ChristianMatch
 


Forum

lekker swingen als christen in een discotheek ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:12
 
GRIFFIN748 schreef:
niet om het een of ander, maar wat heeft bovenstaande discussie met het onderwerp van dit topic te maken?

volgens mij niks...
mooie bus Griff
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:14
 
CHATULIEM619 schreef:
mooie bus Griff

en nu effe serieus, graag Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:04
 
GRIFFIN748 schreef:
en nu effe serieus, graag Woedende smiley


laten we met zijn allen met de bus naar de disco gaan? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 21:52
 
MARISKA601 schreef:
laten we met zijn allen met de bus naar de disco gaan? Knipoog smiley

En terwijl Noach de ark bouwde, spotte de schare met hem: Joh het is prachtig weer en we gaan lekker naar de disco en doen waar wij zin in hebben, tot de zondvloed kwam en hen ALLEN wegnam, uitgezonderd Noach en de zijnen...Als God de Deur sluit van de Ark, Genade, dan is er alleen nog het oordeel...[u]


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 21:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 22:01
 
CHRISTEN307 schreef:
En terwijl Noach de ark bouwde, spotte de schare met hem: Joh het is prachtig weer en we gaan lekker naar de disco en doen waar wij zin in hebben, tot de zondvloed kwam en hen ALLEN wegnam, uitgezonderd Noach en de zijnen...Als God de Deur sluit van de Ark, Genade, dan is er alleen nog het oordeel...[u]




Het was een beetje humor voor mij, of gaat jou dat te ver?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 22:33
 
CHRISTEN307 schreef:
En terwijl Noach de ark bouwde, spotte de schare met hem: Joh het is prachtig weer en we gaan lekker naar de disco en doen waar wij zin in hebben, tot de zondvloed kwam en hen ALLEN wegnam, uitgezonderd Noach en de zijnen...Als God de Deur sluit van de Ark, Genade, dan is er alleen nog het oordeel...[u]
Wat is het verschil dan met jouw gedrag. Ik ga maar bij mn vrouw weg en ga maar lol maken met een andere vrouw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 07:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat is het verschil dan met jouw gedrag. Ik ga maar bij mn vrouw weg en ga maar lol maken met een andere vrouw.

Dat zijn jouw(zondige) gedachten die je met een vraagteken tot jouw waarheid verheft en zo een broeder lastert...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 18:59
 
CHRISTEN307 schreef:
Dat zijn jouw(zondige) gedachten die je met een vraagteken tot jouw waarheid verheft en zo een broeder lastert...
Ik laster je niet, ik confronteer je alleen maar met je eigen bijdrages. Maar concreet, jij doet toch net zo goed wat jij wil?
Jij bent degene die stelt dat je huwelijk afgelopen is, dat het feitelijk geen volwaardige relatie is. Ik lees niet in de bijbel dat dat een voorwaarde is tot scheiding. Maar zelf kan ik het me wel voorstellen dat je er niet meer tegen kan.
Maar het blijft in mijn ogen vreemd dat je er zo gemakkelijk over schrijft en dat je zo gemakkelijk er afstand van lijkt te nemen. Leg mij dan eens gewoon uit wat voor verschil er is tussen jou en de wereld? Hoe heb je dat kunnen verantwoorden en wat deed het persoonlijk met je. Kijk bijbelteksten kennen we allemaal, maar vertel eens oprecht van je strijd, de strijd met je geweten, de strijd met je geloof?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 20:01
 
CHRISTEN307 schreef:
Dat zijn jouw(zondige) gedachten die je met een vraagteken tot jouw waarheid verheft en zo een broeder lastert...

Je veroordeelt met 1 vinger naar iedereen, maar 3 vingers naar jezelf.
Ophouden dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 20:02
 
stop ajb met reageren.

het heeft geen nut.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VIJFNUL285





Berichten: 30

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 20:22
 
MARISKA601 schreef:
stop ajb met reageren.

het heeft geen nut.


* Ik ga morgen, 6 augustus, weer naar "Dans Valley" te Spaarnwoude (dj's die verschillende stijlen dance draaien).

Heb er helemaal zin in Lachende smiley .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 20:37
 
ik ga binnenkort met een ex-CM-ster (nota bene Rooms-Katholiek) naar de laatste film (in 3D) van Harry Snotter, en daarna tafelen, natafelen en uitbuiken bij een Japans restaurantje.

4 opties:
a. dit mag, het is in overeenstemming met het elfde Gebod.
b. dit mag, maar niet in Rotterdam.
c. dit mag, maar er is nog redding mogelijk.
d. je bent verloren!

Clown smiley


Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op vrijdag 5 augustus 2011, 20:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 20:40
 
Antwoord c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 21:13
 
MARIO216 schreef:
Antwoord c

antwoord van de Heere God:" Een ieder die de zonde doet(liefheeft) is een slaaf van de zonde en die zó zondigt in ongeloof, zal het Leven niet zien, Jezus Christus, maar de toorn van God rust op hem..
Johannes 3:
36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 21:17
 
CHRISTEN307 schreef:
antwoord van de Heere God:" Een ieder die de zonde doet(liefheeft) is een slaaf van de zonde en die zó zondigt in ongeloof, zal het Leven niet zien, Jezus Christus, maar de toorn van God rust op hem..
Johannes 3:
36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.



Stop maar christen..
we weten het onderhand allemaal wel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 22:10
 
CHRISTEN307 schreef:
antwoord van de Heere God:" Een ieder die de zonde doet(liefheeft) is een slaaf van de zonde en die zó zondigt in ongeloof, zal het Leven niet zien, Jezus Christus, maar de toorn van God rust op hem..
Johannes 3:
36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley

Daarom legt af de leugen, en spreekt de waarheid.

nog geen tijd gehad je profiel naar waarheid aan te passen, gehuwde chr307?


Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 5 augustus 2011, 22:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 22:13
 
HANNAH810 schreef:
Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley

Daarom legt af de leugen, en spreekt de waarheid.

nog geen tijd gehad je profiel naar waarheid aan te passen, gehuwde chr307?



stop maar hannah,
heeft weinig zin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 22:46
 
CHRISTEN307 schreef:
antwoord van de Heere God:" Een ieder die de zonde doet(liefheeft) is een slaaf van de zonde en die zó zondigt in ongeloof, zal het Leven niet zien, Jezus Christus, maar de toorn van God rust op hem..
Johannes 3:
36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

duhh...
het Elfde Gebod luidt overigens: 'G IJ Z U L T G E N I E T E N'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 22:48
 
GRIFFIN748 schreef:
duhh...
het Elfde Gebod luidt overigens: 'G IJ Z U L T G E N I E T E N'



Jij mag van mij genieten griff.Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 22:50
 
MARISKA601 schreef:
Jij mag van mij genieten griff.Clown smiley

voila, merci
da's frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIJS102





Berichten: 25

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 23:05
 
VIJFNUL285 schreef:
* Ik ga morgen, 6 augustus, weer naar "Dans Valley" te Spaarnwoude (dj's die verschillende stijlen dance draaien).

Heb er helemaal zin in Lachende smiley .

Lijkt mij niet iets om als christen naar toe te gaan. Lijkt mij een puur werelds feest. Een waar christen zal zich er absoluut niet thuis, evenals bv.op de Gay Pride.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 00:07
 
CHRISTEN307 schreef:
antwoord van de Heere God:" Een ieder die de zonde doet(liefheeft) is een slaaf van de zonde en die zó zondigt in ongeloof, zal het Leven niet zien, Jezus Christus, maar de toorn van God rust op hem..
Johannes 3:
36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

Genieten mag volgens de Bijbel, het staat in de prediker ! Oh, ja alles is ijdelheid, zelfs vakantie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LUDOVIS284





Berichten: 30

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 11:15
 
Tjonge wat een zinloze discussie. Blijkbaar kunnen we niet zonder wetten en regeltjes, dit mag wel dat mag niet. Niet naar dance feesten wel SRV (sbs,rtl veronica) consumeren. Het nieuwe testament is niet als wetboek bedoeld (handelingen15). houd toch eens op met dat hokjes denken onderzoek de schrift maar gebruik het niet als waterpistool..Als je van rgeltjes en voorschriften houdt kun je misschien beter moslim worden...alleen al kruip je op je blote knietjes naar Mekka je komt er niet mee in de hemel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 16:14
 
LUDOVIS284 schreef:
Tjonge wat een zinloze discussie. Blijkbaar kunnen we niet zonder wetten en regeltjes, dit mag wel dat mag niet. Niet naar dance feesten wel SRV (sbs,rtl veronica) consumeren. Het nieuwe testament is niet als wetboek bedoeld (handelingen15). houd toch eens op met dat hokjes denken onderzoek de schrift maar gebruik het niet als waterpistool..Als je van rgeltjes en voorschriften houdt kun je misschien beter moslim worden...alleen al kruip je op je blote knietjes naar Mekka je komt er niet mee in de hemel

Helemaal mee eens.

Sommige dingen zijn overduidelijk zonde, zoals stelen, moord en overspel.
Maar voor heel veel andere zaken, is het helemaal niet zo duidelijk of het wel of geen zonde is.
Ik heb me ooit laten wijsmaken, dat zonde betekent dat je het doel mist.
Als we bijvoorbeeld een vaas laten vallen, dan gebruiken we nogal eens de uitdrukking: "Dat is zonde!"
Daarom geloof ik dat voor heel veel zaken geldt, dat het voor de een zonde is en voor de ander niet.

Dat is ook precies wat Paulus volgens mijn zegt in:
1 Corinthiërs 6:12 Alles is mij geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Alles is mij geoorloofd maar ik zal mij door niets laten knechten.
1 Corinthiërs 10:23 Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Alles is geoorloofd, maar niet alles bouwt op.

Sommige mensen worden beïnvloed door het kijken naar SRV en het bezoek aan dance, terwijl dit voor andere niet geldt.
Een kennis van mij bezocht juist dit soort festijns etc. om contacten te leggen en heeft langs deze weg meerdere mensen tot de Heer mogen leiden.
Als hij deze plaatsen niet had mogen bezoeken, dan had hij deze mensen niet ontmoet.
Jezus ging in Zijn tijd ook om met mensen van twijfelachtige achtergrond. Maar Hij had geen deel aan hun praktijken. Hetzelfde geldt ook voor ons.
Wij leven midden in een steeds vreemder wordende wereld, waarin we mogen laten zien, dat we bij Jezus horen.
Bovendien is mijn ervaring dat mensen die een zondig leven leiden, makkelijk tot geloof komen, dan de mensen die denken dat ze het allemaal wel voor elkaar hebben.
Zoals Jezus zegt: "Degenen die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 21:13
 
http://www.youtube.com/watch?v=nFaESJEfkd4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 22:11
 
VISSER278 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=nFaESJEfkd4

Hallo Visser
Dan moet je wel kunnen dansen maar ik heb geen ritme gevoel in mn benen ik heb ooit een keer languit gelegen met de danslerares want die wilde me de tango leren terwijl ik had gezegt dat ik helemaal dat gevoel niet had maar ze wilde tenoverstaande van de groep laten zien hoe het wel moest met allegevolgen van dien dat ik gelijk de boel afgezegt want je lag daar echt voor Jan met die.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 22:32
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Visser
Dan moet je wel kunnen dansen maar ik heb geen ritme gevoel in mn benen ik heb ooit een keer languit gelegen met de danslerares want die wilde me de tango leren terwijl ik had gezegt dat ik helemaal dat gevoel niet had maar ze wilde tenoverstaande van de groep laten zien hoe het wel moest met allegevolgen van dien dat ik gelijk de boel afgezegt want je lag daar echt voor Jan met die.
Sjalom.
Martin


Martin, misschien is het volgende dan een goeie optie voor jou.
Daar kan je dansen , zonder dat iemand zich aan je stoort of jij aan iemand anders.



http://www.youtube.com/watch?v=MTVnMO6cRfg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 augustus 2011, 22:39
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Visser
Dan moet je wel kunnen dansen maar ik heb geen ritme gevoel in mn benen ik heb ooit een keer languit gelegen met de danslerares want die wilde me de tango leren terwijl ik had gezegt dat ik helemaal dat gevoel niet had maar ze wilde tenoverstaande van de groep laten zien hoe het wel moest met allegevolgen van dien dat ik gelijk de boel afgezegt want je lag daar echt voor Jan met die.
Sjalom.
Martin

Toen had je dit moeten denken:

http://www.youtube.com/watch?v=NCH4z0UJbj4


Laatst aangepast door
MARIO216
op zaterdag 6 augustus 2011, 22:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 8 augustus 2011, 15:21
 
Als je van rgeltjes en voorschriften houdt kun je misschien beter moslim worden...alleen al kruip je op je blote knietjes naar Mekka je komt er niet mee in de hemel[/quote]

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 8 augustus 2011, 17:02
 
Ik kan helemaal niet christelijk swingen. Er is geen muziek gemaakt naar de bewegingen van mijn lichaam Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5