ChristianMatch

Forum

Ik ben Hetero.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3318 3319 3320 3321 3322 3323 3324 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:55

GERRIT084 schreef:
Het ging hier toch alleen over wie er hetero is Smiley die vol vragen zit
En dat andere, wordt volgens mij, nog steeds onder sodomie geplaatst.
Althans wel hier in de regio Geschokte, onthutste smiley

En Gerrit, had je het stuk over kerst al bestudeerd?
Die boom is ook een gruwel he?
Staat zeker ook niet in je huis?
Weet je wat een gruwel is?
Een ander met Gods Woord om de oren slaan.

Mijn bro (brother) heeft zich afgekeerd van de kerk omdat zogenaamde christenen hem veroordelen
Het enige dat ik hem verschuldigd ben, is Liefde.
Liefde zonder oordeel.

Grrrr christenen Kotsende smiley

eh sommige dan ... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:58

ANITA695 schreef:
Dank voor jullie bijdrage ik ga niet meer reageren wil niet meer in discussies maar mens van liefde zijn voor een ieder die geloofd
En er blijven altijd mensen die anders denken dat mag van mij maar zeg gewoon ja of nee en ik vind wat er geschreven staat t is mijn verantwoording ik hou van mijn vriend als goede vriend ook al kan hij niets meer en ik Hou van GOD en HIJ van ons allemaal
En ik geloof alleen dat een groot gebed wonderen en bergen kan verzetten daarom was het mijn verlangen samen een te zijn zoals de bijbel schrijft de een een leraar de andere een arm been voet om elkaar te troosten bemoedigen en er te zijn voor elkaar en één zijn in Christus Een wereld Een hoop voor alle volken en mensen op de aarde vrede begint met lief te hebben door alle dinge heen
ook dingen die jij denkt niet leuk te vinden we zijn God niet en sorry maar veroor delen en oordelen wil ik niet meer en doe ik dat wel dan mag je mij er op wijzen dat is eentaak van de Heer om elkaar te helpen maar niet elkaar te vertellen hoe iemand moet leven en hoe ik dingen moet doen ik ben overtuigd van mijn goede inzet voor mensen in nood en daar ga ik graag naast staan met mijn liefde die ik heb ontvangen

wees gezegend zodat je je zegen kunt zijn voor anderen

Liefs anita voor allen van cm

Quote:
En er blijven altijd mensen die anders denken dat mag van mij maar zeg gewoon ja of nee en ik vind wat er geschreven staat t is mijn verantwoording

Ja, mee eens.
Als je een naam noemt, oke.
En, hoe groot is de kans dat dat wordt gelezen en ergens mee wordt geassocieerd?
En al wordt het geassocieerd, wat dan nog?

Quote:
begint met lief te hebben door alle dinge heen
ook dingen die jij denkt niet leuk te vinden we zijn God niet en sorry maar veroor delen en oordelen wil ik niet meer

Ik wil dat ook niet.
Ik doe ook dingen hoe ik denk dat ze goed zijn.
Je moet ten eerste aan God verantwoording afleggen.

Quote:
niet elkaar te vertellen hoe iemand moet leven en hoe ik dingen moet doen ik ben overtuigd van mijn goede inzet

Inderdaad.

Gods Zegen!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 december 2011, 22:59
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 23:00

LOVEJEZUS310 schreef:
Xabia, rekening houden met alles en iedereen

Dat is toch niet meer vol te houden.

Xabia, zou zeggen bereidt je voor op zijn komst.

Hij komt als een dief in de nacht.

Missschien wel morgen

Are You prepared

Zie, dat bedoel ik nu weer
jou reacties zijn steeds een interpretatie waar je zelf geen jota van afweet... je geeft me ongevraagd advies over wat ik zou moeten doen

vol houden??? Jezus in je hart maakt dat je kan volhouden in Zijn kracht. Naasteliefde, daar draait het om man... En niet om uitspraken waar oordeel aan vastkleeft
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 23:03

MARTIN695 schreef:
Hallo Marry
Dank je wel voor je reactie .
Sjalom.
Martin

We hebben voor je gebeden hoor Martin! Bidt en u zal gegeven worden....zoekt en gij zult vinden he...
Sjalom!
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 23:04

Ik kreeg de indruk dat LoveJesus het in geestelijk opzicht bedoelde.
Dat we ons meer moeten richten op het geestelijk Jeruzalem.
Het gaat hier inderdaad veel vaker over bijbelteksten en meningen dan over Gods Koninkrijk. Daar wil Hij dat wij ons bewegen.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik graag ook wat meer diepgang hier op het forum zou willen hebben. Maar op 1 of andere manier lukt dat niet zo goed.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 23:10

gek he?
niemand die hier op ingaat
maar over homo's?
Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 23:14

slechtste moment van de dag was het moment dat er een brief van de belastingdienst kwam
waarin stond dat ze weeeeeer geld gingen inhouden
waarom zit ik eigenlijk bij de gkb ??????
weer minder in mn huishoudpotje
Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 23:17

MOMO697 schreef:
Ik kreeg de indruk dat LoveJesus het in geestelijk opzicht bedoelde.
Dat we ons meer moeten richten op het geestelijk Jeruzalem.
Het gaat hier inderdaad veel vaker over bijbelteksten en meningen dan over Gods Koninkrijk. Daar wil Hij dat wij ons bewegen.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik graag ook wat meer diepgang hier op het forum zou willen hebben. Maar op 1 of andere manier lukt dat niet zo goed.

Het is wel duidelijk niet overzichtelijk wat hij nu geestelijk en/of net niet bedoeld... het ging in de eerste instantie over verlenging omdat er hier geen diepgang zou zijn.
Ik reageer gewoon op het feit dat je hier geen sluitende interpreaties kan afdwingen.
diepgang komt alleen op gang als men respect heeft voor elkaar.
Als iemand me zegt dat ik eens op zoek moet gaan naar Jeruzalem... dan maakt hij gewoon de conclusie dat ik daar al bij voorbaat niet met bezig ben... geestelijk of letterlijk gezien.
Sorry momo, je kent me hé Knipoog smiley ik heb nogal last van dat hypochriet gedoe. Voor diepgang ben ik ook altijd te vinden, maar dat lukt nooit door discusies... ik leg mijn verantwoordelijkheid af bij de Here zelf in mijn wegen, en digitaal kan niemand me even gaan zeggen wat ik zou missen in mijn relatie tot de Here
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 23:21

Dat mijn kerstvakantie begon toen ik uitlogde vandaag.
Lekker 2 weekjes vrij.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 23:36

MOMO697 schreef:
gek he?
niemand die hier op ingaat
maar over homo's?
Gefrustreerde smiley

Men reactie is dat ik de wetten van Israël niet hoef te te passen... Ikzelf doe niets met kerst omdat ik moeite heb met het contrast. Met kerst gaan er velen ineens wat gedwongen goede werken doen, anderen halen alles uit de kast terwijl er gelijk ook zoveel ellende in de wereld is. Daklozen zijn er ook het hele jaar en niet alleen op kerst.
Wat de Here Jezus op het kruis van Golgotha heeft volbracht is een wonderlijke oplossing voor de gehele mensheid. hiervoor werd wel de opdracht gegeven om die gebeurtenis te herdenken.
Dat mensen zichzelf beladen met geschenken en overtollig eten kan volgens mij Gods bedoeling niet geweest zijn. De geboorte van Jezus is ook weer zo een wonderbare gebeurtenis waarin zoveel een getuigenis is van Gods perfecte rechtvaardige plan.

Toch ben ik van mening dat "gehoorzaamheid" niet geankerd ligt in het feit of je met kerst de geboorte herdenkt of niet. maar wel waar de verantwoordelijkheid ligt wat je'r mee doet.
Wat je tot eer van God doet, daar gaat het over.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 23:54

XABIA794 schreef:
Het is wel duidelijk niet overzichtelijk wat hij nu geestelijk en/of net niet bedoeld... het ging in de eerste instantie over verlenging omdat er hier geen diepgang zou zijn.
Ik reageer gewoon op het feit dat je hier geen sluitende interpreaties kan afdwingen.
diepgang komt alleen op gang als men respect heeft voor elkaar.
Als iemand me zegt dat ik eens op zoek moet gaan naar Jeruzalem... dan maakt hij gewoon de conclusie dat ik daar al bij voorbaat niet met bezig ben... geestelijk of letterlijk gezien.
Sorry momo, je kent me hé Knipoog smiley ik heb nogal last van dat hypochriet gedoe. Voor diepgang ben ik ook altijd te vinden, maar dat lukt nooit door discusies... ik leg mijn verantwoordelijkheid af bij de Here zelf in mijn wegen, en digitaal kan niemand me even gaan zeggen wat ik zou missen in mijn relatie tot de Here

Helemaal eens met je hoor Xabia...
Dit is erg vaag en onduidelijke taal...
Dan zijn jij en Momo duidelijker!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 00:01

MOMO697 schreef:
En Gerrit, had je het stuk over kerst al bestudeerd?
Die boom is ook een gruwel he?
Staat zeker ook niet in je huis?
Weet je wat een gruwel is?
Een ander met Gods Woord om de oren slaan.

Mijn bro (brother) heeft zich afgekeerd van de kerk omdat zogenaamde christenen hem veroordelen
Het enige dat ik hem verschuldigd ben, is Liefde.
Liefde zonder oordeel.

Grrrr christenen Kotsende smiley

eh sommige dan ... Engeltje smiley

Volgens mij geef je zelf af op Christenen, het woordje sodomie wordt trouwens algemeen ook gebruikt.
Maar niet om het even, jij vindt dus dat Homo,s door iedereen geaccepteerd moeten worden?
En wie dat niet doet is in jou ogen geen goede Christen?
Er wordt in Christelijke kringen, heel verdeeld over gedacht, en mee omgegaan.
Er zijn voorstanders, maar ook tegenstanders, en die bewering leeft niet alleen onder Christenen maar ook onder niet gelovigen.
Ik vind dat een ieder in zijn waarde gelaten moet worden, Christenen en niet Christenen, voorstanders en tegenstanders.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 02:05

YELNIN491 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen snik snif nee.

droog je tranen en kom es met een tegenvoorstel yelnin
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 02:07

ff offtopic, zaterdag 7 januari gezellige zaterdagavond in de planning bij mij thuis

nog geen idee wat we gaan doen, film kijken of spelletjes avond

k zal dr ff een apart topic van maken in agenda
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 02:14

GERRIT084 schreef:
Volgens mij geef je zelf af op Christenen, het woordje sodomie wordt trouwens algemeen ook gebruikt.
Maar niet om het even, jij vindt dus dat Homo,s door iedereen geaccepteerd moeten worden?
Er zijn voorstanders, maar ook tegenstanders, en die bewering leeft niet alleen onder Christenen maar ook onder niet gelovigen.
Ik vind dat een ieder in zijn waarde gelaten moet worden, Christenen en niet Christenen, voorstanders en tegenstanders.

Dat was mijn vraag niet Gerrit
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 02:18

XABIA794 schreef:

Das waar Xabia. Maar die diepgang is hier ver te zoeken. En dat is jammer. Zou toch geweldig zijn als je dat op een site als cm kon vinden. De eerste keer dat ik mij hier aanmeldde was ook om het forum, niet om te daten. Dus ik snap wel een beetje wat hij bedoeld. Is natuurlijk geen reden om iemand de les te lezen.

lieve groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 03:46

GERRIT084 schreef:

Als je zegt dat je homo's niet aanvaard dan aanvaard je de mens (die de homo is) toch ook niet? Dat is toch niet echt een christelijke gedachten. Of ben ik nu weer verkeerd aan het denken? Veronderstel dat 1 van je kinderen homo zou zijn ga je dan je kind verwerpen? Het is toch een beetje krom eigenlijk.

Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 05:16

[quote=HERMAN968] Dat de Heer onze Koning is vinden we terug in het aanbiddingslied van "You Tube van "Paul Wilbur - Adonai - Live". En het was mooi hoe de Geest aanwezig was tijdens de chat. "Kom tot Mij allen die vermoeid en belast zijn.
Naast de reeds genoemde gebedspunten was er ondermeer gebed voor vrouwen die met een abortusprobleem geconfronteerd worden. Dat God hennabij mag zijn en het leven en pijn mag verlichten. Dat christenen met barmahartigheid en liefde hen moge omringen. Dit weekend is er een wake opgezet.

We baden voor verschillende cm leden die geconfronteerd worden met ziekten en dat de diagnose positief mag zijn. "Here we leggen het in Uw handen, geef kracht en hoop"

Toch altijd verassend wat onze thema's zijn.

En als slot gaf Martha ons nog 2 Kronieken 16:9 mee:
"De Heer laat immers voortdurend zijn ogen over de aarde rondgaan en biedt iedereen hulp die Hem met heel zijn hart is toegedaan. Maar dit keer hebt u verkeerd gehandeld, en daarom zal van nu af oorlog (onrust/verdriet/pijn) uw deel zijn".

Laat ons samen deze week bidden dat er meer mannen zich aangesproken voelen om de stap te wagen naar de gebedsroom. De dingen die zij op hun hart hebben, kunnen we dan ook voor de troon van God brenen.

Nog een gezegende week voor iedereen en tot donderdag.
Herman
Verliefde smiley[u]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 16 december 2011, 05:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 07:03

Het gaat er inderdaad om of je overtuigd bent van je goede inzet.

En dan gaat God zegenen!

Gods Zegen!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 07:17

YELNIN491 schreef:
dat hoeft niet eens altijd, sommigen zijn zo bedreven in het liegen en voorliegen dat je dat eens niet merkt. Denk aan de Pathologische leugenaars, die kunnen zooooo goed liegen dat je het niet eens merkt, ja veel later meestal

Ja. Wat ook heel erg is, mensen die liegen en denken dat je echt zó dom bent, om dát te geloven.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 07:26

FRANKT627 schreef:
Die succesverhalen zijn wel in het leven geroepen ivm de gevonden partner. Dus niet om te vertellen dat je de Lotto hebt gewonnen of een leuke baan hebt gevonden.

Niet iedereen hangt alles aan de grote klok. Sommige hebben geen interesse of de kunde om wat te schrijven. Dus dé succesverhalen blijven dan uit ondanks het feit dat meerdere hier de ware hebben gevonden.

Hai Frank,

Je kan ook succes hebben zonder de Lotto, of een leuke baan etc.

Ik bedoel gewoon gelukkig zijn, ondanks dat je geen partner hebt, geen betaalde leuke baan, geen lotto hebt gewonnen, etc.

Gewoon gelukkig zijn, an sich.
Met de 'kleine' dingen in het leven.

Snap je?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 07:35

Quote:
ANITA695 schreef: En t doet me nu denken aan vroeger de mooie verhalen vrije verhalen in de kerk school als er een boom werd omgehakt en het verhaal er om heen omdat mensen geen geld hadden en toch een jongen dat kreeg dan ontroerde mij dat t eindigde altijd met een zalige kerst wel armmoedig met eten maar warmte en sfeer die mensen doet vernaderen in fijne mensen met vaak een mooi hart van binnen kwetsbaar en die mensen vind GOD in en met de kerst ook net als jou en mij

Daarom vind ik de serie "Het kleine Huis op de prairie" zo ontzettend mooi!
'Armoedig' zeg maar, bijna geen geld, maar wel een warmte en een sfeer!
Fijne leuke mensen met een mooi hart.

Ik kan dat blijven zien, die serie!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 december 2011, 07:38
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 08:19

[quote=FRANKT627][/quote

Foutje ..... Verlegen lachende smiley zoz

Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 16 december 2011, 19:23
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 08:27

GERRIT084 schreef:
Even voor alle duidelijkheid dan: Homo,s de verkorte uitvoering van Homofielen, en lesbo,s als je dan zo kort van begrip bent, zal ik dan ook de uitvoerige beschrijving neer zetten van a.u.b en b.v.
Hoewel die gewoon in het woorden boek staan.

Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Waar reageer je met deze reaktie nu op dan, of is het nog te vroeg in de morgen dat ik het niet snap en begrijp Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 08:28

verkouden wakker worden, pfff Zieke smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 08:31

MOMO697 schreef:
droog je tranen en kom es met een tegenvoorstel yelnin

weekje later Smiley die vol vragen zit maybe
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 08:31

MOMO697 schreef:
Dat was mijn vraag niet Gerrit

Oh, dus je wil weten of ik die boom in huis heb staan?
Nee hoor, ik heb geen (kerst) boom in mijn huis staan, bomen horen in het bos.
Net als met pasen een joekel van een ei, en met sinterklaas een klaas.
En zo heb je verschillende mensen en gedachten op deze aardkloot, je hebt er die van homo,s houden en niet, en zo heb je die van dieren houden, en niet.
Natuur liefhebbers en niet, en ik hou van de pure natuur, en dieren.
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 08:32

MARRY942 schreef:
Waauw! gratis biologieles! Waar CM al niet goed voor is

Clown smiley Knipoog smiley

CM van alle markten thuis Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 08:34

YELNIN491 schreef:
CM van alle markten thuis Clown smiley

Dat kan je gerust wel stellen Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 09:47

Anita schreef :

"Ik geloof dat GOD bij machte is mijn vriend te geven wat hij van node is, maak hem door bidden en smeken bij GOD bekend dat hij opnieuw een kind van de Vader mag worden. Hij is opgenomen in ziekenhuis -afd psychiatrie- God is in staat meer te doen dan dat wij kunnen bidden of beseffen: dat hij de kracht mag krijgen om op te staan zijn dingen te doen voor zich zelf kan zorgen van eten tot opstaan tanden poetsen maar voor al dat zijn hoofd rust zal krijgen dat hij anders kan denken dan dat de boze alles doet".

Here,
dank dat wij bij U mogen komen
dat we voorbidders mogen zijn
in alle nederheid
met alles wat op ons hart ligt.
U kent en doorgrond mij
ken mij beter dan ikzelf.
Here,
ik wil de vriend van Anita voor Uw troon brengen
en vragen Here hem nabij te zijn
hem te dragen nabij Uw vaderhart
rust en hoop te geven om te herleven
zoals U doet met ons ten tijde van de woestijn
Here,
geef Anita de kracht dat zij in haar contacten met Hem
U kan proclameren
dat zijn hart moge opengaan en
hij U mag kennen
trek hem naar U toe Here
Dank dat U een luisterend God bent
dat we Uw genade mogen zien.
Here,
we kijken uit wat U gaat doen
verhef hem
en geef hem zijn sociale vaardigheden terug
dat bid ik U in Jezus naam.
Amen

Herman (van het gebedsforum)

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 16 december 2011, 09:56
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3318 3319 3320 3321 3322 3323 3324 ... 6194 Volgende
Pagina 3321 van 6194