ChristianMatch
 


Forum

Niet trouwen met gescheiden vrouw
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3895 3896 3897 3898 3899 3900 3901 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:03
 
ROELANDE345 schreef:
Hoe kan zo'n man die dus een regelrechte gebedsverhoring is nu fout zitten. Ik geloof dat God ook in dit soort situatie's de regie heeft Smiley die vol vragen zit


Nou ja, Roelande, het gaat wel eens fout he? Ondanks dat het een gebedsverhoring is.....
Maar waar gaat het nu toch eigenlijk over? Dat daar al een discussie over kan zijn verbaast me...
Iedereen die gescheiden is weet dat een scheiding niet zo maar iets is....is vaak een proces van jaren eer je al zo'n stap neemt en dan zou per definitie ander geluk niet voor je weggelegd zijn op Bijbelse gronden?
Ik geloof in een liefdevolle God die niemand zijn geluk zal of wil ontzeggen.........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 5 juni 2012, 19:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:03
 
Ik ben mijn huis aan het vernieuwen.
Dus alles eruit, ook vloer, kasten etc. Behalve mijn bed, pc en tv.

Maar ja, al mijn spullen liggen nu op een grote hoop. Uitzoeken, dingen wegooien, naar de schuur brengen. Schilderen, schoonmaken, etc.

Eigenlijk verhuizen in mijn eigen huis.

Maar ja, omdat het zoveel is, wat ik moet doen, voor mijn nieuwe spullen komen vanaf de 21ste, wist ik niet meer waar ik nu moet beginnen.
Dus toen deed ik helemaal niets meer en zat me te vervelen achter de pc.
Want 't is erg eenzaam, om de hele dag in je huis te werken en dan 's avonds ook alleen.

Dus toen belde ik een broeder(vriend die ik 100% vertrouw en waar ik mee omga als familie) op. En die komt nu naar me toe om een paar dagen mij te helpen, helemaal uit de andere kant van Nederland.
Gewoon, omdat ie dat wil, zomaar, zonder iets ervoor terug ofzo.

En dat vind ik wel zo lief en zie ik als gebedsverhoring, want met z'n tweetjes is het veel gezelliger, en als je dan de hele dag hebt gewerkt, kan je 's avonds gezellig saampies eten en tv kijken. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:06
 
FLOWERFUL304 schreef:
Wel om verschillende redenen is hij aan het kruis voor ons gegaan. Heel veel om daarover uit te leggen. Belangrijkste rede is dat wij door zijn bloed verzoend konden worden met God en wij zijn redding in Christus konden accepteren door onze bekering en zijn juk op ons te nemen. Bekering door de oude mens uit te doen en de nieuwe mens aan te doen.
Paulus spreekt in hieronder tot gelovigen:

1tes4: 1-12-> 1 Broeders en zusters, in naam van de Heer Jezus vragen we u met klem te leven zoals wij het u hebben geleerd, dus zo dat het God behaagt. U doet dat al, maar wij sporen u aan het nog veel meer te doen. 2 U kent de voorschriften die wij u op gezag van de Heer Jezus hebben gegeven. 3 Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, 4 dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen 5 en dat u niet zoals de ongelovigen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. 6 Schaad of bedrieg uw broeder of zuster in dit opzicht niet, want de Heer vergeldt dit alles, zoals wij u vroeger al nadrukkelijk hebben voorgehouden. 7 God heeft ons niet geroepen tot zedeloosheid, maar tot een heilig leven. 8 Dus wie deze voorschriften verwerpt, verwerpt niet een mens, maar God, die u zijn heilige Geest geeft.

kol3:1-6-> Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, gezeten aan de rechterhand Gods. 2 Bedenkt de dingen, die boven zijn, niet die op de aarde zijn. 3 Want gij zijt gestorven en uw leven is verborgen met Christus in God. 4 Wanneer Christus verschijnt, die ons leven is, zult ook gij met Hem verschijnen in heerlijkheid.

Het nieuwe leven (=in Christus, na bekering)

5 Doodt dan de leden, die op de aarde zijn: hoererij, onreinheid, hartstocht, boze begeerte en de hebzucht, die niet anders is dan afgoderij, 6 om welke dingen de toorn Gods komt. 7 Daarin hebt ook gij eertijds gewandeld, toen gij erin leefdet. 8 Maar thans moet ook gij dit alles wegdoen: toorn, heftigheid, kwaadaardigheid, laster en vuile taal uit uw mond. 9 Liegt niet meer tegen elkander, daar gij de oude mens met zijn praktijken afgelegd, 10 en de nieuwe aangedaan hebt, die vernieuwd wordt tot volle kennis naar het beeld van zijn Schepper,

God zal ons niet dwingen te leven zoals de bijbel ons als richtlijn geeft. De bijbel is ons tot voorbeeld gegeven om [u]indien
wij dat willen na te volgen en toe te passen in ons leven.

Ik heb je al eens aangegeven dat jou mening over hoererij en ontucht in een ander kader zitten dan mijn interpretatie.
Zijn wet, de 10 geboden in het kader van naastenliefde, boeit me meer.
En dat in toepassing van Kor 13
Voeg daar nog een vers aan toe zoals 1 Petrus 4vers 8
(heb bovenal bestendige liefde jegens elkander, want liefde bedekt tal van zonden) en dan is men al een heel eind op het "smalle pad"

Ik vroeg je alleen maar... als je jezelf zo kan "heiligen" en je uit eigen werk en prestatie het "smalle" pad kan bewandelen, waarom Jezus dan heeft moeten sterven. Je kan het blijkbaar zelf.
Jezus stierf aan het kruis als losprijs voor allen die in Hem "geloven" en Hem volgen. Wat een verlossing.
zijn juk is sturing,
een juk dient dat een sterkere os de zwakkere steunt en mede stuurt op weg. zo stuurt de Heilige Geest ons op onze weg.
Met Hem, door Hem

Ik heb best respect voor ieders mening over seksualiteit, maar als je jou interpretatie als norm gaat stellen voor het behouden zijn, en nog erger, uit eigen verdienste... je kan me daarin echt niet overtuigen.
Voor mij blijft het hoogmoed als je denkt de hemel te "verdienen"
Jezus komt toe alle eer.

Jammer dat je bij Kol 3 stopt bij vers 10, net de verzen die erna komen kunnen jou interpretatie verruimen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:26
 
ZEELAND736 schreef:
ik wilde reageren op dit stukje maar merk dat ik dat erg moeilijk vind. ik begrijp best wel wat ze wil zeggen. maar ook wat Hannah probeert te zeggen. waardoor ik de indruk heb dat hier Liefde met liefde door elkaar gegooid wordt.

Dit Zijn even de woorden van Tineke die ik heb gekopieerd...

DAAR kan ik me wel in vinden...ook al vind ze het moeilijk om de juiste woorden te vinden...( en dit tegen flowerful gezegd)
Maar juist alleen al door dat te zeggen vind je de juiste snaar...
Geen verwijt...geen scherpe opmerkingen...
Vanmiddag heb ik juist weer eens wat oude topics doorgelezen...
Die begonnen al in 2010...en bevatten veel goed leesvoer!!!
Ik vat dan ook wat onderwerpen samen en hoop(want ook ik vind dat moeilijk) dat ik duidelijk neer kan en mag schrijven wat ik bedoel.

Als ik even de overspelige vrouw neem uit de Bijbel...
Inderdaad God vergat haar haar zonden...maar Hij zei er wat bij....
""Gaat heen ...EN ZONDIG NIET MEER!!!!
Dus...hij was het zeker niet eens met wat ze had gedaan...Hij noemde het zonde...
Maar er was vergeving....
Zo denk ik ook aan de woorden...
Als we soms uit zwakheid in zonde vallen, zo mogen we niet twijfelen aan Gods genade,MAAR....OOK NIET DOORGAAN MET DIE ZONDE!!!( er niet in blijven liggen)
Dat is het denk ik ook wat Flowerful bedoeld!!!
Ik kan natuurlijk denken 70x7 maal kan ik wel zondigen...vergeven wordt het toch...Dat zou te makkelijk zijn!!!
Al vele malen ben ik door mensen erop gewezen...Kijk eens naar David..
Een kind van God...moet je zien wat hij deed...hij nam Bathseba als vrouw..dus.....????
David heeft dat toch ook ondervonden in zijn leven...
God vergaf Hem het wel, maar ook moest hij die gevolgen van zijn zonden ervaren....Nee...David hoefde niet te sterven, maar zijn kind moest wel sterven!!!
Er staat ook in de bijbel....EN DEZE ZAAK WAS KWAAD IN DE OGEN VAN GOD!!!
Wat ik hier nu allemaal mee bedoel??
We kunnen veel dingen in ons leven fout en verkeerd gedaan hebben...
Er is vergeving...er kan vergeving zijn...
Maar als dat ons NOOD wordt er we er spijt van hebben...
Het is niet goed om God als een soort boeman te zien, maar waken we ervoor om dan meteen ook niet te denken of te zeggen...(heel makkelijk)
Hij zal me alles wel vergeven...
Natuurlijk KAN Hij dat...en WIL dat ook...maar we moeten wel zelf ook met die fouten over de brug komen...
Het is maar niet makkelijk om voor de zoveelste keer te zeggen...Ach ja...het zal me wel vergeven zijn....(gewoon dus automatisch denken)

En dat...zie ik helaas toch wel veel meer....
Ik zou er veel meer over willen schrijven...maar ook ik vind het moeilijk...

Ik ben van mening dat het oneens zijn steeds te maken heeft met de interpretatie van wat zonde IS.
Bij overspel, moord, stelen en ga zo maar verder zijn de 10 geboden duidelijk. Nog sterker, Jezus geeft aan dat ze al zonde zijn als ze ook in je hart aanwezig zijn, zoals het begeren van een anders vrouw/man.
God kent onze hartsinstelling.
Deze geboden zijn gericht op naastenliefde.
De voorbeelden die je nu aangeeft hebben "toevallig" betrekking op één van die 10 geboden. Overspel en moord. Hierover moet je niet twijfelen over een zonde die gebeurt is.
Ik kan alleen maar leren hieruit dat deze geboden al zeer ernstig moeilijk zijn om te volbrengen, zoniet onmogelijk zonder sturing van de Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Alleen als je verkering met me wilt Visser...... Knipoog smiley
Anders komen er praatjes van..... Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

en dan ben je nog niet eens gehuwd, mag je dan onder één dak doorbrengen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENDRIKA148





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:33
 
SHANITA130 schreef:
Ik wil je helpen,o,Mijn kind
je last mag je Mij geven
Al je zorgen neem ik op Mij
Op heel je weg door het leven

Maar weet een ding,onthoud het goed
Jouw tobben zal niet baten
Jouw lasten kan ik dragen slechts
als jij ze los wil laten

Met name dit stukje onder andere. Ik heb regelmatig moeite met vertrouwen van mensen. en dan wel zo, dat het gevallen zijn, waarin een 'gewoon' iemand de zaken wel zou vertrouwen.

Ja, gewoon voor God neerleggen. Trouwens alles waar ik me zorgen om maakte laatste jaren, daar is alles gewoon gegaan hoe het had moeten gaan. dus mij gewoon voor niets zorgen zitten maken.

Ja, komt ook door ervaringen als kind, als je zelfs je eigen vader niet kan vertrouwen.

Maar ik zal 't doen, bedankt voor je gedicht.

Weet hoe je je voelt hoor,heb ook geen vertouwen in mensen.Maar ook dat is gelukkig de laatste jaren wel gegroeid maar je blijft altijd op je hoede.

Maar er is 1 die we WEL kunnen vertrouwen en die ons nooit iets zal aan doen of in de steek laten.Die onze Vader wil zijn..En daar moeten we troost en de kracht vandaan halen.

Heb het graag gedaan hoor ,het plaatsen van dit gedicht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:39
 
WILLEMIJN232 schreef:
Alleen als je verkering met me wilt Visser...... Knipoog smiley
Anders komen er praatjes van..... Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


dat noemen ze nou met een mooi woord "chantage" willemijn!!


(nah nah visser...............mijn vraag is nog niet door willemijn beantwoord)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS423





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:48
 

Juist omdat elke scheiding anders verloopt, is deze dag erop gericht dat je als moeder altijd in relatie blijft met de vader van de kinderen, en dat je daar iets mee moet.

De dag is niet zozeer gericht op het verwerken van emoties, maar op het nemen van je verantwoordelijkheid als moeder:
over je eigen leven en dat van je kinderen.

Het belooft een stevige en inhoudelijke dag te worden met leuke verrassingen en een goede verzorging.

Hans Groeneboer (therapeut) geeft een lezing over hoe God in je gebrokenheid toch met jou tot Zijn doel kan komen.
Er zijn workshops, en er is tijd voor ontmoeting met elkaar.

Datum: zaterdag 27 oktober 2012
Plaats: Doorn, Landgoed Zonneheuvel
kosten: €32,50 incl. lunch, koffie en thee (excl. reseveringskosten)
Meer info en reserveren: EO.nl/eva

God bless,
Roos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:12
 
ZEELAND: ik wilde reageren op dit stukje maar merk dat ik dat erg moeilijk vind. ik begrijp best wel wat ze wil zeggen. maar ook wat Hannah probeert te zeggen. waardoor ik de indruk heb dat hier Liefde met liefde door elkaar gegooid wordt.

Dit Zijn even de woorden van Tineke die ik heb gekopieerd...

DAAR kan ik me wel in vinden...ook al vind ze het moeilijk om de juiste woorden te vinden...( en dit tegen flowerful gezegd)

enzovoort..

En zo zie je maar, er zitten wel degelijk 2 kanten aan de zaak, FLOWERFUL neemt dingen in de bijbel wel weer heel serieus en daar is ook wat voor te zeggen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:15
 
WILLEMIJN232 schreef:
Alleen als je verkering met me wilt Visser...... Knipoog smiley
Anders komen er praatjes van..... Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Dan wordt het een VW-tje. Knipoog smiley

Thomas Engeltje smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 5 juni 2012, 19:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:17
 
De Bijbel serieus nemen en hem correct toepassen kon maar Een Iemand. Hij wist natuurlijk precies wat Gods bedoeling met de wet was en Hij was de vervulling van het gehele oude testament.

Achter elk woord in de Bijbel staat een Naam. Jezus Christus. Gezonden door God omdat Hij deze wereld lief had.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:21
 
XABIA794 schreef:
Ik heb je al eens aangegeven dat jou mening over hoererij en ontucht in een ander kader zitten dan mijn interpretatie.
Zijn wet, de 10 geboden in het kader van naastenliefde, boeit me meer.
En dat in toepassing van Kor 13
Voeg daar nog een vers aan toe zoals 1 Petrus 4vers 8
(heb bovenal bestendige liefde jegens elkander, want liefde bedekt tal van zonden) en dan is men al een heel eind op het "smalle pad"

Ik vroeg je alleen maar... als je jezelf zo kan "heiligen" en je uit eigen werk en prestatie het "smalle" pad kan bewandelen, waarom Jezus dan heeft moeten sterven. Je kan het blijkbaar zelf.
Jezus stierf aan het kruis als losprijs voor allen die in Hem "geloven" en Hem volgen. Wat een verlossing.
zijn juk is sturing,
een juk dient dat een sterkere os de zwakkere steunt en mede stuurt op weg. zo stuurt de Heilige Geest ons op onze weg.
Met Hem, door Hem

Ik heb best respect voor ieders mening over seksualiteit, maar als je jou interpretatie als norm gaat stellen voor het behouden zijn, en nog erger, uit eigen verdienste... je kan me daarin echt niet overtuigen.
Voor mij blijft het hoogmoed als je denkt de hemel te "verdienen"
Jezus komt toe alle eer.

Jammer dat je bij Kol 3 stopt bij vers 10, net de verzen die erna komen kunnen jou interpretatie verruimen

Ik hoef je ook niet te overtuigen dat is niet aan mij om te doen. Dat het een smal pad is zie tekst:

mat 7:13 ->Ingaan in het Koninkrijk der hemelen ->
13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:21
 
'' Een verlangen naar iets of iemand kan een afgod worden, wanneer we dan tot God gaan om dat ene verlangen, vragen we God eigenlijk om ons die afgod te geven en dat is nu juist niet Gods bedoeling''

'' Een verlangen naar iets of iemand kan een ketting zijn, kan je zo in beslag nemen dat je verkeerde keuzes maakt en je hele denken er door beheerst wordt.''

'' De waarschuwingslichten van een brug staan vlak voor de brug opgesteld. Zo is het ook voor veel andere zaken die gevaarlijk kunnen zijn in het leven. Als je er heel dichtbij komt, hoor je steeds meer bellen rinkelen en zie je de lichten steeds feller worden. Er is zelfs een slagboom die je wil tegenhouden. Negeer je die tekenen allemaal dan moet je niet raar opkijken als je te water raakt''
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:22
 
ik had het onlangs ook...
enkele leukerds van CM kwamen hier zo ook eens een weekend helpen met mijn tuin. Onbegonnen werk voor me.
Men haag is weer een haag ipv een bos Knipoog smiley
thnks Clown smiley


Laatst aangepast door
XABIA794
op dinsdag 5 juni 2012, 21:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:29
 
FLOWERFUL304 schreef:
Ik hoef je ook niet te overtuigen dat is niet aan mij om te doen. Dat het een smal pad is zie tekst:

mat 7:13 ->Ingaan in het Koninkrijk der hemelen ->
13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.

Smiley met dichtgeplakte mond
Ik kan echt niks met jou bijbelvers-stenen.
Het doet me echt verdriet dat je alles uit zijn verband haalt. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:36
 
WILLEM618 schreef:
En omdat HIJ die wereld overwonnen heeft, KAN niets ons scheiden van Zijn Liefde.
Wat Hij gekocht heeft, kunnen wij zelf nooit verdienen, en daarmee ook niet verliezen. Zijn Liefde verspelen kan gewoon niet, maar leven naar Zijn wil is ook niet om het hiernamaals. Het Leven IS Christus, en ook al kan een mens in zonde vallen, God laat nooit los wat Hij eens begon.

Prachtig Willem... en zo waar. Geen Bijbel plus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:37
 
THOMAS968 schreef:
Dan wordt het een VW-tje. Knipoog smiley

Thomas Engeltje smiley

volkswagens van de V&W ??
kennie goed zijn!! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:39
 
JOL252 schreef:
Prachtig Willem... en zo waar. Geen Bijbel plus.

Precies. De rijke jongeling leefde ook keurig de geboden na, maar het ontbrak hem aan een ding en dat was overgave aan Jezus. Je zou die rijkdom kunnen vertalen met zijn eigen verworven gerechtigheid.

Paulus zegt het ook in een van zijn brieven. Hij zou alles wel willen verliezen om Christus te winnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:15
 
MANNA420 schreef:
Precies. De rijke jongeling leefde ook keurig de geboden na, maar het ontbrak hem aan één ding en dat was overgave aan Jezus. Je zou die rijkdom kunnen vertalen met zijn eigen verworven gerechtigheid.

Paulus zegt het ook in een van zijn brieven. Hij zou alles wel willen verliezen om Christus te winnen.

mooi voorbeeld dat je noemt, manna!
reken maar dat die rijke jongeling enorme moeite heeft gedaan om te kunnen zeggen;

zie; al deze geboden heb ik gehouden, zelfs van mijn jeugd af aan; wat ontbreekt me nog?

confronterend antwoordt Jezus dan;
verkoop alles wat je hebt......en VOLG MIJ!!

heb je zo goed je best gedaan; elke dag van je leven, om te leven zo Hij van je vraagt; jezelf genoegens ontzegt; je ingezet van je tenen tot het puntje van je hoofdhaar, en het is je nog best redelijk gelukt ook, als je het zeggen mag....................en dan zegt Jezus; volg Mij??? Geschokte, onthutste smiley

je zou toch verdrietig van Hem weglopen?
hoe kán Hij!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:22
 
HANNAH810 schreef:
mooi voorbeeld dat je noemt, manna!
reken maar dat die rijke jongeling enorme moeite heeft gedaan om te kunnen zeggen;

zie; al deze geboden heb ik gehouden, zelfs van mijn jeugd af aan; wat ontbreekt me nog?

confronterend antwoordt Jezus dan;
verkoop alles wat je hebt......en VOLG MIJ!!

heb je zo goed je best gedaan; elke dag van je leven, om te leven zo Hij van je vraagt; jezelf genoegens ontzegt; je ingezet van je tenen tot het puntje van je hoofdhaar, en het is je nog best redelijk gelukt ook, als je het zeggen mag....................en dan zegt Jezus; volg Mij??? Geschokte, onthutste smiley

je zou toch verdrietig van Hem weglopen?
hoe kán Hij!!

Precies en God had deze jongeman blijkbaar rijk gezegend in materieel opzicht, alleen de jongen vond dat hij dat zelf verdiend had en er dus recht op had. Hij was niet bereid om offers te brengen. Zijn rijkdom was zijn afgod geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:22
 
dubbelpost

Laatst aangepast door
MANNA420
op dinsdag 5 juni 2012, 20:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:26
 
ZEELAND736 schreef:
Ik heb er bewondering voor, maar vind je tevens moedig...
Maar het is God die je kracht geeft...
Het staat er niet voor niets...de wereld zal je haten...(versta me goed)
Je zult vervolging en verdrukking ondervinden omdat je God wil volgen...
Maar hebt goede moed...Hij heeft die wereld overwonnen...

idd God geeft mij de kracht en de moed om op deze manier te leven. Engeltje smiley Ik leef deze manier eigenlijk voor mn eigen belang met alle gevolgen van dien hier op aarde. Het heeft geen zin de wereld te winnen en Hem te verliezen. Waarachtige christen zullen zeker wel verdrukking ondervinden, zij die geen compromie sluiten. Het zal moeilijker worden voor waarachtige christen om Jezus te volgen in komende tijden. En zijn er niet die dat ondervinden hedendaags tot de dood. In de toekomst zullen ze zelfs onthoofd worden en zelfs verraden worden door zo called broeders in christus. Maar is Hij het niet waard? Of nog beter, is mijn eigen belang id de eeuwigheid het niet waard?


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 5 juni 2012, 20:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:27
 
MANNA420 schreef:
Precies en God had deze jongeman blijkbaar rijk gezegend in materieel opzicht, alleen de jongen vond dat hij dat zelf verdiend had en er dus recht op had. Hij was niet bereid om offers te brengen. Zijn rijkdom was zijn afgod geworden.


nu ben ik het denk ik even niet met je eens;
ik denk dat hij wel degelijk bereid was offers te brengen, manna!
alleen..................als Jezus vroeg om alles weg te doen, en opnieuw te beginnen, was alles waar hij zo enorm voor gestreden heeft voorniets geweest;
voor niets jezelf helemaal weggecijfert om de zaligheid "te behouden"
voor niets, helemaal voor niets, dat hij zich genoegens ontzegt heeft, om maar bij de Heere Jezus / God in de gunst te komen.
zijn hele leven had hij zo enorm zijn best gedaan; van zijn jeugd af aan;
en dan..........ALLES VOOR NIETS GEWEEST?

Jezus mocht veel van hem vragen, maar dit was té veel!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:27
 
XABIA794 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond
Ik kan echt niks met jou bijbelvers-stenen.
Het doet me echt verdriet dat je alles uit zijn verband haalt. Smiley die vol vragen zit

om ook even een paar tegenteksten toe te voegen: er staan in Jezus'geslachtsregeister 3 vrouwen die daar dus eigenlijk niet kunnen staan als je er van uit gaat dat je lichaam heilig dient te blijven en dat alle vleselijke lusten naar de hel leiden, te weten:
Rachab, de hoer....
Tamar, de schoondochter van Juda, stamvader van Jezus!
en Ruth, de moabitische......een kind, als je dat gaat uit zoeken, afkomstig uit een incestieuze relatie van Lot en zijn dochter......
Dus.....
heiliging? vleselijke lusten? Jezus afkomst kent ze ook....wie zijn wij????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:28
 
MANNA420 schreef:
Precies en God had deze jongeman blijkbaar rijk gezegend in materieel opzicht, alleen de jongen vond dat hij dat zelf verdiend had en er dus recht op had. Hij was niet bereid om offers te brengen. Zijn rijkdom was zijn afgod geworden.


Hoe vertaal je die tekst dan naar je eigen leven? Wat voor offers breng jij?
Ik werk en verdien ook en geniet er ook van omdat ik er hard voor werk.....
maar dat mag niet?.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:29
 
Het kleine Huis Op De Prairie.

EEn serie van 9 seizoenen. Je ziet de spelers ook gewoon 9 jaar ouder worden.

Over een Poiniersfamilie in amerika, in de 19de eeuw.

Zo echt, zo liefdevol, zo leuk, zo spannend, alles wat positief is en toch ook met spanning.
Een heerlijke serie, op dvd en blue ray Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:29
 
FLOWERFUL304 schreef:
Ik hoef je ook niet te overtuigen dat is niet aan mij om te doen. Dat het een smal pad is zie tekst:

mat 7:13 ->Ingaan in het Koninkrijk der hemelen ->
13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.

Matth. 7: 1-5.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:34
 
FLOWERFUL304 schreef:
idd God geeft mij de kracht en de moed om op deze manier te leven. Engeltje smiley Ik leef deze manier eigenlijk voor mn eigen belang met alle gevolgen van dien. Het heeft geen zin de wereld te winnen en Hem te verliezen. Waarachtige christen zullen zeker wel verdrukking ondervinden, zij die geen compromie sluiten. Het zal moeilijker worden voor waarachtige christen om Jezus te volgen in komende tijden. En zijn er niet die dat ondervinden hedendaags tot de dood. In de toekomst zullen ze zelfs onthoofd worden en zelfs verraden worden door zo called broeders in christus. Maar is Hij het niet waard? Of nog beter, is mijn eigen belang id de eeuwigheid het niet waard?

mooie reactie, flowerful!
Ik heb dezelfde ervaring; God geeft ons de moed en kracht om het goede te doen! en ja; dat is wel eens lastig, dat klopt.

we mogen Hem in liefde volgen, met een hart dat vol is van Zijn liefdevolle warmte.
niet om ons eigen belang; maar omdat ons hart naar Hem uitgaat en Hij het meer dan waard is.
en het mooie is; in alles wat je op je pad tegen komt, wil Hij je er doorheen helpen; soms heel mooi, byzonder en wonderlijk om dat te ervaren!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:43
 
TINK100 schreef:
Matth. 7: 1-5.........

1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet? 4 Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen: Laat mij de splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is? 5 Huichelaar, doe eerst de balk uit uw oog weg, dan zult gij scherp kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder weg te doen. 6 Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren.
Gebedsverhoring
7 Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA830





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:44
 
We dwalen steeds verder af van het onderwerp.
Jammer dat iedereen zo tegen elkaar doet.
Dit is totaal niet wat ik bedoelt heb toen ik het onderwerp begon.
(Alleen onder een andere naam).
Ik hoop dat we bij het topic nu kunnen blijven en elkaar in liefde kunnen verdragen.

Maria die het beste met iedereen voor heeft!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3895 3896 3897 3898 3899 3900 3901 ... 6194 Volgende
Pagina 3898 van 6194