ChristianMatch
 


Forum

liefde en sex
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 12:09
 
Het topic "sex voor het huwelijk" is behoorlijk populair als ik het relatief grote aantal reactie daar zie. Mijns inziens te. Deze populariteit roept bij mij de vraag op wat de gemiddelde cm-er, zo die al bestaat, belangrijker vindt; liefde of sex? Of anders gezegd de medemens of de enkele hartstocht/sensatie o.i.d. Om een voorzetje te geven vind ik het eerste, de medemens en de liefde, belangrijker. En om het luchtig samen te vatten; Liefde zonder sex is prut maar sex zonder liefde is inferieur en kwalijk/verwerpelijk.

p.s. om de attentiewaarde van dit topic, ja ik doe ook aan marketing, te vergroten heb ik bewust het woord sex gebruikt in het topiconderwerp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 12:30
 
AANGENAAM334 schreef:
Het topic "sex voor het huwelijk" is behoorlijk populair als ik het relatief grote aantal reactie daar zie. Mijns inziens te. Deze populariteit roept bij mij de vraag op wat de gemiddelde cm-er, zo die al bestaat, belangrijker vindt; liefde of sex? Of anders gezegd de medemens of de enkele hartstocht/sensatie o.i.d. Om een voorzetje te geven vind ik het eerste, de medemens en de liefde, belangrijker. En om het luchtig samen te vatten; Liefde zonder sex is prut maar sex zonder liefde is inferieur en kwalijk/verwerpelijk.

p.s. om de attentiewaarde van dit topic, ja ik doe ook aan marketing, te vergroten heb ik bewust het woord sex gebruikt in het topiconderwerp.

'k Heb het vermoeden dat CM-ers het hierover meer eens zullen zijn, dan in het topic 'sex voor het huwelijk' het geval is. De reacties zullen het uitwijzen. Knipoog smiley

Ik ben het met je eens, Aangenaam. Saai hè. Twijfelende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 12:54
 
MARIJAN072 schreef:
'k Heb het vermoeden dat CM-ers het hierover meer eens zullen zijn, dan in het topic 'sex voor het huwelijk' het geval is. De reacties zullen het uitwijzen. Knipoog smiley

Ik ben het met je eens, Aangenaam. Saai hè. Twijfelende smiley Lachende smiley

Dat vermoedde ik al. Daarom maar sex in het in de header/het onderwerp en nee het mee eens zijn is niet "saai" maar juist aangenaam. Althans voor mn ego Lachende smiley


Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op woensdag 17 november 2010, 13:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 13:09
 
Helemaal mee eens Aangenaam, graag het hele pakketje binnen de relatie. Maar... uit ervaring weet ik dat ik zonder sex kan, als de liefde maar groot genoeg is. Dus ja, medemens en liefde boven sex.

Geldt dat voor mannen ook?

gr Majaro


Laatst aangepast door
MAJARO438
op woensdag 17 november 2010, 13:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 13:15
 
MAJARO438 schreef:
Helemaal mee eens Aangenaam, graag het hele pakketje binnen de relatie. Maar... uit ervaring weet ik dat ik zonder sex kan, als de liefde maar groot genoeg is. Dus ja, medemens en liefde boven sex.

Geldt dat voor mannen ook?

gr Majaro

Ook nu weer is de vraag wat is geen sex?
Ook ik heb inderdaad de ervaring gekend dat binnen een liefdevolle relatie het ook zonder sex kan. Hoewel het ook wel leuk kon zijn om het wel te hebben natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 13:27
 
MAJARO438 schreef:
Helemaal mee eens Aangenaam, graag het hele pakketje binnen de relatie. Maar... uit ervaring weet ik dat ik zonder sex kan, als de liefde maar groot genoeg is. Dus ja, medemens en liefde boven sex.

Geldt dat voor mannen ook?

gr Majaro

Ik kan alleen maar voor me zelf spreken, voor mij geldt dat wel - althans dat hoop ik- en ik ben een man.


Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op woensdag 17 november 2010, 13:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 13:27
 
FRANKT627 schreef:
Ook nu weer is de vraag wat is geen sex?
Ook ik heb inderdaad de ervaring gekend dat binnen een liefdevolle relatie het ook zonder sex kan. Hoewel het ook wel leuk kon zijn om het wel te hebben natuurlijk.

Ehm, nou, zonder in details te treden, als je niet verder komt dan een knuffel en affectie tonen? Dat je partner anders geconfronteerd wordt met het feit dat hij niet "presteert"? Er zijn natuurlijk situaties dat dat onderscheid niet zo duidelijk is, maar op een gegeven moment kies je ervoor, uit liefde, om dat schemer gebied te vermijden. Vraag me alleen wel af waarom hij uit liefde voor mij eh, die aandacht niet had voor mijn behoeftes????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 13:30
 
MAJARO438 schreef:
Ehm, nou, zonder in details te treden, als je niet verder komt dan een knuffel en affectie tonen? Dat je partner anders geconfronteerd wordt met het feit dat hij niet "presteert"? Er zijn natuurlijk situaties dat dat onderscheid niet zo duidelijk is, maar op een gegeven moment kies je ervoor, uit liefde, om dat schemer gebied te vermijden. Vraag me alleen wel af waarom hij uit liefde voor mij eh, die aandacht niet had voor mijn behoeftes????


Ach eigenlijk weet ik dat natuurlijk wel, begrijp het alleen niet. Pffffffff
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 13:35
 
MAJARO438 schreef:
Ach eigenlijk weet ik dat natuurlijk wel, begrijp het alleen niet. Pffffffff

En ik begrijp het verschil tussen weten en begrijpen in dit verband niet. Hoeft overigens ook niet als het te privé is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 14:27
 
Is idd privé Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 14:45
 
MAJARO438 schreef:
Ehm, nou, zonder in details te treden, als je niet verder komt dan een knuffel en affectie tonen? Dat je partner anders geconfronteerd wordt met het feit dat hij niet "presteert"? Er zijn natuurlijk situaties dat dat onderscheid niet zo duidelijk is, maar op een gegeven moment kies je ervoor, uit liefde, om dat schemer gebied te vermijden. Vraag me alleen wel af waarom hij uit liefde voor mij eh, die aandacht niet had voor mijn behoeftes????

Jij hebt uit liefde gekozen om geen seks te hebben/vragen om hem te beschermen maar seks is meer dan alleen de daad.......er zijn vele manieren om je liefde voor de ander te tonen en als dat niet van beide kanten komt doet het enorm zeer.Hij heeft ook de belofte gedaan je lief te hebben en te beschermen.

Dus Aangenaam,wat mij betreft is seks zonder (echte)liefde waardeloos,helemaal mee eens Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 14:50
 
LEANNE226 schreef:
Jij hebt uit liefde gekozen om geen seks te hebben/vragen om hem te beschermen maar seks is meer dan alleen de daad.......er zijn vele manieren om je liefde voor de ander te tonen en als dat niet van beide kanten komt doet het enorm zeer.Hij heeft ook de belofte gedaan je lief te hebben en te beschermen.

Dus Aangenaam,wat mij betreft is seks zonder (echte)liefde waardeloos,helemaal mee eens Knipoog smiley

En "echte" moet wat mij betreft ook zonder haakjes. Want anders is het geen liefde maar een uiting/bevrediging van individuele lust.


Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op woensdag 17 november 2010, 14:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 14:57
 
AANGENAAM334 schreef:
En "echte" moet wat mij betreft ook zonder haakjes. Want anders is het geen liefde maar een uiting/bevrediging van individuele lust.

Maar wat is de juiste definitie van liefde?Hoeveel moet je van iemand houden om seks te kunnen hebben/te willen trouwen?
Ik wil het hier niet over nepliefde hebben,dat is bedrog,heeft niets met liefhebben te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:11
 
Echte liefde hield voor mij in:

Toch voor hem kiezen terwijl ik wist dat hij o.a. op dat vlak problemen had

Blijven bidden en hopen dat we de keuze voor elkaar zouden blijven maken, ook in moeilijke tijden

Steeds weer opnieuw vergeven ondanks alle pijn en ellende

Maar helaas..... het was nog niet genoeg Huilende smiley, smiley in tranen

Ik ben niet boos, wel verdrietig en teleurgesteld omdat het nooit genoeg was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:19
 
MAJARO438 schreef:
Echte liefde hield voor mij in:

Toch voor hem kiezen terwijl ik wist dat hij o.a. op dat vlak problemen had, hem accepteren zoals hij was, met de problemen maar natuurlijk ook de leuke kanten

Blijven bidden en hopen dat we de keuze voor elkaar zouden blijven maken, ook in moeilijke tijden

Steeds weer opnieuw vergeven ondanks alle pijn en ellende

Maar helaas..... het was nog niet genoeg Huilende smiley, smiley in tranen

Ik ben niet boos, wel verdrietig en teleurgesteld omdat het nooit genoeg was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:22
 
MAJARO438 schreef:
Echte liefde hield voor mij in:

Toch voor hem kiezen terwijl ik wist dat hij o.a. op dat vlak problemen had

Blijven bidden en hopen dat we de keuze voor elkaar zouden blijven maken, ook in moeilijke tijden

Steeds weer opnieuw vergeven ondanks alle pijn en ellende

Maar helaas..... het was nog niet genoeg Huilende smiley, smiley in tranen

Ik ben niet boos, wel verdrietig en teleurgesteld omdat het nooit genoeg was.


Ik krijg een beetje dubbel gevoel bij je reaktie (waarschijnlijk omdat het me zo bekend voorkomt).
Was het nou echte liefde en besloot je daaromvoor hem te kiezen en te hopen dat hij zou veranderen, of was het nou je kop in het zand steken en verwachten dat die minpuntjes wel verdwijnen als je maar genoeg je best doet, bid en hoopt? Ik ben er in mn eigen geval nog steeds niet uit hoe het nu echt zat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:31
 
LEANNE226 schreef:
Maar wat is de juiste definitie van liefde?Hoeveel moet je van iemand houden om seks te kunnen hebben/te willen trouwen?
Ik wil het hier niet over nepliefde hebben,dat is bedrog,heeft niets met liefhebben te maken.

Ik denk dat het met echte liefde net zo is als met geloof. Je ziet het niet maar je weet zelf wel of het er wel is of niet is. En als het er is kan seks m.i. haar intrede doen. En dan ook nog wederzijds.
Geloof en liefde zijn aan elkaar verwant en hebben nauwe banden. Net zoals de liefde van Chistus tot de gemeente is de liefde tussen man en vrouw. Het één is een afschaduwing van het ander. Mij gedacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:40
 
AANGENAAM334 schreef:
Ik denk dat het met echte liefde net zo is als met geloof. Je ziet het niet maar je weet zelf wel of het er wel is of niet is.

Dat ben ik niet met je eens,wat dat betreft sluit ik me aan bij de andere dames.Je hoopt dat het er is maar zelfs als je je hele ziel en zaligheid aan je partner geeft en al ga je door het vuur dan ben je nog niet verzekerd van die liefde.Het is en blijft iets wat je samen doet en geeft,komt het geven meer van 1 kant dan van de ander dan is de relatie scheef en is er van echte liefde geen sprake.Maar(!) er kunnen omstandigheden zijn (bijv.onmachtig zijn om die liefde te geven?)waardoor je toch uit echte liefde kiest voor die partner

Geloven is iets persoonlijks,mooi als je dat kunt delen met je echtgenoot maar God is een veel sterkere partner,eentje die je nooit teleur zal stellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:52
 
Geloven is iets persoonlijks,mooi als je dat kunt delen met je echtgenoot maar God is een veel sterkere partner,eentje die je nooit teleur zal stellen.

Mooi gezegd Leanne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:59
 
LEANNE226 schreef:
Dat ben ik niet met je eens,wat dat betreft sluit ik me aan bij de andere dames.Je hoopt dat het er is maar zelfs als je je hele ziel en zaligheid aan je partner geeft en al ga je door het vuur dan ben je nog niet verzekerd van die liefde.Het is en blijft iets wat je samen doet en geeft,komt het geven meer van 1 kant dan van de ander dan is de relatie scheef en is er van echte liefde geen sprake.Maar(!) er kunnen omstandigheden zijn (bijv.onmachtig zijn om die liefde te geven?)waardoor je toch uit echte liefde kiest voor die partner

Geloven is iets persoonlijks,mooi als je dat kunt delen met je echtgenoot maar God is een veel sterkere partner,eentje die je nooit teleur zal stellen.
Ik heb me niet goed uitgedrukt. Ik bedoelde het op het persoonlijke vlak. Als ik de liefde, en niet verliefdheid, heb/voel dan kan/mag ik me in de liefde aan sex geven. En als die er bij mij niet is dan geen sex. En ja ik denk dat ik de ervaringen van de dames begrijp. Ook ik heb fouten gemaakt. Helaas ook die vrees ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:14
 
Soms vraag ik me af: wie denkt er nu eens positief over seks? Er wordt zo vaak over geklaagd, er wordt zo negatief over gedaan...op deze manier heb ik er helemaal geen zin in...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Soms vraag ik me af: wie denkt er nu eens positief over seks? Er wordt zo vaak over geklaagd, er wordt zo negatief over gedaan...op deze manier heb ik er helemaal geen zin in...

Bedoel je:al dat gezeur over echte liefde.........minder denken en over zeuren maar gewoon "de kop dr veur" of.........euh.........?






Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ps.de kop dr veur betekent:aanpakken/doorpakken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Soms vraag ik me af: wie denkt er nu eens positief over seks? Er wordt zo vaak over geklaagd, er wordt zo negatief over gedaan...op deze manier heb ik er helemaal geen zin in...


Leuke woordkeuze chat.......ik ga er vanuit dat je in de discussie erover bedoelt Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op woensdag 17 november 2010, 16:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:30
 
CHATULIEM619 schreef:
Soms vraag ik me af: wie denkt er nu eens positief over seks? Er wordt zo vaak over geklaagd, er wordt zo negatief over gedaan...op deze manier heb ik er helemaal geen zin in...


Ja pfffff nou zeg, hihihii. Ik ben heel positief over sex hihihi alleen hangt het er vanaf in welke context het er is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:31
 
CHATULIEM619 schreef:
Soms vraag ik me af: wie denkt er nu eens positief over seks? Er wordt zo vaak over geklaagd, er wordt zo negatief over gedaan...op deze manier heb ik er helemaal geen zin in...



Helaas chat, er zijn mensen die om een of andere reden moeite hebben
met seks, niet uit schaamte maar door ervaringen.
Er zijn ook mensen die a-seksueel zijn.
Zoek maar op wat dat inhoud.
Ook mensen met een dwarsleasie hebben problemen.

En ik vind het seks hebben met je partner is heel persoonlijks en gaat niemand wat aan het hoe het wat en het waarom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:38
 
CHATULIEM619 schreef:
Soms vraag ik me af: wie denkt er nu eens positief over seks? Er wordt zo vaak over geklaagd, er wordt zo negatief over gedaan...op deze manier heb ik er helemaal geen zin in...
Volgens mij moet je überhaupt niet denken bij seks, hoogstens vooraf. Seks heeft m.i. meer te maken met emotie.
Ik starte dit topic omdat ik vind dat er teveel over seks gesproken wordt en te weinig over (naaste)liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:39
 
MAJARO438 schreef:
Ja pfffff nou zeg, hihihii. Ik ben heel positief over sex hihihi alleen hangt het er vanaf in welke context het er is.

Dat je graag vrijt met je liefje is niet iets om beschaamd over te zijn. Je hoeft de details niet te gaan rondstrooien want daar heeft in wezen niemand wat aan. De context waarin en wanneer het gebeurde kan heel verschillend zijn. Wel zijn er 2 belangrijke compenenten en dat is liefde en het verlangen van beide partners. Het vrijen geeft dan een meerwaarde aan je relatie, aan je leven...en aan jezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 17:27
 
FRANKT627 schreef:
Dat je graag vrijt met je liefje is niet iets om beschaamd over te zijn. Je hoeft de details niet te gaan rondstrooien want daar heeft in wezen niemand wat aan. De context waarin en wanneer het gebeurde kan heel verschillend zijn. Wel zijn er 2 belangrijke compenenten en dat is liefde en het verlangen van beide partners. Het vrijen geeft dan een meerwaarde aan je relatie, aan je leven...en aan jezelf.

Sex is naar mijn idee de kroon op de liefde, daarom kan sex zonder liefde leuk zijn, maar ontzettend leeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 17:53
 
JOLAN931 schreef:
Sex is naar mijn idee de kroon op de liefde, daarom kan sex zonder liefde leuk zijn, maar ontzettend leeg.

daarom.....?????.... kan sex zonder liefde leuk zijn......qua beleving misschien wel......maar in moreel en in christelijk perspectief inferieur en verwerpelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 18:19
 
AANGENAAM334 schreef:
daarom.....?????.... kan sex zonder liefde leuk zijn......qua beleving misschien wel......maar in moreel en in christelijk perspectief inferieur en verwerpelijk
Ben je nog in staat positief over seks te denken of denk je alleen maar aan zonde en onreinheid????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2