ChristianMatch
 


Forum

Sorry zeggen
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 14:56
 
Sorry zeggen is wat we allemaal heel erg moeilijk vinden.
Terwijl het je wel zal opluchten. Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=gz4A1YSn1MQ&feature=player_embedded#!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:22
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 09:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:24
 
ANITA324 schreef:
Sorry zeggen is wat we allemaal heel erg moeilijk vinden.
Terwijl het je wel zal opluchten. Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=gz4A1YSn1MQ&feature=player_embedded#!

Sorry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:46
 
ANITA324 schreef:
Sorry zeggen is wat we allemaal heel erg moeilijk vinden.
Terwijl het je wel zal opluchten. Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=gz4A1YSn1MQ&feature=player_embedded#!

Sorry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 19:49
 
ANITA324 schreef:
Sorry zeggen is wat we allemaal heel erg moeilijk vinden.
Terwijl het je wel zal opluchten. Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=gz4A1YSn1MQ&feature=player_embedded#!

Sorry, daar ben ik het mee eens Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 23:36
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op woensdag 1 juni 2011, 09:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MERCIE320





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 19:59
 
ik vind sorry zeggen heel makelijk ok als ik niks gedaan heb
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 20 februari 2011, 08:37
 
MERCIE320 schreef:
ik vind sorry zeggen heel makelijk ok als ik niks gedaan heb

waar voel je je dan "sorry" voor, mercie, wanneer je niets hebt misdaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zondag 20 februari 2011, 10:42
 
HANNAH810 schreef:
waar voel je je dan "sorry" voor, mercie, wanneer je niets hebt misdaan?

Te hard gezongen misschien in de Badkamer, want dan heb je niet echt iets misdaan en toch overlast bezorgd.

Wil er bij aantekenen dat in de regel ook sorry minder heftig wordt ervaren dan het woord excuses
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zondag 20 februari 2011, 10:43
 
HANNAH810 schreef:
waar voel je je dan "sorry" voor, mercie, wanneer je niets hebt misdaan?

Te hard gezongen misschien in de Badkamer, want dan heb je niet echt iets misdaan en toch overlast bezorgd.

Wil er bij aantekenen dat in de regel ook sorry minder heftig wordt ervaren dan het woord excuses
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667





Berichten: 102

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 22:14
 
Ik zeg sorry tegen iedereen die ik vandaag mogelijk tegen de schenen gestoten heb op de topic volwassendoop.
ik heb het gevoel dat ik dat moet doen, dus bij deze.

het waarom zal God mij van zelf wel duidelijk maken. Ik zal fout gezeten hebben.

of dat nu is omdat ik een kort chat moment heb benoemd of omdat ik zelf de gene was met de lange tenen. mogelijk zelfs beide.

dus nogmaals sorry.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 23:07
 
REBECCA667 schreef:
Ik zeg sorry tegen iedereen die ik vandaag mogelijk tegen de schenen gestoten heb op de topic volwassendoop.
ik heb het gevoel dat ik dat moet doen, dus bij deze.

het waarom zal God mij van zelf wel duidelijk maken. Ik zal fout gezeten hebben.

of dat nu is omdat ik een kort chat moment heb benoemd of omdat ik zelf de gene was met de lange tenen. mogelijk zelfs beide.

dus nogmaals sorry.
Weet je Rebecca dat ik hier eigenlijk een hartgrondige hekel aan heb wat je nu doet? Wat voor zin heeft zoiets eigenlijk? Je hebt je eigen mening gegeven, meer niet. Het is onzin een forum te vergelijken met het dagelijkse leven, je ziet geen non verbale communicatie en je hoort geen intonatie. Dus het is heel moeilijk te constateren dat je iemand grieft. En wie gegriefd is, nou laat hem toch..het is toch niet je buurman. Grote kans dat ie 200 km bij je vandaan woont. En waar maak je je dan druk om. Als we voortdurend gaan lopen nadenken of lopen te zeuren over de toon die aangeslagen wordt, kunnen we nergens meer over praten.
Jouw bijdragen zijn per definitie zinvol, omdat je schrijft vanuit je eigen beleving en mening. Wees daar trots op, dat je daar tenminste voor uit durft te komen...Niet dat angsthazengedrag en geen geslijm meer aub....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 09:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Weet je Rebecca dat ik hier eigenlijk een hartgrondige hekel aan heb wat je nu doet? Wat voor zin heeft zoiets eigenlijk? Je hebt je eigen mening gegeven, meer niet. Het is onzin een forum te vergelijken met het dagelijkse leven, je ziet geen non verbale communicatie en je hoort geen intonatie. Dus het is heel moeilijk te constateren dat je iemand grieft. En wie gegriefd is, nou laat hem toch..het is toch niet je buurman. Grote kans dat ie 200 km bij je vandaan woont. En waar maak je je dan druk om. Als we voortdurend gaan lopen nadenken of lopen te zeuren over de toon die aangeslagen wordt, kunnen we nergens meer over praten.
Jouw bijdragen zijn per definitie zinvol, omdat je schrijft vanuit je eigen beleving en mening. Wees daar trots op, dat je daar tenminste voor uit durft te komen...Niet dat angsthazengedrag en geen geslijm meer aub....


Aan de ene kant heb je gelijk Chatuliem en aan de andere kant voel ik dat Rebecca er mee zat blijkbaar en is aan haar om te bepalen uiteindelijk of ze sorry wil zeggen. Neemt niet weg dat je de standpunt niet hoeft te veranderen maar de woordkeuze zodanig aan te passen dat mensen, daar een ander gevoel bij krijgen. Niets mis mee lijkt me.


Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 24 februari 2011, 09:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 14:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Weet je Rebecca dat ik hier eigenlijk een hartgrondige hekel aan heb wat je nu doet? Wat voor zin heeft zoiets eigenlijk? Je hebt je eigen mening gegeven, meer niet. Het is onzin een forum te vergelijken met het dagelijkse leven, je ziet geen non verbale communicatie en je hoort geen intonatie. Dus het is heel moeilijk te constateren dat je iemand grieft. En wie gegriefd is, nou laat hem toch..het is toch niet je buurman. Grote kans dat ie 200 km bij je vandaan woont. En waar maak je je dan druk om. Als we voortdurend gaan lopen nadenken of lopen te zeuren over de toon die aangeslagen wordt, kunnen we nergens meer over praten.
Jouw bijdragen zijn per definitie zinvol, omdat je schrijft vanuit je eigen beleving en mening. Wees daar trots op, dat je daar tenminste voor uit durft te komen...Niet dat angsthazengedrag en geen geslijm meer aub....

Hé Chat. Vind dat je je hier wel een beetje ongenuanceerd uitdrukt hoor. Als iemand het gevoel heeft dat ze "sorry" moet zeggen is dat niet per definitie angsthazengedrag of geslijm. Dan is het haar goed recht om dat te zeggen, zeker in dit topic. Dat leidt er niet toe dat ze iets terug neemt van haar inhoudelijke boodschap, maar alleen maar dat ze aangeeft dat ze niemand heeft willen kwetsen. En in feite siert dat haar in mijn ogen alleen maar Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 14:57
 
LISA610 schreef:
Hé Chat. Vind dat je je hier wel een beetje ongenuanceerd uitdrukt hoor. Als iemand het gevoel heeft dat ze "sorry" moet zeggen is dat niet per definitie angsthazengedrag of geslijm. Dan is het haar goed recht om dat te zeggen, zeker in dit topic. Dat leidt er niet toe dat ze iets terug neemt van haar inhoudelijke boodschap, maar alleen maar dat ze aangeeft dat ze niemand heeft willen kwetsen. En in feite siert dat haar in mijn ogen alleen maar Knipoog smiley


Beetje off topic, maar ik ga er vanuit dat niemand wat op het forum schrijft om iemand te kwetsen. Je hebt je mening, een visie en die kan je bijstellen na andere argumenten te hebben gehoord....
Als ik voor mijzelf spreek heb ik hier op CM best het een en ander geleerd van mensen die een totaal andere geloofsbeleving hebben dan ik zelf. Het heeft me meer inzicht gegeven in wat die mensen drijft en daardoor heb ik er ook meer begrip voor gekregen. hoop dat dat andersom ook zo werkt. Dus om nu sorry te zeggen omdat je je mening schrijft???
Echt sorry zeggen vind ik wel een gebaar van grootsheid, het is een groot gebaar om je klein te maken........niets mis mee...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 16:23
 
WILLEMIJN232 schreef:
Beetje off topic, maar ik ga er vanuit dat niemand wat op het forum schrijft om iemand te kwetsen. Je hebt je mening, een visie en die kan je bijstellen na andere argumenten te hebben gehoord....
Als ik voor mijzelf spreek heb ik hier op CM best het een en ander geleerd van mensen die een totaal andere geloofsbeleving hebben dan ik zelf. Het heeft me meer inzicht gegeven in wat die mensen drijft en daardoor heb ik er ook meer begrip voor gekregen. hoop dat dat andersom ook zo werkt. Dus om nu sorry te zeggen omdat je je mening schrijft???

Als de manier waarop je je mening hebt verwoord mag je daar in mijn ogen best sorry voor zeggen. Dan doe je dat niet omdat je je mening hebt gegeven, maar meer omdat de manier waarop misschien net even anders is overgekomen dan je hebt bedoeld.

Echt sorry zeggen vind ik wel een gebaar van grootsheid, het is een groot gebaar om je klein te maken........niets mis mee...
Helemaal mee eens en heel mooi gezegd Willemijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667





Berichten: 102

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 18:06
 
CHATULIEM619 schreef:
Weet je Rebecca dat ik hier eigenlijk een hartgrondige hekel aan heb wat je nu doet? Wat voor zin heeft zoiets eigenlijk? Je hebt je eigen mening gegeven, meer niet. Het is onzin een forum te vergelijken met het dagelijkse leven, je ziet geen non verbale communicatie en je hoort geen intonatie. Dus het is heel moeilijk te constateren dat je iemand grieft. En wie gegriefd is, nou laat hem toch..het is toch niet je buurman. Grote kans dat ie 200 km bij je vandaan woont. En waar maak je je dan druk om. Als we voortdurend gaan lopen nadenken of lopen te zeuren over de toon die aangeslagen wordt, kunnen we nergens meer over praten.
Jouw bijdragen zijn per definitie zinvol, omdat je schrijft vanuit je eigen beleving en mening. Wees daar trots op, dat je daar tenminste voor uit durft te komen...Niet dat angsthazengedrag en geen geslijm meer aub....

weet je Chat. het waren niet de woorden waarom ik sorry gezegt heb, ik ben vandaag nog de hele dag boos geweest om wat er eigenlijk gebeurd is.
ik heb sorry gezegt omdat ik geirriteerd was en van daar uit gereageerd had en dat had ik niet mogen doen.
die irritatie kwam voort uit een hele boel dingen (die heeft God mij 1 voor 1 laten zien en kon daar alleen maar ja op knikken).
Wat God van mij wil is niet dat ik Hem bedien. Hij wil dat ik aan zijn voeten kom zitten.
En aangezien dat dat de mooiste plek is die ik kan krijgen, waarom zou ik dan mopperen.

en ik ben het niet met je eens dat je hier mensen voor het hoofd mag stoten omdat ze niet je buurman zijn en dus niet naast je deur wonen.
we zijn allemaal kinderen van God en horen zorgzaam te zijn voor elkaar. als wij het al niet zijn, wie dan wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 18:44
 
REBECCA667 schreef:
weet je Chat. het waren niet de woorden waarom ik sorry gezegt heb, ik ben vandaag nog de hele dag boos geweest om wat er eigenlijk gebeurd is.
ik heb sorry gezegt omdat ik geirriteerd was en van daar uit gereageerd had en dat had ik niet mogen doen.
die irritatie kwam voort uit een hele boel dingen (die heeft God mij 1 voor 1 laten zien en kon daar alleen maar ja op knikken).
Wat God van mij wil is niet dat ik Hem bedien. Hij wil dat ik aan zijn voeten kom zitten.
En aangezien dat dat de mooiste plek is die ik kan krijgen, waarom zou ik dan mopperen.

en ik ben het niet met je eens dat je hier mensen voor het hoofd mag stoten omdat ze niet je buurman zijn en dus niet naast je deur wonen.
we zijn allemaal kinderen van God en horen zorgzaam te zijn voor elkaar. als wij het al niet zijn, wie dan wel.



Maar waarvoor dit verhaal Rebecca ...blijft er niet veel van sorry over ..of vergis ik me. In mijn beleving is sorry eggen juist heel belangrijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 18:53
 
REBECCA667 schreef:
weet je Chat. het waren niet de woorden waarom ik sorry gezegt heb, ik ben vandaag nog de hele dag boos geweest om wat er eigenlijk gebeurd is.
ik heb sorry gezegt omdat ik geirriteerd was en van daar uit gereageerd had en dat had ik niet mogen doen.
die irritatie kwam voort uit een hele boel dingen (die heeft God mij 1 voor 1 laten zien en kon daar alleen maar ja op knikken).
Wat God van mij wil is niet dat ik Hem bedien. Hij wil dat ik aan zijn voeten kom zitten.
En aangezien dat dat de mooiste plek is die ik kan krijgen, waarom zou ik dan mopperen.
Is dat niet iets wat je zelf met God beleeft?
REBECCA667 schreef:
en ik ben het niet met je eens dat je hier mensen voor het hoofd mag stoten omdat ze niet je buurman zijn en dus niet naast je deur wonen.
we zijn allemaal kinderen van God en horen zorgzaam te zijn voor elkaar. als wij het al niet zijn, wie dan wel.
Ik denk dat je dit forum verwart met omgang in het dagelijks leven. Hier kan zorgzaamheid niet tot haar recht komen en moet je ook niet naar willen streven vind ik. Het enige wat ik van je ken, is datgene wat je opschrijft. En als daar niks op aan te merken is, is een excuus in mijn ogen niet nodig.
In mijn ogen hoef je je nooit te schamen voor je mening en ook niet je excuus aan te bieden voor je mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 18:59
 
[quote=CHATULIEM619] Is dat niet iets wat je zelf met God beleeft?

Ik denk dat je dit forum verwart met omgang in het dagelijks leven. Hier kan zorgzaamheid niet tot haar recht komen en moet je ook niet naar willen streven vind ik.
Ben ik niet met je eens Chat. Volgens mij kan zorgzaamheid wel degelijk tot haar recht komen op het forum door je mening op een zorgvuldige en tactvolle manier te verwoorden. Soms lukt dat niet, om wat voor reden dan ook. Als dan blijkt dat wat je hebt geschreven die ander heeft geraakt op een manier die je niet hebt bedoeld, dan is er niets mis mee om daarover je verontschuldigingen aan te bieden.


Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 24 februari 2011, 21:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 19:13
 
[quote=LISA610]

Ach Lisa en Chat beste mensen het is maar uit welk perspectief je het bekijkt en of het nou in de dagelijkse praktijk gebeurt of op CM ...het gaat uiteindelijk of de woorden al dan niet met de nodige emotie op een dusdanige manier wordt geschreven, dat er niet een kwetsende ondertoon in mag zitten. Woorden hebben veel macht en natuurlijk in de onderlinge communicatie gaat dat natuurlijk anders, maar het belangrijkste is en blijft de ander met evenveel respect te behandelen als jezelf ook behandeld wil worden. En sorry is een middel die wat recht kan zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667





Berichten: 102

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:24
 
[quote=LEONARD480]

zo is het maar net Leonard.

dank je voor je lieve woorden Lisa. Kussende smiley

en Chat jij ook bedankt.
Je hebt een andere kijk op het CM dan dat ik heb maar dat mag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:43
 
REBECCA667 schreef:
weet je Chat. het waren niet de woorden waarom ik sorry gezegt heb, ik ben vandaag nog de hele dag boos geweest om wat er eigenlijk gebeurd is.
ik heb sorry gezegt omdat ik geirriteerd was en van daar uit gereageerd had en dat had ik niet mogen doen.
die irritatie kwam voort uit een hele boel dingen (die heeft God mij 1 voor 1 laten zien en kon daar alleen maar ja op knikken).
Wat God van mij wil is niet dat ik Hem bedien. Hij wil dat ik aan zijn voeten kom zitten.
En aangezien dat dat de mooiste plek is die ik kan krijgen, waarom zou ik dan mopperen.

en ik ben het niet met je eens dat je hier mensen voor het hoofd mag stoten omdat ze niet je buurman zijn en dus niet naast je deur wonen.
we zijn allemaal kinderen van God en horen zorgzaam te zijn voor elkaar. als wij het al niet zijn, wie dan wel.


Ik ben het met je eens en ik vind dat je het heel zuiver aanvoelt...mooie eigenschap. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667





Berichten: 102

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:46
 
MARIAN519 schreef:
[/b]Ik ben het met je eens en ik vind dat je het heel zuiver aanvoelt...mooie eigenschap. Knipoog smiley

dank je wel Marian. Ik hoop dat we nu weer goed zijn. Smiley die vol vragen zit
of eigenlijk moet ik zeggen. je stapelt kolen op mijn hoofd. Geschokte, onthutste smiley laten we het goed maken.


Laatst aangepast door
REBECCA667
op donderdag 24 februari 2011, 21:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:51
 
REBECCA667 schreef:
dank je wel Marian. Ik hoop dat we nu weer goed zijn. Smiley die vol vragen zit
of eigenlijk moet ik zeggen. je stapelt kolen op mijn hoofd. Geschokte, onthutste smiley laten we het goed maken.

Je hebt mijn reacties gelezen..het is goed zo. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:57
 
[quote=LEONARD480]

Helemaal mee eens Leonard, dat was in feite wat ik bedoelde Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667





Berichten: 102

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:57
 
MARIAN519 schreef:
Je hebt mijn reacties gelezen..het is goed zo. Lachende smiley


Lachende smiley dank je.


Laatst aangepast door
REBECCA667
op donderdag 24 februari 2011, 21:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 12:53
 
REBECCA667 schreef:
Lachende smiley dank je.

Fijn dat jullie het weer eens zijn. Zie je wel dat sorry zeggen de lucht kan klaren. Even if:

http://www.youtube.com/watch?v=3Hw2bJmm5aU

Juist dan is het toch mooi te weten dat vergeving mogelijk is... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:17
 
LISA610 schreef:
Fijn dat jullie het weer eens zijn. Zie je wel dat sorry zeggen de lucht kan klaren. Even if:

http://www.youtube.com/watch?v=3Hw2bJmm5aU

Juist dan is het toch mooi te weten dat vergeving mogelijk is... Knipoog smiley



Sorry oeps Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JLIN990





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:00
 
Als ik echt iets fout heb gedaan vind ik sorry zeggen niet moeilijk anders wel, behalve als ik tegen iemand aanloop of zo. Moet wel gegrond zijn vanuit mijn oogpunt, anders zeg ik absoluut geen sorry.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2