ChristianMatch
 


Forum

bid voor mijn
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
HENK030





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:58
 
zal graag willen dat jullie voor mijn bid .Dat ik mijn dochter weer contact met mijn krijg .Het is nu bijna 2 jaar geleden dat ik ze niet gesproke heb wat er is gebeurd weet ik nu nog niet.En ik geloof dat gebed heel veel waarde heb en kracht geef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ISRAEL987





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:13
 
komt wel goed God bless you israel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:17
 
Eerlijk gezegd ben ik er een beetje huiverig voor. Ik weet jullie achtergrond niet en ik zou ook graag het verhaal van je dochter willen horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PAULUS505





Berichten: 118

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:20
 
Ik heb er direct voor Gebeden.
Ik heb geleerd om niet te wachten met voor iemand te bidden, maar dit direct te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:54
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ben ik er een beetje huiverig voor. Ik weet jullie achtergrond niet en ik zou ook graag het verhaal van je dochter willen horen.

Nou Chat, ook al weet je zijn achtergrond niet GOD weet het wel toch?
En als iemand dan gebed vraagt???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KERRY828





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 14:37
 
Beste Henk, blijf sterk in de Here. Hij is diegene die ons de kracht geeft om door tegaan.

Ik zit ook zo'n situatie met mijn jongste kind. Vragen die niet worden beantwoord, maar op een dag wanneer het God beschikt, komt alle puzzelstukjes op hun plek.

Dus blijven bidden en neem het, dag voor dag is de motto dat ik nu na streef.

Jouw oproep is te begrijpen dus ik bid ook voor jou....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK030





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 17:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ben ik er een beetje huiverig voor. Ik weet jullie achtergrond niet en ik zou ook graag het verhaal van je dochter willen horen.

Ik snap dat je er huiverig voor ben je hoord zo vaak rare dingen maar ik kan je zegen dat dat totaal geen spraken van is en ik zal ook graag het verhaal willen horen van mijn dochter dan kan ik er wat mee doen en over praten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 21:38
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ben ik er een beetje huiverig voor. Ik weet jullie achtergrond niet en ik zou ook graag het verhaal van je dochter willen horen.

Ik vind het een gewaagde opmerking.
Je hoeft niet alles te weten chat.
We kunnen het bij God neerleggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 08:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ben ik er een beetje huiverig voor. Ik weet jullie achtergrond niet en ik zou ook graag het verhaal van je dochter willen horen.

Jammer Chat,

Dat je op zo`n open vraag van gebed zo reageer!
Iemand die pijn en verdriet heeft. Een gemis een leegte in iemands leven. Daarnaast de verscheurdheid. Kan ik me zo indenken.

Gelukkig zijn wij niet degene die er over oordelen moeten en zeker jij niet toch.....
Volgens de bijbel staat er oordeel niet of gij zult geoordeeld worden naar jou eigen maatstaven en inzichten Lachende smiley met blinkend witte tanden De indruk die je wekt is dat jij toch de bijbel goed kent Engeltje smiley


Laatst aangepast door
JILL658
op donderdag 17 december 2009, 12:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 08:51
 
HENK030 schreef:
zal graag willen dat jullie voor mijn bid .Dat ik mijn dochter weer contact met mijn krijg .Het is nu bijna 2 jaar geleden dat ik ze niet gesproke heb wat er is gebeurd weet ik nu nog niet.En ik geloof dat gebed heel veel waarde heb en kracht geef

Strekte Henk,

Vreselijk om je kind te missen,
Leg het bij Gods troon neer .
Zeg tot de Vader ga U gang in deze situatie. Uw Wil zal hier in geschieden. Hij gaat voor jou strijden.
Ik bid dat de Vader die lege plek in je zal aan raken en opvullen met zijn Liefde, Rust en Vrede!!!
Veel kracht wijsheid en strekte
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 09:01
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ben ik er een beetje huiverig voor. Ik weet jullie achtergrond niet en ik zou ook graag het verhaal van je dochter willen horen.

Natuurlijk zijn er twee kanten aan een verhaal. Maar bidden om rust, wijsheid en kracht kan toch altijd, ook als we maar 1 kant kennen? Het is, wat de reden ook is, altijd moeilijk om je kind niet meer te zien. Dan heb je alle reden om pijn te ervaren, ongeacht het exacte verhaal. En daar mag voor gebeden worden!

Wat heb je er dan aan om direct het hele verhaal eerst te horen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 09:33
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ben ik er een beetje huiverig voor. Ik weet jullie achtergrond niet en ik zou ook graag het verhaal van je dochter willen horen.

Chat ik wil even kwijt dat ik het zeer spijtig vind om deze reactie van je te lezen...Heb je enig idee hoeveel pijn je iemand kan doen??
Iedereen heeft recht op gebed....
En het is gelukkig niet aan ons om te oordelen...
Wij hoeven niet 2 kanten van het verhaal te horen...
Want nogmaals het is niet aan ons...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 15:17
 
Ik ben het met zowel chatuliem als de anderen eens.
Chatuliem is voorzichtig in met waarvoor hij bid, maar hij kan wel bidden voor Henk030.
Wat als er bijv. misbruik in het spel is geweest en ons gebed is dat het contact tussen Henk030 en zijn dochter mag worden hersteld?? God is wel een verhoorder van gebeden..... Dus laat ons niet te lichtzinnig zijn in wat we vanuit onze emotie bidden. We weten niet alles, en hoeven ook niet alles te weten, en juist daarom is het m.i. verstandig om voorzichtig te zijn in waarvoor we bidden.
Wat Henk710 al zei, we kunnen wel voor Henk030 bidden dat hij rust, wijsheid en kracht mag krijgen ..... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 15:46
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik ben het met zowel chatuliem als de anderen eens.
Chatuliem is voorzichtig in met waarvoor hij bid, maar hij kan wel bidden voor Henk030.
Wat als er bijv. misbruik in het spel is geweest en ons gebed is dat het contact tussen Henk030 en zijn dochter mag worden hersteld?? God is wel een verhoorder van gebeden..... Dus laat ons niet te lichtzinnig zijn in wat we vanuit onze emotie bidden. We weten niet alles, en hoeven ook niet alles te weten, en juist daarom is het m.i. verstandig om voorzichtig te zijn in waarvoor we bidden.
Wat Henk710 al zei, we kunnen wel voor Henk030 bidden dat hij rust, wijsheid en kracht mag krijgen ..... Lachende smiley

Cross, waarom noem je dit voorbeeld?
Deze opmerking kan heel kwetsend zijn.
We weten niet wat er aan de hand is.
Loop jij een beetje te gissen.
Op deze manier kunnen we wel stoppen met bidden voor anderen,
omdat we toch vaak maar dingen maar half horen.

En al zou het waar zijn, van misbruik, dan hoef je zoiets niet op het forum neer te zetten.
Als pastoraal medewerker moet je zeker discreet zijn met wat je hier op het forum neerzet.
In het verleden heb je wel vaker hier dingen neergezegt die prive behoorden te zijn.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 17 december 2009, 15:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 15:49
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik ben het met zowel chatuliem als de anderen eens.
Chatuliem is voorzichtig in met waarvoor hij bid, maar hij kan wel bidden voor Henk030.
Wat als er bijv. misbruik in het spel is geweest en ons gebed is dat het contact tussen Henk030 en zijn dochter mag worden hersteld?? God is wel een verhoorder van gebeden..... Dus laat ons niet te lichtzinnig zijn in wat we vanuit onze emotie bidden. We weten niet alles, en hoeven ook niet alles te weten, en juist daarom is het m.i. verstandig om voorzichtig te zijn in waarvoor we bidden.
Wat Henk710 al zei, we kunnen wel voor Henk030 bidden dat hij rust, wijsheid en kracht mag krijgen ..... Lachende smiley




Hallo zeg, waar zijn we nu helemaal mee bezig?
De opmerking van chatuliem vond ik al vrij ver gaan maar dit slaat echt alles. Ook al staat er bijvoorbeeld,waarom wil je uberhaupt zo over iemand denken!
We weten niet alles nee maar dat gaat ons ook allemaal niet aan!
Er word heel simpel om gebed gevraag, zou iemand die inderdaad zoiets op zn geweten zou hebben dat doen denk jij?
En wat als je zou bidden dat er weer contact mag komen terwijl jou voorbeeld zou kloppen, geloof jij dat God dan door onze gebeden zn dochter naar hem toe stuurt Gefrustreerde smiley
Waarom toch altijd meteen het slechte denken!



Henk, ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je je niet te veel aantrekt van dit soort domme opmerkingen,wat er speelt gaat ons geen bal aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 16:19
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik ben het met zowel chatuliem als de anderen eens.
Chatuliem is voorzichtig in met waarvoor hij bid, maar hij kan wel bidden voor Henk030.
Wat als er bijv. misbruik in het spel is geweest en ons gebed is dat het contact tussen Henk030 en zijn dochter mag worden hersteld?? God is wel een verhoorder van gebeden..... Dus laat ons niet te lichtzinnig zijn in wat we vanuit onze emotie bidden. We weten niet alles, en hoeven ook niet alles te weten, en juist daarom is het m.i. verstandig om voorzichtig te zijn in waarvoor we bidden.
Wat Henk710 al zei, we kunnen wel voor Henk030 bidden dat hij rust, wijsheid en kracht mag krijgen ..... Lachende smiley

ik bid dat jij en Chat de kracht krijgen om sorrij te zeggen tegen Henk hoe jullie hier nu allemaal op reageren en insinueerd.
Kom op waar zijn jullie mee bezig??????
Ik vind dat dit te erg is voor woorden en jullie noemen julie christen. Ga jullie je even schamen zeg!!!!!!!!!!!!!!

Henk voor jou: ik verbreek elke aanklacht tegen jou en elke vloek die hierop gelegd word door dit in Jezus Heilige Naam!
Jezus is redder en geneesheer ook in deze.
Nogmaals sterkte Henk en een knuffel van de Heer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:21
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik ben het met zowel chatuliem als de anderen eens.
Chatuliem is voorzichtig in met waarvoor hij bid, maar hij kan wel bidden voor Henk030.
Wat als er bijv. misbruik in het spel is geweest en ons gebed is dat het contact tussen Henk030 en zijn dochter mag worden hersteld?? God is wel een verhoorder van gebeden..... Dus laat ons niet te lichtzinnig zijn in wat we vanuit onze emotie bidden. We weten niet alles, en hoeven ook niet alles te weten, en juist daarom is het m.i. verstandig om voorzichtig te zijn in waarvoor we bidden.
Wat Henk710 al zei, we kunnen wel voor Henk030 bidden dat hij rust, wijsheid en kracht mag krijgen ..... Lachende smiley

Sorry Cross dit valt me zo vies van je tegen....
Net als Jill denk ik ook dat een excuus aan Henk zowel door jou als door Chat hier op zijn plaats is...
Wat jij en Chat hier doen is te erg voor woorden Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:20
 
MARISKA601 schreef:
Cross, waarom noem je dit voorbeeld?
Deze opmerking kan heel kwetsend zijn.
We weten niet wat er aan de hand is.
Loop jij een beetje te gissen.
Op deze manier kunnen we wel stoppen met bidden voor anderen,
omdat we toch vaak maar dingen maar half horen.

En al zou het waar zijn, van misbruik, dan hoef je zoiets niet op het forum neer te zetten.
Als pastoraal medewerker moet je zeker discreet zijn met wat je hier op het forum neerzet.
In het verleden heb je wel vaker hier dingen neergezegt die prive behoorden te zijn.

Leer eerst maar eens beter lezen, voordat je zoiets plaatst...... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:20
 
ANNETTE792 schreef:
Hallo zeg, waar zijn we nu helemaal mee bezig?
De opmerking van chatuliem vond ik al vrij ver gaan maar dit slaat echt alles. Ook al staat er bijvoorbeeld,waarom wil je uberhaupt zo over iemand denken!
We weten niet alles nee maar dat gaat ons ook allemaal niet aan!
Er word heel simpel om gebed gevraag, zou iemand die inderdaad zoiets op zn geweten zou hebben dat doen denk jij?
En wat als je zou bidden dat er weer contact mag komen terwijl jou voorbeeld zou kloppen, geloof jij dat God dan door onze gebeden zn dochter naar hem toe stuurt Gefrustreerde smiley
Waarom toch altijd meteen het slechte denken!



Henk, ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je je niet te veel aantrekt van dit soort domme opmerkingen,wat er speelt gaat ons geen bal aan.

Leer eerst maar lezen, voordat je zoiets plaatst ...... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:21
 
JILL658 schreef:
ik bid dat jij en Chat de kracht krijgen om sorrij te zeggen tegen Henk hoe jullie hier nu allemaal op reageren en insinueerd.
Kom op waar zijn jullie mee bezig??????
Ik vind dat dit te erg is voor woorden en jullie noemen julie christen. Ga jullie je even schamen zeg!!!!!!!!!!!!!!

Henk voor jou: ik verbreek elke aanklacht tegen jou en elke vloek die hierop gelegd word door dit in Jezus Heilige Naam!
Jezus is redder en geneesheer ook in deze.
Nogmaals sterkte Henk en een knuffel van de Heer.

Leer eerst maar lezen, voordat je zoiets plaatst...... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:21
 
ROBBEDOES873 schreef:
Sorry Cross dit valt me zo vies van je tegen....
Net als Jill denk ik ook dat een excuus aan Henk zowel door jou als door Chat hier op zijn plaats is...
Wat jij en Chat hier doen is te erg voor woorden Kotsende smiley

Leer eerst maar lezen, voordat je zoiets plaatst....... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:28
 
CROSSROAD317 schreef:
Leer eerst maar eens beter lezen, voordat je zoiets plaatst...... Smiley met dichtgeplakte mond


Leer jij maar eerst eens beter na te denken voordat je wat op het forum neerzet.
En ja ik heb gelezen wat er staat.
Ik kan ook tegen jou zeggen leer eerst maar eens beter lezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:30
 
CROSSROAD317 schreef:
Leer eerst maar lezen, voordat je zoiets plaatst ...... Smiley met dichtgeplakte mond


Ik heb gelezen,dus leg jij maar eens uit wat ik dan verkeerd lees?
Het woordje BIJVOORBEELD heb ik echt wel gezien hoor, mocht het daar om gaan.
Maar ik lees nog steeds dat we niet moeten bidden dat henk zn dochter weer zou kunnen zien , maar voor wijsheid en kracht. Dat was niet de vraag van Henk en ik zie ook niet in wat er mis is met Henks vraag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:59
 
CROSSROAD317 schreef:
Leer eerst maar lezen, voordat je zoiets plaatst....... Smiley met dichtgeplakte mond
moet ik het 4x lezen? das wel erug veel... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:21
 
JILL658 schreef:
ik bid dat jij en Chat de kracht krijgen om sorrij te zeggen tegen Henk hoe jullie hier nu allemaal op reageren en insinueerd.
Kom op waar zijn jullie mee bezig??????
Ik vind dat dit te erg is voor woorden en jullie noemen julie christen. Ga jullie je even schamen zeg!!!!!!!!!!!!!!

Henk voor jou: ik verbreek elke aanklacht tegen jou en elke vloek die hierop gelegd word door dit in Jezus Heilige Naam!
Jezus is redder en geneesheer ook in deze.
Nogmaals sterkte Henk en een knuffel van de Heer.

Wat jammer dat er zo om wordt gegaan met een vraag om gebed.
Henk was zo dapper om hier zijn vraag om gebed neer te zetten en kijk nu wat er gebeurd.
Henk laat je niet ontmoedigen hierdoor. Er zijn absoluut mensen die voor je willen bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:13
 
Eerlijk gezegd ben ik het met je eens Mary. Een zinnetje heb ik geschreven, en meteen leest iedereen er wat meer in. En dan gaan ze elkaar zitten op te fokken, terwijl als je goed leest het allemaal echt anders bedoeld is.

De vraag om gebed was, dat Henk weer contact kreeg met zijn dochter. En daar ben ik huiverig voor om voor te bidden. Natuurlijk merkt 710 op, dat je wel kunt bidden voor vrede en de zegen van God, maar ik geloof er niet zo in dat je mensen kunt dwingen om weer contact te hebben. En ook niet dat je God kan dwingen. Er is nog zoiets als een vrije wil van de mens.

En in deze situatie zou het ook nog eens verkeerd kunnen werken. Henk is er zo mee bezig, dat als er contact zal komen je nu al kan voorspellen dat het weer mis zal gaan. De verwachtingen zijn nl. te hoog. Een relatie proberen te herstellen vereist veel meer dan alleen maar gebed. Het is nl. het herstellen van vertrouwen en dat kost heel veel tijd. En vooral heel veel van jezelf Henk. Het beste wat je kunt doen, is het loslaten. En dan kan God je de rust en vrede geven. Dat kan pas als je zelf ook erkent dat je dingen verkeerd hebt aangepakt. Geen contact hebben is slechts een symptoom, maar wel een heel belangrijk symptoom. En ik zou me niet zozeer gaan fixeren dat ze geen contact meer met je wil hebben, maar veel meer op de vraag: Waarom? Waar ligt mijn verantwoordelijkheid in deze.

Voor iemand bidden is gemakkelijk. Maar met iemand de strijd aangaan is een heel ander chapiter. En ik denk dat he meer hebt aan iemand die met je de strijd durft te strijden om alles te overwinnen wat je tegenhoudt, dan alleen maar iemand die zegt voor je te bidden en niet verder kijkt dan haar neus lang is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:28
 
CROSSROAD317 schreef:
Leer eerst maar lezen, voordat je zoiets plaatst....... Smiley met dichtgeplakte mond

Zieke smiley
Leer eerst maar eens wat meelevender te reageren!
Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:29
 
Chatuliem:

De vraag om gebed was, dat Henk weer contact kreeg met zijn dochter. En daar ben ik huiverig voor om voor te bidden. Natuurlijk merkt 710 op, dat je wel kunt bidden voor vrede en de zegen van God, maar ik geloof er niet zo in dat je mensen kunt dwingen om weer contact te hebben. En ook niet dat je God kan dwingen. Er is nog zoiets als een vrije wil van de mens.


Is het dan zo moeilijk om aan God te vragen om het contact weer mogelijk te maken?
Wat in onze ogen onmogelijk is , is bij God mogelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:38
 
MARISKA601 schreef:
Chatuliem:

De vraag om gebed was, dat Henk weer contact kreeg met zijn dochter. En daar ben ik huiverig voor om voor te bidden. Natuurlijk merkt 710 op, dat je wel kunt bidden voor vrede en de zegen van God, maar ik geloof er niet zo in dat je mensen kunt dwingen om weer contact te hebben. En ook niet dat je God kan dwingen. Er is nog zoiets als een vrije wil van de mens.


Is het dan zo moeilijk om aan God te vragen om het contact weer mogelijk te maken?
Wat in onze ogen onmogelijk is , is bij God mogelijk.

Het moeilijkste gebed is bidden voor de wil van de mens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:42
 
Quote:
ik geloof er niet zo in dat je mensen kunt dwingen om weer contact te hebben. En ook niet dat je God kan dwingen. Er is nog zoiets als een vrije wil van de mens.

En in deze situatie zou het ook nog eens verkeerd kunnen werken. Henk is er zo mee bezig, dat als er contact zal komen je nu al kan voorspellen dat het weer mis zal gaan. De verwachtingen zijn nl. te hoog. Een relatie proberen te herstellen vereist veel meer dan alleen maar gebed. Het is nl. het herstellen van vertrouwen en dat kost heel veel tijd. En vooral heel veel van jezelf Henk. Het beste wat je kunt doen, is het loslaten. En dan kan God je de rust en vrede geven.

Chat.... je zet God hier neer als een wezen dat van de mens afhankelijk is.
Als of God niet machtig is om te doen wat Hij wil... daar heeft Hij echt geen mensen voor nodig hoor. Mensen WIL Hij gebruiken, maar daarom doet Hij dat niet altijd!

Hij spreekt en het is er...Hij gebied en het gebeurd!
Dus waarom zou Henk niet om een wondertje kunnen bidden? ...wie weet, baad het niet dan schaad het niet.....toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2