ChristianMatch
 


Forum

Tekenen dat het einde naderd????
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 21:56
 
HERMAN388 schreef:
Het is al door de eeuwen heen, dat zeggen ze iedere keer over de eindtijd.
We weten nog steeds niet wanneer zal het geschieden.
Wel moeten we voorbereiden om rekenschap af te leggen bij zijn wederkomst.
Bidt opdat gij niet in verzoeking komt.

Hallo Herman

Ik had gelzen in jeremia dat dit nog niet de eindtijd is maar de tekenen maar dat er nog veel meer ellende zal komen.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 22:02
 
Als Jezus terugkomt als een dief in de nacht, dan kunnen we toch de tekenen in de wereld niet lezen om de terugkomst van Jezus te voorspellen?

Laatst aangepast door
HARALD940
op zaterdag 7 januari 2012, 22:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 01:29
 
HARALD940 schreef:
Als Jezus terugkomt als een dief in de nacht, dan kunnen we toch de tekenen in de wereld niet lezen om de terugkomst van Jezus te voorspellen?

Wat versta je onder als een dief in de nacht ???

Hij zegt zelf welke tekenen er zullen zijn ...

Maar ga es naar een lezing van Frank Ouweneel zou ik zo zeggen en vertel dan nog es hetzelfde ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:09
 
MOMO697 schreef:
Wat versta je onder als een dief in de nacht ???
Dat Hij komt wanneer wij het niet verwachten.
MOMO697 schreef:
Hij zegt zelf welke tekenen er zullen zijn ...
Ja, dat wel, maar niet dat hij bv op 5 febr 2012 om 8:00 net voor het eind van de wereld voorspeld door de Maja's terugkomt.
MOMO697 schreef:
Maar ga es naar een lezing van Frank Ouweneel zou ik zo zeggen en vertel dan nog es hetzelfde ...
Sorry, maar als ik antwoorden/informatie zoek, dan zeker niet bij hem....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:34
 
HARALD940 schreef:
Als Jezus terugkomt als een dief in de nacht, dan kunnen we toch de tekenen in de wereld niet lezen om de terugkomst van Jezus te voorspellen?
Als Jezus zelf er wel aandacht aan besteedt in Zijn prediking, ons zelfs bepaalde handvaten geeft om te onderscheiden hoe we ermee om moeten gaan, dan is het op zich niet verkeerd om te kijken naar de tekenen van deze tijd? Pas als dat de enige boodschap wordt, waarbij de boodschap van liefde op de achtergrond verdwijnt, ben je m.i. verkeerd bezig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Als Jezus zelf er wel aandacht aan besteedt in Zijn prediking, ons zelfs bepaalde handvaten geeft om te onderscheiden hoe we ermee om moeten gaan, dan is het op zich niet verkeerd om te kijken naar de tekenen van deze tijd? Pas als dat de enige boodschap wordt, waarbij de boodschap van liefde op de achtergrond verdwijnt, ben je m.i. verkeerd bezig.


De boodschap van Jezus is meer gericht op een PERSOONLIJKE eindtijd. En ja, de eindtijd voor ons mensen begint bij de geboorte.

Het ware beter dat men zich daar eens druk over ging maken ipv fantaseren over een mogelijke eindtijd van de aarde.
Er is per slot van rekening al een bijna 2000 jaar oude traditie van voorspellers die er naast zaten... ALLEMAAL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:27
 
PIETER649 schreef:
De boodschap van Jezus is meer gericht op een PERSOONLIJKE eindtijd. En ja, de eindtijd voor ons mensen begint bij de geboorte.

Het ware beter dat men zich daar eens druk over ging maken ipv fantaseren over een mogelijke eindtijd van de aarde.
Er is per slot van rekening al een bijna 2000 jaar oude traditie van voorspellers die er naast zaten... ALLEMAA
L
inderdaad!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:32
 
HARALD940 schreef:
Dat Hij komt wanneer wij het niet verwachten.

Ja, dat wel, maar niet dat hij bv op 5 febr 2012 om 8:00 net voor het eind van de wereld voorspeld door de Maja's terugkomt.

Sorry, maar als ik antwoorden/informatie zoek, dan zeker niet bij hem....

Vanwaar jouw afkeer van dhr. F. Ouweneel ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:33
 
PIETER649 schreef:
De boodschap van Jezus is meer gericht op een PERSOONLIJKE eindtijd. En ja, de eindtijd voor ons mensen begint bij de geboorte.

Het ware beter dat men zich daar eens druk over ging maken ipv fantaseren over een mogelijke eindtijd van de aarde.
Er is per slot van rekening al een bijna 2000 jaar oude traditie van voorspellers die er naast zaten... ALLEMAAL
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Per slot van rekening wijdt Paulus zelfs twee brieven aan de eindtijdverwachting. Dus het hoort wel bij de prediking van Gods Woord. Maar het mag nooit het nieuwe evangelie worden, iets wat ik te veel terug zie in bepaalde gemeentes.

De indruk die ik van Ouweneel heb, is niet dat hij wil voorspellen wat er gebeuren gaat, maar veel meer laat zien, wat er al gebeurd is en dat vergelijkt met teksten vanuit de bijbel. Een andere benadering, vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Als Jezus zelf er wel aandacht aan besteedt in Zijn prediking, ons zelfs bepaalde handvaten geeft om te onderscheiden hoe we ermee om moeten gaan, dan is het op zich niet verkeerd om te kijken naar de tekenen van deze tijd? Pas als dat de enige boodschap wordt, waarbij de boodschap van liefde op de achtergrond verdwijnt, ben je m.i. verkeerd bezig.

Bij dhr. F. Ouweneel staat de Liefde met stip op no. 1, de Genade van onze Heer Jezus Christus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:36
 
PIETER649 schreef:
De boodschap van Jezus is meer gericht op een PERSOONLIJKE eindtijd. En ja, de eindtijd voor ons mensen begint bij de geboorte.

Het ware beter dat men zich daar eens druk over ging maken ipv fantaseren over een mogelijke eindtijd van de aarde.
Er is per slot van rekening al een bijna 2000 jaar oude traditie van voorspellers die er naast zaten... ALLEMAAL

Met mijn geboorte begon juist de eeuwigheid voor mij
Niet mijn persoonlijke eindtijd
Tenzij je dat ermee bedoeld
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:41
 
MOMO697 schreef:
Vanwaar jouw afkeer van dhr. F. Ouweneel ?

Omdat ik over dit onderwerp en andere geloofsonderwerpen eerder met een atheïst overeenstemming zal bereiken dan met Frank Ouweneel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 09:45
 
HARALD940 schreef:
Omdat ik over dit onderwerp en andere geloofsonderwerpen eerder met een atheïst overeenstemming zal bereiken dan met Frank Ouweneel.

En waarom is dat?
Ben benieuwd naar je motivatie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 10:00
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Herman

Ik had gelzen in jeremia dat dit nog niet de eindtijd is maar de tekenen maar dat er nog veel meer ellende zal komen.
Sjalom.
Martin

Morgen Herman,

Er zijn inmiddels ook tekenen dat cm zijn einde gaat naderen

Of zeg ik nu teveel

Smiley met dichtgeplakte mond

Sjalom Jeruzalem


Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op dinsdag 10 januari 2012, 10:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 10:15
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Morgen Herman,

Er zijn inmiddels ook tekenen dat cm zijn einde gaat naderen

Of zeg ik nu teveel

Smiley met dichtgeplakte mond

Sjalom Jeruzalem


Eens komt aan alles een eind.
Niets heeft het eeuwige leven.
Alleen wij mensen hebben eens het eeuwige leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:35
 
MARISKA601 schreef:
Eens komt aan alles een eind.
Niets heeft het eeuwige leven.
Alleen wij mensen hebben eens het eeuwige leven.

Hebben eens het eeuwig leven?
Of is dat eeuwige leven al begonnen voor je in het hier en nu?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:38
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Morgen Herman,

Er zijn inmiddels ook tekenen dat cm zijn einde gaat naderen

Of zeg ik nu teveel

Smiley met dichtgeplakte mond

Sjalom Jeruzalem
Of komt de eindtijd voor cm als niemand meer betaald?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEKE000





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:49
 
Wij ..hebben een handvat gekregen....... De Bijbel......!!

Laten we zorgen dat er genoeg olie in onze kruik is, het kunnen gebruiken, op het juiste moment.


Laatst aangepast door
LIEKE000
op dinsdag 10 januari 2012, 13:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:12
 
LIEKE000 schreef:
Wij ..hebben een handvat gekregen....... De Bijbel......!!

Laten we zorgen dat er genoeg olie in onze kruik is, het kunnen gebruiken, op het juiste moment.

Oh maar iedereen hier baseerd zich op de bijbel hoor Lieke.
Volgens verschillende interpretaties maar toch ...

Dus hoe kijk jij er dan tegen aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEKE000





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 15:12
 
IK WEET HET NIET !

Veel wat er nu op aarde zich plaatsvind, is al eerder in de geschiedenis gebeurd.

'k Lees het Forum met veel interesse, ......zeker met alle respect voor jullie........maar ik heb geen mening, gewoon om die reden dat ik het niet weet.

Toch houdt het mij heel erg bezig en maak me zorgen .....ook om de natuur ....HET IS ZO MOOI , weetje !!!!GOD heeft alles geschapen en wij maken zoveel kapot, zonder dat we er eigenlijk bij stilstaan.

Ik blijf jullie wel volgen op het Forum, 'k leer daar weer van en krijg goede tips om daarna een menig te vormen.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 21:38
 
MOMO697 schreef:
En waarom is dat?
Ben benieuwd naar je motivatie

Lijkt mij logisch toch?

Ik gaf aan dat ik met ouweneel geen overeenstemming zal bereiken over geloofspunten.
Dus zoals hij tegen het geloof aan kijkt en dat uitlegt, zo doe ik dat dus totaal anders, onafhankelijk van het onderwerp.

Aan je reacties over ouweneel merk ik dat jij hem graag hoort spreken.
Ik zelf vind dat het beter zou zijn als hij zijn mond hield.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 22:14
 
HARALD940 schreef:
Lijkt mij logisch toch?

Ik gaf aan dat ik met ouweneel geen overeenstemming zal bereiken over geloofspunten.
Dus zoals hij tegen het geloof aan kijkt en dat uitlegt, zo doe ik dat dus totaal anders, onafhankelijk van het onderwerp.

Aan je reacties over ouweneel merk ik dat jij hem graag hoort spreken.
Ik zelf vind dat het beter zou zijn als hij zijn mond hield.
Een beetje vreemde houding vind ik dat Harald. Je kunt het wel op enige standpunten met elkaar verschillen, maar je kunt je gedachten toch uitwisselen. Ik weet zeker dat je dezelfde basis hebt, nl. Jezus en die gekruisigd. En vanuit die basis zijn er veel overeenkomsten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 22:28
 
HARALD940 schreef:
Lijkt mij logisch toch?

Ik gaf aan dat ik met ouweneel geen overeenstemming zal bereiken over geloofspunten.
Dus zoals hij tegen het geloof aan kijkt en dat uitlegt, zo doe ik dat dus totaal anders, onafhankelijk van het onderwerp.

Aan je reacties over ouweneel merk ik dat jij hem graag hoort spreken.
Ik zelf vind dat het beter zou zijn als hij zijn mond hield.

Ok ik zal mijn vraag uitgebreider formuleren.
Waarom kun je beter overeenstemming vinden met atheisten dan met Ouweneel over geloofszaken?
En over welke punten van geloof heb je het dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 15:46
 
Op dit moment weer actueel in het nieuws; het Efraim genootschap.
Geenen met een aantal volgelingen zijn nog in Israël.
Volgens hem was de einde der tijden eind 2011 en moesten ze naar Israël

Nu in het nieuws dus dat er kinderen/ pubers weer terug gevlucht zijn naar NL Vreselijk lijkt me dat voor kinderen/ families Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 16:01
 
COOTJE711 schreef:
Op dit moment weer actueel in het nieuws; het Efraim genootschap.
Geenen met een aantal volgelingen zijn nog in Israël.
Volgens hem was de einde der tijden eind 2011 en moesten ze naar Israël

Nu in het nieuws dus dat er kinderen/ pubers weer terug gevlucht zijn naar NL Vreselijk lijkt me dat voor kinderen/ families Boze smiley



Van wikipedia:
Het genootschap bestaat in 2011 (onder leiding van Heinrich van Geene) nog steeds. Op 1 december 2011 werd bekend dat de leden van de kerk, samen met de leider Heinrich van Geene, vermist worden. Naar verluid zouden ze naar Israël gegaan zijn nadat ze met de auto naar Zürich waren gereden om daar het vliegtuig nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 19:58
 
Ik had Heinrich van Geene moeten pakken en overleveren aan de politie.
Hij woonde 8 huizen verderop toen bij mij in de buurt in Puttershoek.
Zijn huis werd verkocht, dat was 2 jaar geleden, nu is dit nog niet met verbouwing.
Het was smerig en troep en kaal van binnen en nooit onderhoud gedaan.
Toen wist ik niet wat hij allemaal gedaan heeft bij sekte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 21:19
 
De efraim gemeenschap:


De broertjes Daniel (15) en William (14) zijn vanochtend terug gekeerd in Nederland, nadat ze door hun moeder waren meegenomen naar Israel. Afgelopen zondag deed hun oudere broer Juriaan in KRO Brandpunt uit de doeken hoe zij met hun moeder, zonder toestemming van vader en Jeugdzorg, naar Israel vertrokken. De leider van het sektarische Efraim Genootschap, Heinrich van Geene, besloot zich daar eind november met zijn laatste volgelingen te vestigen. De jongens zijn dolgelukkig dat ze in Nederland zijn, liet hun broer Juriaan de redactie van Brandpunt vanavond weten.

De twee jongens zijn samen met de 17-jarige Hendrikje Jonker maandag met een taxi naar de Nederlandse ambassade in Jeruzalem gevlucht. Met hulp van familie, jeugdzorg en de ambassade zijn ze vandaag teruggekeerd.

De kruistocht van een eenling tegen de sekteleider die zijn familie ten gronde heeft gericht. KRO Brandpunt is in het bezit van geheime bandopnames en documenten die bewijzen hoe volgelingen van het Efraim Genootschap worden gehersenspoeld en hoe de autoriteiten om de tuin worden geleid. Als de sekte eind vorig jaar naar Israel verdwijnt, is de 19-jarige Juriaan één van de achterblijvers. Zijn moeder, volledig in de ban van het genootschap, neemt zijn minderjarige broertjes en zus mee naar Israel. De autoriteiten zijn op de hoogte, maar kunnen niet ingrijpen. Dankzij de eenzame strijd van Juriaan brengt KRO Brandpunt een unieke blik achter de schermen van een sekte in het nauw.


http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/seizoen_2012/afleveringen/08-01-2012/fragmenten/in_naam_van_de_heer


Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 11 januari 2012, 21:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 22:32
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Morgen Herman,

Er zijn inmiddels ook tekenen dat cm zijn einde gaat naderen

Of zeg ik nu teveel

Smiley met dichtgeplakte mond

Sjalom Jeruzalem

Hallo L J

Ik had nog niet de indruk dat het al zover was met CM maar ik zit ook niet zo dicht bij het vuur .
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 13:32
 
Openbaringen 13
16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd,
17 en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.

Ik vind het begrijpelijk dat mensen een link leggen met een geimplanteerde chip. Eigenlijk vind ik het opmerkelijk dat zo´n concrete profetie zo concreet uit zou kunnen komen. Let wel dit kon vroeger alleen maar uitkomen door heel, heel erg te gaan vergeestelijken.

De volgende stappen die pas 1900 na dit schrijven hierboven zijn gebeurd maken een letterlijke uitkomst wel mogelijk (in willekeurige volgorde)
1) uitvinding computer
2) globalisatie
3) digitalisering: ik bedoel daarmee dat alles gecomputeriseerd wordt: alles krijgt zijn eigen unieke nummer en code, alles wordt verbonden met internet, waaronder producten met een streepscode, waaronder burgers met een burgerservicenummer.
4) van goudgeld, naar banktegoeden naar giraal geld.

Ik zou deze ontwikkelingen niet te snel af doen met: bangmakerij, wat zijn sekten toch sektarisch, evangelischen zater er vroeger ook al naast, de Thessalonicensen zaten er ook naast. Ik denk dat ook deze bijbeltekst iets inhoudelijks te zeggen heeft dat verder gaat dan: je moet kiezen voor het goede en het kwade moet je afwijzen. Dat is zo´n algemene uitleg die voorbij gaat aan de gedetailleerde beschrijving in dit schriftuur.


Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op dinsdag 17 januari 2012, 13:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 14:21
 
Wil mij eigenlijk meer bezighouden met de tijd die gaat komen dan mij zo bezighouden met een eindtijd die allang begonnen is.

Een eindtijd gaat mijns inziens in fases

In deze genadetijd kun je nog kiezen, alleen de tijd begint wel op te raken.

Gelukkig kwam Jezus nog op tijd om mij vrij te zetten.

Met Jezus aan mijn zij ga ik juist genieten van deze tijd want tenslotte heeft hij de overwinning al behaald.

Aan het kruis van golgotha.

Jezus, de weg, de waarheid, de liefde

http://www.youtube.com/watch?v=_E6mlGkhn_c&feature=related

Love Jezus


Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op dinsdag 17 januari 2012, 14:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 5 van 6