ChristianMatch
 


Forum

Nieuwsbericht: 15 x abortus en toen... zwanger!
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:21
 
TER INFORMATIE:

Vijftien keer abortus, toch moeder AMSTERDAM - Vijftien keer raakte de Amerikaanse Irene Villar zwanger, evenzovele malen ging ze over tot abortus. Nu is ze toch moeder, gelukkiger dan ooit en heeft ze een boek over haar zwangerschapsdrama geschreven.

Vanwege dat boek wordt Villar met de dood bedreigd - in de Verenigde Staten worden vrouwen die abortus laten plegen door een deel van de bevoking gelijk gesteld met moordenaars - maar ze wil toch haar verhaal vertellen.

De inmiddels 40-jarige moeder van twee dochters raakte als achttienjarige studente in de ban van een professor, 34 jaar ouder en tamelijk dominant. Die maakte Irene duidelijk dat hun relatie slechts kon slagen op één voorwaarde: dat deze kinderloos zou blijven. De beïnvloedbare vrouw raakte in twaalf jaar vijftien maal zwanger en voelde zich vijftien maal gedwongen de babies het leven te ontzeggen. Tot ze op haar dertigste afscheid nam van de professor en op haar 33e een nieuwe man trof; een die best kinderen wilde. En dat geluk resulteerde in twee dochters, zo meldt Bild.de .


DIT IS DE REALITEIT. ZE SCHRIJFT ER EEN BOEK OVER EN WORDT MET DE DOOD BEDREIGD... DE PSYCHISCHE DRUK SLAAT OOK WEER OVER OP DE TWEE NIEUWE KINDEREN / DOCHTERS... WEL VERDIENT DE VROUW GELD MET DIT BOEK EN ZO KRIJGT OOK DIT KIND MATERIEEL WEER EEN BETER LEVEN...

MET WELKE WOORDEN HELP JE MOEDER EN KIND WÉL ???


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op maandag 2 augustus 2010, 11:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:32
 
Quote:
in de Verenigde Staten worden vrouwen die abortus laten plegen door een deel van de bevoking gelijk gesteld met moordenaars - maar ze wil toch haar verhaal vertellen.


... misschien moeten we wel constateren, dat ze nu niet alleen moeder is... maar ook moedig is... want misschien heeft ze het boek wel geschreven, opdat anderen er van leren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:33
 
Hai BeHappy

Door over het evangelie te vertellen, de genade van God?

Onder andere natuurlijk ;)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 2 augustus 2010, 11:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:34
 
BEHAPPY332 schreef:
TER INFORMATIE:

Vijftien keer abortus, toch moeder AMSTERDAM - Vijftien keer raakte de Amerikaanse Irene Villar zwanger, evenzovele malen ging ze over tot abortus. Nu is ze toch moeder, gelukkiger dan ooit en heeft ze een boek over haar zwangerschapsdrama geschreven.

Vanwege dat boek wordt Villar met de dood bedreigd - in de Verenigde Staten worden vrouwen die abortus laten plegen door een deel van de bevoking gelijk gesteld met moordenaars - maar ze wil toch haar verhaal vertellen.

De inmiddels 40-jarige moeder van twee dochters raakte als achttienjarige studente in de ban van een professor, 34 jaar ouder en tamelijk dominant. Die maakte Irene duidelijk dat hun relatie slechts kon slagen op één voorwaarde: dat deze kinderloos zou blijven. De beïnvloedbare vrouw raakte in twaalf jaar vijftien maal zwanger en voelde zich vijftien maal gedwongen de babies het leven te ontzeggen. Tot ze op haar dertigste afscheid nam van de professor en op haar 33e een nieuwe man trof; een die best kinderen wilde. En dat geluk resulteerde in twee dochters, zo meldt Bild.de .


DIT IS DE REALITEIT. ZE SCHRIJFT ER EEN BOEK OVER EN WORDT MET DE DOOD BEDREIGD... DE PSYCHISCHE DRUK SLAAT OOK WEER OVER OP HET NIEUWE KIND... WEL VERDIENT DE VROUW GELD MET DIT BOEK EN ZO KRIJGT OOK DIT KIND MATERIEEL WEER EEN BETER LEVEN...

MET WELKE WOORDEN HELP JE MOEDER EN KIND WÉL ???

Gelukkiger dan ooit Smiley die vol vragen zit Ik vind het een heel erg triest verhaal. Hebben de professor en zijn vrouw nog nooit van anticonceptie gehoord?

Ik begrijp de ophef omtrent dit boek, al gaat 'met de dood bedreigen' natuurlijk veel te ver.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:39
 
Ik ga hiero later verder op in hoor.

Nu ff druk enzo.

Fijne Maandag!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:40
 
MARIJAN072 schreef:
Gelukkiger dan ooit Smiley die vol vragen zit Ik vind het een heel erg triest verhaal. Hebben de professor en zijn vrouw nog nooit van anticonceptie gehoord?

Ik begrijp de ophef omtrent dit boek, al gaat 'met de dood bedreigen' natuurlijk veel te ver.

misschien was de jonge vrouw zo in de ban van de ... professor... dat zij hem aan zich wilde binden via een kind... en dat met opzet 15 x probeerde...

maar dat weet ik niet, zou ik het boek moeten lezen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:42
 
SHANITA130 schreef:
Hai BeHappy

Door over het evangelie te vertellen, de genade van God?

Onder andere natuurlijk ;)


één van de constateringen: wijsheid ligt niet altijd in handen van een professor... ben wel benieuwd wat zijn specialiteit is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:46
 
MARIJAN072 schreef:
Gelukkiger dan ooit Smiley die vol vragen zit Ik vind het een heel erg triest verhaal. Hebben de professor en zijn vrouw nog nooit van anticonceptie gehoord?

... gehoord wel, maar waar hebben 'we' ze laten liggen...

... om het meisje helemaal in de ban te krijgen van deze professor, moest het natuurlijk wel een echte zijn en was deze dus verstrooid...


Ik begrijp de ophef omtrent dit boek, al gaat 'met de dood bedreigen' natuurlijk veel te ver.

... ik begrijp de ophef ook, ben er zelf over begonnen...

als je zegt

1 . Abortus = doodslag'

en

2. 'op doodslag staat in sommige staten van de VS de doodstraf' ,

dan is

3. bedreiging met de dood het logisch gevolg van deze openhartigheid...

in die staten heeft deze auteur dus echt een advokaat nodig, die het voor haar opneemt... maar echte activisten luisteren niet naar zo'n advokaat...


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op maandag 2 augustus 2010, 11:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:52
 
MARIJAN072 schreef:
Gelukkiger dan ooit Smiley die vol vragen zit Ik vind het een heel erg triest verhaal. Hebben de professor en zijn vrouw nog nooit van anticonceptie gehoord?

... die jonge vrouw was in de ban van een professor...
een echte...
... en dus verstrooid...

... waar heb jij die pilletjes gelaten...

... waar zijn die ook al weer voor nodig...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 13:17
 
wauw 15x een moord gepleegd, ik hoop dat ze vergeving vind bij de Heer!
over haar levensgeluk hoef ik niet te lezen....
God have mercy on her soul...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 13:30
 
BEHAPPY332 schreef:
misschien was de jonge vrouw zo in de ban van de ... professor... dat zij hem aan zich wilde binden via een kind... en dat met opzet 15 x probeerde...

maar dat weet ik niet, zou ik het boek moeten lezen...


Ook zonder het hebben van een bijbels standpunt, begrijp ik dat dit boek heftige emoties op kan roepen. Er zijn vrouwen die graag een kind zouden willen, maar voor wie dat niet is weggelegd. Als je dan leest over 15 zwangerschappen (nieuw leven) die bewust zijn afgebroken, kan dat heel pijnlijk zijn. Ik vind het best moeilijk om medelijden met deze vrouw te hebben, al zal het zeker niet makkelijk geweest zijn met een dominante man. Maar zij leeft niet in een streng-Islamitisch land, waar scheiden voor een vrouw bijna onmogelijk is. Moeilijk ook, wat David ook al zegt, om te lezen over haar geluk.

Maar nogmaals; iemand met de dood bedreigen gaat veel en veel te ver. Hoe kun je tegen abortus zijn en voor bedreiging met de dood?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:21
 
MARIJAN072 schreef:
. Hoe kun je tegen abortus zijn en voor bedreiging met de dood?

Goed gezegd. In een rechtstaat mag je wel via de rechter handelen, maar niet uit eigen recht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:23
 
MARIJAN072 schreef:
Ook zonder het hebben van een bijbels standpunt, begrijp ik dat dit boek heftige emoties op kan roepen.
....................

Maar nogmaals; iemand met de dood bedreigen gaat veel en veel te ver. Hoe kun je tegen abortus zijn en voor bedreiging met de dood?

... en dan moeten mensen zich toch beheersen en toch niet voor eigen rechter gaan spelen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:25
 
MARIJAN072 schreef:
Ook zonder het hebben van een bijbels standpunt, begrijp ik dat dit boek heftige emoties op kan roepen. Er zijn vrouwen die graag een kind zouden willen, maar voor wie dat niet is weggelegd. Als je dan leest over 15 zwangerschappen (nieuw leven) die bewust zijn afgebroken, kan dat heel pijnlijk zijn.
..................

.............. de vrouw die hierover schrijft, zal het met één boek nog niet verwerkt hebben... het kan best zijn, dat ze over enkele jaren een vervolg boek schrijft... over de verwerking, van wat zij zich nu nog niet eens bewust is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:34
 
MARIJAN072 schreef:
Ik vind het best moeilijk om medelijden met deze vrouw te hebben, al zal het zeker niet makkelijk geweest zijn met een dominante man.

... medelijden... die vrouw heeft zich niet zielig gevoeld. Ze heeft jaren lang opgekeken tegen 'haar zoveel oudere, wijzere, geroemde enz. professor'. Ze heeft zich trots gevoeld en komt nu langzaam tot een nieuw besef...

... medelijden... ooit heb ik gehoord, dat medelijden fout is, omdat je dan neerkijkt op de ander... Zo bezien, dus heel goed van je, dat het je nauwelijks tot niet lukt om medelijden te voelen!

... medeleven ... als je die vrouw en haar kinderen in het echte leven zou ontmoeten, wat zeg je dan aan zo iemand?

Toch herken ik wel wat je zegt. Als christen, met de opdracht tot 'naastenliefde' krijg ook ik vaak sterk de neiging om altijd bij andere mensen een 'gevoel' te krijgen. Terwijl meer technische mensen dat niet hebben.

Mindfullness is een vorm van kijken, zonder dat je direct een gevoel laat spreken. Objectief kijken en daarbij steeds meer waarnemen. Uitgaande van het principe 'oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde' kan ook mindfullness een onderdeel zijn van een christelijke levenswijze.

P.S. Dit is niet of/topic, omdat het nog antwoord geeft op de vraag, hoe je zo iemand benadert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE309





Berichten: 226

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:37
 
BEHAPPY332 schreef:
.............. de vrouw die hierover schrijft, zal het met één boek nog niet verwerkt hebben... het kan best zijn, dat ze over enkele jaren een vervolg boek schrijft... over de verwerking, van wat zij zich nu nog niet eens bewust is...

Volgens mij verwerk je dit nooit meer helemaal.
Stel je voor 15 x het kind in je schoot laten vermoorden.
Afschuwelijk daar heb je toch op het laatst geen exuses meer voor.
Hoop voor haar dat ze zich zelf dat ooit kan vergeven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:45
 
DAVID923 schreef:
wauw 15x een moord gepleegd, ik hoop dat ze vergeving vind bij de Heer!
over haar levensgeluk hoef ik niet te lezen....
God have mercy on her soul...

15 x een moord gepleegd...

... in geval van deze kwestie, door een professor...
... en bij herhaling...
... en het is een handeling, die heel veel activiteit vereist...
... en dat binnen een waarschijnlijk gelukkig huwelijk...
... het kost nog geld ook...

Dus in ieder geval 14 x toch met voorbedachte rade?


Ik hoop dat ze vergeving vind bij de Heer!
....Ja, dat is correct gezegd.

Over haar levensgeluk hoef ik niet te lezen.
... Gelijk heb je.

God have mercy on her soul.
... Bij Aardrijkskunde docent opleiding leer je de geografische drieslag:
1. verkennen
2. verklaren
3. waarderen.

Ad. 1.
je hebt verkent. 15 x... in die situatie...

Ad 2.
je hebt verklaart. God is zelfs bij machte om dit te vergeven.

Ad 3.
Je hebt gewaardeerd. Als God liefde en genade kan uitspreken over deze levende zielen, dan kun je daar rust in vinden. En is er weer tijd, openheid, warmte en aandacht voor nieuwe levenszaken.

Goed afgerond.
Zo sta je sterk in het leven,
met telkens weer nieuwe uitdagingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:50
 
ZIVAATJE309 schreef:
Volgens mij verwerk je dit nooit meer helemaal.
Stel je voor 15 x het kind in je schoot laten vermoorden.
Afschuwelijk daar heb je toch op het laatst geen exuses meer voor.
Hoop voor haar dat ze zich zelf dat ooit kan vergeven


Ja, dit is goede vorm van medeleven.
Als iemand anders haar zal veroordelen, daar kan ze zich rationeel tegen verdedigen.
Als je jezelf gaat veroordelen, door spijt, innerlijk, dat grijpt veel dieper. Dan moet ze zichzelf gaan vergeven...

Maar inderdaad: als je je laatste excuses opgebruikt heb, wat dan....?

Dan ga je jezelf toch afvragen,
Wat in hemelsnaam is met de ziel van die 15 kinderen gebeurd?

Vanaf dat moment, heb je niet alleen eigen aardse vergeving nodig,
maar juist vergeving van wat boven het aardse uitstijgt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE309





Berichten: 226

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:51
 
BEHAPPY332 schreef:
TER INFORMATIE:

Vijftien keer abortus, toch moeder AMSTERDAM - Vijftien keer raakte de Amerikaanse Irene Villar zwanger, evenzovele malen ging ze over tot abortus. Nu is ze toch moeder, gelukkiger dan ooit en heeft ze een boek over haar zwangerschapsdrama geschreven.

Vanwege dat boek wordt Villar met de dood bedreigd - in de Verenigde Staten worden vrouwen die abortus laten plegen door een deel van de bevoking gelijk gesteld met moordenaars - maar ze wil toch haar verhaal vertelle

De inmiddels 40-jarige moeder van twee dochters raakte als achttienjarige studente in de ban van een professor, 34 jaar ouder en tamelijk dominant. Die maakte Irene duidelijk dat hun relatie slechts kon slagen op één voorwaarde: dat deze kinderloos zou blijven. De beïnvloedbare vrouw raakte in twaalf jaar vijftien maal zwanger en voelde zich vijftien maal gedwongen de babies het leven te ontzeggen. Tot ze op haar dertigste afscheid nam van de professor en op haar 33e een nieuwe man trof; een die best kinderen wilde. En dat geluk resulteerde in twee dochters, zo meldt Bild.de .


DIT IS DE REALITEIT. ZE SCHRIJFT ER EEN BOEK OVER EN WORDT MET DE DOOD BEDREIGD... DE PSYCHISCHE DRUK SLAAT OOK WEER OVER OP DE TWEE NIEUWE KINDEREN / DOCHTERS... WEL VERDIENT DE VROUW GELD MET DIT BOEK EN ZO KRIJGT OOK DIT KIND MATERIEEL WEER EEN BETER LEVEN...

MET WELKE WOORDEN HELP JE MOEDER EN KIND WÉL ???



Weet je eigenlijk hoe dit boek heet?
Ik zou het weleens willen lezen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE309





Berichten: 226

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 15:16
 
ZIVAATJE309 schreef:
Weet je eigenlijk hoe dit boek heet?
Ik zou het weleens willen lezen

Heb het zelf al opgezocht.
Het heet; Imposible voor degenen die er in geinterreseerd zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 15:33
 
ZIVAATJE309 schreef:
Heb het zelf al opgezocht.
Het heet; Imposible voor degenen die er in geinterreseerd zijn

Heel goed van jou Zivaatje!
Zo hoort het, niet praten over, maar praten met.
Kijk eens wat voor resultaat dat geeft:

opgezocht getypt in Google: Irene Villar Impossible,

Dan zie je ontelbare links...
Dus al die anderen die er praten...

Met een officiele website:
http://www.irenevilar.com/blog/article/impossible-motherhood/

in het engels:

Today this site is officially in the public domain and with it the story of the most harrowing events in my personal life: the cowardice, the repeat abortions, the moral confusion, the duplicity, the addiction, the self-mutilation, the relentless need to cloak myself in someone else’s power. What does this mean, I’m not sure yet. That I call Impossible Motherhood


Vertaald in het Nederlands:

Vandaag is deze site officieel in het publieke domein en met deze zite ook het verhaal van de meest... harrowing... gebeurtenissen in mijn persoonlijk leven:

the cowardice = de lafheid
the repeated abortions = de herhaalde abortussen
the moral confusion = de morele verwarring
the duplicity = de tweeslachtigheid, gespletenheid
the addiction = de verslaving
the self-mutilation = de zelfverwonding
the relentless need to cloak myself in someone else's power = de 'relentless' behoefte om mijzelf vast te 'to cloak ???' onderwerpen ??? aan iemands anders macht

Wat dit betekent, dat weet ik nog niet zeker.
Ik noem het onmogelijk moederschap...

ZO DAT IS SCHRIKKEN!
EN OOK NIET...
ZE IS ZELF GESCHROKKEN VAN HAAR EIGEN DADEN
KIJK EENS WAT DIE ONMOGELIJKE MOEDER OVER ZICHZELF SCHRIJFT !!!

EN ZE WEET NOG NIET WAT DIT BETEKENT...
ZE BESEFT DAT ZE NOG VEEL TE VERWERKEN ZAL KRIJGEN

ps. voor sommige engelstalige woorden heb ik nog niet opgezocht wat het exact betekent...


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op maandag 2 augustus 2010, 15:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE309





Berichten: 226

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 15:39
 
BEHAPPY332 schreef:
Heel goed van jou Zivaatje!
Zo hoort het, niet praten over, maar praten met.
Kijk eens wat voor resultaat dat geeft:

opgezocht getypt in Google: Irene Villar Impossible,

Dan zie je ontelbare links...
Dus al die anderen die er praten...

Met een officiele website:
http://www.irenevilar.com/blog/article/impossible-motherhood/

in het engels:

Today this site is officially in the public domain and with it the story of the most harrowing events in my personal life: the cowardice, the repeat abortions, the moral confusion, the duplicity, the addiction, the self-mutilation, the relentless need to cloak myself in someone else’s power. What does this mean, I’m not sure yet. That I call Impossible Motherhood


Vertaald in het Nederlands:

Vandaag is deze site officieel in het publieke domein en met deze zite ook het verhaal van de meest... harrowing... gebeurtenissen in mijn persoonlijk leven:

the cowardice = de lafheid
the repeated abortions = de herhaalde abortussen
the moral confusion = de morele verwarring
the duplicity = de tweeslachtigheid, gespletenheid
the addiction = de verslaving
the self-mutilation = de zelverwonding
the relentless need to cloak myself in someone else's power = de 'relentless' behoefte om mijzelf vast te 'to cloak ???' onderwerpen ??? aan iemands anders macht

Wat dit betekent, dat weet ik niet zeker.
Ik noem het onmogelijk moederschap...

ZO DAT IS SCHRIKKEN!
EN OOK NIET...
KIJK EENS WAT DIE ONMOGELIJKE MOEDER OVER ZICHZELF SCHRIJFT !!!

ps. voor sommige engelstalige woorden heb ik nog niet opgezocht wat het exact betekent...

Op de site amazone.com kun je het hele boek lezen.
Heb net een stukje gelezen wel behoorlijk gedetailleerd over de hoe hun sexuele relatie zich ontwikkeld. (daar houd ik niet zo van)
Deze vrouw heeft volgens mij heel dapper haar verleden onder ogen gezien en neemt de verantwoordelijkheid van haar daden op zich.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 15:48
 
ZIVAATJE309 schreef:
Op de site amazone.com kun je het hele boek lezen.
Heb net een stukje gelezen wel behoorlijk gedetailleerd over de hoe hun sexuele relatie zich ontwikkeld. (daar houd ik niet zo van)
Deze vrouw heeft volgens mij heel dapper haar verleden onder ogen gezien en neemt de verantwoordelijkheid van haar daden op zich.


Het hele boek lezen is me nog niet gelukt...
Nog niet zo snel gevonden als jij...

wat ik gevonden heb is deze link:

amazone.com impossible mother (zoekterm in Google)

http://www.amazon.com/gp/product/product-description/1590513207/ref=dp_proddesc_0?ie=UTF8&n=283155&s=books

Stuur a.u.b. de link waar we het hele boek kunnen lezen.
Of keek ik er gewoon overheen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 17:27
 
DAVID923 schreef:
wauw 15x een moord gepleegd, ik hoop dat ze vergeving vind bij de Heer!
over haar levensgeluk hoef ik niet te lezen....
God have mercy on her soul...

BEHAPPY332 schreef:
15 x een moord gepleegd...


Ik hoop dat ze vergeving vind bij de Heer!
....Ja, dat is correct gezegd.
Hoezo, correct gezegd. Als die vrouw haar hart aan Jezus Christus geeft, dan is er vergeving, dat is nou waarom Jezus Christus naar de aarde kwam, voor IEDEREEN, dus ook voor die vrouw. Het is alleen aan haar om Jezus Christus aan te nemen als haar Redder, Verlosser en Zaligmaker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE309





Berichten: 226

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 17:29
 
BEHAPPY332 schreef:
Het hele boek lezen is me nog niet gelukt...
Nog niet zo snel gevonden als jij...

wat ik gevonden heb is deze link:

amazone.com impossible mother (zoekterm in Google)

http://www.amazon.com/gp/product/product-description/1590513207/ref=dp_proddesc_0?ie=UTF8&n=283155&s=books

Stuur a.u.b. de link waar we het hele boek kunnen lezen.
Of keek ik er gewoon overheen?

Ja en dan begin je het boek te lezen door naar beneden te scrollen.
na zo,n 30 pagina,s (allemaal leeg of inleiding enz) krijg je een balkje waarin staat dat je in moet loggen om verder te lezen Als je dat doet dan kun je volgens mij het hele boek lezen. Je kunt dan ook doorklikken naar een bepaalde pagina.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:06
 
Ik heb niet alle reactie's gelezen...

Het eerste dat in mij opkomt is dat ze "fout" geweest is. Maar onder druk van een dominante partner kan een mens "rare" dingen doen...ze heeft toen wellicht geen andere weg gezien anders had ze die vast genomen.

Let's not judge! Het is niet goed te praten dat ze 15 keer abortus heeft laten plegen, maar denk eens na over het feit dat ze zich na al die jaren los heeft weten te rukken van deze man en het daarna toch nog aangedurfd heeft een nieuwe relatie aan te gaan en een gezinnetje te stichten.

Ondanks de fouten in het verleden heb ik bewondering voor haar...ze heeft dat verleden het hoofd geboden en is er niet in blijven steken. Niet alle vrouwen zouden haar dat na doen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:31
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik heb niet alle reactie's gelezen...

Het eerste dat in mij opkomt is dat ze "fout" geweest is. Maar onder druk van een dominante partner kan een mens "rare" dingen doen...ze heeft toen wellicht geen andere weg gezien anders had ze die vast genomen.

Let's not judge! Het is niet goed te praten dat ze 15 keer abortus heeft laten plegen, maar denk eens na over het feit dat ze zich na al die jaren los heeft weten te rukken van deze man en het daarna toch nog aangedurfd heeft een nieuwe relatie aan te gaan en een gezinnetje te stichten.

Ondanks de fouten in het verleden heb ik bewondering voor haar...ze heeft dat verleden het hoofd geboden en is er niet in blijven steken. Niet alle vrouwen zouden haar dat na doen...



Onder druk van een dominante partner...

... ze heeft zelf gekozen voor iemand die 34 jaar ouder was...
... en wijzer... die ze kon volgen... ze durfde misschien zelf niet te kiezen...
... je wordt als mens niet volwassen geboren...
... ze heeft opgekeken naar iemand die wel heel erg volwassen en hoog, breed maatschappelijk gewaardeerd werd ...
... maar ze ontdekte... dat schijn wel eens bedriegt en werd wakker...
... als je wel dingen doet, maar niet kiest, gebeurt er toch wat...

Ze heeft het verleden het hoofd geboden en is er niet in blijven steken. Niet alle vrouwen zouden haar dat na doen...

... inderdaad, ze is niet in slachtofferrol blijven steken, maar heeft gekozen voor het leven
en ze heeft het aangedurfd om anderen te informeren. dapper.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:36
 
CROSSROAD317 schreef:
DAVID923 schreef:
wauw 15x een moord gepleegd, ik hoop dat ze vergeving vind bij de Heer!
over haar levensgeluk hoef ik niet te lezen....
God have mercy on her soul...

15 x een moord gepleegd...


Ik hoop dat ze vergeving vind bij de Heer!
....Ja, dat is correct gezegd.
Hoezo, correct gezegd. Als die vrouw haar hart aan Jezus Christus geeft, dan is er vergeving, dat is nou waarom Jezus Christus naar de aarde kwam, voor IEDEREEN, dus ook voor die vrouw. Het is alleen aan haar om Jezus Christus aan te nemen als haar Redder, Verlosser en Zaligmaker.






Oke,
overtreffende trap.
Wat de één zei, was correct.
Wat jij zegt, is correcter.

Indien nog meer verbeteringen aanvullingen volgen,
dan blijven nog over: nog correcter, nog veel correcter, nog heel veel correcter. Als mens moet je er immers voor open staan, om je te laten corrigeren... dat is beschaving, telkens een stukje bijschaven. Maar het kan ook wel eens zijn... Mijn Genade is u genoeg.

Dat is 100% voortreffelijk
en dus onovertreffelijk.

Dank je wel man met de gitaar!


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 11 augustus 2010, 21:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:46
 
BEHAPPY332 schreef:
Onder druk van een dominante partner...

... ze heeft zelf gekozen voor iemand die 34 jaar ouder was...

... en wijzer... die ze kon volgen... ze durfde misschien zelf niet te kiezen...
... je wordt als mens niet volwassen geboren...
... ze heeft opgekeken naar iemand die wel heel erg volwassen en hoog, breed maatschappelijk gewaardeerd werd ...
... maar ze ontdekte... dat schijn wel eens bedriegt en werd wakker...
... als je wel dingen doet, maar niet kiest, gebeurt er toch wat...

Dat ze zelf die keuze gemaakt heeft voor deze partner, betekent niet dat het dan ook zo makkelijk zal zijn om er weer weg te gaan!
Veel vrouwen blijven jaren in zo'n soort relatie hangen, omdat ze simpelweg te bang zijn voor de gevolgen als ze weg zouden gaan.
Als je zoiets nog nooit meegemaakt hebt, is het moeilijk om je dat voor te stellen en van een afstandje kun je dingen ook veel nuchterder bekijken.
Maar wanneer je er midden in zit lijkt weg gaan vaak helemaal geen optie.
Het gaat er uiteindelijk niet om waarom ze voor hem gekozen heeft, ze wist op dat moment waarschijnlijk nog helemaal niet wat voor iemand het was...het gaat erom dat ze uiteindelijk de kracht gevonden heeft om weg te gaan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 21:14
 
[quote=TESSYBEAR731]Dat ze zelf die keuze gemaakt heeft voor deze partner, betekent niet dat het dan ook zo makkelijk zal zijn om er weer weg te gaan!
Veel vrouwen blijven jaren in zo'n soort relatie hangen, omdat ze simpelweg te bang zijn voor de gevolgen als ze weg zouden gaan.
Als je zoiets nog nooit meegemaakt hebt, is het moeilijk om je dat voor te stellen en van een afstandje kun je dingen ook veel nuchterder bekijken.
Maar wanneer je er midden in zit lijkt weg gaan vaak helemaal geen optie.
Het gaat er uiteindelijk niet om waarom ze voor hem gekozen heeft, ze wist op dat moment waarschijnlijk nog helemaal niet wat voor iemand het was...[b]het gaat erom dat ze uiteindelijk de kracht gevonden heeft om weg te gaan...[/[/b]quote]


Dat is het...

De man was professor, zijn roem, geld en wijsheid waren aantrekkelijk,
en achteraf, ook maar zeer betrekkelijk....

Dan blijkt de wijsheid die je op je klompen kunt aanvoelen,
uiteindelijk van grotere wijsheid te zijn, dan die van witte boorden...

Zo iets verwacht je niet, maar is toch zo...
Toen ze dat allemaal meegemaakt had,
kreeg ze de kracht om haar eigen weg te gaan...
De weg van een liefde, die veeeel sterker is...


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 11 augustus 2010, 21:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1