ChristianMatch
 


Forum

Hoe Bevrijdingsbediening mensen tot demonische gebondenheid
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 16:55
 
MAR907 schreef:
Imke ik ga er niet dieper op in.
NWO=nieuw wereld order= Amerika die als een arend over deze wereld heen zweeft om macht tot zich winnen. Amerika heeft de arend als symbool.

Daarom vergeten we de prachtige uitleg, die de Bijbel er aan geeft Smiley die vol vragen zit Wat vreemd zeg. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 19:12
 
IMKE917 schreef:
Ik blijf het vreemd vinden dat je een symbool, dat God zelf geeft in de Bijbel (zie o.a. de teksten die Cross gaf) hier zomaar aan de kant schuift.

Ik zei dat ik niet dieper erop in zou gaan. Maar bij deze het volgende.

De tekst van cross gaat over de vleugels van de Heer. Niet de Heer in het geheel.

Nergens in de bijbel vind je, dat God of de Heer gesymboliseerd wordt als een arend in zijn geheel

De symbool arend komt van de drie enige zonnegod.
Al vanuit de Babylonische geschiedenis en Egypte.

Dat is de god met en kleine (g).

Arend komt voort uit de "heilige roomse rijk"....
Voor hun de oppergod en god van de hemel en het onweer...
Tevens is het een attribuut van Jupiter.

In de christelijke symbool is een arend het symbool van Johannes, die werd de "Adelaar van Patmos" genoemd.

In de tijd waar cross het over heeft, was men bekend met de symbool aardelaar als afgod geloof.
Juist omdat voor die tijd de karakter van die adelaar bekend was zegt David, de vleugels van mijn God gedragen zich anders namelijk die beschermd mij.

Begin nu te begrijpen hoe de bijbel beschreven is???
Diezelfde adelaar zit in het christendom of in de kerken.
Het is een andere God, openbaringen zegt het: dat is het hersteld romeinse rijk met hun mythologie welke symbolisch herkenbaar is.


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 25 november 2010, 19:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 19:26
 
MAR907 schreef:
Ik zei dat ik niet dieper erop in zou gaan. Maar bij deze het volgende.

De tekst van cross gaat over de vleugels van de Heer. Niet de Heer in het geheel.

Nergens in de bijbel vind je, dat God of de Heer gesymboliseerd wordt als een arend in zijn geheel

De symbool arend komt van de drie enige zonnegod.
Al vanuit de Babylonische geschiedenis en Egypte.

Dat is de god met en kleine (g).

Arend komt voort uit de "heilige roomse rijk"....
Voor hun de oppergod en god van de hemel en het onweer...
Tevens is het een attribuut van Jupiter.

In de christelijke symbool is een arend het symbool van Johannes, die werd de "Adelaar van Patmos" genoemd.

In de tijd waar cross het over heeft, was men bekend met de symbool aardelaar als afgod geloof.
Juist omdat voor die tijd de karakter van die adelaar bekend was zegt David, de vleugels van mijn God gedragen zich anders namelijk die beschermd mij.

Begin nu te begrijpen hoe de bijbel beschreven is???
Diezelfde adelaar zit in het christendom of in de kerken.
Het is een andere God, openbaringen zegt het: dat is het hersteld romeinse rijk met hun mythologie welke symbolisch herkenbaar is.

Begrijp ik je goed, dat jij je twijfels trekt bij hetgeen in de Bijbel geschreven staat??
Voor mij is de Bijbel nog steeds het door God geinspireerde boek, door Hem aan ons gegeven. Om God te leren kennen door Jezus Zijn Zoon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 20:52
 
IMKE917 schreef:
Begrijp ik je goed, dat jij je twijfels trekt bij hetgeen in de Bijbel geschreven staat??
Voor mij is de Bijbel nog steeds het door God geinspireerde boek, door Hem aan ons gegeven. Om God te leren kennen door Jezus Zijn Zoon.

Nee absoluut niet!!!!
Paulus zegt: wordt dwaas van de wereldse wijsheid, en rijk met de kennis van God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 november 2010, 10:01
 
MAR907 schreef:
Nee absoluut niet!!!!
Paulus zegt: wordt dwaas van de wereldse wijsheid, en rijk met de kennis van God.

Laten we het hier maar bij houden dan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 00:12
 
IMKE917 schreef:
Laten we het hier maar bij houden dan.

Is goed.

Toch zou ik willen dat er iemand was die mij een tekst kon geven die aangeeft dat God of de Here Jezus in zijn geheel als een arend kan tonen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 20:49
 
MAR907 schreef:
Is goed.

Toch zou ik willen dat er iemand was die mij een tekst kon geven die aangeeft dat God of de Here Jezus in zijn geheel als een arend kan tonen....

Mar, ik heb ook een hekel aan occulte zaken, maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat alles op deze wereld eigendom is van God. God heeft dit alles geschapen, en hoewel de satan tijdelijk overste over deze wereld is (Johannes 16:11) kan hij zich niets van Gods schepping toe-eigenen zonder dat God dit toelaat.

God laat op dit moment nog toe dat de satan de schepping van God voor eigen doeleinden misbruikt. Zo is de adelaar een schepsel van God. Als de adelaar in de Bijbel wordt gebruikt om de vijand van God te karakteriseren, dan is dat denk ik vanwege bepaalde eigenschappen van die vogel.
Zo wordt hij ook gebruikt in Deuteronomium 32:11 om iets van God duidelijk te maken. ("Gelijk een arend zijn nest opwekt, over zijn jongen zweeft, zijn vleugelen uitbreidt, ze neemt en ze draagt op zijn vlerken...")
Maar dit alles verheft de adelaar niet tot goddelijke hoogte of tot afgod. Het is en blijft gewoon een vogel die door God heel bijzonder is gemaakt.
Hiermee ontken ik niet dat er in het occultisme symbolen zijn die ik liever niet in mijn huis heb. Maar dat zijn vaak samengestelde of grafische tekens.

Maar dieren en de overige schepping blijven voor mij door God gemaakte en gewilde creaturen. De duivel heeft helemaal het recht niet vind ik om hier misbruik van te maken.

Ter illustratie nog wat teksten uit de Bijbel waarin de adelaar wordt genoemd om aan te duiden hoe bepaalde wezens er in de hemel uitzien. Deze wezens bevinden zich pal voor de troon van God! Ezechiël 1:10, Ezechiël 10:14 (de cherubs) en Openbaring 4:7.
Zou God de arend noemen ter vergelijking van het voorkomen van de wezens voor Zijn troon als dit het ultieme symbool voor een satanisch rijk is?
Ik denk zelf van niet

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op zaterdag 27 november 2010, 20:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 23:20
 
ZINGA672 schreef:
Mar, ik heb ook een hekel aan occulte zaken, maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat alles op deze wereld eigendom is van God. God heeft dit alles geschapen, en hoewel de satan tijdelijk overste over deze wereld is (Johannes 16:11) kan hij zich niets van Gods schepping toe-eigenen zonder dat God dit toelaat.

God laat op dit moment nog toe dat de satan de schepping van God voor eigen doeleinden misbruikt. Zo is de adelaar een schepsel van God. Als de adelaar in de Bijbel wordt gebruikt om de vijand van God te karakteriseren, dan is dat denk ik vanwege bepaalde eigenschappen van die vogel.
Zo wordt hij ook gebruikt in Deuteronomium 32:11 om iets van God duidelijk te maken. ("Gelijk een arend zijn nest opwekt, over zijn jongen zweeft, zijn vleugelen uitbreidt, ze neemt en ze draagt op zijn vlerken...")

Zinga satan hoeft zich niks toe te eigenen hij is op deze aarde geworpen door God. Dat is het gebied die God hem gegeven heeft.
tenslotte zal er een nieuwe Hemel en aarde komen.
Ik zeg ook niet dat de arend occult is dat is iemand anders die dat zo opvat.


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 27 november 2010, 23:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 19:41
 
MAR907 schreef:
Tja ga ik naar de site en wat zie ik??? Een roofvogel.

De geest van die symbool zegt alles....

Je impliceert het hier toch wel Mar dat het een compleet fout symbool is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 19:46
 
GRIFFIN748 schreef:
volgens mij heeft Duitsland ook een arend in zijn Wapen (ik meen zelfs twéé)

ik meen me te herinneren dat de Swastika een oud joods teken is. daar heeft meneer H. indertijd niet echt goed over nagedacht...ik heb de Swatika eens een keer ergens in een kerk in mozaïeken gezien. die kerk was ruim vóór de periode van Adolf H. gebouwd.

Het swastika is een oud hindoestaans teken van geluk/voorspoed! En ja, dat is door meneer H gebruikt...wellicht omdat hij werkelijk dacht dat hij geluk en voorspoed zou brengen aan de mensen. Helaas is de aanpak dusdanig geweest dat het teken nu voor iets totaal anders staat, namelijk destructie en ondergang... Maar gelukkig hebben we een God die zelfs dat weet om te buigen voor wie Hem volgen, wat zich binnen de christelijke symboliek uit in het teken van het kruis: een martelwerktuig dat onze redding symboliseert, omdat Jezus voor ons gemarteld werd en gestorven is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 19:23
 
HENK710 schreef:
Je impliceert het hier toch wel Mar dat het een compleet fout symbool is...

Het symbool is niet fout!!! Het zegt precies waar het voor staat....

het toch hetzelfde, dat een symbool op de uniform van iemand bij het leger des heils, de rang aangeeft???


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 29 november 2010, 19:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 19:39
 
MARIJAN072 schreef:
Daarom vergeten we de prachtige uitleg, die de Bijbel er aan geeft Smiley die vol vragen zit Wat vreemd zeg. Twijfelende smiley

Bedoel deze mooie teksten?

Deu 28:49 De HEERE zal tegen u een volk verheffen van verre, van het einde der aarde, gelijk als een arend vliegt; een volk, welks spraak gij niet zult verstaan;

Pro 23:5 Zult gij uw ogen laten vliegen op hetgeen niets is? Want het zal zich gewisselijk vleugelen maken gelijk een arend, die naar den hemel vliegt.

Jer 48:40 Want zo zegt de HEERE: Ziet, hij zal snel vliegen als een arend, en hij zal zijn vleugelen over Moab uitbreiden.

Jer 49:16 Uw schrikkelijkheid heeft u bedrogen, en de trotsheid uws harten, gij, die woont in de kloven der steenrotsen, die u houdt op de hoogte der heuvelen! Al zoudt gij uw nest zo hoog maken als de arend, zo zal Ik u van daar nederstoten, spreekt de HEERE.

Eze 17:3 En zeg: Alzo zegt de Heere HEERE: Een arend, die groot was, groot van vleugelen, lang van vlerken, vol van vederen, die verscheidene verven had, kwam op den Libanon, en nam den oppersten tak van een ceder.

Hos 8:1 De bazuin aan uw mond; hij komt als een arend tegen het huis des HEEREN; omdat zij Mijn verbond hebben overtreden, en zijn tegen Mijn wet afvallig geworden.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 29 november 2010, 19:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 20:05
 
MAR907 schreef:
Bedoel deze mooie teksten?

Deu 28:49 De HEERE zal tegen u een volk verheffen van verre, van het einde der aarde, gelijk als een arend vliegt; een volk, welks spraak gij niet zult verstaan;

Pro 23:5 Zult gij uw ogen laten vliegen op hetgeen niets is? Want het zal zich gewisselijk vleugelen maken gelijk een arend, die naar den hemel vliegt.

Jer 48:40 Want zo zegt de HEERE: Ziet, hij zal snel vliegen als een arend, en hij zal zijn vleugelen over Moab uitbreiden.

Jer 49:16 Uw schrikkelijkheid heeft u bedrogen, en de trotsheid uws harten, gij, die woont in de kloven der steenrotsen, die u houdt op de hoogte der heuvelen! Al zoudt gij uw nest zo hoog maken als de arend, zo zal Ik u van daar nederstoten, spreekt de HEERE.

Eze 17:3 En zeg: Alzo zegt de Heere HEERE: Een arend, die groot was, groot van vleugelen, lang van vlerken, vol van vederen, die verscheidene verven had, kwam op den Libanon, en nam den oppersten tak van een ceder.

Hos 8:1 De bazuin aan uw mond; hij komt als een arend tegen het huis des HEEREN; omdat zij Mijn verbond hebben overtreden, en zijn tegen Mijn wet afvallig geworden.


Volgens mij doe je hier precies datgene wat je tegen mij zegt, teksten gebruiken om je eigen gelijk te halen ..... Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 20:07
 
MAR907 schreef:
Bedoel deze mooie teksten?

Deu 28:49 De HEERE zal tegen u een volk verheffen van verre, van het einde der aarde, gelijk als een arend vliegt; een volk, welks spraak gij niet zult verstaan;

Pro 23:5 Zult gij uw ogen laten vliegen op hetgeen niets is? Want het zal zich gewisselijk vleugelen maken gelijk een arend, die naar den hemel vliegt.

Jer 48:40 Want zo zegt de HEERE: Ziet, hij zal snel vliegen als een arend, en hij zal zijn vleugelen over Moab uitbreiden.

Jer 49:16 Uw schrikkelijkheid heeft u bedrogen, en de trotsheid uws harten, gij, die woont in de kloven der steenrotsen, die u houdt op de hoogte der heuvelen! Al zoudt gij uw nest zo hoog maken als de arend, zo zal Ik u van daar nederstoten, spreekt de HEERE.

Eze 17:3 En zeg: Alzo zegt de Heere HEERE: Een arend, die groot was, groot van vleugelen, lang van vlerken, vol van vederen, die verscheidene verven had, kwam op den Libanon, en nam den oppersten tak van een ceder.

Hos 8:1 De bazuin aan uw mond; hij komt als een arend tegen het huis des HEEREN; omdat zij Mijn verbond hebben overtreden, en zijn tegen Mijn wet afvallig geworden.

Gelijk afschieten die beesten.

Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3