ChristianMatch
 


Forum

lekker swingen als christen in een discotheek ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:17
 
HANNAH810 schreef:
nee, chatuliem; ook nu ben ik het weer niet met je eens;
wanneer iets zondig is, is niet afhankelijk van de motivatie waarmee je iets doet; het is puur ongehoorzaamheid aan de leefregels van God.
als God zegt; "gij zult" dan doe je dat.
als God zegt; "gij zult niet" dan doe je het niet.

maar wanneer je denkt; t zal me lekker worden; mij niet gezien; ik ga mijn eigen gang..........dan heet dat zonde.

overigens; wanneer je zou stellen dat schuldgevoel een subjectieve emotie is, dan zou ik je wél gelijk geven.

Als je iets gedaan hebt tegen de geboden in en je hebt er een schuldgevoel over dan is dat toch niet subjectief? Je hebt toch een wroeging om iets dat op feiten, die zonde zijn, berust is.


schuldgevoel komt namelijk voort uit je geweten dat in je jeugd wordt gevormd door de normen en waarden die je van huis uit meegekregen hebt; en die kunnen dus ook verschillend zijn bij iedereen.
(overigens is een schuldgevoel niet altijd terecht)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:24
 
HANNAH810 schreef:
nee, chatuliem; ook nu ben ik het weer niet met je eens;
wanneer iets zondig is, is niet afhankelijk van de motivatie waarmee je iets doet; het is puur ongehoorzaamheid aan de leefregels van God.
als God zegt; "gij zult" dan doe je dat.
als God zegt; "gij zult niet" dan doe je het niet.

maar wanneer je denkt; t zal me lekker worden; mij niet gezien; ik ga mijn eigen gang..........dan heet dat zonde.

overigens; wanneer je zou stellen dat schuldgevoel een subjectieve emotie is, dan zou ik je wél gelijk geven.
schuldgevoel komt namelijk voort uit je geweten dat in je jeugd wordt gevormd door de normen en waarden die je van huis uit meegekregen hebt; en die kunnen dus ook verschillend zijn bij iedereen.
(overigens is een schuldgevoel niet altijd terecht)
Terugkomend op de oorspronkelijke vraag. Voor de een is naar de disco gaan zonde, de ander denkt daar anders over. Voor de een is offervlees eten zonde voor de ander is het gewoon vlees. Sommige christenen zijn principieel vegetarisch, voor de ander maakt het doden van een dier niks uit, zolang het maar goedkoop blijft. Voor de een is de film occult voor de ander niet. Voor de een is klappen in de kerk zonde, voor de ander is het een manier op God te prijzen. De lijst wordt eindeloos.
Idd de tien geboden gelden voor ons allemaal. Maar wat doe je dan met de rest van de wetten? Daar zegt God toch ook gij zult of gij zult niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:31
 
ja precies wat je stelt, chatuliem;
als God zegt; gij zult, of gij zult niet.......

verder ervaart de ene mens iets als zonde, en de ander ervaart het niet als zonde.

iets hoeft nog niet zondig te zijn, om het als zondig te ervaren, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:39
 
HANNAH810 schreef:
ja precies wat je stelt, chatuliem;
als God zegt; gij zult, of gij zult niet.......

verder ervaart de ene mens iets als zonde, en de ander ervaart het niet als zonde.

iets hoeft nog niet zondig te zijn, om het als zondig te ervaren, toch?



Je hebt zondig gedrag en zondig uiterlijke vertoning.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:40
 
HANNAH810 schreef:
ja precies wat je stelt, chatuliem;
als God zegt; gij zult, of gij zult niet.......

verder ervaart de ene mens iets als zonde, en de ander ervaart het niet als zonde.

iets hoeft nog niet zondig te zijn, om het als zondig te ervaren, toch?
Dan komen we precies weer bij het begin terecht. Als datgene wat je doet, je afhoudt van de liefde van God moet je het niet doen. Voor de ene is dat naar de bios gaan, de ander heeft daar geen probleem mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:44
 
CROSSROAD317 schreef:
Juist omdat je weet dat die wereld je wil vormen naar eigen inzicht, heeft God jou ook inzicht gegeven wat goed en kwaad is ...
Maar wil dat zeggen dat je dan maar nergens meer naar toe mag, overal is de wereld, zelfs bij je thuis ... Je TV, je radio maar ook je computer met internetmogelijkheden ...

En wanneer ben je de "wereld" gelijkvormig?? Als je naar discobeat of house-muziek luistert??
Toen ik een jaar of 20 was, ging ik regelmatig naar koffiebar "De Fuik" in Zwolle ... Mijn ouders vroegen wel eens "wat heb je daar toch te zoeken, in die disco" ... Ja, pa en ma, maar dan wel een disco in een "christelijk" jasje.
Ik zou je willen vragen om eens naar het Xnoizz festival te gaan, je zult verstelt staan denk ik ...
http://www.flevofestival.nl/index.php

Hij heeft je zelfs Efeze hoofdstuk 6 gegeven, omdat je in de wereld leeft/staat ...

Dat Jezus daar als Gastheer is geweest daar heb ik mijn twijfels bij, volgens mij was Hij daar als gast (Joh. 1:1-12) ... En volgens mij was Hij toen ook nog niet de Jezus die wij nu kennen, voor de mensen daar was hij gewoon Jezus de zoon van Jozef de timmerman ...

Sorry hoor, maar ik vind dat er veel meer schade aangericht wordt door drank, dus ook wijn, (het spreekwoord is niet voor niets "als de wijn is in de man, is de wijsheid in de kan") dan door een avondje disco bezoek ... Engeltje smiley

Als jij denkt dat Jezus Christus, de Heilige en Zondeloze, zich thuisvoelt bij house en discobeat met een hoop herrie, dan is dat jouw jezus, mijn Jezus verblijft elders...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:54
 
CHRISTEN307 schreef:
Als jij denkt dat Jezus Christus, de Heilige en Zondeloze, zich thuisvoelt bij house en discobeat met een hoop herrie, dan is dat jouw jezus, mijn Jezus verblijft elders...

k Denk dat de Heere er zou gaan vertellen over wat Hij voor hen heeft gedaan. Ik denk dat binen no-time de muziek uit zou zijn en dat iedereen aan Zijn lippen zou hangen, zoals gebeurde in de dagen dat Hij op deze aarde leefde....Hij is niet gekomen voor het gezonde, maar voor diegenen die ziek, gewond of leeg zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:06
 
Maar kijk, als je nu gaat struikelen over het feit dat naar de disco gaan een zonde is dan moet je echt niet mee evolueren met de tijd en de techniek hoor. Dan moet je maar geen leven zoals de Amish. Alles kan misbruikt worden en kan tegen de geboden indruisen. Dat geldt voor een discobezoek waar drugs en losbandigheid is maar het geldt evenzeer voor de tv waar je rotzooi ziet maar het telt ook voor je wagen waar je lekker mee scheurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 07:37
 
ANNETTE050 schreef:
k Denk dat de Heere er zou gaan vertellen over wat Hij voor hen heeft gedaan. Ik denk dat binen no-time de muziek uit zou zijn en dat iedereen aan Zijn lippen zou hangen, zoals gebeurde in de dagen dat Hij op deze aarde leefde....Hij is niet gekomen voor het gezonde, maar voor diegenen die ziek, gewond of leeg zijn.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Kijk dan maar eens naar de herrie en de spotters op Golgotha, waar Jezus bad voor de romeinse kruisigers, die hun werk deden, maar niet " wisten" wat ze deden, nl de God van hemel en aarde, Jezus Christus kruisigen... onwetendheid, zoals ook Petrus op de Pinksterdag predikt, maar bekeer je hiervan en geloof het Evangelie en je ontvangt eeuwig Leven![u]


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 07:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 09:30
 
en wat deed de Heere Jezus; Hij was er; Hij gaf Zich voor hen, bad voor hen, en met pinksteren kwamen zij tot bekering!!

Vader, vergeef het hun...........


Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 3 augustus 2011, 09:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:26
 
HANNAH810 schreef:
en wat deed de Heere Jezus; Hij was er; Hij gaf Zich voor hen, bad voor hen, en met pinksteren kwamen zij tot bekering!!

Vader, vergeef het hun...........

Niet allen kwamen tot bekering, er staat sommigen geloofden en sommigen niet en de joodse leidslieden in die dagen en ook nu, zullen geen vergeving ontvangen, indien zij in hun onbekeerlijkheid volharden en zeker niet voor degenen die de Heilige Geest gelasterd hebben, door het wonderwerk van Christus als Duivelswerk te betitelen...en dat gebeurt nog steeds....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:31
 
CHRISTEN307 schreef:
Niet allen kwamen tot bekering, er staat sommigen geloofden en sommigen niet en de joodse leidslieden in die dagen en ook nu, zullen geen vergeving ontvangen, indien zij in hun onbekeerlijkheid volharden en zeker niet voor degenen die de Heilige Geest gelasterd hebben, door het wonderwerk van Christus als Duivelswerk te betitelen...en dat gebeurt nog steeds....



Pfffffff Christen, van deze GOD zou ik nu bijna bang gaan worden........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:38
 
MARY052 schreef:
Pfffffff Christen, van deze GOD zou ik nu bijna bang gaan worden........

Het staat allemaal beschreven in de bijbel, maar velen belijden een zoete, lieve, onze lieveheer jezus die nooit kan toornen over de zonde en over de toorn van het Lam in de Openbaring aan Johannes, dan maar helemaal te zwijgen en een God, Die met vlammend vuur zal oordelen over Zijn vijanden, dat staat allemaal in het nieuwe testament naast de Barmhartige en Liefdevolle Vader en de genadige en Middelaar Jezus.
Kijk eens naar de gelijkenis van de boze wijngaardenier wat die doet met de ontrouwe dienstknechten)slaven', hij slaat ze dood, ja en is dat nu Jezus= Ja dat is ook Jezus!!!!!!maar wel na eeuwen geduld en geduld en genade en dan is uiteindelijk de maat vol omdat zij de Liefde der Waarheid niet aangenomen hebben, waardoor zij behouden hadden kunnen worden...en dat staat ook in het nieuwe testament..


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 10:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:46
 
Jezus is niet gekomen om mensen te bederven maar om te behouden.
Nu is het nog genadetijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:49
 
CHRISTEN307 schreef:
Niet allen kwamen tot bekering, er staat sommigen geloofden en sommigen niet en de joodse leidslieden in die dagen en ook nu, zullen geen vergeving ontvangen, indien zij in hun onbekeerlijkheid volharden en zeker niet voor degenen die de Heilige Geest gelasterd hebben, door het wonderwerk van Christus als Duivelswerk te betitelen...en dat gebeurt nog steeds....


Je moet aan de andere gelovigen niet kwetsen en het is Zijn verkiezende genade

En jij bent geen politieagent


Laatst aangepast door
HERMAN388
op woensdag 3 augustus 2011, 10:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:56
 
HERMAN388 schreef:
Je moet aan de andere gelovigen niet kwetsen en het is Zijn verkiezende genade

En jij bent geen politieagent

En toch heeft hij wel een punt, Herman. Het is idd zo dat niet iedereen behouden wordt (helaas!). Jezus klopt aan de deur en het is aan ons om die deur open te doen, maar doen wij dat niet, tja, dan is dat onze keus. En die keus heeft toch echt fatale gevolgen.

Maar het is niet aan ons om te oordelen, dat kunnen we met een gerust hart aan God overlaten.
Wel hebben wij de taak om mensen te waarschuwen voor die gevolgen en hen te vertellen hoe groot Gods liefde en genade is, dat het nooit te laat is om een 180 graden ommekeer te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:59
 
JOSINA022 schreef:
En toch heeft hij wel een punt, Herman. Het is idd zo dat niet iedereen behouden wordt (helaas!). Jezus klopt aan de deur en het is aan ons om die deur open te doen, maar doen wij dat niet, tja, dan is dat onze keus. En die keus heeft toch echt fatale gevolgen.

Maar het is niet aan ons om te oordelen, dat kunnen we met een gerust hart aan God overlaten.
Wel hebben wij de taak om mensen te waarschuwen voor die gevolgen en hen te vertellen hoe groot Gods liefde en genade is, dat het nooit te laat is om een 180 graden ommekeer te maken.

Dat is betrekkelijk Josina, want een mens weet niet over het algemeen genomen, wanneer hij of zij sterft, daarom staat er ook geschreven: "Heden, indien je Zijn Stem verneemt, verhardt!!! je niet maar laat!!!! je leiden door Zijn Geest naar het kruis van Christus!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:06
 
CHRISTEN307 schreef:
Dat is betrekkelijk Josina, want een mens weet niet over het algemeen genomen, wanneer hij of zij sterft, daarom staat er ook geschreven: "Heden, indien je Zijn Stem verneemt, verhardt!!! je niet maar laat!!!! je leiden door Zijn Geest naar het kruis van Christus!

Dat is waar, maar zelfs de moordenaar aan het kruis kreeg nog genade, dus het is nooit te laat.
ik ken een aantal voorbeelden van mensen die op hun sterfbed nog tot bekering kwamen.

Des te belangrijker om onze opdracht serieus te nemen en mensen te wijzen op de consequenties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:18
 
JOSINA022 schreef:
Dat is waar, maar zelfs de moordenaar aan het kruis kreeg nog genade, dus het is nooit te laat.
ik ken een aantal voorbeelden van mensen die op hun sterfbed nog tot bekering kwamen.

Des te belangrijker om onze opdracht serieus te nemen en mensen te wijzen op de consequenties.

dat kan, maar beter is nu!!!!! want wie weet of er nog een later komt voor een ieder persoonlijk.... en Hij heeft er alles voor over gehad, Zijn Bloed en Leven, om ons nu te redden, als je toch in nood bent en je hebt een reddingsploeg die je komt helpen, ga je dan wegkruipen, zodat ze je niet mogen vinden????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:22
 
CHRISTEN307 schreef:
dat kan, maar beter is nu!!!!! want wie weet of er nog een later komt voor een ieder persoonlijk.... en Hij heeft er alles voor over gehad, Zijn Bloed en Leven, om ons nu te redden, als je toch in nood bent en je hebt een reddingsploeg die je komt helpen, ga je dan wegkruipen, zodat ze je niet mogen vinden????

Helaas is het wel zo dat er mensen zijn die voor de reddingsploeg wegkruipen, die best beter weten maar toch de keus maken om niet (voor de volle 100%) voor Jezus te kiezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:27
 
Geloof je wel dat God in staat is mensen tot Hem te roepen? Waarom probeer je dat zo krampachtig vanuit jezelf? Denk je echt dat het veroordelen van een levenswijze de ander tot geloof brengt? Waar is je geloof dan in de Almacht van God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Geloof je wel dat God in staat is mensen tot Hem te roepen? Waarom probeer je dat zo krampachtig vanuit jezelf? Denk je echt dat het veroordelen van een levenswijze de ander tot geloof brengt? Waar is je geloof dan in de Almacht van God?

Ik weet niet of dat je op mijn bijdragen doelt, maar ik geloof zeker wel dat God in staat is om mensen tot Hem te roepen, maar is het niet aan ons om te zaaien, zodat God kan oogsten?

Toch denk ik wel dat, wanneer je ziet dat mensen er een bepaalde levenswijze op na houden, je ze mag waarschuwen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:38
 
JOSINA022 schreef:
Ik weet niet of dat je op mijn bijdragen doelt, maar ik geloof zeker wel dat God in staat is om mensen tot Hem te roepen, maar is het niet aan ons om te zaaien, zodat God kan oogsten?

Toch denk ik wel dat, wanneer je ziet dat mensen er een bepaalde levenswijze op na houden, je ze mag waarschuwen

God roept al 2000 jaar en langer, maar de mens houdt zich als doof. maar toch zijn er die Zijn stem horen en opstaan uit de dood van hun zondig bestaan en Hem loven en prijzen en daar mag ik er één van zijn...

Johannes 5:
25 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is nu, wanneer de doden zullen horen de stem des Zoons Gods, en die ze gehoord hebben, zullen leven.


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 11:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:44
 
Effatha, dat is wordt geopend
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:45
 
CHRISTEN307 schreef:
God roept al 2000 jaar en langer, maar de mens houdt zich als doof. maar toch zijn er die Zijn stem horen en opstaan uit de dood van hun zondig bestaan en Hem loven en prijzen en daar mag ik er één van zijn...

Johannes 5:
25 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is nu, wanneer de doden zullen horen de stem des Zoons Gods, en die ze gehoord hebben, zullen leven.


Ben je bezig om ons te bekeren?


Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 3 augustus 2011, 11:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:54
 
MARISKA601 schreef:
Ben je bezig om ons te bekeren?

Is dat nodig dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:02
 
JOSINA022 schreef:
Ik weet niet of dat je op mijn bijdragen doelt, maar ik geloof zeker wel dat God in staat is om mensen tot Hem te roepen, maar is het niet aan ons om te zaaien, zodat God kan oogsten?

Toch denk ik wel dat, wanneer je ziet dat mensen er een bepaalde levenswijze op na houden, je ze mag waarschuwen
Zou het niet verstandig zijn, dat zaaien ook onder Zijn leiding te doen? En nee ik bedoel jou niet persoonlijk. Hoe kun je merken dat je dat onder Zijn leiding doet. Dan landt Zijn woord in het harten van mensen. Dit "zaaien" hier is uit eigen belang en het dient de Heer totaal niet. Het laat alleen zien hoe goed je zelf bent, niet de liefde van de Heer. En dat laatste was ook niet naar jou persoonlijk gericht.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 3 augustus 2011, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:11
 
CHATULIEM619 schreef:
/zou het niet verstandig zijn, dat zaaien ook onder Zijn leiding te doen? En nee ik bedoel jou niet persoonlijk. Hoe kun je merken dat je dat onder Zijn leiding doet. Dan landt Zijn woord in het harten van mensen. Dit zaaien is uit eigen belang en het dient de Heer totaal niet. Het laat alleen zien hoe goed je zelf bent, niet de liefde van de Heer. En dat laatste was ook niet naar jou persoonlijk gericht.

Misschien dat ik niet helemaal duidelijk geweest ben?

Met zaaien bedoel ik het vertellen van Gods liefde en wat Jezus voor ons gedaan heeft en waarom. Natuurlijk doe ik dat onder Zijn leiding en met maar 1 doel: andere mensen tot God brengen.

Het is voor mij bid en werk. Ik kan niet werken (zaaien) zonder mijn persoonlijk leven met de Here Jezus en zonder dat de Geest eerst in mij werkt.
Pas wanneer de Geest in mij goed Zijn werk kan doen, pas dan kan ik het uitdragen naar buiten toe.

En aan de Leiding die ik, zeker op dit moment, mag ontvangen weet en voel ik dat God heel dicht bij mij is en ik ervaar dat als iets heel fijns en warms.
Is het dan niet mijn opdracht om daarover te vertellen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:15
 
CHATULIEM619 schreef:
Zou het niet verstandig zijn, dat zaaien ook onder Zijn leiding te doen? En nee ik bedoel jou niet persoonlijk. Hoe kun je merken dat je dat onder Zijn leiding doet. Dan landt Zijn woord in het harten van mensen. Dit "zaaien" hier is uit eigen belang en het dient de Heer totaal niet. Het laat alleen zien hoe goed je zelf bent, niet de liefde van de Heer. En dat laatste was ook niet naar jou persoonlijk gericht.
Het zaad landt altijd, maar waarin landt het, kies uit 4 mogelijkheden, 1 is er voor jou en 1 voor mij...
5 Een zaaier ging uit, om zijn zaad te zaaien; en als hij zaaide, viel het ene bij den weg, en werd vertreden, en de vogelen des hemels aten dat op.
6 En het andere viel op een steenrots, en opgewassen zijnde, is het verdord, omdat het geen vochtigheid had.
7 En het andere viel in het midden van de doornen, en de doornen mede opwassende, verstikten hetzelve.
8 En het andere viel op de goede aarde, en opgewassen zijnde, bracht het honderdvoudige vrucht voort. Dit zeggende, riep Hij: Wie oren heeft, om te horen, die hore.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:06
 
niet om het een of ander, maar wat heeft bovenstaande discussie met het onderwerp van dit topic te maken?

volgens mij niks...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 2 van 5