ChristianMatch
 


Forum

christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:31
 
LEANNE226 schreef:
Misschien ben ik wel de enige die het vreemd vind maar sommige CM-leden wisselen wel heel vaak en snel van relatie..........

Begrijp me niet verkeerd,ik gun ieder het beste(ik kan niet in de harten van de betrokken mensen kijken).........ik vraag me alleen af wat leden als relatie zien,hoe serieus en hoe lang ben je er mee bezig?

Nou Leanne daar ben je echt niet de enige in hoor!
sta er soms ook echt van te kijken Twijfelende smiley

Idd ook ik gun een ieder zijn of haar geluk en mezelf natuurlijk ook Knipoog smiley
Maar ik vind dat je een relatie een kans moet geven en dat is niet in twee drie weken bekeken en al helemaal niet als er ook kinderen in het spel zijn.
Misschien praat ik makkelijk als nooit getrouwd zijnde geweest maar dit is mijn idee erachter!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:32
 
PIETER649 schreef:
Het zich aanmelden op een datingsite hoeft in eerste instantie niets te maken hebben met op zoek zijn naar een nieuwe relatie.

Zelf zat ik ook 2 weken na de breuk met mn ex op cm.
Door een scheiding komt vaak ook een breuk met sociale contacten, in mijn geval viel het tevens samen met een verhuizing 150 km verderop.
Daar zat ik dus, mezelf te vervelen s´avonds... dus hup leptoppie gehaald en een site opgezocht waar ik n bietje chatten kon, in dit geval CM dus...
En om nou te zeggen dat ik direct op zoek was naar een relatie... neuh..

Jij geluk dat er een lief vrouwtje in je leven kwam dan Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:58
 
CHATULIEM619 schreef:
Zo gemakkelijk ligt dat niet hoor. Want hoe verwerk je datgene wat je is overkomen? Als je met dezelfde situatie te maken krijgt. En vaak maakt tijd dan niet uit. Je kunt ook na drie jaar gescheiden zijn in de relatie tot ontdekking komen dat je het nog niet verwerkt hebt.

Daar heb je wel een punt. Maar 3 jaar is toch ook wel wat anders dan anderhalve maand...! Ik denk dat het standaard wel beter is dat je eerst je relatie verwerkt. En dat kost tijd, dat heb je niet binnen een of paar maanden gedaan (tenzij de relatie heel kort was, of wel lang maar niet diepgaand was-dat kan ook nog). Ik vind het niet eerlijk naar een nieuwe partner toe als mensen hun issues nog niet verwerkt hebben. Je kwetst daarmee onnodig mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 18:08
 
ROMY531 schreef:
Daar heb je wel een punt. Maar 3 jaar is toch ook wel wat anders dan anderhalve maand...! Ik denk dat het standaard wel beter is dat je eerst je relatie verwerkt. En dat kost tijd, dat heb je niet binnen een of paar maanden gedaan (tenzij de relatie heel kort was, of wel lang maar niet diepgaand was-dat kan ook nog). Ik vind het niet eerlijk naar een nieuwe partner toe als mensen hun issues nog niet verwerkt hebben. Je kwetst daarmee onnodig mensen.

Sorry Romy maar mensen zijn niet standaard,er is dus ook geen standaard verwerkingstijd..........je klinkt alsof je verwacht had hier mensen aan te treffen die stuk voor stuk hun verleden volledig verwerkt hebben en klaar zijn voor een relatie........blijkbaar ben je teleurgesteld en voel je je daardoor gekwetst,dat is jammer voor je maar je krijgt het niet op een presenteerblaadje(zelfs op lexa niet Knipoog smiley )

Leanne,die soms haar oude verdriet koestert en tevoorschijn haalt,gewoon omdat ik dat wil Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 18:27
 
ERIKA129 schreef:
Nou Leanne daar ben je echt niet de enige in hoor!
sta er soms ook echt van te kijken Twijfelende smiley

Idd ook ik gun een ieder zijn of haar geluk en mezelf natuurlijk ook Knipoog smiley
Maar ik vind dat je een relatie een kans moet geven en dat is niet in twee drie weken bekeken en al helemaal niet als er ook kinderen in het spel zijn.
Misschien praat ik makkelijk als nooit getrouwd zijnde geweest maar dit is mijn idee erachter!

Het klinkt heel redelijk hoor ErikaKnipoog smiley
Ik ontmoette ooit op cm een leuke man,de klik was er maar we verschilden in 1 ding van mening.......ik wilde zijn schuld niet aflossen Engeltje smiley De week er op deelde hij mee dat hij zou gaan samenwonen met zijn "reservedate" van CM Geschokte, onthutste smiley Later bleek dat hij nog een vrouw op CM aan het lijntje hield,die draaide helemaal door toen ze(van hem)hoorde wat hij geflikt had.
Ik ben bang dat hij nooit beseft heeft wat hij anderen er mee aandeed.........maar wie weet wel wat voor effect zijn/haar dates en beslissingen op de ander heeft gehad?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 18:30
 
LEANNE226 schreef:

Leanne,die soms haar oude verdriet koestert en tevoorschijn haalt,gewoon omdat ik dat wil Knipoog smiley
Ik kan hier wel om janken, weet je dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 19:21
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik kan hier wel om janken, weet je dat?

Als je je even nader verklaard...kan ik een ECHT antwoord geven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 19:37
 
Ik las pas een onderzoek over het verwerken van relaties. De uitslag daarvan was in het kort dat de verwerkingstijd van een relatie meestal net zolang duurt als de relatie zelf.

Ik denk zelf dat dit iets overdreven is, maar mijn ervaring leert me dat echte liefde niet zomaar weggaat in een paar maanden als de relatie van een paar jaar over is.

Ik denk dat er een groot verschil is tussen de roze wolk en liefde. Hoe kun je ooit in het huwelijksbootje stappen als je nog niet van die roze wolk afgeduveld bent? Je hebt dan toch nog niet geleerd om te gaan met de negatieve eigenschappen van de ander? Wie zegt je dat de verliefdheid overgaat in echte liefde? Dat kun je pas weten als je het gewaar wordt.

Pas als je kapot bent geweest van verdriet om je verbroken relatie weet je pas echt hoeveel je van je ex gehouden hebt. Maar ben je er in een maandje overheen, dan kan het toch niet meer als lust geweest zijn. Liefde zit wel ff dieper.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 19:45
 
JOLAN931 schreef:
Ik las pas een onderzoek over het verwerken van relaties. De uitslag daarvan was in het kort dat de verwerkingstijd van een relatie meestal net zolang duurt als de relatie zelf.

Ik denk zelf dat dit iets overdreven is, maar mijn ervaring leert me dat echte liefde niet zomaar weggaat in een paar maanden als de relatie van een paar jaar over is.

Ik denk dat er een groot verschil is tussen de roze wolk en liefde. Hoe kun je ooit in het huwelijksbootje stappen als je nog niet van die roze wolk afgeduveld bent? Je hebt dan toch nog niet geleerd om te gaan met de negatieve eigenschappen van de ander? Wie zegt je dat de verliefdheid overgaat in echte liefde? Dat kun je pas weten als je het gewaar wordt.

Pas als je kapot bent geweest van verdriet om je verbroken relatie weet je pas echt hoeveel je van je ex gehouden hebt. Maar ben je er in een maandje overheen, dan kan het toch niet meer als lust geweest zijn. Liefde zit wel ff dieper.



verliefdheden komen, verliefdheden gaan, maar ook voor hardlopers in liefde blijft cm altijd bestaan Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 19:47
 
PIETER649 schreef:
verliefdheden komen, verliefdheden gaan, maar ook voor hardlopers in liefde blijft cm altijd bestaan Clown smiley

Hardlopers zijn doodlopers, dus CM is juist voor hen. Ze blijven terugkomen Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 19:49
 
JOLAN931 schreef:
Hardlopers zijn doodlopers, dus CM is juist voor hen. Ze blijven terugkomen Gefrustreerde smiley Knipoog smiley


tja, cm moet ook dr boterhammetje verdienen he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 20:24
 
LEANNE226 schreef:
Sorry Romy maar mensen zijn niet standaard,er is dus ook geen standaard verwerkingstijd..........je klinkt alsof je verwacht had hier mensen aan te treffen die stuk voor stuk hun verleden volledig verwerkt hebben en klaar zijn voor een relatie........blijkbaar ben je teleurgesteld en voel je je daardoor gekwetst,dat is jammer voor je maar je krijgt het niet op een presenteerblaadje(zelfs op lexa niet Knipoog smiley )

Leanne,die soms haar oude verdriet koestert en tevoorschijn haalt,gewoon omdat ik dat wil Knipoog smiley

Hey Leanne, daar heb je ook gelijk in, dat je het niet op een presenteerblaadje krijgt. Maar inderdaad verwacht ik wel dat mensen hun verleden een plaatsje hebben gegeven. Ik vind dat eigenlijk gewoon logisch, je gaat toch niet een eventuele nieuwe liefde opzadelen met een verleden die nog niet verwerkt is...??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 20:25
 
ROMY531 schreef:
Hey Leanne, daar heb je ook gelijk in, dat je het niet op een presenteerblaadje krijgt. Maar inderdaad verwacht ik wel dat mensen hun verleden een plaatsje hebben gegeven. Ik vind dat eigenlijk gewoon logisch, je gaat toch niet een eventuele nieuwe liefde opzadelen met een verleden die nog niet verwerkt is...??

Als je vriendschap zoekt, maakt het niet zo veel uit of je je verleden helemaal een plekje gegeven hebt of niet, maar ik vind als je op een datingsite staat omdat je een relatie wilt, je dan wel je verleden een plekje gegeven moet hebben-ook om een relatie een eerlijke kans van slagen te geven..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 20:30
 
PIETER649 schreef:
verliefdheden komen, verliefdheden gaan, maar ook voor hardlopers in liefde blijft cm altijd bestaan Clown smiley

Haha dat is helemaal waar Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 20:36
 
PIETER649 schreef:
verliefdheden komen, verliefdheden gaan, maar ook voor hardlopers in liefde blijft cm altijd bestaan Clown smiley

zie net idd dat er doelen behaald zijn.... Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERJANNE461





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 20:50
 
ROMY531 schreef:
maar ik vind als je op een datingsite staat omdat je een relatie wilt, je dan wel je verleden een plekje gegeven moet hebben-ook om een relatie een eerlijke kans van slagen te geven..

Hoi Romy,

dat zou mooi zijn, maar dat vraag ik me echt af. Maar zoals al eerder is gezegd, iedereen doet het op zijn eigen manier en er is niet één goede manier.

Groetjes Gerjanne


Laatst aangepast door
GERJANNE461
op maandag 21 november 2011, 20:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 14:54
 
GERJANNE461 schreef:
Hoi Romy,

dat zou mooi zijn, maar dat vraag ik me echt af. Maar zoals al eerder is gezegd, iedereen doet het op zijn eigen manier en er is niet één goede manier.

Groetjes Gerjanne

Ik begrijp wel dat ieder het op zijn/haar manier doet, en dat is prima. Maar zadel een ander niet met onverwerkt (liefdes)verdriet op. Doe dat dan letterlijk op je EIGEN manier ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 15:03
 
Ik ben juist blij dat ik SAMEN...met mijn vriend over onze scheiding KAN...praten...(moet geen dagelijks uurtje worden)
Dat moet kunnen...
Gelukkig zitten we allebei een beetje in dezelfde situatie...
Maar ook al zou ik iemand treffen die niet gescheiden was...vind ik OOK dat er ruimte voor moet zijn!!!


Juist een scheiding kan je leven juist zo overhoop hebben gegooid...
Juist praten( wat ik niet kon en mocht) is zo fijn als je dat in een eventuele volgende relatie wel kan!!!!(maar ook mag)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 15:07
 
ROMY531 schreef:
Hey Leanne, daar heb je ook gelijk in, dat je het niet op een presenteerblaadje krijgt. Maar inderdaad verwacht ik wel dat mensen hun verleden een plaatsje hebben gegeven. Ik vind dat eigenlijk gewoon logisch, je gaat toch niet een eventuele nieuwe liefde opzadelen met een verleden die nog niet verwerkt is...??

Er zitten veel redelijk beschadigde mensen op CM, vaak door een niet goed verwerkte scheiding of anderszins. Je kunt wel van alles verwachten maar jouw verwachtingen kun je niet automatisch vooronderstellen. De relatiemarkt werkt anders dan bij consumptieartikelen. Bij iedere ontmoeting zul je na een tijdje lijken in de kast vinden. Die vinden ze bij jou mogelijk ook. Ik ben het wel met je eens dat iedereen die gescheiden is er wijs aan doet de zaken te verwerken en er afstand van te nemen. Maar ja, de een kan makkelijk alleen zijn en de ander is na korte tijd het alleen zijn al weer zat. Verder heeft iedereen zo zijn eigen verborgen doelstellingen die niet altijd meteen duidelijk zijn. Ik wil zo snel mogelijk uit de bijstand of heb iemand nodig om mijn schulden draaglijk te houden, kan ook een motief zijn op CM om maar eens wat te noemen, en daarnaast nog vele andere. Het is wijs je eigen doelstellingen ook goed te kennen, ook als je die moeilijk voor jezelf wilt toegeven.

Thomas, kijk, denk en gebruik je verstand ook bij het zoeken naar een partner.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 22 november 2011, 16:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 17:04
 
ZEELAND736 schreef:
Ik ben juist blij dat ik SAMEN...met mijn vriend over onze scheiding KAN...praten...(moet geen dagelijks uurtje worden)
Dat moet kunnen...
Gelukkig zitten we allebei een beetje in dezelfde situatie...
Maar ook al zou ik iemand treffen die niet gescheiden was...vind ik OOK dat er ruimte voor moet zijn!!!


Juist een scheiding kan je leven juist zo overhoop hebben gegooid...
Juist praten( wat ik niet kon en mocht) is zo fijn als je dat in een eventuele volgende relatie wel kan!!!!(maar ook mag)


Ik ben het helemaal niet met je eens Zeeland. Een nieuwe relatie is iets tussen jou en je nieuwe evt partner, wat heb je met elkaar en wat wil je met elkaar en vooral: zie je elkaar zitten. En natuurlijk, op onze leeftijd heb je een verleden, zou niet goed zijn als je dat niet had. En de één heeft wat meer krassen op zijn ziel dan de ander. Maar om daar nou oeverloos over te praten met je nieuwe partner? Natuurlijk is het een onderwerp van gesprek omdat je elkaar wilt leren kennen maar ik vind niets zo vervelend als met iemand verkeren die in oude dingen blijft hangen en maar oeverloos blijft afgeven op hetgeen niet goed was in zijn/haar oude relatie of wat er nu vervelend in was. Blijf je de mooie dingen herinneren, kost soms even moeite om die te vinden maar die zijn er vast ook geweest anders was je niet op diegene gevallen! En dan kijk je veel milder achterom is mijn ervaring.....Verval niet in bitterheid.......zo zonde van je leven....

Ik hou mij altijd vast aan de woorden van een Deens filosoof: Sóren Kierkegaard: Het leven kan alleen achterwaarts worden begrepen, maar het moet voorwaarts worden geleefd!


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 22 november 2011, 17:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERJANNE461





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 18:13
 
ROMY531 schreef:
Ik begrijp wel dat ieder het op zijn/haar manier doet, en dat is prima. Maar zadel een ander niet met onverwerkt (liefdes)verdriet op. Doe dat dan letterlijk op je EIGEN manier ....

Hoi Romy,

ik begrijp je helemaal. Maar ik denk dat veel mensen denken dat ze iets verwerkt hebben, maar het hebben weggestopt. Dus dan zadelen ze er niemand mee op, want ze denken zelf dat ze het niet meer bij zich dragen.
Aan de andere kant hoop ik dat ik met mijn toekomstige partner er wel open over kan zijn wat we beiden hebben meegemaakt in het verleden. Want ik heb nu eenmaal een leeftijd dat er niemand meer is die niets heeft meegemaakt.

groetjes Gerjanne


Laatst aangepast door
GERJANNE461
op dinsdag 22 november 2011, 18:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 18:44
 
THOMAS968 schreef:
Er zitten veel redelijk beschadigde mensen op CM, vaak door een niet goed verwerkte scheiding of anderszins. Je kunt wel van alles verwachten maar jouw verwachtingen kun je niet automatisch vooronderstellen. De relatiemarkt werkt anders dan bij consumptieartikelen. Bij iedere ontmoeting zul je na een tijdje lijken in de kast vinden. Die vinden ze bij jou mogelijk ook. Ik ben het wel met je eens dat iedereen die gescheiden is er wijs aan doet de zaken te verwerken en er afstand van te nemen. Maar ja, de een kan makkelijk alleen zijn en de ander is na korte tijd het alleen zijn al weer zat. Verder heeft iedereen zo zijn eigen verborgen doelstellingen die niet altijd meteen duidelijk zijn. Ik wil zo snel mogelijk uit de bijstand of heb iemand nodig om mijn schulden draaglijk te houden, kan ook een motief zijn op CM om maar eens wat te noemen, en daarnaast nog vele andere. Het is wijs je eigen doelstellingen ook goed te kennen, ook als je die moeilijk voor jezelf wilt toegeven.

Thomas, kijk, denk en gebruik je verstand ook bij het zoeken naar een partner.

Thomas, ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Mijns inziens is het wel zo dat als je als doelstelling hebt om bijwijze van spreken snel uit de schulden te komen, of omdat je niet alleen wil zijn (en dus genoegen neemt met Jan en alleman) je uiteindelijk niet gelukkig gaat worden. Dit gaat je toch nekken omdat het niet vanuit een goede, gezonde basis gebeurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY531





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 18:46
 
GERJANNE461 schreef:
Hoi Romy,

ik begrijp je helemaal. Maar ik denk dat veel mensen denken dat ze iets verwerkt hebben, maar het hebben weggestopt. Dus dan zadelen ze er niemand mee op, want ze denken zelf dat ze het niet meer bij zich dragen.
Aan de andere kant hoop ik dat ik met mijn toekomstige partner er wel open over kan zijn wat we beiden hebben meegemaakt in het verleden. Want ik heb nu eenmaal een leeftijd dat er niemand meer is die niets heeft meegemaakt.

groetjes Gerjanne

Hoi Gerjanne, je hebt helemaal een punt. Het gaat mij er ook niet om dat je er niet over kan praten - tuurlijk kan dat, dat is ook juist goed- maar je moet wel genezen zijn van de pijn die gebeurtenissen met zich meegebracht hebben. Het litteken blijft, maar het mag niet meer bloeden als het ware. Dat moet een plekje gekregen hebben. Maar wie ben ik he.. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 18:56
 
THOMAS968 schreef:
Er zitten veel redelijk beschadigde mensen op CM, vaak door een niet goed verwerkte scheiding of anderszins. Je kunt wel van alles verwachten maar jouw verwachtingen kun je niet automatisch vooronderstellen. De relatiemarkt werkt anders dan bij consumptieartikelen. Bij iedere ontmoeting zul je na een tijdje lijken in de kast vinden. Die vinden ze bij jou mogelijk ook. Ik ben het wel met je eens dat iedereen die gescheiden is er wijs aan doet de zaken te verwerken en er afstand van te nemen. Maar ja, de een kan makkelijk alleen zijn en de ander is na korte tijd het alleen zijn al weer zat. Verder heeft iedereen zo zijn eigen verborgen doelstellingen die niet altijd meteen duidelijk zijn. Ik wil zo snel mogelijk uit de bijstand of heb iemand nodig om mijn schulden draaglijk te houden, kan ook een motief zijn op CM om maar eens wat te noemen, en daarnaast nog vele andere. Het is wijs je eigen doelstellingen ook goed te kennen, ook als je die moeilijk voor jezelf wilt toegeven.

Thomas, kijk, denk en gebruik je verstand ook bij het zoeken naar een partner.



Heeft niet iedereen zijn beschadigingen? Dat hoort toch bij het leven?
Dat zal hier ook zijn maar niet meer of minder in het echte leven denk ik......Sowieso heeft iedereen zijn eigen motieven bij het zoeken van een relatie en die weten we niet altijd.Dat zijn de diepe krochten van de ziel he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 19:36
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben het helemaal niet met je eens Zeeland. Een nieuwe relatie is iets tussen jou en je nieuwe evt partner, wat heb je met elkaar en wat wil je met elkaar en vooral: zie je elkaar zitten. En natuurlijk, op onze leeftijd heb je een verleden, zou niet goed zijn als je dat niet had. En de één heeft wat meer krassen op zijn ziel dan de ander. Maar om daar nou oeverloos over te praten met je nieuwe partner? Natuurlijk is het een onderwerp van gesprek omdat je elkaar wilt leren kennen maar ik vind niets zo vervelend als met iemand verkeren die in oude dingen blijft hangen en maar oeverloos blijft afgeven op hetgeen niet goed was in zijn/haar oude relatie of wat er nu vervelend in was. Blijf je de mooie dingen herinneren, kost soms even moeite om die te vinden maar die zijn er vast ook geweest anders was je niet op diegene gevallen! En dan kijk je veel milder achterom is mijn ervaring.....Verval niet in bitterheid.......zo zonde van je leven....

Ik hou mij altijd vast aan de woorden van een Deens filosoof: Sóren Kierkegaard: Het leven kan alleen achterwaarts worden begrepen, maar het moet voorwaarts worden geleefd!

Oeverloos...zeg je...nee dat doen we juist niet...
En zeer zeker hebben wij ook beiden goede momenten in ons huwelijk gekend..En je hoeft niet altijd in bitterheid te vervallen hoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 19:47
 
ZEELAND736 schreef:
Oeverloos...zeg je...nee dat doen we juist niet...
En zeer zeker hebben wij ook beiden goede momenten in ons huwelijk gekend..En je hoeft niet altijd in bitterheid te vervallen hoor!!!



Je hebt het er op het forum in ieder geval wel regelmatig over, vandaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:14
 
Vanmiddag had ik een oud CM er op visite en we kwamen eigenlijk samen tot de conclusie dat een tweede huwelijk nooit hetzelfde wordt als een eerste huwelijk. Bij je eerste huwelijk had je meer het gevoel van verbondenheid, samen voor een nieuwe toekomst gaan. Een evt. tweede huwelijk lijkt meer op: wat moet je opgeven voor de ander. Je hebt al zoveel bereikt, je hoeft niet meer zoveel...en dan lijkt het alsof je alleen maar iets op moet geven voor de ander.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:32
 
CHATULIEM619 schreef:
Vanmiddag had ik een oud CM er op visite en we kwamen eigenlijk samen tot de conclusie dat een tweede huwelijk nooit hetzelfde wordt als een eerste huwelijk. Bij je eerste huwelijk had je meer het gevoel van verbondenheid, samen voor een nieuwe toekomst gaan. Een evt. tweede huwelijk lijkt meer op: wat moet je opgeven voor de ander. Je hebt al zoveel bereikt, je hoeft niet meer zoveel...en dan lijkt het alsof je alleen maar iets op moet geven voor de ander.

Nou, dat is eigenlijk niet te hopen......natuurlijk is een tweede huwelijk
niet hetzelfde als de eerste keer...ik moet er niet aan denken zelfs....
Maar als je bij een tweede huwelijk alleen maar denkt wat je op moet geven, zou het voor mij niet hoeven.
Dat stukje saamhorigheid, en verbondenheid, warmte en liefde, je soulmate.... begrip vinden bij de ander......dat maakt het plaatje wel af.
Ik zou bij een tweede huwelijk niks opgeven,..het zou weer een hoop toevoegen aan mn leven.
En volgens mij hoort dat ook zo,...ook al trouw je voor de tweede keer.
Weer samen zijn........samen alles delen......samen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Vanmiddag had ik een oud CM er op visite en we kwamen eigenlijk samen tot de conclusie dat een tweede huwelijk nooit hetzelfde wordt als een eerste huwelijk. Bij je eerste huwelijk had je meer het gevoel van verbondenheid, samen voor een nieuwe toekomst gaan. Een evt. tweede huwelijk lijkt meer op: wat moet je opgeven voor de ander. Je hebt al zoveel bereikt, je hoeft niet meer zoveel...en dan lijkt het alsof je alleen maar iets op moet geven voor de ander.


Tsja, dat hangt dan toch echt van je eerste huwelijk af chat, en misschien ook van hoe je dingen benaderd. Ik denk dat je al de mist in gaat als je na gaat streven je oude huwelijk na te bootsen met een nieuwe liefde.

Ik woonde vlakbij mn moeder en mn zus en haar gezin, ik zag ze allemaal dagelijks.Als je het me vroeger had gevraagd, had ik waarschijnlijk gezegt dat ik daar echt nooit meer vandaan zou gaan.

Maar toen kwam er een nieuwe liefde, die niet naast de deur woonde.
Ik heb toen zonder moeite mn spullen gepakt en vertrokken naar een ander land,een nieuwe omgeving waar je niemand kent, een samenleving die toch wel een stuk anders is dan dat je gewent bent.
Maar het heeft nooit gevoeld als iets op moeten geven, in tegendeel.
Ik kreeg zoveel nieuwe uitdagingen, zoveel nieuwe kansen.

Als ik jou stukje lees, schrijf je wat ik ervaren hebt exact andersom op.
Mijn 1e huwelijk draaide om opgeven, een nieuwe toekomst samen opbouwen, dat is wat er nu gebeurd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 20:38
 
CHATULIEM619 schreef:
Vanmiddag had ik een oud CM er op visite en we kwamen eigenlijk samen tot de conclusie dat een tweede huwelijk nooit hetzelfde wordt als een eerste huwelijk. Bij je eerste huwelijk had je meer het gevoel van verbondenheid, samen voor een nieuwe toekomst gaan. Een evt. tweede huwelijk lijkt meer op: wat moet je opgeven voor de ander. Je hebt al zoveel bereikt, je hoeft niet meer zoveel...en dan lijkt het alsof je alleen maar iets op moet geven voor de ander.


Zijn jullie dan niet een beetje verbitterd? Je weet dan wel in ieder geval zeker dat je niet voor een andere relatie hoeft te gaan als je er zo over denkt......
Beetje positiever denken Chatuliem....en er voor gaan.....het zal zeker anders zijn maar dat hoeft niet gelijk slechter te betekenen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 Volgende
Pagina 4 van 9