ChristianMatch
 


Forum

christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:45
 
[quote=CHATULIEM619]Vanmiddag had ik een oud CM er op visite en we kwamen eigenlijk samen tot de conclusie dat een tweede huwelijk nooit hetzelfde wordt als een eerste huwelijk. Bij je eerste huwelijk had je meer het gevoel van verbondenheid, samen voor een nieuwe toekomst gaan. Een evt. tweede huwelijk lijkt meer op: wat moet je opgeven voor de ander. Je hebt al zoveel bereikt, je hoeft niet meer zoveel...en dan lijkt het alsof je alleen maar iets op moet geven voor de ander.[/quote]

Chatuliem ik ben het met je eens, gelukkig maar Knipoog smiley

Ik hoop dat mijn tweede huwelijk niet hetzelfde wordt als het eerste ..en ik geloof dat uiteindelijk niemand daarop zit te wachten ..we zijn immers niet voor niets gescheiden?

MIJn gevoel van verbondenheid met mijn nieuwe partner gaat veel dieper dan toen ik voor het eerst op vrij jonge leeftijd trouwde.

En wat bedoel je met dat je al zoveel bereikt hebt?
Denk je dan ( als voorganger van een evanglishce gemeente ) echt alleen aan materiele zaken?
Je zegt het goed..Het LIJKT alsof je alleen maar iets op moet geven voor die ander..als je samen op wilt geven? samen wilt zijn? samen verder wilt?
samen een nieuwe relatie aandurft?

Dáár gaat het om...wat wil je SAMEN bereiken!!!! Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:52
 
CHATULIEM619 schreef:
Vanmiddag had ik een oud CM er op visite en we kwamen eigenlijk samen tot de conclusie dat een tweede huwelijk nooit hetzelfde wordt als een eerste huwelijk. Bij je eerste huwelijk had je meer het gevoel van verbondenheid, samen voor een nieuwe toekomst gaan. Een evt. tweede huwelijk lijkt meer op: wat moet je opgeven voor de ander. Je hebt al zoveel bereikt, je hoeft niet meer zoveel...en dan lijkt het alsof je alleen maar iets op moet geven voor de ander.



2e huwelijk is inderdaad niet te vergelijken met 1e....
gelukkig niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 21:04
 
ROMY531 schreef:
Nee, zo bedoel ik het niet. Maar ik vind het wel vreemd dat mensen als hun relatie net over is, ze al op een datingsite gaan staan op zoek naar een nieuwe relatie. En dan krijgen ze een nieuwe 'relatie', en dan komt toch hun ex weer in beeld - dan blijkt vaak dat ze er niet overheen zijn. Dan denk ik bij mezelf 'ga het eerst verwerken, kom daarna op een datingsite'. Maar goed, zal wel aan mij liggen dat ik dit zo zie Lachende smiley


Dan vraag ik me af : WANNEER vindt jij dat iemand z'n oude relatie en scheiding heeft verwerkt ? En dan gaat het bij mij vooral om kinderen die uit dat eeste huwelijk zijn voortgekomen. Hoe zie je dat?
Is die relatie dan pas verwerkt als de kinderen op eigen benen staan?
Want in 99 % van alle gevallen zijn het de vader én de moeder die beiden beslissingen moeten nemen over bepaalde zaken aangaande de kinderen. Ik noem één voorbeeld. Denk bijv. aan schoolkeuze.
En dan moet er dus nog steeds contact zijn met de ex en dat zijn dingen waar beiden het ook nog over eens moeten zijn/ worden.
En zijn de kinderen nog jong toen de scheiding plaats vond dan moet dat contact nog jaaaaaaaren voort bestaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 21:10
 
MARIAN519 schreef:
Chatuliem ik ben het met je eens, gelukkig maar

Ik hoop dat mijn tweede huwelijk niet hetzelfde wordt als het eerste ..en ik geloof dat uiteindelijk niemand daarop zit te wachten ..we zijn immers niet voor niets gescheiden?

MIJn gevoel van verbondenheid met mijn nieuwe partner gaat veel dieper dan toen ik voor het eerst op vrij jonge leeftijd trouwde.

En wat bedoel je met dat je al zoveel bereikt hebt?
Denk je dan ( als voorganger van een evanglishce gemeente ) echt alleen aan materiele zaken?
Je zegt het goed..Het LIJKT alsof je alleen maar iets op moet geven voor die ander..als je samen op wilt geven? samen wilt zijn? samen verder wilt?
samen een nieuwe relatie aandurft?

Dáár gaat het om...wat wil je SAMEN bereiken!!!!
Ik denk dat de meesten hier toch een fijn begin hadden. Dat dat uiteindelijk niet werkte wil niet zeggen dat je huwelijk altijd slecht geweest is. Het mijne tenminste niet.
Maar met een tweede huwelijk ben je een fase verder. Veel mensen hebben al een huis, kinderen, kerk, baan...een heleboel dingen die je samen niet beleefd hebt. En die verbondenheid is daarom veel minder, omdat er al zoveel bereikt is. Het is geen materialistische instelling, meer een praktische.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 21:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat de meesten hier toch een fijn begin hadden. Dat dat uiteindelijk niet werkte wil niet zeggen dat je huwelijk altijd slecht geweest is. Het mijne tenminste niet.
Maar met een tweede huwelijk ben je een fase verder. Veel mensen hebben al een huis, kinderen, kerk, baan...een heleboel dingen die je samen niet beleefd hebt. En die verbondenheid is daarom veel minder, omdat er al zoveel bereikt is. Het is geen materialistische instelling, meer een praktische.

Eerst heb je het over een huwelijk, nu over het fijne begin van "je" huwelijk.
wat wil je nu eigenlijk zeggen?
idealiseer jij nu je eerste huwelijk zodanig dat de vergelijking in het nadeel van een tweede uitvalt?

Die verbondenheid is juist verbroken..
Je bent zeker een fase verder ook in je ervaring en je gevoelsleven.

De verbondenheid kan daardoor juist veel meer worden/zijn..omdat je samen nog zoveel wilt gaan bereiken..( we kunnen tegenwoordig aardig gezond 100 worden nietwaar? )

Mijn/zijn huis kan gedeeld worden...
Mijn/zijn kinderen kunnen elkaar leren kennen..
Mijn/zijn kerk kan ook gedeeld worden...
MIjn/zijn baan..tsja...daar moeten we nog eens over praten..
Wij wonen gelukkig niet al te ver van elkaar vandaan...alle mogelijkheden staan dus open.. Clown smiley

een goeie tip!! zoek iemand bij jou in/uit de buurt..om een relatie aan te gaan..of beter...je neemt een auto........ en zo te zien heb je die al Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 22 november 2011, 21:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:06
 
MARIAN 519 SCHREEF

Chatuliem ik ben het met je eens, gelukkig maar

Ik hoop dat mijn tweede huwelijk niet hetzelfde wordt als het eerste ..en ik geloof dat uiteindelijk niemand daarop zit te wachten ..we zijn immers niet voor niets gescheiden?

MIJn gevoel van verbondenheid met mijn nieuwe partner gaat veel dieper dan toen ik voor het eerst op vrij jonge leeftijd trouwde.

En wat bedoel je met dat je al zoveel bereikt hebt?
Denk je dan ( als voorganger van een evanglishce gemeente ) echt alleen aan materiele zaken?
Je zegt het goed..Het LIJKT alsof je alleen maar iets op moet geven voor die ander..als je samen op wilt geven? samen wilt zijn? samen verder wilt?
samen een nieuwe relatie aandurft?

Dáár gaat het om...wat wil je SAMEN bereiken!!!!



Als jij aangeeft dat je op vrij jonge leeftijd voor de 1e maal trouwde, is dat dan een constatering of wil je aangeven dat er ook wat naiviteit was?
Dat je eigenlijk geeneens bewust was waaraan je met wie begon?

Als toeschouwer ben ik dan geneigd je te vragen of je niks geleerd hebt, je gaat nu ook weer vrij vlot trouwen nadat je een relatie hebt gekregen.
Nu weet ik ook wel dat het voor n ander makkelijk invullen is, maar hoe goed heb je iemand leren kennen in die anderhalve maand?
Zijn alle lopende vuiltjes uit het heden ter tafel gekomen? En alle min of meer afgesloten vuiltjes uit het verleden?

Ik neem overigens aan dat jij niet achterlijk bent hoor Knipoog smiley maar het zijn zomaar wat gedachten die bij me opkwamen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:04
 
Ik kan me goed vinden in wat Romy zegt. Ook ik kom hier regelmatig mannen tegen die eigenlijk wat genegenheid zoeken van wat ze nu missen doordat ze single zijn. Vaak is de relatie dan nog maar kort achter de rug. Ik heb het dan over een maand of 2. Helaas wordt dat omschreven als: op zoek naar een serieuze relatie.
Uiteindelijk nekt dat diegene toch omdat ze eigenlijk niet toe zijn aan iets nieuws, zolang het oude nog niet verwerkt is.
En dat lijkt me toch wel belangrijk. Ik ben niet in staat om de rommel die een ander heeft aangericht op te ruimen. Dat is iets wat iemand zelfs moet doen voor de verwerking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:34
 
MARIAN519 schreef:
Eerst heb je het over een huwelijk, nu over het fijne begin van "je" huwelijk.
wat wil je nu eigenlijk zeggen?
idealiseer jij nu je eerste huwelijk zodanig dat de vergelijking in het nadeel van een tweede uitvalt?

Die verbondenheid is juist verbroken..
Je bent zeker een fase verder ook in je ervaring en je gevoelsleven.

De verbondenheid kan daardoor juist veel meer worden/zijn..omdat je samen nog zoveel wilt gaan bereiken..( we kunnen tegenwoordig aardig gezond 100 worden nietwaar? )

Mijn/zijn huis kan gedeeld worden...
Mijn/zijn kinderen kunnen elkaar leren kennen..
Mijn/zijn kerk kan ook gedeeld worden...
MIjn/zijn baan..tsja...daar moeten we nog eens over praten..
Wij wonen gelukkig niet al te ver van elkaar vandaan...alle mogelijkheden staan dus open.. Clown smiley

een goeie tip!! zoek iemand bij jou in/uit de buurt..om een relatie aan te gaan..of beter...je neemt een auto........ en zo te zien heb je die al Knipoog smiley
Wil jij zeggen, dat je je eerste huwelijk niet met hetzelfde idealisme ingegaan bent als nu? Nu praat je alsof je vanaf het begin al bewust aan iets ellendigs bent begonnen. Een beetje vreemd vind ik. En verwacht je serieus dat ik inga op die tips? Ik heb je advies echt niet nodig hoor..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:35
 
PIETER649 schreef:
MARIAN 519 SCHREEF

Chatuliem ik ben het met je eens, gelukkig maar

Ik hoop dat mijn tweede huwelijk niet hetzelfde wordt als het eerste ..en ik geloof dat uiteindelijk niemand daarop zit te wachten ..we zijn immers niet voor niets gescheiden?

MIJn gevoel van verbondenheid met mijn nieuwe partner gaat veel dieper dan toen ik voor het eerst op vrij jonge leeftijd trouwde.

En wat bedoel je met dat je al zoveel bereikt hebt?
Denk je dan ( als voorganger van een evanglishce gemeente ) echt alleen aan materiele zaken?
Je zegt het goed..Het LIJKT alsof je alleen maar iets op moet geven voor die ander..als je samen op wilt geven? samen wilt zijn? samen verder wilt?
samen een nieuwe relatie aandurft?

Dáár gaat het om...wat wil je SAMEN bereiken!!!!



Als jij aangeeft dat je op vrij jonge leeftijd voor de 1e maal trouwde, is dat dan een constatering of wil je aangeven dat er ook wat naiviteit was?
Dat je eigenlijk geeneens bewust was waaraan je met wie begon?

Als toeschouwer ben ik dan geneigd je te vragen of je niks geleerd hebt, je gaat nu ook weer vrij vlot trouwen nadat je een relatie hebt gekregen.
Nu weet ik ook wel dat het voor n ander makkelijk invullen is, maar hoe goed heb je iemand leren kennen in die anderhalve maand?
Zijn alle lopende vuiltjes uit het heden ter tafel gekomen? En alle min of meer afgesloten vuiltjes uit het verleden?

Ik neem overigens aan dat jij niet achterlijk bent hoor Knipoog smiley maar het zijn zomaar wat gedachten die bij me opkwamen.

Ik zal wel naïef wezen als ik niet begrijp wat je met " lopende vuiltjes" uit het heden bedoelt? en ook de meer afgesloten "vuiltjes" uit het verleden?

En wat voor garantie heb je wanneer en met wie dan ook?
Ik geloof dat wij al heel ver zijn in het opbouwen van vertrouwen..en voor een tweede keer sta ik er zeker anders in dan voor mijn eerste huwelijk..en dat betekent dat ik opnieuw en misschien wel met een hoop lef ja..ervoor gaan durf én wil.

en jij "kent" Cross....hoeveel?..zeker weten? na al die tijd? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 09:44
 
MARIAN519 schreef:
Ik zal wel naïef wezen als ik niet begrijp wat je met " lopende vuiltjes" uit het heden bedoelt? en ook de meer afgesloten "vuiltjes" uit het verleden?

En wat voor garantie heb je wanneer en met wie dan ook?
Ik geloof dat wij al heel ver zijn in het opbouwen van vertrouwen..en voor een tweede keer sta ik er zeker anders in dan voor mijn eerste huwelijk..en dat betekent dat ik opnieuw en misschien wel met een hoop lef ja..ervoor gaan durf én wil.

en jij "kent" Cross....hoeveel?..zeker weten? na al die tijd? Smiley die vol vragen zit




Laat ik als eerste duidelijk stellen dat ik Cross absoluut nergens van beschuldig!
De man zal best zijn fouten hebben, tis per slot van rekening ook maar een mens he.
Mijn bijdrage was veel algemener bedoeld:

Als mensen beslissen te gaan trouwen, is dat een ingrijpende beslissing die je normaal gesproken niet zomaar maakt.
Vergis je niet, na een huwelijk ben je ook financieel aansprakelijk voor je echtgenoot/ echtgenote!!
Dus ook voor schulden uit het verleden....
Met andere woorden, als je nieuwe partner schulden heeft, kun je na de trouwdag opeens met loonbeslag geconfronteerd worden wegens schulden waar je geeneens van af wist. Geschokte, onthutste smiley

Afgesloten vuiltjes uit het verleden... onderzoek heeft uitgewezen dat 25% van de mannen in nederland weleens vast hebben gezeten, maar niemand kent een ex-bajesklant.
Nou kan dat een "onschuldig" gevalletje zijn van onbetaalde boetes, maar wie zegt dat de man waarmee je binnen de kortste tijd gaat trouwen niet een zedenmisdrijf heeft begaan?
Of dat die lieve vrouw in het verleden abortussen heeft ondergaan, of wellicht prostituee geweest is?
Zijn dat nu echt van die dingen die in de eerste periode van verliefdheid al eerlijk opgebiecht worden?
Ook onschuldiger dingen, wisten jullie dat als je hertrouwd, jouw inkomen meegerend kan worden bij allimentatieverplichtingen?

Dat bedoel ik met vuiltjes Marian, en nogmaals, Cross ken ik van feestjes en ik heb altijd leuk met hem overweg gekunt, dus ik schrijf dit niet wegens hem.
Het is algemeen bedoeld....

Pieter, trouwen onder huwelijkse voorwaarden heeft zo zn bijkomende voordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 10:56
 
CHATULIEM619 schreef:
Vanmiddag had ik een oud CM er op visite en we kwamen eigenlijk samen tot de conclusie dat een tweede huwelijk nooit hetzelfde wordt als een eerste huwelijk. Bij je eerste huwelijk had je meer het gevoel van verbondenheid, samen voor een nieuwe toekomst gaan. Een evt. tweede huwelijk lijkt meer op: wat moet je opgeven voor de ander. Je hebt al zoveel bereikt, je hoeft niet meer zoveel...en dan lijkt het alsof je alleen maar iets op moet geven voor de ander.

dit komt erg negatief over chat,natuurlijk wordt een 2e huwelijk anders dan het eerst je bent uiteindelijk samen met een ander persoon met een andere achtergrond en ander karakter , etc.
maar over opgeven tja ik heb bv een eensgezins huurwoning opgegeven om naar een flat te gaan,is even wennen maar is een kwestie van keuzes maken en als je echt van iemand houd doe je dat,je gaat dan praten en afwegen wat het beste is toch ook ivm werk en scholen voor kinderen ed.
wij zijn ook best snel getrouwd mede omdat het voor de kinderen beter was direct op een nieuw voortgezet onderwijs te beginnen ipv weer een jaar te wachten en dat zij nieuwe vrienden achter moeten laten of halverwege een schooljaar.maar dat is voor mij geen opgave geweest het is een nieuwe start.zolang je eerlijk en transparant bent naar elkaar toe gaat dat heel goed en groeit je huwelijk alleen maar de goede richting in.(het blijft werk in uitvoering ) Knipoog smiley

ik denk dat men met het aangaan van een nieuwe relatie en of huwelijk dat het belangrijk is dat je zelf weer stabiel in het leven staat want ieder wordt uiteindelijk bij een scheiding behoorlijk geschud.als je zelf stabiel bent kun je ook weer nieuwe dingen opbouwen want op puinhopen bouwt men geen huizen men ruimt eerst de boel op en begint op een nieuw fundament en de een doet/kan dit sneller dan een ander.en dat moet/mag men dan respecteren en niet afgeven op mensen die sneller gaan dan je zelf je er toe voelt.
de ene mens is nu eenmaal de andere niet


Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 23 november 2011, 10:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 11:17
 
GRACE585 schreef:
dit komt erg negatief over chat,natuurlijk wordt een 2e huwelijk anders dan het eerst je bent uiteindelijk samen met een ander persoon met een andere achtergrond en ander karakter , etc.
maar over opgeven tja ik heb bv een eensgezins huurwoning opgegeven om naar een flat te gaan,is even wennen maar is een kwestie van keuzes maken en als je echt van iemand houd doe je dat,je gaat dan praten en afwegen wat het beste is toch ook ivm werk en scholen voor kinderen ed.
wij zijn ook best snel getrouwd mede omdat het voor de kinderen beter was direct op een nieuw voortgezet onderwijs te beginnen ipv weer een jaar te wachten en dat zij nieuwe vrienden achter moeten laten of halverwege een schooljaar.maar dat is voor mij geen opgave geweest het is een nieuwe start.zolang je eerlijk en transparant bent naar elkaar toe gaat dat heel goed en groeit je huwelijk alleen maar de goede richting in.(het blijft werk in uitvoering ) Knipoog smiley

ik denk dat men met het aangaan van een nieuwe relatie en of huwelijk dat het belangrijk is dat je zelf weer stabiel in het leven staat want ieder wordt uiteindelijk bij een scheiding behoorlijk geschud.als je zelf stabiel bent kun je ook weer nieuwe dingen opbouwen want op puinhopen bouwt men geen huizen men ruimt eerst de boel op en begint op een nieuw fundament en de een doet/kan dit sneller dan een ander.en dat moet/mag men dan respecteren en niet afgeven op mensen die sneller gaan dan je zelf je er toe voelt.
de ene mens is nu eenmaal de andere niet
Luister goed, ik ben niet negatief over een nieuwe relatie, ik ben gewoon wat nuchterder geworden denk ik. Als je verwachtingspatroon hetzelfde is als bij je eerste huwelijk, is denk ik dat de kans, dat het misgaat, gewoon groter is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 11:30
 
even verwijderd sorry dubbel geplaatst

Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 23 november 2011, 11:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 11:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Luister goed, ik ben niet negatief over een nieuwe relatie, ik ben gewoon wat nuchterder geworden denk ik. Als je verwachtingspatroon hetzelfde is als bij je eerste huwelijk, is denk ik dat de kans, dat het misgaat, gewoon groter is.

dat het daardoor eerder misgaat hoeft niet hoor chat misschien voldoet die nieuwe partner wel aan dat verwachtings patroon,ieder huwelijk heeft evenveel kansen het is maar hoe je er samen aan werkt en waar je voor kiest met elkaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 17:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Luister goed, ik ben niet negatief over een nieuwe relatie, ik ben gewoon wat nuchterder geworden denk ik. Als je verwachtingspatroon hetzelfde is als bij je eerste huwelijk, is denk ik dat de kans, dat het misgaat, gewoon groter is.


Chatuliem, waarom zou je verwachtingspatroon anders moeten zijn ... dan zul je eerst moeten aangeven wat je verwachtingspatroon, voor je eerste huwelijk, was ...

Maar kan het niet zo zijn dat het verwachtingspatroon, als men al getrouwd is, door één van de partners, vaak zonder overleg wordt aangepast/bijgesteld ... dat de partner daar niet mee kan leven en het daarom tot een scheiding komt ... Ik denk dat dat vaker gebeurt, dat men afwijkt van het oorpronkelijke verwachtingspatroon en het daardoor misgaat.

Het verwachtingspatroon heeft toch als uitgangspunt ... SAMEN !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 18:37
 
[quote=PIETER649]
Afgesloten vuiltjes uit het verleden... onderzoek heeft uitgewezen dat 25% van de mannen in nederland weleens vast hebben gezeten, maar niemand kent een ex-bajesklant.
quote]

ik ken em wel en ben heeeeeeeeeeeeeeeel blij dat ik nooit met hem ben getrouwd.
had hem wel hier op cm ontmoet trouwens.
hij had de tip gekregen om hier es rond te kijken.
naieve mutsen genoeg.
hoop dat niemand zich aangesproken voelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 20:15
 
PIETER649 schreef:
Laat ik als eerste duidelijk stellen dat ik Cross absoluut nergens van beschuldig!
De man zal best zijn fouten hebben, tis per slot van rekening ook maar een mens he.
Mijn bijdrage was veel algemener bedoeld:

Als mensen beslissen te gaan trouwen, is dat een ingrijpende beslissing die je normaal gesproken niet zomaar maakt.
Vergis je niet, na een huwelijk ben je ook financieel aansprakelijk voor je echtgenoot/ echtgenote!!
Dus ook voor schulden uit het verleden....
Met andere woorden, als je nieuwe partner schulden heeft, kun je na de trouwdag opeens met loonbeslag geconfronteerd worden wegens schulden waar je geeneens van af wist. Geschokte, onthutste smiley

Afgesloten vuiltjes uit het verleden... onderzoek heeft uitgewezen dat 25% van de mannen in nederland weleens vast hebben gezeten, maar niemand kent een ex-bajesklant.
Nou kan dat een "onschuldig" gevalletje zijn van onbetaalde boetes, maar wie zegt dat de man waarmee je binnen de kortste tijd gaat trouwen niet een zedenmisdrijf heeft begaan?
Of dat die lieve vrouw in het verleden abortussen heeft ondergaan, of wellicht prostituee geweest is?
Zijn dat nu echt van die dingen die in de eerste periode van verliefdheid al eerlijk opgebiecht worden?
Ook onschuldiger dingen, wisten jullie dat als je hertrouwd, jouw inkomen meegerend kan worden bij allimentatieverplichtingen?

Dat bedoel ik met vuiltjes Marian, en nogmaals, Cross ken ik van feestjes en ik heb altijd leuk met hem overweg gekunt, dus ik schrijf dit niet wegens hem.
Het is algemeen bedoeld....

Pieter, trouwen onder huwelijkse voorwaarden heeft zo zn bijkomende voordelen.

Bedankt voor alle-ongetwijgeld-goedbedoelde tips...
wij hebben alles onder controle..

en ja...we zijn een relatie aangegaan van vertrouwen en verbondenheid...openheid in alle dingen..samen..dat is waar we voor gaan.. Gefrustreerde smiley .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 11:37
 
MARIAN519 schreef:
Bedankt voor alle-ongetwijgeld-goedbedoelde tips...
wij hebben alles onder controle..

en ja...we zijn een relatie aangegaan van vertrouwen en verbondenheid...openheid in alle dingen..samen..dat is waar we voor gaan.. Gefrustreerde smiley .

wens je heel veel geluk toe samen marian. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 14:32
 
Even een gedachte naar aanleiding van het boek van Gary Chapman: "Liefde kun je leren".
Volgens dit boek is de verliefdheid in maximum anderhalf jaar verdwenen. Dan moet er echte liefde voor de verliefdheid in de plaats gekomen zijn.
Gebeurt dat, dan heb je een goede keuze gedaan, gebeurt dat niet, wat dan?
Iedereen zet in het begin zijn/haar beste beentje voor.

Maar iedereen heeft zwakheden/onaangename karaktertrekken...en je zult van hem/haar moeten houden mét de zwakheden....kun je die van elkaar in zo een korte tijd leren kennen?
Dan kan het boek van Gary Chapman ook alweer de prullenbak in... Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 24 november 2011, 19:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 15:16
 
CROSSROAD317 schreef:
Chatuliem, waarom zou je verwachtingspatroon anders moeten zijn ... dan zul je eerst moeten aangeven wat je verwachtingspatroon, voor je eerste huwelijk, was ...

Maar kan het niet zo zijn dat het verwachtingspatroon, als men al getrouwd is, door één van de partners, vaak zonder overleg wordt aangepast/bijgesteld ... dat de partner daar niet mee kan leven en het daarom tot een scheiding komt ... Ik denk dat dat vaker gebeurt, dat men afwijkt van het oorpronkelijke verwachtingspatroon en het daardoor misgaat.

Het verwachtingspatroon heeft toch als uitgangspunt ... SAMEN !!!
Veel verwachtingen worden juist niet uitgesproken, omdat ze onbewust zijn. Je gaat ervan uit dat het logisch is dat je dat van de ander verwacht. En bovendien je verwachtingspatroon is ook veranderd omdat je nu eenmaal een huwelijk achter de rug hebt. Ik heb de indruk dat jullie dat helemaal vergeten zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 17:11
 
CHATULIEM619 schreef:
Veel verwachtingen worden juist niet uitgesproken, omdat ze onbewust zijn. Je gaat ervan uit dat het logisch is dat je dat van de ander verwacht. En bovendien je verwachtingspatroon is ook veranderd omdat je nu eenmaal een huwelijk achter de rug hebt. Ik heb de indruk dat jullie dat helemaal vergeten zijn.

Nee Chat...ik ben dat zeker niet vergeten, en kan me zeker vinden in jouw gedachtengang....
Maar als ik dat hier aanstip...en daar zeker wel iets over wil zeggen...wordt er gezegd dat een mens niet om moet zien...en niet verbitterd moet zijn...


Inderdaad...door dat verleden heb ik het moeilijker in een nieuwe relatie...
Wat ik een half jaar geleden schreef...denk ik nu ineens aan....
Dan liever een vriendschap...waarbij een ieder toch vrij is, maar waarin je zeker met elkaar leuke dingen kan doen zonder verder verplichtingen of een vaste relatie aangaan....
Dus.....ik heb EEN vriend...maar het is niet MIJN vriend...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 17:16
 
CHATULIEM619 schreef:
Veel verwachtingen worden juist niet uitgesproken, omdat ze onbewust zijn. Je gaat ervan uit dat het logisch is dat je dat van de ander verwacht. En bovendien je verwachtingspatroon is ook veranderd omdat je nu eenmaal een huwelijk achter de rug hebt. Ik heb de indruk dat jullie dat helemaal vergeten zijn.


Nu vraag ik me toch echt af wie die "jullie" zijn. Twijfelende smiley


..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 24 november 2011, 17:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 17:17
 
ANNETTE050 schreef:
Even een gedachte naar aanleiding van het boek van Gary Chapman: "Liefde kun je leren".
Volgens dit boek is de verliefdheid in maximum anderhalf jaar verdwenen, Dan moet er echte liefde voor de verliefdheid in de plaats gekomen zijn.
Gebeurd dat, dan heb je een goede keuze gedaan. gebeurd dat niet, wat dan?
Iedereen zet in het begin zijn/haar beste beentje voor.
Nu heb ik het nog niet eens over 'vuiltjes uit het nabije verleden' o.i.d.
Maar iedereen heeft zwakheden...en je zult van hem/haar moeten houden mét de zwakhedeh....kun je die van elkaar in zo een korte tijd leren kennen?
Dan kan het boek van Gary Chapman ook alweer de prullenbak in.
Wat ben ik dan dom dat ik huwelijksaanzoeken, soms al op één van de eerste uitjes afgeslagen heb.... Gefrustreerde smiley


En de mensen die uitgehuwelijkt worden dan ?


Ik heb een huwelijk achter de rug, bijna 17 1/2 jaar, daarvoor eerst nog 6 jaar verkering gehad met haar ... is dat genoeg tijd om elkaar goed te leren kennen ?

Je leert elkaar echt kennen als je bijelkaar bent, niet een avondje of een weekendje, nee als je samen bent, dagelijks op elkaars lip zit, dan leer je elkaar kennen. Heb je dan ook nog zoveel liefde te geven, ben je dan ook nog zo toeschietelijk, ben je dan ook nog zo zorgzaam, geef je elkaar dan ook de nodige ruimte, neem je die ruimte voor jezelf omdat je weet dat het kan. Blijf je praten over van alles en nog wat, blijf je luisteren naar elkaars verhalen cq belevenissen van elke dag, is ze nog steeds de vrouw van je leven ... Dat leer je alleen als je elke dag samen bent en niet van de momenten dat je voor een paar uur bij hem of haar bent.

Vraag je eens af waarom mensen, na jaren nog "verkering" niet de stap durven te nemen om te gaan trouwen ... zijn die dan niet zeker van hun zaak, twijfelen ze aan elkaar ... ???

Waarom zouden mensen wel "bezorgd" als iets te "snel" gaat in hun ogen, en zeggen ze "die willen elkaar eerst goed leren kennen" als mensen jaren en jaren verkering hebben ... Smiley die vol vragen zit


..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 24 november 2011, 17:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 18:57
 
CROSSROAD317 schreef:
En de mensen die uitgehuwelijkt worden dan ?


Ik heb een huwelijk achter de rug, bijna 17 1/2 jaar, daarvoor eerst nog 6 jaar verkering gehad met haar ... is dat genoeg tijd om elkaar goed te leren kennen ?

Je leert elkaar echt kennen als je bijelkaar bent, niet een avondje of een weekendje, nee als je samen bent, dagelijks op elkaars lip zit, dan leer je elkaar kennen. Heb je dan ook nog zoveel liefde te geven, ben je dan ook nog zo toeschietelijk, ben je dan ook nog zo zorgzaam, geef je elkaar dan ook de nodige ruimte, neem je die ruimte voor jezelf omdat je weet dat het kan. Blijf je praten over van alles en nog wat, blijf je luisteren naar elkaars verhalen cq belevenissen van elke dag, is ze nog steeds de vrouw van je leven ... Dat leer je alleen als je elke dag samen bent en niet van de momenten dat je voor een paar uur bij hem of haar bent.

Vraag je eens af waarom mensen, na jaren nog "verkering" niet de stap durven te nemen om te gaan trouwen ... zijn die dan niet zeker van hun zaak, twijfelen ze aan elkaar ... ???

Waarom zouden mensen wel "bezorgd" als iets te "snel" gaat in hun ogen, en zeggen ze "die willen elkaar eerst goed leren kennen" als mensen jaren en jaren verkering hebben ... Smiley die vol vragen zit


..

Eh....sociale controle misschien? Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:02
 
CROSSROAD317 schreef:
Nu vraag ik me toch echt af wie die "jullie" zijn. Twijfelende smiley


..
vraag ik me ook af cross Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 22:25
 
Mensen, zullen we dit topic niet te veel fixeren op Cross en Marian? Het zijn beide volwassen en warmvoelende mensen. Je kunt het besluit in rationele zin te snel vinden en ik snap dat ook wel, maar het is toch hun keuze? Wees blij dat ze het samen zo goed hebben dat ze dit zo willen en voelen. Ondergraaf in ieder geval geen dingen die mooi zijn. En de verstandelijke zaken, als die er zijn, moeten ze zelf oplossen, dat hoeft en kan niemand voor ze te doen. De meeste mensen zouden dit gevoel ook willen kennen, toch?


Thomas, is meestal bedachtzaam maar gunt een ieder inzicht en geluk.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 24 november 2011, 22:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 23:06
 
THOMAS968 schreef:
Mensen, zullen we dit topic niet te veel fixeren op Cross en Marian? Het zijn beide volwassen en warmvoelende mensen. Je kunt het besluit in rationele zin te snel vinden en ik snap dat ook wel, maar het is toch hun keuze? Wees blij dat ze het samen zo goed hebben dat ze dit zo willen en voelen. Ondergraaf in ieder geval geen dingen die mooi zijn. En de verstandelijke zaken, als die er zijn, moeten ze zelf oplossen, dat hoeft en kan niemand voor ze te doen. De meeste mensen zouden dit gevoel ook willen kennen, toch?


Thomas, is meestal bedachtzaam maar gunt een ieder inzicht en geluk.

ja, dat is ook zo, dat is mooi gezegd en dat onderschrijf ik ook helemaal, maar trekken ze de discussie ook niet naar zichzelf toe door allerlei zaken omtrent hun voorgenomen huwelijk op een openbaar forum te plaatsen?
Als ik het zo terug lees is de enige discussie wanneer je een verbintenis aan kunt gaan. En dat is m.i. een zinvolle discussie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 23:28
 
ANNETTE050 schreef:
ja, dat is ook zo, dat is mooi gezegd en dat onderschrijf ik ook helemaal, maar trekken ze de discussie ook niet naar zichzelf toe door allerlei zaken omtrent hun voorgenomen huwelijk op een openbaar forum te plaatsen?
Als ik het zo terug lees is de enige discussie wanneer je een verbintenis aan kunt gaan. En dat is m.i. een zinvolle discussie.


De discussie als zodanig is zinvol maar omdat het nu gekoppeld is of wordt aan personen, niet zuiver. Ik vond het topic toen het gestart werd op zich wel boeiend. Probleem is dat het wat moeilijk blijkt om in zijn algemeenheid over een eerste en een tweede huwelijk te spreken. Een scheiding verloopt niet zoals dat in zijn algemeenheid zou zijn. De een scheidt na veel ellende en de ander omdat het huwelijk uitgeblust was en er zijn misschien wel evenveel varianten als echtscheidingen. Het tragische bij veel tweede huwelijken is dat men regelmatig weer een partner neemt met vergelijkbare eigenschappen als de vorige. Maar ja wie een ander wil redden in een huwelijk gaat zelf vaak verloren. Veel tweede huwelijken zijn overigens gelukkiger dan de eerste, kennelijk leren we toch.

Thomas, in hoeverre deel je dingen op het forum.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 24 november 2011, 23:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 08:53
 
THOMAS968 schreef:
Mensen, zullen we dit topic niet te veel fixeren op Cross en Marian? Het zijn beide volwassen en warmvoelende mensen. Je kunt het besluit in rationele zin te snel vinden en ik snap dat ook wel, maar het is toch hun keuze? Wees blij dat ze het samen zo goed hebben dat ze dit zo willen en voelen. Ondergraaf in ieder geval geen dingen die mooi zijn. En de verstandelijke zaken, als die er zijn, moeten ze zelf oplossen, dat hoeft en kan niemand voor ze te doen. De meeste mensen zouden dit gevoel ook willen kennen, toch?


Thomas, is meestal bedachtzaam maar gunt een ieder inzicht en geluk.

lieve reactie... Kussende smiley ..wil ik toch wel even delen Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 09:58
 
MARIAN519 schreef:
lieve reactie... Kussende smiley ..wil ik toch wel even delen Knipoog smiley Lachende smiley

En Thomas heeft gelijk hoor! Geniet maar van jullie liefde voor elkaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Volgende
Pagina 5 van 9