ChristianMatch
 


Forum

Waarom op zondag naar de kerk?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 11:04
 
ANNETTE792 schreef:
Wie is er hier nou kort door de bocht vraag ik me af als je bijdrage lees?

Ik moet binnen enkele weken bevallen. Mijn kind lig een positie waarom het niet via de normale weg geboren kan worden tenzij het zich nog draait. Als mijn bevalling gisteren begonnen zou zijn had ik toch erg blij geweest dat mn gyneacoloog gewoon wisseldiensten heeft op zondag ander zouden zowel ik zelf als het kind het niet overleven.


Hoe zie je dat trouwens in een bejaardenhuis voor je? Bejaarden kunnen best een dagje niet gewassen worden, hun urine en ontlasting ophouden, een dag niet eten...
In een gehandicapteninstelling laten we alle gehandicapten ook maar een dagje zonder toezicht hun eigen gang gaan?

Of moeten we dat dan maar aan niet-gelovigen overlaten op zondag, oftewel, een ander opzadelen met iets dat jij blijkbaar als zonde ziet?


Je kan verschillend denken over de invulling van zondagsrust maar deze manier kan ik echt niks mee. Alsof God liever hebt dat we mensen aan hun lot overlaten om de zondagsrust maar te handhaven.

Dit zei ik dus ook nog...

Als de hele wereld nou Gods rustdag hield en er liggen mensen in het ziekenhuis oid... Ja dan kun je niet anders, dan hier en daar wisseldiensten te draaien in het ziekenhuis.

Er wordt blijkbaar maar half gelezen. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 11:06
 
LEPELTJE037 schreef:
Ik heb ook nog wat gezegd, over wanneer iedereen Gods rustdag hield en er dan ook nog mensen in het ziekenhuis liggen...

Dus toch beter lezen... Knipoog smiley

als jou kleine meis in het water valt en vezuipt op een heilige rustdag mag niemand haar redden want je je mag geen schijnt hebben (om jou woorden te gebruiken )om op Gosd rustdag iets te doen want reddend zwemmen is ook een vorm van werk
misschien beter de bijbel lezen lepeltje
sorry vond je erg kort door de4 bocht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 11:08
 
GRACE585 schreef:
als jou kleine meis in het water valt en vezuipt op een heilige rustdag mag niemand haar redden want je je mag geen schijnt hebben (om jou woorden te gebruiken )om op Gosd rustdag iets te doen want reddend zwemmen is ook een vorm van werk
misschien beter de bijbel lezen lepeltje
sorry vond je erg kort door de4 bocht

Woedende smiley

Moe wordt je van mensen die de dingen maar half lezen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 11:10
 
LEPELTJE037 schreef:
Dit zei ik dus ook nog...

Als de hele wereld nou Gods rustdag hield en er liggen mensen in het ziekenhuis oid... Ja dan kun je niet anders, dan hier en daar wisseldiensten te draaien in het ziekenhuis.

Er wordt blijkbaar maar half gelezen. Gefrustreerde smiley

Dat is toch ook wat er nu gebeurt!! Of heb jij het idee dat er gewoon volop doorgewerkt word net als door de weeks?
Draai een een zondagje mee in de zorg zou ik zeggen..dan kan je zien hoe het zondagschema eruit ziet: 2x zo hard werken omdat er veel minder personeel is.

Maar ik maak uit je bijdrages op dat jij dan maar de mensen die niet aan zondagsrust doen op wilt laten draaien voor iets dat jijzelf als zonde ziet.
Is een ander een zonde laten doen die je zelf niet wilt doen omdat je het een zonde vind, niet net zo goed een zonde?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 11:15
 
ANNETTE792 schreef:
Dat is toch ook wat er nu gebeurt!! Of heb jij het idee dat er gewoon volop doorgewerkt word net als door de weeks?
Draai een een zondagje mee in de zorg zou ik zeggen..dan kan je zien hoe het zondagschema eruit ziet: 2x zo hard werken omdat er veel minder personeel is.

Maar ik maak uit je bijdrages op dat jij dan maar de mensen die niet aan zondagsrust doen op wilt laten draaien voor iets dat jijzelf als zonde ziet.
Is een ander een zonde laten doen die je zelf niet wilt doen omdat je het een zonde vind, niet net zo goed een zonde?

Die mensen die niet aan de zondagsrust doen die doen hun werk echt wel.
Jij zou toch beter moeten weten?

En nogmaals...

Als de hele wereld nou Gods rustdag hield en er liggen mensen in het ziekenhuis oid... Ja dan kun je niet anders, dan hier en daar wisseldiensten te draaien in het ziekenhuis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 11:24
 
Als de hele wereld nou Gods rustdag hield en er liggen mensen in het ziekenhuis oid... Ja dan kun je niet anders, dan hier en daar wisseldiensten te draaien in het ziekenhuis.



Als je dit vindt hebben je andere opmerkingen toch geen enkele waarde.......
Het gaat niet zozeer om deze zin maar wat je er nog bij schreef Lepeltje.......
Getuigt van erg weinig begrip voor mensen die bij nacht en ontij (ook voor jou!) maar klaarstaan..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 11:27
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als de hele wereld nou Gods rustdag hield en er liggen mensen in het ziekenhuis oid... Ja dan kun je niet anders, dan hier en daar wisseldiensten te draaien in het ziekenhuis.



Als je dit vindt hebben je andere opmerkingen toch geen enkele waarde.......
Het gaat niet zozeer om deze zin maar wat je er nog bij schreef Lepeltje.......
Getuigt van erg weinig begrip voor mensen die bij nacht en ontij (ook voor jou!) maar klaarstaan..........

De strekking van mijn schrijven wordt dus duidelijk misgevat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 11:43
 
LEPELTJE037 schreef:
De strekking van mijn schrijven wordt dus duidelijk misgevat.

Als zoveel mensen hem verkeerd begrijpen.....misschien ff nalezen of er echt wel staat wat je bedoelde?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 11:53
 
LEPELTJE037 schreef:
Die mensen die niet aan de zondagsrust doen die doen hun werk echt wel.
Jij zou toch beter moeten weten?

Dan ook nogmaals: dat is een ander de zonde laten doen die je zelf niet wilt begaan, ook een zonde dus!
En ik ben zo blij dat ik inderdaad beter weet dan zo op de letter van de wet leven en een ander daardoor te kort doen. Ook voor of na een zondagdienst in de zorg kan je namelijk zondagrust houden


En nogmaals...

Als de hele wereld nou Gods rustdag hield en er liggen mensen in het ziekenhuis oid... Ja dan kun je niet anders, dan hier en daar wisseldiensten te draaien in het ziekenhuis.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 11:54
 
ANNETTE792 schreef:
Als zoveel mensen hem verkeerd begrijpen.....misschien ff nalezen of er echt wel staat wat je bedoelde?

Zoveel mensen? Knipoog smiley

Nee ik hoef het niet terug te lezen...
Datgene wat ik bedoel staat er opzich duidelijk genoeg.

Maar goed... doet er ook niet toe... het is 'off-topic', dus laten we teruggaan naar waar ik mee begonnen was...

Waarom de zondagsviering ipv de sabbath, zoals God die heeft ingesteld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 11:58
 
ANNETTE792 schreef:
Dan ook nogmaals: dat is een ander de zonde laten doen die je zelf niet wilt begaan, ook een zonde dus!
En ik ben zo blij dat ik inderdaad beter weet dan zo op de letter van de wet leven en een ander daardoor te kort doen. Ook voor of na een zondagdienst in de zorg kan je namelijk zondagrust houden

Dat heb ik niet geschreven... ga me geen woorden in de mond leggen, die ik niet heb gezegd. Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:22
 
LEPELTJE037 schreef:
Zoveel mensen? Knipoog smiley

Nee ik hoef het niet terug te lezen...
Datgene wat ik bedoel staat er opzich duidelijk genoeg.

Maar goed... doet er ook niet toe... het is 'off-topic', dus laten we teruggaan naar waar ik mee begonnen was...

Waarom de zondagsviering ipv de sabbath, zoals God die heeft ingesteld?



je klinkt hier erg veroordelend alsof alleen sabbath vieren de juiste manier is.
helaas is de maatschappij zo ingericht dat er 1 rustdag per week is, en wat maakt het nou uit, op welke dag het valt?

ik krijg werkelijk kromme tenen van je, met je sabbath en zondagsheiliging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:28
 
MARISKA601 schreef:
je klinkt hier erg veroordelend alsof alleen sabbath vieren de juiste manier is.
helaas is de maatschappij zo ingericht dat er 1 rustdag per week is, en wat maakt het nou uit, op welke dag het valt?

ik krijg werkelijk kromme tenen van je, met je sabbath en zondagsheiliging.

Is het ook zo tenenkrommend om gewoon eenvoudig te lezen dat God heel duidelijk de laatste dag van de week geheiligd heeft en tot de sabbath heeft gemaakt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:28
 
MARISKA601 schreef:
je klinkt hier erg veroordelend alsof alleen sabbath vieren de juiste manier is.
helaas is de maatschappij zo ingericht dat er 1 rustdag per week is, en wat maakt het nou uit, op welke dag het valt?

ik krijg werkelijk kromme tenen van je, met je sabbath en zondagsheiliging.
Weer iemand, die maar afgeserveerd wordt omdat ie een bepaalde mening heeft? Je hoeft het niet eens te zijn, maar meteen termen gebruiken als kromme tenen vind ik veel te ver gaan. Wees blij dat iemand eens een mening heeft, zouden meer mensen moeten hebben hier.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:31
 
CHATULIEM619 schreef:
Weer iemand, die maar afgeserveerd wordt omdat ie een bepaalde mening heeft? Je hoeft het niet eens te zijn, maar meteen termen gebruiken als kromme tenen vind ik veel te ver gaan. Wees blij dat iemand eens een mening heeft, zouden meer mensen moeten hebben hier.....
Lachende smiley Dank je Chat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:33
 
LEPELTJE037 schreef:
Is het ook zo tenenkrommend om gewoon eenvoudig te lezen dat God heel duidelijk de laatste dag van de week geheiligd heeft en tot de sabbath heeft gemaakt?




Stap naar Den Haag en dien een wetsvoorstel in, verander de zondag in een sabattsdag, waarop niemand mag werken.
Zelfs de ongelovigen mogen dan niet werken.
Ik wens je er veel sterkte ermee.


Helaas is mijn kerk gesloten op zaterdag.
Dus ik ben wel verplicht om op zondag te gaan.

De zondag houd ik in ere, door aleen dingen te doen die niet tot de volgende dag kunnen wachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:37
 
MARISKA601 schreef:
Stap naar Den Haag en dien een wetsvoorstel in, verander de zondag in een sabattsdag, waarop niemand mag werken.
Zelfs de ongelovigen mogen dan niet werken.
Ik wens je er veel sterkte ermee.


Helaas is mijn kerk gesloten op zaterdag.
Dus ik ben wel verplicht om op zondag te gaan.

De zondag houd ik in ere, door aleen dingen te doen die niet tot de volgende dag kunnen wachten.

Dus omdat de maatschappij nou eenmaal zo in elkaar steekt, kun je geen kant meer op, dan toch maar de zondag te houden als rustdag?
Wat een flauwekul, eerlijk gezegd.
Het lukt mij - en vele anderen met mij - toch ook, om de sabbath (op zaterdag) te houden? In wie z'n afhankelijkheid leef je eigenlijk?
Leef je in afhankelijkheid van de staat, of in afhankelijkheid van God?


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op maandag 13 september 2010, 12:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:39
 
LEPELTJE037 schreef:
Hoezo kort door de bocht?

Het is een mentaliteit van 'lik m'n vestje'!
Of de rustdag van God nu wel of niet op zondag is...
Met name de mensen uit de zorg, die lijken schijt te hebben aan Gods heilige rustdag.
Alsof de maatschappij niet zonder deze mensen kan op Gods heilige dag!
De maatschappij draait in deze verdorven wereld toch wel door...
Dus lijkt me dat er genoeg mensen zijn die zowiezo niks hebben met Gods heilige dagen en zowiezo toch wel werken.

Het is echt triest om te zien dat mn. de mensen uit de zorgsector gewoon doorgaan met werken op de rustdag.
Waar ligt je prioriteit? Heb je meer liefde voor je werk, of voor God?
Als puntje bij paaltje komt, willen mensen zich niet houden aan Gods wil.

Jezus maakte er niet z'n werk van om mensen op de sabbath te genezen.
Als de hele wereld nou Gods rustdag hield en er liggen mensen in het ziekenhuis oid... Ja dan kun je niet anders, dan hier en daar wisseldiensten te draaien in het ziekenhuis.
Maar het kán anders. Iedere christen is nu in de gelegenheid om Gods rustdag te houden en te heiligen. Maar de vraag is:"Willen we werkelijk God op de eerste plaats zetten in ons leven?"

Waar een wil is, is een weg!

Denk dat jij nodig eens mee moet lopen in de zorg en dat met name op de zondag!!
Dan zie je eens wat er gebeuren moet! ook op zondag we kunnen de mensen niet in hun uitwerpselen laten liggen, ik werk in een christelijk huis waar de zondag de zondag is maar de dagelijks de zorg gaat door mensen dienen geholpen te worden en als er een ziek is of valt kan je daarr razend druk mee zijn zondag of niet.
Denk eerst eens verder na voordat je de zorg veroordeeld en ga eens meelopen in de zorg en dan pas praten, hier maak je me echt kwaad mee Woedende smiley
Ik mag hopen dat jij geen zorg nodig zult hebben anders moet je vragen of ze jou op zondag maar laten liggen!!!


Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 13 september 2010, 12:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Weer iemand, die maar afgeserveerd wordt omdat ie een bepaalde mening heeft? Je hoeft het niet eens te zijn, maar meteen termen gebruiken als kromme tenen vind ik veel te ver gaan. Wees blij dat iemand eens een mening heeft, zouden meer mensen moeten hebben hier.....

En Chatuliem? Wat is jouw mening hierover? Die mis ik...... Verraste, verbaasde smiley

Ik denk zelf trouwens dat er een duidelijk verschil is of je zorgzaam bent in de zorg of niet.....als ervaringsdeskundige weet je gewoon dat het niet anders kan, werk je niet in de zorg heb je daar misschien een heel ander beeld bij.....?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 13 september 2010, 12:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:43
 
LEPELTJE037 schreef:
Dat heb ik niet geschreven... ga me geen woorden in de mond leggen, die ik niet heb gezegd. Woedende smiley

ff opnieuw dan

mensen die niet aan zondagsrust doen werken toch wel op zondag en ik moet beter weten.

het enige dat ik daar uit op kan maken is dat ik werken op zondag in de zorg dan dus maar aan een ander over moet laten die toch niet aan zondagsrust doet? Of wat bedoel je anders daarmee?

En wat ik erboven schreef zijn mijn woorden, mijn mening. Als jij iets als zonde ziet, en het zal toch moeten gebeuren (want gelukkig zijn we het eens dat we bepaalde mensen niet aan hun lot over mogen laten) en je laat een ander het dan maar voor je doen om zelf niet te zondigen, vind ik dat een net zo'n grote zonde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:46
 
LEPELTJE037 schreef:
Dus omdat de maatschappij nou eenmaal zo in elkaar steekt, kun je geen kant meer op, dan toch maar de zondag te houden als rustdag?
Wat een flauwekul, eerlijk gezegd.
Het lukt mij - en vele anderen met mij - toch ook, om de sabbath (op zaterdag) te houden? In wie z'n afhankelijkheid leef je eigenlijk?
Leef je in afhankelijkheid van de staat, of in afhankelijkheid van God?
Het is volledig arbitrair welke dag je als rustdag kiest. Per slot van rekening hebben we ook een kalender zelf ingesteld. En die kalender is pas in de middeleeuwen vastgesteld....
Verder word je niet behouden vanwege het vieren van de sabbath, maar vanwegen het aannemen van Jezus als jouw Verlosser. Iets wat je misschien laat ondersneeuwen in de discussie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:47
 
LEPELTJE037 schreef:
Dus omdat de maatschappij nou eenmaal zo in elkaar steekt, kun je geen kant meer op, dan toch maar de zondag te houden als rustdag?
Wat een flauwekul, eerlijk gezegd.
Het lukt mij - en vele anderen met mij - toch ook, om de sabbath (op zaterdag) te houden? In wie z'n afhankelijkheid leef je eigenlijk?
Leef je in afhankelijkheid van de staat, of in afhankelijkheid van God?





De barmhartige samaritaan stond er ook niet bij stil, of het nou sabbat was of niet, hij hielp de gewonde man.
Ik denk dat God liever ziet dat je je naaste helpt op sabbath, dan dat je vroom in de kerk zit te zingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:50
 
lepeltje:

stel je voor, je hebt MIJN baan. jouw principe van 'de Sabbath houden' is dan schier onuitvoerbaar.

hoe zou jij dat oplossen?, is mijn vraag. niet opkomen dagen omdat je de Sabbath wenst te houden kan niet, je stuurt dan de hele dienstregeling door elkaar, en dat zal je niet in dank worden afgenomen, denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:52
 
ANNETTE792 schreef:
ff opnieuw dan

mensen die niet aan zondagsrust doen werken toch wel op zondag en ik moet beter weten.

het enige dat ik daar uit op kan maken is dat ik werken op zondag in de zorg dan dus maar aan een ander over moet laten die toch niet aan zondagsrust doet? Of wat bedoel je anders daarmee?

En wat ik erboven schreef zijn mijn woorden, mijn mening. Als jij iets als zonde ziet, en het zal toch moeten gebeuren (want gelukkig zijn we het eens dat we bepaalde mensen niet aan hun lot over mogen laten) en je laat een ander het dan maar voor je doen om zelf niet te zondigen, vind ik dat een net zo'n grote zonde.

Ik ben niet degene geweest die het woord 'zonde' met dit alles in de mond heb genomen.
Het gaat me meer om de kwestie van, in hoeverre je bereid bent te doen wat God van je vraagt... Hoe heilig is datgene wat door God geheiligd is?

Ik proef overal excuses, om je niet persé te hoeven houden aan de dingen die door God heilig zijn gemaakt.

Maar ja, nu je het er dan wel over hebt... God heeft voor een bepaalde reden de zevende dag ingesteld als rustdag... Heb je lak aan die redenen, dan leidt dat inderdaad tot zonde en mis je dus het doel, waarvoor God iets heeft ingesteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:58
 
GRIFFIN748 schreef:
lepeltje:

stel je voor, je hebt MIJN baan. jouw principe van 'de Sabbath houden' is dan schier onuitvoerbaar.

hoe zou jij dat oplossen?, is mijn vraag. niet opkomen dagen omdat je de Sabbath wenst te houden kan niet, je stuurt dan de hele dienstregeling door elkaar, en dat zal je niet in dank worden afgenomen, denk ik.

Een andere baan zoeken, waarbij je wel de sabbath kunt houden. Knipoog smiley
Of eens flink met je baas praten, om te kijken of er iets te regelen valt, zodat je wel de sabbath kunt houden.
Is je baas het er niet mee eens dat je vrij wilt hebben op de zaterdag en op vrijdag-avond...

Als God echt wil dat jij je sabbath kunt houden, dan mag je er toch ook op vertrouwen dat God voorziet in een baan, waarbij je de sabbath alsnog kunt houden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 12:58
 
LEPELTJE037 schreef:
Ik ben niet degene geweest die het woord 'zonde' met dit alles in de mond heb genomen.
Het gaat me meer om de kwestie van, in hoeverre je bereid bent te doen wat God van je vraagt... Hoe heilig is datgene wat door God geheiligd is?

Ik proef overal excuses, om je niet persé te hoeven houden aan de dingen die door God heilig zijn gemaakt.

Maar ja, nu je het er dan wel over hebt... God heeft voor een bepaalde reden de zevende dag ingesteld als rustdag... Heb je lak aan die redenen, dan leidt dat inderdaad tot zonde en mis je dus het doel, waarvoor God iets heeft ingesteld.


Enkel nog onduidelijker nu.

Ik ben degene die het woordje zonde in mn mond nam, dat heb ik net gezegt. Niet doen wat God ons opdraagt is is zonde toch?


Maar ik weet nog steeds niet wat je dan bedoelt te zeggen met:

mensen die niet aan zondagsrust doen werken toch wel op zondag dus ik moet beter weten?

Ik heb je net uitgelegt wat ik daar uit opmaak. Klopt dat nou, of bedoel je toch iets anders?


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 13 september 2010, 12:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:05
 
ANNETTE792 schreef:
Enkel nog onduidelijker nu.

Ik ben degene die het woordje zonde in mn mond nam, dat heb ik net gezegt. Niet doen wat God ons opdraagt is is zonde toch?


Maar ik weet nog steeds niet wat je dan bedoelt te zeggen met:

mensen die niet aan zondagsrust doen werken toch wel op zondag dus ik moet beter weten?

Ik heb je net uitgelegt wat ik daar uit opmaak. Klopt dat nou, of bedoel je toch iets anders?
Mensen die zich uberhaupt niks aantrekken van God, die zondigen zowiezo, daar kun je niks aan veranderen.
Maar jij zelf zou dan toch beter moeten weten...
Je zou toch niet willen zondigen tegen God?
Als je dat dan niet zou willen... Waarom dan toch willens en wetens op Gods rustdag aan het werk, terwijl het niet persé nodig is... er zijn genoeg anderen die werken op Gods rustdag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:06
 
LEPELTJE037 schreef:
Ik ben niet degene geweest die het woord 'zonde' met dit alles in de mond heb genomen.
Het gaat me meer om de kwestie van, in hoeverre je bereid bent te doen wat God van je vraagt... Hoe heilig is datgene wat door God geheiligd is?

Ik proef overal excuses, om je niet persé te hoeven houden aan de dingen die door God heilig zijn gemaakt.

Maar ja, nu je het er dan wel over hebt... God heeft voor een bepaalde reden de zevende dag ingesteld als rustdag... Heb je lak aan die redenen, dan leidt dat inderdaad tot zonde en mis je dus het doel, waarvoor God iets heeft ingesteld.

het was jijzelf die de mensen over 1 kam scheerde lepeltje en zei dat de mensen in de zorg sch... hebben aan Gods heilige dag,
daarnaast zijn wij allen ook nog eens gebonden wat de regering in een land als regel steld en hier heeft men dus de regel dat men in princiepe zondag vrij heeft.uitzonderingen daargelaten iv m het soort werk dat men heeft.
de meeste kerkdiensten zijn hier dan ook idd op zondag .
daarnaast mijn vraag zijn wij dan verantwoordelijk voor wat onze verre voorouders ingesteld hebben cq regeringen/koningen.ook die regeringen zijn daar geplaatst,wij kunnen dit dus niet meer terugdraaien denk ik.
ik denk dat je dan niet mag stellen dat al die mensen dus hun doel in God gaan missen,denk dat je dan nl voorbijgaat aan het reddings doel van Jezus Christus.
en ik zeg dit zeker niet als excuses,want ik neem dit zeker heel serieus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Weer iemand, die maar afgeserveerd wordt omdat ie een bepaalde mening heeft? Je hoeft het niet eens te zijn, maar meteen termen gebruiken als kromme tenen vind ik veel te ver gaan. Wees blij dat iemand eens een mening heeft, zouden meer mensen moeten hebben hier.....


Deze opmerking vind ik eerlijk gezegd ook niet zoveel meerwaarde hebben voor de discussie Chatuliem.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 13:10
 
LEPELTJE037 schreef:
Mensen die zich uberhaupt niks aantrekken van God, die zondigen zowiezo, daar kun je niks aan veranderen.
Maar jij zelf zou dan toch beter moeten weten...
Je zou toch niet willen zondigen tegen God?
Als je dat dan niet zou willen... Waarom dan toch willens en wetens op Gods rustdag aan het werk, terwijl het niet persé nodig is... er zijn genoeg anderen die werken op Gods rustdag.

Lepeltje, sorry maar ik begrijp je echt niet?
Ik lees uit je postings nergens iets over het verzorgen van de bejaarde en gehandicapte medemens.
Ja, je hebt het over een ziekenhuis waarin de mensen die toch nergens aan doen dan maar moeten werken. (dan hier en daar wisseldiensten heb je het over….. even voor jou duidelijkheid, de hele zorg draait op wisseldiensten, dus niets nieuws)
Wij hebben toch een zorg plicht tegenover onze medemensen? Niet alleen in het burgerwetboek vast gelegd maar ook door Jezus gegeven. Math.25:35-40
Deze taken kun je toch niet aan je collega’s overlaten (afschuiven) die nergens aan doen?? Waar blijft de naasten liefde, je verantwoordelijkheid.
Je zegt ...als de hele wereld nou Gods rustdag hield..…wanneer dat zo is, zijn er volgens mij geen zieken meer om te verzorgen, want dan leven we in de volmaakte wereld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 11 Volgende
Pagina 3 van 11