niet geboren met jou zonden, maar worden wel geboren met jou zondige natuur. (Rom 7)

LISA610 schreef:
Ik vraag me af wat Adam en Eva hadden gedaan als zij hadden geweten, wat wij allemaal weten.

Die vraag heb je zelf al beantwoord, in het stukje hierboven. Jij gaat toch de fout in met wat je nu weet, Adam en Eva dus ook als zij weten wat wij weten.

LISA610 schreef:
En dan nog even jouw verhaal over dat doodgeboren kind. Ik heb steeds in mijn bijdragen gezegd dat een kind, zeker een pasgeboren kind, niet zondig is.

Niet gezondigd, wel een zondige natuur, zie ook mijn reactie iets naar boven. (Rom 7)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:32

harald en lisa;
volgens mij ontstaat er tussen jullie enige verwarring door het verschil tussen de termen "erfzonde" en "erfschuld"; twee hele verschillende dingen.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 14 december 2011, 17:33
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:33

MARRY942 schreef:
Super mooi gedicht Martha!

Donderdag gaan we van start met You Tube, een prachtig aanbiddingslied van "Paul Wilbur - Adonai - Live". Neem even je tijd vöör 20 u. om dit lied te beluisteren zodat de Geest kan doorwerken voor de gebedspunten.Gebedspunten zijn o.a. gebed voor eenzamen op cm én voor meer eenheid en zachtmoedigheid op de site. Voor onze kinderen dat zij met God mogen op stap gaan én rust en evenwicht in onze harten.

Het grote drama in Luik, voor troost en verlichting van de slachtoffers.

Verder dat ons evangelisch geloof niet de richting van de wereld uitgaat, maar dat het blijft gaan om de Heer Jezus.

Tot dan,
MARTHA - VANDAMME - BETTIE - MARRY - HERMAN
Coole smiley met zonnebril Verliefde smiley Verliefde smiley Lachende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 14 december 2011, 17:38
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:34

HARALD940 schreef:

ah bah joh; weet je wel hoe jenever ruikt na gebruik??? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:37

INKTVIS960 schreef:
Ik zie een visser lezend op de bank,
terwijl zijn dobber onder gaat,
blijf lekker liggen,...... tis voor ophalen nu te laat.

dat hebt gij mis, mijn waarde vriend;
visser heeft al heel wat visjes opgediend.
hij maakt er zelfs een wedstijd van
zodat hij daarna op de bank wat rusten kan.

dus dobber zelf maar lustig voort
want vissertje wordt niet graag in zijn rust gestoord.
doch wanneer gij echter levenslesjes zou begeren
dan kunt ge van t vissertje nog wel heel wat leren! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 14 december 2011, 17:39
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:49

Wat een stelletje zuuperds Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:52

ANNETTE792 schreef:

Zelfs zo goed, dat zij dus alleen de waarheid spreken,
en wat een ander er ook van zegt, dat dat dus gelogen is
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:53

worteltjes.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:55

Woensdag 14 december, Psalm 143: 9-12; Reik mij uw hand.

Zoals wel vaker wanneer ik de psalmen lees, zie ik Hem zomaar voor me staan: Jezus. Als er één was die psalmen als water opgedronken heeft, dan Hij wel. Voorspelden de psalmen de Christus? Ze spelden vóór wat zou komen. En Christus heeft ze nagespeeld. Van letter tot letter is Hij door het psalmboek gekropen. Hij had maar één passie: de wil van de Eeuwige te doen: Reken maar dat Jezus’ hart deze regel uit de psalmen stond gegrift: ‘Leer mij naar uw wil te volbrengen, u bent mijn God.’
Wat is de wil van God? Lees de Thora en je weet het. Lees de bergrede van Christus en je begrijpt het. God wil niets anders dan dat wij liefhebben: Hem en onze naaste als onszelf. Wie Hij dan wel is? De Onnoembare, de Eeuwige, de Altijd Andere die tegelijkertijd altijd dezelfde is. ‘Ik ben die Ik ben.’ Je moet Mij maar nemen zoals Ik bij je ben. Nooit kunnen wij God in onze broekzak steken. Nooit kunnen wij Hem vangen in dikke dogmatieken. Hij is en blijft een Geheimenis. Maar dan wel een Mysterie dat zich heeft geopenbaard. Hoe? In Wie? In Jezus vooral. Daar zie je – zo geloven we – de Eeuwige beter dan waar of bij wie dan ook. In Christus valt de helderste zonnestraal tussen de wolken op aarde. Hem lief te hebben en je naaste als broeder of zuster, als kind van diezelfde Vader, dat is wat God van ons vraagt. Jezus heeft alles op alles gezet om naar de wil van God te leven. Het heeft Hem zijn leven gekost. Maar het heeft Hem ook de verrijzenis bezorgd! God laat niet in de dood alleen wie naar zijn wil leven. Hij reikt zijn hand aan allen die – zij het met vallen en opstaan – op zijn weg willen wandelen. Voor wie op die weg gaan, blijken bergen vlak en zeeën droog.

Gij zijt mijn God, sta mij ter zijde,
mijn toevlucht als zij mij bestrijden.
Leer mij uw wil, reik uw hand.
Uw goede Geest zij mijn geleide;
voer mij in een geëffend land.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:59

BLIJ....DANKBAAR!!!!

Mijn contract is met een halfjaar verlengd!!!!!
Krijg alleen niet meer dan 12 uur en niet meer dan 1 client per dag...
(dus halve dagen...)

Ik mag echter wel reageren als er urgentie gevallen zijn...(inval)
Maar gezien mijn lichamelijke klachten...weten waar mijn grenzen zijn...

Gelukkig is het niet zo dat ik niet geschikt zou zijn voor de thuiszorg...ik weet dat het klikt met de cliënten....daar ben ik erg blij mee...
Dat is immers waar je het voor doet...een blij en dankbaar gezicht???

Met mijn 3 uurtjes huishouding bij de gehandicapten is het geen vetpot..maar God zorgt...we redden het....
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 17:59

HARALD940 schreef:

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

Er werd onlangs al ruimschootsgenoeg over mij ge....
Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
MARRY942
op woensdag 14 december 2011, 18:00
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3311 3312 3313 3314 3315 3316 3317 ... 6194 Volgende
Pagina 3314 van 6194