| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 08:32
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hand 5: 12-16
12 En door de handen der apostelen geschiedden vele tekenen en wonderen onder het volk; en zij waren allen eendrachtig bijeen in de zuilengang van Salomo. 13 Doch van de anderen durfde niemand zich bij hen aansluiten, maar het volk stelde hen hoog. 14 En des te meer werden er toegevoegd, die de Here geloofden, tal van mannen zowel als vrouwen, 15 zo zelfs, dat men de zieken op straat droeg en op bedden en matrassen legde, opdat, wanneer Petrus voorbijkwam, ook maar zijn schaduw op iemand van hen zou vallen. 16 En ook de menigte uit de steden rondom Jeruzalem stroomde toe en bracht zieken en door onreine geesten gekwelden mede. En zij werden allen genezen
Hierboven staat nergens dat het een opdracht is: het is gewoon een stuk geschiedeins....
Ik luisterde laatst naar de EO. die kondigden aan, waar het over zou gaan, de komende 2 uur op radio 5, afgelopen zaterdag....
Onder andere zou het gaan, over het Jan Zijlstra, en wat hij vind van zijn 'bediening'.....
Ja, ze houden de man in zijn waarde.
Als het echt zo was, zouden er duizenden en duizenden zijn genezen, en niet slecht eentje....Nu zitten er duizenden in inrichtingen, doorgedraaid, omdat hun verteld is dat ze niet genoeg geloof hebben, en er zonde in hun leven moet zijn geweest, anders zouden ze wel genezen zijn....!!!!
Als het in de bijbel over genezen gaat, mbt Jezus, dan gaat het er altijd over dat iedereen genezen werd.... |
Hoi shanita Ik weet niet of jij ooit hret boek van Jan Pit gelezen hebt(sterren onder de wolken). Daarin worden christenen beschreven in laos en die zeer ongeletterd waren en geeneens een bijbel bezaten en ook de duivelen uitdreven. Dus of het een stukje geschiedenis is zoals jij het schamper uitdrukt betwijfel ik tenzeerste.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 10:37
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Hallo Gerrit
De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en het goud daaraan zult gij niet begeren en u niet toe-eigenen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt, want het is en gruwel voor de Here, uw God. En gij zult geen gruwel in uw huis brengen, zodat gijzelf evenzo onder de ban zoudt komen; gij zult het ten sterkste verfoeien en verafschuwen, want het ligt onder de ban. (Deut.7:25-26)
De herkomst van de kerstboom ligt in het vereren van bomen, afgoden. En dat is een gruwel in Gods ogen. Onze gezellige boom heeft zn oorsprong in afgodenverering. |
Momo, je moet geen verhaal uit zijn verband rukken, om je gelijk te krijgen. Er wordt hier gesproken over een soort van oorlog situatie de spullen van een ander volk die zulke dingen aanbaden. Die mocht je niet in huis nemen, die moesten verbrand en vernietigd worden. Namen zij die dingen wel dan kon je in aanmerking komen voor een ban, eigenlijk het zelfde als cm. Dingen schrijven die eigenlijk niet mogen, maar das weer wat anders. Maar om nu kerstbomen, te vergelijken met afgoden, dat is weer heel wat anders, dat heet appelen met peren vergelijken. Ten eerste leven wij niet in oorlog met een kerstbomen verkoper (kweker) brengen wij hem niet om, en kopen een kerstboom (ik niet) om een bepaalde sfeer te creeren , En zo lang je die prikkellende eenheid niet aanbid, en er geen rituelen aankoppelt is er niets aan de hand.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 10:41
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Momo, je moet geen verhaal uit zijn verband rukken, om je gelijk te krijgen. Er wordt hier gesproken over een soort van oorlog situatie de spullen van een ander volk die zulke dingen aanbaden. Die mocht je niet in huis nemen, die moesten verbrand en vernietigd worden. Namen zij die dingen wel dan kon je in aanmerking komen voor een ban, eigenlijk het zelfde als cm. Dingen schrijven die eigenlijk niet mogen, maar das weer wat anders. Maar om nu kerstbomen, te vergelijken met afgoden, dat is weer heel wat anders, dat heet appelen met peren vergelijken. Ten eerste leven wij niet in oorlog met een kerstbomen verkoper (kweker) brengen wij hem niet om, en kopen een kerstboom (ik niet) om een bepaalde sfeer te creeren , En zo lang je die prikkellende eenheid niet aanbid, en er geen rituelen aankoppelt is er niets aan de hand. |
Hier kan ik me volledig in vinden! Ik heb een kerstboom in huis staan en er zit voor mij niks anders aan vast dan een stukje gezelligheid met deze donkere dagen!
Als ik het stuk van momo zo lees dan vraag ik me het volgende af, heb je dan ook geen krans met lichtjes?of een vaas met ballen en lichtjes? Brand je geen kaarsen rond deze tijd? Zijn dat dan niet allemaal afgoden in jou ogen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 11:27
|
|
|
|
Zondag 18 december, Psalm 145: 1-6; Uw heerlijk licht.
Sinds die ene zondag kan ik deze psalm niet meer lezen zonder aan haar te denken. Niet zo lang voordat ze stierf, was ze weer in de kerk, zo blind als ze was. Met de gemeente stond ze op bij het slotlied, met haal brailleboek. Het ontroerde me. Haar handen zagen, haar ogen niet: haar vingers bewogen, betasten het papier, vlogen erover als was het een klavier. Spelend en zingend, zo stond ze daar, en zingende zag ze – ik werd het gewaar aan haar stralend gezicht en ik hoorde haar juichen: ‘Ik zal getuigen van uw heerlijk licht.’ ‘Laten zij spreken over de glorie van uw majesteit.’ Ja, op verhoogde toon, samen zingend met anderen, lukt dat nog wel. Maar zomaar alleen, persoonlijk? Dat is een stuk moeilijker, laten we eerlijk zijn. Dan ervaar je jezelf al gauw als onuitstaanbaar vroom. Toch hebben we soms het gevoel dat het zo pas echt is. En dat het dus daarom ook zo moét. Met eigen woorden, in zelfbedachte zinnen zou je toch eigenlijk bij tijd en wijle aan de mensen om je heen duidelijk moeten maken wat God voor jou betekent. Zó wil Hij geprezen zijn, onze God en Koning. Zou het werkelijk zo zijn? Zeker, er is niets op tegen, mits het inderdaad niet overdreven zoet en vroom wordt. Maar om nu te zeggen dat het zo pas echt je ware is… Waar staat dat in deze psalm of elders in de Bijbel? God roemen, zijn naam prijzen, daar heb je misschien juist de gemeenschap voor nodig! Wat is er trouwens mooier dat dat samen te doen, als in koor, als uit één mond? Daar ga je elk geval óók voor naar de kerk: om te zingen. Om samen met broeders en zusters in het geloof onze Koning te prijzen. Om, zo blind als je bent, in het loflied van de gemeente te getuigen van het heerlijk licht, dat er nu al is en eenmaal ten volle komen zal.
Ik zal getuigen van uw heerlijk licht, van al de wondren die Gij hebt verricht, opdat men alom spreke van uw kracht, en roeme in uw overwinningskracht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 11:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hier kan ik me volledig in vinden! Ik heb een kerstboom in huis staan en er zit voor mij niks anders aan vast dan een stukje gezelligheid met deze donkere dagen!
Als ik het stuk van momo zo lees dan vraag ik me het volgende af, heb je dan ook geen krans met lichtjes?of een vaas met ballen en lichtjes? Brand je geen kaarsen rond deze tijd? Zijn dat dan niet allemaal afgoden in jou ogen? |
Nou, ik heb ook een kerstboom, een adventsster en kaarsjes staan hoor. (voor deze keer) ben ik het met Erika eens: je koopt toch ook wel eens een bos bloemen omdat het zo gezellig staat? (enneh....kaarsjes brand ik het hele jaar door) en de adventsster hangt promt te stralen op de eerste adventszondag.....ook ik zie in dit alles geen kwaad. Zolang de kerstgedachte er niet door weggedrongen wordt, en dat wordtie bij mij niet!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:03
|
|
|
|
Om maar weer es op het onderwerp van dit topic terug te komen: Mijn mooiste moment tot nu toe was 5 minuten geleden: een enorme hagelbui met stenen van wel een halve centimeter doorsnee, heel de straat en alles was wit....en dan sta ik voor het raam en kijk omhoog....en daar stond een schitterende regenboog. Wat kan de schepping soms gigantisch mooi zijn....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:06
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ze weten ook niet waar de oesters zijn waar echte parels te vinden zijn!!  |
Jawel hoor Mar...alleen je moet er zoooooooo'n lange adem voor hebben om ze op te duiken, ze leven nogal diep
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:07
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Prikkie??? Mijn Prikkie??? |
prikkie is vrij vertaald: een luttel bedragje....een koopje....een buitenkansje...erg weinig geld.....(meer omschrijvingen weet ik zo gauw niet)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:08
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | beloof je dat???  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:09
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Het was 20 tot 25 graden en dagelijks zwemmen bij, nee niet bij overdekt, maar open zwembad. Slechts 1 dag hele dag bewolkt en de overige dagen lekker zonnetje. |
Bofkont! Maar fijn dat je zo genoten hebt, geeft weer nieuwe energie he!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:12
|
|
|
|
| HERMAN968 schreef: | Van bidden moet je werk maken ! "Gebed is overgave"las ik in het prachtig boekje van Gordon MacDonald met als titel : "Breng orde in uw leven", een Gideonuitgave.
En graag nodigen wij ook jou hiervoor uit. Elke donderdag vinden de ce-emmers elkaar in de gebedschatroom van 20 tot 21 u.
"Gebed is zelfovergave" en hierin kunnen we onze ongezonde mentale en emotionele en morele en geestelijke houding in gebed overgeven aan Jezus Christus als zij zich voordoen". We noemen dit ook belijdenis.
"Ook doen we voorbede voor onze dierbaren. En verwijden deze cirkel zodat ook goede vrienden, mensen voor wie God ons verantwoordelijkheid heeft gegeven, de mannen en vrouwen met wie wij werken, en de mensen in onze gemeente en omgeving van wiens persoonlijke noden wij op de hoogte zijn, erin worden opgenomen. Ook christelijke leiders en organisaties en wereldevangelisatie".
Welkom,
Herman, Bettie , Martha, Vandam Het gebedsteam |
Lieve biddende en lovende mensen, ik kan er helaas aanstaande donderdag niet bij zijn. Mijn broer zingt op een gemengd koor en die donderdag is de kerstzangdienst, in Oudewater. Herman mag ik jou voor die tijd wat gebedspunten doormailen? Of liever naar iemand anders van het team? Ik hoor het wel, fijne zondag allemaal!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:14
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | nee, je weet hoe ik denk over Schandvlek a/d Gouwe  |
Ja Pietje, en juist omdat ik dat weet verbaasde me het dat je het over "bij mij binnenkomen" had....das toch ver beneden jouw stand!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:15
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Nou, ik heb ook een kerstboom, een adventsster en kaarsjes staan hoor. (voor deze keer) ben ik het met Erika eens: je koopt toch ook wel eens een bos bloemen omdat het zo gezellig staat? (enneh....kaarsjes brand ik het hele jaar door) en de adventsster hangt promt te stralen op de eerste adventszondag.....ook ik zie in dit alles geen kwaad. Zolang de kerstgedachte er niet door weggedrongen wordt, en dat wordtie bij mij niet!!! | Eerlijk gezegd heb ik meer moeite met de Kerstster. Die zal dus nooit in mijn huis terecht komen. Het verwijst naar het verhaal van de 'wijzen". In de werkelijkheid waren het astrologen. Ook hier heeft de kerk weer een mooie draai aan het verhaal gegeven.
Waarom denk ik dat ze astrologen waren? 1. Het Griekse woord, is magioi, het NL woord Magiers. 2. Het onderzoek naar de hemel was niet vrijblijvend, ze speurden de sterren af om daar antwoorden te vinden voor hun leven... 3. Ze zochten een wereldse koning, en kwamen bij Herodus terecht. Uiteindelijk heeft dit de babymoord in Bethlehem teweeg gebracht. Als je dus denkt, dat ze door God gezonden zijn, zou je automatisch moeten concluderen, dat God die baby's dood wilde. 4. Geestelijk gezien is het ook logisch. Denk je dat de duivel stilzat toen Jezus geboren werd? Natuurlijk kwam er een aanval vanuit de boze om dit kind te vernietigen. 5. Door vele waarzeggers wordt dit verhaal aangegrepen om te zeggen dat astrologie goed is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:17
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | heb je ook weer gelijk in! Ken de persoon die chat noemt niet, hij hoort w.s. ook de situatie van 1 kant. Wel triest dat situaties zo lopen...  |
Weet je....daarom ben ik best heel blij met die gekke emoticons hier.... Als je iets leest, wat naar je mening nogal hatelijk overkomt...., en je ziet dan zo'n knipogend ding....dan weet je dat het gekscherend is bedoeld en niet kwaadaardig....zo heb je bijvoorbeeld ook deze: Als we daarmee gaan gooien...tja......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:19
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Als je die verhalen zo eens leest.....natuurlijk mooi... Maar waar ik eigenlijk hartelijk om moet lachen is het gezegde....
""DANKZIJ JULLIE....CM....VOND IK... (of) Hartelijk dank....(?????????????)
Ik vind dit echt dom....CM verbind geen mensen aan elkaar hoor!!!
Ik werd hier ook gevonden...in april...maar bedank daar CM echt niet voor hoor!!!! |
Hihi...mij vindt geen mens...ben ook al een heel poosje lid hier....Maar ja, ben een "dikke vijftiger" he... Isternogiemand die een oma zoekt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik meer moeite met de Kerstster. Die zal dus nooit in mijn huis terecht komen. Het verwijst naar het verhaal van de 'wijzen". In de werkelijkheid waren het astrologen. Ook hier heeft de kerk weer een mooie draai aan het verhaal gegeven.
Waarom denk ik dat ze astrologen waren? 1. Het Griekse woord, is magioi, het NL woord Magiers. 2. Het onderzoek naar de hemel was niet vrijblijvend, ze speurden de sterren af om daar antwoorden te vinden voor hun leven... 3. Ze zochten een wereldse koning, en kwamen bij Herodus terecht. Uiteindelijk heeft dit de babymoord in Bethlehem teweeg gebracht. Als je dus denkt, dat ze door God gezonden zijn, zou je automatisch moeten concluderen, dat God die baby's dood wilde. 4. Geestelijk gezien is het ook logisch. Denk je dat de duivel stilzat toen Jezus geboren werd? Natuurlijk kwam er een aanval vanuit de boze om dit kind te vernietigen. 5. Door vele waarzeggers wordt dit verhaal aangegrepen om te zeggen dat astrologie goed is. |
Jij noemt het kerstster Chat...de benaming is volgens mij adventsster. Ik woon in een straat met grotendeels moslims, en onkerkelijke mensen, niet gelovige mensen.....Toen mijn ster die eerste adventszondag straalde, vroeg mijn moslim-buurman (hij is niet praktiserend) waarom ik dat ding had hangen....Ik ben geen dominee...geen voorganger...maar ik heb hem in mijn eigen woorden kunnen vertellen....wat jij allang weet.... Daarom hangtie bij mij Chat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:26
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Hihi...mij vindt geen mens...ben ook al een heel poosje lid hier....Maar ja, ben een "dikke vijftiger" he... Isternogiemand die een oma zoekt?  | zelfs de oma's laten dr eigen niet vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als iedereen een ban moest krijgen omdat ze in zonde hebben geleefd (terwijl ze een Bijbelse levenshouding prediken) dan zou het ledenbestand zeker gehalveerd zijn.
Ik vind die 'sucses'verhalen niet. Ik weet dat ik ze ooit eens ergens zag maar ze zijn weg. |
Gehalveerd denk gerust groot Dan was er geen cm geweest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:47
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | zelfs de oma's laten dr eigen niet vinden  |
Nou ik ben anders niet verstopt hoor Daan....(misschien wel es een beetje TE nadrukkelijk aanwezig)
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op zondag 18 december 2011, 12:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 13:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik meer moeite met de Kerstster. Die zal dus nooit in mijn huis terecht komen. Het verwijst naar het verhaal van de 'wijzen". In de werkelijkheid waren het astrologen. Ook hier heeft de kerk weer een mooie draai aan het verhaal gegeven.
Waarom denk ik dat ze astrologen waren? 1. Het Griekse woord, is magioi, het NL woord Magiers. 2. Het onderzoek naar de hemel was niet vrijblijvend, ze speurden de sterren af om daar antwoorden te vinden voor hun leven... 3. Ze zochten een wereldse koning, en kwamen bij Herodus terecht. Uiteindelijk heeft dit de babymoord in Bethlehem teweeg gebracht. Als je dus denkt, dat ze door God gezonden zijn, zou je automatisch moeten concluderen, dat God die baby's dood wilde. 4. Geestelijk gezien is het ook logisch. Denk je dat de duivel stilzat toen Jezus geboren werd? Natuurlijk kwam er een aanval vanuit de boze om dit kind te vernietigen. 5. Door vele waarzeggers wordt dit verhaal aangegrepen om te zeggen dat astrologie goed is. |
Dat de duivel niet stil zit is een feit, zelfs op cm en waarom moet jij altijd de kerk in een verkeerd daglicht stellen, en eerlijk gezegd vraag ik mij dan af welke kerk? En volgens mijn korte begrip, zegt een kerk ook weinig, en als je dan over belevingen gaat hebben, aan elke beleving schort wel wat. Als we het belangrijkste maar niet vergeten. Eigenlijk zouden we met de Kerstdagen helemaal geen extra buitensporige dingen in huis moeten halen Eigenlijk zou je alleen blij in je hart moeten zijn, dus ook niet uitstralen, er is n.m altijd wel iemand die zijn eigen ergens aan stoort.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 13:24
|
|
|
|
De ster wees de wijzen naar de weg waar Jezus was geboren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 14:10
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Dat de duivel niet stil zit is een feit, zelfs op cm en waarom moet jij altijd de kerk in een verkeerd daglicht stellen, en eerlijk gezegd vraag ik mij dan af welke kerk? En volgens mijn korte begrip, zegt een kerk ook weinig, en als je dan over belevingen gaat hebben, aan elke beleving schort wel wat. Als we het belangrijkste maar niet vergeten. Eigenlijk zouden we met de Kerstdagen helemaal geen extra buitensporige dingen in huis moeten halen Eigenlijk zou je alleen blij in je hart moeten zijn, dus ook niet uitstralen, er is n.m altijd wel iemand die zijn eigen ergens aan stoort. | We spreken van de tijd dat er alleen maar een katholieke kerk was. Daarna kwam de rooms-katholieke kerk en de christelijk orthodoxe kerk, en pas daarna kwamen de protestanten...dus de algemene katholieke kerk van die tijd, toen er nog geen schisma was opgetreden...Niet te vergelijken met de huidige Rooms-Katholieke kerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 14:38
|
|
|
|
Het is niet zozeer mijn bedoeling om alles wat met kerst te maken heeft, af te kraken. Het gaat mij erom om een discussie op gang te brengen en na te denken over de dingen die we doen. Het waarom ... Wat mij betreft hang je je hele huis vol met van alles en nog wat. Tradities zijn wel es goed om over na te denken ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 14:39
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Bofkont! Maar fijn dat je zo genoten hebt, geeft weer nieuwe energie he!  |
ja, dat was geen slechte moment Mar....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 15:04
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Hoi shanita Ik weet niet of jij ooit hret boek van Jan Pit gelezen hebt(sterren onder de wolken). Daarin worden christenen beschreven in laos en die zeer ongeletterd waren en geeneens een bijbel bezaten en ook de duivelen uitdreven. Dus of het een stukje geschiedenis is zoals jij het schamper uitdrukt betwijfel ik tenzeerste. |
Hoi Daniel,
Het was niet schamper bedoelt. Ik heb dit geleerd in bepaalde kerken. Want ik was eerst kerkverlater van een bepaalde groep. In de kerken waar ik daarna heen ging leerde ik dat. Dat dat geschiedenis is.
Dus eerst dacht ik zoals er in de kerken werd gedacht waar ik eerst kwam, na mijn bekering. En nu denk ik zoals er in kerken wordt gedacht waar ik nu kom.
Kijk dit bedoel ik. Waar ligt Laos? Ook over massale genezingen waar je over hoort, altijd in een ver land of in een plaats, waar men vaak nog nooit van heeft gehoord.
Ja, en naast de deur, hebben wij de heer Zijlstra, die in de 30 jaar dat ie de bediening van 'zieken genezen' heeft, één iemand heeft genezen. En dan nog van een ziekte wat een psychiater ook had kunnen doen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 18 december 2011, 15:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 15:07
|
|
|
|
@ Herman Fijn dat je zo genoten hebt ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 15:17
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hoi Daniel,
Het was niet schamper bedoelt. Ik heb dit geleerd in bepaalde kerken. Want ik was eerst kerkverlater van een bepaalde groep. In de kerken waar ik daarna heen ging leerde ik dat. Dat dat geschiedenis is.
Dus eerst dacht ik zoals er in de kerken werd gedacht waar ik eerst kwam, na mijn bekering. En nu denk ik zoals er in kerken wordt gedacht waar ik nu kom.
Kijk dit bedoel ik. Waar ligt Laos? Ook over massale genezingen waar je over hoort, altijd in een ver land of in een plaats, waar men vaak nog nooit van heeft gehoord.
Ja, en naast de deur, hebben wij de heer Zijlstra, die in de 30 jaar dat ie de bediening van 'zieken genezen' heeft, één iemand heeft genezen. En dan nog van een ziekte wat een psychiater ook had kunnen doen. |
Hoi Sanitha Laos ligt in zuidoost Azie Maar ik vind het jammer dat je naar een persoon kijkt waar het misschien niet werkt maar ik zou zeggen kijk rond en je zal best plekken vinden waar wel genezingen etc plaatsvinden gr daniel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 15:25
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | zelfs de oma's laten dr eigen niet vinden  |
Zou ik niet te hard zeggen Daniel... een paar jaar geleden zat hier ene ELSJE een vrouw van bijna 80 (!!) Kort geleden is ze overleden maar ik weet dat zij nog n paar mooie jaren heeft gehad met een cm-lid van die leeftijd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 15:44
|
|
|
|
Om de discussie over bovenstaand onderwerp overzichtelijk en nuttig te houden wil ik kort samenvatten (althans een begin ervan) van wat er nu is gezegd.
1) Er zijn mensen op dit topic die aan den lijve misstanden hebben ondervonden. Laten wij dat uit respect voor de slachtoffers niet negeren: een vervolgvraag voor een ander topic lijkt mij dan of misstanden specifiek verband houden met gebedsgenezing of dat misstanden in de kerk ook op andere terreinen plaats kunnen vinden. In elk geval kan dan in DAT nieuwe topic worden besproken hoe misstanden voorkomen kunnen worden. Meer synodaal bestuur bijvoorbeeld, of dat we mensen actief ontraden naar kerken toe te gaan waar er duidelijk sprake is van onervaren leiderschap.
2) er zijn mensen op dit topic die van zeer dichtbij genezing hebben meegemaakt. Laten we dan niet te snel, zeker niet van een afstand, gaan zeggen dat die genezing niet echt is, en dat het maar ´tussen de oren zit´. Daarmee laat je dan namelijk blijken dat je niet serieus neemt wat iemand anders zegt. Voor mezelf sprekend: zolang de genezing binnen de kaders van God´s Woord heeft plaatsgevonden past mij dankbaarheid, net zoals bij de 10 melaatsen.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIAN146
|
op zondag 18 december 2011, 15:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 15:59
|
|
|
|
[quoteVoor mezelf sprekend: zolang de genezing binnen de kaders van God´s Woord heeft plaatsgevonden [/quote]
Rijst bij mij de vraag, wat is dan de maatstaf welke bepaald dat het binnen de kader van Gods woord is???
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |