ChristianMatch
 


Forum

het kruis - het volmaakte offer
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 21:28
 
Satan weet dat het kruis onze redding en zijn nederlaag betekent. Daarom doet hij alles om de ware betekenis van dat kruis te ontkrachten. Dat doet hij bijvoorbeeld door de new age, die wel een kosmische Jezus wil, een verlichte leraar, maar niet een kruis waar onze schuld is betaald. Dat doet hij door de islam, die van Jezus spreekt en zelfs van het kruis, maar die ontkent dat Jezus daaraan gestorven is. Hij doet dat door de vrijzinnige theologie, die van Jezus slechts een mens maakt en van Zijn kruisdood een voorbeeld van liefde en opofferingsgezindheid.

Ook onder de evangelische gemeenschap begint die strategie te werken. Dat een God van liefde de dood van Zijn Zoon zou kunnen eisen als genoegdoening voor onze zonden, wordt door een groeiend aantal gelovigen voor onmogelijk gehouden. Zo wreed kan God nooit zijn. Zij willen in Jezus' sterven slechts een liefdesverklaring van God aan ons zien. Maar zou juist dát niet wreed zijn, als Zijn kruisdood niet echt nodig was? In Getsemané smeekte Jezus de Vader of de beker van het lijden aan Hem voorbij mocht gaan, als dat mogelijk was. Het was niet mogelijk. Waarom? Alleen door onze schuld op Zich te nemen en de prijs voor onze zonden te betalen, was er redding voor ons. De straf die ons de vrede aanbrengt, was op Hem.

Veel dieper
Jezus’ kruisdood reduceren tot een liefdesverklaring en Zijn plaatsvervangend offer ontkennen, negeert niet alleen Gods heiligheid en gerechtigheid, maar doet ook de grootheid van Zijn liefde tekort. Nee, het kruis gaat veel dieper: God zelf voorzag in het offer dat nodig was om onze schuld te vereffenen en vergeving te schenken van de zonden die ons voor eeuwig van Hem scheidden. Dat is pas liefde! Zonder een volmaakt offer is er geen vergeving van zonden. Dat laat zien hoe groot Gods liefde was, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon niet spaarde. Hij was het volmaakte offer.


The wonderful cross - Michael W Smith
http://www.youtube.com/watch?v=_9oIJUK8QLA&feature=player_embedded
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GOUDELSJE426





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:47
 
AMEN!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:09
 
Zo waar !!!!
Zonder het lijden van Jezus had ik nu niet echt vrij kunnen zijn, en dat is iets wat je nooit mag vergeten.
Gr. Willie
(b t w gelukkig vergeten ze dat in hoop evangelische/pinkster gemeenten ook niet hoor)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 09:30
 
Amen!!!

Ik heb er een mooi boek over gelezen.
Het wonder van het kruis, een aanrader!

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/het-wonder-van-het-kruis/1001004005343127/index.html#product_description
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 18:54
 
JONATHAN890 schreef:
Satan weet dat het kruis onze redding en zijn nederlaag betekent. Daarom doet hij alles om de ware betekenis van dat kruis te ontkrachten. Dat doet hij bijvoorbeeld door de new age, die wel een kosmische Jezus wil, een verlichte leraar, maar niet een kruis waar onze schuld is betaald. Dat doet hij door de islam, die van Jezus spreekt en zelfs van het kruis, maar die ontkent dat Jezus daaraan gestorven is. Hij doet dat door de vrijzinnige theologie, die van Jezus slechts een mens maakt en van Zijn kruisdood een voorbeeld van liefde en opofferingsgezindheid.

Ook onder de evangelische gemeenschap begint die strategie te werken. Dat een God van liefde de dood van Zijn Zoon zou kunnen eisen als genoegdoening voor onze zonden, wordt door een groeiend aantal gelovigen voor onmogelijk gehouden. Zo wreed kan God nooit zijn. Zij willen in Jezus' sterven slechts een liefdesverklaring van God aan ons zien. Maar zou juist dát niet wreed zijn, als Zijn kruisdood niet echt nodig was? In Getsemané smeekte Jezus de Vader of de beker van het lijden aan Hem voorbij mocht gaan, als dat mogelijk was. Het was niet mogelijk. Waarom? Alleen door onze schuld op Zich te nemen en de prijs voor onze zonden te betalen, was er redding voor ons. De straf die ons de vrede aanbrengt, was op Hem.

Veel dieper
Jezus’ kruisdood reduceren tot een liefdesverklaring en Zijn plaatsvervangend offer ontkennen, negeert niet alleen Gods heiligheid en gerechtigheid, maar doet ook de grootheid van Zijn liefde tekort. Nee, het kruis gaat veel dieper: God zelf voorzag in het offer dat nodig was om onze schuld te vereffenen en vergeving te schenken van de zonden die ons voor eeuwig van Hem scheidden. Dat is pas liefde! Zonder een volmaakt offer is er geen vergeving van zonden. Dat laat zien hoe groot Gods liefde was, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon niet spaarde. Hij was het volmaakte offer.

Bronvermelding??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 19:04
 
ZINGA672 schreef:
Bronvermelding??

geen idee meer, ik denk dat ik het gelezen heb op CIP.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 19:10
 
JONATHAN890 schreef:
geen idee meer, ik denk dat ik het gelezen heb op CIP.nl

Klopt, ik heb het daar van de week voor bij zien komen...
Ben het overigens met Zinga eens dat het wel zo netjes is om aan bronvermelding te doen als je een niet door eigen hand geschreven artikel plaatst...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:23
 
JONATHAN890 schreef:
geen idee meer, ik denk dat ik het gelezen heb op CIP.nl


Engeltje smiley Engeltje smiley


http://www.habakuk.nu/content/index.php?option=com_content&task=view&id=1176&Itemid=1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:35
 
ZINGA672 schreef:
Engeltje smiley Engeltje smiley


http://www.habakuk.nu/content/index.php?option=com_content&task=view&id=1176&Itemid=1


zelfde site lijkt het dus wel !

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=17511
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 17:28
 
JONATHAN890 schreef:
zelfde site lijkt het dus wel !

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=17511

Ha ik snap ut: ze hebben het artikel beiden (verkort) overgenomen uit het blad "De Oogst" van stichting tot Heil des Volks. De site van Habakuk behoort echter ook tot de stichting tot Heil des Volks. En het hele artikel is te lezen in het (betaalde) blad De Oogst.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATJA065





Berichten: 266

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 21:38
 
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1