ChristianMatch
 


Forum

Verlatingsangst
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ALOUS961





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 12:07
 
In mijn kinderjaren heb ik een verlatingsangst opgedaan.

Ondanks bevrijdingspastoraat, ondervind ik toch in relaties de problemen ervan.

Wie kent dit akelige fenomeen en wie heeft er ervaring met het behandelen ervan...

Ik wil er zoooooo graag vanaf, althans er goed mee leren omgaan.
Zodat ik niet onzeker wordt zodra mijn eventuele partner even wat minder vaak vertelt dat hij van me houdt.

Heb net weer een relatie getroffen waar ik al twijfelde aan zijn gevoelens terwijl hij er zich nog helemaal niet van bewust was.
Bij hem kwam bindingsangst tevoorschijn, dus samen is helaas geen optie.
Maar ook bij een stabiele relatie merk ik aan mijzelf dat ik zoooo veel bevestiging nodig heb. En dat gaat niet goed, vrees ik.

En eigenwaarde heb ik , volgens mij wel genoeg en ik weet mij geliefd door God , dus dat is het niet. Het zit m echt alleen in een liefdesrelatie.
Dus: Wie kent een goede therapeut.......of kan mij tips geven..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 13:08
 
ALOUS961 schreef:
In mijn kinderjaren heb ik een verlatingsangst opgedaan.
...

Wie kent dit akelige fenomeen en wie heeft er ervaring met het behandelen ervan...

Ik wil er zoooooo graag vanaf...

Hoi Alous,

Ik kan je helaas geen raad geven want dan zou ik spreken uit eigen ervaringen. Waardoor ik dus zeg dat ik ook met verlatingsangst te maken heb. Door die verlatingsangst is er ook een bindingsangst. Wat ik ergens normaal vind. Zo ervaar ik het toch. Hoe groot en sterk en oprecht de hunker ook is naar een dierbaar iemand ben ik toch meer bang dan te kunnen genieten van een eventuele vriendschap. Welke vorm die vriendschap ook heeft. Ook ik moet daar iets aan doen want anders raak ik zo sociaal geïsoleerd.

Samen met jou kijk ik dus uit naar ervaringen maar vooral naar oplossingen voor deze problemen.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 17:43
 
Hoi Alous,

Een aantal jaar geleden heb ik de diagnose "hechtingsproblematiek" gekregen.
Na inmiddels al een ruime poos therapie gevolgd te hebben, zijn er eigenlijk twee dingen die ik geleerd heb:

* De problemen zijn veelal groter dan je in eerste instantie zou denken en behoeven een grondige aanpak.
* Als christen is het enorm belangrijk om je geloof ook in dit proces te kunnen betrekken.

Er zijn meerdere goede, christelijke organisaties waar je terecht kunt zoals:

CVPPP: http://cvppp.nl/

Eleos: http://www.eleos.nl/

Wil je meer weten, mail gerust! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 18:16
 
minder lange wachtlijsten, en een positief christelijke behandeling vind je bij http://www.koinonia.nl/


ik heb er wat betreft relatie-therapie enorme goede ervaringen met een heel fijne empathische therapeute!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 19:14
 
ALOUS961 schreef:
In mijn kinderjaren heb ik een verlatingsangst opgedaan.

Ondanks bevrijdingspastoraat, ondervind ik toch in relaties de problemen ervan.

Wie kent dit akelige fenomeen en wie heeft er ervaring met het behandelen ervan...

Ik wil er zoooooo graag vanaf, althans er goed mee leren omgaan.
Zodat ik niet onzeker wordt zodra mijn eventuele partner even wat minder vaak vertelt dat hij van me houdt.

Heb net weer een relatie getroffen waar ik al twijfelde aan zijn gevoelens terwijl hij er zich nog helemaal niet van bewust was.
Bij hem kwam bindingsangst tevoorschijn, dus samen is helaas geen optie.
Maar ook bij een stabiele relatie merk ik aan mijzelf dat ik zoooo veel bevestiging nodig heb. En dat gaat niet goed, vrees ik.

En eigenwaarde heb ik , volgens mij wel genoeg en ik weet mij geliefd door God , dus dat is het niet. Het zit m echt alleen in een liefdesrelatie.
Dus: Wie kent een goede therapeut.......of kan mij tips geven..

alou,

Ik vind dit een heel aangrijpend iets.
Want mijn dochter van 16 jaar heeft dit ook bij haarzelf ontdekt.......vorig jaar....

Ikzelf had er nog nooit bij stil gestaan, totdat zij het zelf bij haar ontdekte via internet.
Ze heeft mij het, gelukkig verteld, waardoor ik kon weten vanaf welk moment het in haar leven dat ontstaan is.

Emotioneel begrijp ik hoe jij je voelt en hoe moeilijk het voor jou is.
Meer kan ik niet zeggen op het forum......
Richt je op de Here Jezus, Hij is een vriend die jou nimmer verlaat.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:49
 
[quote=FRANKT627]Hoi Alous,

Ik kan je helaas geen raad geven want dan zou ik spreken uit eigen ervaringen. Waardoor ik dus zeg dat ik ook met verlatingsangst te maken heb. Door die verlatingsangst is er ook een bindingsangst. Wat ik ergens normaal vind. Zo ervaar ik het toch. Hoe groot en sterk en oprecht de hunker ook is naar een dierbaar iemand ben ik toch meer bang dan te kunnen genieten van een eventuele vriendschap. Welke vorm die vriendschap ook heeft. Ook ik moet daar iets aan doen want anders raak ik zo sociaal geïsoleerd.

Samen met jou kijk ik dus uit naar ervaringen maar vooral naar oplossingen voor deze problemen.

Frank[/quote

Jij ook sterkte dan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:57
 
TESSYBEAR731 schreef:
Hoi Alous,

Een aantal jaar geleden heb ik de diagnose "hechtingsproblematiek" gekregen.
Na inmiddels al een ruime poos therapie gevolgd te hebben, zijn er eigenlijk twee dingen die ik geleerd heb:

* De problemen zijn veelal groter dan je in eerste instantie zou denken en behoeven een grondige aanpak.
* Als christen is het enorm belangrijk om je geloof ook in dit proces te kunnen betrekken.

Er zijn meerdere goede, christelijke organisaties waar je terecht kunt zoals:

CVPPP: http://cvppp.nl/

Eleos: http://www.eleos.nl/

Wil je meer weten, mail gerust! Knipoog smiley

heeft het geholpen ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:59
 
HANNAH810 schreef:
minder lange wachtlijsten, en een positief christelijke behandeling vind je bij http://www.koinonia.nl/


ik heb er wat betreft relatie-therapie enorme goede ervaringen met een heel fijne empathische therapeute!!



dank je wel, zit ook in Haarlem volgens mij. Dus een beetje ind e buurt.
Wordt dat ook vergoed door je ziektekostenverzekering?? weet je dat??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:59
 
ALOUS961 schreef:
heeft het geholpen ???

Tis een lange weg Alous, die ik nog steeds aan het volgen ben.
Maar gelukkig ben ik al een heel end en tjsa...leren blijven we doen tot onze dood. Dus ja, het heeft zeker geholpen! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:02
 
MAR907 schreef:
alou,

Ik vind dit een heel aangrijpend iets.
Want mijn dochter van 16 jaar heeft dit ook bij haarzelf ontdekt.......vorig jaar....

Ikzelf had er nog nooit bij stil gestaan, totdat zij het zelf bij haar ontdekte via internet.
Ze heeft mij het, gelukkig verteld, waardoor ik kon weten vanaf welk moment het in haar leven dat ontstaan is.

Emotioneel begrijp ik hoe jij je voelt en hoe moeilijk het voor jou is.
Meer kan ik niet zeggen op het forum......
Richt je op de Here Jezus, Hij is een vriend die jou nimmer verlaat.......

nee dat heb ik gelukkig vaak ervaren. jullie ook sterkte ermee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 09:02
 
Ik wil alleen even kwijt dat ik het een erg mooi topic vind waarin mooi,open en respectvol gereageerd wordt.
Zo horen wij met elkaar om te gaan in een zo delicaat onderwerp, CM waardig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES550





Berichten: 347

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 17:45
 
MAR907 schreef:
alou,

Ik vind dit een heel aangrijpend iets.
Want mijn dochter van 16 jaar heeft dit ook bij haarzelf ontdekt.......vorig jaar....

Ikzelf had er nog nooit bij stil gestaan, totdat zij het zelf bij haar ontdekte via internet.
Ze heeft mij het, gelukkig verteld, waardoor ik kon weten vanaf welk moment het in haar leven dat ontstaan is.

Emotioneel begrijp ik hoe jij je voelt en hoe moeilijk het voor jou is.
Meer kan ik niet zeggen op het forum......
Richt je op de Here Jezus, Hij is een vriend die jou nimmer verlaat.......


Mijn dochter is voor intake bij PsyQ geweest. Ze heeft veel aandacht gekregen. Ook aan de telefoon hadden ze geen haast en kon ze alles vragen. Fijne ervaring. Nu is het erg moeilijk want ze moet wachten op een vervolg afspraak, beetje tussen wal en schip. Ze moet nu proberen vol te houden. De aanvallen zijn erg heftig terug gekomen.
Fijn dat we op deze manier elkaar kunnen steunen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1