ChristianMatch
 


Forum

Boze mail, geen mogelijkheid om te antwoorden ....
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:18
 
Ik kreeg zojuist een mail, ja een boze mail ...

Nu schrijf ik netjes een antwoord, maar heeft de persoon blijkbaar in zijn / haar instelling staan dat hij / zij geen mail wil ontvangen.
Ik kan hem / haar dus niet antwoorden ... Boze smiley

Dan maar op deze manier ...

Inhoud van de mail ...

Deze mop vindt ik echt niet kunnen.
Dit noem ik spotten

Antwoord op de mail ...

Hoi M.,

En dan te bedenken dat het nog wel in een christelijk boek staat, geschreven door christenen ... (boekenserie "peper en zout", "weer en wind" en "kort & krachtig")

Maar goed, wat is spotten ... of gaat het je te ver omdat het "anti" vrouw is ....

Dat je vindt dat de mop echt niet kan, dat is aan jou, maar nu veroordeel je me ... dus wat is erger ... mijn, in jouw ogen spotten, of dat je me veroordeeld ... ??

Lucas 6:37
Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden.

Ben heel benieuwd naar je antwoord ...

Groetjes, Willem


Bovenstaande is natuurlijk maar een inleiding op ...

Hoe denken jullie erover, dat, wanneer je een mail krijgt, je niet de mogelijkheid krijgt (hebt) om te kunnen antwoorden ... ???

Mag je, zonder namen te noemen, op het forum, de persoon antwoorden op zijn / haar mail ... ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:24
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik kreeg zojuist een mail, ja een boze mail ...

Nu schrijf ik netjes een antwoord, maar heeft de persoon blijkbaar in zijn / haar instelling staan dat hij / zij geen mail wil ontvangen.
Ik kan hem / haar dus niet antwoorden ... Boze smiley

Dan maar op deze manier ...

Inhoud van de mail ...

Deze mop vindt ik echt niet kunnen.
Dit noem ik spotten

Antwoord op de mail ...

Hoi M.,

En dan te bedenken dat het nog wel in een christelijk boek staat, geschreven door christenen ... (boekenserie "peper en zout", "weer en wind" en "kort & krachtig")

Maar goed, wat is spotten ... of gaat het je te ver omdat het "anti" vrouw is ....

Dat je vindt dat de mop echt niet kan, dat is aan jou, maar nu veroordeel je me ... dus wat is erger ... mijn, in jouw ogen spotten, of dat je me veroordeeld ... ??

Lucas 6:37
Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden.

Ben heel benieuwd naar je antwoord ...

Groetjes, Willem


Bovenstaande is natuurlijk maar een inleiding op ...

Hoe denken jullie erover, dat, wanneer je een mail krijgt, je niet de mogelijkheid krijgt (hebt) om te kunnen antwoorden ... ???

Mag je, zonder namen te noemen, op het forum, de persoon antwoorden op zijn / haar mail ... ???

Ja, dat kan Cross. Het is de enige manier om die persoon van jouw antwoord te voorzien. Hij of zij besloot om geen mails te ontvangen, tenzij van die mensen die op zijn of haar vriendenlijst staan. Je noemt geen namen en aangezien dat die persoon toch op forum leest of er zelfs op schrijft weet die persoon wel dat het om hem of haar gaat.

Als hij of zij jouw schrijft heb jij het recht om een repliek te geven. Die persoon heeft er zelf voor gekozen om jouw repliek op deze manier kenbaar te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:26
 
Ik heb twee antwoorden voor je.

1. Ik vind je mop ook absoluut niet kunnen.
Moppen zijn spottend bedoeld en moppen over God kunnen in mijn ogen niet omdat de bijbel zegt dat God niet met Zich laat spotten.

2. Iemand een bekritiserende mail sturen terwijl je weigerd een antwoord te ontvangen is heel kinderachtig naar mijn idee. Als je zo stoer bent om een mail te sturen, wees dan ook zo stoer om het antwoord erop te lezen. Ik vind niet dat je dat antwoord op het forum kunt plaatsen, maar wat let je om een topic te openen over het onderwerp zelf? Dat lijkt me geen probleem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:31
 
JOLAN931 schreef:
Ik heb twee antwoorden voor je.

1. Ik vind je mop ook absoluut niet kunnen.
Moppen zijn spottend bedoeld en moppen over God kunnen in mijn ogen niet omdat de bijbel zegt dat God niet met Zich laat spotten.

2. Iemand een bekritiserende mail sturen terwijl je weigerd een antwoord te ontvangen is heel kinderachtig naar mijn idee. Als je zo stoer bent om een mail te sturen, wees dan ook zo stoer om het antwoord erop te lezen. Ik vind niet dat je dat antwoord op het forum kunt plaatsen, maar wat let je om een topic te openen over het onderwerp zelf? Dat lijkt me geen probleem.


Waar en in welke mop van mij word er met God gespot dan ??

Die van dat vliegtuig ... Twijfelende smiley

Die van die man met zijn vraag ... Twijfelende smiley

Je mag er van vinden wat je wilt, je mag er van zeggen wat je wilt, maar hoezo spotten ... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:35
 
CROSSROAD317 schreef:
Waar en in welke mop van mij word er met God gespot dan ??

Die van dat vliegtuig ... Twijfelende smiley

Die van die man met zijn vraag ... Twijfelende smiley

Je mag er van vinden wat je wilt, je mag er van zeggen wat je wilt, maar hoezo spotten ... Smiley die vol vragen zit


Die laatste:

De man die iets vraagt aan de Heer
Misschien ben ik te serieus hiervoor, maar het is alsof de Heer iets NIET kan. Ik begrijp dat ik het anders op moet vatten, maar toch...Moppen over de Heer... Nee, in mijn ogen kan het echt niet om een mop te vertellen over Iemand die zo heilig is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:37
 
CROSSROAD317 schreef:
Waar en in welke mop van mij word er met God gespot dan ??

Die van dat vliegtuig ... Twijfelende smiley

Die van die man met zijn vraag ... Twijfelende smiley

Je mag er van vinden wat je wilt, je mag er van zeggen wat je wilt, maar hoezo spotten ... Smiley die vol vragen zit


Ik vind dat de naam van God niet in moppen thuis hoort.
Ook al staan die moppen in een christelijk boek.
Je zet God niet neer op zo'n manier.
De bijbel leert ons hoe wij God kunnen dienen, loven, prijzen en aanbidden.
En met een mop daarover doen we het absoluut niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:53
 
MARISKA601 schreef:
Ik vind dat de naam van God niet in moppen thuis hoort.
Ook al staan die moppen in een christelijk boek.
Je zet God niet neer op zo'n manier.
De bijbel leert ons hoe wij God kunnen dienen, loven, prijzen en aanbidden.
En met een mop daarover doen we het absoluut niet.


Maar goed, ik kan wel op jou reageren, en dat kon ik niet op de mail ... Engeltje smiley

Ik ben het trouwens niet met je eens ... maar dat had je wel door denk ik ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:00
 
CROSSROAD317 schreef:
Maar goed, ik kan wel op jou reageren, en dat kon ik niet op de mail ... Engeltje smiley

Ik ben het trouwens niet met je eens ... maar dat had je wel door denk ik ...



Ik ben niet die bewuste mailschrijfster/schrijver.


We hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn?
Ieder mens heeft zo zijn eigen grenzen.
Ik zeg gewoon hoe ik er tegen aankijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:04
 
Mariska en Jolan, ben het volledig met jullie eens, ik vind dit ook tever gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:15
 
Het gaat niet om de mop, maar "dat je niet kunt reageren op een "boze" mail van iemand" ...

Je mag de mop leuk vinden of er helemaal niets aan vinden ... maar dat wil ik niet weten ... Dat is niet de intentie van dit topic ...

Vrouwen ... dat een man überhaupt nog denkt dat er een mogelijkheid is dat ze te begrijpen zijn Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 18 augustus 2011, 22:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:19
 
Ik weet dat er in het verleden ook een topic was met moppen.
Daar kwam ook heel wat kritiek op.
En je weet well hoe dat eindigde..
een slotje en een ban.

Dat jij een boze mail krijgt.. daar zit wat in..
Dat je haar niet kan beantwoorden, das jammer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:20
 
COOTJE711 schreef:
Mariska en Jolan, ben het volledig met jullie eens, ik vind dit ook tever gaan.

Dus je vind het te ver gaan dat iemand Cross een mail stuurt en zich dan afsluit voor een antwoord van hem? Ik ben het dus heel erg eens met jou.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 12:20
 
CROSSROAD317 schreef:
Hoe denken jullie erover, dat, wanneer je een mail krijgt, je niet de mogelijkheid krijgt (hebt) om te kunnen antwoorden ... ???

Mag je, zonder namen te noemen, op het forum, de persoon antwoorden op zijn / haar mail ... ???

- het is inderdaad erg vervelend, wanneer je "mond-dood" gemaakt wordt wanneer je een verwijt toegeworpen krijgt;
wellicht vind de persoon die niet gemaild wil worden door je, het wel moeilijk om een weerwoord te ontvangen?
jij blijft dan met een onafgesloten stukje communicatie zitten, en dat kan erg vervelend voelen, weet ik uit ervaring.
je kunt niet uitleggen wat je intenties zijn, en hoe je dingen bedoelt hebt; je kunt niet uitpraten........en oplossen.
juist door open en eerlijk naar elkaar te luisteren leer je vaak de ander te begrijpen, en daar kun je zelf ook van 'groeien".

- ik denk, dat wanneer je geen enkele info geeft over de zender van de mail, en het weergeeft zo je deed; (een samenvatting,) er op zich niet veel op tegen is om je vragen op het forum te plaatsen, maar zelf zou ik die behoefte niet voelen.
immers; de ander is er niet op gesteld om ook maar enige reactie te ontvangen? zou de persoon hier op een later moment wel voor open staan, dan kan hij/zij er zelf op terugkomen, zo niet; helaas, het zij zo!!

overigens wil ik nog kwijt, dat wanneer iemand een verwijt over de mail gooit en de deur sluit om over dat verwijt in gesprek te gaan, dit naar mijn mening niet getuigt van een stukje emotionele volwassenheid.

ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen, dat ook al vond ik de mop grappig, ik ook wel even moest slikken, net als degene die het als spotten betitelde;
ik denk dat er wel sprake is van een vorm van "ijdel gebruik van Gods naam" in je mop.




.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 19 augustus 2011, 12:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 12:41
 
Ik heb de mop niet gelezen dus ga daar geen oordeel over geven,alleen vind ik een mop waarin God of Heere wordt genoemd spotten.

Verder vind ik het heel zwak om iemand een boze mail te sturen maar ervoor te zorgen dat die persoon niet kan antwoorden ronduit kinderachtig.
Als je zo goed bent om een boze mail te sturen wees dan ook zo groot om daar een antwoord van te ontvangen.

ik begrijp wel dat cross hier op het forum reageerd om toch een antwoord te geven maar het hoord hier eigenlijk niet thuis.

Ben het eens met Jolanda open hier een topic over Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 19 augustus 2011, 12:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 12:45
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik kreeg zojuist een mail, ja een boze mail ...

Nu schrijf ik netjes een antwoord, maar heeft de persoon blijkbaar in zijn / haar instelling staan dat hij / zij geen mail wil ontvangen.
Ik kan hem / haar dus niet antwoorden ... Boze smiley

Dan maar op deze manier ...

Inhoud van de mail ...

Deze mop vindt ik echt niet kunnen.
Dit noem ik spotten

Antwoord op de mail ...

Hoi M.,

En dan te bedenken dat het nog wel in een christelijk boek staat, geschreven door christenen ... (boekenserie "peper en zout", "weer en wind" en "kort & krachtig")

Maar goed, wat is spotten ... of gaat het je te ver omdat het "anti" vrouw is ....

Dat je vindt dat de mop echt niet kan, dat is aan jou, maar nu veroordeel je me ... dus wat is erger ... mijn, in jouw ogen spotten, of dat je me veroordeeld ... ??

Lucas 6:37
Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden.

Ben heel benieuwd naar je antwoord ...

Groetjes, Willem


Bovenstaande is natuurlijk maar een inleiding op ...

Hoe denken jullie erover, dat, wanneer je een mail krijgt, je niet de mogelijkheid krijgt (hebt) om te kunnen antwoorden ... ???

Mag je, zonder namen te noemen, op het forum, de persoon antwoorden op zijn / haar mail ... ???


Ik wil het hier dan niet hebben over de mop, wel wat anders.

Zelf las ik pas bij iemand een oproep , die wilde graag een aantal personen bij elkaar zoeken om in het weekend, om de zoveel weken wat leuks te gaan doen.
Ik , met mn kromme vingers ben een kwartier bezig om een mailtje in elkaar te flansen... heb ik dat eindelijk voor elkaar ....verstuur ik het , en wat denk je ??????? Blijk ik geblokkeerd te zijn.
Waarom............geen idee. Heb nog nooit eerder contact gehad met desbetreffende persoon. Niet via mail, niet via chat, niet persoonlijk , niks nie.
Als ze dat bij iedereen doet zal er weinig reacties binnenkomen op die oproep . Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:04
 
ERIKA129 schreef:
Ik heb de mop niet gelezen dus ga daar geen oordeel over geven,alleen vind ik een mop waarin God of Heere wordt genoemd spotten.

En een mop over Belgen mag wel ? Als je het zo serieus neemt mag je ook niet over Belgen mopjes maken (en de Engelsen niet over de Ieren enz.), want dan zou ik zeggen God geeft ons de opdracht de naaste lief te hebben als jezelf en je naaste zou je dan ook niet belachelijk mogen maken via mopjes... (alsof we er iets van zouden menen).

Toch blijken we daar in het geheel niet over te vallen, ik vind dan dat je consequent zou moeten zijn... het ene niet ? dan het andere ook niet...


Verder vind ik het heel zwak om iemand een boze mail te sturen maar ervoor te zorgen dat die persoon niet kan antwoorden ronduit kinderachtig.
Als je zo goed bent om een boze mail te sturen wees dan ook zo groot om daar een antwoord van te ontvangen.

ik begrijp wel dat cross hier op het forum reageerd om toch een antwoord te geven maar het hoord hier eigenlijk niet thuis.

Ben het eens met Jolanda open hier een topic over Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 19 augustus 2011, 13:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:36
 
Quote susanah:
En een mop over Belgen mag wel ? Als je het zo serieus neemt mag je ook niet over Belgen mopjes maken (en de Engelsen niet over de Ieren enz.), want dan zou ik zeggen God geeft ons de opdracht de naaste lief te hebben als jezelf en je naaste zou je dan ook niet belachelijk mogen maken via mopjes... (alsof we er iets van zouden menen).

Toch blijken we daar in het geheel niet over te vallen, ik vind dan dat je consequent zou moeten zijn... het ene niet ? dan het andere ook niet...


Wat een onzin, dit heeft niets met concequent zijn te maken.
Er is nogal verschil tussen God een een mens dacht ik...
Als je beseft hoe heilig God is, en hoe kleingeestig de mens over het algemeen is, lijkt het verschil me wel duidelijk. Daarom, moppen over mensen...waarom niet? moppen over God/Jezus...Nee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:38
 
SUSANNAH475 schreef:

En een mop over Belgen mag wel ? Als je het zo serieus neemt mag je ook niet over Belgen mopjes maken (en de Engelsen niet over de Ieren enz.), want dan zou ik zeggen God geeft ons de opdracht de naaste lief te hebben als jezelf en je naaste zou je dan ook niet belachelijk mogen maken via mopjes... (alsof we er iets van zouden menen).

Toch blijken we daar in het geheel niet over te vallen, ik vind dan dat je consequent zou moeten zijn... het ene niet ? dan het andere ook niet...


Sorry suus dit vind ik echt kolder!
GA er ook niet verder op in.


Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 19 augustus 2011, 13:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:46
 
JOLAN931 schreef:
Quote susanah:
En een mop over Belgen mag wel ? Als je het zo serieus neemt mag je ook niet over Belgen mopjes maken (en de Engelsen niet over de Ieren enz.), want dan zou ik zeggen God geeft ons de opdracht de naaste lief te hebben als jezelf en je naaste zou je dan ook niet belachelijk mogen maken via mopjes... (alsof we er iets van zouden menen).

Toch blijken we daar in het geheel niet over te vallen, ik vind dan dat je consequent zou moeten zijn... het ene niet ? dan het andere ook niet...


Wat een onzin, dit heeft niets met concequent zijn te maken.
Er is nogal verschil tussen God een een mens dacht ik...
Als je beseft hoe heilig God is, en hoe kleingeestig de mens over het algemeen is, lijkt het verschil me wel duidelijk. Daarom, moppen over mensen...waarom niet? moppen over God/Jezus...Nee!

Tuurlijk is er verschil !!
Toch vind ik het apart dat je over mensen ineens wel alles kan roepen... dat begrijp ik dan niet echt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:56
 
SUSANNAH475 schreef:
Tuurlijk is er verschil !!Toch vind ik het apart dat je over mensen ineens wel alles kan roepen... dat begrijp ik dan niet echt...

Om dat we vergeleken bij God 'maar' mensen zijn.
Je kunt die vergelijking onmogelijk trekken
Als ik de bijbel erbij pak zie ik zoveel verschillen:

God is heilig - Wij mensen zijn zondig
God is goed - wij zijn geneigd tot veel verkeerde dingen en keuzes
God is liefde - wij zitten vaak vol haat en wraak
God is overal en eeuwig- wij zijn gewoon in het hier en nu
God is almachtig- wij kunnen zonder Hem niets doen

Zo kun je eindeloos doorgaan.

Ik zeg niet dat je over mensen maar alles mag en kunt zeggen, maar er is wel degelijk verschil tussen God en een mens. Als het over mensen al niet mag, Hoe voorzichtig moet je dan wel omgaan met de naam van God?


Laatst aangepast door
JOLAN931
op vrijdag 19 augustus 2011, 13:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 14:08
 
JOLAN931 schreef:
Om dat we vergeleken bij God 'maar' mensen zijn.
Je kunt die vergelijking onmogelijk trekken
Als ik de bijbel erbij pak zie ik zoveel verschillen:

God is heilig - Wij mensen zijn zondig
God is goed - wij zijn geneigd tot veel verkeerde dingen en keuzes
God is liefde - wij zitten vaak vol haat en wraak
God is overal en eeuwig- wij zijn gewoon in het hier en nu
God is almachtig- wij kunnen zonder Hem niets doen

Zo kun je eindeloos doorgaan.

Ik zeg niet dat je over mensen maar alles mag en kunt zeggen, maar er is wel degelijk verschil tussen God en een mens. Als het over mensen al niet mag, Hoe voorzichtig moet je dan wel omgaan met de naam van God?

Wie zegt dat ik het vergelijk ?
Mijn bedoeling was niet God en mens te vergelijken, wat ik wilde aangeven is dat het ook een opdracht is dat we goed met elkaar omgaan.
Dat is een opdracht... nergens bedoel ik te zeggen dat je God en mens kunt vergelijken. Dat is dan een misverstand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 14:08
 
Sluit me hier geheel bij aan...

God...(met alle eerbied uitgesproken) is geen Belg..
Hij is het Hoogste Opperwezen.
Gebruik dan ook Zijn Naam niet ijdel.

We moeten Zijn Naam niet misbruiken, zeker ook niet in een mop.
En iedereen weet dat moppen over Belgen meestal berusten op het idee dat Belgen dom zijn.
En dat...is toch niet bewezen??
Het is vaak een gekscheren over en weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 18:36
 
Zou humor van voor de zondeval zijn of van na de zondeval ...

Hoeveel moppen zijn er over Petrus die aan de hemelpoort staat .. ??
Hoeveel mensen zijn er, ook christenen die wel eens vloeken .. ??

Hoeveel mensen zijn roomser dan de paus .. ??

Als jullie zoveel commentaar hebben op een mop, waarvan jullie mijns inziens, niet eens snappen wat de clou is ... open dan een topic die ingaat op de Heiligheid van God ...

Maar ga in dit topic aub in de vraagstelling en laat dat gez*** over het al dan niet kunnen van een mop achterwege !!!

Dus als de inhoud van een mop je niet aanstaat, en zeker om de redenen die jullie aanvoeren, OPEN DAN EEN NIEUW TOPIC ... !!! Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 19 augustus 2011, 18:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 19:30
 
Twee gereformeerde ouderlingen die ook beide boer zijn, lopen op zondag, de rustdag zoals we weten, door het veld. Ze wandelen langs het land van de oudere boer, die dan aangeeft met zijn bedrijf te willen stoppen. Zegt de jongere boer die een begerige blik op het land werpt na enige aarzeling: Als het vandaag nou geen zondag was, wat zou je dan voor je land willen hebben?

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 19 augustus 2011, 22:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 19:40
 
CROSSROAD317 schreef:
Zou humor van voor de zondeval zijn of van na de zondeval ...

Hoeveel moppen zijn er over Petrus die aan de hemelpoort staat .. ??
Hoeveel mensen zijn er, ook christenen die wel eens vloeken .. ??

Hoeveel mensen zijn roomser dan de paus .. ??

Als jullie zoveel commentaar hebben op een mop, waarvan jullie mijns inziens, niet eens snappen wat de clou is ... open dan een topic die ingaat op de Heiligheid van God ...

Maar ga in dit topic aub in de vraagstelling en laat dat gez*** over het al dan niet kunnen van een mop achterwege !!!

Dus als de inhoud van een mop je niet aanstaat, en zeker om de redenen die jullie aanvoeren, OPEN DAN EEN NIEUW TOPIC ... !!! Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

..

Zelf kan ik enorm genieten van komische situaties en ik kan me niet voorstellen, dat dat geen onderdeel van het scheppingsplan zou zijn geweest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 19:40
 
dubbel geplaatst

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 19 augustus 2011, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 20:56
 
Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:11
 
In Friesland zijn kerkdiensten nagenoeg altijd Nederlandstalig. Friese ouderlingen beheersen het Nederlands echter niet altijd geweldig.

De ouderling van dienst gaf de dominee voor de preekstoel een hand. Hij wilde origineel zijn en zei: Ik wens u een goede stoelgang.....

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 19 augustus 2011, 22:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:12
 
THOMAS968 schreef:
De ouderling van dienst gaf de dominee voor de preekstoel een hand. Hij wilde origineel zijn en zei: Ik wens u een goede stoelgang.....

Thomas

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 10:25
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik kreeg zojuist een mail, ja een boze mail ...

Nu schrijf ik netjes een antwoord, maar heeft de persoon blijkbaar in zijn / haar instelling staan dat hij / zij geen mail wil ontvangen.
Ik kan hem / haar dus niet antwoorden ... Boze smiley

Dan maar op deze manier ...

Inhoud van de mail ...

Deze mop vindt ik echt niet kunnen.
Dit noem ik spotten

Antwoord op de mail ...

Hoi M.,

En dan te bedenken dat het nog wel in een christelijk boek staat, geschreven door christenen ... (boekenserie "peper en zout", "weer en wind" en "kort & krachtig")

Maar goed, wat is spotten ... of gaat het je te ver omdat het "anti" vrouw is ....

Dat je vindt dat de mop echt niet kan, dat is aan jou, maar nu veroordeel je me ... dus wat is erger ... mijn, in jouw ogen spotten, of dat je me veroordeeld ... ??

Lucas 6:37
Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden.

Ben heel benieuwd naar je antwoord ...

Groetjes, Willem


Bovenstaande is natuurlijk maar een inleiding op ...

Hoe denken jullie erover, dat, wanneer je een mail krijgt, je niet de mogelijkheid krijgt (hebt) om te kunnen antwoorden ... ???

Mag je, zonder namen te noemen, op het forum, de persoon antwoorden op zijn / haar mail ... ???

Ik vind het zelf erg onsportief als je zelf wel een mail schrijft, maar de ander de mogelijkheid niet geeft daarop te reageren. Als je besluit dat je van iemand geen mails meer wilt ontvangen moet je of zelf niet meer een mail sturen, of je geeft de ander in elk geval nog de mogelijkheid om op je mail te antwoorden, ik vind dat wel zo netjes.

Dat je toch wilt reageren is heel menselijk, en wat mij betreft zie ik er geen kwaad in dat je dit (zonder de naam te noemen) op het forum meldt...
Kortom ik vind het zelf onvolwassen gedrag... als je reageert kun je ook reaktie terug verwachten en ik zou het niet eerlijk vinden als je de ander de gelegenheid daar niet voor zou geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2