ChristianMatch
 


Forum

wandel en pannenkoek single evenement Christian Match
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3893 3894 3895 3896 3897 3898 3899 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 23:19
 
FLIPJE031 schreef:
Hoho ik ben 26 hoor en ga er ook naar toe , wandelen is echt niet alleen voor ouwe sukkels....Ga maar eens mee naar Zwitserland dan hangt aan het eind van de dag je tong op je ( berg ) schoenen

Nou Flipje ik ben gek op wandelen, maar ik verwacht gewoon niet dat er meisjes van tussen de 18 en de 23 mee gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 23:22
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hoho, even een gevoelige snaar....oude sukkels

Verraste, verbaasde smiley

Wat versta je daar onder?????



Hahahaaa Lachende smiley Lachende smiley



W-tje....... snel die vorige profielfoto terug plaatsen joh , daarop is te zien hoe jong je er nog uit ziet. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LINNY170





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 23:49
 
Maar nu ben ik eens nieuwsgierig hoor.
Want zoals ik het heb begrepen..als je met een partner samen het bed hebt gedeeld, ben je toch in de Gods ogen getrouwd?

Dus dan zou het voor de wet misschien lastiger zijn..met de scheiding etc dan..maar met je relatie met God toch niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARENDINE325





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:02
 
LINNY170 schreef:
Maar nu ben ik eens nieuwsgierig hoor.
Want zoals ik het heb begrepen..als je met een partner samen het bed hebt gedeeld, ben je toch in de Gods ogen getrouwd?

Dus dan zou het voor de wet misschien lastiger zijn..met de scheiding etc dan..maar met je relatie met God toch niet?

Een huwelijk wordt niet in de slaapkamer gesloten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:04
 
HANNAH810 schreef:
flowerful...................,
nogmaals; ik ken je denk-wijze;
maar;
"de vleselijke mens" is een term die gebruikt wordt voor je zondige aard, niet voor de lichamelijke behoeften die ieder mens (in meerdere of mindere mate) heeft.

ik ben er van overtuigd dat wij zijn geschapen naar het beeld van God; een drie-éénheid; lichaam, geest en ziel.

zoals God niet te delen is en alleen te "onderscheiden", is de mens ook niet te delen en alleen te onderscheiden.

zoals God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest ieder een eigen rol hebben, hebben ook bij ons lichaam, geest en ziel een eigen rol, met daarin eigen behoeften.
ze mogen gewoon lichamelijk, geestelijk en ziel(-ig) zijn.

probeer je eens voor te stellen wat er zou gebeuren wanneer je één van de Goddelijke naturen weg zou strepen.................het zou ons het eeuwig geluk kosten; het zou ons God zélf dus kosten!!!
- stel dat God de Vader ons niet in Christus aannam..........
- stel dat God de Zoon voor ons niet de Weg zou willen zijn.......
- stel dat God de Heilige Geest ons niet tot Hem leiden zou.........
dan was de gehele orde van God aan duizend gruzelementen geslagen, nietwaar?
een éénheid mag een éénheid blijven; dat is wat ik bedoel.

als je dan de mens daarnaast plaatst in gedachten...................?
- stel dat je ziel je identiteit niet zou zijn.............?
dan was je slechts een "iets" zonder emotie!
- stel dat je geest niet meer geestelijk was?
dan was je dierlijk..............!
- stel dat je je lichaam je lichaam niet laat zijn?
door jezelf te blokkeren kom je knel te zitten, en functioneer je niet meer volledig; je wordt een machine, en je geest en ziel komen niet zodanig tot hun recht als God zou willen.

nogmaals; ik pretendeer geen losbandig gedrag; verre van dat!
wat ik zeg is dat wanneer de bijbel de behoefte aan ontspanning niet verbiedt, God dat dus ook niet verbiedt; in dat verband noemde ik in voorgaande reacties een bijbelgedeelte, dus ik denk dat het onnodig is die bijdrage te herhalen.

je noemt in je reactie de behoefte aan fantasieen; ik denk dat je daar wel een punt hebt waar de "vleselijke" (lees; zondige) natuur enige begrenzing nodig kan hebben; gij zult niet begeren het huis van uw naaste, de os van uw naaste, de vrouw van uw naaste etc
er staat dus NIET dat je niet mag begeren; nee; er staat dat je niet mag begeren wat aan een ander toebehoort.

daarnaast wil ik je meegeven, dat er óók in de bijbel staat; "wat God dan samengevoegd heeft, scheidde de mens NIET."
God heeft het lichaam, (mét de behoeften van het lichaam) samengevoegd met de geest en de ziel;
en het is ons verboden te scheiden wat Hij samen heeft gevoegd, omdat het functioneren van het lichaam samenhangt met het funcitoneren van de geest en de ziel.
God wist al hoe wij het best functioneren vóórdat de psychologie dit had bewezen!!

Sorry hannah, leuk wat je schrijft maar wij zijn niet op dezelfde golflengte om dat even zo te zeggen. Gezien wat je allemaal hebt geschreven is het mij wel duidelijk dat jij zeer zeker mijn denkwijze niet kent want dan zou je wel begrijpen wat ik bedoel te zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:25
 
MANNA420 schreef:
Nou Flipje ik ben gek op wandelen, maar ik verwacht gewoon niet dat er meisjes van tussen de 18 en de 23 mee gaan.

Dus ze mag geen 26 zijn???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:26
 
FLOWERFUL304 schreef:
Sorry hannah, leuk wat je schrijft maar wij zijn niet op dezelfde golflengte om dat even zo te zeggen. Gezien wat je allemaal hebt geschreven is het mij wel duidelijk dat jij zeer zeker mijn denkwijze niet kent want dan zou je wel begrijpen wat ik bedoel te zeggen.

laat ik nu denken dat ik wél je denkwijze ken, en óók begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar dat ik die visie inmiddels doorgroeit ben?

jij denkt anders dan ik; dat mag, dat kan, da's prima..............
(maar naar mijn bescheiden mening niet bijbels) Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:28
 
WILLEMIJN232 schreef:
Uiteraard is het jouw keuze....maar ik vind dat je jezelf zo ontzettend tekort doet terwijl het niet nodig is en dat vind ik zo jammer.....
Het leven is toch ook om te genieten? Noemen ze dat ook niet het elfde gebod? en dat is wat anders dan maar roekeloos voort leven.....

Tekort: wel, Ik bewandel het smalle pad dan hoort dat erbij.

Tuurlijk is het leven om te genieten. God will dat we ook genieten maar op een verantwoordde wijze naar Hem en met Hem. En dat is precies wat ik doe. Hoe meer de geestelijke mens in mij groeit, hoe hongeriger ik naar God toe ben en hoe meer ik van hem wil. Ik geniet als ik zijn tegenwoordigheid ervaar in en om me heen, dan ben ik in een andere wereld. Geen betere plaats dan aan Zijn voeten te zijn, voor mij dan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:35
 
Das mooi hoor...geen betere plaats...

(ik zelf heb nogal eens de neiging weg te lopen....maar dat merk ik vlug genoeg hoor)
Buiten Hem leven is geen leven....
Moet ineens denken aan een preek kort geleden....

Wij denken nog steeds dat er een berm is op die smalle weg..


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op dinsdag 5 juni 2012, 00:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:36
 
HANNAH810 schreef:
laat ik nu denken dat ik wél je denkwijze ken, en óók begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar dat ik die visie inmiddels doorgroeit ben?

jij denkt anders dan ik; dat mag, dat kan, da's prima..............
(maar naar mijn bescheiden mening niet bijbels) Knipoog smiley

Sorry, maar bijbels is het zeker wel, daar ik niet de enige in de hele christelijke-wereld ben die zo denkt.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 5 juni 2012, 00:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:53
 
en nu wordt het een welles - nietes spelletje......
helaas, discussieer verder zonder mij.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:55
 
LINNY170 schreef:
Maar nu ben ik eens nieuwsgierig hoor.
Want zoals ik het heb begrepen..als je met een partner samen het bed hebt gedeeld, ben je toch in de Gods ogen getrouwd?

Dus dan zou het voor de wet misschien lastiger zijn..met de scheiding etc dan..maar met je relatie met God toch niet?


dit is een gedachte die ik wel vaker heb gehoord en die ik, naar ik begrijp, terug kan vinden binnen de pinkster gemeente?? klopt dit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 01:18
 
Flowerfull,

Mijn mening is, ik vind het sektarisch, rigide denken.

Dan kan jij verders wel heel aardig zijn, tis ook mijn mening en geen aanval op je persoonlijk Knipoog smiley

Later misschien verder op in.

Zegens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 01:22
 
LINNY170 schreef:
Maar nu ben ik eens nieuwsgierig hoor.
Want zoals ik het heb begrepen..als je met een partner samen het bed hebt gedeeld, ben je toch in de Gods ogen getrouwd?

Dus dan zou het voor de wet misschien lastiger zijn..met de scheiding etc dan..maar met je relatie met God toch niet?

Laten we hopen van niet Knipoog smiley

Dan ben ik nu wel ondertussen al met enkele heren getrouwd Knipoog smiley

Je kan wel een goede band overhouden Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 01:23
 
VISSER278 schreef:
O gut, sorry hoor mevrouw.......ik zal het nooooooooooooooooit meer doen hoor.

Gefrustreerde smiley Visser , die dacht nog zo ....... laat ik een ander kleurtje gebruiken , dan valt het op waar ie op reageert.

hahahahahahahhhahah, jou reactie is echt grappig Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 05:35
 
FLOWERFUL304 schreef:
Tekort: wel, Ik bewandel het smalle pad dan hoort dat erbij.

Tuurlijk is het leven om te genieten. God will dat we ook genieten maar op een verantwoordde wijze naar Hem en met Hem. En dat is precies wat ik doe. Hoe meer de geestelijke mens in mij groeit, hoe hongeriger ik naar God toe ben en hoe meer ik van hem wil. Ik geniet als ik zijn tegenwoordigheid ervaar in en om me heen, dan ben ik in een andere wereld. Geen betere plaats dan aan Zijn voeten te zijn, voor mij dan.

Dit verlangen deel ik met jou en herken ik en velen hier zullen het be-amen, dat het goed is dichtbij Hem te zijn. Maar dan ook God toelaten in ALLE aspecten van ons bestaan waar wij dat smalle pad bewandelen en Hij ook graag Zijn licht en heelheid in geeft.
Ik ben wel blij met Jezus die in onze wereld kwam en in ALLE dingen ons leven heeft gedeeld en dit ten voeten uit kent.. Hij kwam niet alleen in de geest bij ons wonen maar juist naar lichaam, ziel en geest om in alles het goede nieuws te brengen en ons tot Leven te wekken en in balans te brengen.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 5 juni 2012, 07:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 05:56
 
FLOWERFUL304 schreef:
Sorry, maar bijbels is het zeker wel, daar ik niet de enige in de hele christelijke-wereld ben die zo denkt.


Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
en dus?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 05:59
 
JOSINA022 schreef:
Geweldig! Lachende smiley

Clown smiley ... en ze lachten nog lang en gelukkig...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEKE228





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 08:09
 
Zijn er nog meer dance-liefhebbers die vrijdag 29 juni dit event willen meemaken? www.dance-praise.com Misschien kunnen we iets afspreken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 08:34
 
JOL252 schreef:
Clown smiley ... en ze lachten nog lang en gelukkig...

Haha, ja idd. Ik kwam hier niet meer bij, 't werkte echt aanstekelijk, daarbij wetend dat het mij zou kunnen overkomen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 08:40
 
TINK100 schreef:
dit is een gedachte die ik wel vaker heb gehoord en die ik, naar ik begrijp, terug kan vinden binnen de pinkster gemeente?? klopt dit?

Nee hoor, is een gedachte die je juist in de reformatorische kringen hoort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 08:59
 
quote=TINK100]dit is een gedachte die ik wel vaker heb gehoord en die ik, naar ik begrijp, terug kan vinden binnen de pinkster gemeente?? klopt dit?[/quote]

JOSINA022 schreef:
Nee hoor, is een gedachte die je juist in de reformatorische kringen hoort.


In beide kringen Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 5 juni 2012, 09:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE058





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 09:37
 
waarschijnlijk ga ik ook heen met aantal uit de kerk
laat wel weten als ik meer info heb
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 12:16
 
JOL252 schreef:
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
en dus?

einde discussie ms?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 12:23
 
JOL252 schreef:
Ik zet het maar even hierbij... even iets luchtigs tussendoor

aanstekelijk...

http://youtu.be/2n00zO_DTI0


my waffely eh lovely wife whihi...

Hij moet zeggen: I, (name), take you, (name), to be my lawfully wedded wife,

En hij combineert, van de zenuwen, 'lawfully' en de w van 'wedded', dan krijg je dus 'wawfully'.

Hij is inderdaad heel erg grappig Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 12:33
 
Je zegt iets is bijbels omdat je niet de enige bent in de christelijke wereld die zo denkt.

Ja, en dus?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 12:47
 
XABIA794 schreef:
@Yes
Als Herman het boek uit heeft, mag je'm lenen van me...
Maar ik vrees dat ik men boek niet meer terug krijg.

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 12:50
 
FLOWERFUL304 schreef:
Sorry, maar bijbels is het zeker wel, daar ik niet de enige in de hele christelijke-wereld ben die zo denkt.



Wat jij vind of de meeste christenen vinden hoeft niet de BIJBELSE WAARHEID te zijn toch?

Het is denk ik onmogelijk om de Bijbel helemaal juist te lezen en in te vullen in je eigen leven. Je kan het denk ik ook niet begrijpen, omdat het geestelijk moet worden beoordeeld. Zelfs het feit als men theologie hebt gestudeerd of zelfs een Christelijk ambt uitoefent oid, hoeft nog geen garantie te zijn dat je de bijbel op de juiste mannier leest/leeft en/of uitlegt. Een voorbeeld van de verschillende opvattingen lees ik bv in de bijbel zelf. Jezus bad: ”Laat nu zien hoe groot Uw naam, Vader”. De Hemelse vader antwoordde met een luide stem. Lees vervolgens het verschil in interpretatie: de aanwezige menigte reageerde met: “Een donderslag!” Maar er waren er ook die zeiden dat het een engel was die tegen hem gesproken had.” Iedereen hoorde hetzelfde – een begrijpelijke uitspraak vanuit de hemel- toch hoorde een ieder voor zich wat hij/zij zelf wilde horen. Veel van de vertaal-/interpretatiefouten zijn gemaakt door een vers uit zijn onmiddelijke context te verwijderen of gebruiken kan de bedoeling van een vers enorme schade berokkenen. Geen rekening houden met de bredere context van het hoofdstuk en boek, of niet naar de historische/culturele context kijken kunnen beide problemen veroorzaken. Apollos was een krachtig en welsprekend prediker, maar hij kende alleen de doop van Johannes. Hij wist niet van Jezus en Zijn Zaligmaking en dus was zijn boodschap niet volledig. Aquila en Priscilla namen hem terzijde “en legden hem uit wat de Weg van God precies inhield” Hierna predikte Apollos Jezus Christus. Sommige groepen en individuen hebben tegenwoordig een onvolledige boodschap, omdat ze zich concentreren op bepaalde Bijbelgedeelten met uitsluiting van anderen. Ze vergeten om de Bijbelstukken met elkaar te vergelijken Sommige kerkelijke gemeenschappen lezen en leven (naar) de bijbel gefilterd door gevestigde tradities binnen hun gemeenschap. Waar traditie en Bijbelleer met elkaar in conflict (kunnen) komen .

Dit doet allemaal afbreuk aan effectief gezag van Gods Woord. (dit is mijn mening)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:04
 
XABIA794 schreef:
Behoorlijk grof oordeel met zulke teksten.
Laat dit nu toevallig men dooptekst ook nog zijn (Rom8: 38-39) waarop ik dan ook geoordeeld zal worden...
Lieve zus, als ik jou interpretatie zou moeten volgen dan heb ik nieuws voor jou, dan kom je'r zelf ook niet. Niemand dus, dan is de situatie terug even hopeloos als voor Golgotha.
Niemand zal kunnen roemen op eigen werken.
Als je je alleen maar heilig kan noemen op basis van je "prestaties"???
Als je denkt het eeuwig leven te kunnen "verdienen", wil je me dan uitleggen waarom Jezus aan het kruis moest?

Wel om verschillende redenen is hij aan het kruis voor ons gegaan. Heel veel om daarover uit te leggen. Belangrijkste rede is dat wij door zijn bloed verzoend konden worden met God en wij zijn redding in Christus konden accepteren door onze bekering en zijn juk op ons te nemen. Bekering door de oude mens uit te doen en de nieuwe mens aan te doen.
Paulus spreekt in hieronder tot gelovigen:

1tes4: 1-12-> 1 Broeders en zusters, in naam van de Heer Jezus vragen we u met klem te leven zoals wij het u hebben geleerd, dus zo dat het God behaagt. U doet dat al, maar wij sporen u aan het nog veel meer te doen. 2 U kent de voorschriften die wij u op gezag van de Heer Jezus hebben gegeven. 3 Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, 4 dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen 5 en dat u niet zoals de ongelovigen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. 6 Schaad of bedrieg uw broeder of zuster in dit opzicht niet, want de Heer vergeldt dit alles, zoals wij u vroeger al nadrukkelijk hebben voorgehouden. 7 God heeft ons niet geroepen tot zedeloosheid, maar tot een heilig leven. 8 Dus wie deze voorschriften verwerpt, verwerpt niet een mens, maar God, die u zijn heilige Geest geeft.

kol3:1-6-> Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, gezeten aan de rechterhand Gods. 2 Bedenkt de dingen, die boven zijn, niet die op de aarde zijn. 3 Want gij zijt gestorven en uw leven is verborgen met Christus in God. 4 Wanneer Christus verschijnt, die ons leven is, zult ook gij met Hem verschijnen in heerlijkheid.

Het nieuwe leven (=in Christus, na bekering)

5 Doodt dan de leden, die op de aarde zijn: hoererij, onreinheid, hartstocht, boze begeerte en de hebzucht, die niet anders is dan afgoderij, 6 om welke dingen de toorn Gods komt. 7 Daarin hebt ook gij eertijds gewandeld, toen gij erin leefdet. 8 Maar thans moet ook gij dit alles wegdoen: toorn, heftigheid, kwaadaardigheid, laster en vuile taal uit uw mond. 9 Liegt niet meer tegen elkander, daar gij de oude mens met zijn praktijken afgelegd, 10 en de nieuwe aangedaan hebt, die vernieuwd wordt tot volle kennis naar het beeld van zijn Schepper,

God zal ons niet dwingen te leven zoals de bijbel ons als richtlijn geeft. De bijbel is ons tot voorbeeld gegeven om [u]indien
wij dat willen na te volgen en toe te passen in ons leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:11
 
FLOWERFUL304 schreef:
Het is zeer zeker moeilijk om in het spoor van God te blijven. Zegt de bijbel niet dat het een smal pad is. En geloof me smal is het zeker. Ik betaal de prijs om dat te doen al 15jr sinds ik een wedergeboren christen ben. En makkelijk heb ik het zeer zeker niet en ik doe mijn uiterste best om mijn redding voor het hiernamaals niet te verspelen.

math 7:13-14->Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden

Ik zal even een voorbeeld geven: Hier schrijf jij dat jij je uiterste best doet, en dat je het zeer zeker niet makkelijk hebt, om je redding voor het hiemamaals niet te verspelen.

Ik heb dan niet het idee dat je een zacht juk en een lichte last hebt, zie matt 11:28

Jezus heeft voor ons het offer gebracht zodat wij leven hebben en leven in overvloed. En niet meer, zoals de farizeers óns uiterste best hoeven te doen'.

Gal 5:1
Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn heeft christus ons vrij gemaakt, laat u dus net weder een slavenjuk opleggen''

En je schrijft dat jií de prijs betaald....nou die prijs heeft Christus al voor ons betaald, met zijn bloed.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 juni 2012, 13:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3893 3894 3895 3896 3897 3898 3899 ... 6194 Volgende
Pagina 3896 van 6194