ChristianMatch
 


Forum

Druk
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HENK030





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 11:36
 
Druk
We holen en we jagen
en we heben het zo druk;
tekort aan de zeven dagen,
geen tijd voor ons geluk.
Vandaag nog niet ,we bellen .
Nee ,morgen ook geen tijd .
Zal het je nog wel vertellen ,
moet nu gaan tot mijn spijd.
Jantje moet nog even wachten
om zijn huiswerk te laten zien .
Moeder loopt al in gedachten.
Hoe het morgen moet bij Mien.
Geen tijd om elkaar teberijpen
en praten heeft geen zin .
We willen al het goede grijpen
en vrije opvoeding .dat is in .
De stroomversnelling van het leven
gunt zelfs de zwakke geen tijd .
Neem toch eens de tijd om te praten ,
omdat het vandaag nog kan
Hou de tijd wel in de gaten,
dat geld voor vrouw en man .


druk druk wie kent dat niet .wil graag weten hoe we dit in vullen in ons dagelijkse leven ,nemen we nog tijd voor ons dierbare enz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 12:27
 
HENK030 schreef:
Druk
We holen en we jagen
en we heben het zo druk;
tekort aan de zeven dagen,
geen tijd voor ons geluk.
Vandaag nog niet ,we bellen .
Nee ,morgen ook geen tijd .
Zal het je nog wel vertellen ,
moet nu gaan tot mijn spijd.
Jantje moet nog even wachten
om zijn huiswerk te laten zien .
Moeder loopt al in gedachten.
Hoe het morgen moet bij Mien.
Geen tijd om elkaar teberijpen
en praten heeft geen zin .
We willen al het goede grijpen
en vrije opvoeding .dat is in .
De stroomversnelling van het leven
gunt zelfs de zwakke geen tijd .
Neem toch eens de tijd om te praten ,
omdat het vandaag nog kan
Hou de tijd wel in de gaten,
dat geld voor vrouw en man .


druk druk wie kent dat niet .wil graag weten hoe we dit in vullen in ons dagelijkse leven ,nemen we nog tijd voor ons dierbare enz

Helaas, ik herken het niet...
Soms denk ik... was ik maar druk haha... nee hoor, serieus... ik denk dat het belangrijk is om ook rustmomenten tussendoor te hebben...
Ik heb geen kids en op dit moment heb ik vakantie, na de zomervakantie ga ik 1 dagdeel voor vast werken en zit er nog over te denken hoe ik de rest van mijn tijd ga besteden...
Maar om me heen merk ik het wél... druk met werk, druk met gezin/ kinderen... weinig tijd meer voor anderen buiten het gezin... ik vind dat je dat steeds meer ziet in deze maatschappij.
Denk dat de oplossing ergens in het midden ligt, al kan ik me indenken dat als je een volledige baan hebt en kids dat je dan blij bent als je een keer aan jezelf of elkaar toekomt...
Maar ik hoop wel dat er dan ook nog verder wordt gekeken... buiten dat gezin (of elkaar)....


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 19 juli 2010, 12:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 14:26
 
Druk herken ik wel maar vooral met mijzelf Verlegen lachende smiley
Waarom, oh waarom neem ik toch niet diezelfde tijd voor God?
Straks verschijn ik voor Zijn troon en als Hij dan vraagt; wat heb je met de tijd gedaan die Ik je heb gegeven..........wordt en ben ik stil.

Maar tegelijk vind ik dat soort tijd doorbrengen ook erg moeilijk, hoe doe je dat?
Telkens begin ik weer enthousiast aan het bijbel lezen, tot de offers en oorlogen eraan komen.
Pfff.....ben zo blij dat ik dan in deze tijd leef en natuurlijk kan ik het overslaan,maar het staat ook weer niet voor niets in de bijbel.
Hoe doen jullie dat, tijd doorbrengen met God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 18:54
 
Het is soms weleens moeilijk om in je eentje daarover na te denken en mee bezig te zijn. Misschien zijn dat wel momenten die quality time zijn en je onbewust toch met God verbinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK030





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 10:12
 
CARIN303 schreef:
Druk herken ik wel maar vooral met mijzelf Verlegen lachende smiley
Waarom, oh waarom neem ik toch niet diezelfde tijd voor God?
Straks verschijn ik voor Zijn troon en als Hij dan vraagt; wat heb je met de tijd gedaan die Ik je heb gegeven..........wordt en ben ik stil.

Maar tegelijk vind ik dat soort tijd doorbrengen ook erg moeilijk, hoe doe je dat?
Telkens begin ik weer enthousiast aan het bijbel lezen, tot de offers en oorlogen eraan komen.
Pfff.....ben zo blij dat ik dan in deze tijd leef en natuurlijk kan ik het overslaan,maar het staat ook weer niet voor niets in de bijbel.
Hoe doen jullie dat, tijd doorbrengen met God?

ik denk dat je niet druk om moet maken of je tijd genoeg gemaakt heb voor GOD .hij wil denk ik dat we tijd maken voor onze mede mensen en dat ze kunnen zien dat Hij in ons leef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:46
 
ik herken de drukte maar ben me er zeer van bewust geworden toen de kids mij een spiegel voorhielden en zeiden je bent niet meer die blije mama die plezier met ons maakt,toen ben ik zo geschrokken dat ik daarna heel bewust opnieuw gekozen heb om tijd te maken en dan blijft het werk maar ff liggen als iemand nu een beroep op me doet trek ik de deur achter me dicht en dan kom ik mijn strijk s'avond wel weer tegen
maar je moet er dan wel voor waken dat het in balans blijft dus je mag ook nee leren zeggen.
ik ben toen ook de weekenden dat de kids bij mij waren gaan plannen met iets gezelligs voor de kids zodat ik niet alleen de zorgende en opvoedende en regelende mamie was .het vergt inspanning maar het resutaat is het zeker waard
want als je aandacht aan je naast geeft,hetzij in je gezin of daarbuiten dan brengt God ook mensen op je pad die jou de aandacht geven als je t eens nodig hebt en dat kan dan soms uit zeer onverwachte hoek komen,
dan ervaar je ook zelf Gods zegeningen die je ook zelf hebt uit mogen delen.
dan denk ik aan de tekst hoe je behandelt wilt worden ,doe dat ook naar je naaste


Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 21 juli 2010, 11:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1