ChristianMatch
 


Forum

christenen en moslims
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 21:01
 
PIETER649 schreef:
dus ondanks de joden Jezus niet erkennen, geloven we in dezelfde God.
waarom de joden dan wel, en de moslims niet?

Het verhaal van de bijbel begint bij de relatie die God aangaat met Zijn volk. En dat zijn de joden. Wij als christenen geloven in dezelfde God, de God van het Oude Testament, is ook de God van het Nieuwe Testament.

Mohammed heeft de bijbel zichzelf toegeëigend, veranderd en geredigeerd. Daarmee heeft hij zichzelf tot god gemaakt. Het gevaar van het kopiëren van het woord van God en veranderen naar jouw beeld, is dat je je eigen vleselijke verlangens de boventoon laat voeren. De hemel is volgens de moslims een bordeel. Hij was zelf getrouwd met een 9-jarig meisje. Hij heeft het dan in de Koran niet meer over de God van Abram Isaak en Jacob, maar van zijn eigen gemaakte god, Allah.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 21:07
 
CHATULIEM619 schreef:
Het verhaal van de bijbel begint bij de relatie die God aangaat met Zijn volk. En dat zijn de joden. Wij als christenen geloven in dezelfde God, de God van het Oude Testament, is ook de God van het Nieuwe Testament.

Mohammed heeft de bijbel zichzelf toegeëigend, veranderd en geredigeerd. Daarmee heeft hij zichzelf tot god gemaakt. Het gevaar van het kopiëren van het woord van God en veranderen naar jouw beeld, is dat je je eigen vleselijke verlangens de boventoon laat voeren. De hemel is volgens de moslims een bordeel. Hij was zelf getrouwd met een 9-jarig meisje. Hij heeft het dan in de Koran niet meer over de God van Abram Isaak en Jacob, maar van zijn eigen gemaakte god, Allah.


dankjewel....en waar in de koran precies kan ik dit terugvinden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 21:10
 
PIETER649 schreef:
ik vroeg om een JA of een NEE... dat staat allemaal in mijn bijdrage.
is het nou zooooo moeilijk???? Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Ik laat mij niet voorschrijven hoe ik moet antwoorden Pieter. Coole smiley met zonnebril

Ik antwoord zoals ik het het beste vind. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Ik houd niet van simplistisch gedoe. Zo kun je met zaken als de bijbel niet omspringen.....dat vind ik gevaarlijk. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 21:24
 
PIETER649 schreef:
dankjewel....en waar in de koran precies kan ik dit terugvinden?

http://www.flex.com/~jai/satyamevajayate/heaven.html ( engelstalig met citaten uit de Koran)

http://home.solcon.nl/langeveld/chr/student/nl/islam%20hel%20en%20hemel.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 22:19
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik laat mij niet voorschrijven hoe ik moet antwoorden Pieter. Coole smiley met zonnebril

Ik antwoord zoals ik het het beste vind. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Ik houd niet van simplistisch gedoe. Zo kun je met zaken als de bijbel niet omspringen.....dat vind ik gevaarlijk. Knipoog smiley


je kan dit simplistisch gedoe vinden, dat mag
je hoeft je niets te laten voorschrijven, ook niet door mij
je mag zelf bepalen hoe en of je antwoord.

ik mag het dan vast wel een arrogante houding vinden
ik mag jou in alle onbevangenheid iets vragen toch?
ik mag best om een bepaald soort antwoord vragen, meen ik

de indruk die ik van deze bijdrage krijg is dat jij gewoon het antwoord ontwijkt omdat je ten diepste weet dat dat antwoord je niet aanstaat

maar dat mag Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 22:45
 
PIETER649 schreef:
je kan dit simplistisch gedoe vinden, dat mag
je hoeft je niets te laten voorschrijven, ook niet door mij
je mag zelf bepalen hoe en of je antwoord.

ik mag het dan vast wel een arrogante houding vinden
ik mag jou in alle onbevangenheid iets vragen toch?
ik mag best om een bepaald soort antwoord vragen, meen ik

de indruk die ik van deze bijdrage krijg is dat jij gewoon het antwoord ontwijkt omdat je ten diepste weet dat dat antwoord je niet aanstaat

maar dat mag Kussende smiley


Spreek maar voor jezelf ! Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 12:26
 
SYLA060 schreef:
De God van Abraham Izak en Jacob is zowel onze God als die van de Joden alleen de mens die niet door Jezus gered is kan niet bij God komen
De God uit het oude testament is niet veranderd in dat op zicht heeft hij de weg vrij gemaakt voor ons en dat geld nu voor alle mensen

Een Jood komt daarom niet verder in deze tijd dan de God van het oude testament en ik denk dat ze die beter kennen dan wie dan ook alleen blijven zij bij wijze van voor het hek staan want alleen Christus heeft kan die openen (hij is de toegang tot de vader)

Dus voor mij is het een nee op pieters vraag
en ik denk dat beide partijen dit bedoelen alleen het anders uitleggen

Ik vind dat je dit goed hebt uitgelegd Syla. Bedankt daarvoor! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 17:42
 
SOLAFIDE630 schreef:
Spreek maar voor jezelf ! Knipoog smiley Kussende smiley



ik blijf het humor vinden dat jij geen ja of nee wilt of durft te zeggen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 18:57
 
PIETER649 schreef:
ik blijf het humor vinden dat jij geen ja of nee wilt of durft te zeggen Lachende smiley

Dat mag jij hoor, lieverd ! Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 20:38
 
mwah...jullie zijn wel lief voor elkaar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 20:44
 
BERT168 schreef:
mwah...jullie zijn wel lief voor elkaar...

Bijna altijd Bert..... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHENEL620





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 01:00
 
Huilende smiley, smiley in tranen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PHEBE346





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 02:42
 
een kleine toevoeging van mij:

God en Allah zijn niet dezelfde!!!!!

daarnaast krijgen veel moslims deze tijd allemaal dezelfde droom,jezus die zich openbaart
dit gebeurt voornamelijk in het buitenland waar de christenen echt onderdrukt worden.
laten we bidden voor de moslims in nederland dat ze deze droom ook mogen krijgen!!

verder komen er door de koran toch moslims tot geloof in Jezus, ze lezen over jezus en worden nieuwschierig wat erover deze man in de bijbel staat.
De persoon jezus maakt toch indruk in de koran.
God kent vele wegen en dit is er een van


mooi toch!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PHEBE346





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 02:48
 
nog een groot kleinigheidje,

waarom allah niet dezlfde is als onze God

een goede vriendin van me is moslim
ze was een poosje terug zo depri, ze had gezondigd en kon niet meer bidden tot allah
ze moest wachten tot het offer feest om het goed te maken.
zo zielig!!!

dit is een essentieel verschil met onze liefhebbende Vader
allah en God zijn zo enorm verschillend hierin.
hun karakters komen niet overeen dus het kan niet dezelfde God zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 13:34
 
PHEBE346 schreef:
een kleine toevoeging van mij:

God en Allah zijn niet dezelfde!!!!!

daarnaast krijgen veel moslims deze tijd allemaal dezelfde droom,jezus die zich openbaart
dit gebeurt voornamelijk in het buitenland waar de christenen echt onderdrukt worden.
laten we bidden voor de moslims in nederland dat ze deze droom ook mogen krijgen!!

verder komen er door de koran toch moslims tot geloof in Jezus, ze lezen over jezus en worden nieuwschierig wat erover deze man in de bijbel staat.
De persoon jezus maakt toch indruk in de koran.
God kent vele wegen en dit is er een van


mooi toch!!!!


Ctaat Phebe:
God en Allah zijn niet dezelfde!!!!!

Zo is het Phebe. Het is gewoon een zeer walchelijke leugen als je zoiets beweert of je snapt niets van het christelijke geloof, dat kan ook nog.

Want als je Jezus niet hebt, dan kun je ook de Vader niet hebben en ook de Heilige Geest niet, want de Heilige Geest gaat van de Vader uit naar de Zoon en de Zoon stuurt de Heilige Geest naar die mensen, die in Hem geloven. En de Heilige Geest verheerlijkt Christus Jezus en Hij is een Trooster, een Licht en een Kracht voor iedereen die gelooft en de Here Jezus liefheeft en last but not least: de Heilige Geest maakt de gelovige levend......en komt dus in de gelovige wonen en verzegelt die gelovige en ook kan de Heilige Geest door die gelovige werken naar anderen toe

De God van de Christenen is een drieëenheid. Als je daarvajn 1 persoon van die drieëenheid weghaalt, dan is het niet meer de God van de Christenen, want dan kan die drieeenheid totaal niet meer op juiste wijze functioneren. Ze zijn totaal één en die kun je niet in stukjes knippen....absoluut niet!

Ja, ik heb ook van andere zijde van deze dromen gehoord. Geweldig...laten we inderdaad maar bidden voor de Islamieten.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 27 december 2009, 17:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 13:46
 
RICHENEL620 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen Clown smiley

Waarom moet jij huilen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ISRAEL987





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 18:48
 
ik zeg nee. als je moslims bent en ik wil christenen zijn
dan wordt ik af gemaakt waarom dan als er een God is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 17:16
 
We weten allemaal toch de 7 kruiswoorden,die Jezus heeft gesproken,voordat Hij stierf? Geen vervloeking,maar vergeving in de ruimste zin van het Woord. Nu Mohammed,toen hij ook een pijnlijke dood stierf: Moge Allah de Christenen en de Joden VERDELGEN. Dit zijn feiten. Kan het nog duidelijker? Dat het soms (redelijk) goed gaat,is mooi meegenomen. Maar er zijn talloos veel meer voorbeelden,waar mensen stiekem in een kelder hun geloof kunnen beleiden, als ze Christen zijn.

Laatst aangepast door
HDBAS635
op maandag 28 december 2009, 19:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ISRAEL987





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 21:13
 
moslims zet de tv maar aan dan zie je het moorden dat is de God van hen
en zo is het en zo denk ik er over
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 21:48
 
verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 22:25
 
ISRAEL987 schreef:
moslims zet de tv maar aan dan zie je het moorden dat is de God van hen
en zo is het en zo denk ik er over


nee, die christenen, die hebben hun geloof altijd vreedzaam uitgedragen... ff nadenken voor je zoiets plaatst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 22:32
 
PIETER649 schreef:
nee, die christenen, die hebben hun geloof altijd vreedzaam uitgedragen... ff nadenken voor je zoiets plaatst.

Maar Pieter, dat mag je niet zeggen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Want die doen het uit de goede Naam Clown smiley ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 22:58
 
PIETER649 schreef:
nee, die christenen, die hebben hun geloof altijd vreedzaam uitgedragen... ff nadenken voor je zoiets plaatst.
Wij hebben als mens geleerd, dat het niet goed is de ander je wil en je geloof op te leggen. Idd. ons verleden als christen is ook niet zo positief.

Maar dat laat onverlet dat de verschillen zo groot zijn, dat je kunt stellen dat ze verschillende personen zijn. En vijanden van elkaar. De Heer der heren tegenover de prins van de duisternis.
Het antwoord zou moeten zijn, dat we in gebed voor ze moeten gaan, zodat ze de ware God leren kennen, die hun hart en verleden kan veranderen. God verandert mensen, dat kunnen mensen niet vanuit zichzelf. We hebben allemaal bevrijding nodig, bevrijding van onze zonden. En dat kan alleen door de verlossing die Jezus biedt.

Islam betekent onderwerping, maar als dat zonder liefde gepaard gaat, is het slavernij. De liefde die ons bindt, is ook de liefde die ons bevrijdt en is de liefde die niet bekend is bij de islam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 10:50
 
Ik wil hier graag reageren, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik niet het hele verhaal gelezen heb...dus mijn excuses als ik in herhaling val Knipoog smiley

Er word hier gesproken over het verschil tussen moslims en christenen...
En natuurlijk word terecht beweerd dat Allah en God niet dezelfde zijn. Omdat wij mensen hen zo "gemaakt" hebben door de manier waarop we met ons geloof en de bijbel of koran omgaan!
Dat er nogal een verschil is tussen de manier van handelen van een moslim en die van een christen mag dan ook duidelijk zijn, daar ben ik het volledig mee eens...
Maar toch ben ik het niet eens met de bewering dat God en Allah verschillend zouden zijn! In oorsprong stammen de "christenen" af van Izaak, en de "moslims" van Ismael. Beiden zonen van Abraham...Eén van onze aartsvaders!
Christenen (joden) en Moslims (arbabieren) komen dus voort uit dezelfde stam, en hebben in oorsprong ook dezelfde God. Maar in de loop der tijd zijn het de mensen geweest die de "verschillen" duidelijk gemaakt hebben...


En zo zou je je dus af kunnen vragen waar de waarheid werkelijk ligt...
Op internet vond ik dit stukje, ben benieuwd wat jullie ervan vinden?



Ismaël


Zoon van Abraham en Hagar. Wordt in het eerste bijbelboek (Genesis) beschreven. Heeft God het verbond ook met hem gesloten?



Sarai, de hoofdvrouw van Abraham, wil maar niet zwanger worden. Dat lukt Abraham beter bij Hagar, zijn slavin of bijvrouw. Hagar is zo trots op haar zwangerschap dat ze Sarai, haar meesteres, uitlacht. Ze verliest volgens het Bijbelverhaal zelfs ieder respect voor Sarai (Gen.16). Abraham kan niet voorkomen dat Sarai dat niet pikt en Hagar zo fors terugpest dat die de woestijn invlucht. Een engel beveelt haar terug te keren. Hij voorspelt dat zij een zoon zal baren. Ze moet hem Ismaël noemen, “want de Here heeft naar uw ellende gehoord”.

Feiten of fictie? De engel voorspelt ook dat deze zoon “een wilde ezel” van een mens zal zijn. “Zijn hand zal tegen allen zijn en de hand van allen tegen hem”. De typering geldt alleen voor Ismaël. Toch willen sommige (bijbel-) geleerden deze typering opvatten als representatief voor alle Arabische volken. Ze zouden een oorlogszuchtige en ruziezoekende aard hebben. Andere bronnen betogen het tegendeel: de Arabische wereld en de westerse wereld (Europa) zouden in agressie niet voor elkaar onderdoen. Nog weer anderen betogen dat de Arabische en islamitische wereld veel vrediger waren en zijn dan de Westerse (christelijke). Zijn de meningen beoordeelbaar? Wetenschappelijk onderzoek lijkt lastig: veel van het bronnenmateriaal berust of ficties en mythen en niet op feiten.

Ismaël wordt geboren als Abraham 86 jaar oud is (Genesis 16:16). Volgens de Bijbel schenkt Sara, Abrahams eerste vrouw, hem zijn tweede zoon, Izaak, als hij 100 jaar oud is. Izaak zal de stamvader van het volk Israël zal worden.

Omdat Ismaël zijn broer bespot als hij wordt “gespeend”, stuurt Abraham Hagar en Ismaël weg. Ze vluchten de woestijn in. Volgens een islamitische legende komen ze in Mekka aan. Ismaël wordt beschouwd als de stamvader van een aantal noord-Arabische stammen (Gen. 25:12-18). Hij sterft volgens de Bijbel op 137-jarige leeftijd (Gen. 25:17).


Ismaël… of toch Izaak?

Volgens Korangeleerden is in de Bijbel een pijnlijk foutje geslopen: Abraham moest niet Izak maar Ismaël offeren. Volgens Genesis 16:16 kreeg Abraham Ismaël op zijn 86e en Izaak toen hij 100 jaar oud was (21:5). In Genesis 22:2 krijgt Abraham de opdracht zijn ‘enige’ zoon te offeren. Het potentiële slachtoffer moet dus niet Izak maar Ismaël zijn geweest. Islamgeleerden menen dat joden en misschien ook christenen met de tekst geknoeid hebben.

Ook beargumenteren de geleerden aan de hand van bijbelteksten dat Abraham Ismaël net zo liefhad als Izaak en dat het verbond (in ruil voor besnijdenis krijg je een talrijk nageslacht) voor beide zoons gold (Genesis 17:9-11, 20 en 23-26 en 21:18). Omdat Mohammed volgens de islamitische traditie rechtstreeks afstamt van Ismaël herdenken de moslims al eeuwenlang Abrahams geruchtmakende offer. Als het inderdaad Izaak is die geofferd had moeten worden, dan zouden - volgens de Korangeleerden - joden en christenen die gebeurtenis zeker hebben herdacht.

Andere controversiële teksten in dit verband:

Genesis 21:12 Maar God zei tegen hem: ‘Je hoeft je niet bezwaard te voelen vanwege de jongen of je slavin. Alles wat Sara je vraagt moet je doen, want alleen de nakomelingen van Isaak zullen gelden als jouw nageslacht.

Genesis 17:21 Maar mijn verbond zal ik voortzetten met Isaak, de zoon die Sara je volgend jaar omstreeks deze tijd zal baren.’

(teksten overgenomen uit Online Bijbel (NBV)


Bron: www.vecip.com


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 30 december 2009, 10:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 12:29
 
Religie/godsdienst hoort samen met een boek. Bij de christenen is dit de bijbel bij de Islamieten is dat de koran.

Voor een godsdienst is dus het boek onlosmakelijk met elkaar verbonden, waardoor je dus ook de God of god van die religie/godsdienst kunt kennen.

In de bijbel kun je vanaf het begin al lezen over de komende Jezus Christus, Gods Zoon; in de koran niet.

Jezus is de sleutel dus.

De koran erkent Jezus niet als de zoon van God.

De bijbel is geschreven door de Heilige Geest en de koran niet. De bijbel is geschreven door God Zelf en de koran niet. Mohammed was een gewoon mens van vlees en bloed en die heeft naar believen teksten uit de bijbel geplukt en naar eigen inzicht daar de koran van samengesteld.

De god van de Islamieten, die ook spreekt uit de koran kan dus niet de god van de christenen zijn ook niet de God van het Oude Testament van de bijbel.

Chatuliem schreef hierover: ""Het verhaal van de bijbel begint bij de relatie die God aangaat met Zijn volk. En dat zijn de joden. Wij als christenen geloven in dezelfde God, de God van het Oude Testament, is ook de God van het Nieuwe Testament.

Mohammed heeft de bijbel zichzelf toegeëigend, veranderd en geredigeerd. Daarmee heeft hij zichzelf tot god gemaakt. Het gevaar van het kopiëren van het woord van God en veranderen naar jouw beeld, is dat je je eigen vleselijke verlangens de boventoon laat voeren. De hemel is volgens de moslims een bordeel. Hij was zelf getrouwd met een 9-jarig meisje. Hij heeft het dan in de Koran niet meer over de God van Abram Isaak en Jacob, maar van zijn eigen gemaakte god, Allah.""


Ook Jolan heeft hierover een duit in het zakje gedaan, lees dat maar eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 22:14
 
SOLAFIDE630 schreef:
Religie/godsdienst hoort samen met een boek. Bij de christenen is dit de bijbel bij de Islamieten is dat de koran.

Voor een godsdienst is dus het boek onlosmakelijk met elkaar verbonden, waardoor je dus ook de God of god van die religie/godsdienst kunt kennen.

Smiley die vol vragen zit Godsdienst hoort met een boek samen te vallen? Bij mijn weten heet dat boek dan gewoon hart. Dat is de werkelijke plek waar God ons mensen raakt en waar relatie met Hem begint en groeit. Het boek is niets meer dan een hulpmiddel om God te leren kennen. Daarbij is het dan wel weer goed om te weten dat die boeken hoe dan ook altijd een stuk mensenwerk zijn en daarmee dus een beeld van God kunnen oproepen dat niet altijd strookt met wie en hoe God daadwerkelijk is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 23:54
 
HENK710 schreef:
Smiley die vol vragen zit Godsdienst hoort met een boek samen te vallen? Bij mijn weten heet dat boek dan gewoon hart. Dat is de werkelijke plek waar God ons mensen raakt en waar relatie met Hem begint en groeit. Het boek is niets meer dan een hulpmiddel om God te leren kennen. Daarbij is het dan wel weer goed om te weten dat die boeken hoe dan ook altijd een stuk mensenwerk zijn en daarmee dus een beeld van God kunnen oproepen dat niet altijd strookt met wie en hoe God daadwerkelijk is.

Mat 15,19
Want uit het hart komen boze gedachten, moord, overspel, ontucht, diefstal, valse getuigenissen en laster.

Mar 7,21
Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord,

2 Petr 1,21
want nooit is een profetie voortgekomen uit menselijk initiatief: mensen die namens God spraken werden daartoe altijd gedreven door de heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 00:00
 
Nu Mohammed,toen hij ook een pijnlijke dood stierf: Moge Allah de Christenen en de Joden VERDELGEN

Wat is de bron waar dit staat? En waaruit bestond zijn dood?

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 00:34
 
HENK710 schreef:
Smiley die vol vragen zit Godsdienst hoort met een boek samen te vallen? Bij mijn weten heet dat boek dan gewoon hart. Dat is de werkelijke plek waar God ons mensen raakt en waar relatie met Hem begint en groeit. Het boek is niets meer dan een hulpmiddel om God te leren kennen. Daarbij is het dan wel weer goed om te weten dat die boeken hoe dan ook altijd een stuk mensenwerk zijn en daarmee dus een beeld van God kunnen oproepen dat niet altijd strookt met wie en hoe God daadwerkelijk is.

De bijbel is mijns inziens heel wat anders dan hart. Wat bedoel je daar precies mee?

Ik geloof dat de Bijbel mij een zuiver beeld geeft van God. Dat het "mensenwerk" niet ten koste gaat van onze kijk op God.

Ik blijf vraagtekens zetten achter de manier waarop je de islam probeert gelijk te stellen met het christendom. Want dat lees ik uit je bijdrage.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 00:48
 
verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 21:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 Volgende
Pagina 4 van 10