ChristianMatch
 


Forum

bondskanselier merkel appeleert aan moslims
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 16:07
 
De christendemocratische Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft moslims in Duitsland opgeroepen zich volledig te richten op de Duitse kernwaarden en de grondwet.

waarom roept ze hun niet op Jezus als redder aan te nemen
en christen te worden ???????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 16:41
 
HAICO485 schreef:
De christendemocratische Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft moslims in Duitsland opgeroepen zich volledig te richten op de Duitse kernwaarden en de grondwet.

waarom roept ze hun niet op Jezus als redder aan te nemen
en christen te worden ???????


Misschien een idee om dat aan haar te vragen?? Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 17:05
 
HAICO485 schreef:
De christendemocratische Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft moslims in Duitsland opgeroepen zich volledig te richten op de Duitse kernwaarden en de grondwet.

waarom roept ze hun niet op Jezus als redder aan te nemen
en christen te worden ???????

Omdat we ook hier scheiding van kerk en staat hebben? En vrijheids van Godsdienst?

Verder is het de taak van de bondskanselier om het land te besturen, niet om te evangeliseren.

En volgens mij heeft onze president die oproep gedaan, Christian Wullf, niet Bondskanselier Merkel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 17:15
 
HAICO485 schreef:
De christendemocratische Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft moslims in Duitsland opgeroepen zich volledig te richten op de Duitse kernwaarden en de grondwet.

waarom roept ze hun niet op Jezus als redder aan te nemen
en christen te worden ???????

Haico, laat nu de mensen toch eens geloven in wat ze graag willen geloven. Naast het christendom zijn er nog andere godsdiensten hoor. En ondere elke strekking heb je oprechte gelovige en je hebt fanatici.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 17:27
 
"laat de mensen toch lekker in hun dwaal voortleven" frank ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 17:34
 
HAICO485 schreef:
"laat de mensen toch lekker in hun dwaal voortleven" frank ??



zo denken de moslims over christenen; en fanatici denken: uitroeien het christendom.



Het is niet de taak van de overheden om mensen te bekeren tot een godsdienst.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op maandag 4 oktober 2010, 17:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 17:55
 
HAICO485 schreef:
"laat de mensen toch lekker in hun dwaal voortleven" frank ??

Kan je misschien wat duidelijker uitleggen wat je vraag is?
Ik snap er niets van, kan aan mij liggen natuurlijk, je hebt hier natuurlijk mensen van diverse pluimages......
Maar je poneert een opmerking en daar moeten wij dan wat mee? En wat vind je daar dan zelf van?
Nu citeer je iemand maar waarom? je kan er van alles bij bedenken maar jij vind er blijkbaar ook wat van anders zet je het hier niet neer als quote........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 17:55
 
HAICO485 schreef:
"laat de mensen toch lekker in hun dwaal voortleven" frank ??

Kan je iets meer uitleg geven, Haico wat je nu bedoelt?

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 19:27
 
HAICO485 schreef:
"laat de mensen toch lekker in hun dwaal voortleven" frank ??

waarom heb ik nu zo vaak het gevoel dat je graag om je heen slaat, haico, wanneer ik je bijdragen lees?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 19:50
 
jouw gevoel vind ik niet zo belangrijk hannah, want ik ben hier om de goede mensen van de satan te redden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 19:56
 
HAICO485 schreef:
jouw gevoel vind ik niet zo belangrijk hannah, want ik ben hier om de goede mensen van de satan te redden




Ik wist niet dat hier op cm satanisten zitten.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op maandag 4 oktober 2010, 19:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:11
 
Het woord satan wordt op deze site ongelofeliijk veel gebruikt. Eigenlijk weet ik niet goed wat ik er van moet denken. Bij alles wat je doet of niet doet bij elke tegenslag bij elke niet gelijk-gezinde komt dat woord satan op de proppen. Ik vind dit een zo ongezonde woordkeuze. Het is net alsof satan een persoon is die niets anders doet dan hier en daar onheil zaaien. Zou het niet gewoon iets kunnen zijn dat in de mens zit? De ene heeft een goed karakter en de andere dan weer niet. De ene heeft een geweten en je hebt mensen die gewetenloos zijn. Misschien heeft ieder van ons wel eens een satan-dag of moment. Een dag dat we zaken doen die we nadien niet zo fraai vinden Ik weet dat het geen gemakkelijk onderwerp is om te verklaren maar contstant met die term staan zwaaien vind ik ook maar niks.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Frank


Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 4 oktober 2010, 20:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:17
 
HAICO485 schreef:
jouw gevoel vind ik niet zo belangrijk hannah, want ik ben hier om de goede mensen van de satan te redden

Pardon, Haico? Wil je daamee zeggen dat Hannah geen goed mens is????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:29
 
HAICO485 schreef:
jouw gevoel vind ik niet zo belangrijk hannah, want ik ben hier om de goede mensen van de satan te redden

Zoals je zelf al aangeeft en wat ook bijbels is..Jezus is onze Redder..wij mogen getuigen van...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:41
 
HAICO485 schreef:
jouw gevoel vind ik niet zo belangrijk hannah, want ik ben hier om de goede mensen van de satan te redden

je raaskalt wel een beetje Haico........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:42
 
HAICO485 schreef:
jouw gevoel vind ik niet zo belangrijk hannah, want ik ben hier om de goede mensen van de satan te redden

Maar als je mensen wilt "redden" is het net wel belangrijk om rekening te houden met gevoel van de andere. Ik kan je bedoelingen nog enigzins een beetje begrijpen. De motivatie die erachter schuilt is me vreemd want je licht niets toe. Komen aandraven met citaten uit de Bijbel of die je ergens hebt opgepikt op het internet is wel makkelijk. Maar wat heb je zelf te vertellen??? Is het dan zo dat mensen die steeds met citaten spreken eigenlijk niets te zeggen hebben??? Je komt aandraven met een kromme beweringen zonder enige toelichtingen alsof we die one-liners gewoon als waarheid moeten slikken en in angst moeten gaan leven.

Wat je schrijft over Hannah is gewoon brutaal, ondoordacht en weinig getuigend van mensenkennis. Misschien liet je je leiden , Haico, door s...neen, ik schrijf het woord niet...

Frank


Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 4 oktober 2010, 21:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:54
 
FRANKT627 schreef:
Het woord satan wordt op deze site ongelofeliijk veel gebruikt. Eigenlijk weet ik niet goed wat ik er van moet denken. Bij als wat je doet of niet doet bij elke tegenslag bij elke niet gelijk-gezinde komt dat woord satan op de proppen. Ik vind dit een zo ongezonde woordkeuze. Het is net alsof satan een persoon is die niets anders doet dan hier en daar onheil zaaien. Zou het niet gewoon iets kunnen zijn dat in de mens zit? De ene heeft een goed karakter en de andere dan weer niet. De ene heeft een geweten en je hebt mensen die gewetenloos zijn. Misschien heeft ieder van ons wel eens een satan-dag of moment. Een dag dat we zaken doen die we nadien niet zo fraai vinden Ik weet dat het geen gemakkelijk onderwerp is om te verklaren maar contstant met die term staan zwaaien vind ik ook maar niks.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Frank



Ben ik helemaal met je eens. T is ook zo lekker makkelijk om satan de schuld te geven van fouten door jezelf gemaakt of als reden op te gevendat waarom je hebt laten verleiden tot een zonde, hoef je geen eigen verantwoording meer af te leggen he.


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 4 oktober 2010, 20:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:58
 
denk je dan dat satan niet bestaat frank?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:58
 
HAICO485 schreef:
De christendemocratische Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft moslims in Duitsland opgeroepen zich volledig te richten op de Duitse kernwaarden en de grondwet.

waarom roept ze hun niet op Jezus als redder aan te nemen
en christen te worden ???????

Alweer een water naar de zee dragen, gebed zonder eind geval, Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMULPOTJE144





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:00
 
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Kotsende smiley

Laatst aangepast door
SMULPOTJE144
op dinsdag 5 oktober 2010, 20:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:08
 
HAICO485 schreef:
jouw gevoel vind ik niet zo belangrijk hannah, want ik ben hier om de goede mensen van de satan te redden


Ik begrijp niet wat je met de term "goede" mensen bedoeld Haico.

Mat 9:13 Overdenk eens goed wat dit wil zeggen: “Barmhartigheid wil ik, geen offers.” Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.’

Mar 2:17 Jezus hoorde dit en zei tegen hen: ‘Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar zieken wel; ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.’

Luc 5:32 Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar om zondaars aan te sporen een nieuw leven te beginnen.’

Als je vanuit je eigen ik mensen wilt redden van satan, dan begeef je je op een zeer gevaarlijk terrein Haico ..... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMULPOTJE144





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 00:15
 
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Kotsende smiley

Laatst aangepast door
SMULPOTJE144
op dinsdag 5 oktober 2010, 20:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1