ChristianMatch
 


Forum

Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 14 oktober 2010, 22:35
 
Rom. 12; 9-21; Het kwade overwinnen.

Dat wil natuurlijk iedereen: het kwaad overwinnen. Daar hebben we veel voor over! Desnoods ons leven. Denk maar aan wat in oorlogen gebeurt. Duizenden, jonge mensen vooral, offeren hun leven op in de hoop dat zo het kwaad overwonnen kan worden.
Aan welke methode denkt Paulus, als hij schrijft: Overwin het kwade? Zijn advies luidt: Overwin het kwade door het goede! Is dat niet een beetje naïef? Paulus hamert nog al op dat aambeeld: Zegent wie u vervolgen en vervloekt niet! Vergeldt niemand kwaad met kwaad! Wraakt uzelf niet! Indien uw vijand honger heeft, geef hem te eten! Is dat niet een beetje kinderlijk? Kun je daar in deze keiharde wereld wel wat mee beginnen?
Ik geef toe: erg voor de hand liggend is deze methode niet. Wij hebben allemaal de neiging om het anders te doen: wij gaan liever het geweld met geweld te lijf. Maar de methode, de weg van het evangelie is een andere weg. De weg die Jezus kiest is de weg van het kruis.
Zegt nu niet te snel: daar schiet je toch niets mee op? Kijk maar Pasen! De dood is overwonnen! De angel is uit het kwaad gehaald! Juist de liefde van Christus brengt mensen tot verandering., tot bekering. Juist Zijn barmhartigheid maakte Zacheüs een ander mens! Het kwaad wordt niet door kwaad overwonnen. Daar wordt ten diepste niets door opgelost. Het is aan God voorbehouden om het kwaad te wreken. Wij hebben genoeg aan Zijn gebod: Overwin het kwade door het goede.

Deze bijbelstudie spreekt voor zich.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 09:22
 
MARIAN519 schreef:
Rom. 12; 9-21; Het kwade overwinnen.

Dat wil natuurlijk iedereen: het kwaad overwinnen. Daar hebben we veel voor over! Desnoods ons leven. Denk maar aan wat in oorlogen gebeurt. Duizenden, jonge mensen vooral, offeren hun leven op in de hoop dat zo het kwaad overwonnen kan worden.
Aan welke methode denkt Paulus, als hij schrijft: Overwin het kwade? Zijn advies luidt: Overwin het kwade door het goede! Is dat niet een beetje naïef? Paulus hamert nog al op dat aambeeld: Zegent wie u vervolgen en vervloekt niet! Vergeldt niemand kwaad met kwaad! Wraakt uzelf niet! Indien uw vijand honger heeft, geef hem te eten! Is dat niet een beetje kinderlijk? Kun je daar in deze keiharde wereld wel wat mee beginnen?
Ik geef toe: erg voor de hand liggend is deze methode niet. Wij hebben allemaal de neiging om het anders te doen: wij gaan liever het geweld met geweld te lijf. Maar de methode, de weg van het evangelie is een andere weg. De weg die Jezus kiest is de weg van het kruis.
Zegt nu niet te snel: daar schiet je toch niets mee op? Kijk maar Pasen! De dood is overwonnen! De angel is uit het kwaad gehaald! Juist de liefde van Christus brengt mensen tot verandering., tot bekering. Juist Zijn barmhartigheid maakte Zacheüs een ander mens! Het kwaad wordt niet door kwaad overwonnen. Daar wordt ten diepste niets door opgelost. Het is aan God voorbehouden om het kwaad te wreken. Wij hebben genoeg aan Zijn gebod: Overwin het kwade door het goede.

Deze bijbelstudie spreekt voor zich.

Dat hebben we toch ook altijd gezegt, je geloof in eigen land beleiden, en dat de koek op was, dus we ook geen koek meer uit kunnen delen.
Dat er in ons land onze taal gesproken wordt, dat wij over het algemeen een Christelijk land zijn, dat homosexuelen hier niet gestenigd worden.
Dat vrouwen hier de zelfde rechten hebben als mannen.
Dat dieren hier op een zo pijnlijkloze manier geslacht worden, dat je je hier mag kleden op je eigen doch menselijke wijze.
Dat we de zelfde rechten hebben, maar ook plichten.
Dat is toch ook niet zo moeilijk, ook wij Hollanders moeten zich aanpassen aan de Nederlandse wetgeving.
Zolang ze onze normen en waarden in acht nemen, mogen ook zij van al deze vrijheden genieten.
Dat is ook wat hij van ons allemaal verwacht, dat we allemaal lief zijn voor elkaar, dus ook zij.
Geef de koning wat de s konings is en de keizer even zo.
En willen ze hun konings wil doen dan doen ze dat maar waar ze vandaan komen.
Hier hebben we een andere, een veel grotere, hier is het GOD en geen alah dus beslist niet de zelfde.
Dus ze kunnen delen in die liefde, maar dan moeten ze er wel voor kiezen , en zolang ze hun eigen idialogie blijven volgen zullen ze altijd tegen de zelfde problemen blijven aanlopen,
vermaningen komen ook voor in het nieuwe testament
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIK390





Berichten: 168

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 09:30
 
GERT856 schreef:
Dat hebben we toch ook altijd gezegt, je geloof in eigen land beleiden, en dat de koek op was, dus we ook geen koek meer uit kunnen delen.
Dat er in ons land onze taal gesproken wordt, dat wij over het algemeen een Christelijk land zijn, dat homosexuelen hier niet gestenigd worden.
Dat vrouwen hier de zelfde rechten hebben als mannen.
Dat dieren hier op een zo pijnlijkloze manier geslacht worden, dat je je hier mag kleden op je eigen doch menselijke wijze.
Dat we de zelfde rechten hebben, maar ook plichten.
Dat is toch ook niet zo moeilijk, ook wij Hollanders moeten zich aanpassen aan de Nederlandse wetgeving.
Zolang ze onze normen en waarden in acht nemen, mogen ook zij van al deze vrijheden genieten.
Dat is ook wat hij van ons allemaal verwacht, dat we allemaal lief zijn voor elkaar, dus ook zij.
Geef de koning wat de s konings is en de keizer even zo.
En willen ze hun konings wil doen dan doen ze dat maar waar ze vandaan komen.
Hier hebben we een andere, een veel grotere, hier is het GOD en geen alah dus beslist niet de zelfde.
Dus ze kunnen delen in die liefde, maar dan moeten ze er wel voor kiezen , en zolang ze hun eigen idialogie blijven volgen zullen ze altijd tegen de zelfde problemen blijven aanlopen,
vermaningen komen ook voor in het nieuwe testament

gert volkomen met jou eens ook wij mogen niet doen in hun woon kultuur als dat zij hier wensen
voorbleed als ik bij iemand kom op bezoek heb ik mij aan te passen naar de regel die daar is ben ik het er niet mee eens moet ik snel maken om weer bij mijn eigen stekkie te komen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARINUS863





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 21:07
 
ADELAAR559 schreef:
dank jullie wel voor alle reacties !!

Zo te merken is er weinig goeds te zeggen van de Islam. Enkel slechte en negatieve berichten hier. Kom op.... er moet toch ook iets positiefs over te vertellen zijn ???

Ik heb een erg slechte indruk gekregen van dit geloof en ik heb de rillingen over mijn lijf lopen. Door alle dingen die ik tegenkom en door alle dingen die ik aan het onderzoeken ben, worden die rillingen alleen maar erger. Ik hoop dat er ook mensen zijn die nog goede dingen weten te zeggen over het de Islam zodat dit vervelende gevoel iets minder wordt!


Klopt islam is door en door slecht en komt rechtstreeks van de duivel.
De mensen in de islam echter zijn de slachtoffers van deze valse religie en die moeten we juist helpen om hen van dat islam af te helpen. Zij hebben liefde nodig en geen haat zoals dat gepredikt wordt in de islam.
Ik vind het heel erg dat die mensen daar gehersenspoeld worden tot haat en moordmachines terwijl ze een onbekommerd leven hadden kunnen leiden met veel liefde en voorspoed maar nu lijden ze met lange ij onder een dictatoriaal en fascistisch bewind.. Smiley met dichtgeplakte mond
We kunnen deze mensen helpen door evangelisatie maar dan nog blijven deze mensen in groot gevaar daar islam-afvalligen ter dood veroordeeld worden... voorzichtigheid is dus geboden om deze mensen te helpen
Ik vind het diep en diep triest dat in deze moderne tijd nog mensen zonder enige vorm van mensenrechten moeten leven en zich laten behandelen als een hond..

Islam is inderdaad eng .. Geschokte, onthutste smiley


Laatst aangepast door
MARINUS863
op zaterdag 16 oktober 2010, 21:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 23:35
 
Ik ken maar 1 voordeel, wie niet sterk is mosslim zijn Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 11:25
 
In Frankrijk ligt het hele sociale leven plat, omdat alles islam gelegd Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 00:47
 
GERT856 schreef:
In Frankrijk ligt het hele sociale leven plat, omdat alles islam gelegd Smiley die vol vragen zit

Is een hele goei hahaha.
Sjlom
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 08:50
 
GERT856 schreef:
In Frankrijk ligt het hele sociale leven plat, omdat alles islam gelegd Smiley die vol vragen zit

Dalijk leggen ze CM plat. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 11:56
 
Hoewel ik nogal negatief opgesteld ben over de beleving islam, heb ik wel diep respeckt hoe zij hun geloof beleiden.
Dan niet de fanatiekelingen op gebied van terrorisme, beslist niet, maar temeer hoe zij het beleven.
Mochten wij danwel een puntje aan zuigen, het zou wel mooi zijn, allen 1 achter met Jezus Christus.
En niet zo van, kijk eens ik doe het zoo goed, of onze beleving is Veeeel beter dan de jouwe.
Maar okee, Ik ben dan oook wel heeeeeeeel slecht, wat zijn jullie allemaal Goed zeg Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 15:07
 
Is de Islam eng? Ja, omdat het voor veel mensen bedreigend is hoe er daar met andersdenkenden wordt omgegaan. We leven in een land waar we gevochten hebben voor vrijheid van meningsuiting en die staat de laatste jaren onder druk door de dreiging van de islam wereldwijd.

Een kort resume. In de jaren 80 verscheen een boek: The Satanic Verses van Salmon Rushdie. Hierbij werd de Koran op de hak genomen. Overigens terecht... Het gevolg was, dat er een Fatwa tegen hem uitgesproken werd. Het gevolg is, dat deze man door iedere moslim gedood mag worden. Hij is dus ondergedoken....

Theo van Gogh is door een moslimterrorist vermoord, die vol overtuiging aangaf dat hij vanuit de Koran handelde.

Ayaan Hirsi Ali moet vanwege de bedreigingen van moslimkant beveiligd worden.

Geert Wilders wordt ook al jaren beveiligd door de terreurdreiging van moslimzijde.

Dan hebben we ook nog 11 september gehad en iedereen verbaast zich waarom er zoveel PVV stemmers zijn?

We hebben in ons land vrijheid van meningsuiting hoog in ons vaandel staan en we staan toe dat mensen vervolgd worden vanwege deze vrijheid van meningsuiting.
Heb de rechtzaak van Wilders gevolgd en iedere keer valt me op hoeveel mensen zich alles persoonlijk aantrekken, terwijl Wilders dat nooit op de persoon gespeeld heeft. Het dieptepunt vond ik wel de vrouw die op straat uitgescholden werd door een opgeschoten jongen en gaf Wilders daar de schuld van......

Het nieuws moet er altijd rekening mee houden wat ze schrijven over de islam, anders lopen ze ook de kans op de wraak van de moslimgemeenschap....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 15:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Is de Islam eng? Ja, omdat het voor veel mensen bedreigend is hoe er daar met andersdenkenden wordt omgegaan. We leven in een land waar we gevochten hebben voor vrijheid van meningsuiting en die staat de laatste jaren onder druk door de dreiging van de islam wereldwijd.

Een kort resume. In de jaren 80 verscheen een boek: The Satanic Verses van Salmon Rushdie. Hierbij werd de Koran op de hak genomen. Overigens terecht... Het gevolg was, dat er een Fatwa tegen hem uitgesproken werd. Het gevolg is, dat deze man door iedere moslim gedood mag worden. Hij is dus ondergedoken....

Theo van Gogh is door een moslimterrorist vermoord, die vol overtuiging aangaf dat hij vanuit de Koran handelde.

Ayaan Hirsi Ali moet vanwege de bedreigingen van moslimkant beveiligd worden.

Geert Wilders wordt ook al jaren beveiligd door de terreurdreiging van moslimzijde.

Dan hebben we ook nog 11 september gehad en iedereen verbaast zich waarom er zoveel PVV stemmers zijn?

We hebben in ons land vrijheid van meningsuiting hoog in ons vaandel staan en we staan toe dat mensen vervolgd worden vanwege deze vrijheid van meningsuiting.
Heb de rechtzaak van Wilders gevolgd en iedere keer valt me op hoeveel mensen zich alles persoonlijk aantrekken, terwijl Wilders dat nooit op de persoon gespeeld heeft. Het dieptepunt vond ik wel de vrouw die op straat uitgescholden werd door een opgeschoten jongen en gaf Wilders daar de schuld van......

Het nieuws moet er altijd rekening mee houden wat ze schrijven over de islam, anders lopen ze ook de kans op de wraak van de moslimgemeenschap....

Het Islamitische geloof heeft maar 1 doel, de christenen van deze aardbodem weg te vegen... De Nederlandse wetgeving is gebaseerd om het "christelijk" geloof. Dat is wat zij veranderd willen zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 18:36
 
MAR907 schreef:
Het Islamitische geloof heeft maar 1 doel, de christenen van deze aardbodem weg te vegen... De Nederlandse wetgeving is gebaseerd om het "christelijk" geloof. Dat is wat zij veranderd willen zien.
Dus de vraag: is de islam eng, is het antwoord JA Als ze het voor het zeggen zouden hebben zou alles wat opgebouwd is aan vrijheid in één keer vernietigd worden.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 24 oktober 2010, 18:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 20:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus de vraag: is de islam eng, is het antwoord JA Als ze het voor het zeggen zouden hebben zou alles wat opgebouwd is aan vrijheid in één keer vernietigd worden.

Het lijkt mij vooral eng voor sommige islamieten zelf.
Ik hoorde pas bij "Moraalridders" dat er van oorsprong islamitische mensen naar Nederland gevlucht zijn en tijdens hun verblijf in een vluchtenlingenkamp bedreigd worden omdat ze zich hebben bekeerd tot het christendom... notabene in Nederland.

Ik vind het wel erg dat Nederland een land die vrijheid hoog in het vaandel heeft staan zelfs niet meer veilig is voor dat soort vluchtelingen.
In feite is het christenvervolging in Nederland waarin mensen heel stiekem op een plaats worden opgehaald om vervolgens mee te doen aan bijbelstudie of een kerk te bezoeken.
Wat ben ik dan dankbaar dat ik hier geboren ben en mijn geloof in vrijheid mag uiten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zondag 24 oktober 2010, 21:28
 
SUSANNAH475 schreef:
Het lijkt mij vooral eng voor sommige islamieten zelf.
Ik hoorde pas bij "Moraalridders" dat er van oorsprong islamitische mensen naar Nederland gevlucht zijn en tijdens hun verblijf in een vluchtenlingenkamp bedreigd worden omdat ze zich hebben bekeerd tot het christendom... notabene in Nederland.

Ik vind het wel erg dat Nederland een land die vrijheid hoog in het vaandel heeft staan zelfs niet meer veilig is voor dat soort vluchtelingen.
In feite is het christenvervolging in Nederland waarin mensen heel stiekem op een plaats worden opgehaald om vervolgens mee te doen aan bijbelstudie of een kerk te bezoeken.
Wat ben ik dan dankbaar dat ik hier geboren ben en mijn geloof in vrijheid mag uiten.

Ik heb die documentaire ook gezien Susannah.
Ik vind het schokkend dat je je land ontvlucht omdat je als christen daar niet kunt leven, en vervolgens je in het land waarin je je veilig waant, en waarin vrijheid van godsdienst is, nog bedreigd wordt door moslims.
In en in triest dat dit gebeurt in Nederland!!!


Laatst aangepast door
IMKE917
op zondag 24 oktober 2010, 21:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 21:30
 
IMKE917 schreef:
Ik heb die documentaire ook gezien Susannah.
Ik vind het schokkend dat je je land ontvlucht omdat je als christen daar niet kunt leven, en vervolgens je in het land waarin je je veilig waant, en waarin vrijheid van godsdienst is, nog bedreigd wordt door moslims.
In en in triest dat dit gebeurt in Nederland!!!

Ja ik weet ook dat het gebeurd want wij hadden een vrouw (asiel zoekster) die elke dag een brief krijgt waar instaat dat ze vermoord word dat die mensen durven de deur niet meer uit .
En dit gebeuren is gewoon vreselijk dat het hier in nederland kan gebeuren en er nog bij er wordt niets aangedaan en dat is het allerergste.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEFFREY984





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 23:48
 
....

Laatst aangepast door
JEFFREY984
op zaterdag 25 februari 2012, 18:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3