ChristianMatch
 


Forum

Nooit
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 11:02
 
Als er iemand is overleden kan je ineens door paniek overvallen worden.
Al weet je dat het goed is, bij ziekte en lijden, het idee dat je die persoon nooit weer ziet, is vreselijk.

Hoe ver je ook reist, waar je heen gaat, welke plek ook belangrijk voor jullie was, een ontmoeting komt er niet meer.
En natuurlijk mag je ervan uit gaan dat hij of zij in de Hemel is maar herkennen doe je elkaar straks niet meer.

Je zou willen dat je nog 1 keer een gesprek, een omhelzing, een kop koffie mocht delen, alleen maar om te zeggen hoeveel je van hem of haar houd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 11:13
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 26 juli 2010, 15:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 11:38
 
CARIN303 schreef:
Als er iemand is overleden kan je ineens door paniek overvallen worden.
Al weet je dat het goed is, bij ziekte en lijden, het idee dat je die persoon nooit weer ziet, is vreselijk.

Hoe ver je ook reist, waar je heen gaat, welke plek ook belangrijk voor jullie was, een ontmoeting komt er niet meer.
En natuurlijk mag je ervan uit gaan dat hij of zij in de Hemel is maar herkennen doe je elkaar straks niet meer.

Je zou willen dat je nog 1 keer een gesprek, een omhelzing, een kop koffie mocht delen, alleen maar om te zeggen hoeveel je van hem of haar houd.

Tot ziens

Al weet ik dat je veilig bent
geborgen bij de Heer,
de lege plaats blijft onvervuld,
ik zie je hier nooit meer.

Al weet ik dat je veilig bent,
verlost van alle pijn,
Ik kan mijn vragen niet meer bij je kwijt,
kan nooit meer bij je zijn.

Al weet ik dat je veilig bent,
ik zoek en vind je niet.
Ik vraag het aan de lege lucht
of je mij hoort en ziet.

Al weet ik dat je veilig bent.
mijn hart wil er niet aan,
dat je,die ik niet missen kan,
voorgoed bent heengegaan.

Al weet ik dat je veilig bent,
ik zie je hier nooit meer.
maar als het donkert, zeg ik zacht:
Tot ziens,...bij God de Heer.

Dit gedicht heb ik op de kaart laten zetten van mijn man..
Ik lees hem nog veel door,
en toch......hoop ik op herkenning in de Hemel;......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 11:39
 
Marianne......je ontroert me hevig hiermee !
Wat mooi verwoord en zo recht uit het hart gegrepen,zucht!!
Dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 13:19
 
Opb. 21: 1-7.

1 En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.
2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is. 3 En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen [en] hun God zijn. 4 En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan. 5 En Die op den troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide tot mij: Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en getrouw. 6 En Hij sprak tot mij: Het is geschied. Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde. Ik zal den dorstige geven uit de fontein van het water des levens voor niet. 7 Die overwint, zal alles beerven; en Ik zal hem een God zijn, en hij zal Mij een zoon zijn.

Opb. 22: 1-7.

1 En hij toonde mij een zuivere rivier van het water des levens, klaar als kristal, voortkomende uit den troon Gods, en des Lams. 2 In het midden van haar straat en op de ene en de andere zijde der rivier was de boom des levens, voortbrengende twaalf vruchten, van maand tot maand gevende zijne vrucht; en de bladeren des booms waren tot genezing der heidenen. 3 En geen vervloeking zal er meer tegen [iemand] zijn; en de troon Gods en des Lams zal daarin zijn, en Zijn dienstknechten zullen Hem dienen; 4 En zullen Zijn aangezicht zien, en Zijn Naam zal op hun voorhoofden zijn. 5 En aldaar zal geen nacht zijn, en zij zullen geen kaars noch licht der zon van node hebben; want de Heere God verlicht hen; en zij zullen als koningen heersen in alle eeuwigheid. 6 En hij zeide tot mij: Deze woorden zijn getrouw en waarachtig; en de Heere, de God der heilige profeten, heeft Zijn engel gezonden, om Zijn dienstknechten te tonen, hetgeen haast moet geschieden. 7 Zie, Ik kom haastiglijk zalig is hij, die de woorden der profetie dezes boeks bewaart.

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 14:21
 
Volgens mij is er wel herkenning in de Hemel.
Op de berg der verheerlijking herkenden de dicipelen Mozes en Elia zelfs. Terwijl zij ze bij leven nooit hebben gezien.
Misschien is het dan een zeker weten, net zoals je nu een zeker weten kunt hebben van Gods stem, die iets tegen je zegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 21:26
 
IMKE917 schreef:
Volgens mij is er wel herkenning in de Hemel.
Op de berg der verheerlijking herkenden de dicipelen Mozes en Elia zelfs. Terwijl zij ze bij leven nooit hebben gezien.
Misschien is het dan een zeker weten, net zoals je nu een zeker weten kunt hebben van Gods stem, die iets tegen je zegt.


Maar dat is meer herkenning als broers en zussen, maar je geliefde herkennen of je vader of moeder? Nee, dat zal niet zo zijn.
En sterker nog, dat zullen we ook niet missen,nu niet voor te stellen.

Mij werd een keer de vraag gesteld; wat zou je doen als jij je vader nog 1 keer mocht ontmoeten?

Ik zou hem heel erg lang vasthouden,zeggen hoeveel ik van hem houd, dan koffie drinken bij de zee met een heerlijke sigaar erbij natuurlijk.
Hij zal vast moeten lachen dat ik ze ook rook.
Daarna zouden we een gesprek hebben zonder woorden ,het mooiste gesprek zijn dat ik ooit gevoerd heb.Alleen al genieten dat we elkaar even mogen zien,vragen hoeft niet, hij weet immers alles al.

Till we meet at Jesus feet...


Laatst aangepast door
CARIN303
op maandag 26 juli 2010, 21:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 21:32
 
CARIN303 schreef:
Maar dat is meer herkenning als broers en zussen, maar je geliefde herkennen of je vader of moeder? Nee, dat zal niet zo zijn.
En sterker nog, dat zullen we ook niet missen,nu niet voor te stellen.


Hoe weet jij dat? Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 22:20
 
gaat niet heen zonder groet
gaat niet weg zonder n zoen
wellicht kom je t noodlot tegen
en dan kun je t nooit meer doen


(tegeltjeswijsheid)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 10:03
 
ZINGA672 schreef:
Hoe weet jij dat? Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

Nou weten.....heb daar wel een iets over gelezen, denk jij dat wij elkaar wel zullen herkennen dan als ouders/ kinderen/ vrienden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 10:11
 
CARIN303 schreef:
Nou weten.....heb daar wel een iets over gelezen, denk jij dat wij elkaar wel zullen herkennen dan als ouders/ kinderen/ vrienden?

ik ga er eigenlijk wel een beetje vanuit ja.

Als ik, het is maar een gelijkenis van Jezus, lees over lazarus, dan is er dus herkenning in de hemel.

En waarom zou dat niet zo zijn. Voor de zondeval schiep God de mens al als man en vrouw. Waarom zou Hij dat niet weer doen, alleen dan in een onvergankelijk perfect lichaam??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 10:12
 
CARIN303 schreef:
Nou weten.....heb daar wel een iets over gelezen, denk jij dat wij elkaar wel zullen herkennen dan als ouders/ kinderen/ vrienden?

niet voor mij die vraag, maar ga toch een stukje spinsel van mezelf neerzetten Lachende smiley

Ik denk dat we elkaar inderdaad herkennen, niet op de relationele manier maar wel met een bijzonder gevoel! Of beter gezegd dat hoop ik!!
Maar menselijk gezien is dat toch ook logisch? Dat willen we toch graag? Elkaar weerzien bij Hem?

Aan de andere kant weet ik ook dat het niet voor te stellen is hoe het zal zijn..het zal zeker mooier, beter, fijner zijn dat we met ons verstand nu kunnen bevatten..en er van uitgaande dat Hij ons liefheeft en ons een Hemel op aarde beloofd heeft, zal er iets ongelofelijk moois op ons wachten!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 10:15
 
MARIEKE897 schreef:
niet voor mij die vraag, maar ga toch een stukje spinsel van mezelf neerzetten Lachende smiley

Ik denk dat we elkaar inderdaad herkennen, niet op de relationele manier maar wel met een bijzonder gevoel! Of beter gezegd dat hoop ik!!
Maar menselijk gezien is dat toch ook logisch? Dat willen we toch graag? Elkaar weerzien bij Hem?

Aan de andere kant weet ik ook dat het niet voor te stellen is hoe het zal zijn..het zal zeker mooier, beter, fijner zijn dat we met ons verstand nu kunnen bevatten..en er van uitgaande dat Hij ons liefheeft en ons een Hemel op aarde beloofd heeft, zal er iets ongelofelijk moois op ons wachten!!

Ik denk dat je elkaar herkent als kinderen van God, natuurlijk zou ik het heerlijk vinden om mijn vader weer te zien, hem weer vast te kunnen houden maar .....hoe zit het dan met die mensen die ook christen zijn maar waar je geen goede band mee had op aarde?
Er is geen zonde of zonde besef meer in de Hemel maar herkennen is toch ook herinneren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 10:35
 
CARIN303 schreef:
Ik denk dat je elkaar herkent als kinderen van God, natuurlijk zou ik het heerlijk vinden om mijn vader weer te zien, hem weer vast te kunnen houden maar .....hoe zit het dan met die mensen die ook christen zijn maar waar je geen goede band mee had op aarde?
Er is geen zonde of zonde besef meer in de Hemel maar herkennen is toch ook herinneren?

Maar als je dat doortrekt Carin? Wat voel je dan bij de mensen die je kwaad gedaan hebben? Als je dat besef dan niet meer hebt, voel je dan een ander soort liefde?
Ik heb ook die wens natuurlijk, en Eric Clapton zingt daar een (voor mij) herkenbaar lied over...

Zijn er dan gradaties in liefde voelen? Pfffffffff , moeilijk hoor. Ik zat net na de denken over bijv. tijdsbesef in de Hemel, als voor God 1 dag 1000 jaar kan zijn en 1000 jaar 1dag..hoe zou de tijd daar dan gaan? Gaat de zon op en onder?


Laatst aangepast door
MARIEKE897
op dinsdag 27 juli 2010, 10:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 10:42
 
MARIEKE897 schreef:
Maar als je dat doortrekt Carin? Wat voel je dan bij de mensen die je kwaad gedaan hebben? Als je dat besef dan niet meer hebt, voel je dan een ander soort liefde?
Ik heb ook die wens natuurlijk, en Eric Clapton zingt daar een (voor mij) herkenbaar lied over...

Zijn er dan gradaties in liefde voelen? Pfffffffff , moeilijk hoor. Ik zat net na de denken over bijv. tijdsbesef in de Hemel, als voor God 1 dag 1000 jaar kan zijn en 1000 jaar 1dag..hoe zou de tijd daar dan gaan? Gaat de zon op en onder?

Ik ben niet kwaad op mensen die daar al zijn hoor, maar echte liefde voel je toch maar voor een aantal mensen.
Er gaan al meer mensen van deze aarde weg, wanneer ben ik aan de beurt?

Jezus is het licht in de Hemel dus zons op-en ondergang? Ik vrees van niet.
Kan er wel mega van genieten trouwens, vroeg opstaan,met mn autootje naar water toe gaan en wachten tot de aarde ontwaakt,zo mooi!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 10:53
 
CARIN303 schreef:
Ik ben niet kwaad op mensen die daar al zijn hoor, maar echte liefde voel je toch maar voor een aantal mensen.
Er gaan al meer mensen van deze aarde weg, wanneer ben ik aan de beurt?

Jezus is het licht in de Hemel dus zons op-en ondergang? Ik vrees van niet.
Kan er wel mega van genieten trouwens, vroeg opstaan,met mn autootje naar water toe gaan en wachten tot de aarde ontwaakt,zo mooi!!

Ik denk dat in de hemel iedereen elkaar wel zal herkennen.
Idd n a v ..lazarus..
maar er zal alleen blijdschap zijn..geen verdriet..geen ziekte.
je krijgt een ander lichaam....en ik denk ook andere gevoelens ten opzichte van alle andere "mensen" die daar zijn..
er zal geen verschil zijn....in wat dan ook...
dus volgens mij zul je iedereen aardig vinden. Wat je op aarde met iemand hebt gedeeld.....ik denk niet dat je dat weet.
Ik geloof Carin....dat je je vader wel zult herkennen...maar of je dan weet dat dat je vader was????
We spelen daar ook met leeuwen en slangen........hier op aarde....ik ben er als de dood voor......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:28
 
Even wat anders...
De afgelopen week heb ik tot drie keer toe een droom gehad waarin de dood van een kind centraal stond, en het daarbij behorende gevoel van machteloosheid...de dingen uit mijn handen laten glippen.
Mijn zoon is nu voor een goede drie weken van huis, en ik heb daar heel veel moeite mee...ik kan hem niet in de gaten houden, weet niet wat er allemaal gebeurt om hem heen.
En dan is daar die angst...wat nou als er wat gebeurd? Wat nou, als hij er ineens niet meer zou zijn? Ik zou kapot gaan!!
Ik wil er eigenlijk helemaal niet over nadenken, maar het blijft door mijn gedachten spoken...wat als... Smiley die vol vragen zit

Sorry, k wou het ff kwijt...en denk dat het goed aansluit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:34
 
TESSYBEAR731 schreef:
Even wat anders...
De afgelopen week heb ik tot drie keer toe een droom gehad waarin de dood van een kind centraal stond, en het daarbij behorende gevoel van machteloosheid...de dingen uit mijn handen laten glippen.
Mijn zoon is nu voor een goede drie weken van huis, en ik heb daar heel veel moeite mee...ik kan hem niet in de gaten houden, weet niet wat er allemaal gebeurt om hem heen.
En dan is daar die angst...wat nou als er wat gebeurd? Wat nou, als hij er ineens niet meer zou zijn? Ik zou kapot gaan!!
Ik wil er eigenlijk helemaal niet over nadenken, maar het blijft door mijn gedachten spoken...wat als... Smiley die vol vragen zit

Sorry, k wou het ff kwijt...en denk dat het goed aansluit.


Herkenbaar hoor, al heb ik zelf kind nog kraai, maar die dromen zijn een uitlaatklep voor je innerlijke gedachten en angsten.
Loslaten is waarschijnlijk niet 1 van je sterkste kanten Smiley die vol vragen zit en daarbij heb je ook even geen controle over hem en de dingen die hij nu doet.
Maar , lieve Tess, de kans is zeer groot dat uk het mega naar zn zin heeft,leuke dingen doet en geniet en......hij mist je echt wel hoor!
Welk kind kan nou zonder zijn moeder , helemaal als jij die moeder bent?

Mijn tip; ga leuke dingen doen, naar vriendinnen op de koffie, huur een leuke film,bij voorkeur een lachfilm en geniet ervan dat je kunt uitslapen en eten,wanneer het jou uitkomt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 19:40
 
CARIN303 schreef:
Nou weten.....heb daar wel een iets over gelezen, denk jij dat wij elkaar wel zullen herkennen dan als ouders/ kinderen/ vrienden?

Ja, ik denk wel dat we elkaar zullen herkennen in het hiernamaals. Dat geloof ik eigenlijk omdat de bijbel geen enkele aanleiding geeft om te denken dat dit niet zo is. Waar komt het idee dat we elkaar niet zouden herkennen vandaan?
De keren dat er in de bijbel iemand uit het hiernamaals wordt waargenomen door iemand op aarde is er altijd herkenning.

Voor wat betreft herinneringen en wel of niet een bijzondere band met iemand; volgens mij vallen alle barrieres naar elkaar toe dan weg omdat we onszelf en de ander dan in het volle licht van God zien. Is het niet zo dat je milder naar anderen toe wordt naarmate je jouw eigen tekorten leert kennen? Ik stel me zo voor dat we in de hemel eindelijk gaan beseffen wat een onvoorstelbare slechterikken wij in vergelijking tot God eigenlijk zijn. En wat voor een groot wonder het is dat wij überhaupt in de hemel rondlopen. Hoe groot de hoogte en diepte en breedte van Zijn liefde voor ons wel niet moet zijn. Het is pure genade; niemand kan dan meer over iets roemen.

Ik heb wel gedachten over hoe we bijvoorbeeld herinneringen met elkaar delen over wat God allemaal voor ons in dit leven heeft gedaan. Getuigenissen, net zoals nu hier op aarde. En dat je je kunt verheugen over wat God in het leven van een ander heeft gedaan.
Toekomstmuziek Engeltje smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE475





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:08
 
CARIN303 schreef:
Ik denk dat je elkaar herkent als kinderen van God, natuurlijk zou ik het heerlijk vinden om mijn vader weer te zien, hem weer vast te kunnen houden maar .....hoe zit het dan met die mensen die ook christen zijn maar waar je geen goede band mee had op aarde?
Er is geen zonde of zonde besef meer in de Hemel maar herkennen is toch ook herinneren?

maar herrineren is toch niet meteen afwijzen? er is toch vergeving en berouw? God heeft die perfecte vergeving al, daar hebben we nu al 'profijt' van en in de hemel hebben wij ook de mogelijkheid perfect lief te hebben en dus iedereen te vergeven (wat makkelijk is aangezien ze zelf berouw zullen hebben (ze zijn óók in de hemel) en wij ook inzien wat voor stomme dingen we hebben gedaan).

het punt is niet het herinneren van die dingen (snap nooit waarom dat fout zou zijn), maar de mogelijkheid om alles te bezien op de manier waarop God het nu al ziet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 19:22
 
CARIN303 schreef:
Als er iemand is overleden kan je ineens door paniek overvallen worden.
Al weet je dat het goed is, bij ziekte en lijden, het idee dat je die persoon nooit weer ziet, is vreselijk.

Hoe ver je ook reist, waar je heen gaat, welke plek ook belangrijk voor jullie was, een ontmoeting komt er niet meer.
En natuurlijk mag je ervan uit gaan dat hij of zij in de Hemel is maar herkennen doe je elkaar straks niet meer.

Je zou willen dat je nog 1 keer een gesprek, een omhelzing, een kop koffie mocht delen, alleen maar om te zeggen hoeveel je van hem of haar houd.

Ja, dat is vreselijk. Heb 3 jaar geleden vriend/partner verloren.
Weet dus wat je bedoeld.
Ik zelf geloof ook wel dat je personen weer ziet.
Dus geliefden die dood zijn, maar ook mensen die je na staan en die je door omstandigheden niet meer ziet.
Door bijvoorbeld ander werk, of verhuising of iets dergelijks.

Dát vind ik zelf nou juist onder andere het bemoedigende van het geloof, dat de Hemel er is, en je geliefden daar weer ziet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 19:37
 
SHANITA130 schreef:
Ja, dat is vreselijk. Heb 3 jaar geleden vriend/partner verloren.
Weet dus wat je bedoeld.
Ik zelf geloof ook wel dat je personen weer ziet.
Dus geliefden die dood zijn, maar ook mensen die je na staan en die je door omstandigheden niet meer ziet.
Door bijvoorbeld ander werk, of verhuising of iets dergelijks.

Dát vind ik zelf nou juist onder andere het bemoedigende van het geloof, dat de Hemel er is, en je geliefden daar weer ziet.


niet alleen je geliefden hoor, ook mensen waar je in dit leven heeeeelemaal niks mee had en liefst ontliep
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 22:05
 
SHANITA130 schreef:
Ja, dat is vreselijk. Heb 3 jaar geleden vriend/partner verloren.
Weet dus wat je bedoeld.
Ik zelf geloof ook wel dat je personen weer ziet.
Dus geliefden die dood zijn, maar ook mensen die je na staan en die je door omstandigheden niet meer ziet.
Door bijvoorbeld ander werk, of verhuising of iets dergelijks.

Dát vind ik zelf nou juist onder andere het bemoedigende van het geloof, dat de Hemel er is, en je geliefden daar weer ziet.

De Bijbel is over dat laatste niet heel duidelijk he. Ik vraag me wel eens af of ik dat wel fijn zou vinden, al leef je dan in een ander bewustzijn.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 22:10
 
THOMAS968 schreef:
De Bijbel is over dat laatste niet heel duidelijk he. Ik vraag me wel eens af of ik dat wel fijn zou vinden, al leef je dan in een ander bewustzijn.

Thomas

Wat zou je niet fijn vinden dan, Thomas, de mensen tegenkomen die jou zijn voorgegaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 22:18
 
CARIN303 schreef:
Wat zou je niet fijn vinden dan, Thomas, de mensen tegenkomen die jou zijn voorgegaan?


Ik vraag me af of we elkaar zullen kennen hoor, maar ik weet niet of ik iedereen graag terug zou zien die ik hier heb gekend. Mogelijk een gebrek aan liefde en vergeving van mijn kant. Het is maar goed dat God vergevingsgezinder is. Maar of we elkaar zullen kennen is meer een wens van mensen die geliefden verloren hebben dan dat dat ergens duidelijk te vinden is.

Thomas, die dit wel lastig vindt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 22:20
 
CARIN303 schreef:
Wat zou je niet fijn vinden dan, Thomas, de mensen tegenkomen die jou zijn voorgegaan?


Ik vraag me af of we elkaar zullen kennen hoor, maar ik weet niet of ik iedereen graag terug zou zien die ik hier heb gekend. Mogelijk een gebrek aan liefde en vergeving van mijn kant. Het is maar goed dat God vergevingsgezinder is. Maar of we elkaar zullen kennen, is meer een wens van mensen die geliefden verloren hebben dan dat dat ergens duidelijk te vinden is.

Thomas, die dit wel lastig vindt.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 30 juli 2010, 14:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 09:02
 
THOMAS968 schreef:
Ik vraag me af of we elkaar zullen kennen hoor, maar ik weet niet of ik iedereen graag terug zou zien die ik hier heb gekend. Mogelijk een gebrek aan liefde en vergeving van mijn kant. Het is maar goed dat God vergevingsgezinder is. Maar of we elkaar zullen kennen, is meer een wens van mensen die geliefden verloren hebben dan dat dat ergens duidelijk te vinden is.

Thomas, die dit wel lastig vindt.

ik denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken thomas;
ik verwacht wel dat we elkaar zullen herkennen, want jeruzalem zal dorpsgewijze bewoond worden;
ik intepreteer dat als dat er dus een soort van subgroepen in de hemelse gewesten zijn....
maar ook al herken je mensen die je qua karakter in dit leven niet zo liggen, in de hemel is er volmaakte liefde, zowel tot God, als tot degenen die naast je leven.
ik denk zelf, dat dat zodanig anders is, dat je je er gewoonweg nauwelijks een voorstelling van kunt maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1