ChristianMatch
 


Forum

bid voor mijn
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:43
 
CHATULIEM619 schreef:
Het moeilijkste gebed is bidden voor de wil van de mens



God weet wat er zich allemaal afspeelt bij Henk.
Is het dan toch moeilijk om voor/met hem te bidden voor herstel contact?
Lijkt erop we eigenlijk niet meer kunnen bidden voor /met elkaar, voor oplossingen in relaties.
Waar blijft de naastenliefde?


Jij als voorganger van een gemeente zou moeten weten hoe je kunt bidden,en waarvoor.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 17 december 2009, 21:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BULLDOG524





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:46
 
MARISKA601 schreef:
God weet wat er zich allemaal afspeelt bij Henk.
Is het dan toch moeilijk om voor/met hem te bidden voor herstel contact?
Lijkt erop we eigenlijk niet meer kunnen bidden voor /met elkaar, voor oplossingen in relaties.
Waar blijft de naastenliefde?

Ik denk dat er ondertussen genoeg over is gezegd Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:55
 
BULLDOG524 schreef:
Ik denk dat er ondertussen genoeg over is gezegd Zieke smiley

Mijn idee, zo denk ik er dus ook over. Ik vind dat er nogal een drama van gemaakt wordt, daar help je Henk ook echt niet mee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 22:17
 
MARISKA601 schreef:
God weet wat er zich allemaal afspeelt bij Henk.
Is het dan toch moeilijk om voor/met hem te bidden voor herstel contact?
Lijkt erop we eigenlijk niet meer kunnen bidden voor /met elkaar, voor oplossingen in relaties.
Waar blijft de naastenliefde?


Jij als voorganger van een gemeente zou moeten weten hoe je kunt bidden,en waarvoor.
Als voorganger neem ik gebed altijd serieus. Zo seerieus, dat als ik er moeite mee heb, of in dit geval huiverig ben ik dat ook zo durf te benoemen. God neemt ons gebed ook serieus, dus wij mogen ons ook afvragen of we wel goed bidden.We kunnen heel goed bidden vanuit onze eigen natuur, en dan worden gebeden niet verhoord. Ik neem niet alleen de mens serieus, maar ook God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BULLDOG524





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 22:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Als voorganger neem ik gebed altijd serieus. Zo seerieus, dat als ik er moeite mee heb, of in dit geval huiverig ben ik dat ook zo durf te benoemen. God neemt ons gebed ook serieus, dus wij mogen ons ook afvragen of we wel goed bidden.We kunnen heel goed bidden vanuit onze eigen natuur, en dan worden gebeden niet verhoord. Ik neem niet alleen de mens serieus, maar ook God.



.

klaar


Laatst aangepast door
BULLDOG524
op donderdag 17 december 2009, 22:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 00:06
 
Ik begrijp dat mijn voorbeeld blijkbaar veel emoties en reacties heeft opgeroepen. Ik heb daar spijt van. Ik had beter geen voorbeeld kunnen noemen.

Voor de rest blijf ik wel achter mijn opmerking staan. Dus wel bidden voor Henk030, en niet lichtzinnig om gaan met waarvoor je bidt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 01:11
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ben ik het met je eens Mary. Een zinnetje heb ik geschreven, en meteen leest iedereen er wat meer in. En dan gaan ze elkaar zitten op te fokken, terwijl als je goed leest het allemaal echt anders bedoeld is.

De vraag om gebed was, dat Henk weer contact kreeg met zijn dochter. En daar ben ik huiverig voor om voor te bidden. Natuurlijk merkt 710 op, dat je wel kunt bidden voor vrede en de zegen van God, maar ik geloof er niet zo in dat je mensen kunt dwingen om weer contact te hebben. En ook niet dat je God kan dwingen. Er is nog zoiets als een vrije wil van de mens.

En in deze situatie zou het ook nog eens verkeerd kunnen werken. Henk is er zo mee bezig, dat als er contact zal komen je nu al kan voorspellen dat het weer mis zal gaan. De verwachtingen zijn nl. te hoog. Een relatie proberen te herstellen vereist veel meer dan alleen maar gebed. Het is nl. het herstellen van vertrouwen en dat kost heel veel tijd. En vooral heel veel van jezelf Henk. Het beste wat je kunt doen, is het loslaten. En dan kan God je de rust en vrede geven. Dat kan pas als je zelf ook erkent dat je dingen verkeerd hebt aangepakt. Geen contact hebben is slechts een symptoom, maar wel een heel belangrijk symptoom. En ik zou me niet zozeer gaan fixeren dat ze geen contact meer met je wil hebben, maar veel meer op de vraag: Waarom? Waar ligt mijn verantwoordelijkheid in deze.

Voor iemand bidden is gemakkelijk. Maar met iemand de strijd aangaan is een heel ander chapiter. En ik denk dat he meer hebt aan iemand die met je de strijd durft te strijden om alles te overwinnen wat je tegenhoudt, dan alleen maar iemand die zegt voor je te bidden en niet verder kijkt dan haar neus lang is.

Nou Chat en Corss ik denk dat ik goed kan lezen. Smiley die vol vragen zit

Maar hier ga je weer een invulling geven en ga je weer een "vloek over deze situatie leggen"
Dit wat je schrijft zeg meer van jou dan van Henk!!!! Kotsende smiley

Het is altijd goed om het in de handen van de Heer te leggen en de Wil van de Vader er over uitbidden, maar dat is al!!!
Jij moet geen invulling gaan doen voor de ander, God is een Soevereine God en een genadevolle God.
Wij leven in de genade tijd. En wat je zegt of spreek kan veel schade doen. Want God sprak en het was er. Zoveel kracht zit er in woorden!!!!!!!

Opnieuw Henk verbreek ik deze vloeken in Jezus Heilige Naam.
En God`s Wil zal hier in geschieden!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 03:53
 
Fil 4,6 Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden.
7 Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.



Heer, dank U dat ik tot U mag komen in Uw naam en dank U voor Uw woord. Dank U Heer dat er in Filippenzen 4 : 6 en 7 staat, dat wij over niets bezorgd hoeven te zijn en U alles mogen vragen wat wij nodig hebben. Dank U Heer, dat er staat dat Uw vrede, Heer, die alle verstand te boven gaat, onze harten en gedachten in Christus Jezus zal bewaren.

Dank U Heer dat dit ook voor Henk030 geldt. Heer U kent hem en kent zijn omstandigheden. Heer U kent zijn hart en het verdriet, dat hij heeft, dat hij zijn dochtertje nu al 2 jaar niet heeft gezien en dat hij niet weet, waarom hij haar niet meer mag zien.Here U weet alles en daarom wil ik bidden voor Henk...ik bid dat licht in deze duisternis komt...Uw Licht Heer en dat hij mag weten wat er aan de hand is en waarom hij zijn dochter niet mag zien en ik bid U ook, dat hij weer contact krijgt met zijn dochter.

Wat er ook aan de hand moge zijn Heer, ik bid maakt U weer alles goed, zodat hij weer een goed contact mag hebben met zijn dochter. Ik vraag U dit in Jezus'naam, Amen !


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 18 december 2009, 14:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 08:43
 
SOLAFIDE630 schreef:
Fil 4,6 Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden.
7 Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.



Heer, dank U dat ik tot U mag komen in Uw naam en dank U voor Uw woord. Dank U Heer dat er in Filippenzen 4 : 6 en 7 staat, dat wij over niets bezorgd hoeven te zijn en U alles mogen vragen wat wij nodig hebben. Dank U Heer, dat er staat dat Uw vrede, Heer, die alle verstand te boven gaat, onze harten en gedachten in Christus Jezus zal bewaren.

Dank U Heer dat dit ook voor Henk030 geldt. Heer U kent Hem en kent zijn omstandigheden. Heer U kent zijn hart en het verdriet, dat hij heeft, dat hij zijn dochtertje nu al 2 jaar niet heeft gezien en dat hij niet weet, waarom hij haar niet meer mag zien.Here U weet alles en daarom wil ik bidden voor Henk...ik bid dat licht in deze duisternis komt...Uw Licht Heer en dat hij mag weten wat er aan de hand is en waarom hij zijn dochter niet mag zien en ik bid U ook, dat hij weer contact krijgt met zijn dochter.

Wat er ook aan de hand moge zijn Heer, ik bid maakt U weer alles goed, zodat hij weer een goed contact mag hebben met zijn dochter. Ik vraag U dit in Jezus'naam, Amen !


AMEN AMEN!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 09:58
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik begrijp dat mijn voorbeeld blijkbaar veel emoties en reacties heeft opgeroepen. Ik heb daar spijt van. Ik had beter geen voorbeeld kunnen noemen.

Voor de rest blijf ik wel achter mijn opmerking staan. Dus wel bidden voor Henk030, en niet lichtzinnig om gaan met waarvoor je bidt.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 23 februari 2011, 10:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 10:24
 
MARY052 schreef:
AMEN AMEN!!!
Ja hier zeg ik ook Amen ja Amen op!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 10:39
 
JILL658 schreef:
Nou Chat en Corss ik denk dat ik goed kan lezen. Smiley die vol vragen zit
Als je goed zou lezen zou je ons niet in een naam noemen. Mijn mening is een andere dan Cross. Waarom leg je dit dan op een hoop?


Quote:
Maar hier ga je weer een invulling geven en ga je weer een "vloek over deze situatie leggen"
Dit wat je schrijft zeg meer van jou dan van Henk!!!! Kotsende smiley

Is dit nu juist niet het probleem van dit conflict? Voor de ander invullen wat hij denkt. Hij zal waarschijnlijk iets anders bedoelen dan wat hij geschreven heeft. En voordat je het weet gaat een uitspraak een eigen leven leiden en wordt het versterkt door negatieve uitspraken onderling. Ik blijf bij mijn standpunt. Ik bid niet zomaar dat iemand gaat veranderen als ik niet meer van de achtergronden weet. En dat hoeft hij niet te vertellen, daar vraag ik niet om, ik geef alleen maar aan dat ik huiverig ben om op deze manier voor deze situatie te bidden. Ik wil bidden naar Gods wil. Je kunt het ermee eens of oneens zijn, maar je moet niet meer lezen dan wat er staat.

Quote:
Wij leven in de genade tijd. En wat je zegt of spreek kan veel schade doen. Want God sprak en het was er. Zoveel kracht zit er in woorden!!!!!!!

Dat geldt dus ook voor jouw uitspraken. En dan zou ik maar goed nadenken over je reacties. Ik vind dat je iedereen met respect moet behandelen en dat is in dit geval niet zo. Je kunt boos zijn, maar ik vind dat je met deze uitspraken veel te ver gegaan bent.

Quote:
Opnieuw Henk verbreek ik deze vloeken in Jezus Heilige Naam.
En God`s Wil zal hier in geschieden!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Aan vervloekingen moeten beschuldigingen ten grondslag liggen. Leg mij uit, waar ik enige beschuldiging uit. Het zijn grove woorden die je gebruikt en zeer onterecht!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 11:47
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik begrijp dat mijn voorbeeld blijkbaar veel emoties en reacties heeft opgeroepen. Ik heb daar spijt van. Ik had beter geen voorbeeld kunnen noemen.

Voor de rest blijf ik wel achter mijn opmerking staan. Dus wel bidden voor Henk030, en niet lichtzinnig om gaan met waarvoor je bidt.


Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 13:06
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik begrijp dat mijn voorbeeld blijkbaar veel emoties en reacties heeft opgeroepen. Ik heb daar spijt van. Ik had beter geen voorbeeld kunnen noemen.

Voor de rest blijf ik wel achter mijn opmerking staan. Dus wel bidden voor Henk030, en niet lichtzinnig om gaan met waarvoor je bidt.
Eigenlijk ben ik heel erg kwaad. De dames kunnen zich wel zo laten gaan hier op het forum, ze kunnen je van alles en nog wat beschuldigen en van hun hoor je niks. En niet omdat je spijt hebt, maar omdat je door deze emotionele uitbarstingen ertoe gedwongen wordt, bied je je excuus aan. Wat je op het forum geschreven hebt is volledig terecht en ik vind ook niet dat je daar afstand van moet doen.

Dames houd u in toom en durf ook eens een keer de minste te zijn. Ik ben er spuugzat van om van allerlei dingen beschuldigd te worden die ik niet geschreven heb!!!!

En dan schrijven ze doodleuk, we zijn tegen roddelen en gaan ze er toch lekker mee door. Een bret voor de kop zeggen we dan.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 18 december 2009, 13:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 15:06
 
CHATULIEM619 schreef:
Eigenlijk ben ik heel erg kwaad. De dames kunnen zich wel zo laten gaan hier op het forum, ze kunnen je van alles en nog wat beschuldigen en van hun hoor je niks. En niet omdat je spijt hebt, maar omdat je door deze emotionele uitbarstingen ertoe gedwongen wordt, bied je je excuus aan. Wat je op het forum geschreven hebt is volledig terecht en ik vind ook niet dat je daar afstand van moet doen.

Dames houd u in toom en durf ook eens een keer de minste te zijn. Ik ben er spuugzat van om van allerlei dingen beschuldigd te worden die ik niet geschreven heb!!!!

En dan schrijven ze doodleuk, we zijn tegen roddelen en gaan ze er toch lekker mee door. Een bret voor de kop zeggen we dan.


Ik beschuldig niemand van iets dat hij/zij niet geschreven heeft.
Ik geloof dat er hier op dit topic van een mug een olifant gemaakt is.
Ik heb aleen mijn mening hier uitgesproken.

Maar laten we maar ophouden over dit topic.
Mij is gebleken dat een ieder anders omgaat met bidden voor/met een ander.
Laten we elkaar daarin respecteren.
Ik wilde duidelijkheid hebben, waarom we niet zo maar voor/met een ander kunnen bidden.
We weten niet wat de wil van God erin is.
Ieder heeft zijn mening laten blijken.
Er is een excuus gemaakt voor een voorbeeld dat bij velen in het verkeerde keelgat schoot.

Wees voorzichtig met wat je het forum zet.
Let op de juiste woordkeus.
Gebruik de juiste intonatie.
Dit voorkomt veel ergernissen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 15:13
 
Voor mij is dit niet klaar. Ik verwacht nu ook eens dat die dames die zo hoog van de hoog bliezen, nu ook eens durven te zeggen, ik ben fout geweest, ik heb niet goed gelezen wat je opgeschreven hebt. En dat ze van tevoren eens een keer nadenken over wat er echt staat in plaats van dat ze in de chatbox gaan zitten te roddelen over dingen die ik niet gezegd heb.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 18 december 2009, 15:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 15:20
 
OFF TOPIC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 15:42
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik begrijp dat mijn voorbeeld blijkbaar veel emoties en reacties heeft opgeroepen. Ik heb daar spijt van. Ik had beter geen voorbeeld kunnen noemen.

Voor de rest blijf ik wel achter mijn opmerking staan. Dus wel bidden voor Henk030, en niet lichtzinnig om gaan met waarvoor je bidt.

Cross ik wil even zeggen dat ik dit heel mooi van je vind...
Dat je hier je excuus wilt maken pleit voor je...
Als ik het er niet mee eens ben zeg ik het ook dus nu ook
top...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 15:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Voor mij is dit niet klaar. Ik verwacht nu ook eens dat die dames die zo hoog van de hoog bliezen, nu ook eens durven te zeggen, ik ben fout geweest, ik heb niet goed gelezen wat je opgeschreven hebt. En dat ze van tevoren eens een keer nadenken over wat er echt staat in plaats van dat ze in de chatbox gaan zitten te roddelen over dingen die ik niet gezegd heb.


Het spijt me CHATULIEM! Ik ben geenzins van plan men excuus waar dan ook maar voor aan te bieden!! Ja ik kan goed lezen, En als je nu nog niet in wilt zien dat jij schrijfstijl/woordkeus niet goed gekozen is dan ligt het bij jou en niet bij mij, En NEE ik heb niet geroddeld ik heb je pv gesproken en heb het er verder niet op de chat over gehad!
En wat Cross betreft... Het getuigd van MOED om excuus aan te bieden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAAS252





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 16:31
 
Beste en lieve ALLEMAAL,

waar zijn we hier als Christenen mee bezig ?
Mag ik jullie vragen mijn ervaringen nav de vraag van Mary ( Christelijk leven - Christen maar niet naar de kerk of heel weinig ?) te lezen en je dan af te gaan vragen of zoiets nav dit , inmiddels behoorlijk afgedwaalde onderwerp, niet nog eens bij iemand kan gebeuren ?

Let wel, ieder van ons wil zijn gelijk hebben en zal dat ongetwijfeld ook hebben, maar dit gaat wel over de rug van Henk, die al genoeg op z'n bordje heeft op dit moment , vandaar zijn hartekreet.

Ennehhh... staan we binnenkort niet stil bij de geboorte van onze verlosser, die ook naar hoeren en tollenaars omkeek ?

Ik wens ons allemaal alvast een zeer vredig en gezegende Kerst.

Klaas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 16:58
 
MARISKA601 schreef:
Ik beschuldig niemand van iets dat hij/zij niet geschreven heeft.
Ik geloof dat er hier op dit topic van een mug een olifant gemaakt is.
Ik heb aleen mijn mening hier uitgesproken.

Nou, als je mij verwijt dat ik als voorganger beter zou moeten weten, vind ik dat wel een beschuldiging. En wie maakte van een mug een olifant????
MARISKA601 schreef:
Wees voorzichtig met wat je het forum zet.
Let op de juiste woordkeus.
Gebruik de juiste intonatie.
Dit voorkomt veel ergernissen.


Als ik jou was zou ik maar eens in de spiegel gaan kijken.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 18 december 2009, 17:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 17:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Nou, als je mij verwijt dat ik als voorganger beter zou moeten weten, vind ik dat wel een beschuldiging. En wie maakte van een mug een olifant????



Als ik jou was zou ik maar eens in de spiegel gaan kijken.


Ik zwijg hier over op het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 17:26
 
OFF TOPIC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 17:59
 
Zo. Slotje dan maar. Zullen we nu gaan bidden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2