ChristianMatch
 


Forum

De klik...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:55
 
FRANKT627 schreef:
Het is soms idd beter om de persoon waarmee je chat of mailt eens te zien en te horen praten. Want als je je alleen moest baseren op hoe ze schrijven zou het maar een armzalige bedoening zijn... Knipoog smiley

Frank, jij en ik zijn mannen....

Een vrouw ervaart het geborgenheid van de man niet via de statische weg, wel wanneer een vrouw een man ontmoet onder ogen en samen is met hem.
Zo ervaar ik het zelf ook.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 19 januari 2013, 18:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 00:47
 
MARITIME853 schreef:
Frank, jij en ik zijn mannen....

Een vrouw ervaart het geborgenheid van de man niet via de statische weg, wel wanneer een vrouw een man ontmoet onder ogen en samen is met hem.
Zo ervaar ik het zelf ook.

Is ook zo, je tikt op een stuk papier, je ziet geen gevoelens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 01:00
 
MARITIME853 schreef:
Frank, jij en ik zijn mannen....

Een vrouw ervaart het geborgenheid van de man niet via de statische weg, wel wanneer een vrouw een man ontmoet onder ogen en samen is met hem.
Zo ervaar ik het zelf ook.

Ik denk dat zowel mannen als vrouwen daarin hetzelfde ervaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:02
 
STEENTJE178 schreef:
Ik denk dat zowel mannen als vrouwen daarin hetzelfde ervaren.

Nou Steen ben bang van niet, helemaal niet wil, ik ook niet zeggen, maar door de band genomen, is er bij vrouwen, ook nog het financiele en economische aspect .
Doorgaans worden uiterlijk en leeftijd dan weer gecompenseerd, aan de draagkracht, of de juiste keuze binnen een relatie.
Mocht de vrouw binnen de relatie, betere secundaire verhoudingen hebben ten overstaan van de man.
Als bv een huisman relatie mogelijk is, waarbij de vrouw voor de inkomsten (hoogste) zorgt, en de man een onderdanig geheel wordt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 22:18
 
GERRIT084 schreef:
Nou Steen ben bang van niet, helemaal niet wil, ik ook niet zeggen, maar door de band genomen, is er bij vrouwen, ook nog het financiele en economische aspect .
Doorgaans worden uiterlijk en leeftijd dan weer gecompenseerd, aan de draagkracht, of de juiste keuze binnen een relatie.
Mocht de vrouw binnen de relatie, betere secundaire verhoudingen hebben ten overstaan van de man.
Als bv een huisman relatie mogelijk is, waarbij de vrouw voor de inkomsten (hoogste) zorgt, en de man een onderdanig geheel wordt

Welke vrouw is tegenwoordig nog financieel afhankelijk van een man Gefrustreerde smiley Smiley die vol vragen zit Ik moet er toch niet aan denken Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 22:35
 
ANNA415 schreef:
Welke vrouw is tegenwoordig nog financieel afhankelijk van een man Gefrustreerde smiley Smiley die vol vragen zit Ik moet er toch niet aan denken Zieke smiley

Idd, moet er ook niet aan denken.
De gemiddelde single vrouw van boven de studentenleeftijd is vandaag de dag ook kostwinner. En wie zegt dat dat opgegeven wordt, wanneer er een man in beeld komt? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 22:38
 
ANNA415 schreef:
Welke vrouw is tegenwoordig nog financieel afhankelijk van een man Gefrustreerde smiley Smiley die vol vragen zit Ik moet er toch niet aan denken Zieke smiley
Hebbe we geen man voor nodig hoor!! Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:07
 
ROOS575 schreef:
Hebbe we geen man voor nodig hoor!! Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Waar is de tijd gebleven dat de man met opgeheven hoofd ...met pijl en boog de situatie meester was en dankbaar, met zijn lieve vrouw aan zijn zijde ...zucht... helaas de tijden veranderen... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:11
 
LEONARD480 schreef:
Waar is de tijd gebleven dat de man met opgeheven hoofd ...met pijl en boog de situatie meester was en dankbaar, met zijn lieve vrouw aan zijn zijde ...zucht... helaas de tijden veranderen... Geschokte, onthutste smiley

Die tijd.......waarin de vrouw het sloofje was?
Die tijd....... waarin de mannen het geschotene aan de vrouw afgaven, omdat ZIJ het konden, en dus wel moesten, bereiden?
Die tijd....... waarin CM niet bestond (Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt)
Die tijd....... willen we niet meer!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:14
 
LEONARD480 schreef:
Waar is de tijd gebleven dat de man met opgeheven hoofd ...met pijl en boog de situatie meester was en dankbaar, met zijn lieve vrouw aan zijn zijde ...zucht... helaas de tijden veranderen... Geschokte, onthutste smiley

Weet je wat de ellende is Leonard de vrouwen (meisjes voorheen) worden geboren met een deegroller Huilende smiley, smiley in tranen
Maar er is zowaar een probleem Gefrustreerde smiley ze zijn er een gebruiksaanwijzing vergeten bij te doen Coole smiley met zonnebril
Het ware gebruik kennen ze niet Verraste, verbaasde smiley daarvoor gaan zij naar de bakker (mannelijk)
Hoezo geen man nodig Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 5 februari 2013, 23:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:15
 
LEONARD480 schreef:
Waar is de tijd gebleven dat de man met opgeheven hoofd ...met pijl en boog de situatie meester was en dankbaar, met zijn lieve vrouw aan zijn zijde ...zucht... helaas de tijden veranderen... Geschokte, onthutste smiley

de tijd van de batavieren was het mooist, als je jouw vrouw zat was kon je haar verdobbelen ...zucht... waar is die tijd gebleven Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
GERRIT603
op dinsdag 5 februari 2013, 23:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:16
 
GERRIT603 schreef:
de tijd van de batavieren was het mooist, als je jouw vrouw zat was kon je haar verdobbelen ...zucht... waar is die tijd gebleven Twijfelende smiley

En jij hoopt...........met zo'n standpunt........HIER, anno 2013, een vrouw te vinden?? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:18
 
STEENTJE178 schreef:
En jij hoopt...........met zo'n standpunt........HIER, anno 2013, een vrouw te vinden?? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

ik kan er toch niets aan doen dat ik bindingsangst heb Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:20
 
STEENTJE178 schreef:
Die tijd.......waarin de vrouw het sloofje was?
Die tijd....... waarin de mannen het geschotene aan de vrouw afgaven, omdat ZIJ het konden, en dus wel moesten, bereiden?
Die tijd....... waarin CM niet bestond (Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt)
Die tijd....... willen we niet meer!!

Kijk Steen, lang heel lang geleden, heel lang voor jij geboren bent, was er al het fenomeen vrouwen emancipatie Gefrustreerde smiley
Dat in 1980 zo ver was doorgedrongen, dat stukje bij beetje, de positie van de man werd overgenomen door vrouwen Zieke smiley
En aangezien hij een vrouw bent (denk ik) weet jij ook wel wat de eind conclusie is geworden Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:23
 
STEENTJE178 schreef:
En jij hoopt...........met zo'n standpunt........HIER, anno 2013, een vrouw te vinden?? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Je zou ze de kost moeten geven Steentje, die vallen als een baksteen aan de voeten van Gerrit (niet met de waterpomptang, maar voortaan met de deegroller op zak) Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:24
 
Heel simpel......CRISIS Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:32
 
GERRIT603 schreef:
ik kan er toch niets aan doen dat ik bindingsangst heb Clown smiley
Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:33
 
GERRIT084 schreef:
Kijk Steen, lang heel lang geleden, heel lang voor jij geboren bent, was er al het fenomeen vrouwen emancipatie Gefrustreerde smiley
Dat in 1980 zo ver was doorgedrongen, dat stukje bij beetje, de positie van de man werd overgenomen door vrouwen Zieke smiley
En aangezien jij een vrouw bent (denk ik) weet jij ook wel wat de eind conclusie is geworden Smiley die vol vragen zit

Jep........ lang leve de girlpowerrrrrrrrrr Knipoog smiley
Eind goed, al goed Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 00:07
 
LEONARD480 schreef:
Je zou ze de kost moeten geven Steentje, die vallen als een baksteen aan de voeten van Gerrit (niet met de waterpomptang, maar voortaan met de deegroller op zak) Knipoog smiley

als ze goed met een deegroller en oven overweg kan is "de klik" er bij mij hoor Kwijlende smiley Kwijlende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 00:13
 
GERRIT603 schreef:
als ze goed met een deegroller en oven overweg kan is "de klik" er bij mij hoor Kwijlende smiley Kwijlende smiley Lachende smiley

Een deegroller is multifunctioneel........ Duiveltje smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 08:38
 
ANNA415 schreef:
Welke vrouw is tegenwoordig nog financieel afhankelijk van een man Gefrustreerde smiley Smiley die vol vragen zit Ik moet er toch niet aan denken Zieke smiley

Precies, maar ik laat het ook liever aan de vrouw over Geschokte, onthutste smiley werken uiteraard Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 08:43
 
STEENTJE178 schreef:
Jep........ lang leve de girlpowerrrrrrrrrr Knipoog smiley
Eind goed, al goed Engeltje smiley

Nee Steen, geen power, maar crisis Huilende smiley, smiley in tranen jullie kosten gewoon te veel, al vanaf het begin, zonder er iets voor gedaan te hebben, een rib uit ons lijf Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:37
 
STEENTJE178 schreef:
Een deegroller is multifunctioneel........ Engeltje smiley

Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:51
 
GERRIT084 schreef:
Nee Steen, geen power, maar crisis Huilende smiley, smiley in tranen jullie kosten gewoon te veel, al vanaf het begin, zonder er iets voor gedaan te hebben, een rib uit ons lijf Gefrustreerde smiley


Hoef je die rib in ieder geval niet mee te sjouwen, scheelt weer wat zweetdruppels. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:57
 
JOL252 schreef:
Hoef je die rib in ieder geval niet mee te sjouwen, scheelt weer wat zweetdruppels. Engeltje smiley

Ach Jol, ik zou er wat minder moeite mee hebben als dat ding eens een keer beter werd besteed Gefrustreerde smiley maar ja Slapende smiley dromen zijn bedrog toch Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:07
 
GERRIT084 schreef:
Ach Jol, ik zou er wat minder moeite mee hebben als dat ding eens een keer beter werd besteed Gefrustreerde smiley maar ja Slapende smiley dromen zijn bedrog toch Smiley die vol vragen zit

wat, de rib of de deegroller? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:10
 
GERRIT084 schreef:
Ach Jol, ik zou er wat minder moeite mee hebben als dat ding eens een keer beter werd besteed Gefrustreerde smiley maar ja Slapende smiley dromen zijn bedrog toch Smiley die vol vragen zit


Vertel, hoe zou je willen zien dat "het" werd besteed?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:17
 
a
interessant artikel in dit verband is ook!:
a
http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_relatie/21272716/___Goede_echtgenote__koken_en_vrijen___.html[/color]
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 13:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:44
 
KEITH722 schreef:
a
interessant artikel in dit verband is ook!:
a
http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_relatie/21272716/___Goede_echtgenote__koken_en_vrijen___.html[/color]
a

Ik durf het haast niet te zeggen, maar in een meer genuanceerde versie ben ik het wel een beetje eens met dit artikel dat er ook doorgeslagen kan worden aan de vrouwen kant. De man is door God ook duidelijk als hoofd van het gezin geplaatst. Ik zie met lede ogen toe hoe baby's van 4 maanden oud soms 4 dagen per week naar de creche gaan omdat mama ook wil werken. Dat er een gezin ontstaat waarbij iedereen langs elkaar heen leeft omdat er geen samenbinden factor is. En waarbij, inderdaad, de behoeften van kinderen minder van belang zijn waar we de gevolgen weer van plukken in de ontwrichte maatschappij zoals hij nu is. Hoe kunnen we een stabiel gezin en daardoor een stabiele samenleving krijgen als kinderen vaker niet bij hun ouders zijn dan wel?

Dat gezegd te hebben vind ik de man als hoofd van het gezin plaatsen en het moederschap een belangrijkere rol toekennen dan het nu van veel vrouwen krijgt iets héél anders dan al je dromen opgeven en onderdanig zijn zoals in het artikel gesteld wordt. De bijbelse oproep is namelijk tweeledig: vrouwen respecteren hun man als hoofd van het gezin zoals de gemeente christus aan het hoofd stelt. MAAR de man dient ook de vrouw lief te hebben zoals Christus ook zijn gemeente lief had. En volgens mij is de liefde van Christus niet van het onder-de-duim-houden-en-onderdrukken soort. Doe de was, voed de kinderen, kook het eten en spreid je benen omdat de man het zegt? Nee...Christus had alles over voor zijn gemeente....hij gaf zijn leven.. en met dat respect en die liefde mag ook de vrouw benadert worden. Zo, tot zover mijn diepzinnige gedachten deze woensdagmiddag Lachende smiley


Laatst aangepast door
LIES146
op woensdag 6 februari 2013, 13:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:58
 
a
Kan het overwegend erg eens zijn met Lies hierboven, ze heeft er zo goed als alles mee gezegd en zoals zo vaak zal de waarheid zich in de buurt van het bekende midden bevinden...
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 14:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 Volgende
Pagina 10 van 13