ChristianMatch
 


Forum

waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 09:57
 
LEANNE226 schreef:
Ja maar zo wordt de datingwereld ook neergezet in reclames,als een grote snoeppot waar je uit kunt kiezen waar je zin in hebt.........ik denk dat de meeste mensen die er in terecht komen totaal geen ervaring hebben met daten en alles dat er bij komt kijken en dan ga je al snel mee met de stroom.Ik vind het een wereldvreemde wereld,een plek waarin je absurde eisen schijnt te mogen stellen aan je nieuwe partner en ze mag kwetsen als oppervlakkige dingetjes je niet aanstaan.........alsof we wanhopig zijn Knipoog smiley

Wat omschrijf je dit duidelijk, hier ben ik het dus helemaal mee eens. Er worden heel erg hoge verwachtingen geschapen. 'k Moet je zeggen dat ik mensen, die me dierbaar zijn en net alleen zijn komen te staan, hier ook voor waarschuw. Dit om ze al te hoge verwachtingen en verdriet, te besparen. Zo hoorde ik laatst ook van iemand, net gescheiden, dat ze wel weer heel gauw een man wilde hebben. Misschien heeft ze geluk, maar het kan ook anders gaan.

Marijan, is hier ook door schade en schande wijs (ahum....) geworden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 09:58
 
LEANNE226 schreef:
Ja maar zo wordt de datingwereld ook neergezet in reclames,als een grote snoeppot waar je uit kunt kiezen waar je zin in hebt.........ik denk dat de meeste mensen die er in terecht komen totaal geen ervaring hebben met daten en alles dat er bij komt kijken en dan ga je al snel mee met de stroom.Ik vind het een wereldvreemde wereld,een plek waarin je absurde eisen schijnt te mogen stellen aan je nieuwe partner en ze mag kwetsen als oppervlakkige dingetjes je niet aanstaan.........alsof we wanhopig zijn Knipoog smiley


O ja de snoeppot of winkel ehh
Inderdaad zijn er genoeg valkuilen en blijft het opletten natuurlijk, maar aan de andere kant kun je niet alles over 1 kam scheren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 10:11
 
CROSSROAD317 schreef:
Hoezo tegen een blauwtje oplopen ?? Van mij had ze hem een knietje mogen geven, dan had tie echt een blauwtje (op)gelopen .... Gefrustreerde smiley

om te onthouden ! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 10:15
 
had ooit een date maar ook een echte afknapper,
die stond gans de avond te pochen over zijn carrière
hoe men hem ontdekt had.............
was gewoon vertegenwoordiger,
ik had geen nood meer aan een tweede contact!
goede raad : gewoon zijn wie je bent!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 10:16
 
MARYLIEN613 schreef:
had ooit een date maar ook een echte afknapper,
die stond gans de avond te pochen over zijn carrière
hoe men hem ontdekt had.............
was gewoon vertegenwoordiger,
ik had geen nood meer aan een tweede contact!
goede raad : gewoon zijn wie je bent!

Maar Marylien, ontdek je dit dan al niet tijdens het mailen of chatten? Of hadden jullie heel snel afgesproken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 10:17
 
LEONARD480 schreef:
O ja de snoeppot of winkel ehh
Inderdaad zijn er genoeg valkuilen en blijft het opletten natuurlijk, maar aan de andere kant kun je niet alles over 1 kam scheren.

Er ontstaan gelukkig ook heel veel mooie relaties Leo,zeker op een site als CM!


Ik heb hem van een hele grote commerciele site geplukt Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 10:19
 
MARIJAN072 schreef:
Maar Marylien, ontdek je dit dan al niet tijdens het mailen of chatten? Of hadden jullie heel snel afgesproken?

Ik kreeg hiermee contact via een datingsite,
en via telefonisch contact kreeg ik te horen dat hij eigenlijk een voormalig collega was van mij, en dan nog bij dezelfde werkgever,
dus vlug afgesproken met het idee stof tot praten genoeg,
maar dus heb nooit zo vlug mijn naam en telf nr meer gegeven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 11:37
 
[quote=LEONARD480]Nachtje Hotel is en blijft persoonlijk Leanne ...
Smiley die vol vragen zit
Volgens mij praten jij en Leanne hier over twee verschillende dingen Leonard. Als er gesteld wordt dat hij niet met haar wilde samenwonen, maar wel een nachtje met haar het hotel in wilde dan zou ik dezelfde conclussie trekken als Leanne.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 11:49
 
MARIJAN072 schreef:
Wat omschrijf je dit duidelijk, hier ben ik het dus helemaal mee eens. Er worden heel erg hoge verwachtingen geschapen. 'k Moet je zeggen dat ik mensen, die me dierbaar zijn en net alleen zijn komen te staan, hier ook voor waarschuw. Dit om ze al te hoge verwachtingen en verdriet, te besparen. Zo hoorde ik laatst ook van iemand, net gescheiden, dat ze wel weer heel gauw een man wilde hebben. Misschien heeft ze geluk, maar het kan ook anders gaan.

Marijan, is hier ook door schade en schande wijs (ahum....) geworden


Lisa niet, maar die komt ook nog maar net kijken ha ha ha..

Anyway, ik denk dat je er altijd goed aan doet om niet meteen hooggespannen verwachtingen te hebben als je iemand net leert kennen, of dat nu via een datingsite of op een andere manier gebeurd. Het veilige van CM vind ik nu juist dat je de kans hebt om eerste te mailen en te chatten.. als dat leuk is maak je een afspraak. Maar dat betekent niet per definitie dat dit een relatie wordt. Het is meer een manier om te ontdekken of je elkaar leuk genoeg vind om elkaar nog beter te leren kennen. Is dat zo dan kan het in ieder geval een leuke nieuwe vriendschap opleveren. En als het heel leuk is, dan wordt het wellicht meer dan dat. Maar alles op zijn tijd.... Knipoog smiley

Anders gezegd: ik knap af op mannen die veel te hard van stapel willen lopen, simpelweg omdat ze mij dan het gevoel geven dat ze gewoon zo snel mogelijk aan de vrouw willen of alleen maar op de buitenkant af gaan. Ik krijg dan niet het gevoel dat ze de tijd willen leren nemen om mij echt willen leren kennen, als persoon, als Lisa.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 11:50
 
MARYLIEN613 schreef:
Ik kreeg hiermee contact via een datingsite,
en via telefonisch contact kreeg ik te horen dat hij eigenlijk een voormalig collega was van mij, en dan nog bij dezelfde werkgever,
dus vlug afgesproken met het idee stof tot praten genoeg,
maar dus heb nooit zo vlug mijn naam en telf nr meer gegeven!


Ook nooit meer doen dus Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 11:56
 
[quote=LISA610]

Het zijn ook twee verschillende dingen, waar het mij direct om ging was de conclusie die daaruit volgde en inderdaad als je niet wil samenwonen en wel het hotel bezoek kan er een verkeert signaal worden afgegeven Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 12:03
 
MARIJAN072 schreef:
Wat omschrijf je dit duidelijk, hier ben ik het dus helemaal mee eens. Er worden heel erg hoge verwachtingen geschapen. 'k Moet je zeggen dat ik mensen, die me dierbaar zijn en net alleen zijn komen te staan, hier ook voor waarschuw. Dit om ze al te hoge verwachtingen en verdriet, te besparen. Zo hoorde ik laatst ook van iemand, net gescheiden, dat ze wel weer heel gauw een man wilde hebben. Misschien heeft ze geluk, maar het kan ook anders gaan.

Marijan, is hier ook door schade en schande wijs (ahum....) geworden


Als je heel gauw een nieuwe relatie wil...gaat het bijna altijd mis en waarom zoek de term Reboundrelatie maar eens op. Meestal wil je dan verder gaan waar je bent gebleven met de vorige relatie en het frappante is dat het meeste relaties zijn die onstaan zijn om het verdriet te verwerken...een soort praatpaal dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 14:53
 
LEONARD480 schreef:
Als je heel gauw een nieuwe relatie wil...gaat het bijna altijd mis en waarom zoek de term Reboundrelatie maar eens op. Meestal wil je dan verder gaan waar je bent gebleven met de vorige relatie en het frappante is dat het meeste relaties zijn die onstaan zijn om het verdriet te verwerken...een soort praatpaal dus.

Iemand heeft op het forum eens een heel mooi stuk geplaatst,ik zal het voor je kopieeren........het zegt genoeg Knipoog smiley

Het kan me niet schelen hoe jij je brood verdient, ik wil weten waar je warm voor loopt en of je durft te dromen van de vervulling van je meest dierbare verlangens.

Het kan me niet schelen hoe oud je bent, ik wil weten of je het risico durft te lopen uitgelachen te worden, als je gaat staan voor je idealen, voor de liefde, of voor het avontuur dat je van je leven wilt maken.

Het kan me niet schelen hoe jouw sterren staan,
ik wil weten of je het wezen van je eigen leven leiden kent en wakker geschud bent door het leven zelf, of dat je bent verdoofd en afgesloten uit angst voor nog meer lijden.

Ik wil weten of je de pijn kunt toelaten,
de jouwe en de mijne, zonder deze te willen verdoezelen, te ontkennen of te koesteren.

Ik wil weten of je blijheid kunt toelaten,
de jouwe en de mijne, of je kunt dansen, wild en vol overgave totdat je van top tot teen tintelt van vreugde zonder jezelf te laten beperken door allerlei waarschuwingen
en zogenaamd realisme.

Het kan me niet schelen of je verhaal waar is,
ik wil weten of je trouw bent aan jezelf,
ook als je een ander moet teleurstellen.

Of je kunt omgaan met beschuldigingen
en je eigen onschuld kunt blijven ervaren.

Of je zonder vertrouwen toch betrouwbaar bent.

Ik wil weten of je oog hebt voor schoonheid,
Zelfs in de grijsheid van alledag.

Of jij jezelf recht van bestaan geeft
louter omdat je leeft.

Ik wil weten of je fouten kunt toegeven
en kunt leven met beperkingen, de jouwe en de mijne en nog steeds aan de oever van het meer kunt staan en volmondig 'JA' kunt roepen naar de zilveren maan.

Het kan me niet schelen waar je woont en hoeveel geld je hebt.
Ik wil weten of je na een slopende nacht vol verdriet en wanhoop, toch opstaat om voor de kinderen te zorgen.

Het kan me niet schelen wie je allemaal kent of wat je afkomst is, ik wil weten of je met mij door het vuur zult gaan en niet terug zult deinzen.
Het kan me niet schelen waar, wat en met wie je gestudeerd hebt, ik wil weten wat jou innerlijk overeind houdt als alles om je heen wegvalt.

Ik wil weten of je alleen kunt zijn met jezelf,
en je eigen gezelschap waardeert in de eenzame momenten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 15:31
 
LEANNE226 schreef:
Iemand heeft op het forum eens een heel mooi stuk geplaatst,ik zal het voor je kopieeren........het zegt genoeg Knipoog smiley

Het kan me niet schelen hoe jij je brood verdient, ik wil weten waar je warm voor loopt en of je durft te dromen van de vervulling van je meest dierbare verlangens.

Het kan me niet schelen hoe oud je bent, ik wil weten of je het risico durft te lopen uitgelachen te worden, als je gaat staan voor je idealen, voor de liefde, of voor het avontuur dat je van je leven wilt maken.

Het kan me niet schelen hoe jouw sterren staan,
ik wil weten of je het wezen van je eigen leven leiden kent en wakker geschud bent door het leven zelf, of dat je bent verdoofd en afgesloten uit angst voor nog meer lijden.

Ik wil weten of je de pijn kunt toelaten,
de jouwe en de mijne, zonder deze te willen verdoezelen, te ontkennen of te koesteren.

Ik wil weten of je blijheid kunt toelaten,
de jouwe en de mijne, of je kunt dansen, wild en vol overgave totdat je van top tot teen tintelt van vreugde zonder jezelf te laten beperken door allerlei waarschuwingen
en zogenaamd realisme.

Het kan me niet schelen of je verhaal waar is,
ik wil weten of je trouw bent aan jezelf,
ook als je een ander moet teleurstellen.

Of je kunt omgaan met beschuldigingen
en je eigen onschuld kunt blijven ervaren.

Of je zonder vertrouwen toch betrouwbaar bent.

Ik wil weten of je oog hebt voor schoonheid,
Zelfs in de grijsheid van alledag.

Of jij jezelf recht van bestaan geeft
louter omdat je leeft.

Ik wil weten of je fouten kunt toegeven
en kunt leven met beperkingen, de jouwe en de mijne en nog steeds aan de oever van het meer kunt staan en volmondig 'JA' kunt roepen naar de zilveren maan.

Het kan me niet schelen waar je woont en hoeveel geld je hebt.
Ik wil weten of je na een slopende nacht vol verdriet en wanhoop, toch opstaat om voor de kinderen te zorgen.

Het kan me niet schelen wie je allemaal kent of wat je afkomst is, ik wil weten of je met mij door het vuur zult gaan en niet terug zult deinzen.
Het kan me niet schelen waar, wat en met wie je gestudeerd hebt, ik wil weten wat jou innerlijk overeind houdt als alles om je heen wegvalt.

Ik wil weten of je alleen kunt zijn met jezelf,
en je eigen gezelschap waardeert in de eenzame momenten.

Prachtig Leanne,
voor mij zegt dit alles.. Engeltje smiley


Laatst aangepast door
MARIAN519
op donderdag 24 februari 2011, 15:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 16:18
 
LEANNE226 schreef:
Iemand heeft op het forum eens een heel mooi stuk geplaatst,ik zal het voor je kopieeren........het zegt genoeg Knipoog smiley

Het kan me niet schelen hoe jij je brood verdient, ik wil weten waar je warm voor loopt en of je durft te dromen van de vervulling van je meest dierbare verlangens.

Het kan me niet schelen hoe oud je bent, ik wil weten of je het risico durft te lopen uitgelachen te worden, als je gaat staan voor je idealen, voor de liefde, of voor het avontuur dat je van je leven wilt maken.

Het kan me niet schelen hoe jouw sterren staan,
ik wil weten of je het wezen van je eigen leven leiden kent en wakker geschud bent door het leven zelf, of dat je bent verdoofd en afgesloten uit angst voor nog meer lijden.

Ik wil weten of je de pijn kunt toelaten,
de jouwe en de mijne, zonder deze te willen verdoezelen, te ontkennen of te koesteren.

Ik wil weten of je blijheid kunt toelaten,
de jouwe en de mijne, of je kunt dansen, wild en vol overgave totdat je van top tot teen tintelt van vreugde zonder jezelf te laten beperken door allerlei waarschuwingen
en zogenaamd realisme.

Het kan me niet schelen of je verhaal waar is,
ik wil weten of je trouw bent aan jezelf,
ook als je een ander moet teleurstellen.

Of je kunt omgaan met beschuldigingen
en je eigen onschuld kunt blijven ervaren.

Of je zonder vertrouwen toch betrouwbaar bent.

Ik wil weten of je oog hebt voor schoonheid,
Zelfs in de grijsheid van alledag.

Of jij jezelf recht van bestaan geeft
louter omdat je leeft.

Ik wil weten of je fouten kunt toegeven
en kunt leven met beperkingen, de jouwe en de mijne en nog steeds aan de oever van het meer kunt staan en volmondig 'JA' kunt roepen naar de zilveren maan.

Het kan me niet schelen waar je woont en hoeveel geld je hebt.
Ik wil weten of je na een slopende nacht vol verdriet en wanhoop, toch opstaat om voor de kinderen te zorgen.

Het kan me niet schelen wie je allemaal kent of wat je afkomst is, ik wil weten of je met mij door het vuur zult gaan en niet terug zult deinzen.
Het kan me niet schelen waar, wat en met wie je gestudeerd hebt, ik wil weten wat jou innerlijk overeind houdt als alles om je heen wegvalt.

Ik wil weten of je alleen kunt zijn met jezelf,
en je eigen gezelschap waardeert in de eenzame momenten.

Zie je wel dat we jou gaan missen als je vertrekt Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen ; Dit zegt inderdaad alles!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIEM720





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 16:28
 
LISA610 schreef:
Zie je wel dat we jou gaan missen als je vertrekt Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen ; Dit zegt inderdaad alles!

[wel n erg lange tekst voor een man....]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 16:36
 
LEANNE226 schreef:
Iemand heeft op het forum eens een heel mooi stuk geplaatst,ik zal het voor je kopieeren........het zegt genoeg Knipoog smiley

Het kan me niet schelen hoe jij je brood verdient, ik wil weten waar je warm voor loopt en of je durft te dromen van de vervulling van je meest dierbare verlangens.

Het kan me niet schelen hoe oud je bent, ik wil weten of je het risico durft te lopen uitgelachen te worden, als je gaat staan voor je idealen, voor de liefde, of voor het avontuur dat je van je leven wilt maken.

Het kan me niet schelen hoe jouw sterren staan,
ik wil weten of je het wezen van je eigen leven leiden kent en wakker geschud bent door het leven zelf, of dat je bent verdoofd en afgesloten uit angst voor nog meer lijden.

Ik wil weten of je de pijn kunt toelaten,
de jouwe en de mijne, zonder deze te willen verdoezelen, te ontkennen of te koesteren.

Ik wil weten of je blijheid kunt toelaten,
de jouwe en de mijne, of je kunt dansen, wild en vol overgave totdat je van top tot teen tintelt van vreugde zonder jezelf te laten beperken door allerlei waarschuwingen
en zogenaamd realisme.

Het kan me niet schelen of je verhaal waar is,
ik wil weten of je trouw bent aan jezelf,
ook als je een ander moet teleurstellen.

Of je kunt omgaan met beschuldigingen
en je eigen onschuld kunt blijven ervaren.

Of je zonder vertrouwen toch betrouwbaar bent.

Ik wil weten of je oog hebt voor schoonheid,
Zelfs in de grijsheid van alledag.

Of jij jezelf recht van bestaan geeft
louter omdat je leeft.

Ik wil weten of je fouten kunt toegeven
en kunt leven met beperkingen, de jouwe en de mijne en nog steeds aan de oever van het meer kunt staan en volmondig 'JA' kunt roepen naar de zilveren maan.

Het kan me niet schelen waar je woont en hoeveel geld je hebt.
Ik wil weten of je na een slopende nacht vol verdriet en wanhoop, toch opstaat om voor de kinderen te zorgen.

Het kan me niet schelen wie je allemaal kent of wat je afkomst is, ik wil weten of je met mij door het vuur zult gaan en niet terug zult deinzen.
Het kan me niet schelen waar, wat en met wie je gestudeerd hebt, ik wil weten wat jou innerlijk overeind houdt als alles om je heen wegvalt.

Ik wil weten of je alleen kunt zijn met jezelf,
en je eigen gezelschap waardeert in de eenzame momenten.

Mooie woorden, toch knap ik erop af.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 16:50
 
MAR907 schreef:
Mooie woorden, toch knap ik erop af.... Knipoog smiley

Nog een keer doorlezen dan Mar.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 16:51
 
SIEM720 schreef:
[wel n erg lange tekst voor een man....]

Huh.. één zinnetje al een lange tekst voor een man.. nou dat beloofd nog wat ha ha ha Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 17:18
 
LISA610 schreef:
Nog een keer doorlezen dan Mar.. Knipoog smiley






Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 17:22
 
MAR907 schreef:
Mooie woorden, toch knap ik erop af.... Knipoog smiley

Oke oke,de tegenpartij mag met net zo'n verhaaltje komen,zo goed? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 18:39
 
LEANNE226 schreef:
Oke oke,de tegenpartij mag met net zo'n verhaaltje komen,zo goed? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Waar is toch die echte ultieme liefde gebleven die door merg en been gaat.....zucht komt het ooit nog goed Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 18:50
 
LEONARD480 schreef:
Waar is toch die echte ultieme liefde gebleven die door merg en been gaat.....zucht komt het ooit nog goed Clown smiley

Vast wel Leonard, komt vast helemaal goed. Keep the faith Knipoog smiley

En nu back on topic.. waar knappen we nog meer op af?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667





Berichten: 102

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 19:41
 
MAR907 schreef:
Mooie woorden, toch knap ik erop af.... Knipoog smiley

is dit stuk niet geheel geschreven met de vraag of iemand van zichzelf houd? zichzelf lief heeft. dus alleen kan zijn met zichzelf. zichzelf in de ogen durft te kijken??????????????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:18
 
REBECCA667 schreef:
is dit stuk niet geheel geschreven met de vraag of iemand van zichzelf houd? zichzelf lief heeft. dus alleen kan zijn met zichzelf. zichzelf in de ogen durft te kijken??????????????? Verraste, verbaasde smiley


Er wordt wel eens beweerd dat je eerst van jezelf moet kunnen houden om van een ander te kunnen houden. Dit is een stelling die me nogal bezig houd en er is een onderliggende gedachte natuurlijk. Maar geld dat voor alle situaties. Soms bekruipt me wel eens de gedachte van het ik gerichte maatschappij en waarin het individu zo centraal staat, zodat een evenwichtige relatie op bouw bijna onmogelijk wordt. Gisteren in Ridderkerk haalde ik een man op van een activiteit in ook in Barendrecht wordt georganiseerd en volgde hier en daar de gesprekken in een speeddating achtige sfeer en wat mij opviel was dat er een vrouw letterlijk vertelde een man wilde hebben met veel geld en aanzien en zonder dit alles moest ze hem niet. Gelet op het feit dat ze nogal betrekkelijk moeizaam leven erop nahield met het verkrijgen van een relatie en zeker het onderhouden van een relatie. Blijkbaar geen lering getrokken van het stukje verleden, waarop het telkens mis ging.


Laatst aangepast door
LEONARD480
op zaterdag 26 februari 2011, 21:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667





Berichten: 102

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:08
 
LEONARD480 schreef:
Er wordt wel eens beweerd dat je eerst van jezelf moet kunnen houden om van een ander te kunnen houden. Dit is een stelling die me nogal bezig houd en er is een onderliggende gedachte natuurlijk. Maar geld dat voor alle situaties. Soms bekruipt me wel eens de gedachte van het ik gerichte maatschappij en waarin het individu zo centraal staat, zodat een evenwichtige relatie op bouw bijna onmogelijk wordt. Gisteren in Ridderkerk haalde ik een man op van een activiteit in ook in Barendrecht wordt georganiseerd en volgde hier en daar de gesprekken in een speeddating achtige sfeer en wat mij opviel was dat er een vrouw letterlijk vertelde een man wilde hebben met veel geld en aanzien en zonder dit alles moest ze hem niet. Gelet op het feit dat ze nogal betrekkelijk moeizaam leven erop nahield met het verkrijgen van een relatie en zeker het onderhouden van een relatie. Blijkbaar geen lering getrokken van het stukje verleden, waarop het telkens mis ging.

bij houden van jezelf in een niet egoistische vorm ben je in bezit van een (flinke? ) dosis respect en vergevingsgezindheid.
Het kan niet anders zijn dan dat je van jezelf accepteert dat je niet volmaakt bent en fouten maakt en je zelf toch in de ogen durft te kijken.
Dat is houden van op een liefde volle manier.
onvoorwaardelijk.

als ik zo'n iemand mag vinden weet dan dat ik daar niet op af zou knappen. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
REBECCA667
op zondag 27 februari 2011, 03:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:21
 
REBECCA667 schreef:
bij houden van jezelf in een niet egoistische vorm ben je in bezit van een (flinke? ) dosis respect en vergevingsgezindheid.
Het kan niet anders zijn dan dat je van jezelf accepteert dat je niet volmaakt bent en fouten maakt en toch je zelf toch in de ogen durft te kijken.
Dat is houden van op een liefde volle manier.
onvoorwaardelijk.

als ik zo'n iemand mag vinden weet dan dat ik daar niet op af zou knappen. Knipoog smiley


Mooier kan ik het niet verwoorden, Rebecca dank je wel voor de bijdrage Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:27
 
REBECCA667 schreef:
is dit stuk niet geheel geschreven met de vraag of iemand van zichzelf houd? zichzelf lief heeft. dus alleen kan zijn met zichzelf. zichzelf in de ogen durft te kijken??????????????? Verraste, verbaasde smiley
Eerlijk gezegd heb ik eerder aangegeven dat ik dit een zeer ongeestelijke aards gerichte houding vind: je moet van jezelf houden om een ander lief te hebben. Per definitie zeer narcistisch gesteld vind ik. Narcisten houden van zichzelf en ik geloof niet dat God dat van ons vraagt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:38
 
Van je zelf houden is niks verkeerds aan.
Je kan het op verschillende manieren doen.

1. Goede lichamelijke verzorging.
2. Je zelf goed kleden.
3. Gezond eten.
4. Zorgen voor een net huishouden.
5. Af en toe eens iets voor je zelf kopen,
wat je anders nooit doet.

Wie deze dingen doet houd van zichzelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 22:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik eerder aangegeven dat ik dit een zeer ongeestelijke aards gerichte houding vind: je moet van jezelf houden om een ander lief te hebben. Per definitie zeer narcistisch gesteld vind ik. Narcisten houden van zichzelf en ik geloof niet dat God dat van ons vraagt.

'k Denk wel dat 'gelukkig zijn met jezelf', een goede basis is voor een relatie. Dan kun je ook het meeste geven aan de ander. Het moet niet zo zijn, dat jouw geluk afhankelijk is van de ander (een partner).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 14 Volgende
Pagina 4 van 14