ChristianMatch
 


Forum

waarschuwing aan alle cm leden
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 december 2010, 15:59
 
beste cm leden er is hier een meid actief die je mailadres probeert te krijgen en buiten cm om wilt mailen
wees gewaarschuwd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 december 2010, 16:25
 
DANIEL777 schreef:
beste cm leden er is hier een meid actief die je mailadres probeert te krijgen en buiten cm om wilt mailen
wees gewaarschuwd

is dat erg dan daan?
je wisselt toch wel vaker je mail adres uit?

Of schuilt er iets achter?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 december 2010, 16:32
 
een nadere uitleg lijkt me wel gewenst. en anders licht je de WM in, aangezien het je overkomen is.

zoals je het nu geformuleerd hebt, ziet het er onschuldig uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 december 2010, 16:43
 
GRIFFIN748 schreef:
een nadere uitleg lijkt me wel gewenst. en anders licht je de WM in, aangezien het je overkomen is.

zoals je het nu geformuleerd hebt, ziet het er onschuldig uit.
ik ben er achter gekomen dat ze belgie heeft in gevuld en uit rusland komt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 december 2010, 17:30
 
DANIEL777 schreef:
ik ben er achter gekomen dat ze belgie heeft in gevuld en uit rusland komt


Daar kan ze nu toch wel wonen ?? Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 december 2010, 18:24
 
CROSSROAD317 schreef:
Daar kan ze nu toch wel wonen ?? Twijfelende smiley
dacht ik ook cross maar vroeg waar ze woonde toen kreeg ik terug met een tijdsverschil van 6 uur dus wees gewaarschuwd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 december 2010, 19:21
 
DANIEL777 schreef:
dacht ik ook cross maar vroeg waar ze woonde toen kreeg ik terug met een tijdsverschil van 6 uur dus wees gewaarschuwd

Sja Daantje, kan de reactie's hier wel begrijpen...
Misschien moet je, als je hier écht voor wil waarschuwen toch iets meer info geven...het klinkt nu wel erg vaag allemaal Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 december 2010, 19:22
 
Boze smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 5 december 2010, 09:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 december 2010, 19:22
 
volgens mij kan je dit beter (ook) aan Chris melden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 december 2010, 19:23
 
DANIEL777 schreef:
dacht ik ook cross maar vroeg waar ze woonde toen kreeg ik terug met een tijdsverschil van 6 uur dus wees gewaarschuwd

Het gebeurt wel meer dat er op CM dit soort mail doorheen glipt. Gewoon aan Chris doorgeven die kan er wel wat aan doen. Een tijdsverschil van zes uur, dan heb je het al over Siberië overigens. Post uit deze landen is sowieso verdacht. Maar als een dame uit deze landen je ongevraagd aanschrijft en je zo geweldig vindt dat ze het derde mailtje al volledig geautomatiseerd om geld vraagt, dan is iemand ook niet helemaal in orde die daar in trapt, toch? Verder geen paniek, het uitwisselen van emailadressen op CM is de normaalste zaak van de wereld. In het contact op Internet moet je een beetje je verstand gebruiken. Als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook niet waar.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 december 2010, 21:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 00:51
 
DANIEL777 schreef:
dacht ik ook cross maar vroeg waar ze woonde toen kreeg ik terug met een tijdsverschil van 6 uur dus wees gewaarschuwd


Dit kan komen door je profider
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 december 2010, 09:50
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 29 mei 2011, 21:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 december 2010, 10:00
 
MARYLIEN613 schreef:
Toen ik nog niet ingeschreven was op CM (moet ik nu wel eens ècht doen want zit nog in proef) kreeg ik nog niet zo lang geleden ook een mail van een dame, en ik dacht ook dat het russisch was om geld op te sturen om zogezegd haar studies te betalen.....

ik begrijp nog altijd niet hoe of door wie deze aan mijn email kwam, ze was mij totaal onbekend, heb de mail gewoon direct naar de prullenmand gestuurd zonder naar haar te reageren.

dus zulke mails krijg je blijkbaar ook buiten CM om hoor!

en ja ik ben ook van België maar wel ècht van belgië Clown smiley en wees gerust ik zal geen geld vragen Clown smiley
zal hier nu niet intuinen u had mijn moeder kenne wezen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 december 2010, 11:58
 
DANIEL777 schreef:
zal hier nu niet intuinen u had mijn moeder kenne wezen Clown smiley

En wat is er mis met het financieel ondersteunen van een lieve moeder??
Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 december 2010, 16:39
 
MARIANNE129 schreef:
En wat is er mis met het financieel ondersteunen van een lieve moeder??
Clown smiley

(hihi) Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 26 december 2010, 11:45
 
DANIEL777 schreef:
beste cm leden er is hier een meid actief die je mailadres probeert te krijgen en buiten cm om wilt mailen
wees gewaarschuwd

de ''vrouw'' die je heeft gemaild kan net zo goed een man zijn,het gaat er meestal om,om mensen op te lichten.

het komt regelmatig voor dat buitenlandse ''dames'' hier CM leden mailen.
het zijn bijna altijd proefleden,omdat ze zich dan gratis en zonder al te veel gegevens al kunnen inschrijven,ook al klopt er helemaal niks van. de redactie kan het lang niet altijd controleren of de gegevens wel echt zijn,omdat er bv geen banknummer in beeld komt als het om een proeflid gaat.

het zijn meestal mensen van een buitenlandse datingsite die jou in contact proberen te laten komen met die 'leuke meid' van CM zodat jij je gaat inschrijven op die andere site waar zo'n vrouw meestal verder contact met je wil hebben.
ook zo'n datingsite kan fake zijn,omdat er veel geld mee te verdienen valt,en dus zullen de makers er ook veel tijd in steken om het er zo echt mogelijk uit te laten zien.

de vrouw die je bedoelt die hier op cm is ingeschreven is kan dus heel goed een man zijn die het account aangemaakt heeft.
het kan dus zijn dat de vrouw op foto(als ze die heeft)helemaal nergens van afweet,en misschien al wel 100 keer op andere site's gestaan heeft om mannen naar een bepaalde site te lokken.
meestal wordt je zo snel mogelijk doorverwezen naar een andere site,zodat het niet opvalt bij de redactie dat ze leden bij CM proberen weg te lokken.

voor ongeveer een jaar(?) geleden zijn een aantal christelijkde datingsite's gekraakt door hackers om zoveel mogelijk E-mailadressen te stelen,dus als je hier toen ook stond ingeschreven kan je ook buiten CM om mailtjes krijgen van 'leuke buitenlandse dames'' Clown smiley Verraste, verbaasde smiley
daar komt nog bij dat ook als je even geen actief lid bent bij CM ,je toch nog een hele tijd in het archief blijft staan met dus al je gegevens waaronder je mail adres.

dus krijg je rare mailtjes,en willen ze zo snel mogelijk contact met je hebben buiten cm om,gewoon even de redactie mailen wie het is en die zorgt ervoor dat ze dan verwijderd worden van de site.

desondanks zullen dit soort ''leuke cm vrouwen'' altijd wel weer terugkomen op de site,omdat er gewoon veel geld mee te verdienen valt .
uitbannen van CM zal dus wel nooit lukken,wel kunnen we ze zoveel mogelijk de wind uit de zeilen nemen door alert te zijn en zulke fake leden meteen door te mailen aan de redactie van CM.

groet, B.


[/size][/size]


Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 26 december 2010, 12:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: zondag 26 december 2010, 12:26
 
Ja ja... doe ik zo mijn best... verstuur duizenden mailtjes per dag... en dan vinden ze me een oplichster? jullie kennen me geeneens Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROSEVE659





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 10:38
 
Mi. moet je altijd voorzichtig zjin.
Op site kunnen altijd scammers actief zjin, die je van de site af proberen te halen en prive te mailen.. Kan er leuk uit zien, maar kunnen op je geld uitzijn. Hoeft niet, maar als ze er op uit zijn merk je het snel genoeg in hoe een discussie zich ontwikkelt. Je bent er zelf bij. En als je voorzichtig bent kan er weinig gebeuren.
Loop je tegen een geval aan, dan is het zeker verstandig te melden. Elke sitebeheerder zou deze gasten moeten blokkeren om op de site te komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 10:43
 
ROSEVE659 schreef:
Mi. moet je altijd voorzichtig zjin.
Op site kunnen altijd scammers actief zjin, die je van de site af proberen te halen en prive te mailen.. Kan er leuk uit zien, maar kunnen op je geld uitzijn. Hoeft niet, maar als ze er op uit zijn merk je het snel genoeg in hoe een discussie zich ontwikkelt. Je bent er zelf bij. En als je voorzichtig bent kan er weinig gebeuren.
Loop je tegen een geval aan, dan is het zeker verstandig te melden. Elke sitebeheerder zou deze gasten moeten blokkeren om op de site te komen.

Dat doen ze dus ook als ze erachter komen en krijgen degene met wie er contact geweest is nog een waarschuwing voor die persoon ook.
Enkel heb je dan nog steeds mensen die er gewoon zelf intrappen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1