ChristianMatch
 


Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3894 3895 3896 3897 3898 3899 3900 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:11
 
ZEELAND736 schreef:
Das mooi hoor...geen betere plaats...

(ik zelf heb nogal eens de neiging weg te lopen....maar dat merk ik vlug genoeg hoor)
Buiten Hem leven is geen leven....
Moet ineens denken aan een preek kort geleden....

Wij denken nog steeds dat er een berm is op die smalle weg..

Vertrouw op de Here met Uw ganse hart, en steun niet op uw eigen inzicht. Ken Hem in al uw wegen dan zal Hij uw pad recht maken. (Spr 3:5-6). Ook al ben ik zwak en zondig. Hij zal mij beveiligen om niet in zonde te blijven.
Da's hoopvol voor mij. Daar kan ik mee leven
Lachende smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 5 juni 2012, 13:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:19
 
FLOWERFUL: zijn juk op ons te nemen. Bekering door de oude mens uit te doen en de nieuwe mens aan te doen.


MAt 11:28
28 Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven; 29 neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen; 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.


Ik heb 't idee dat je ontzettend je uiterste best loopt te doen, krampachtig, om je plek in het hiernamaals niet te verspelen. en zeker niet het idee dat je rust hebt voor je ziel, door altijd maar je uiterste best te doen. en ook door dingen die je eerder schreef, je negatieve emoties.Zoals:
"Ik wilde God pijn doen en deed het dan weer een paar keer uit kwaadheid. Maar ik merkte dat ik daarin troost zocht voor mn eenzaamheid."Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:14


Wij kunnen God geen pijn doen, daar is Hij veels te groot voor.

God heeft, in de vorm van Jezus alles meegemaakt, wat wij ook kunnen meemaken in dit leven. zodat we een Hogeprietster hebben die voor ons pleit. (later de teksten erbij)


Wij mogen als Christenen juist ontspannen leven.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 juni 2012, 13:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:30
 
SHANITA130 schreef:
FLOWERFUL: zijn juk op ons te nemen. Bekering door de oude mens uit te doen en de nieuwe mens aan te doen.


MAt 11:28
28 Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven; 29 neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen; 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.


Ik heb 't idee dat je ontzettend je uiterste best loopt te doen, krampachtig, om je plek in het hiernamaals niet te verspelen.

Wij mogen als Christenen juist ontspannen leven.

Krampachtig is het niet, hoor!. En je kan zeer zeker je leven in het hiernamaals verspelen. Daar ik mij daar bewust van ben, kies ik ervoor om dat smalle pad te bewandelen waar niet alles kan, door de bijbelse principes toe te passen in mijn leven en de bijbel als voorbeeld voor ogen te houden.
Het is net als in een huwelijk. Als men getrouwd is houdt men rekening met elkaar bv waar die wel en niet van houdt, verantwoording aan elkaar te geven, elkaar gelukkig te maken etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:31
 
SHANITA130 schreef:
FLOWERFUL: zijn juk op ons te nemen. Bekering door de oude mens uit te doen en de nieuwe mens aan te doen.


MAt 11:28
28 Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven; 29 neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen; 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.


Ik heb 't idee dat je ontzettend je uiterste best loopt te doen, krampachtig, om je plek in het hiernamaals niet te verspelen. en zeker niet het idee dat je rust hebt voor je ziel, door altijd maar je uiterste best te doen. en ook door dingen die je eerder schreef, je negatieve emoties.Zoals:
"Ik wilde God pijn doen en deed het dan weer een paar keer uit kwaadheid. Maar ik merkte dat ik daarin troost zocht voor mn eenzaamheid."Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:14



Wij mogen als Christenen juist ontspannen leven.

Helemaal waar...
Maar we komen hier al niet meer uit want weet je... het is al "zij en ik" en dan is er geen sprake van met elkaar praten in eenheid maar in verdeeldheid en uit elkaar trekken... USELESS!
Er is geen sprake van discussie maar een neerleggen van vaststaande interpretaties als "de waarheid" ... en slikken of stikken... jammer...


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 5 juni 2012, 13:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:35
 
JOL252 schreef:
Helemaal waar...
Maar we komen hier al niet meer uit want weet je... het is al "zij en ik" en dan is er geen sprake van met elkaar praten in eenheid maar in verdeeldheid en uit elkaar trekken... USELESS!
Er is geen sprake van discussie maar een neerleggen van vaststaande interpretaties als "de waarheid" ... en slikken of stikken... jammer...

Ja, je hebt gelijk. Horden mensen die zo denken in de groepen.

Een keer zeggen en dan hopen dat het doorsijpelt.

Knipoog smiley Lachende smiley

Zegens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:42
 
Nog een ding: sinds ik weg ben uit groepen, is mijn kwaadheid en mijn eenzaamheid weg ook al ben ik alleen.

Ja, ik heb nog wel moeite mensen te vertrouwen dat wel.
Maar dat doet lang niet zoveel pijn en is lang niet zo vernietigend als eenzaamheid en kwaadheid.

Ik denk dat je meer baat hebt bij een psycholoog, waar komen die negatieve emoties vandaan. Then again, God heeft ook de psychologen wijsheid gegeven.

Geld trouwens ook voor mezelf, dat wantrouwen nu en dan. Maar ja, dan denk ik gewoon, wat zou mijn psycholoog(die ik allang niet meer heb), daar nu van zeggen. En dan gaat 't weer.

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 juni 2012, 13:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:48
 
Inderdaad in beide kringen. Ik dacht het toen jij 't schreef.

Trouwens ik hou ook niet van bandeloos leven hoor.

Maar ja, bijna niemand trouwt nog meer tegenwoordig, en als ze trouwen, hebben ze vaak al kinderen en zijn zeker geen maagd, behalve wat jongeren uit kerken.

Een relatie kan net zo zijn als een huwelijk, alleen als het dan niet gaat, zonder onwil ofzo, maar door andere factoren, kan je veel makkelijker afstand nemen en na een tijdje vrienden blijven, als je elkaar wat maanden niet hebt gezien. lang niet zo traumatisch als een scheiding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:58
 
PAULUS636 schreef:
Ik vroeg mij af wie heeft zich al leden van Christian Match op hadden gegeven voor het wandel en pannenkoek single evenement georganiseerd door Christian Match? Zou het druk worden? Ik denk wel dat het heel gezellig zal worden die dag.
Ik heb mij gisteren opgegeven hiervoor.
Ik vind het vooral leuk omdat ik zelf veel van wandelen houd en uit eten gaan.
Deze combinatie, speciaal voor christelijke singles wilde ik zelf ook al eens organiseren, maar het is er tot nog toe nog nooit van gekomen.
Ik zie er naar uit om er naar toe te gaan.

Groeten van Paulus

Ik ben daar ook. voor de gezelligheid!. ben benieuwd.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 5 juni 2012, 13:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:59
 
SHANITA130 schreef:
Een relatie kan net zo zijn als een huwelijk, alleen als het dan niet gaat, zonder onwil ofzo, maar door andere factoren, kan je veel makkelijker afstand nemen en na een tijdje vrienden blijven, als je elkaar wat maanden niet hebt gezien. lang niet zo traumatisch als een scheiding.

Shanita, dat zal jouw ervaring zijn, de mijne is toch echt anders...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:13
 
Met alle respect Manna, maar je start een dubbel topic. Kreet van de week lijkt een benaming voor een topic waar mensen maar wat roepen maar het is wel degelijk serieus en heeft hetzelfd doel als wat jij nu start. Ook daar staan bijbelse waarheden. Twee topics over hetzelfde maakt CM onoverzichtelijk.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 5 juni 2012, 14:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:19
 
Nou ja, ok, het wás ff een tijdje traumatisch.

Maar ja, kan gewoon vrienden zijn nu.

Kan ook komen omdat die van mij pas gelovig is.

En we gezamelijk best veel mensen kennen.

Maar ja, met sommigen moet je echt uitkijken.

Da's waar. Niet naief.

Sterkte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:25
 
Sorry,inderdaad dubbel geplaats dus deze verwijderd, maar pc aan boord doet weleens moeilijk Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 5 juni 2012, 17:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:30
 
PIETER619 schreef:
"OORDEEL NIE OPDAT MEN NIET VEROORDEELD WORDE"

Dit had ik meende ik al een keer geschreven, maar het is niet geplaatst.
we kunne elkaar hier met teksten om de oren gooien maar het snijdt absoluut geen hout. Als ik het zo zie, is er iemand, of meerdere, die wel even op de troon van God gaat/n zitten en aan de hand van de Bijbel kan oordelen dat iemand anders in de "hel" komt. Dus totaal niet beseffend hoe gigaantiscg de overwinnig van Jezus is geweest die Hij heeft behaald aan het kruis.

Letwel, we kunnen niet naar hartelust blijven zondigen, we mogen/moeten nog wel zeer veel leren uit Gods woord.

Als een beginnend christen of iemand die op zoek is naar God dit hier allemaal lezen , word hij of zij gelijk atheïst en ik zou het hun niet kwalijk nemen ook.

Laten als we menen dat iemand fout is, dat eerst eens per via een mail (kan bij profiel) doen en zo kan men ook uitleg krijgen over wie wat en hoe het misschien zou moeten zijn.

Laat ons Gods liefde elkaar hier dingen delen en bediscusieëren.

Ja, je moet gewoon jezelf kunnen zijn, en niet andere dingen zeggen dan je wilt, omdat iemand anders atheïst wordt ofzo.

Dat heeft men gelijk door: we gaan met z'n allen hier even een toneelstukje opvoeren opdat mensen maar gaan geloven, nou dát hebben ze gelijk door hoor, en anders na een tijdje.

En naar hartelust zondigen, daar had niemand 't over. Niet in een kramp leven, dás iets anders. en een fout maken en iets verkeerd inschatten: God laat alles ten goede meewerken voor degene die hem liefhebben.(bijbeltekst NT)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:50
 
Een man die met een gescheiden vrouw met kinderen gaat en die mee opvoedt, handelt die in strijd met de Bijbel en vinden mensen nu echt dat deze man en vrouw fout zitten als ze gaan trouwen? Veel vrouwen in deze situatie bidden er om.


Thomas, want ja je mag niet met een gescheiden vrouw trouwen, voilgens sommigen dan.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 5 juni 2012, 15:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:51
 
SHANITA130 schreef:
Ja, je hebt gelijk. Horden mensen die zo denken in de groepen.

Een keer zeggen en dan hopen dat het doorsijpelt.

Knipoog smiley Lachende smiley

Zegens!

Nee dus want de standpunten zijn verhard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik bedoel het niet onaardig maar pin je je niet teveel vast aan Willem Ouweneel?
Alles wat ik lees van je wordt getoetst of gezegd door hem, het spreekt je aan dat is wel duidelijk en daar is ook niets mis mee maar om nu je hele geloofsleven ervan af te laten hangen? Dan maak je van hem een soort Godheid of heb ik dat nu mis?

Nee dat heb je niet mis. Mensen zo op een voetstuk plaatsten is niet goed.
Men doet maar, wel jammer.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 juni 2012, 14:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:56
 
Ja, totdat er iets in iemands leven gebeurd, een gebeurtenis, waardoor men met een schok zich het een en ander realiseerd, en de dingen die die heeft overgenomen niet voldoen.

Ja, zo ging 't bij mij. Maar ja, dát is wel een heel lang verhaal hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:58
 
Ja, en ook vrouwen zonder kinderen, die wel een man zouden willen met kinderen ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 15:04
 
Ik wil je helpen,o,Mijn kind
je last mag je Mij geven
Al je zorgen neem ik op Mij
Op heel je weg door het leven

Maar weet een ding,onthoud het goed
Jouw tobben zal niet baten
Jouw lasten kan ik dragen slechts
als jij ze los wil laten

Met name dit stukje onder andere. Ik heb regelmatig moeite met vertrouwen van mensen. en dan wel zo, dat het gevallen zijn, waarin een 'gewoon' iemand de zaken wel zou vertrouwen.

Ja, gewoon voor God neerleggen. Trouwens alles waar ik me zorgen om maakte laatste jaren, daar is alles gewoon gegaan hoe het had moeten gaan. dus mij gewoon voor niets zorgen zitten maken.

Ja, komt ook door ervaringen als kind, als je zelfs je eigen familie niet kan vertrouwen.

Maar ik zal 't doen, bedankt voor je gedicht.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 7 juni 2012, 06:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 15:07
 
Ongetwijfeld, Shanita maar dat was niet mijn punt.....


Thomas, jpuw voorbeeld of het mijne maakt niet uit he.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 15:17
 
THOMAS968 schreef:
Een man die met een gescheiden vrouw met kinderen gaat en die mee opvoedt, handelt die in strijd met de Bijbel en vinden mensen nu echt dat deze man en vrouw fout zitten als ze gaan trouwen? Veel vrouwen in deze situatie bidden er om.


Thomas, want ja je mag niet met een gescheiden vrouw trouwen, voilgens sommigen dan.

Hoe kan zo'n man die dus een regelrechte gebedsverhoring is nu fout zitten. Ik geloof dat God ook in dit soort situatie's de regie heeft Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 15:25
 
ik wilde reageren op dit stukje maar merk dat ik dat erg moeilijk vind. ik begrijp best wel wat ze wil zeggen. maar ook wat Hannah probeert te zeggen. waardoor ik de indruk heb dat hier Liefde met liefde door elkaar gegooid wordt.

Dit Zijn even de woorden van Tineke die ik heb gekopieerd...

DAAR kan ik me wel in vinden...ook al vind ze het moeilijk om de juiste woorden te vinden...( en dit tegen flowerful gezegd)
Maar juist alleen al door dat te zeggen vind je de juiste snaar...
Geen verwijt...geen scherpe opmerkingen...
Vanmiddag heb ik juist weer eens wat oude topics doorgelezen...
Die begonnen al in 2010...en bevatten veel goed leesvoer!!!
Ik vat dan ook wat onderwerpen samen en hoop(want ook ik vind dat moeilijk) dat ik duidelijk neer kan en mag schrijven wat ik bedoel.

Als ik even de overspelige vrouw neem uit de Bijbel...
Inderdaad God vergat haar haar zonden...maar Hij zei er wat bij....
""Gaat heen ...EN ZONDIG NIET MEER!!!!
Dus...hij was het zeker niet eens met wat ze had gedaan...Hij noemde het zonde...
Maar er was vergeving....
Zo denk ik ook aan de woorden...
Als we soms uit zwakheid in zonde vallen, zo mogen we niet twijfelen aan Gods genade,MAAR....OOK NIET DOORGAAN MET DIE ZONDE!!!( er niet in blijven liggen)
Dat is het denk ik ook wat Flowerful bedoeld!!!
Ik kan natuurlijk denken 70x7 maal kan ik wel zondigen...vergeven wordt het toch...Dat zou te makkelijk zijn!!!
Al vele malen ben ik door mensen erop gewezen...Kijk eens naar David..
Een kind van God...moet je zien wat hij deed...hij nam Bathseba als vrouw..dus.....????
David heeft dat toch ook ondervonden in zijn leven...
God vergaf Hem het wel, maar ook moest hij die gevolgen van zijn zonden ervaren....Nee...David hoefde niet te sterven, maar zijn kind moest wel sterven!!!
Er staat ook in de bijbel....EN DEZE ZAAK WAS KWAAD IN DE OGEN VAN GOD!!!
Wat ik hier nu allemaal mee bedoel??
We kunnen veel dingen in ons leven fout en verkeerd gedaan hebben...
Er is vergeving...er kan vergeving zijn...
Maar als dat ons NOOD wordt er we er spijt van hebben...
Het is niet goed om God als een soort boeman te zien, maar waken we ervoor om dan meteen ook niet te denken of te zeggen...(heel makkelijk)
Hij zal me alles wel vergeven...
Natuurlijk KAN Hij dat...en WIL dat ook...maar we moeten wel zelf ook met die fouten over de brug komen...
Het is maar niet makkelijk om voor de zoveelste keer te zeggen...Ach ja...het zal me wel vergeven zijn....(gewoon dus automatisch denken)

En dat...zie ik helaas toch wel veel meer....
Ik zou er veel meer over willen schrijven...maar ook ik vind het moeilijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 15:30
 
FLOWERFUL304 schreef:
Krampachtig is het niet, hoor!. En je kan zeer zeker je leven in het hiernamaals verspelen. Daar ik mij daar bewust van ben, kies ik ervoor om dat smalle pad te bewandelen waar niet alles kan, door de bijbelse principes toe te passen in mijn leven en de bijbel als voorbeeld voor ogen te houden.
Het is net als in een huwelijk. Als men getrouwd is houdt men rekening met elkaar bv waar die wel en niet van houdt, verantwoording aan elkaar te geven, elkaar gelukkig te maken etc.

Ik heb er bewondering voor, maar vind je tevens moedig...
Maar het is God die je kracht geeft...
Het staat er niet voor niets...de wereld zal je haten...(versta me goed)
Je zult vervolging en verdrukking ondervinden omdat je God wil volgen...
Maar hebt goede moed...Hij heeft die wereld overwonnen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 16:13
 
ZEELAND736 schreef:
Ik heb er bewondering voor, maar vind je tevens moedig...
Maar het is God die je kracht geeft...
Het staat er niet voor niets...de wereld zal je haten...(versta me goed)
Je zult vervolging en verdrukking ondervinden omdat je God wil volgen...
Maar hebt goede moed...Hij heeft die wereld overwonnen...

En omdat HIJ die wereld overwonnen heeft, KAN niets ons scheiden van Zijn Liefde.
Wat Hij gekocht heeft, kunnen wij zelf nooit verdienen, en daarmee ook niet verliezen. Zijn Liefde verspelen kan gewoon niet, maar leven naar Zijn wil is ook niet om het hiernamaals. Het Leven IS Christus, en ook al kan een mens in zonde vallen, God laat nooit los wat Hij eens begon.

En die vervolging, verdrukking, enz. is niet iets wat ik kan overwinnen, dat is een gegeven dat dat komt. Maar daartegenover staat, dat een woning is bereid, niet met handen gemaakt, maar door God in de hemel. En dus is ons tijdelijk leven een reis over de Enige weg, die naar God leid. en daar gaat het om, om Zijn eer, omdat Hij het waard is, niet om iets wat ik moet verdienen, of wat ik kan verspelen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 16:30
 
ZEELAND736 schreef:
Dus ze mag geen 26 zijn???

Wie weet is een ouder iemand nog wel beter voor me. I dont know. Never tried haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 16:41
 
[quote=ZEELAND736]Zeeland, ik kan een eind meegaan in wat je denkt en hier opschrijft.
Wat ik me hierbij afvraag, is, wat is ONS doel met ons leven, met onze handel, met onze wandel?

Allereerst hebben we als mensen de taak, om waardevol met het leven om te gaan, dat geld voor mens, natuur, dier, en wat al.
Stapje dichterbij, onze naaste. Liefhebben als jezelf, dat is allereerst kennen. Ken je iemand niet, dan is liefhebben niet mogelijk. Dat is eerlijk en waardevol met het leven van de naaste omgaan.
En dan HET Leven, om God lief te hebben in alles, dat bestaat er in, dat we Hem kennen. En Hem kennen, is HEM Liefhebben, want het is onmogelijk de Liefde te kennen, en die niet te beminnen.

En hoe staan we dan in het leven. Als we het zelf allemaal wel kunnen, dan hebben we alleen met ons zelf te maken. Maar kunnen we het zelf niet meer, dan hebben we te maken met iemand die het ons geeft. En als ik iets krijg, dan mag ik dingen doen uit dankbaarheid omdat ik gekregen heb wat me mogelijk maakt wat ik niet kon. En leven vanuit die dankbaarheid, laat me genieten van Zijn werken. En dan mag ik ook genieten van mensen die God me geeft, niet vanuit verveling en begeerte, waarbij de ene zonde de andere in de hand werkt, maar mag ik alles vertellen aan mijn Vader, en Hem ook daarin de eer geven.
Ik weet, dat alles wat ik doe, gezien word door mijn Vader, dus hoef niets te verbergen, en weet ook, dat Hij weet wie ik ben, Hij heeft me zelf gemaakt. Maar als ik leef buiten die gedachte, en mezelf als meer zie als wat ik ben, dan bedoel ik Zijn eer niet, hou ik geen rekening met Hem, en dwaal ik af. Maar gelukkig, bij die God is altijd weer een weg terug.

Leef ik uit Zijn Liefde, dan heb ik er geen lol in om te zondigen, en me er van af te maken dat het wel weer vergeven zal worden. Zonde is Hem verdriet doen, en betekend Hem, die mijn Liefste wil zijn, pijn doen. Al is het zelfs al vergeven. En dat is als de strijd, van mijn vlees, wat ik altijd bij me heb, wat doen wil wat ik niet wil, en wat niet doen wil wat ik wel wil. En dat verlangen, om daar eens van verlost te zijn, en met een lichaam wat niet meer zondig is, zonder pijn, zonder verdriet, zonder ziekte, volmaakt op te gaan in Hem, dat is HET EEUWIG LEVEN. Maar is ook de strijd in dit leven, om Hem geen verdriet aan te doen met mijn zonden, hoe onmogelijk dat soms ook lijkt, maar tot Zijn eer te leven.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op dinsdag 5 juni 2012, 16:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 17:00
 
WILLEM618 schreef:
En omdat HIJ die wereld overwonnen heeft, KAN niets ons scheiden van Zijn Liefde.
Wat Hij gekocht heeft, kunnen wij zelf nooit verdienen, en daarmee ook niet verliezen. Zijn Liefde verspelen kan gewoon niet, maar leven naar Zijn wil is ook niet om het hiernamaals. Het Leven IS Christus, en ook al kan een mens in zonde vallen, God laat nooit los wat Hij eens begon.

En die vervolging, verdrukking, enz. is niet iets wat ik kan overwinnen, dat is een gegeven dat dat komt. Maar daartegenover staat, dat een woning is bereid, niet met handen gemaakt, maar door God in de hemel. En dus is ons tijdelijk leven een reis over de Enige weg, die naar God leid. en daar gaat het om, om Zijn eer, omdat Hij het waard is, niet om iets wat ik moet verdienen, of wat ik kan verspelen

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Je kunt je redding niet verspelen. Wat je wel zou kunnen verspelen zijn bepaalde beloningen/taken die God je in het hiernamaals geeft. Er staat dat een mens als door vuur gered kan worden. Als iemand die op het laatste nippertje gered wordt. Zoals bijvoorbeeld Lot die uit Sodom werd gered.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 17:21
 
ZEELAND736 schreef:
Als ik even de overspelige vrouw neem uit de Bijbel...
Inderdaad God vergat haar haar zonden...maar Hij zei er wat bij....
""Gaat heen ...EN ZONDIG NIET MEER!!!!
Dus...hij was het zeker niet eens met wat ze had gedaan...Hij noemde het zonde...
Maar er was vergeving....
Zo denk ik ook aan de woorden...
Als we soms uit zwakheid in zonde vallen, zo mogen we niet twijfelen aan Gods genade,MAAR....OOK NIET DOORGAAN MET DIE ZONDE!!!( er niet in blijven liggen)

Dat is het denk ik ook wat Flowerful bedoeld!!!

ik denk eerder dat wat flowerful en ik van mening verschillen in wat je als zonde bestempelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 17:28
 
PIETER619 schreef:
"Oordeel niet op dat gij niet veroordeeld worde" misscien wel de tekst der teksten.

We kunnen aan de hand van de Bijbel elke tekst naar eigen goeddunken gaan interpreteren, maar gaan dan meestal voorbij aan wat Jezus ons heeft voorgeleefd.Zelf heb ik wel commentaar gehad op zaken bij ons in de gemeente, maar vegat het te doen zo als Jezus wil, elkaar bouwen in Zijn Liefde.

Hier worden zaken op het forum behandeld waar elk zijn/haar mening over heeft en daar is niets mis mee. Ben je op grond van wat je geleerd is, het niet echt met elkaar eens en wil je dat uiten, kan men dat beter in een persoonlijke mail doen, maar geen aanvallen zo open en bloot voor iedereen, drijgend met Hel en verdoemenis.

JEZUS OVERWINNING IS NIET VOOR TE STELLEN GROOT. HIJ BEPAALD WIE EEN VOLGELING VAN HEM IS GEWEEST EN WIE HIJ NIET ZAL KENNEN, DAAR MOETEN WIJ MENSEN GEEN OORDEEL OVER GEVEN. Het is goed om te discussieëren, op zo'n manier kan men van elkaar leren. Laten we als christenen alzodanig hier ook met elkaar omgaan.

Gods zegen allemaal.


Je hoeft het toch niet op een forum met elkaar eens te zijn? het is juist het leuke van een forum om eens van gedachten te wisselen......Mensen moeten zich ook niet zo gauw aangesproken voelen door de mening van de ander...het is en blijft de mening van die ander en dat kan je nemen of laten.....
Als ik het niet met Flowerful eens ben is totaal wat anders als dat ik haar veroordeel.....Wie ben ik omdat te doen? En dat is wederzijds....
Ik krijg altijd de indruk dat hier al gauw iets in de persoonlijke sfeer wordt getrokken terwijl het daar helemaal niet omgaat...Het is een uitwisselen van meningen en ja, dat kan wel eens pittig zijn maar dat is toch niet voor iemand persoonlijk...dat is de mening en de visie van iemand die je verder vaak helemaal niet kent.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 17:35
 
VISSER278 schreef:


Alleen als je verkering met me wilt Visser...... Knipoog smiley
Anders komen er praatjes van..... Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3894 3895 3896 3897 3898 3899 3900 ... 6194 Volgende
Pagina 3897 van 6194