ChristianMatch
 


Forum

Scheiden en hertrouwen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 10:06
 
EVA685 schreef:
Met gezag, bedoel ik ook vertrouwen, verkeerd verwoord dus, van een
dominee verwacht ik dat hij oprecht is en bij iemand anders moet je dat afwachten, je overgeven.

Van een pastoraal werker verwacht ik ook dat hij of zij oprecht is. Dat verwacht ik van elke hulpverlener. Bij iedereen waarvan je hulp wilt hebben moet je je overgeven, moet je zien of er een vertrouwens band kan ontstaan.
Ik merk in de discussie dat er verschillend naar pastorale werkers wordt gekeken. Er zijn pastorale werkers in de gemeente. Wanneer er dan wordt gezegt dat die minder bijbelkennis zouden hebben, ja zou kunnen, maar zij hebben vaak meer onderricht gehad in het probleem oplossend werken. Zij hebben tijd en gelegenheid om op heel laagdrempelige manier langdurig mensen te ondersteunen. Deze tijd en gelegenheid ontbreekt een predikant vaak door zijn drukke werkzaamheden.
En er zijn ook pastorale councelers. Mensen die en gedegen opleiding hebben gehad, al of niet aangevuld met bijbelschool. Ik heb hulp gehad van een pastoraal counceler, het is haar beroep. Het voordeel van een pastoraal counceler is dat hij/zij een hele poos met de mensen kunnen oplopen, soms jaren lang. Bij een predikant is dit lang niet altijd het geval tenzij, net als bij Does er een vriendschapsband ontstaat.
Mijn predikant ging kort na mijn scheiding weg en dan.....??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 12:57
 
IMKE917 schreef:
Van een pastoraal werker verwacht ik ook dat hij of zij oprecht is. Dat verwacht ik van elke hulpverlener. Bij iedereen waarvan je hulp wilt hebben moet je je overgeven, moet je zien of er een vertrouwens band kan ontstaan.
Ik merk in de discussie dat er verschillend naar pastorale werkers wordt gekeken. Er zijn pastorale werkers in de gemeente. Wanneer er dan wordt gezegt dat die minder bijbelkennis zouden hebben, ja zou kunnen, maar zij hebben vaak meer onderricht gehad in het probleem oplossend werken. Zij hebben tijd en gelegenheid om op heel laagdrempelige manier langdurig mensen te ondersteunen. Deze tijd en gelegenheid ontbreekt een predikant vaak door zijn drukke werkzaamheden.
En er zijn ook pastorale councelers. Mensen die en gedegen opleiding hebben gehad, al of niet aangevuld met bijbelschool. Ik heb hulp gehad van een pastoraal counceler, het is haar beroep. Het voordeel van een pastoraal counceler is dat hij/zij een hele poos met de mensen kunnen oplopen, soms jaren lang. Bij een predikant is dit lang niet altijd het geval tenzij, net als bij Does er een vriendschapsband ontstaat.
Mijn predikant ging kort na mijn scheiding weg en dan.....??



Juist die Bijbelkennis is voor mij zo belangrijk Imke, er wordt altijd gezegd,
het staat in de Bijbel, soms kan ik het niet vinden en wil dan graag uitleg, als zo.n pastoraal werker dat niet kan, vind ik een gemis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 13:01
 
mooi gezegd eva, troost en een arm om de schouder is fijn, maar hoeft niet persee met het geloof verbonden te zijn.

de Heilige Geest is de echte trooster. en mensne kijk uit dat je geen werelds verdriet hebt, maar:

2cor ":

10 Want de droefheid naar Gods wil brengt onberouwelijke inkeer tot heil, maar de droefheid der wereld brengt de dood. 11 Want zie toch, wat juist deze ervaring van droefheid naar Gods wil u gebracht heeft: welk een ernst, meer nog, verontschuldiging, verontwaardiging, vrees, verlangen, ijver, bestraffing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 13:45
 
EVA685 schreef:
Juist die Bijbelkennis is voor mij zo belangrijk Imke, er wordt altijd gezegd,
het staat in de Bijbel, soms kan ik het niet vinden en wil dan graag uitleg, als zo.n pastoraal werker dat niet kan, vind ik een gemis.

Ja dat kan, maar je kunt dan met een pastoraal werker samen zoeken in de bijbel om te vinden waar iets staat. Zo ontwikkel je ook je eigen bijbelkennis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:23
 
EVA685 schreef:
Juist die Bijbelkennis is voor mij zo belangrijk Imke, er wordt altijd gezegd,
het staat in de Bijbel, soms kan ik het niet vinden en wil dan graag uitleg, als zo.n pastoraal werker dat niet kan, vind ik een gemis.

Misschien is de Online Bible op de computer iets voor je. Het functioneert als een snelle concordantie doordat elk trefwoord zo is te vinden, veelal met toelichting nog ook. Verder heeft Imke groot gelijk en zo beroerd is het nou meestal ook weer niet gesteld met de bijbelkennis van pastoraal werkers, lijkt me.


Thomas, die de olb zonder Friese vertaling eigenlijk niet compleet vindt.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 5 augustus 2010, 16:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:59
 
DAVID923 schreef:
mooi gezegd eva, troost en een arm om de schouder is fijn, maar hoeft niet persee met het geloof verbonden te zijn.

de Heilige Geest is de echte trooster. en mensne kijk uit dat je geen werelds verdriet hebt, maar:

2cor ":

10 Want de droefheid naar Gods wil brengt onberouwelijke inkeer tot heil, maar de droefheid der wereld brengt de dood. 11 Want zie toch, wat juist deze ervaring van droefheid naar Gods wil u gebracht heeft: welk een ernst, meer nog, verontschuldiging, verontwaardiging, vrees, verlangen, ijver, bestraffing.



met alle respect david, maar werelds verdriet bestaat niet;
er bestaat wel verdriet, blijdschap, boosheid, maar werelds en geestelijk verdriet daar is geen verschil tussen.

overigens begrijp ik de term die je gebruikt wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 15:17
 
droefheid der wereld, is het zelfde. verdrietig/berouw van de Geest of van/voor jezelf.
dat was ook het verschil tussen david en saul, judas en petrus denk ik.
hoe kan je die term ontkennen als ik het letterlijk citeer. lol...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 16:05
 
DAVID923 schreef:
droefheid der wereld, is het zelfde. verdrietig/berouw van de Geest of van/voor jezelf.
dat was ook het verschil tussen david en saul, judas en petrus denk ik.
hoe kan je die term ontkennen als ik het letterlijk citeer. lol...

2 korinthe 7;10 zegt;
want de droefheid NAAR God werkt een onberouwelijke bekering tot zaligheid.
dat is dus geen wereldse droefheid, maar een missen van God; verdrietig zijn omdat je God zo graag (beter) zou willen kennen, Zijn aanwezigheid in je hart en leven ervaren, en zodoende met Hem te mogen leven.
als je dat verdriet in je hart voelt, zegt paulus, dan is er een bekering op komst, waar je nooit spijt van zult krijgen. maar als je verdrietig bent naar de wereld, dan ben je op weg naar de dood.
ik hoop dat je begrijpt welke nuance daar in ligt, zo niet dan wil ik het een andere keer graag verder uitleggen; de tijd ontbreekt me op dit moment, david.
overigens zijn er meer mensen die hier een andere intepretatie bij hebben. blijkbaar is het niet al te duidelijk vertaald.
google maar eens op de uitleg van deze teksten, heel leerzaam!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 16:24
 
google is niet echt de 1 van de eerste dingen waar ik naar grijp als referentie voor hermeneutiek en exegese.
maar als ik jou zo hoor (lees) bedoelen we hetzelfde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA286





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:27
 
RICHARDRI464 schreef:
In de Bijbel heb je een aantal redenen dat je mag gaan scheiden zoals overspel. In de tijd van Jezus gingen mensen de vrouw om allerlei redenen weg te zenden. Je kookte niet goed dus ga maar weg. Nu vind ik dat te ver gaan. Maar wat vinden jullie er van: Mag je als je gescheiden bent hertrouwen? In zo ja, op welke Bijbel tekst baseer je dat op?

Er is een boekje geschreven door dominee koekkoek over scheiden en hertrouwen gebasseerd op het joodse geloof en gebruiken.
God is liefde en wil niet dat er mensen lichamelijk en geestelijk misvorm worden door een huwelijk dat niet werkt en waar geen wederzijds liefde en respec is voor elkaar.
Juist als christen hen je in je huwelijk verplichtingen en niet alleen rechten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 15:23
 
scheiden en hertrouwen is inderdaad een boekje uit de babtistische gemeenten,
dominee pieters, van de hersteld hervormde kerk, heeft ook een boekje geschreven, met ongeveer dezelfde gedachtengang.....(waar ik het soms helemaal niet mee eens kan zijn.)
er zijn grofweg drie gedachtengangen te noemen;
- altijd, hoe dan ook, alleen blijven
- bij overspel en verlating door ongelovige partner mogen hertrouwen.
- altijd hertrouwen, na berouw te tonen over wat er mis ging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 17:31
 
HANNAH810 schreef:
scheiden en hertrouwen is inderdaad een boekje uit de babtistische gemeenten,
dominee pieters, van de hersteld hervormde kerk, heeft ook een boekje geschreven, met ongeveer dezelfde gedachtengang.....(waar ik het soms helemaal niet mee eens kan zijn.)
er zijn grofweg drie gedachtengangen te noemen;
- altijd, hoe dan ook, alleen blijven
- bij overspel en verlating door ongelovige partner mogen hertrouwen.
- altijd hertrouwen, na berouw te tonen over wat er mis ging.



Ik blijf er grote, zeer grote, moeite mee hebben dat een paar vreemden, die toevallig in een kerkeraad zitten, op basis van hun persoonlijke bijbeluitleg, besluiten nemen over jouw of mijn verdere leven.

Zeker nadat ik van nabij heb gezien hoe dezelfde kerkeraad die uitgebreid jonge stelletjes uithoorden en schuldbelijdenis lieten doen, een ander gemeentelid ruim 2 jaar zn gang liet gaan met zn eigen dochters....
Maar ja, die opbollende buik viel NIET te verbergen en als iedereen nou gewoon zweeg, hoefde "de mensen" dat niet te weten...

Volgens mij is de juiste term: hypocriet Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 17:54
 
HANNAH810 schreef:
scheiden en hertrouwen is inderdaad een boekje uit de babtistische gemeenten,
dominee pieters, van de hersteld hervormde kerk, heeft ook een boekje geschreven, met ongeveer dezelfde gedachtengang.....(waar ik het soms helemaal niet mee eens kan zijn.)
er zijn grofweg drie gedachtengangen te noemen;
- altijd, hoe dan ook, alleen blijven
- bij overspel en verlating door ongelovige partner mogen hertrouwen.
- altijd hertrouwen, na berouw te tonen over wat er mis ging.


Ik heb het boekje in de kast staan, gelukkig ook gezelen, maar zie een andere insteek dan jij hebt gelezen blijkbaar.
- Altijd, hoe dan ook, alleen blijven -- vanuit persoonlijke keuze
- Bij overspel en verlating door (on)gelovige partner mogen hertrouwen -- ook hier weer vanuit persoonlijke keuze.
- Altijd hertrouwen, na berouw te tonen over wat er mis ging -- vanuit persoonlijke keuze

Als mens maak je zelf een keuze om alleen te blijven of dat je toch weer wilt gaan trouwen. De bijbel geeft je daarin verschillende keuzes / mogelijkheden.
Maar er is ook nog een keuze dat je de bijbel niet raadpleegt, maar gewoon op je gevoel afgaat, en een besluit neemt wat bij jou als persoon past.

Het boekje "scheiden of hertrouwen" is duidelijk in veel punten, neemt geen beslissingen voor mensen, maar houdt mensen soms wel een hele duidelijke spiegel voor ..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 19:30
 
Ik heb het altijd zo gelezen in de bijbel.....als je partner overspel pleegt mag jij weer hertrouwen.
Maar ja.....in deze tijd zijn er vaak hele andere redenen om uit elkaar te gaan, moeilijk hoor om dan ff zo je mening er over te geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 19:48
 
CARIN303 schreef:
Ik heb het altijd zo gelezen in de bijbel.....als je partner overspel pleegt mag jij weer hertrouwen.
Maar ja.....in deze tijd zijn er vaak hele andere redenen om uit elkaar te gaan, moeilijk hoor om dan ff zo je mening er over te geven.



die andere redenen zijn echt niet nieuw hoor
niks nieuws onder de zon

het is tegenwoordig wat geaccepteerder en men wil geen kruisdragen maar zoekt de makkelijke weg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 20:16
 
PIETER649 schreef:
die andere redenen zijn echt niet nieuw hoor
niks nieuws onder de zon

het is tegenwoordig wat geaccepteerder en men wil geen kruisdragen maar zoekt de makkelijke weg
Ik snap wat je bedoelt te zeggen, Pieter. Alleen zoals je het nu neerzet lijkt het erop alsof het aangaan van een tweede huwelijk 'makkelijk' is...het moge duidelijk zijn dat dit niet direct het geval is...het is een aardige werkopdracht Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 20:30
 
CARIN303 schreef:
Ik heb het altijd zo gelezen in de bijbel.....als je partner overspel pleegt mag jij weer hertrouwen.
Maar ja.....in deze tijd zijn er vaak hele andere redenen om uit elkaar te gaan, moeilijk hoor om dan ff zo je mening er over te geven.

In de Bijbelse tijden was een huwelijk niet altijd een huwelijk uit liefde. Meisjes waren meestal niet zo vrij in hun partnerkeuze. De Bijbel staat daarom ook vol met wetten die de positie van de vrouw nog enigszins beschermden. De beroemde tekst uit Deuteronomium dat een verkrachter de vrouw die hij verkracht heeft dan maar moet huwen (lees verzorgen) vinden wij over het algemeen krankzinnig maar in die tijd was het sociaal. Wat ook wel iets zegt van die samenleving. Wat de verkrachte vrouw ervan vond was kennelijk niet zo relevant, maar die zal het gevoelsmatig niet zo fijn gevonden hebben, schat ik zo. Een vrouw was toen het bezit van de man en dat gaf bescherming, klaar.

In principe worden huwelijken vandaag de dag uit liefde gesloten en de wetgeving uit de Bijbel sluit daar niet zo bij aan omdat het meer paste op het huwelijk in die tijd. Een man kon toen zijn vrouw verstoten na de verstotingsformule een paar keer uitgesproken te hebben. Vrouwen kwamen dan vaak in een uiterst afhankelijke maatschappelijke positie terecht en de loverboys van die tijd wisten er wel raad mee. Een vrouw die van haar man ging scheiden, zal niet zo vaak voorgekomen zijn, daar wordt in de bijbel ook nauwelijks over gesproken. Nu is een vrouw veel zelfstandiger en als het in de relatie niet meer goed gaat, stopt het huwelijk na verloop van tijd vaak. De regels van toen passen gewoon totaal niet op de positie die de vrouw van nu heeft en dat geeft de wrijving ook als het gaat om het al dan niet toepassen ervan. De strekking dat mensen nu sociaal moeten zijn en vrouwen beschermen, is echter net zo zeer van toepassing omdat dat de geest is waarvan uit de wetten geschreven zijn. De wetten waren sociaal in de sfeer waarin toen de huwelijksverbintenissen gesloten werden en sloten aan bij de toenmalige huwelijksopvatting. Het omgaan met de scheidingen vandaag zal moeten passen in de levenswijze van nu, waarin mensen liefdevol met elkaar om behoren te gaan.

Thomas, gescheiden.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 5 september 2010, 21:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 21:14
 
HENK710 schreef:
Ik snap wat je bedoelt te zeggen, Pieter. Alleen zoals je het nu neerzet lijkt het erop alsof het aangaan van een tweede huwelijk 'makkelijk' is...het moge duidelijk zijn dat dit niet direct het geval is...het is een aardige werkopdracht Knipoog smiley


jij snapt het helemaal niet Henk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik heb het over scheiden, niet over hertrouwen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA286





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 21:42
 
PIETER649 schreef:
jij snapt het helemaal niet Henk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik heb het over scheiden, niet over hertrouwen

Ook scheiden is geen makkelijke keuze als christen.
je worstel zelf ook met bepaalde teksten en uitleggingen van de bijbel.
En ook dat zegt niets over de strijd die je kan hebben in een huwelijk.
In hoeverre mag je je partner zijn gang laten gaan en zeker als basis behoeftes als het elkaar vertrouwen en in elkaar geloven niet meer aan de orde zijn.

Mensen die snel en makkelijk hierop reageren snappen niet de strijd die altijd achter gesloten deuren plaats vindt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 22:20
 
MARISKA286 schreef:
Ook scheiden is geen makkelijke keuze als christen.
je worstel zelf ook met bepaalde teksten en uitleggingen van de bijbel.
En ook dat zegt niets over de strijd die je kan hebben in een huwelijk.
In hoeverre mag je je partner zijn gang laten gaan en zeker als basis behoeftes als het elkaar vertrouwen en in elkaar geloven niet meer aan de orde zijn.

Mensen die snel en makkelijk hierop reageren snappen niet de strijd die altijd achter gesloten deuren plaats vindt



en dat soort strijd was er pakweg 50 jaar geleden niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 19:18
 
God haat de scheiding
Mal 2:16 - Want Ik haat de echtscheiding, zegt de HERE, de God van Israël, en dat men zijn gewaad met geweldpleging overdekt, zegt de HERE der heerscharen. Daarom, weest op uw hoede voor uw hartstocht en weest niet ontrouw.
Jezus zegt, "Geen scheiding behalve in omstandigheden van overspel.
Mat 5:31-32 - Er is ook gezegd: Al wie zijn vrouw wegzendt, moet haar een scheidbrief geven. 32 Maar Ik zeg u: Een ieder, die zijn vrouw wegzendt om een andere reden dan ontucht, maakt, dat er echtbreuk met haar gepleegd wordt; en al wie een weggezondene trouwt, pleegt echtbreuk.
Mat 19:3-9 -
Mat 19:4-6 - Hij antwoordde en zeide: Hebt gij niet gelezen, dat de Schepper hen van den beginne als man en vrouw heeft gemaakt? 5 En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn. 6 Zo zijn zij niet meer twee, maar één vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.

Man en vrouw zijn aan elkander gebonden totdat de dood hun scheidt.
Rom 7:1-3 - Of weet gij niet, broeders, – ik spreek immers tot wie de wet kennen – dat de wet heerschappij voert over de mens, zolang hij leeft? 2 Want de gehuwde vrouw is door de wet aan haar man gebonden, zolang deze leeft; wanneer echter de man sterft, is zij ontslagen van de wet, die haar aan die man bond. 3 Zo zal zij dan, indien zij bij het leven van haar man een ander tot man neemt, echtbreekster heten; wanneer echter de man sterft, is zij vrij van de wet, zodat zij geen echtbreekster is, indien zij zich aan een andere man geeft.


Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 10 september 2010, 19:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 21:52
 
Mar,

Waarom plaats jij deze teksten terwijl je, in feite, geen benul hebt van wat een scheiding feitelijk inhoudt?

Een opsomming van teksten is dan wel erg makkelijk he?
Wat is jouw persoonlijke zonde?
Schrijf dat ff op forum, dikgedrukt of gewoon getypt.... dan zoek ik er wel ff een dotje beschuldigende bijbelteksten bij, oke?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:00
 
PIETER649 schreef:
Mar,

Waarom plaats jij deze teksten terwijl je, in feite, geen benul hebt van wat een scheiding feitelijk inhoudt?

Een opsomming van teksten is dan wel erg makkelijk he?
Wat is jouw persoonlijke zonde?
Schrijf dat ff op forum, dikgedrukt of gewoon getypt.... dan zoek ik er wel ff een dotje beschuldigende bijbelteksten bij, oke?


Blijkbaar treft het jou....!!!

Mijn zonden hoef ik jou niet te vertellen.
Je hebt gelijk ik heb geen benul van een scheiding.

Mijn huwelijk is gestopt door de dood.

Hetgeen wat ik neer gezet heb, is niks anders dan wat de Here Jezus er zelf heeft over heeft
gezegd.

Wie de schoen past trekt hem aan.

Wat denk je wat het voor mij betekend in deze tijd om een nieuwe relatie aan te gaan???

Ik ben iemand die luistert naar Zijn stem. De teksten zijn alleen bestemd om licht in het duisternis te brengen.
Met andere woorden om de kennis van God en Zijn Zoon te verruimen.


Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 10 september 2010, 22:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:16
 
Je hebt gelijk ik heb geen benul van een scheiding.


Misschien is het dan maar beter er niet zo oordelend over te zijn Mar.............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:18
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt gelijk ik heb geen benul van een scheiding.


Misschien is het dan maar beter er niet zo oordelend over te zijn Mar.............


Ik oordeel niet. Het zijn de woorden van......


Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 10 september 2010, 22:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:34
 
MAR907 schreef:
Blijkbaar treft het jou....!!!


nah, het irriteerd me hooguit als mensen de eigen balk niet zien


Mijn zonden hoef ik jou niet te vertellen.
Je hebt gelijk ik heb geen benul van een scheiding.


doe dan niet net alsof


Mijn huwelijk is gestopt door de dood.


wist ik, daarom verbaas ik mij dat jij een onderwerp waar je geen ervaring mee hebt, gebruikt om jezelf als heilige te profileren.


Hetgeen wat ik neer gezet heb, is niks anders dan wat de Here Jezus er zelf heeft over heeft
gezegd.


en jij denkt werkelijk dat dit nooit eerder door anderen in het echte leven al is gezegd tegen de gescheiden mensen hier?


Wie de schoen past trekt hem aan.

Wat denk je wat het voor mij betekend in deze tijd om een nieuwe relatie aan te gaan???


weet ik niet, interesseerd mij verder niet, hoewel ik je, net als iedereen op deze site, veel geluk toewens.


Ik ben iemand die luistert naar Zijn stem. De teksten zijn alleen bestemd om licht in het duisternis te brengen.
Met andere woorden om de kennis van God en Zijn Zoon te verruimen.


Nogmaals Mar, de meeste gescheiden mensen op deze site hebben genoeg ellende achter de rug, eerst in een mislukt huwelijk, en later met veroordelingen en onbegrip vanuit familie, kerk en het hele sociale netwerk waarin ze zitten (of is het inmiddels zaten? )
CM moet een veilige haven zijn, waar deze mensen rust kunnen vinden en mogelijkheden hebben om verder te kunnen met hun leven.
Het laatste wat dan mag gebeuren is dat iemand die geen benul heeft van wat ze doorgemaakt hebben, en vaak nog steeds doormaken, ze hier ff met behulp van wat bijbelteksten komt veroordelen.

Ik hoop dat je dit nu begrijpt en met dat tekstensmijten stopt, ik neem tenminste aan dat je er niet op uit bent de wat labielere gescheiden mensen een dermate schuldgevoel aan te praten dat er wellicht dingen gebeuren die niemand wil...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:36
 
MAR907 schreef:
Het zijn niet mijn woorden.

Nee Mar, dat klopt het zijn woorden uit de Bijbel, het Woord van God.
Maar wat zou je denken.......zouden al die mensen hier die gescheiden zijn deze woorden niet kennen?
Zouden ze daar niet mee hebben geworsteld toen ze in een .......nou ja.....welke situatie dan ook, zaten???
Waarom ze nog eens neerzetten??
Waarom de gescheidenen op de site nog eens een trap na geven.
Is er al niet genoeg afwijzing geweest bij een scheiding??

Ik wilde in eerste instantie niet reageren omdat ik dezelfde gedachten had als dat Pieter beschreef. Alleen komen te staan doordat je partner overleden is is ook vreselijk.
Maar door deze woorden hier, op deze manier, neer te zetten voelt het alsof je alle gescheiden mensen echt een trap na geeft. Jullie zijn fout jullie zijn veroordeelt tot een leven alleen zijn, jullie zijn......
En dat doet pijn Mar!!

Gelukkig weet ik dat ik een liefdevolle God/Vader heb, die net zo hard met mij mee huilt om deze gebrokenheid in de wereld. God, die mijn (ieders) situatie kent, die mij wel troost, steunt en bemoedigd.
Daar houd ik me maar aan vast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE309





Berichten: 226

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:41
 
PIETER649 schreef:
Nogmaals Mar, de meeste gescheiden mensen op deze site hebben genoeg ellende achter de rug, eerst in een mislukt huwelijk, en later met veroordelingen en onbegrip vanuit familie, kerk en het hele sociale netwerk waarin ze zitten (of is het inmiddels zaten? )
CM moet een veilige haven zijn, waar deze mensen rust kunnen vinden en mogelijkheden hebben om verder te kunnen met hun leven.
Het laatste wat dan mag gebeuren is dat iemand die geen benul heeft van wat ze doorgemaakt hebben, en vaak nog steeds doormaken, ze hier ff met behulp van wat bijbelteksten komt veroordelen.

Ik hoop dat je dit nu begrijpt en met dat tekstensmijten stopt, ik neem tenminste aan dat je er niet op uit bent de wat labielere gescheiden mensen een dermate schuldgevoel aan te praten dat er wellicht dingen gebeuren die niemand wil...?

ben het helemaal met Pieter eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:45
 
MAR907 schreef:
Ik oordeel niet. Het zijn de woorden van......


Je oordeelt aardig hoor en nogal met wat teksten uit de Bijbel....
Het lijkt mij zinnig als je geen uitlatingen doet over zaken die jouw inlevingsvermogen te boven gaan.......
Hou je bij dingen die je kunt navoelen en waar je zeker wat zinnigs over kan zeggen..........
Het is maar een tip....... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 10 september 2010, 22:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:46
 
IMKE917 schreef:
Nee Mar, dat klopt het zijn woorden uit de Bijbel, het Woord van God.
Maar wat zou je denken.......zouden al die mensen hier die gescheiden zijn deze woorden niet kennen?
Zouden ze daar niet mee hebben geworsteld toen ze in een .......nou ja.....welke situatie dan ook, zaten???
Waarom ze nog eens neerzetten??
Waarom de gescheidenen op de site nog eens een trap na geven.
Is er al niet genoeg afwijzing geweest bij een scheiding??

Ik wilde in eerste instantie niet reageren omdat ik dezelfde gedachten had als dat Pieter beschreef. Alleen komen te staan doordat je partner overleden is is ook vreselijk.
Maar door deze woorden hier, op deze manier, neer te zetten voelt het alsof je alle gescheiden mensen echt een trap na geeft. Jullie zijn fout jullie zijn veroordeelt tot een leven alleen zijn, jullie zijn......
En dat doet pijn Mar!!

Gelukkig weet ik dat ik een liefdevolle God/Vader heb, die net zo hard met mij mee huilt om deze gebrokenheid in de wereld. God, die mijn (ieders) situatie kent, die mij wel troost, steunt en bemoedigd.
Daar houd ik me maar aan vast.

God is liefdevoller dan het grondpersoneel he. De mens ziet wat voor ogen is, maar God kijkt in ons hart. Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld zult worden, maar kennelijk mag het wel als je maar met bijbelteksten je visie of je angst wilt onderstrepen.


Thomas, die zich wel eens afvraagt waarom mensen met de Bijbel in de hand zo hard kunnen oordelen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 10 september 2010, 23:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 9 Volgende
Pagina 3 van 9